Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Jakeplem

    Jakeplem

    Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      57


  2. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.933


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.460


  4. Παπλωματούχος Μηχανικός

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα μου επιτρέψει ο ''καθ΄ ύλην'' αρμόδιος και σεβαστός συνάδελφος Ηλίας @hkamp να μην συμφωνήσω. Το οτι υπάρχει οικ. άδεια με χρήση κατάστημα, αλλά στη παρούσα φάση νοικιάζεται σαν αποθήκη και με μηχανήματα όπως λέει ο Άκης, υπάγεται ξεκάθαρα στις εξαιρέσεις, αφού αυτό διαπιστώνουμε στην αυτοψία. Εγω θα εξέδιδα Βεβαίωση περι μη έκδοσης ΠΕΑ και θα έπαιρνα Χ€.... και θα έλεγα στον ιδιοκτήτη, όοοοταν το νοικιάσεις κάποτε σαν χρήση καταστήματος, έλα να στο κάνω τότε! Εκφράζω προσωπική άποψη και με σεβασμό σε κάθε διαφορετική άποψη όλων των συναδέλφων. ΥΣ Το τι λέει και ισχυρίζεται η δικηγόρος (και το συνάφι της που τα μάθανε όλα), με το συμπάθειο αλλά το γράφω εκει που δεν ..... μελάνι! 😀
    3 points
  2. 1) Για τους ΠΕΡΙΚΛΕΙΣΤΟΥΣ από δασικά οικισμούς η αξιολόγηση και ο καθορισμός ζωνών προστασίας γίνονται από τους οικείους Δήμους. Στους υπόλοιπους η αξιολόγηση γίνεται κανονικά από τον επιστήμονα και σύμφωνα με τον κανονισμό. 2) Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα. Ένα επίσης καλό ερώτημα είναι ποιους θεωρεί περίκλειστους οικισμούς ο Δήμος.
    3 points
  3. @getsakna---Στον Ν.4495 προβλέπεται ότι η διάνοιξη νέου ανοίγματος γίνεται με ΕΕΔΜΚ. (Άρθρο 29, παράγραφος 2 λβ). Στη δημοσίευση που παραθέτεις, ο συνάδελφος jbosdas αναφέρει τις εξαιρέσεις και τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Μία από τις εξαιρέσεις είναι η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας που διενεργούνται χωρίς προηγούμενη έκδοση ΕΕΔΜΚ.
    3 points
  4. Το ΠΕΑ βγαίνει βάσει χρήσης ….. Από εκεί και πέρα ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος των πράξεων του…. Εγώ προσωπικά παίρνω αρκετές φωτογραφίες και κινούμαι αναλόγως …. Υ.Γ. Σε κατάστημα που χρησιμοποιείται σαν γραφείο τί θα βγάζατε???…… εννοείται γραφείο….. εάν είναι κενό κατά την αυτοψία τότε πάω βάςει αδείας….
    2 points
  5. Συμφωνώ απολύτως με τους εκλεκτούς συναδέλφους Παύλο και Ιάσονα, εξ ου και οι παραθέσεις. Η προηγούμενη δημοσίευσή μου περιλαμβάνει παραπομπή στην ισχύουσα νομοθεσία, χωρίς δικό μου σχόλιο, σχετικά με την τοποθέτηση του συναδέλφου getsanka για το νέο άνοιγμα. Θα μπορούσε η δυσαρεστημένη κυρία ή ο δυσαρεστημένος κύριος συνάδελφος να μας διαφωτίσει περί του αντικειμένου της διαφωνίας της/του;
    2 points
  6. Ευαγγελία Συρ---Άλλο το συμβόλαιο αγοράς ακινήτου, που αποτελεί τον τίτλο κυριότητος αυτού, και άλλο το συμβόλαιο της σύστασης. Σε ένα κτίριο υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν πολλές ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Η εφαρμογή αυτής της δυνατότητας γίνεται με συμβολαιογραφική πράξη που ονομάζεται σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών. Συνήθεις περιπτώσεις τέτοιου είδους ιδιοκτησιών αποτελούν τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών.
    2 points
  7. Version X6.0

    77.538 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Χάιδω αφού είχες 4 οριζόντιες-αποθήκες και συνενώθηκαν με αλλαγή χρήσης σε κατοικία, θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της Π.Σ.Ο.Ι.
    1 point
  9. Version 1.0.0

