Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.275


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.531


  3. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.085


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      25.997


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Εφόσον ο τοίχος -όπως αναφέρεις παραπάνω-είναι φέρων δεν μπορείς με ΕΕΔΜΚ καθώς θίγεται στοιχείο του φέροντος οργανισμού.
    2 points
  2. Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Δηλ αν έχουμε μια θεωρητική (πλην λογική απορία) θεωρείται ότι καταχρόμαστε το φόρουμ; Ή αν προκαταβολικά λόγω έλλειψης εμπειρίας θέλουμε να ξέρουμε τι θα αναζητήσουμε και τι θα μελετήσουμε...
    2 points
  3. Εγκ-119196/1353/20 Εγκ-119196/1353/2020 (ΑΔΑ: ΨΕΟΟ4653Π8-7ΧΒ) Εγκ-119196/1353/10-12-20 Εγκ-119196/1353/10-12-2020 Εγκ-ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/119196/1353/20 Εγκ-ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/119196/1353/2020 Διευκρινήσεις ως προς τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) σε σχέση με τις αρμοδιότητες των πρώην Επιτροπών Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ) (αρχιτεκτονικές μελέτες) @ΚΕΙΜΕΝΟ Σε απάντηση ερωτημάτων που διατυπώθηκαν από Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σχετικά με τις αρμοδιότητές τους, αναφορικά με το θέμα, διευκρινίζονται τα εξής: Από τη συστηματική ερμηνεία των ανωτέρω σχετικών διατάξεων, προκύπτει ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) αποτελούν, εν τοις πράγμασι, το διάδοχο συλλογικό όργανο των Επιτροπών Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ), όσον αφορά στην αρμοδιότητα γνωμοδότησης επί αρχιτεκτονικών μελετών και στις περιπτώσεις όπου η έγκριση των αρχιτεκτονικών μελετών από τις ΕΠΑΕ επιβάλλεται από διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος πολεοδομικού κανονιστικού πλαισίου δημοσιευμένου σε ΦΕΚ (όπως ΓΠΣ, Πολεοδομικές μελέτες, Αποφάσεις οριοθέτησης και καθορισμού όρων δόμησης οικισμών, ΠΔ/γματα ΖΟΕ όπως και ΠΔ/γματα Προστασίας). Ως εκ τούτου, στις περιπτώσεις όπου από το εκάστοτε ισχύον πολεοδομικό κανονιστικό πλαίσιο προβλέπεται έλεγχος των αρχιτεκτονικών μελετών από ΕΠΑΕ, αυτό συνεπάγεται την υποχρέωση γνωμοδότησης από το οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
    2 points
  4. Version X6.0

    77.538 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Υπαρχει, ενα ενιαίο διαμερισμα στην αδεια και στην συσταση, το οποιο εχει ηδη γινει δυο αυτοτελη διαμερισματα. Εγινε μεν τακτοποιηση του διαχωρισμου, αλλα οχι και συσταση και διανομη Επομενως, συμβολαιο και ΚΑΕΚ και Ε9, υπαρχουν μονον για το "ενιαιο". Για συνδεση με ΔΕΗ θα χρειαστει και το συμβολαιο κτησης/συστασης και διανομης για το καθε ανεξαρτητο διαμερισμα, για την πληρωμη ΤΑΠ, ΔΤ και ΔΦ. Τετοιο συμβολαιο δεν υπαρχει. Προφανως, στο Ε9 και στο κτηματολογιο υπαρχει ακομα το "ενιαιο" διαμερισμα. Χρειαζεται να γινει τροποποιηση της συστασης και καθε ΟΙ θα εχει τον δικο της μετρητη.
    1 point
  6. @avgoust στις ΕΕΔΜΚ δεν συμπληρώνεις τίποτα στην καρτέλα δόμησης εκτός και αν τροποποιείται η δόμηση... Δύσκολο. Υπεύθυνος ασφαλείας υπάρχει μόνο στις περιπτώσεις που έχουν επίβλεψη.
    1 point
  7. κατ΄αρχας, για το εμβαδον ισχυει η ΠΟΛ 1237 Θέση στάθμευσης ανοικτή ή κλειστή. "Θέση στάθμευσης ορίζεται ο ιδιωτικός χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως προσδιορίζεται είτε από την οικοδομική άδεια είτε από τον τίτλο κτήσης, που αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία. Εφόσον η θέση στάθμευσης δεν αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, αναγράφεται ως βοηθητικός χώρος της ιδιοκτησίας, της οποίας αποτελεί παρακολούθημα ή της μονοκατοικίας στην οποία ευρίσκονται. Εφόσον δεν προκύπτει η επιφάνεια της θέσης στάθμευσης από την οικοδομική άδεια ή τον τίτλο αυτής, η επιφάνεια της θεωρείται ότι είναι 20 τ.μ., εκτός αν η πραγματική επιφάνεια είναι μεγαλύτερη. Οι βοηθητικοί χώροι / θέσεις στάθμευσης, που δεν αποτελούν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες, βρίσκονται στους κοινόχρηστους ή κοινόκτητους χώρους πολυκατοικίας και δεν ανήκουν, ως παρακολούθημα, σε οριζόντια ιδιοκτησία της πολυκατοικίας, δεν αναγράφονται στη δήλωση στοιχείων ακινήτων." Κατα τα λοιπα, εφοσον τιθεται καποιο ερωτημα, ειναι αυτονοητο οτι ο ερωτων θα εχει ηδη διαβασει τα εγγραφα που εχει, ωστε να υποβαλει μια σαφή ερωτηση...και να λαβει σωστη απαντηση... και μετα θα υποβαλει ερωτησεις για οσα δεν καταλαβε. Στο ερωτημα που συζηταμε, ενω τα εγγραφα υπηρχαν χρειαστηκαν 2-3 ερωταπαντησεις...για να προκυψει απαντηση.. τεττρις, για καμμια "καταχρηση" δεν μιλησε κανεις... Ως προς δε τις "θεωρητικες" ερωτήσεις, ειναι παντοτε ευπροσδεκτες, αλλά εχουν απο μονες τους την εγγενη αδυναμια, οτι δεν παρατιθενται ολα τα στοιχεια, αρα και οι απαντησεις να δινονται "καθ' υπόθεση εργασιας".. ή να τελματωνει η συζητηση λογω ελλειψης στοιχειων.
