Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. COSTAS T

    COSTAS T

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      185


  3. katrmp

    katrmp

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.365


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.769


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο νόμιμος κατώτατος από 01/04/2024 είναι 830,00€ για τον άγαμο και χωρίς προϋπηρεσία. Όλοι μας ασφαλιζόμαστε στον ΕΦΚΑ ( πλην δημοσιογράφων ) από 01/01/2017 σε ειδικές όμως για τον καθένα μας διακριτές κατηγορίες. Ο μισθωτός μηχανικός ασφαλίζεται για: Κύρια ασφάλιση με κρατήσεις εργαζόμενου 10,87%, επικουρική ασφάλιση με κρατήσεις εργαζόμενου 22,12€ (εφόσον έχει επιλέξει* την 1η κατηγορία ή 26,66€ για την 2η κατηγορία ή 31,77€ για την 3η κατηγορία) και κλάδο εφάπαξ παροχών (πρόνοια) με κρατήσεις εργαζόμενου 29,49€ (εφόσον έχει επιλέξει* την 1η κατηγορία ή 35,17€ για την 2η κατηγορία ή 41,97€ για την 3η κατηγορία). Τα ανωτέρω διαμορφώνουν τις καθαρές φορολογητέες αποδοχές των 688,17€ θεωρώντας ότι έχει επιλεχθεί η 1η κατηγορία. Οι πληρωτέες αποδοχές θα διαμορφωθούν κατά 6,71€ χαμηλότερα λόγω παρακράτησης φόρου. Ενδεχομένως όμως ο μισθωτός μηχανικός να έχει επιλέξει για την επικούρηση το ΤΕΚΑ. Σε αυτό το ενδεχόμενο εφαρμόζεται στον επικουρικό κλάδο κράτηση εργαζόμενου 3% επί πλασματικών αποδοχών 737,33€ ή 888,66€ ή 1.058,83€ εφόσον έχει επιλεχθεί η 1η ή η 2η ή η 3η κατηγορία*. Ο κλάδος εφάπαξ παροχών (πρόνοια) παραμένει ως έχει. Συνεπώς η πιθανή επιλογή ΤΕΚΑ δίνει ομοίως καθαρές φορολογητέες αποδοχές 688,17€ θεωρώντας ότι έχει επιλεχθεί η 1η κατηγορία. Ομοίως, οι πληρωτέες αποδοχές θα διαμορφωθούν κατά 6,71€ χαμηλότερα λόγω παρακράτησης φόρου. Τώρα για το "μικρό" ή το "μεγάλο" ένσημο εικάζω ότι πρόκειται για κάποια εσωτερική ορολογία που έχει αναπτυχθεί στην συγκεκριμένη επιχείρηση υπονοώντας την ανάλογη επιλογή κατηγορίας κρατήσεων επικουρικής και προνοιακής ασφάλισης. *2.2. Από 01/07/2020 και μετά, επιλέγουν ελεύθερα την ασφαλιστική κατηγορία, στην οποία επιθυμούν να υπαχθούν. Η κατάταξη είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, εάν ο ασφαλισμένος δεν επιλέξει ασφαλιστική κατηγορία κατατάσσεται υποχρεωτικά στην πρώτη (1η). Ειδικότερα, ο ασφαλισμένος με αίτημά του προς τον εργοδότη του γνωστοποιεί τη βούλησή του για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας. Εάν δεν κατατεθεί σχετικό αίτημα, πρέπει να καταχωρηθεί στην Α.Π.Δ. με τα ασφαλιστικά στοιχεία που αντιστοιχούν στην 1η ασφαλιστική κατηγορία. Αίτημα στον εργοδότη για μεταβολή ασφαλιστικής κατηγορίας μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε. Σε κάθε περίπτωση όμως, η μετάταξη από κατηγορία σε κατηγορία γίνεται από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους από την υποβολή της αίτησης και ισχύει για όλο το επόμενο έτος από την υποβολή της αίτησης. Με δεδομένο ότι, η Α.Π.