Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      25.997


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.648


  3. Jakeplem

    Jakeplem

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      57


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      12.989


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Λάθος κίνηση. Ότι σου λένε οι συνάδελφοι πιο πάνω θα κάνεις. Μόλις ο μηχανολόγος σε απαλλάξει από αδειοδοτήσεις και ειδική μέριμνα μέτρων ασφαλείας τότε θα πας στον αντιπρόσωπο. Να ξέρεις ότι απουσία μηχανικού την ευθύνη για οποιαδήποτε εγκατάσταση στο οικόπεδο, τους συνιδιοκτήτες και τα γειτονικά κτίρια την έχεις εσύ και όχι ο "αντιπρόσωπος-μηχανολόγος" του εγκαταστάτη.
    2 points
  2. αντιμετώπισα όμοιο πρόβλημα με 32 μηνύσεις από όμορο ιδιοκτήτη. ο όμορος αγανάκτησε την ΥΔΟΜ και το Δήμο . Τον ιδιοκτήτη τον έσκασε-τον πέθανε στην κυριολεξία στα 60 του. Μετά από δίκες 14-16 χρονών Δεν άφηνε να κάνουμε ούτε τους ξυλότυπους σκυροδέτησης και δυστυχώς βρέθηκε συνάδελφος τοπογράφος που υποστήριζε στο Ειρηνοδικείο ότι η οικοδομή μπορούσε να γίνει χωρίς να εισχωρήσουν καθόλου προσωπικό και αντιστηρίξεις ξυλοτύπων στο όμορο οικόπεδο του. Τους παρουσίασα βιβλιογραφίες και τελικά μας επέτρεψαν να μπούμε σε πλάτος 1,30μ ή 1,50μ (ακριβώς δεν θυμάμαι)
    2 points
  3. υπαρχει το σχετικο αρθρο 1018 του ΑΚ. Μιλας με τον δικηγορο του πελατη σου
    2 points
  4. Δεν το είδα ακόμα αλλά και μόνο η προσπάθεια είναι καλό και θεωρώ ότι θα είναι καλό .... θα τα πούμε....
    1 point
  5. Version 1.0.0

    291 downloads

    Το φύλλο υπολογισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό της αγοραίας αξίας διαμερίσματος ή μεζονέτας. Πατάει πάνω στο προηγούμενο φύλλο για τα καταστήματα, με αρκετές όμως βελτιώσεις, αφού υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξετε από διάφορες λίστες, οι οποίες εντοπίζονται στα γκρι κουτιά, ενώ στα λευκά κελιά γίνεται χειροκίνητα η εισαγωγή των στοιχείων. Επιπλέον, γίνεται αυτόματος υπολογισμός των συντελεστών ανακαίνισης και πρόσθετων παροχών. Οι συντελεστές φαίνονται στους βοηθητικούς πίνακες, στα δεξιά του κεντρικού πίνακα υπολογισμού, τους οποίους και μπορείτε να αλλάξετε κατά την κρίση σας. Συμπεριλήφθηκε και συντελεστής ενεργειακή κλάσης, χωρίς όμως να γίνεται προς το παρόν αυτόματος υπολογισμός. Ίσως σε μελλοντική έκδοση να γίνει και αυτό. Σε κάθε περίπτωση αναμένω παρατηρήσεις και διορθώσεις σε τυχόν σφάλματα. Επειδή τα κελιά δεν είναι προστατευμένα, προσέξτε να πληκτρολογείτε δεδομένα, μόνο στα λευκά κελιά.