    1 point
  8. To βάθος καθορίζει την οπίσθια απόσταση και το μήκος προσώπου τις πλάγιες. Το βάθος είναι άνω των 35 μ και κάτω των 50 μ. Άρα, 5 μ. η οπίσθια απόσταση. Η ΑΒ είναι πίσω όριο και όχι πλάγιο στο εν λόγω γήπεδο. Πλάγιο όριο είναι το ΑΔ διότι η πλευρά που εφάπτεται στην αγροτική οδό προσομοιάζει με αυτό. Τα 15 μ που σου είπαν είναι παντελώς εσφαλμένο για το γήπεδο προ του 62 με Ε<1200 τμ. Αυτά τα 5 μ που αναφέρουμε αποτελούν την ελάχιστη Δ. Αν σε παίρνει πας και στα 15 και ακόμη παραπάνω. Δεν απαγορεύεται μεγαλύτερη πλάγια και οπίσθια απόσταση. Η γραμμή δόμησης καθορίζεται από το ΠΔ 209/98 και μόνο βάσει αυτού. Τα θέματα αυτά (καιρό είχαμε να τα ξεθάψουμε) έχουν συζητηθεί κατά το παρελθόν στο φόρουμ. Κάνε και μια αναζήτηση θα βρεις πολύ υλικό για τα ερωτήματά σου.
    1 point
  9. Ο ΝΟΚ θα κατισχύσει στις διατάξεις που δεν έρχονται σε αντίθεση εκτός και αν στα ΠΔ της εκτός σχεδίου επιβάλλονται δυσμενέστερα μεγέθη. Με μια πρώτη ανάγνωση δεν φαίνεται να δημιουργείται πρόβλημα αφού το φυλάκιο επιτρέπεται. Απλά ο ΝΟΚ το περιέγραψε με ακρίβεια ώστε να μην δημιουργούνται οι παλιές αμφιβολίες για το αν και που επιτρέπεται.
    1 point
  10. Οι χώροι φυλακίων προβλέπονται στον ΝΟΚ αρ. 17 στις παραγράφους 4.ι , 7.ιστ και 8Β.ζ επομένως επιτρέπονται και εντός Δ/δ και εντός πρασιάς αλλά και εντός υποχρεωτικών αποστάσεων εκτός σχεδίου καθώς το αρ. 17 ισχύει εκτός σχεδίου και δε μετράνε σε κανένα μέγεθος σύμφωνα με την παρ. 6.ιστ του άρθρου 11 (και συνδυαστικά με τα άρθρα 12 και 13) καθώς είναι κατασκευή που επιτρέπεται στους ακάλυπτους ( ο τίτλος του άρθρου 17 είναι "Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις"). Αρ. 17 παρ. 4.ι , 7.ιστ και 8Β.ζ: "Χώροι φυλακίων, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής." Στον Κ.Κ. 2023 Υπ. Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360/2023 μας λέει στο άρθρο 2 - οι χώροι φυλακίων, σε κτίρια (όπως ενδεικτικά αναφέρονται Υπουργεία, δικαστικά μέγαρα, σωφρονιστικά καταστήματα, κτίρια ξένων διπλωματικών αποστολών και διεθνών οργανισμών, κ.ά) για τα οποία επιβάλλεται η λήψη ιδιαίτερων μέτρων υψηλού βαθμού ασφαλείας, όπως προβλέπονται από τους ειδικούς κανονισμούς και προδιαγραφές που ισχύουν, για τον έλεγχο του κτιρίου και των εγκαταστάσεων των δικτύων εξυπηρέτησης του, μετά από πρόταση του αρμόδιου για τη λειτουργία του κτιρίου φορέα. και στο αρ. 19 παρ. 6 6. Η κατασκευή των χώρων φυλακίων επιτρέπεται στο προκήπιο και στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου μετά από γνωμοδότηση του ΣΑ. Τα κτίρια των φυλακίων είναι ισόγεια με μέγιστο ύψος 4 m, η επιφάνεια τους δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% της επιφάνειας του υποχρεωτικώς ακάλυπτου χώρου ή προκηπίου, σε καμία περίπτωση δε, δεν επιτρέπεται κάθε κτίριο φυλακίου να είναι μεγαλύτερο των 150 m2. Σε περίπτωση που η χρήση του κτιρίου μεταβληθεί, πριν την έγκριση της νέας χρήσης του κτιρίου επιβάλλεται η απομάκρυνση ή κατεδάφιση των κτιρίων των φυλακίων.
