Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      15

    • Περιεχόμενα

      209


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.275


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      17.531


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.466


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Βεβαίως μπορείς. Στο άρθρο 2 της υπουργικής απόφασης για τη διαδικασία συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, προβλέπεται ότι «σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών».
    4 points
  2. Η φράση αυτή σημαίνει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης, και όχι ότι γίνεται υπαγωγή χωρίς χρηματικό αντίτιμο. Όποιος δεν συμπεριλάμβανε τον αυθαίρετο τοίχο έκανε λάθος ο ίδιος, και όχι ο νόμος.
    3 points
  3. 3 points
  4. Ο νόμος 4495 (*) αναφέρει ότι θα πρέπει να προβείς σε ενημέρωση της Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ. Εναλλακτικά μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο Ν. 4495 και στο σύστημα της ΗΤΚ να εισάγεις την επικαιροποιημένη κάτοψη η οποία θα αντιστοιχίζεται (ως οφείλει) στην υπαγωγή και έτσι στο πεδίο των πράξεων θα έχεις την απαιτούμενη αντιστοίχιση με διοικητική πράξη. (*) παρ. 9 άρθρο 100: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. ερμηνεία εγκ. 2 Ν. 4495: Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. (...)
    3 points
  5. Επιλογή ιδιοκτησίας στην καρτέλα «Ιδιοκτησίες Οικοπέδου/Γηπέδου», δεξί κλικ και επιλογή διαθέσιμης ενέργειας «Ανέβασμα Εγγράφων», επιλογή τύπου εγγράφου «Κατόψεις Αρχιτεκτονικής μελέτης/αποτύπωσης».
    3 points
  6. Υπάρχει μια διαφοροποίηση ανάμεσα στο νόμο και στην ερμηνεία της εγκ. 2. Στο νόμο αναφέρεται απλώς η λέξη "σοφίτες", ενώ στην ερμηνεία της εγκ. 2 αναφέρεται ότι θα πρέπει να πληροί τον ορισμό της παρ. 81 άρθρου 2 του ΝΟΚ (προφανώς επειδή ο ορισμός της σοφίτας δεν υπήρχε στον ΓΟΚ 85 και προγενέστερους ΓΟΚ). Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις για το τι θεωρείται σοφίτα, έχουμε μεγαλύτερη "ευελιξία" στις περιπτώσεις υπερυψωμένων στεγών. Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του νόμου ήταν απλώς να δώσει έναν γενικό οδηγό για να μπορεί κάποιος να διακρίνει τη σοφίτα και να της επιβάλλεται μικρότερο πρόστιμο, σε σχέση με ένα κανονικό αυθαίρετο όροφο. Απόσπασμα παρ. 6 άρθρο 100, ν. 4495/17: 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: .... β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Απόσπασμα ερμηνείας εγκ. 2 Ν. 4495/17 για την παρ. 6 άρθρο 100. (..._ Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. ΝΟΚ άρθρο 2 παρ. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται "κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης. Η σοφίτα αποτελεί ενιαίο σύνολο με τον χώρο κάτω από τη στέγη και ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους. "Η σοφίτα δύναται να έχει πρόσβαση σε δώμα ή και δώμα ορόφου του κτιρίου ή και ανοικτό εξώστη ή και κλειστό εξώστη. Δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Επιτρέπεται η πρόσβαση στον χώρο της σοφίτας από κεντρικό κλιμακοστάσιο αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον συντελεστή δόμησης (σδ). Δεν υφίσταται ελάχιστος ή μέγιστος περιορισμός ως προς το ύψος της σοφίτας."
    2 points
  7. Για να αποκτήσει δικαίωμα να ερμηνεύει το νόμο η πολεοδομία, πρέπει πρώτα να αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει ελληνικά. Πάντα σε σύνδεση με τον ερμηνεύοντα εγκέφαλο ... Στα ελληνικά λοιπόν : - "εσοχή" είναι η υποχώρηση των όψεων του κτηρίου προς το εσωτερικό του. Πως μπορεί να υπάρξει εσοχή ταυτόχρονα με τον τοίχο που προτείνουν ; - "δουλεία" (ελεύθερης θέας) δημιουργείται στο διπλανό οικόπεδο όταν το ελεύθερο μήκος δ εισέρχεται εντός του. Πως θα γίνει αυτό με τον τοίχο ; Αν γνωρίζουν τα πρώτα και δεν μπορούν να απαντήσουν στα δεύτερα, δεν έχει επιτευχθεί η παραπάνω σύνδεση.