    1 point
  6. Με απλα ΄λογια, η συσταση ΟΙ γινεται με συμβολαιο... Κατα τα λοιπα, αν γκουγκλαρεις "Συσταση ΟΙ" θα εχεις ολες τις απαντησεις. Καλο διαβασμα και Καλωσορισες στο φορουμ
    1 point
  7. update για ΥΔΟΜ Θεσσαλονίκης: τα ραντεβού τηρούνται κανονικά και είναι και πολύ εξυπηρετικοί
    1 point
  8. Δεν ειναι, μονον, που ειναι "αυθαιρετη" η ολη κατασκευή.. Ειναι που ειναι..."κακασχημη" και κακοφτιαγμενη. Προφανως εμεις δεν θα "πιθανολογησουμε" οτι μπορει να ειναι "επικινδυνο" να πεσει ή να παρει φωτιά... Με τον δικηγορο σου θα επικοινωνησεις... Δικη σου η αποφαση.
    1 point
  9. 364 downloads

    ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ – ΒΛΑΒΕΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 1η ΔΙΑΛΕΞΗ Μηχανική της τοιχοποιίας – Σύνθεση φέροντος οργανισμού – Απόκριση και τυπολογία βλαβών υπό κατακόρυφα και σεισμικά φορτία ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Χ. Ιγνατάκης, Καθηγητής Α.Π.Θ. 2η ΔΙΑΛΕΞΗ Άοπλη τοιχοποιία – Ευρωκώδικας 6 και Εθνικό Κείμενο Εφαρμογής ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Κ. Στυλιανίδης, Καθηγητής Α.Π.Θ. ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    1 point
  10. 1 point
  11. Η νομοθεσια ειναι σαφης, και οριζει, για τον ομορο, οτι υποχρεουται να ανεχθει τις εργασιες σου, μετα απο δικαστικη αποφαση, που θα οριζει τους ορους, την χρονικη διαρκεια και της προυποθεσεις των εργασιων, που θα κανεις, Ετσι λειτουργει αυτο το αρθρο εδω και δεκαδες χρονια. [παρομοιο ειναι το θεμα δουλειας διελευσης, οπου ο ομορος αρνειται, αλλα ο "αποκλεισμενος" δικαιουται να ζητησει λωριδα διελευσης με δικαστικη αποφαση ή άλλα "θεματα" που αφορουν το " Γειτονικο δικαιο"] Δεν βλεπω κανενα προβλημα.
    1 point
  12. @janna---Η δική μου αντιμετώπιση θα ήταν να δηλώσω το σύνολο των παραβάσεων, συμπεριλαμβανομένων όσων ρυθμίστηκαν με τη δήλωση του Ν.3843. Στην καρτέλα «πρόσθετα στοιχεία» γίνεται «εισαγωγή παλαιότερων προστίμων». Έτσι είμαι σίγουρος ότι έχουν ρυθμιστεί σωστά οι αυθαιρεσίες, ενώ αξιοποιώ το ποσό που είχε καταβληθεί διότι αφαιρείται από το υπολογιζόμενο πρόστιμο.
    1 point
  13. Υποθέτω στους λοιπούς χώρους, αφού κατά την FAQ Νο10, και αδιαφορούμε για το τι μέτρησε στη δόμηση αντίστοιχα και κατά την πιο πάνω παράγραφο στην ίδια ερώτηση:
    1 point
  14. μ αρέσει που αναρωτιέσαι ......
    1 point
  15. Στην περαιωμένη δεν μπορείς να ανεβάσεις επιπλέον αρχεία σε αντίθεση με την ορ. υπαγωή..
    1 point
  16. Πηγαίνεις από την πολεοδομία και παίρνεις το στέλεχος με αίτηση επι τόπου.
    1 point
  17. Το πιο σημαντικό, είναι η τοποθέτηση σε κ.χ.. Υπάρχει εγκριτική απόφαση της γ.σ. της πολυκατοικίας (σύμφωνη με τον κανονισμό)? Χωρίς αυτή, ούτε να το σκέφτεσαι. Αν την εξασφαλίσεις, προχωράς στα επόμενα Κι αυτά που γράφω, δεν είναι προσωπικές απόψεις αλλά το ισχύον νομικό πλαίσιο
    1 point
  18. Από την ημερομηνία αυτή και μετά, ασφαλισμένος ως μηχανικός είναι μόνο όποιος εργάζεται ως μηχανικός. Δεν υπάρχουν εισφορές μηχανικού για εσένα από τότε μέχρι σήμερα.