Δ. αποτελεί δήλωση του εργοδότη, μέσω της οποίας διαμορφώνεται, αφενός, η υποχρέωσή του για καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών και, αφετέρου, η ασφαλιστική ιστορία των εργαζομένων του - πάντοτε βάσει των στοιχείων που διέπουν το καθεστώς απασχόλησης ενός εκάστου - η Α.Π.Δ. χρησιμοποιείται για τη συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων (επέχοντας δήλωση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας) για την κατάταξή τους στις προαναφερθείσες ασφαλιστικές κατηγορίες. Συγκεκριμένα, η Α.Π.Δ. του Ιανουαρίου κάθε έτους, ή η Α.Π.Δ., που αφορά τον πρώτο μήνα απασχόλησης νέοπροσληφθέντος μηχανικού / υγειονομικού απασχολούμενου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, θα καθορίζει την ασφαλιστική κατηγορία, στην οποία εντάσσεται για τον κλάδο Πρόνοιας του τ. Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π., κατά τους λοιπούς μήνες, μέχρι τη λήξη του συγκεκριμένου ημερολογιακού έτους.
    3 points
  2. καλημέρα. Λες λεβητοστασιο ΜΘΧ. Τότε τον μελετας αν ειναι ετσι ως ΜΘΧ. Αφου μιλάς για σοφίτα , αρα χώρο κατοικήσιμο, μετράει στα τμ της ωφέλιμης επιφανειας, μπαίνει στην ζώνη , και εννοείται και στον θερμαινόμενο ογκο.
    3 points
  3. σωστα, αλλα, υπο προυποθεσεις, υπαρχει περιπτωση ανακλησης ακομα και συντελεσμενης απαλλοτριωσης..... ΣτΕ 2244/2017 Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Προϋποθέσεις άρσης συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Αποκατάσταση σεισμοπλήκτων -. Η ανάκληση συντελεσμένης απαλλοτρίωσης, που κηρύχθηκε υπέρ του Δημοσίου ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή υπέρ επιχειρήσεων που ανήκουν στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή οργανισμών κοινής ωφέλειας, επαφίεται, από το νόμο, στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Δεν αποκλείεται η υποχρέωση της Διοίκησης να άρει τη συντελεσμένη απαλλοτρίωση, όταν εκδηλώθηκε σαφώς και ανενδοιάστως βούληση να μη χρησιμοποιηθεί το απαλλοτριωθέν για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, καθώς και όταν, ενόψει του σκοπού που επιδιώχθηκε με την απαλλοτρίωση, παρήλθε μακρό, πέραν του ευλόγου, χρονικό διάστημα και η Διοίκηση ή, εν γένει, εκείνος υπέρ του οποίου κηρύχθηκε η απαλλοτρίωση αδράνησε αδικαιολόγητα για την πραγματοποίηση του αρχικού σκοπού αυτής ή άλλου σκοπού δημόσιας ωφέλεια. Εάν το απαλλοτριωθέν ακίνητο χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, τότε δεν είναι δυνατή η ανάκληση της απαλλοτρίωσης, ακόμη και αν στη συνέχεια έπαυσε, για οποιοδήποτε λόγο, να χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, στην περίπτωση δε αυτή το ακίνητο μπορεί να διατεθεί ελεύθερα από το υπέρ ου η απαλλοτρίωση πρόσωπο. Αναγκαστική απαλλοτρίωση για την εξυπηρέτηση των στεγαστικών αναγκών σεισμοπλήκτων. Για ολα αυτα ισχυουν οσα ανεφεραν ο τετρις και ο μακαρ "χρειαζεται δικηγορο"
    1 point
  4. Το απαλλοτριωθέν τμήμα ανήκει στο δημόσιο πλέον από τότε που συντελέστηκε η απαλλοτρίωση.
    1 point
