Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      846


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.233


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.471


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.124


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, η σύγκριση γίνεται με την άδεια, οπότε ναι, έχεις διαμερισμάτωση στο υπόγειο. Το ότι συμπίπτει η σύσταση με την σημερινή κατάσταση απαλλάσει λογικά από την τροπ/ση της σύστασης. Όμως όλο το μπλοκ των αποθηκών αν είναι εκτός του νόμιμου όγκου, μπλέκει την κατάσταση...συνεννοήσου με την/τον συμβ/φο.
    1 point
  2. @promes15 Οι μοναδικές παραβάσεις που τακτοποιούνται με την ΗΤΚ είναι οι εσωτερικές διαρρυθμίσεις προ 2011 , θα πρέπει η οικοδομή να περάσει από ν 4495 για αλλαγή όψη κατ 3 και μετα ΗΤΚ .
    1 point
  3. αυτό ας το αποφασίσει ο συμβολαιογράφος... Εσύ όμως ως Μηχανικός οφείλεις να ενημερώσεις τον ιδιοκτήτη ότι πολεοδομικά οφείλει να προβεί σε τακτοποίηση.
    1 point
  4. Μάλλον το βλέπεις ανάποδα. Πρώτα θα συμφωνήσεις μέρες και ώρες (ίσως και πλήρη απασχόληση), και μετά αμοιβή. Ταρίφα δεν υπάρχει... αμοίβεσαι ανάλογα την εμπειρία σου, την σχέση σου με τον εργοδότη, την ανάγκη του, το είδος της εργασίας κλπ
    1 point
  5. Από την στιγμή που δεν υπάρχει Ο.Α δεν υπάρχει σύγκριση για αποκλίσεις. Αποτυπώνεις εκ νέου (κατόψεις και τοπογραφικό). Στην ΗΤΚ θα ανεβάσεις τις κατόψεις αποτύπωσης και στο πεδίο των πράξεων τεχνική έκθεση που θα τεκμηριώνεις με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία σου, την προύπαρξη του έτους 1955, όπως δηλαδή θα έκανες και με το προηγούμενο καθεστώς των βεβαιώσεων. Αν θέλεις μπορείς να αναφέρεις ότι κατά τη σύσταση είχε αποτυπωθεί το ακίνητο αλλά από "αθέλητο" λάθος του προηγούμενου μηχανικού οι τότε επιφάνειες διαφέρουν από τις σημερινές αποτυπωθείσες χωρίς όμως αυτό να οφείλεται σε αυθαίρετες κατασκευές, επεκτάσεις κλπ.
    1 point
  6. Εφοσον εχει χτισει στο "μηδεν" δεν δικαιουται να προσθεσει θερμοπροσοψη....θα ειναι καταληψη σε βαρος του όμορου. Στην πραξη, εχει αναφερθει εδω οτι, στις ΥΔΟΜ δεχονται ενα συμφωνητικο - ή μια ΥΔ- οτι ο ομορος επιτρεπει την θερμοπροσοψη, η οποια θα παιζει το ρολο του αρμου κατα την μελλοντικη ανοικοδομηση.
    1 point
  7. Εφόσον και ο όμορος κτίσει επί του ίδιου ορίου -και με μήκος και ύψος κτιρίου όσο και του όμορου-φυσικά και δεν θα μετρήσει! (μπορεί να την επικαλεσθεί ως και δική του) Αν όμως δεν κολλήσει τότε ναι μεν η θερμομόνωση δεν θα προσμετρήσει αλλά μόνο αυτή που μονώνει το κτίσμα που θα ανεγείρει ο ίδιος και όχι και αυτή του όμορου. Δηλαδή στην β' περίπτωση δεν μπορεί να αφαιρεθεί από την δόμηση και κάλυψη αλλά μόνο από το εμβαδό του οικοπέδου ή και του προσώπου του όμορου
    1 point
  8. Καλησπέρα, απαιτείται κανονικά ΣΑΥ-ΦΑΥ για τις εργασίες που περιγράφεις όπως και σύμβαση για διαχείρηση των αποβλήτων. Δυστυχώς έχεις μπάζα λόγω της καθαίρεσης και δεν υπάρχει κάποια ελάχιστη ποσότητα που να σε απαλάσσει.