    1 point
  19. Νομίζω πως ξέρουν οι συνάδελφοι καλά μάλλον στην αποκεντρωμένη πρέπει να πάει.
    1 point
  20. 1 point
  21. @billyg599---Η θέση που κατέχεις δεν είναι θέση Μηχανικού. Άρα μπορείς να διαγραφείς, χρησιμοποιώντας την αίτηση που παραθέτεις.
    1 point
  22. Δεν υπάρχει δυστυχώς κάτι παραπάνω. Αλλά αυτό που έχεις γράψει είναι απόλυτα ξεκάθαρο. Αν δεν συμφωνήσουν ζητάς γραπτή απάντηση και ζητάς να προωθηθεί το ερώτημα στην αποκεντρωμένη.
    1 point
  23. Συγχαρητήρια για το πρόγραμμα! Όταν επιλέγω γράμματα στον πίνακα εμφανίζονται άλλα σύμβολα. Πως λύνεται αυτό; Παρόμοιο π΄ροβλημα είχα και στο toposynt το οποίο λύθηκε όταν εγκατέστησα την έκδοση toposynt-2020-07-04-11.33
    1 point
  24. Δεν υπάρχει κάποιο χαρτί. Χρειάζεται τσαγανό!!! Πηγαίνεις το νόμο, τις τροποποιήσεις του και τον ενημερώνεις πως απαιτείς να σου δώσει τις αντιρρήσεις του εγγράφως. Αν βρει να γράψει κάτι τότε βλέπεις πως το αντικρούεις.
    1 point
  25. Αν είστε σίγουρη ότι η κατανάλωση προέρχεται από την ΑΘ, ζητήστε να την ελέγξουν.
    1 point
  26. Μην αποκλείουμε και το ενδεχόμενο ανθρωπίνου λάθους. Υπάρχουν υδρόμετρα που τα δέκατα τα έχουν αριθμητικά (συνήθως με κόκκινο και με εμφανή την υποδιαστολή, αλλά όχι απαραίτητα) αντί για δείκτες τύπου ρολογιού. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί ο υπάλληλος να σημειώνει λόγω άγνοιας τη 10πλάσια ποσότητα. Επίσης υπάρχει και το ενδεχόμενο κλοπής. Κάντε έναν έλεγχο με κλειστές βρύσες όταν ποτίζεται/πλένεται ο κοινόχρηστος ακάλυπτος χώρος (ή όταν ποτίζει/πλένει κανένας γείτονας) Τέλος μπορείτε να κάνετε μόνος σας μια δοκιμή αν πρόκειται για βλάβη. Τραβήξτε μερικούς ογκομετρημένους κουβάδες νερό και δείτε τι έχει γράψει το ρολόι.
    1 point
  27. Θα ήθελα να επαναλάβω προηγούμενη ανάρτησή μου, καθώς λόγω αλλαγής χρώματος γραμματοσειράς από τους συντονιστές χάθηκε η μορφοποίηση του κειμένου και κατ' επέκταση της όποιας ανάλυσης. Για τα πορτοκαλί και μπλε υπογραμμισμένα (αρχικά εννοεί την παράγραφο δβ', απλά η αρίθμηση με δ' είναι μεταγενέστερη της εγκυκλίου), αν και προφανώς αυτός που το έγραψε είχε στο μυαλό του κτίριο με πολλές ιδιοκτησίες, πάντως δεν το προσδιορίζει. Επομένως, έτσι όπως είναι γραμμένο, το ερμηνεύω ως εξής: Σε ένα κτίριο (ή -γιατί όχι- σε ένα ακίνητο με πολλά κτίρια) που μπορεί να έχει διάφορες χρήσεις το ταβάνι για Κ4 είναι τα 1000τμ. Από αυτά όσοι αυθαίρετοι χώροι έχουν χρήση κατοικίας δεν μπορούν να ξεπερνούν τα 250τμ. Δηλ. δεν λαμβάνεται η μικτή χρήση, αλλά ανά χρήση γίνεται ο έλεγχος. Παράδειγμα: Έστω οικόπεδο με επιτρεπόμενη δόμηση 715τμ με χρήση κατοικία και 2143τμ δόμηση με χρήση καταστήματα. Σε ένα κτίριο όπου τα αυθαίρετα είναι 250τμ κατοικία (αυτό είναι το 35% για χρήση κατοικίας) και 751τμ χρήση καταστημάτων (αυτό είναι το 35% της επιτρεπόμενης χρήσης καταστημάτων του ακινήτου) πάει Κ5. Με 750τμ αυθαίρετα καταστήματα θα ήταν όμως Κ4. Εσύ έχεις αυτή την περίπτωση, με τη μόνη διαφορά ότι η χρήση μοιράζεται αντί σε ένα κτίριο σε δύο. Η διαφορά με το να υπήρχαν περισσότερες ιδιοκτησίες στο ίδιο ακίνητο είναι ότι η χρήση κατοικίας μπορεί να ξεπερνά τα 250τμ και να είναι (250τμ) x (ιδιοκτησίες), αρκεί να είναι <1000τμ συνολικά στο ακίνητο. Αυτό προσδιορίζει η μπλε πρόταση. Τέλος το πράσινο, απλά λέει το αυτονόητο δηλ ότι ο έλεγχος των ποσοστών γίνεται σε σύγκριση με τη δόμηση όλου του οικοπέδου και όχι με τη δόμηση που αντιστοιχεί ανά κτίριο.