    2 points
  8. Δες μήπως αυτό μπορεί να με βοηθήσει. Τα πράσινα PYRA.docx
    1 point
  9. Για να μπορούν να ανοίγουν όλοι τα αρχεία, χρησιμοποίησε κάποια από τις συνήθεις μορφές (π.χ. pdf, jpg). Εάν αυτός ο χώρος είναι απόληξη κλιμακοστασίου, το πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό. Σε διαφορετική περίπτωση είναι υπέρβαση δόμησης, και ας περιλαμβάνεται σε αυτόν το μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα.
    1 point
  10. Πρώτα μεταφέρεις στον Ν 4178/13 και μετά στον Ν 4495/17. Δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα λόγω κατηγορίας, αφού πρόκειται για δήλωση που μεταφέρεται στον ισχύοντα νόμο.
    1 point
  11. @skyclad Αν η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται σε σχέση με την ρύθμιση του τότε νόμου 3843 μπορείς να εισάγεις τη δήλωση στο Ν. 4495 για να λάβει ο κλεισμένος Η.Χ οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με πληρωμή παραβόλου 100 Ευρώ. Σε άλλο Φ.Κ μπορείς να εισάγεις και μια Λ.Π προκειμένου με κάποιο τρόπο να βάλεις την νέα κάτοψη την οποία έτσι και αλλιώς θα την χρειαστεί ο ιδιοκτήτης. Για το θέμα ένταξης σε προηγούμενους νόμους και το τι πρέπει να προσέξεις στα του Ν. 3843 δες εδώ . Προβληματικό σημείο αποτέλεσε στις περιπτώσεις αυτές ο κατασκευασμένος τοίχος που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση του ν. 3843.
    1 point
  12. Εφόσον δεν τελείωσες Πολυτεχνική σχολή δεν εγγράφεσαι στο Τ.Ε.Ε. . (που εδώ που τα λέμε δεν το χρειάζεσαι) Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχεις επαγγελματικά δικαιώματα. Μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα του Περιβαλοντολόγου. Να αποκτήσεις Πτυχίο κατηγορίας 27 και να εκπονείς Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Και φυσικά να δουλέψεις σε γραφεία μελετών ή όπου αλλού μπορείς με τις γνώσεις σου να συνεισφέρεις
    1 point
  13. Μου απάντησαν σε μία εβδομάδα και παρέλαβα τον φάκελο τελικά. Αυτο που δεν ήξερα οτι για τα έγγραφα του ν.3843/2010, χρειάζεται ξεχωριστή αίτηση που κάνεις επι τόπου και σε καλούν μέσα σε 10 μερες να πας να παραλάβεις.
    1 point
  14. Η χρήση των (θεωρητικών) μεσοτοιχιών επιτρέπεται στην περίπτωση που η αρτιότητα δεν εξασφαλίζεται μόνο λόγω προσώπου Εννοείται, πως το εμβαδόν δεν μπορεί να αλλάξει.
    1 point
  15. Όχι. Χορτολιβαδικές είναι οι εκτάσεις που καλύπτονται διαχρονικά από μικρά φυτά με ξυλώδη κορμό. Πχ. οι γεωργοί καλλιεργούν συστηματικά κοφτολίβαδα, που αφορά συστηματική καλλιέργεια μη ξυλωδών φυτών. Εντούτοις, υπάρχουν περιπτώσεις δάσωσης γεωργικών γαιών, δηλαδή καλλιέργειας δασικών ειδών σε αρόσιμες εκτάσεις. @kfil Νομίζω ότι αυτό το μέτρο είναι -με διαφορά- το δυσχερέστερο, ειδικά για την τσέπη των πολιτών. @tettris Εφόσον καλύπτει τις προϋποθέσεις της εγκυκλίου (αποστάσεις κλπ), εμπίπτει στο νέο νόμο. Από το νόμο εξαιρούνται οι αποκλειστικά καλλιεργούμενες εκτάσεις κι όσες από εκείνες διαθέτουν αποθηκευτικά κτίσματα και μόνον. Αυτό που αλλάζει σε καλλιεργούμενες εκτάσεις με δέντρα είναι η πιθανή μεταβολή της πύκνωσης φύτευσης στη Ζώνη Προστασίας 3. Δηλαδή, θα επιτρέπεται να διατηρούνται δέντρα σε πυκνή φύτευση έπειτα από συγκεκριμένη απόσταση από το κτίριο. Τέλος, στην περιγραφή του ακινήτου θα πρέπει να γίνεται περιγραφή των γειτονικών ακινήτων. Οι ζώνες προστασίας του ακινήτου μας θα εκτείνονται (σε περίπτωση ανεπάρκειας χώρου) στα γειτονικά αυτά ακίνητα. Έτσι, κάθε μηχανικός θα πρέπει να καθορίζει και τις ζώνες προστασίας γειτονικών ακινήτων εντός της ιδιοκτησίας που μελετά. Το πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεννόηση μεταξύ μηχανικών, ώστε να ταιριάζουν μεταξύ τους οι ζώνες προστασίας σε οριακές περιπτώσεις.