    1 point
  9. @Debaser δεν απαιτείται άδεια όταν πρόκειται για χώρο επιφανείας από 20 τ.μ. έως 100 τ.μ., εντός ξενοδοχείου, εφόσον ο χώρος αυτός διατίθεται αποκλειστικά στους ενοίκους του ξενοδοχείου, οι οποίοι διανυκτερεύουν στην ξενοδοχειακή εγκατάσταση για τουλάχιστον μία (1) πλήρη ημέρα. Το απόσπασμα που παρέθεσα προέρχεται από το άρθρο 14, παρ. 1 του ν. 4479/2017.
    1 point
  10. Σύμφωνα με τα γραφόμενά σου, αντιλαμβάνομαι ότι δεν υφίστατο προγενέστερος τίτλος. Λόγω της αποδοχής κληρονομιάς που έγινε, ο χρόνος δημιουργίας του εξεταζόμενου γηπέδου θα είναι αυτός της μεταγραφής της πράξης. Άρα, η παρέκκλιση για μικρότερες αποστάσεις των 15 μέτρων δεν μπορεί να δοθεί. Για να εξαντλήσουμε την έρευνα θα πρέπει να ελέγξεις τι αναγράφονταν στην διαθήκη (δηλαδή δήλωνε ένα γήπεδο ή δυο, ο κληρονομούμενος και ποια η ημερομηνία θανάτου του). Το οικοδομήσιμο τμήμα, εμφανώς είναι δυσχερές και ουσιαστικά μη εκμεταλλεύσιμο για χρήση κατοικία. Μια άλλη παρατήρηση που μπορώ να κάνω είναι ότι στο σχέδιο που ανέβασες διακρίνω μια τάφρο . Αν αυτή η τάφρος είναι αρδευτικό αυλάκι μήπως το ακίνητο βρίσκεται σε περιοχή αναδασμού;
    1 point
  11. @Pavlos33 Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! Ο ιδιοκτήτης το αγόρασε το '88. Προγενέστερα όμως αποτελούσε αγροτεμάχιο 9 στρεμμάτων το οποίο με αποδοχή κληρονομιάς πήγε σε 2 αδέρφια το '87. Δεν φαίνεται πως και πότε χωρίστηκε μετα από έρευνα δικηγόρου.
    1 point
  12. @marilia.try Καλημέρα. Xριστός Ανέστη. Το κόκκινο περίγραμμα με offset 15 μ είναι ΟΚ. Όμως, το θέμα σου δεν είναι μόνο αυτό. Το οικοδομήσιμο τμήμα λόγω διαστάσεων και σχήματος διαφαίνεται μη εκμεταλλεύσιμο. Αν και εφόσον έχεις κρίνει ότι το γήπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο (θυμίζω και το πρόβλημα που έχει ανακύψει μετά την απόφαση ΣτΕ 176/23) και η αιτηθείσα χρήση θα είναι η κατοικία, τότε θα ελέγξεις εάν το γήπεδο προϋφίσταται συμβολαιογραφικά του 1981 προκειμένου να εγκριθεί από την ΥΔΟΜ (μέσω βεβαίωσης όρων δόμησης) το αναφερόμενο στην υποπαρ βα παρ. 5 άρθρου 1 ΦΕΚ 270/Δ/85. Συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις σαν την δική σου εγκρίνεται. βα) Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα.
    1 point
  13. Καλησπέρα, το ανοιχτό στέγαστρο δεν υπολογίζεται ως υπ. δόμησης και κάλυψης. Θα πάει με αναλυτικό προϋπ/σμό σύμφωνα με το άρθρο 100, παρ.5. Αν δεν βρίσκεται μέσα σε προκήπιο τότε θα μπορούσες να το δήλωσεις ως 1 λοιπή παράβαση και κατ.4.
    1 point
  14. Καλησπέρα, στη θέση σου θα άνοιγα την δήλωση και θα διόρθωνα όπως περιγράφεις.