    1 point
  11. Αρχικά σας ευχαριστώ θερμά για τις απαντήσεις σας! @Pavlos33 Η θέση στάθμευσης αναφέρεται στη σύσταση, η οποία είναι κ τίτλος ιδιοκτησίας για την ιδιοκτήτρια. Στη σύσταση στον ισόγειο όροφο αναφέρεται ότι υπάρχουν 15 θέσεις στάθμευσης χωρίς να αναφέρεται τίποτα περισσότερο. Στη συνέχεια στην κατανομή διαμερισμάτων αναφέρεται ότι το εξεταζόμενο διαμέρισμα έχει την αποκλειστική χρήση του υπ' αριθμ 5 χώρου στάθμευσης του ακαλύπτου ως παράρτημα αυτού. Δεν αναφέρονται πουθενά τετραγωνικά εξού και λογικά αυτό βάλανε και στο κτηματολόγιο. @ppanag Έχετε δίκιο, θα πάρω και τη σύσταση, αλλά στον ακάλυπτο όντως δεν έχει κάποια κατασκευή ώστε να υπάρχει αυθαιρεσία. Θα βρω την κάτοψη και αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω θα το ξαναγράψω εδώ!
    1 point
  12. Αν είναι Πλάτανος Ν. Τρικάλων, τότε 550 εντός-εκτός.
    1 point
  13. Η γραμμή δόμησης τοποθετείται 15 μ από τον άξονα του δρόμου. Λόγω του ότι έχει πρόσωπο 26μ (μεγαλύτερο από 20 μ και μικρότερο από 45 μ) οι πλάγιες αποστάσεις θα πρέπει να είναι 5μ και όχι 2,50 μ. Το βάθος του είναι πάνω από 35 και λιγότερο από 50 μ. Συνεπώς η ελάχιστη οπίσθια απόσταση θα είναι 5 μ και όχι 2,50 μ. Για την προσθήκη που ρωτάς (αν έχει το δικαίωμα από κάποια προέγκριση που έχει πάρει) αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί (ελάχιστη Δ=5 μ)
    1 point
  14. Οι κρατήσεις για την έκδοση άδειας δόμησης πληρώνονται στο ΚΕΒΕΙΣ Αττικής, Λεωφόρος Αθηνών 70, Αθήνα. Μέσω my AADE κλείνεις ραντεβού ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΟΙΚΟΘΕΝ ΠΛΗΡΩΜΕΣ, ΑΓΟΡΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΠΑΡΑΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΘΕΝ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΕΚΤΟ e-ΠΑΡΑΒΟΛΟΥ, ΚΕΒΕΙΣ Αττικής (Τελευταία επιλογή) και πηγαίνεις δυστυχώς επί τόπου.
    1 point
  15. Εννοείς Ιάσονα ότι ειδικά σε αυτή την περίπτωση, όπου το άνοιγμα δεν έχει διαφοροποιηθεί είτε από όλους είτε δεν αποδεικνύεται ότι είναι από κατασκευής δεν μπορεί να ενταχθεί στον 4495 χωρίς συναινέσεις και να θυσιαστεί -όπως σωστά λες- στον κρατικό εισπρακτικό βωμό; Διότι για το σκέλος της μη εξασφάλισης της αυθαιρεσίας στο μέλλον το ανέφερα και εγώ. Το θέμα είναι αν ο μηχανικός πρέπει να ζητήσει συναινέσεις των συνιδιοκτητών. Και εσύ προτείνεις καταλαβαίνω ότι υπάγεται στην παράγραφο 9 του άρθρου 98, οπότε απαιτείται >50% συναίνεση. Άλλο που είμαι σίγουρος πως εσύ θα ζητούσες το 100% προς εξασφάλιση της αυθαιρεσίας από κάθε μελλοντική διένεξη. Σε δική μου υπόθεση: και η απλή μετατόπιση ανοιγμάτων είναι αντικείμενο απαίτησης συναινέσεων; Συμπληρώνοντας: Πρακτικά, τι προτείνεις στον συνάδελφο (και σε 'μένα); 1) Να ζητήσει οπωσδήποτε συναινέσεις (άρθρο 98, παρ 9), αλλιώς μπορεί να βγει άκυρη η ρύθμιση ή 2) Ότι μπορεί να κάνει ρύθμιση χωρίς συναινέσεις, για να καλύψει τα πιθανά πολεοδομικά πρόστιμα, αλλά οφείλει να εξηγήσει στον ιδιοκτήτη ότι η παράβαση θα είναι χωρίς αυτές πάντα εκτεθειμμένη σε καταγγελία, όπως λέμε γενικά για τις παραβάσεις σε κ/χ χώρο αποκλειστικής χρήσης; Συνάδελφε @Pavlos33 ποια η άποψη σου, (αν θέλεις να τη μοιραστείς);
    1 point
  16. Προφανώς και οι αυθαιρεσίες επί των κοινόχρηστων όψεων σε ακίνητα με ΣΟΙ απαιτούν και τη συναίνεση των συνιδιοκτητών για τη ρύθμισή τους. Ουδείς όμως από την έναρξη των αυθαιρετονόμων ασχολείται με αυτό. Επίσης ουδείς έως σήμερα, από ό,τι γνωρίζουμε, έχει στραφεί νομικά εναντίον κάποιου που έχει αυθαιρετήσει με τον συγκεκριμένο τρόπο! Μην ξεχνάτε ότι, και το κλείσιμο ενός ημιυπαίθριου χώρου αποτελεί αυθαίρετη επέμβαση στις κοινόχρηστες όψεις του ακινήτου! Έχει κι αυτό θυσιαστεί στον κρατικό εισπρακτικό βωμό! Και βεβαίως τα "γεροντάκια" του ΣΤΕ δεν έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα από την εποχή του Ν.3843/2010...