    1 point
  16. Πέρα από τα σωστά που έγραψε ο συνάδελφος @kan62 δείξε και την εικόνα που έβαλα πιο πάνω για την παρ. 4α του άρθρου 12 που δείχνει σαφώς ότι η αντίστοιχη εσοχή (που δεν είναι στο όριο αλλά σε συνέχεια ακαλύπτου) δεν έχει τοίχο. Επίσης εσοχή μας δείχνουν οι Τεχνικές Οδηγίες και στην παρ. 6 του αρ. 2
    1 point
  17. Το αν χρειάζεται άδεια, δεν θα το πεις εσύ αλλά ο μηχανικός. Ως εκ τούτου, στο φόρουμ δεν δίνονται συμβουλές για αυθαίρετες κατασκευές
    1 point
  18. Ξανα-άλλαξε το Ε3. Μόλις δημοσιεύτηκε χτες η σχετική απόφαση, το Ε3 γιγαντώνεται στις... 20 σελίδες! FEK-2024-Tefxos B-02372.pdf
    1 point
  19. καταλαβαίνω πως και ο Δημήτρης (για φαντάσου) λίγα κατάλαβε. Αρχικά να πω πως "Προσκυρώνω" σημαίνει: Με κάποια "διοικητική" πράξη και για κάποιο λόγο, προσαρτώ τμήμα γης σε κάποιο άλλο τμήμα- δηλ. οικόπεδο. Π.χ σε μία πράξη τακτοποίησης, αν κάποιο οικόπεδο Δεν είναι οικοδομήσιμο, γίνεται κάποια προσκύρωση, αν αυτό φυσικά δυνατόν, για να καταστεί οικοδομήσιμο κλπ, κλπ. Στην δική σου περίπτωση θέλω να πιστεύω πως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο αλλά πρόκειται για καθαρά διαδοχικές αγορές, ίσως και από διαφορετικούς ιδιοκτήτες, μέχρι να προκύψει ένα άρτιο οικόπεδο? (με την διαφορά, όπως λες, δεν τα μετρούσαν καλά τα κομμάτια). Η αναφορά σου στη σύσταση "κάθετης ιδιοκτησίας" πως προκύπτει? Νομίζω πως αν ξαναδιαβάσεις, σαν ουδέτερος, αυτά που γράφεις δεν θα πολυκαταλάβεις κάποια πράγματα. Υγρ. όταν έγραφα εγώ κάποιοι πιο σβέλτοι έγραψαν νωρίτερα.
    1 point
  20. @anna001 Σε επίπεδο εξισώσεων αυξάνοντας το q μειώνεται η τιμή του φάσματος. Πρακτικά λες ότι επειδή το κτίριο μου θα συμπεριφερθεί πλάστιμα μπορώ να το σχεδιάσω για μικρότερη ένταση από αυτή του πλήρως ελαστικού κτιρίου και αυτό το κάνεις αυξάνοντας το q. Προϋποθέτει όμως ότι το κτίριο έχει τoν κατάλληλο σχεδιασμό για να φερθεί πλάστιμα και ότι κατασκευαστικά μπορούν να εξασφαλισθούν οι σωστές διατάξεις οπλισμού μιας πλάστιμης κατασκευής. Συνάδελφοι , ενδεχομένως το μέλος που έθεσε το ερώτημα φοιτά και έχει απορίες. Οπότε ήρεμα.
    1 point
  21. Ειναι αληθινό αυτό το ποστ τωρα ή τρολαρετε ολοι μαζι ?
    1 point
  22. Τα γνωστά θέματα με τις τακτοποιήσεις Ν. 3843. Όχι μόνο θα πρέπει να κάνεις νέα κάτοψη αλλά και να ρυθμίσεις τον τοίχο που δεν έχει συμπεριληφθεί. Οπότε, ανοίγεις δήλωση ν. 4495/17 βάζεις και την επιφάνεια του άλλοτε ρυθμισμένου ΗΧ και συμψηφίζεις το πρόστιμο από την τότε περαιωμένη δήλωση. Επιπλέον μαζεύεις και οτιδήποτε άλλο υπάρχει στο διαμέρισμα.
