Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/05/2024 σε όλες τις περιοχές
-
[@Alejandro_92] Η χρησιμοποίηση του μειωτικού συντελεστή είναι καταφανώς εσφαλμένη.3 points
-
Πιστεύω ότι δεν δικαιούται μειωτικό. Θα πρέπει όλη η κάτοψη να υπολογιστεί χωρίς έκπτωση και ας μην τηρούνται τα απαιτούμενα του κτιριοδομικού.3 points
-
[@pipakos] Να δω υπαγωγή για ρύθμιση ζαρντινιέρας και τι στον κόσμο. Συνάδελφε, η περίπτωση που περιγράφεις δεν έχει την παραμικρή σχέση με υπαγωγές, ρυθμίσεις ή οτιδήποτε σχετικό. Το ζήτημα είναι απολύτως πρακτικό. Να οριοθετήσουν τις πραγματικές θέσεις οι ιδιοκτήτες ή να απομακρύνουν τις ζαρντινιέρες. Η ανοιχτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή δεν έχει την έννοια του παρακολουθήματος που έχει μία αποθήκη. Πρόκειται για δικαίωμα στάθμευσης που αποδίδεται σε ένοικο της πολυκατοικίας, ενώ η επιφάνεια παραμένει κοινόχρηστη. Γι' αυτό τον λόγο δεν τίθεται καν ζήτημα κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Για την αυτοψία και το πρόστιμο σε «αυθαίρετη» ζαρντινιέρα, καλύτερα να μην σχολιάσω.2 points
-
Οι σοφοί του Δήμου Αθηναίων να μας πουν αν θεωρούν το νόμο του 1955, ως την 11η εντολή του Μωυσή και δεν ακουμπάμε και τους ΣΔ που έχουν ορίσει, αλλά αν θα επιστρέψουμε στις καλύψεις του ΝΟΚ, μιλάμε πάντα για το συνεχές σύστημα που ισχύει στον Δήμο Αθηναίων στο μεγαλύτερο μέρος του, όπου ξεκινάγαμε από 70 % και φτάναμε και πάνω από 90 % σε περιπτώσεις γωνιακών και τρίφατσων οικοπέδων, ή είναι καλύτερα να ξεκινάμε από το 57 % και κάτω που προβλέπουν τα μπόνους του ΝΟΚ ?2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
με μία πρόχειρη ματιά δεν μπορεί να θεωρηθεί πέργολα. Έχει συμπαγές στέγασμα. Για να θεωρηθεί πέργολα το στέγασμα πρέπει να είναι από ελαφρύ ή κινούμενο υλικό . Για στέγαστρο πάει αυτό και έχει άλλες διαδικασίες1 point
-
Kατά γνωστά, το ακίνητο διέπεται από δυο διαφορετικούς τομείς όρων δόμησης. Το εντός οικισμού τμήμα και το εκτός οικισμού τμήμα. Στο εντός οικισμού τμήμα δεν υπάρχει οικοδομησιμότητα λόγω έλλειψης προσώπου σε κοινόχρηστο δρόμο. Στο εκτός οικισμού τμήμα έχεις τρια διάσπαρτα-μη συνεχόμενα-τμήματα, εκ των οποίων μόνο το ένα "βλέπει" σε αγροτικό δρόμο. Ακόμη και αν ξεχάσουμε για λίγο την απόφαση ΣτΕ 176/23 δεν βλέπω κάποιο από τα τμήματα στην εκτός οικισμού περιοχή να μπορεί να οικοδομηθεί. Για την πληρότητα του θέματος να αναφέρω ότι ένας συνάδελφος εδώ στο φόρουμ μας είχε δώσει ένα έγγραφο από την Περιφέρεια Κρήτης που ερμήνευε την δική σου περίπτωση αναφέροντας ότι εφόσον ο δρόμος εκτός οικισμού, αποτελούσε τη συνέχεια οδικού δικτύου του οικισμού, το εντός οικισμού τμήμα θεωρείται οικοδομήσιμο. Όμως, σε ένα τέτοιο έγγραφο δεν μπορείς να βασιστείς με ασφάλεια. Παραθέτω το έγγραφο αυτό. ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΔΡΟΜΟ (ΠΕ.ΧΩ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ).pdf1 point