    1 point
  15. Ο εκάστοτε χώρος της κάθε χρήσης ή και η κάθε χρήση συνολικά εντός κτιρίου εξετάζονται ως προς την παθητική ξεχωριστά. Αφού υπολογιστεί ο συνολικός ΘΠ του κτιρίου τα κοινά (οδεύσεις διαφυγής, αριθμός τελικών εξόδων κλπ) τα υπολογίζουμε με την κυρίαρχη χρήση και όχι με τη δυσμενέστερη. Δηλαδή σχολείο με γραφεία και ΑΠΧ με συνολικό ΘΠ>151, οι τελικές έξοδοι θα εξεταστούν στον όροφο εκκένωσης με τη χρήση Εκπαίδευση και όχι ΑΠΧ. Άρα τα δυσμενέστερα μάλλον είναι για την ενεργητική, την οποία δεν εξαιρεί, απλώς επιφυλάσσεται με το άρθρο 7.7.1. Και αν το κοιτάξεις κι αυτό θα δεις ότι πράγματι έχει λόγους που επιφυλάσσεται.
    1 point
  16. Άλλη μια αθλιότητα του συστήματος ΤΕΕ (αναφέρομαι στην παράταση για τα κατά παρέκκλιση εκτός σχεδίου) Οι προθεσμίες λήξης , αρχικά η 31.3.24 και τώρα η 31.12.24 δεν έπρεπε να υπάρχουν καν. Όσοι είχαν υποβάλλει αίτηση μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου του 2022, θα έπρεπε να μπορούν να εκδώσουν άδεια όποτε μπορέσουν. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει δίκαιο και ελεγχόμενο σύστημα στις πολεοδομίες στα συμβολαιογραφεία κλπ. Οι κολλητοί πήραν βεβαίωση όρων δόμησης, συμβόλαια, κι ότι άλλο χρειάζεται αμέσως, κι έβγαλαν άδεια αμέσως, τους πρώτους μήνες του 23. Οι λοιποί πήραν βεβαίωση αργότερα , έως και τις τελευταίες μέρες λήξης , και αρκετοί δεν πρόλαβαν. Αυτοί που πήραν βεβαίωση τις τελευταίες μέρες φυσικά δεν προλάβαιναν να κάνουν τίποτε άλλο, γι αυτό έχουν εκδώσει άδειες με ελλείψεις, κάποιοι χωρίς απαιτούμενες μελέτες, κάποιοι χωρίς αρχαιολογία , κάποιοι χωρίς μηχανολογικά και στατικά, κάποιοι χωρίς πληρωμές. Ίσα ίσα να προλάβουν, και μετά θα κάνουν ενημέρωση. Έτσι φορτώθηκε το σύστημα με προβληματικές άδειες, οι οποίες θα ελεγχθούν και θα γυρίσουν πίσω σε μεταβολή με τον μεταγενέστερο κλπ. Ένα σύστημα σε "δουλειά να βρισκόμαστε» θα το ονόμαζα, όπου οι υπάλληλοι της πολεοδομίας για τα επόμενα χρόνια θα ασχολούνται μόνο με μεταγενέστερο έλεγχο, και μετά ενημέρωση, και μετά ξανά μεταγενέστερος, και ξανά και ξανά. Και βέβαια ένα σύστημα παραγωγής μιας νέας γενιάς αυθαιρέτων ( γιατί όλα αυτά που θα κατασκευαστούν με ελλείψεις στην άδεια θα είναι αυθαίρετα) , αυτών του συστήματος ΤΕΕ.
    1 point
  17. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά. Ο υπολογισμός της αναγκαιότητας σε ΖΝΧ στα καινούρια κτίρια περνάει από τον ΚΕΝΑΚ (Τεύχος Β’ 4003/17.11.2017, σ. 48639, πίνακας 5.2). Η γνώμη μου είναι ακόμη και σε υφιστάμενα να πας πάλι με τον ίδιο πίνακα. Ο υπολογισμός των θερμαντήρων (είδη, συνδέσεις κλπ), του δικτύου, των μηχανισμών του και εκτίμηση των απωλειών πίεσης θα γίνει με την ΤΟΤΕΕ 2411_86 που είναι ακόμη σε ισχύ.