    1 point
  23. Και τι να κάνει ο άνθρωπος δηλαδή; Να δώσει το οικόπεδό του κοψοχρονιά επειδή δεν μπορεί να βρει έναν σωστό επαγγελματία εκεί πέρα να του καθαρίσει το οικόπεδο; Το νόημα της ιδιοκτησίας (μην ξεχνάς προστατεύεται από το Σύνταγμα---δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα) μπορεί να είναι για να το αφήσει αύριο στο παιδί του και όχι για να έχει σήμερα κάποιο όφελος. Η ελληνική κοινωνία ανέκαθεν είχε μια τέτοια λογική, να αφήσει κάτι στα παιδιά (σπίτι, οικόπεδο, αγρό κλπ). Μπορεί κάποιος να μην μπορεί να το καλλιεργεί (απόσταση κλπ) αλλά το νοικιάζει σε κάποιον που θα μπορεί. Λύσεις υπάρχουν...
    1 point
  24. @maranti αν έχετε τo απόσπασμα της ΗΤΚ (οχι το πιστοποιητικό) κάθε αρχείο που έχει ανέβει έχει ένα ηλεκτρ. κλειδί δίπλα (32ψήφιο). Μέσω ιστοσελίδας του ΤΕΕ μπορείτε να κατεβάσετε τα αρχεία χωρίς να χρειαστεί να γίνει τροποποιητική. Δυστυχώς αν είναι πιο παλαιά η ΗΤΚ έβαζαν 16ψήφιο ο οποίος δεν ισχύει πλέον (το ΤΕΕ δεν προνόησε φυσικά για κάποια προσαρμογή) οπότε τότε μόνο με τροποποιητική θα έχετε πρόσβαση στα αρχεία.
    1 point
  25. Καλημέρα, λογικά και εφόσον είχες κάνει επιτόπου αυτοψία για το ΠΕΑ, θα έπρεπε να είχες εντοπίσει την διαφορά των περίπου 3 τμ η οποία δεν είναι αμελητέα. Προσωπικά συμφωνώ με τον συν/φο που σου ζήτησε ανάκληση, αφού το ΠΕΑ εκτός από το λάθος εμβαδό έχει και άλλα θέματα πχ. μη αναγραφή α/α ρύθμισης στα στοιχεία, λάθος σκαρίφημα κλπ.
    1 point
  26. Προσωπικά, θα μου επιτρέψουν οι συνάδελφοι να τους συγχαρώ για τον πολύ εποικοδομητικό διάλογο που βοηθάει πολλούς που δεν ασχολούνται αποκλειστικά με τοπογραφικά και δασικά να κατανοήσουν το θέμα. Συνεχίστε έτσι. Μπράβο σας.
    1 point
  27. Αφού στο ακίνητο υπάρχει σύσταση Ο.Ι σημαίνει ότι υπάρχει κτίριο και θέλεις να συστήσεις τρεις κάθετες με κατάργηση της ΠΣΟΙ; Το ίδιο το ΤΕΕ έχει εκδώσει ερωτοαπάντηση που ίσως μπορείς κατ αναλογία να την εφαρμόσεις. Η συμβολαιογράφος ποια γνώμη έχει ; (μίλησες μόνο με Κτηματολόγιο 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφήςκαταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη.
    1 point
  28. ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΚ-6/2022 14. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ για δικαίωμα υψούν; Για τη συμπλήρωση ΗΤΚ δικαιώματος υψούν που αποτελεί αυτοτελή ιδιοκτησία, γίνεται ξεχωριστή καταχώριση ιδιοκτησίας. Στο οικόπεδο/γήπεδο, εφόσον υφίσταται κτίσμα, στο πεδίο "Αδόμητο" επιλέγετε ΟΧΙ. Στον "Αριθμό Ιδιοκτησιών" εισάγετε τον αντίστοιχο αριθμό, αθροίζοντας και το δικαίωμα υψούν, για το οποίο εισάγετε μία ξεχωριστή ιδιοκτησία. Στα «Στοιχεία ιδιοκτησίας», στο πεδίο «Υλοποιημένη ιδιοκτησία» επιλέγετε ΟΧΙ. Στην καρτέλα "Πράξεις" καταχωρίζετε τις πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο, κάνοντας αναφορά στην Τεχνική έκθεση ότι αφορούν την υποκείμενη κατασκευή. Στην καρτέλα "Επιφάνειες" δεν εισάγετε στοιχεία. Κατά την έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας επιλέγετε Τύπο Βεβαίωσης 3 (αδόμητο).