-
[@RosaCh] Ούτως ή άλλως με τον φάκελο αυτόν πρέπει να ενημερωθεί η ΜΠΕ. Με τη διάταξη που παραθέτεις παρέχεται η δυνατότητα υποβολής πριν την έναρξη της κατασκευής. Η δυνατότητα αναφέρεται στη χρονική περίοδο, και όχι στην υποβολή. Η υποχρέωση παραμένει.1 point
-
[@giantheoch] Μία γραμμή: ΑΓΡΟΝΟΜΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ - ΜΗΧ. ΓΕΩΠΛ/ΚΗΣ Μία γραμμή: ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ (Πολυτεχνείο)1 point
-
1 point
-
Βασικά όλα χωράνε και πολύ καλά μάλιστα αλλά θα σου έλεγα να πας σε έναν που κάνει σφραγίδες και να του πεις τι θέλεις1 point
-
[@dsworks] Όσο και αν ακούγεται περίεργο, συνάδελφε, για τη βεβαίωση της καταληκτικής πρότασης της δημοσίευσής σου χρησιμοποιείται, χρόνια τώρα, η βεβαίωση του Άρθρου 83. Επιπλέον, από την πλατφόρμα της ηλεκτρονικής ταυτότητας εκδίδονται πιστοποιητικά πληρότητας, και όχι βεβαιώσεις, τα οποία περιλαμβάνουν τη βεβαίωση και άλλα πολλά.1 point
-
Στο μήκος προσώπου το οποίο καταλαμβάνεται από το κτίριο δεν θα σχεδιάσεις εδαφικό τμήμα προς παραχώρηση σε κοινή χρήση. Όπως ορθώς έχει αναφερθεί θα πρέπει σε οικόπεδο με πρόσωπο σε περισσότερους από έναν δρόμους, όλοι οι δρόμοι να διαθέτουν το απαιτούμενο πλάτος και όχι μόνο ο ένας εξ αυτών. Επιπλέον να δεις μήπως ο οικισμός έχει χαρακτηριστεί και παραδοσιακός διότι εκεί αλλάζουν πολλά. Ένα άλλο που πρέπει να ελέγξεις είναι το ενδεχόμενο να υπάρχει μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη που να καθορίζει διαφορετικό πλάτος (συνήθως μεγαλύτερο των 4 μ) δρόμου στον οικισμό ή σε κάποιους από τους οικισμούς της Π.Ενότητας, οπότε σε μια τέτοια περίπτωση το απαιτούμενο ημιπλάτος θα διαφέρει από αυτό των δυο μέτρων (π.χ μπορεί να είναι 3 μ για απαιτούμενο πλάτος 6 μ κλπ).1 point
-
[@baggelism] Τόσο η έκδοση βεβαιώσεων του Άρθρου 83 του Ν.4495 όσο και η ρύθμιση αυθαιρεσιών γίνονται μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ. Επομένως, η καταχώρηση στο σύστημα δεν ισοδυναμεί αναγκαστικά με αίτηση υπαγωγής. Για τα προ 30-11-1955 υφιστάμενα δεν υπάρχει αντικείμενο ρύθμισης. Εφόσον χρειαστεί, όμως, έχεις τη δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης όπου επιλέγεις τον κατάλληλο τύπο (με εξαιρέσεις).1 point
-
Για να αναληφθεί η ευθύνη κάπου πρέπει να το γράφει. Αν κατόπιν πρέπει να κριθεί η άδεια και πέσει, ο υπάλληλος δεν θα έχει κάποια συνέπεια. Οπότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : coco mat ή omerta. Η πρώτη θέλει κότσια που δεν τα έχουν όλοι οι επενδυτές ... για ιδιώτες δεν το συζητάμε.1 point
-
Πάρε εδώ μια γεύση. Απόφαση 2242 / 2007 (Ε, ΠΟΙΝΙΚΕΣ) ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ (ψαξτο στο google) Θέμα Αιτιολογίας επάρκεια. Περίληψη: Παραβίαση των κανόνων οικοδομικής. Αιτιολογημένη καταδίκη. Απόρριψη αναιρέσεως1 point
-
1 point
-