    1 point
  28. Υποθέτω οτι η δεξαμενή προπανίου θα είναι κοινόχρηστη και θα καλύπτει τις ανάγκες θέρμανσης όλου του κτηρίου και όχι τις ανάγκες κάποιου μεμονωμένου διαμερίσματος ή κάποιων εκ των διαμερισμάτων. Γι αυτή τη περίπτωση, πρέπει να καλέσετε μηχανολόγο μηχανικό στη πολυκατοικία που γνωρίζει τη διαδικασία για δεξαμενές υγραερίου, να ελέγξει αν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος στον ακάλυπτο του οικοπέδου για τοποθέτηση αυτής, όχι απο άποψη όγκου της δεξαμενής, αλλά απο άποψη πυρασφάλειας.
    1 point
  29. Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η πρώτη ολοκληρωμένη τεχνική παρουσίαση του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, ενώπιον κοινού Μηχανικών και εκπροσώπων του τεχνικού κλάδου, με κεντρικό ομιλητή τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης το ενδιαφέρον των μηχανικών, όπως καταγράφηκε από τις ερωτήσεις που κατατέθηκαν και τις απαντήσεις που δόθηκαν επικεντρώθηκε στις νέες πληροφορίες που ενσωματώνει και στις νέες δυνατότητες που διαρκώς θα εμπλουτίζονται και με ενιαίο τρόπο παρέχει το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη. Και υπογραμμίστηκαν τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την «πραγματικά εθνική μεταρρύθμιση» – όπως τη χαρακτήρισε ο Γιώργος Στασινός- του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, που έρχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι μηχανικοί και εξυπηρετούνται πολίτες και επενδυτές, επιτυγχάνοντας παράλληλα καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ασφάλεια δικαίου για το ισχύον δίκαιο επί της γης σε κοινή χρήση. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ χαρακτήρισε το έργο ως μία «μεταρρύθμιση που ανήκει στην Ελλάδα» και έχει στόχο να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε, ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα πληροφορικής του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που ολοκληρώνεται, εντός χρονοδιαγραμμάτων και περιέγραψε το πώς το έργο αλλάζει την καθημερινότητα των μηχανικών. «Πριν από δέκα χρόνια ένας μηχανικός πήγαινε χαράματα στην πολεοδομία, όπου περίμενε για ένα χαρτάκι προτεραιότητας και αν κατάφερνε να εξυπηρετηθεί, ήθελε έξι έως οκτώ ώρες στην Πολεοδομία για μια αλλαγή χρήσης ακινήτου ή μια βεβαίωση, ίσως και κάποιες ημέρες. Σε δύο-τρία χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί από οπουδήποτε να μπαίνει οποιαδήποτε ώρα στο Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και στην πλατφόρμα έκδοσης αδειών “e-Αδειες” κα να τελειώνει άμεσα με την έκδοση οικοδομικής και ιδανικά κάθε άλλης άδειας»: είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Και τόνισε ότι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης είναι πλέον πραγματικότητα, ως «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση. Με τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Τα οφέλη Εστιάζοντας στα οφέλη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ σημείωσε ότι: «Αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουν όλοι οι μηχανικοί που ασχολούνται με την αδειοδότηση κάθε είδους έργου. Διευκολύνουμε τη δουλειά των μηχανικών. Δίνουμε εργαλεία στις επιχειρήσεις με στοιχεία που θα έκαναν μέρες να ενσωματώσουν, εβδομάδες να βρουν, μήνες να πειστούν ότι είναι