  5. H "ασφαλής" αντιμετώπιση είναι αυτή που περιγράφεις, δηλαδή το να υπολογιστεί ο χώρος με Υ.Δ και μας έρχεται από την εγκ. 3 Ν. 4178, όπου εκεί αναφέρεται ότι δεν σε απασχολεί αν το ύψος συνάδει με την χρήση σύμφωνα με τους κανονισμούς. Αναφέρεται άλλωστε πολλές φορές ΄και εδώ στο φόρουμ ότι είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα η υπαγωγή από την έκδοση της Ο.Α. Επειδή ο χώρος αυτός, όπως τον περιγράφεις, είναι ισόγειος και έχει επιφάνεια μικρότερη των 50 τμ θα λάβει και μειωτικό συντελεστή προστίμου 50%. Αναφορικά με την παραβίαση πλάγιας απόστασης, η αυθαίρετη αυτή κατασκευή θα λάβει και συντελεστή προσαύξησης προστίμου λόγω της παραβίασης Δ (εξαιτίας της εσοχής).
    1 point
  6. Αυτό που καθυστερεί πολύ είναι αυτό που σε ενδιαφέρει τελικά ( και τον πελάτη). Η θερμοκρασία του σπιτιού. Όταν προσπαθήσεις να κάνεις μία απλή ρύθμιση θερμοκρασίας ή παροχής νερού ( χωρίς να μεταβάλλεται κάτι άλλο) θα καταλάβεις τι διακυμάνσεις έχεις ( σε γρήγορα συστήματα) ή πόσο αργές μεταβολές έχεις ( σε αργά συστήματα). Και αυτό όταν έχεις μόνο μία μεταβλητή. Να στο πώ και αλλιώς? Με την οικονομία που προσπαθείς να πετύχεις με την μη απενεργοποίηση της ΑΘ σε χαμηλές θερμοκρασίες ( με χαμηλό cop) θα πρέπει να αποσβέσεις το κόστος εγκατάστασης όλων αυτών των αυτοματισμών, της αμοιβής σου για την επιλογή και την ρύθμισή τους, την συντήρησή τους, την σχεδόν βέβαιη επαναρρύθμιση - βελτίωση ρύθμισής τους κλπ. Πότε νομίζεις θα γίνει αυτή η απόσβεση και ποιός θα μπορέσει να μετρήσει και να εκτιμήσει την όποια οικονομία... Πίστεψέ με δεν αξίζει τον κόπο σου και δεν πρόκειται να πληρωθεί ποτέ.
    1 point
  7. Η διαφορά στις συντάξεις ανάμεσα του Ε.Ε. & Δ.Υ. είναι τεράστια. Και το σπουδαίο είναι πως ο Δ.Υ. δεν πλήρωσε, στην πραγματικότητα, εισφορές. Ο Ε.Επ. όταν του ερχόταν το "μπουγιουρντί" από ΤΣΜΕΔΕ είχε δεν είχε θα έπρεπε να δώσει ζεστό χρήμα στο ταμείο. Ο Δ.Υ. δεν είχε ποτέ αυτή την έννοια. Όλα πληρώνονταν από το δημόσιο, δηλ. απ' όλους μας. Αυτή την στιγμή κανείς δεν ξέρει πόσων "ταχυτήτων" συντάξεις υπάρχουν για τους μηχανικούς!!! Ξέρει? Κάθε μέρα διαβάζουμε αρθρα για αναδρομικά, για νέους υπολογισμούς συντάξεων (έπαψα να τα διαβάζω, γιατι πλέον δεν τα καταλαβαίνω !), αλλά οι μηχανικοί είναι πάντα απ' έξω. Και μας έχουν για μεγαλοσυνταξιούχους! Και καπάκι έχουμε και την "προσωπική διαφορά"! Μέχρι να μηδενιστεί αυτή θα ..... "μηδενιστεί" και ο συνταξιούχος.
    1 point
  8. Έχω την εξής αντίρρηση (καλοπροαίρετα.... μη παρεξηγηθείς) 😊 Συνήθως τέτοιες περιπτώσεις έχουμε. όταν υπάρχει ήδη ο λέβητας και δεν θέλουμε να τον πετάξουμε, άρα, μάλλον, δεν είναι υποδιαστασιολογημένος. Σε καινούργιες εγκαταστάσεις είτε διαλέγουμε ΑΘ για όλες τις περιπτώσεις ή αν θέλουμε συμπλήρωμα σε χαμηλές/σπάνιες περιπτώσεις, επιλέγουμε φτηνότερες λύσεις από λέβητα, έξτρα δίκτυο, κυκλοφορητή, δεξαμενή πετρελαίου κλπ..., όπως π.χ. ηλεκτρικές αντιστάσεις στον διαχωριστή ή στο θερμοδοχείο, αν υπάρχει, ή μέσα στην ΑΘ.
    1 point