Λογικά επειδή από το στρίψιμο της θέσης στάθμευσης θίγονται κοινόχρηστοι χώροι, ακόμα κι αν δεν αλλάζει η θέση στάθμευσης ως προς διαστάσεις και εμβαδόν.1 point
-
Θεωρώ πως δεν αλλάζει κάτι. Εξάλλου η διάταξη περί εξασφάλισης ελάχιστου πλάτους 4μ στο πρόσωπο του οικοπέδου αναφέρεται γενικά σε κοινόχρηστο χώρο και όχι σε συγκεκριμένο τύπο οδού.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ο μηχανικος φυσικα και δεν κανει αεροφωτογραφιση με ντροουν. Κατα τα λοιπα, το ερωτημα καλυπτεται απο το 125Δ του ν. 4495.1 point
-
Οι υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης είναι συντελεστές για τον προσδιορισμό του προστίμου της αυθαιρεσίας. Κάθε κατασκευή εξετάζεται αυτοτελώς ως προς τις υπερβάσεις της ώστε να υπολογιστεί το σωστό πρόστιμο. Δηλαδή: Στο ΔΚ των αυθαιρέτων θα υπολογιστεί 2 φορές η υπέρβαση κάλυψης. Σε ΔΚ για οικοδομική άδεια θα υπολογιστεί μία φορά (κατά ΝΟΚ).1 point
-
Αν είναι να στήσεις ικριώματα ούτως ή άλλως θα χρειαστείς συναίνεση. (Όχι απαραίτητα 100%, η Υ.Α δέχεται απόφαση γενικής συνέλευσης με ότι ποσοστό προκύπτει βάσει καταστατικού ή νομοθεσίας). Γενικότερα όμως πολλοί συνάδερφοι χρησιμοποιούν δύο παραθυράκια. 1) Βάζεις Υ.Δ ιδιοκτήτη ότι έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των συνιδιοκτητών. Το πως (προφορικά, γραπτά, ψευδώς) δεν υποχρεούσαι να το εξετάσεις. 2) βάζεις δική σου δήλωση ότι δεν θα τροποποιηθούν οι όψεις, οπότε δεν υφίσταται απαίτηση συναίνεσης. (Όσον αφορά το "δόντι" της μόνωσης, θεωρητικά δε θα υπάρχει εάν όλη η οικοδομή μονωθεί)1 point
-
Σε επικοινωνία μου σήμερα με το BUILDINGCERT μου διευκ΄ρινησαν οτι ΔΕΝ υπολογίζεται το άθροισμα θέρμανσης + Ψύξης αλλα αν κάποιο απο τα δύο υπερβαίνει τα 15kW1 point
-
Δεν κάνεις λάθος. Θα πρέπει όμως να σχεδιάσεις έτσι τη σκάλα ώστε αφενός μεν να μπορεί να τοποθετηθεί το ειδικό αναβατόριο, αφετέρου δε να υπάρχει επαρκής χώρος στο πλατύσκαλο για το αμαξίδιο1 point
-
Επιβεβαιώνω το τραγικό του πράγματος! Άπειρες αχρειαστες παρατηρήσεις. Όρεξη να χουμε να στέλνουμε υπεύθυνες δηλώσεις. Κανένας έλεγχος από ΤΕΕ βέβαια. Οι ίδιοι με πριν κάνουν τον έλεγχο απλά την εργολαβία την πήρε το ΤΕΕ. Το μεροκάματο να βγαίνει...1 point
-
Έχω λάβει παρατηρήσεις από 2 αιτήσεις. 4 σελίδες παρατηρήσεις η κάθε μία! Ευτυχώς που ανέλαβε τον έλεγχο το ΤΕΕ.1 point
-
@the_topo~Κατ' αρχήν, το μόνο που έκανα ήταν να παραθέσω τη σχετική νομοθετική διάταξη. Σύμφωνα με αυτή, η απάντηση στο ερώτημά σου περί δυνατότητας υποβολής ξεχωριστής δήλωσης κοινοχρήστων είναι αρνητική. Επιπροσθέτως, διαβάζουμε στο ίδιο εδάφιο ότι ο αριθμός των αιτήσεων υπαγωγής είναι επιλογή των ιδιοκτητών. Από εκεί και πέρα, πολύ ευχαρίστως να σου σου πω τη δική μου αντιμετώπιση όταν δώσεις κάποια παραπάνω δεδομένα. Τι σημαίνει έντεκα ιδιοκτησίες έχουν αυθαιρεσίες; Τι αυθαιρεσίες; Μετακινημένα παράθυρα ή μήπως έχουν χτίσει άλλη μισή πολυκατοικία;1 point
-