    1 point
  29. Έγινε! Μου απάντησαν από το ΤΕΕ πως ο τύπος βεβαίωσης που εκδίδεται και αφορά αποκλειστικά την οριζόντια ιδιοκτησία-μελλοντική δόμηση η οποία δεν έχει υλοποιηθεί είναι για αδόμητο.
    1 point
  30. Συνεχίζεις με τα σχέδια που διαθέτεις. Δεν χρειάζεται να γίνει ανασύσταση, η οποία είναι μία (μάλλον) θεωρητική δυνατότητα.
    1 point
  31. εβαλα την αποφαση διοτι δειχνει τα σταδια μιας πολεοδομικης ενταξης και από πότε θεωρειται ενα ακινητο σαν εκτος και απο πότε σαν εντός. β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). Επομενως, - πριν την εγκριση της ΠΜ παμε με το ΑΑΓΗΣ - μετα την εγκριση θα παμε με το αρθρο 109, σαν εντος σχεδίου, όπου δεν εχει ορισθει ΤΖ Η μεθοδος των συγκριτικων στοιχειων ειναι μια λυση που δεν προβλεπεται πουθενα απο το αρθρο 109.
    1 point
  32. αποσπασμα απο την ΣτΕ 2056/2014, 7. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 1337/1983 (Α΄ 33) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. α] Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γ.Π.Σ. περιλαμβάνει κατ’ αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 ν. 1337/1983). β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). γ] Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. Ειδικότερα, το άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 1337/1983 ορίζει ότι οι επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών κατά το νόμο αυτόν γίνονται «… κυρίως σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και στις αραιοδομημένες ή αδόμητες που μαζί με τις πυκνοδομημένες ολοκληρώνουν μία ή περισσότερες πολεοδομικές ενότητες (γειτονιές) οργανικά συνδεδεμένες με τον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης ή του οικισμού». Το άρθρο 2 παρ. 4 του ίδιου νόμου ορίζει ότι: «4. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο γίνεται ο προσδιορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το τρίτο εδάφιο του άρθρου 10 του Ν. 1221/1981 ….». Περαιτέρω, το άρθρο 8 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε γη» ορίζει ότι: «1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε ζώνες πυκνοδομημένες και οι οποίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο με τις διατάξεις του νόμου αυτού, υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρ. 32-39 του Ν.Δ/τος της 17.7.1923 "περί σχεδίων πόλεων κ.λπ.", του άρθρ. 6 του Ν. 5269/1931 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. 2. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101). Στις ίδιες πυκνοδομημένες ζώνες, αν ιδιοκτησία εμβαδού 500 τ.μ. και πάνω βαρύνεται, λόγω της εφαρμογής των κατά την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, με εισφορά σε γη για αυταποζημίωση ή λόγω υποχρέωσης αποζημίωσης τρίτων, με εμβαδόν λιγότερο από το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών που καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου αυτού, υποχρεούται να εισφέρει επιπλέον έκταση μέχρι να συμπληρωθεί το ποσοστό αυτό της παρ. 4. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται για όλες τις πυκνοδομημένες ζώνες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στο άρθρο 10 του Ν. 1221/1981 περιοχές …. 3. Οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτο κλπκλπ
    1 point
  33. Σάμπως αποδίδουν επαγγελματικά δικαιώματα, απαραίτητα, τα πτυχία; Υπάρχει συνταγματική πρόβλεψη και νομοθεσία για ρύθμιση των δικαιωμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης από το 1983 και για κάποιο περίεργο λόγο δεν έχει υλοποιηθεί. Κλείσαμε 40 χρόνια περίσκεψης και φιλολογίας. Βασικά το ΤΕΕ εγγράφει μόνο διπλωματούχους μηχανικούς. Πολλοί προπτυχιακοί μηχανικοί ΑΕΙ δεν έχουν το δικαίωμα ή/καί την υποχρέωση να εγγραφούν στο ΤΕΕ. Κοινώς, το ΤΕΕ αποτελεί κατά βάση ένα σωματείο κι επιμελητήριο διπλωματούχων μηχανικών, δηλαδή απόφοιτων συγκεκριμένων σχολών. Δεν εκφράζει, μήτε εκπροσωπεί το σύνολο των Μηχανικών της επικράτειας.
    -1 points
  34. Άν εσείς ήσασταν ο μηχανικός του αγοραστή του συγκεκριμένου διαμερίσματος, τί ακριβώς θα τον συμβούλες να κάνει; Να προβεί a priori στην αγορά ή αφού πρώτα ρυθμιστεί η συγκεκριμένη αυθαιρεσία;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.