    1 point
  17. @Poli_na Όχι. Το εμβαδόν του διαμερίσματος δεν αλλάζει. Οι επιφάνειες που προσμετρώνται (ή όχι) στον ΣΔ μάς απασχολούν πριν την έκδοση της άδειας.
    1 point
  18. Καλησπέρα,κατά την γνώμη μου,τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά: στις επιφάνειες της άδειας συμπληρώνεις τα 3 ξεχωριστά διαμερίσματα της άδειας,το καθένα με την επιφάνεια του βάσει της εγκεκριμένης κάτοψης της άδειας (ζητά επιφάνειες οικοδομικής άδειας,ασχέτως του τι κατασκευάστηκε τελικά και πώς διαχωρίστηκε κατά την Σύσταση οριζοντίων). Στις επιφάνειες της τακτοποίησης: -Αν ταυτίζεται η επιφάνεια του διαμ/τος με το άθροισμα των τριών παραπάνω επιφανειών(άδειας),θα συμπληρώσεις 0,ώστε στο σύνολο επιφάνειας που προκύπτει για το διαμέρισμα,να έχεις το πραγματικό εμβαδόν του διαμ/τος. Παράδειγμα:η άδεια εμφάνιζε το Δ1 (20 τ.μ.),το Δ2 (30 τ.μ.) και το Δ3(20 τ.μ.). Συμπληρώνεις 3 σειρές: Δ1-20 Δ2-30 Δ3-20 Στην πραγματικότητα υπάρχει το Δ (70 τ.μ.). Στην τακτοποίηση συμπληρώνεις για το Δ--> 0. Στο σύνολο έχεις (20+30+20)=70 τ.μ. που είναι το σωστό εμβαδόν του Δ. *Αν δεν υπάρχει ταύτιση εμβαδού μεταξύ άδειας και πραγματικότητας,για μεγαλύτερο εμβαδόν του Δ,θα συμπληρώσεις στην γραμμή της τακτοποίησης τα επιπλέον τ.μ.,π.χ.Δ=71 τ.μ.,συμπληρώνεις +1-αντίστοιχα για μικρότερο εμβαδό π.χ.Δ=68 τ.μ.,στην γραμμή τακτοποίησης (-)2τ.μ.(αρνητικό). Το ζητούμενο είναι στο σύνολο επιφανειών να προκύπτει η πραγματική επιφάνεια του διαμ/τος.
    1 point
  19. @JOANN Η διαφορετική διαμερισμάτωση αναφέρεται σε ολόκληρο τον όροφο. Δεν ασχολείσαι με κοινόχρηστους χώρους αφού έχεις αναλάβει την ηλεκτρονική ταυτότητα μίας οριζόντιας ιδιοκτησίας μόνο, και όχι όλου του κτιρίου.
    1 point
  20. Δεν μπορώ να καταλάβω πού κάνει λάθος ο Ιουλιανός και καταψηφίστηκε. Σωστό είναι να μπει μόνο το λεβητοστάσιο κατ. 5 σε δικό της ΦΚ. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν δεν μπορεί να γίνει δήλωση κατηγορίας 5 και το λεβητοστάσιο δεν μπορεί να μείνει εκτός ρύθμισης. Υπάρχει κάτι άλλο;
    1 point
  21. Ν 4067/12 /Άρθρο 11 παρ3 Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971(Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. Ν 4067/12/Άρθρο 12 παρ 2 - Ποσοστό κάλυψης 2. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971 (Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη κάλυψη, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό κάλυψης που του αναλογεί σύμφωνα με την επιτρεπόμενη κάλυψη που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. δες και αυτό Ν 4067/12 /Άρθρο 11 παρ 6 ιζ Ιζ. Ο ελεύθερος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (πυλωτή) και που μπορεί και να εκτείνεται και σε διαφορετικά επίπεδα, εφόσον έχει : i) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο, ii) στάθμη δαπέδου έως 0,50 μ. πάνω ή κάτω (±0,50 μ.) από την οριστική στάθμη εδάφους σε κάθε σημείο του, iii) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης και εφόσον iv) υπάρχει λειτουργική σύνδεση όλων των επιπέδων όπου εκτείνεται. Στην παρούσα περίπτωση δεν προσμετρούνται επίσης χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων, εισόδων και αποθήκης εξυπηρέτησης περιβάλλοντα χώρου επιφάνειας έως 40 τμ. για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου. [διευκρίνιση σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 3 & με το άρθρο 12 παρ. 2] Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : α) Σε περίπτωση που έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία και οι οικοδομές των συνιδιοκτητών απέχουν μεταξύ τους την προβλεπόμενη από τον παρόντα νόμο απόσταση, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται για κάθε οικοδομή ξεχωριστά. β) Σε περίπτωση που οι οικοδομές εφάπτονται στο καθορισμένο κοινό όριο της κάθετης συνιδιοκτησίας, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται επί του ενιαίου πλέον κτιρίου των συνιδιοκτητών.
    1 point
  22. και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα σύσταση κατακορύφων ιδιοκτησιών γίνεται μόνο αν έχουμε (ή αν πρόκειται να δημιουργήσουμε) κτίρια στατικά και λειτουργικά ανεξάρτητα σε κάθε άλλη περίπτωση, κάνουμε σ.ο.ι.