Στην ηλεκτρονική ταυτότητα γίνεται ξεχωριστή καταχώρηση για τα κοινόχρηστα κατ' εφαρμογή της σχετικής υπουργικής απόφασης. Άλλο ζήτημα αυτό και άλλο ο Ν 4495. Το θέμα, όμως, δεν είναι μόνο ότι τα κοινόχρηστα δεν αποτελούν αυτοτελή ιδιοκτησία. Αλλά ότι δεν αποτελούν αντικείμενο μεταβίβασης. Θεωρείς ότι αποτελεί τυπικότητα η προϋπόθεση υπαγωγής; Με συγχωρείς, αλλά διαφωνώ ριζικά. Ο λόγος είναι ότι η παρατιθέμενη διάταξη είναι η μοναδική που καθορίζει το αντικείμενο της δήλωσης και είναι —κατά προφανή τρόπο— κομβικής σημασίας για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων.1 point
-
@the_topo~Ίσως σου φανεί χρήσιμη η αντιμετώπιση του ζητήματος των κοινοχρήστων από τον Ν 4495/17 – ΦΕΚ 167/Α/3-11-2017. Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.1 point
-
Αυτό με την μάντρα από ποια μελέτη προέκυψε και το λένε; Δηλαδή ισχυρίζονται ότι θα πνέει άνεμος 7-8 Μποφόρ, οι φλόγες θα έρχονται με αυτή την ταχύτητα και θα τις ανακόψει η μάντρα του ενός μέτρου; Μήπως με αυτές τις μάντρες κινδυνεύει ο κόσμος να αργοπορήσει και να καεί ζωντανός; Έχουν δει πολλά καλλιεργήσιμα χωράφια να έχουν μάντρες; (άσε που στα εκτός σχεδίου σε λίγο δεν θα μπορεί να χτίσει κανείς ούτε κοτέτσι...(απόφαση ΣτΕ 176/23) Πραγματικά υπάρχει πάτος σε όλη αυτή την ανοησία;1 point
-
Καμία αναφορά στις γεωργικές εκτάσεις με κάποια μικρά κτίσματα μέσα (π.χ αγροτικές αποθήκες) που έτυχε κάποια μικρή νησίδα με χαρακτηρισμό ΑΔ,ΔΑ,ΔΔ να βρίσκεται στα 300 μ. Εν τω μεταξύ ο χαρακτηρισμός ΔΑ ήταν για εκχερσωμένες γαίες που σήμερα καλλιεργούνται και παρά το ότι εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις δεν αποτελούν δασική έκταση με την έννοια που αυτή ορίζεται. Τι είδους προστατευτικά μέτρα θα πάρει μια αποθήκη από ωμόπλινθους με ξύλινα πορτοπαράθυρα άλλης εποχής και κολυμβητά κεραμίδια με λάσπη; Για ποια δίκτυα νερού ομιλούν όταν τα χωράφια δεν έχουν νερό; Πόσο φιάσκο η όλη υπόθεση τελικά για να καλύψουν οι δήθεν υπεύθυνοι τα νώτα τους.1 point
-
Όλο αυτό αποτελεί ένα ακόμη καταχθόνιο σχέδιο....Θα αποκαλυφθεί με τις πραγματικές του διαστάσεις σε μεταγενέστερο χρόνο.1 point
-
Για μένα θα έπρεπε ως μηχανικοί, σύσσωμοι να αρνηθούμε την οποιαδήποτε ανάμιξη σε αυτή την γελοιότητα-στοχευμένη κίνηση κράτους για δήθεν συνυπευθυνότητα του πολίτη στην ανικανότητά τους και εισαγωγή από το παράθυρο της υποχρεωτικότητας ασφάλισης από τα γνωστά αρπακτικά των ασφαλιστικών εταιριών1 point
-
Ευκαιρια και των ασφαλιστικων να μην πληρωσουν αποζημιωση αν ο πελατης δεν εχει υλοποιησει ολα τα μετρα!!1 point
-
ΕΝΦΙΑ, 4495, ΗΤ, Περιορισμός δόμησης εκτός σχεδίου, Πυροπροστασία, Ενεργειακή αναβάθμιση,.... γιατί να ντρέπονται; Και πώς θα καταλήξουν τα ακίνητα (και μάλιστα σε καλή τιμή) σε μόνο αυτούς που μπορούν να ανταπεξέλθουν;1 point
-
Το μυαλό τους και μια λίρα και του μπογιατζή ο κόπανος! Θα ήθελα να ήξερα, δεν ντρέπονται;1 point
-
300 μέτρα απέχουν τα μυαλά αυτών που συνέταξαν τον νόμο από την πραγματικότητα.1 point