    2.996 downloads

    Τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού περί στατικής επάρκειας αυθαιρέτου
    1 point
  10. Ερώτηση 27 στις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για ΗΤ του ΤΕΕ.
    1 point
  11. Ηλία με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο και προσυπογράφω!
    1 point
  12. Δημήτρη, ανταλλάσσουμε απόψεις για να μάθουμε κάτι. Μακάρι όταν κάνουμε λάθος να βρίσκουμε μια άποψη πιο σωστή και να βελτιωνόμαστε.
    1 point
  13. Να κάνουμε μια σούμα στο θέμα. Εχουμε την περίπτωση των συμβολαίων για ενοικίαση. Θέλει ο άλλος να το κάνει κρεοπωλείο. Το κτίριο είναι γιαπί. Αλλά για να βάλει λεφτά και να το φτιάξει κρεοπωλείο θέλει να βγει πρώτα το συμβόλαιο. Εσύ μπαίνοντας στον χώρο τον βλέπεις μόνο με το κέλυφος. Βγάζεις ΠΕΑ για κατάστημα και περιμένεις ότι μετά την ολοκλήρωση θα είναι κατάστημα κρεοπωλείο. Εχουμε την περίπτωση του Ακη (δεν κατάλαβα αν θέλει να νοικιάσει μόνο το γραφείο ή όλο τον χώρο). Ο άλλος θέλει να νοικιάσει είτε τον χώρο μόνο των γραφείων (λειτουργικώς εξαρτημένο και είναι μέρος του κτιρίου) είτε όλο το κτίριο. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βγει ένα ΠΕΑ για όλο το κτίριο. Δεν μπορείς να βγάλεις ΠΕΑ για γραφεία μέσα σε τέτοιο χώρο (δηλώνεις στο xml ζώνη γραφείων στο κάτω κάτω). Οπως δεν μπορείς να βγάλεις ΠΕΑ σε διαμέρισμα όταν ο άλλος νοικιάζει τμήμα του για να το δηλώσει γραφείο. Η γνωστή περίπτωση. Βγάζεις για όλο το διαμέρισμα με χρήση κατοικίας. Το κτίριο έχει χρήση καταστήματος από την άδεια αλλά μέσα έχει αποθηκευμένα πράγματα. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα έλεγα <<έχω μια αποθήκη άρα δεν βγάζω ΠΕΑ>>. Ανα πάσα στιγμή μπορεί να απομακρυνθούν τα πράγματα και να λειτουργήσει το κατάστημα. Ηταν προορισμένο για αυτήν την χρήση και ο χρήστης προσωρινά αποφάσισε να το λειτουργήσει διαφορετικά. Αν το νοικιάσει για συγκεκριμένη χρήση πχ <<ινστιτούτο καλλονής>> τότε βέβαια θα βάλεις αυτήν την χρήση και όχι του καταστήματος. Στην περίπτωση του Ακη θέλει να το νοικιάσει για αόριστη χρήση <<επαγγελματικός χώρος>>. Αν θέλει να το νοικιάσει ως <<Αποθήκη>> και είναι όντως αποθήκη τότε αλλάζει το πράγμα.
    1 point
  14. Θα βάλεις την επιφάνεια συνδεδεμένη με την Ο.Α καθώς αυτή δεν έχει αλλάξει. Αν την βάλεις στην τακτοποίηση, θα πρέπει να θέσεις αρνητική επιφάνεια, κάτι που δεν είναι σωστό αφού δεν τακτοποιήθηκε αυθαίρετη επιφάνεια. Στα σχόλια μπορείς να αναφέρεις ότι με την τάδε δήλωση ρυθμίστηκε, Υ.Υ στην επιφάνεια αυτή.
    1 point
  15. Σωστά υπέθεσες ότι χρειάζεται αναθεώρηση για την παράταση ισχύος (Αρθ3 Παρ 6 ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946). Να δώσω ένα hint: Την καρτέλα με τις "επι μέρους περιπτώσεις" τη διάβασες;
    1 point
  16. Ευχαριστώ και πάλι Ηλία, έτσι θα προχωρήσω.
    1 point
  17. Θα απευθυνθείς σε τεχνικό γραφείο που ασχολείται με μελέτες - αδειοδοτήσεις καυσίμων αερίων και μελέτες και έκδοση πιστοποιητικών πυρασφαλείας. Αν δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο γραφείο στην περιοχή σου μπορείς να απευθυνθείς σε αρχιτεκτονικό γραφείο που συνήθως έχει συνεργάτες Η/Μ. Τα υπόλοιπα θα στα πουν εκεί.
    1 point
  18. Το Αντιμόνιο δεν χρησιμοποείται στα δομικά υλικά των σπιτιών. Το Αντιμόνιο δεν χρησιμοποιείται μόνο του επειδή σπάει εύκολα, αλλά όταν αναμειγνύεται σε κράματα, χρησιμοποιείται σε μπαταρίες μολύβδου, σε συγκολλήσεις, σε μεταλλικούς σωλήνες, ρουλεμάν, κλπ. Το οξείδιο του Αντιμονίου προστίθεται σε κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και σε πλαστικά για να τα εμποδίσει να πιάσουν φωτιά. Χρησιμοποιείται επίσης σε χρώματα, κεραμικά, σε πυροτεχνήματα και ως επικάλυψη σε πλαστικές, μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες. Ψάξτε πρώτα τα σκεύη φαγητού και μετά κουβέρτες κλπ.