    1 point
  23. το άρθρο 6 παρ. 1 αναφέρει: Κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση . Ο παραπάνω χώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. 'Οπου το πλάτος αυτό υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο, πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποίας αντίγραφο κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόση, ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του κοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάχιστον 2 μέτρων. Της παραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδου που καταλαμβάνονται από οικοδομές. Συνεπώς, για τα προϋφιστάμενα του 1985 δεν καθορίζεται συγκεκριμένο μήκος προσώπου (μπορεί να είναι και 1 εκ.!!!)
    1 point
  24. ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) [ ΙΣΧΥΕΙ απο 3-5-85] (ΦΕΚ-181/Δ/85) ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 2000 Κατοίκους ΑΡΘΡΟΝ-1 Αντικείμενο Το παρόν διάταγμα αφορά τους οικισμούς της χώρας οι οποίοι κατά την τελευταία απογραφή έχουν πληθυσμό μέχρι και 2.000 κατοίκους. Ως οικισμός νοείται κάθε διακεκριμένο οικιστικό σύνολο, το οποίο αναφέρεται στην τελευταία απογραφή ως οικισμός με πληθυσμό μέχρι και 2.000 κατοίκους ανεξάρτητα εάν ο Δήμος ή η Κοινότητα στον οποίο υπάγονται έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο από 2.000 κατοίκους. Αυτό το άρθρο δεν έχει τροποποιηθεί. Η έκδοση του ΠΔ έγινε στις 24-4-85. Από τη την παραπάνω διατύπωση φαίνεται να εννοεί την τελευταία απογραφή κατά την ισχύ του ανωτέρω Π.Δ. Δεν έχω δει κάπου αλλού να αναφέρει υποχρέωση μελετητή να εξετάζει σε κάθε απογραφή αν ο πληθυσμός του οικισμού μεταβάλλεται. Αν δεν συντρέχουν πλέον οι προυποθέσεις ώστε ο εν λόγω οικισμός να μην χαρακτηρίζεται ως οριοθετημένος κάτω των 2.000 κατοίκων, έχω τη γνώμη ότι είναι δουλειά της διοίκησης να τον αποχαρακτηρίσει ή να εφαρμόσει άλλο εργαλείο πολεοδομικού σχεδιασμού (πχ σχέδιο πόλης)
    1 point
  25. Κατά τα γνωστά έχεις ένα ακίνητο, το οποίο διέπεται από δυο διαφορετικά πολεοδομικά καθεστώτα. Το τμήμα εντός οικισμού εξετάζεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 181/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα ( ΠΔ/4-11-11 ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) και το εκτός ορίων οικισμού τμήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) σε συνδυασμό με ειδικότερες διατάξεις (π.χ δίκτυο νατούρα 2000, ΣΧΟΟΑΠ, Γ.Π.Σ κλπ) που μπορεί να ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Το εντός ορίων οικισμού τμήμα δεν μπορεί να είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, αφού στερείται παντελώς προσώπου σε αναγνωρισμένο προ 85 κοινόχρηστο δρόμο ενώ το εκτός ορίων οικισμού τμήμα δεν έχει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα των 4.000 τμ που ισχύει για τα προυφιστάμενα της 31-12-2003. Εξέτασε το ενδεχόμενο το γήπεδο να ευρίσκεται εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια του προ 23 τμήματος του οικισμού.
    1 point
  26. και άλλη μια, επίσης χρήσιμη Εγκ-4068/771/4/7-2-89 Εγκ-4/89 Ε-4/89 Εγκ-4068/771/89 Μεταγραφή της πράξης εφαρμογής συνέπειες, διορθωτικές πράξεις, κατάληψη νέων ακινήτων, επικείμενα, μη ίσης αξίας ακίνητα @ΚΕΙΜΕΝΟ Με το Αρθ-4 του Ν-1772/17-5-88 (ΦΕΚ-91/Α/88) την κοινή υπουργική Αποφ-48166/2856/30-6-88 (ΦΕΚ-453/Β/88) του Υπουργού Δικαιοσύνης και του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και την σχετική Εγκ-64824/25-7-88 του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ρυθμίστηκαν τα του τρόπου και των συνεπειών της μεταγραφής της πράξης εφαρμογής, της κατάληψης των ακίνητων, της τύχης των επικείμενων, των μη ισαξίων ακίνητων και λοιπά σχετικά θέματα. Σας κοινοποιούμε αντίγραφα των πιο πάνω, για την προσαρμογή των δικών σας ενεργειών κατά την επίβλεψη ή παρακολούθηση των μελετών εφαρμογής και γενικότερα την διακίνηση των πράξεων