-
ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ & ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ! 01/04/2025 Άνοιξαν επί τέλους οι προβλεπόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τα μέτρα Πυροπροστασίας ακινήτων σε δασικές περιοχές σε συνέχεια του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ μετά από ΚΥΑ των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (19.05.2023) και της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου, και του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» που νομοθέτησε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το νόμο 5075/14.12.2023, και προβλέπει τη δήλωση του καθαρισμού αστικών οικοπέδων. Ταυτόχρονα αναμένεται και ολιγοήμερη παράταση τόσο της προθεσμίας σύνταξης του «Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα» και της Ειδικής μελέτης Πυροπροστασίας και της ανάρτησής τους στην οικεία πλατφόρμα, όσο και της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης καθαρισμού του οικοπέδου στην πλατφόρμα του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» . ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι ο «Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο, σε κηρυγµένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, καθώς και εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από αυτές ή βρίσκονται µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών. Για τα προαναφερόμενα ακίνητα είναι υποχρεωτική η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι τις 31.03.2024! Σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης οι ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή μέχρι τις 30.04.2024 να υποβάλουν στον οικείο Δήμο αρχικά, και σε ηλεκτρονική πλατφόρμα αργότερα αργότερα, Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας στην οποία θα δηλώνουν την ορθή λήψη των μέτρων που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα, βάσει των προβλέψεων του Κανονισμού για την προστασία του ακινήτου τους σε περίπτωση πυρκαγιάς! ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι η νέα αυτή υποχρέωση καθαρισμού οικοπέδων αφορά ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπόν ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σε περιοχές εντός ορίων, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, και σε εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα όρια των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, επιπλέον δε και εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, με προβλεπόμενα πρόστιμα 1.000 – 54.000 ευρώ αλλά και σοβαρές ποινικές συνέπειες. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τις πλατφόρμες Πυροπροστασίας και Καθαρισμού Οικοπέδων.1 point
-
Καί τα κτίρια σε πάρκα!! Το σημαντικότερο και βεβαιότερο είναι ότι σε 20 ημέρες οι ΟΤΑ θα έχουν ετοιμάσει τα διαχειριστικά σχέδια των οικισμών...1 point