  9. Νέος μηχανικός και εγώ αλλά νομίζω πως τα 900 μεικτά με μπλοκακι είναι περίπου 630 καθαρά. Επίσης από την εμπειρία μου αλλά και από φίλους νομίζω πως πλέον βρίσκεις μεγαλύτερους μισθούς ακόμα και χωρίς πρωτύτερη εμπειρία.
    1 point
  10. Όχι οποιονδήποτε δικηγόρο, αλλά με γνώσεις για τη σχετική διαδικασία που είναι χρονοβόρα
    1 point
  11. Το θέμα δέχεται πολλές λύσεις, οπότε πιστεύω πρέπει να βρούμε την απλούστερη - φτηνότερη - με λιγότερες πιθανότητες βλάβης - αστοχίας / δυσκολίας ρύθμίσεων. Πρότασή μου είναι να βρεθεί η εξωτερική θερμοκρασία κάτω από την οποία η ΑΘ δεν μπορεί να καλύψει τις απώλειες του σπιτιού, και μέ ένα απλό θερμοστάτη εξωτερικού χώρου να απενεργοποιείται εντελώς η ΑΘ και να ενεργοποιείται ο λέβητας. Εννοείται ότι με μία εντολή θα γίνονται όλα τα απαραίτητα (ενεργοποίηση λέβητα, απενεργοποίηση ΑΘ, άνοιγμα ηλεκτροβανών λέβητα, κλείσιμο ηλεκτροβανών ΑΘ) με ρελεδάκια ισχύος. Υ.Γ. Με κάποιες ΑΘ δεν χρειάζεται έξτρα θερμοστάτης. Η δική μου (Carrier) έχει δυνατότητα προγραμματισμού κάτω από κάποια θερμοκρασία να απενεργοποιείται και να ενεργοποιεί αντιστάσεις ή λέβητα ή ότι άλλο θέλουμε.
    1 point
  12. @El3ni πρώτ' απ' όλα θα ενημερώσεις τον λογιστή ότι διαθέτεις άδεια εξάσκησης επαγγέλματος. Το έντυπο πρόσληψης διαθέτει ανάλογο πεδίο. Με την ειδικότητα δεν υπάρχει πρόβλημα, αν και υπάρχει ή υπήρχε ο κωδικός 221020: αρχιτέκτονες μηχανικοί. Αυτό που έχει ουσιαστική σημασία, και πρέπει να ελέγξεις, είναι το πακέτο κάλυψης. Για μισθωτό μηχανικό πλήρους απασχόλησης είναι το 986 και αναγράφεται στην ΑΠΔ. Από τους μισθωτούς του ΕΦΚΑ έχεις πρόσβαση στον ατομικό λογαριασμό ασφάλισης.
    1 point
  13. Αντί να ασχολείσαι με άρθρα τεχνικής νομοθεσίας και αποτυπώσεις, και να οδηγείσαι σε βιαστικά —ενδεχομένως λανθασμένα— συμπεράσματα, προτείνω να επιλέξεις τον κατάλληλο επαγγελματία, δηλαδή έναν μηχανικό, που θα του αναθέσεις τον έλεγχο του διαμερίσματός σου. Στη συνέχεια θα απευθυνθείς σε συμβολαιογράφο γιατί μόνο αυτός έχει την αρμοδιότητα και την κατάρτιση να κρίνει κατά πόσο χρειάζεται να τροποποιηθεί ο τίτλος ιδιοκτησίας, αναλόγως των διαπιστώσεων του μηχανικού.
    1 point
  14. Δεν είναι υποχρεωτικό για όλους αλλά για ορισμένους, μεταξύ των οποίων είναι και οι μηχανικοί.
    1 point
  15. Version 1.0.0

    1.123 downloads

    Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360/23 (ΦΕΚ 3985 Β/22-6-2023): Έγκριση Κτιριοδομικού Κανονισμού. Το ΦΕΚ του νέου κτιριοδομικού κανονισμού, κωδικοποιημένο. ΥΠΕΝ_ΔΑΟΚΑ_66006_2360_23.pdf
    1 point
  16. Το υφιστάμενο κτίριο (αυθαίρετη κατασκευή κτιρίου το έτος 1976) σήμερα ως προς το περίγραμμα των σχεδίων του ν.1337/83 συνάδει. Δηλαδή: (εξωτερικές διαστάσεις 9x9,95) με σχέδια 1337/83 (εξωτερικές διαστάσεις 9,05x10,00) σήμερα Ωστόσο, υπάρχουν μικροτροποποιήσεις στις όψεις (τροποποίηση ανοιγμάτων) και επίσης Δεν φαίνεται στα σχέδια του 1337 η απόληξη του κλιμακοστασίου του κτιρίου. Το επισυναπτόμενο έγγραφο αφορά στην Γ φάση? Αν ναι, πως θα αντιμετωπίζατε την συγκεκριμένη περίπτωση?
    1 point
  17. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.