εφαρμογής πριν και μετά την κύρωση τους. Επίσης σας διευκρινίζουμε και τα εξής: 1. Μεταγραφή πράξης εφαρμογής Αμέσως μετά την κύρωση της πράξης εφαρμογής από το Νομαρχη, η αρμόδια Διεύθυνση, Τμήμα Πολεοδομίας μερίμνα για την μεταγραφή της, σύμφωνα με τις παρ.1 και παρ.2 της σχετικής Εγκ-64824/25-7-88. Ο υποθηκοφύλακας μεταγράφει συνολικά την πράξη, της δίνει αριθμό και τη θέτει στο σχετικό τόμο. Στη συνέχεια ενημερώνει τις μερίδες, όπως περιγράφεται στην σχετική Εγκ-64824/25-7-88 με βάσει την στήλη 2 του πίνακα ΠΕ (ιδιοκτήτες κατά τον χρόνο κύρωσης της ΠΕ και την στήλη 41 του πίνακα (τελικά οικόπεδα που τους αποδίδονται). 'Οπου τα στοιχεία της στήλης 2 δεν είναι πλήρη (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο. μητρώνυμο, επί εγγάμων γυναικών το γένος) - ο υποθηκοφύλακας δεν θα προβεί στην ενημέρωση της μερίδας, αλλά θα πρέπει πρώτα να συμπληρωθούν με έκδοση διορθωτικής πράξης από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία. Εφιστάται λοιπόν η προσοχή για την αναγραφή στην στήλη 2 πλήρων στοιχείων σε όσο το δυνατόν περισσότερους ιδιοκτήτες, προκειμένου οι ίδιοι να αποφύγουν ταλαιπωρία, καθυστερήσεις και δαπάνες, η υπηρεσία να μην φορτισθεί με έκδοση τέτοιων διορθωτικών πράξεων και - κύρια - να γίνει δυνατή ουσιαστικά η συνολική μεταγραφή της πράξης και η άμεση ενεργοποίηση της περιοχής στη μεγαλύτερη δυνατή έκταση. Αφού ολοκληρωθεί η μεταγραφή και ενημερωθούν όσες μερίδες ήταν δυνατόν, ο Υποθηκοφύλακας, όπου πιθανολογείται φθορά από την χρήση, μποοεί να ζητήσει από την Υπηρεσία Πολεοδομίας την πλαστικοποίηση - ανά δύο - των σελίδων μιας σειράς πινάκων και την βιβλιοδέτησή τους σε ένα ή περισσοτεοα ντοσιέ (παρ.4 Εγκ-64824/25-7-88 του Υπουργείου Δικαιοσύνης). Η εργασία αυτή μπορεί να γίνει και με την αρωγή του ΟΤΑ. Εξυπακούεται όμως ότι πρέπει να γίνει ταχύτατα και με τρόπο που να παρέχει ασφάλεια για την μη αλλοίωση των εμπεριεχομένων στοιχείων. Ταυτόχρονα η υπηρεσία πολεοδομίας είτε συντάσσει ονομαστικό πίνακα σύμφωνα με την Εγκ-49/88, είτε ενημερώνει ένα αντίγραφο των πινάκων, σχετικά με το ποιοί ιδιοκτήτες μεταγράφησαν, σημειώνοντας τον τόμο και αριθμό μεταγραφής, προκειμένου να το χρησιμοποιήσετε κατά την έκδοση αδειών, διορθωτικών πράξεων κλπ. Η αμοιβή των άμισθων υποθηκοφυλάκων για τα δικαιώματα μεταγραφης των πράξεων εφαρμογής, είναι η ανώτατη επιτρεπόμενη σύμφωνα με το Αρθ-8 του Ν-325/76 και θα καταβάλλεται από τον οικείο ΟΤΑ. 2. Διορθωτικές πράξεις Μετά την κύρωση και μεταγραφή της πράξης εφαρμογής, για μεταβολές των στοιχείων της στήλης 2 που αναφέραμε, είτε για οποιαδήποτε μεταβολή των πινάκων ή των διαγραμμάτων της Πράξης εφαρμογής, πρέπει να προηγηθεί η σύνταξη και κύρωση διορθωτικής πράξης, όπως περιγράφεται στις Εγκ-49/88, Εγκ-64824/25-7-88. Στην απόφαση του Νομάρχη, θα γίνεται μνεία των διορθώσεων και των στηλών του πίνακα στις οποίες αναφέρονται και θα συνοδεύεται από απόσπασμα του πίνακα της Πράξης Εφαρμογής διορθωμένου και, όπου απαιτείται, και από αποσπάσματα του διαγράμματος Πράξης Εφαρμογής, διπλωμένα σε διαστάσεις Α4. Η διορθωτική πράξη συντάσσεται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου, ο οποίος στη συνέχεια θα μεριμνήσει για την μεταγραφή της, με δικές του δαπάνες και θα προσκομίσει το σχετικό πιστοποιητικό μεταγραφής στην υπηρεσία πολεοδομίας, η οποία θα ενημερώσει το αντίγραφο των πινάκων που τηρεί και το γραφείο κτηματογράφησης. 