θεσμικά ασφαλή. Δίνουμε στους πολίτες πληροφορίες που τους λύνουν τα χέρια να κάνουν ορθολογικές επιλογές, που κάνουν πιο απλή και πιο γρήγορη τη δουλειά όλων, που εξοικονομούν πόρους, που κερδίζουν χρόνο. Παράλληλα ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης συμβάλει και στην αποδοτικότητα κάθε αρμόδιου δημόσιου φορέα». Συνεχίζοντας ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε ότι «ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης και το Εθνικό Μητρώο Υποδομών μπορούν να αποτελέσουν πλέον το βασικό εργαλείο αποτύπωσης του αστικού – και όχι μόνο – περιβάλλοντος της χώρας». «Ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλής πληροφορία» «Στόχος είναι να μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από το σπίτι του ή το γραφείο του, με λίγα κλικ στον υπολογιστή του, εύκολα και γρήγορα, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία, για το τί επιτρέπεται, τί απαγορεύεται, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που τον ενδιαφέρει, οπουδήποτε στην Ελλάδα», είπε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός. Πρόκειται, όπως εξήγησε, για «μία ολοκληρωμένη, θεσμικά θωρακισμένη και σύγχρονη λύση», καθώς αφορά τη δημιουργία ενός και μόνο ψηφιακού χάρτη, κοινού για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και τους πολίτες, με όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή με όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους επένδυσης». Να γίνει ένα πληροφοριακό σύστημα «δεσμευτικό για όλους» Κατά τον Γιώργο Στασινό, η υλοποίηση της νομοθετικής πρόβλεψης και η σταδιακή καθιέρωση του νέου, εύχρηστου πληροφοριακού συστήματος είναι το πρώτο βήμα και «είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «ο αγώνας συνεχίζεται ώστε να γίνει πλήρες, να γίνει ακόμη πιο ακριβές, να γίνει συνολικό και να γίνει μελλοντικά δεσμευτικό για όλους». «Όταν και άλλα εργαλεία και συστήματα ενσωματωθούν στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, θα καταλάβουν όλοι τη χρησιμότητα, την ανάγκη και την ασφάλεια δικαίου που δίνει ένα τέτοιο σύστημα. Και θα περάσουμε σε μια νέα εποχή, όπου θα μπορεί κανείς μέσα από τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη, σε συνεργασία με τα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία αυτός θα διαλειτουργεί, να εκδίδει και όλες τις διοικητικές πράξεις και άδειες. Με διαφάνεια, ταχύτητα, αξιοπιστία, ασφάλεια δικαίου», σημείωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ. Στόχος, σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό, είναι «να μπορέσουν κάποτε τα εξαγόμενα δεδομένα να έχουν την ισχύ διοικητικής πράξης. Να βλέπετε τον χάρτη και να μην πηγαίνετε σε καμία υπηρεσία. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα. Υλοποιείται η νομοθετική πρόβλεψη και καθιερώνεται σταδιακά ένα νέο, εύχρηστο πληροφοριακό σύστημα. Είναι από μόνο του μια τομή στο πως λειτουργούν τα πράγματα στη χώρα». Διαλειτουργικότητα Το κλειδί στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη είναι η διαλειτουργικότητα με άλλα πληροφοριακά συστήματα, είτε του ΤΕΕ, όπως το σύστημα έκδοσης οικοδομικών αδειών e-Άδειες και η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου είτε άλλων φορέων, όπως το Υπουργείο Οικονομικών, το Κτηματολόγιο και πολλά άλλα που ήδη υπάρχουν, αλλά και νέα που τώρα δημιουργούνται. Τέτοια έργα είναι: το Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης και η Ψηφιοποίηση των Αρχείων της Πολεοδομικής Πληροφορίας, δηλαδή του συνόλου των οικοδομικών αδειών της χώρας. «Στην πραγματικότητα, μέσα από το έργο του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, αποτυπώνουμε όλες τις θεσμικές γραμμές, τα όρια, τις προϋποθέσεις, του πολεοδομικού σχεδιασμού. Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε εξαρχής» τόνισε. Ο Γιώργος Στασινός επισήμανε ότι «σε 2-3 χρόνια από σήμερα, ένας μηχανικός θα μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε στη Γη, σε οποιαδήποτε ώρα, να μπαίνει στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη και μετά στο e-Άδειες και να τελειώνει με την έκδοση οικοδομικής – και ιδανικά κάθε άλλης – άδειας». Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι συμφωνήθηκε με την Υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση που «θα επιτρέπει στους μηχανικούς δημόσιους υπαλλήλους να συμμετέχουν, ως επιπλέον εργασία, σε έργα του ΤΕΕ, όπως είναι ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, για να διασφαλίσουμε ότι όλα αυτά τα δεδομένα είναι έγκυρα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, και να λαμβάνουν τη σχετική αμοιβή, κάτι που δεν τους επιτρέπει, μέχρι σήμερα, ο νόμος». Η πρόσβαση στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη από εδώ: https://sdigmap-dev.tee.gov.gr/sdmquery/public/
    1 point
  30. Version 1.0.0

    162 downloads

    Έντυπο Μελέτης Πυροπροστασίας για μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες (Α.Π. 136860/1673/Φ15/2018)
    1 point
  31. Έχουμε : Α. ο Ν 3843 εξαιρεί τα δηλωμένα σ' αυτόν για 40 χρόνια Β. ο Ν 4495 εξαιρεί τα δηλωμένα σ' αυτό κατηγ 1-2-3-4 οριστικά, αλλά για τα της κατηγορία 5 μόνο 30 χρόνια Γ. το άρθρο 88 /4495 β) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3775/2009 (Α΄122) ή του ν. 3843/2010 (Α΄62) και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές και με τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω κατασκευές που περαίωσαν όλες τις προβλεπόμενες από τον κατά περίπτωση νόμο διαδικασίες και: αα) δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το ύψος της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, ββ) δεν βρίσκονται εντός προκηπίου, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Σε περίπτωση υπέρβασης των ανωτέρω ποσοστών ή αν οι κατασκευές βρίσκονται εντός προκηπίου, η εξαίρεση από την κατεδάφιση ισχύει για το χρόνο που προβλέπεται στους νόμους 3775/2009 και 3843/2010 και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 96 με την καταβολή παραβόλου ύψους εκατό (100) ευρώ και Δ. η κατηγορία 5 - σήμερα είναι "παγωμένη"- δηλαδή δεν μπορείς να συντάξεις τέτοια δήλωση Συμπέρασμα: Αν σήμερα ο πελάτης σου ή έχει κάνει κάποια υπαγωγή στο ν 3843 μπορεί να μπει στο Ν 4495 (επιλέγοντας να τη δηλώσει (καταβάλλοντας 100€) ώστε να εξαιρεθεί δια παντός (αντί των μόνο 40 ετών) ή αν πέραν αυτής (της δήλωσης 3843) έχει και άλλα αυθαίρετα κατηγ 1-2-3-4 (που δεν μπορούσε τότε να υπαγάγει στον 3843) και θέλει να τα εντάξει στον 4495, μπορεί σήμερα να τα δηλώσει σε άλλο Φ.Κ με την ίδια επιλογή αρκεί σ' αυτή την ' περίπτωση να μην ξεπερνά μαζί με το εμβ Η/Χ το 40-40-20 της κατηγ 4
    1 point
  32. Πρώτα οφείλεις να ρυθμίσεις τις αυθαιρεσίες και μετά η έκδοση Πιστοποιητικού ΗΤΑ.