    1 point
  18. ...και ως προς την εφαρμογή μέτρων ενεργητικής πυροπροστασίας υπάρχουν δύο περιπτώσεις. α) Μη πυράντοχα διαχωρισμένες όπου ισχύει η γενική επιβολή των δυσμενέστερων β) Πυράντοχα διαχωρισμένες με ίδιες κατακόρυφες πυροπροστατευόμενες οδεύσεις διαφυγής (τμήματα διαφορετικών ορόφων) όπου η κάθε μία λαμβάνει τα αντίστοιχα δικά της Απ' όσο γνωρίζω δεν υπάρχει άλλη διευκρινιστική για το θέμα αυτό. Οπότε εκεί είσαι.
    1 point
  19. Εννοείται. Θα πας "ντουγρού" και να προσέχεις τις κολώνες. Μερικοί τις περνάνε από πάνω και δεν τρέχει τίποτε. Υπάρχουν ρολά που έχουν πλευρικές πόρτες που κλείνουν πυράντοχα και νοούνται κι αυτές ως έξοδοι κινδύνου. Έχουν κλειδαριά πανικού είναι πυράντοχες, αυτοκλειόμενες κλπ. Άρ 4 παρ 2.2 των γενικών: Αυτή είναι η λύση σου.
    1 point
  20. Οι σωστές ρυθμίσεις είναι οι παρακάτω: Επιθυμητή εσωτ. υγρασία = 50% Επιθυμητή εσωτερ. θερμοκρασία = 26 ΔΤ εξωτερικών και μη κλιματιζόμενων χώρων = 5 ΔΤ εδάφους - εσωτερική = -5 Επίσης στα "στοιχεία κτιρίου" να προσέξεις την μέθοδο υπολογισμού. Συνήθως βάζουμε το 2 (Ashrae CLTD) και Οι ώρες ελέγχου να είναι 10:00 - 18:00 Ναι συμβαίνει αλλά για το επίπεδο -3m και κάτω. Παρατηρείται σχεδόν σε όλα τα υπόγεια. 26 (εσωτερική) -5=21 <<35 (εξωτερικής) Για το υποκείμενο του ισογείου έδαφος δλδ για σκάψιμο έως και 1 m δεν ισχύει. Εκεί πρέπει να το βάλεις +5. Διότι αν η εσωτερική επιθυμητή είναι 26 τότε 26+5=31<35, λογικό. Για υπερυψωμένο κτίσμα όπου το υπόγειο μπορεί να είναι <-1,8m μέχρι και = -2m βάλε μηδέν (0). 26+0<35 *Και κάτι ακόμη, το παραπάνω ΔΤ =-5 ισχύει για εσωτερική επιθυμητή 26. Αν αυτή τη βάλεις = 24 τότε το ΔΤ γίνεται -3
    1 point
  21. Πήγαινε στο μενού "Στοιχεία" και δες Μήνες, Εσωτερικές Συνθήκες και Κλιματολογικά μήπως και δεν είναι κάτι απ' όλα αυτά σωστά ρυθμισμένο. Διαφορετικά κάλεσε την 4Μ γιατί αυτό δεν είναι σύνηθες.
    1 point
  22. Πρώτα οφείλεις να ρυθμίσεις τις αυθαιρεσίες και μετά η έκδοση Πιστοποιητικού ΗΤΑ.
    1 point
  23. Προσοχή! Αν την διαφορετική διαρρύθμιση την θεωρήσεις "νόμιμη" υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης άδειας...! (παρ14/100) . Αν την θεωρήσεις "αυθαίρετη" βάσει της §3ε του 81 (μικρής κλίμακας), τότε είναι πάλι στις εξαιρέσεις.... ! Οπότε, το νόμιμο σε βάζει σε διαδικασίες ενώ το αυθαίρετο σε απαλλάσσει από αυτές!!!! Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να τα τακτοποιούμε αυτά και να μην καθόμαστε να παίζουμε κρυφτό... Βέβαια πολλοί είναι που διαφωνούν, ακόμα και το ΤΕΕ στο οποίο έχω υποβάλει σχετικό ερώτημα και δεν έχει απαντήσει ποτέ μα ποτέ γραπτώς. Όταν έκανα ερώτημα μέσω επιστολής και αριθμό πρωτοκόλλου, τότε απάντησαν το εξής: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού.