3. Συνέπειες μεταγραφής Η πράξη εφαρμογής περιλαμβάνει δύο κατηγορίες μεταβολών των ιδιοκτησιών: α) Μεταβολές που δεν έχουν οικονομικό αντικείμενο, αλλά απορρέουν από την εφαρμογή του νόμου για τη συνολική διαχείρηση της γης με δέσμευση της εισφοράς γης και διάθεση της, είτε απευθείας για τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους της πολεοδομικής μελέτης, είτε για αποκατάσταση άλλων ιδιοκτησιών που δεσμεύθηκαν για τους ίδιους σκοπούς. Καθώς και με μετακινήσεις των εισφερομένων τμημάτων και των υπολοίπων ιδιοκτησιών για την καλύτερη αξιοποίηση της γης των εισφορών και β) μεταβολές που έχουν και οικονομικό αντικείμενο και είναι είτε ατομικής κλίμακας (προσκυρώσεις μη οικοδομήσιμων τμημάτων ή καταργούμενων κοινόχρηστων χώρων, τακτοποιήσεις μεταξύ ομόρων για αρτιοποίηση κλπ) είτε αφορούν δημιουργία κοινοχρήστων ή κοινωφελών χώρων με αποζημίωση από τον ΟΤΑ ή τους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς, είτε δημιουργία κοινόχρηστων χώρων - σε περιπτώσεις των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83 - με αποζημιώσεις μεταξύ των παρόδιων ή από τον ΟΤΑ. Από τις παραπάνω μεταβολές, με την μεταγραφή της παρ.7 του Αρθ-12 του Ν-1337/83 όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το Αρθ-4 του Ν-1772/88, επέρχονται μόνο αυτές της κατηγορίας (α). Οι υπόλοιπες μεταβολές της κατηγορίας (β) θα επέλθουν μόνο όταν ολοκληρωθούν και οι διαδικασίες που προβλέπονται γι' αυτές. Ετσι πχ σε περίπτωση προσκύρωσης τμήματος από όμορη ιδιοκτησία ή από καταργούμενο κοινόχρηστο χώρο, θα πρέπει να γίνουν τα σχετικά συμβόλαια και να μεταγραφούν είτε να καθορισθεί δικαστικά η τιμή μονάδας αποζημιώσεως να παρακατατεθεί η οφειλόμενη αποζημίωση να δημοσιευθεί το γραμμάτιο και να μεταγραφεί. Το ίδιο και σε περίπτωση αποζημίωσης που οφείλεται από τον ΟΤΑ για δημιουργία κοινόχρηστου χώρου. Σε περίπτωση δημιουργίας κοινωφελούς χώρου με αποζημίωση, πριν από την προηγούμενη διαδικασια πρέπει να προηγηθεί η κήρυξη της απαλλοτρίωσης από τον αρμόδιο φορέα για το συγκεκριμένο τμήμα που οφείλεται η αποζημίωση. Σε όλες τις διαδικασίες, σύμφωνα με τον Ν-1647/86 έχει επέλθει σημαντική απλούστευση και επιτάχυνση, αφού ως τιμή προεκτίμησης λαμβάνεται αυτή της Επιτροπής του ΠΔ-5/86. Η ολοκλήρωση και ξεχωριστική μεταγραφή αυτών των μεμονωμένων πράξεων γίνεται με μέριμνα και δαπάνη των ενδιαφερομένων μετά την κύρωση της πράξης εφαρμογής. Εφιστάται πάντως η προσοχή, ειδικά στις περιπτώσεις που οφείλονται από τον ΟΤΑ αποζημιώσεις για δημιουργία κοινόχρηστων χώρων, ότι πρέπει άμεσα να τις καταβάλει, ώστε να επισπευσθεί η συντέλεση της απαλλοτρίωσης με συνέπεια την απελευθέρωση των χώρων και να αποφευχθούν αυτοδίκαιες άρσεις λόγω παρέλευσης 18 μήνου από του καθορισμού δικαστικώς της τιμής μονάδας αποζημιώσεως, δεδομένου ότι οι πόροι που διαθέτει για το σκοπό αυτό, (από μετατροπές των εισφορών γης σε χρήμα) είναι σημαντικοί ενώ το μεγαλύτερο μέρος των κοινοχρήστων χώρων έχει συνήθως εξασφαλιστεί από την γη των εισφορών. 4. Κατάληψη νέων ακινήτων Μετά την μεταγραφή της πράξης εφαρμογής, σύμφωνα με την παρ.β του Αρθ-4 του Ν-1772/88, ο ΟΤΑ, οι φορείς και οι ιδιοκτήτες των τελικών ακινήτων μπορούν να καταλάβουν τα τμήματα για τα οποία δεν εκκρεμούν οικονομικές υποχρεώσεις της κατηγορίας (β) της προηγούμενης παραγράφου. Εφόσον ο αρχικός ιδιοκτήτης αρνείται την παράδοση του ακινήτου η Υπηρεσία Πολεοδομίας του κάνει έγγραφη πρόσκληση για απομάκρυνση, εντός 15 ημερών, μετά την άπρακτη παρέλευση των οποίων ο ΟΤΑ ή ο φορέας ή ο νέος ιδιοκτήτης, ανά περίπτωση, κάνει αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα στο μονομελές πρωτοδικείο. Τα ίδια (α) εφαρμόζονται και για τα τμήματα της κατηγορίας (β), αφού όμως πρώτα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αναφέραμε στην προηγούμενη παράγραφο και γίνει μεταγραφή. Βάρη ή υποθήκες που υπήρχαν πριν την κύρωση της πράξης εφαρμογής σε ακίνητο που άλλαξε εν όλω ή εν μέρει, κύριο, σύμφωνα με την πράξη, ακολουθούν εν όλω ή εν μέρει τον παλαιό κύριο και μεταφέρονται στη νέα ιδιοκτησία που του δίδεται. 5. Επικείμενα Για κάθε είδος νόμιμες κατασκευές που ευρίσκονται σε εδαφικό τμήμα, το οποίο, σύμφωνα με την πράξη εφαρμογής, αποξενούται από τον αρχικό του ιδιοκτήτη, οφείλεται αποζημίωση από τον ΟΤΑ, ο οποίος μάλιστα, για να μην καθυστερήσει η ενεργοποίηση της νέας χρήσης γης, μπορεί να την καταβάλει και μετά την κατάληψη του εδαφικού τμήματος της προηγούμενης παραγράφου (Ν-1772/88, Αρθ-4, παρ.