    1 point
  33. 2.020 downloads

    Παράδειγμα μελέτης φυσικού αερίου.
    1 point
  34. Καταρχάς να σου πω ότι το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό από το 1ο €. Η παρακράτηση μεταξύ επιτηδευματιών είναι για ΤΠΥ άνω των 300€. ΤΠΥ άνω των 500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. ΑΠΥ άνω των 1500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. (Εάν έχει αλλάξει αυτό, ας με διορθώσει κάποιος συνάδερφος). Πάμε τώρα σε αυτό που ρωτάς: Θα πας στο taxisnet και θα βρεις στις εφαρμογές αυτό: "Δήλωση απόδοσης προκαταβλητεόυ φόρου στις αμοιβές Αρχιτεκτόνων & Μηχανικών". Μετά πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά "ΥΠΟΒΟΛΗ". Στο πεδίου του ΑΦΜ γράφεις το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και παραδίπλα το ποσοστό του. Μετά πας στη σελίδα 2. Αξία έργου εγώ βάζω την αμοιβή μου. Παλαιότερα στις αρχές, έβαζα την ελάχιστη τιμή που έβγαζα από το σύστημα του ΤΕΕ. Αυτό, προσωπικά, το έχω αφήσει χρόνους!! Το ίδιο ποσό στη μελέτη και μηδέν στην επίβλεψη και στο τοπογραφικό κλπ. Τα ίδια και παρακάτω. Ξανά ΑΦΜ και ποσοστό. Μετά: Διεύθυνση, ΔΟΥ, περιγραφή, αξία (αμοιβή) και τετραγωνικά μέτρα. Μετά πατάς υποβολή, βγαίνει η πληρωμή που είναι το 10% της αμοιβής σου, το πληρώνεις την ίδια μέρα και μετά την επόμενη ξαναμπαίνεις και εκεί στην αρχή πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά πας στη δήλωσή σου και πατάς "ΠΡΟΒΟΛΗ-ΒΕΒΑΙΩΣΗ".
    1 point
  35. χμ... το αρθρο 98 ειναι το πιο μπερδεμενο απο ολα τα αρθρα, διοτι το τροποποιησαν, χωρις να αναπροσαρμοσουν καταλληλα ολες τις παραγραφους του. -Υπηρχε εξ αρχης η παρ. 5α και 5β, με το εκ κατασκευης /ή σε ολους τους ορόφους ,με βαση τις οποιες, ειτε συντρεχουν μαζι ειτε καθε μια χωριστα, μπορεις να κανεις υπαγωγη. -υπηρχε η παρ. 7, την οποια ομως τροποποιησαν, ωστε σημερα, -εάν συντρεχουν σωρευτικα η 5α και 5β μπορεις να κανεις και τακτοποιηση και μονομερη. Ομοίως, και εφοσον ειναι εκ κατασκευής αλλά εντος του νομιμου ογκου, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση. Επίσης, μπορει να κανει μονομερη τροποποιηση, εάν εχει τουλαχιστον μια απο τις 5α και 5β, αλλα υπο τον όρο να βρισκεται εντος του νομιμου ογκου Ομοιως, και εφοσον ειναι εντος του νομιμου ογκου, μπορεις εστω και με μια απο τις 5α και 5β να κανεις μονομερη, χωρις συναινεση, εφοσον εχεις 10ετια απο την αυθαιρεσια. Τελος, προσθεσαν και την παρ.9, που αφορα "την υπαγωγη των υπολοιπων περιπτωσεων", για τις οποιες απαιτει συναινεση 50% "Υπολοιπες περιπτωσεις" μπορεί