-
Ο Εξοπλισμός σου, νομίζω πως είναι υπεραρκετός ". Το να έχεις GPS, για να κατεβάζεις εξάρτηση από τον "ουρανό", ετσι απλά για να έχεις ντε και καλά εξάρτηση {επιβάλλεται τώρα & με νόμο (!?)} το βρίσκω ... πολυτέλεια. Όταν πρόκειται να εξαρτήσεις ένα σχέδιο σε κάποιο σύστημα αναφοράς (datum) εκτός από ΕΓΣΑ87, τότε ο σταθμός (ταχύμετρο) είναι περισσότερο χρήσιμο γιατί πρέπει να εξαρτηθείς από τα σταθερά της μελέτης στην οποία θα πρέπει να εντάξεις το Τ.Δ. Θεώρησα απαραίτητο (!) να γράψω περισσότερο για την φράση που γράφεις παραπάνω ".......και προχωράνε στην αποτύπωση με το χωροβάτη" Θέλω να πιστεύω πως εννοούσες ταχύμετρο. Ο χωροβάτης είναι ένα απαραίτητο, για τον τοπογράφο και όχι μόνο, όργανο με το οποίο μεταφέρουμε, με μεγάλη ακρίβεια, υψόμετρα σε κάποια ζητούμενα σημεία. Επειδή ο άξονας του "χωροβάτη" περιστρέφεται μόνο σε οριζόντιο επίπεδο είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί για αποτύπωση αν και διαθέτει έναν οριζόντιο δίσκο που μπορεί (με μικρή ακρίβεια φυσικά) να μετρήσει οριζόντιες γωνίες αλλά και αποστάσεις από το αποκοπτώμενο τμήμα στη σταδία, αρκεί όμως το έδαφος που σταματάει ο χωροβάτης να είναι ή περίπου να είναι οριζόντιο. Συμβουλή: Στην γειτονιά σου σίγουρα θα υπάρχει κάποιος τοπογράφος. Κέρνα τον λοιπόν έναν καφέ και ρώτα τον ότι γουστάρεις. Αν είναι και τσίπουρο .... ακόμη καλύτερα....... Μπορεί να ερχόμουν και εγώ αν ήσουν κάπου κοντά στην Θεσσαλονίκη. Καλές δουλειές αφού είσαι στην αρχή. Ξεκινάς με καλά εφόδια. Εγώ το 1981 ΔΕΝ τα είχα.1 point
-
υπόγειο : εμβαδόν υπογείου - ΘΣ - αποθήκες , αν οι ΘΣ ΔΕΝ φωτιζονται απο κοινόχρηστο μετρητή μπαίνουν στο διαμέρισμα, το ίδιο και οι αποθήκες ισόγειο : να υπάρχει πυλωτή , όλη την πυλωτή +είσοδο, αν δεν υπάρχει πυλωτή μόνο η είσοδος όροφοι : κλιμακοστάσιο+ανελκυστήρας δώμα : απόληξη δώματος Γενικά όσοι χώροι φωτίζονται με κοινόχρηστο μετρητή συμπεριλαμβανομένης της πυλωτής με τις ΘΣ εντός αυτής1 point
-
Καλησπερα. Η απαντηση στο ερωτημα του θρεντ ειναι οτι μικροτερο κτιριο ΔΕΝ αποτελει παραβαση κατα τις διαταξεις του Ν.4495/2017. Επομενως ΔΕΝ ρυθμιζεται με Ν.4495/2017. Αν ωστοσο η αποκλιση που προκυπτει στην επιφανεια ειναι μεγαλυτερη της επιτρεπομενης, τοτε για λογους συμβολαιογραφικους και μονο δηλωνεται ως μια λοιπη παραβαση. Αυτα ως προεκυψαν απο face 2 face επαφη με τους νομικους συμβουλους του τεχνικου επιμελητηριου, για καθε ενδιαφερομενο.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εξοικονομώ 2025: Η παρουσίαση του προγράμματος
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής κλάσης των νοικοκυριών -μέσω της ενεργειακής αναβάθμισής τους κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες- ώστε να επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% για κάθε δικαιούχο/κτίριο κατοικίας.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-