β) χωρίς άλλη διαδικασία (κήρυξη απαλλοτρίωσης κλπ). Εννοείται ότι αυτό αναφέρεται σε επικείμενα που ευρίσκονται σε εδαφικά τμήματα που υπέστησαν μεταβολή της κατηγορίας (α) και που η γη έχει ήδη περιέλθει στο νέο ιδιοκτήτη με την μεταγραφή της πράξης (τμήματα κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων και νέα οικόπεδα που προέκυψαν από εισφορά γης, εδαφικά τμήματα που άλλαξαν ιδιοκτήτη λόγω μετακίνησης για την καλύτερη αξιοποίηση της γης και για τα οποία δεν οφείλονται αποζημιώσεις). Τα υπόλοιπα επικείμενα που ευρίσκονται επάνω σε εδαφικά τμήματα που πρέπει πρώτα να αποζημιωθούν, ακολουθούν την ίδια τύχη με την γη και θεωρούνται ότι αποτελούν τμήμα της αποζημώισης που καταβάλλει ο υπόχρεως (σε περίπτωση κοινοχρήστων ο ΟΤΑ, κοινωφελών ο φορέας, και προσκύρωσης από όμορη ιδιοκτησία ο νέος ιδιοκτήτης) και εφαρμόζονται οι διατάξεις που ίσχυαν και παλαιότερα. Εφιστάται πάντως η προσοχή για τις πρώτες περιπτώσεις που μπορεί η κατάληψη γης να προηγηθεί της αποζημίωσης των επικείμενων, ότι αυτό αποτελεί μια οριακή δυνατότητα και πρέπει ο ΟΤΑ να επισπεύσει την καταβολή των αποζημιώσεων αυτών, κατευθύνοντας κατά προτεραιότητα εκεί τους πόρους από μετατροπή των εισφορών γης σε χρήμα, με στόχο να συμπίπτει η κατάληψη με την αποζημίωση και να μην δημιουργούνται κοινωνικά προβλήματα. Πάντως πριν καταληφθεί η γη στις περιπτώσεις αυτές, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία κύρωσης του σχετικού πίνακα επικείμενων και προσδιορισμού της αξίας τους από την επιτροπή του ΠΔ-5/86, όπως περιγράφεται στην σχετική Εγκ-64824/25-7-88 μας. 6. Μη ίσης αξίας ακίνητα Επειδή ο καθορισμός της αξίας της γης, σύμφωνα με το ΠΔ-5/86, γίνεται μετά την σύνταξη και κύρωση της πράξης εφαρμογής, όπου η τιμή δεν καθορίσθηκε ενιαία για την περιοχή, όπως είχαν δοθεί οδηγίες, με την σχετική Εγκ-30764/5024/6-4-88, είτε τυχόν εκδοθούν εκ των υστέρων σχετικές δικαστικές αποφάσεις, για μετακινήσεις ιδιοκτησιών σε θέσεις με διαφορετική αξία, προβλέπεται από το Αρθ-4, εδαφ.στ του Ν-1772/88, η καταβολή σχετικής αποζημίωσης είτε από είτε προς τον ΟΤΑ. Ετσι όταν η διαφορά Δ = Ε αρχ Χ Τ αρχ - Ε τελ Χ Τ τελ (όπου Ε αρχ το αρχικό εμβαδόν της ιδιοκτησίας μείον την οφειλόμενη εισφορά γης, Τ αρχ η αξία γης στην αρχική θέση, Ε τελ το τελικά αποδιδόμενο εμβαδόν μείον τις τυχόν προσκυρώσεις και Τ τελ η αξία γης στην τελική θέση) είναι θετική, δηλ. η ιδιοκτησία μετακινήθηκε σε περιοχή μικρότερης αξίας, εφ' όσον το ζητήσει ο ενδιαφερόμενος, κατατίθεται η παραπάνω διαφορά Δ από τον ΟΤΑ, στο Ταμείο Παρακαταθηκών. Στην αντίθετη περίπτωση που η διαφορά είναι αρνητική, δηλαδή η μετακίνηση έγινε σε θέση με μεγαλύτερη αξία, ο ΟΤΑ μπορεί να κινήσει την διαδικασία είσπραξης της παραπάνω διαφοράς από τον ιδιοκτήτη. Στην περίπτωση αυτή η Υπηρεσία πολεοδομίας συντάσει την σχετική πράξη επιβολής και ακολουθεί η διαδικασία και ο επιμερισμός σε δόσεις. (ΠΔ-5/86 και Εγκ-30764/5024/6-4-88 οδηγίες). Σε περιπτώσεις ιδιοκτητών με πολλά ακίνητα, εννοείται ότι γίνεται υπολογισμός των Δ για όλα μαζί τα ακίνητα, ανεξάρτητα αν ο ιδιοκτήτης δεν το ζητεί, και το τελικό Δ είναι το αλγεβρικό άθροισμα των επί μέρους. Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού Τμήμα Πράξεων Εφαρμογής
    1 point
  27. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχαστεί η συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών....
    -1 points
  28. Όχι, είναι λάθος να σου ζητούν ΣΑ. Οι ΕΠΑΕ δεν μετατράπηκαν σε ΣΑ (ώστε να συνεχιστεί αυτή η υποχρέωση, όπου υπήρχε) αλλά καταργήθηκαν. Τα ΣΑ συστήθηκαν ως νέο όργανο. Η υποχρέωση για ΣΑ τέθηκε σε νέα βάση εξαρχής. Μόνο όπου ορίζεται ρητά υπάρχει πλέον η υποχρέωση για ΣΑ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.