να ειναι μονον οι επεκτασεις στα κοινοχρηστα, εκτος ογκου της οικοδομης, [αυλες-ακαλυπτοι] διοτι, τα "εντος νομιμου ογκου" τα καλυψαν οι προηγουμενες περιπτωσεις. Αρα, κατα συμπερασμα, τακτοποιηση σε επεκταση εκτος νομίμου ογκου δεν θα κανεις ουτε με το 5α ουτε με την 5β, γιατι οδηγεισαι σε αδιεξοδο ως προς την μονομερη.. Στο ερωτημα, θα απαντουσα ως εξης Εχεις επεκταση σε κοινοχρηστο ακαλυπτο χωρο, εκτος νομιμου ογκου, εκ κατασκευης και οχι σε ολους τους οροφους. Αν πας με το εκ κατασκευης δεν μπορεις να προβείς σε μονομερη τροποποιηση, διοτι δεν προβλεπεται πουθενα. Αρα θα πας με την παρ. 9, δλδ. με το 50% και για την τακτοποιηση και για την μονομερη Εχεις και την παρ. 10, για "καποια δηλωση φορου μεταβιβασης"..... την οποια ολοι "αποποιουνταΙ' δεν λεει κανενας ούτε τι εννοεί ούτε πώς και τί λεει και της συμπεριφερονται περιπου σαν "εξωγαμο"....... [όσες φορες και να το ξαναγραψω, παλι το ίδιο μπερδεμενο θα ειναι...] υγ [εχουν υποσχεθει οτι αυτα θα τα ξαναδουν και στο Κτηματολογιο και "αρμοδιως" λενε αυτοι τωωωρα
    1 point
  36. Και βέβαια υπήρχε δυνατότητα να γίνει το ΤΣΜΕΔΕ επαγγελματικό ταμείο. Ακόμη και ο Κατρούγκαλος τόνιζε ότι θα μπορούσαν τα ταμεία των επιστημόνων να γίνουν επαγγελματικά. Μάλιστα μέσα στην αναμπουμπούλα το νέο ταμείο θα μπορούσε να είχε ζητήσει και να είχε πάρει το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του ΤΣΜΕΔΕ αν όχι όλη. Ο κύριος Στασινός όμως περί άλλων ετύρβαζε. Σαφώς και θα υπήρχε θέμα αξιοπιστίας στην αρχή καθώς και πόσοι μηχανικοί θα πλήρωναν εθελοντικά επιπλέον εισφορές πέραν των ελαχίστων αναλογούντων στην εθνική σύνταξη. Διότι στα περισσότερα από τα υπάρχοντα επαγγελματικά ταμεία συνεισφέρει και ο εργοδότης. Με μία καλή διοίκηση από επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα, με μία συντηρητική πολιτική τοποθετήσεων, με μία σημαντική περιουσία, με κάποια φορολογικά κίνητρα για τις εισφορές νομίζω ότι σιγά - σιγά θα αποκτούσε την εμπιστοσύνη των μηχανικών και θα ήταν ένα υγιές ταμείο που θα λειτουργούσε με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα. Τώρα οι εισφορές μας και η περιουσία του ΤΣΜΕΔΕ χάθηκαν μέσα στον άπατο (όπως θα αποδειχθεί) κουβά του ΕΦΚΑ.
    1 point
  37. 288 downloads

    Συστάσεις για προσεισμικές και μετασεισμικές επεμβάσεις σε κτίρια http://www.oasp.gr/node/150
    1 point
  38. @Lydia Grammenou α) Μπορεί να εκδοθεί πιστοποιητικό πληρότητας και να γίνει αναφορά στις αλλαγές των ανοιγμάτων. β) Ναι.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.