    1 point
  24. παραθέτω και τα παλιότερα για να δεις την αντιμετώπιση κατά ΓΟΚ "ιστ. Σε περίπτωση κατασκευής κτιρίων με εξωτερική τοιχοποιία από λιθοδομή πάχους πλέον ή ίσου των 0,50 μέτρων, η καταλαμβανόμενη από την τοιχοποιία επιφάνεια" (Η περιπτ.ιστ προσετέθη με την παρ.3 Αρθ-8 του Ν-3044/02 ΦΕΚ-197/Α/27-8-02) Εγκ-41458/24/03 Εγκ-24/03 Οδηγίες για την εφαρμογή του Αρθ-8 παρ.3 του Ν-3044/02 (ΦΕΚ-197/Α/02) που αναφέρεται στην κατασκευή κτιρίων με εξωτερική τοιχοποιία από λιθοδομή (πετρόκτιστα, Συντελεστής δόμησης) Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής της εν θέματι διάταξης και έχοντας υπόψη, την εισηγητική έκθεση του νόμου, τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού, του ΓΟΚ/85, σας γνωρίζουμε ότι: 1. Η παρ.1B.ιστ του Αρθ-7 του ΓΟΚ/85, εφαρμόζεται σε περιοχές εντός ρυμοτομικού σχεδίου, σε οικισμούς και σε εκτός σχεδίου περιοχές, σε συνδυασμό με τα τυχόν ειδικότερα οριζόμενα από τα διατάγματα και τους όρους δόμησης της κάθε περιοχής. 2. Στα κτίρια που ολόκληρη η εξωτερική τοιχοποιία τους κατασκευάζεται από λιθοδομή, αφαιρείται από το συντελεστή δομήσεως η επιφάνεια της τοιχοποιίας από λιθοδομή που έχει πάχος τουλάχιστον 50 εκατοστά. 3. Η διάταξη εφαρμόζεται για τοιχοποιία από λιθοδομή που είναι κτιστή κατά την έννοια του Κτιριοδομικού Κανονισμού και ειδικότερα των Αρθ-9 παρ.1.2.1 και Αρθ-5 παρ.3 και εφόσον με την μελέτη εξασφαλίζεται ότι θα έχουν την απαιτούμενη αντοχή, είτε είναι φέροντες είτε όχι, σύμφωνα με το Αρθ-9 παρ.3 του κτιριοδομικού σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Ευρωκώδικα 6, σε περίπτωση κατασκευής φέροντα οργανισμού από οπλισμένο σκυρόδεμα. 4. Η διάταξη εφαρμόζεται για νέα κτίρια, που η άδεια τους εκδίδεται μετά την 27-8-02 ημερομηνία δημοσίευσης του Ν-3044/02 , δεδομένου ότι εντάσσεται στο πλαίσιο παροχής κινήτρων για την διατήρηση και ενίσχυση παραδοσιακών τεχνικών και για παλαιά υφιστάμενα κτίρια, μόνο στη περίπτωση που η τοιχοποϊία αντικαθίσταται με λιθοδομή. 5. Στα κτίρια που εφαρμόζεται η διάταξη, θα αναγράφεται ρητά στον τίτλο της οικοδομικής άδειας, ότι πρόκειται για κτίριο με εξωτερική τοιχοποϊία από λιθοδομή κατ' εφαρυονή της παρ.3 του Αρθ-8 του Ν-3044/02 και κατά την θεώρηση για ηλεκτροδότηση θα προσκομίζεται φωτογραφική απεικόνιση (πριν το τυχόν επίχρισμα) με δήλωση και υπογραφή του επιβλέποντος Μηχανικού, ότι αναφέρεται στην τοιχοποιία από λιθοδομή που κατασκευάσθηκε για το κτίριο της συγκεκριμένης άδειας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Β Εγγρ-34275/18-11-04 (ΔΟΚΚ) Εγγρ-34275/04 Κτίρια με εξωτερική τοιχοποιΐα από λιθοδομή (πετρόκτιστα κτίρια) Σε απάντηση των εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Το Αρθ-8 παρ.3 του Ν-3044/02 δεν προσμετρά στον συντελεστή δόμησης (ΣΔ) του οικοπέδου την εξωτερική τοιχοποιΐα από λιθοδομή, ως κίνητρο της διατήρησης των παλαιών παραδοσιακών τεχνικών (φέρουσα τοιχοποιΐα > ή = 50 εκατοστά). 2. Ο εν λόγω εξωτερικός τοίχος δεν μπορεί να είναι τοίχος πλήρωσης μιας κατασκευής φέροντος οργανισμού από υποστηλώματα και δοκούς εξ οπλισμένου σκυροδέματος διότι ο Ευρωκώδικας 6 αναφέρεται μόνον σε φέρουσες τοιχοποιΐες. Διευκρινίζεται ότι στη διαζωματική τοιχοποιΐα που αποτελεί ένα τύπο φέρουσας τοιχοποιΐας του Ευρωκώδικα 6, τα οριζόντια και κατακόρυφα στοιχεία από ωπλισμένο σκυρόδεμα ή ωπλισμένη τοιχοποιΐα που περιβάλλουν και από τις τέσσερες πλευρές την τοιχοποιΐα, δεν μελετώνται ώστε να αποτελούν πλαίσια για την αντίληψη καμπτικής έντασης. 3. Στις μικτές κατασκευές των οποίων οι φέροντες οργανισμοί είναι από οπλισμένο σκυρόδεμα εσωτερικά και περιμετρικά από φέρουσα τοιχοποιΐα έχουν εφαρμογή τα παραπάνω καθώς και η Εγκ-24/03 (Εγκ-41458/24/03) του ΥΠΕΧΩΔΕ. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διέυθυνση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΔΟΚΚ) Τμήματα: β και γ
    1 point
  25. Η φέρουσα τοιχοποιία δεν κατασκευάζεται με σκέτη πέτρα, αλλά με οριζόντια και κατακόρυφα διαζώματα. Δεν έχεις κανένα απολύτως ζήτημα να εφαρμόσεις τα παραπάνω. Ένας άλλος διαδεδομένος τρόπος είναι να κατασκευάζεται σκελετός οπλισμένου σκυροδέματος και η λιθοδομή να πατάει και στα φατνώματα και εκτός πλαισίου. Αν δεις προσεκτικα παραπάνω αναφέρει την περίπτωση αυτή (φέρων οργανισμός και τοιχοποία πλήρωσης). Αν θυμάσαι και με την παλιότερη νομοθεσία είχε ξεκαθαρίσει το θέμα αν και τότε υπήρχε ο περιορισμός των 50 εκατοστών πάχους.
    1 point
  26. Μαζεψου μεγάλε.. Ξεφεύγεις αλλά σε δικαιολογώ λόγω καραντίνας.. Έκανες post για να πεις αυτήν την @αλακια?? Τραβα για κάνα μπάνιο στην μπανιέρα σου μέγα τοπογραφε. Χαίρομαι που υπάρχουν συνάδελφοι που βοηθάνε και ας μην είμαστε ειδήμονες όπως εσύ.. Έτσι τουλάχιστον αυτοπερνιεσαι! Το να αποκαλείς έναν μηχανικό άσχετο δείχνει το επίπεδο σου.. Απορώ που ο συντονιστής δεν παρενέβη να σε διαγράψει για αντισυναδελφικοτητα.. Περιμένω όμως.. Ευχαριστω όλους όσους απαντάνε με επιχειρήματα κ βάσει της εμπειρίας τους.. Δειχνουν ακομπλεξαριστοι κ επιδεικνύουν αλληλέγγυο πνεύμα.. Κομπλεξικοί σαν εσένα, καλύτερα να μπούνε σε καμία τρύπα να κρυφτούν.. Υγ: μπες σε κάνα forum που να σ αρμόζει γτ εδώ φαίνεσαι @λακας! Υγ2: παλιότερα έκανες post σε θέμα με ρωγμές πλάκας και οπλισμο κλπ.. Έχεις εσύ τέτοιες γνώσεις ρε μεγάλε? Ποιος είσαι εσύ που θα μιλήσεις για ρωγμες!
    -1 points
  27. Δεν είναι προτιμότερο να σας πιάνει κρύος ιδρώτας για το εάν θα γίνει σωστή επίβλεψη και μελέτη για την πρόσθήκη παρά τα έξοδα μετακίνισης του ηλιακού ;............... [Εγινε μια μικρη επεμβαση...]
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.