    1 point
  19. Σωστή η παρατήρηση περί περίκλειστων οικισμών και ποιοι θεωρούνται ως τέτοιοι (πλην των προφανών ίσως). Άξιο απορίας είναι επίσης για το ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ως προς την επικινδυνότητα του περίκλειστου ή μη, ώστε να διαφοροποιείται και ο τρόπος αντιμετώπισης;... Μήπως έχει να κάνει με την (επίγεια) πρόσβαση στον οικισμό χωρίς να παρεμβάλλεται δάσος στον μη περίκλειστο;
    1 point
  20. Αρχικά επιλέγεις ΜΕ διαδικασία Επιτροπής . Ελέγχεις επίσης σε τι περίπτωση εμπίπτεις , ( ιστορικο ή αρχαιολογικό ή παραδοσιακό ) και ανάλογα στέλνεις σχέδια για έγκριση αρμόδιων Επιτροπών ( εισηγήσεις ΕΦΑ - Νεωτέρων -Τοπικό και τέλος έγκριση ΚΕΣΑ ) Σχετικό link για έλεγχο προστατευόμενης περιοχής https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/
    1 point
  21. Κι ο τοπογράφος που έχει υπογράψει το τοπογραφικό, συμφωνεί να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη εργασία του για άλλο σκοπό;
    1 point
  22. Πέρα απο το Νόμο υπάρχει και η κρίση του μηχανικού ο οποίος καλείται να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα απο την δαιδαλώδη ελληνική νομοθεσία και να κατευθύνει τον πελάτη του προς τη νόμιμη και πιο αναίμακτη οδό. Δεν είναι πάντα όλα γραμμένα στο Νόμο. Ο Νόμος δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνει όλες τις υποπεριπτωσεις. Στα δικά μας, θεωρώ οτι παραβάσεις οποιουδήποτε τύπου (εκτος εσ. διαρρυθμίσεων που δεν αποτελούν αυθαιρεσία) δεν μπορούν να εξαιρεθούν απο την συμπλήρωση της ΗΤΚ γιατί θα σκαλώσει η δουλειά σε μελλοντικές διοικητικές ή νομικές πράξεις αφού ξέρουμε οτι οι Νόμοι είναι διατυπωμένοι με ασάφεια και ο καθένας τους ερμηνέυει διαφορετικά. Εμπλέκονται πολλοί, νέοι αγοραστές, συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, άλλοι μηχανικοί οι οποίοι θα δούν τις παραβάσεις και θα πρέπει να συμφωνήσουν μαζί σου αλλιώς πάει αλλού η δουλειά.. Όσο για τις εξαιρέσεις σχετικά με τα κουφώματα, μπορείς να μου υποδείξεις σε ποιο σημείο αναφέρονται τα νέα κουφώματα και η καθαίρεση υφιστάμενων, που συν τοις αλλοις αποτελούν και αλλαγή κοινόχρηστης όψης? Δε μιλάω για αλλαγή διαστάσεων ούτε μετατόπιση..νεο ανοιγμα και καθαίρεση υφιστάμενου. Θα σου πω εγώ. Πουθενά. Αποτελεί παράβαση και εντάσσεται στο άρθρο 100 του 4495. Στο τέλος, αναφέρεις οτι ειναι αλλού το θέμα στην μη τακτοποίηση παραβάσεων. Σε τι αναφέρεσαι ακριβώς?
    1 point
  23. Λάθος. Η χρήση δεν δίνει δικαίωμα απότμησης πεζοδρομίου. Μόνο οι νόμιμα υφιστάμενες (ή δημιουργούμενες) θέσεις στάθμευσης οι οποίες εξυπηρετούν ανάγκες του κτιρίου. Συνεπώς, αν η αλλαγή χρήσης ενός χώρου απαιτήσει δημιουργία θέσης στάθμευσης, αυτή μπορεί να δημιουργηθεί (και να δεσμευτεί συμβ/κά) εντός του χώρου. Επίσης, όπως προείπα, μπορεί (ανεξαρτήτως αλλαγής χρήσης του όλου χώρου κι εφόσον επιτρέπεται από τον κανονισμό, ή με απόφαση γ.σ.) να δημιουργηθεί θέση στάθμευσης ώστε να αιτηθεί ο ιδιοκτητης άδεια απότμησης πεζοδρομίου. Να ξέρεις όμως ότι, στη δεσμευμένη περιοχή επί του οδοστρώματος, απαγορεύεται το παρκάρισμα οποιουδήποτε οχήματος Κι επειδή (λόγω ειδικότητας) δεν γνωρίζεις τη σχετική νομοθεσία, καλό είναι να συνεργαστείς είτε με αρχιτέκτονα είτε με πολ. μηχαν.
    1 point
  24. Σεβαστή η άποψή σου συνάδελφε, αλλά δεν την ενισχύεις με αναφορά σε κάποια νομοθετική διάταξη και μακάρι αν υπάρχει να την εντοπίσεις. Σίγουρα δημιουργεί σύγχυση σε έναν βαθμό ο νόμος (εξού και οι διφορούμενες απόψεις). Αλλά για να το θέσω διαφορετικά, ποια διάταξη υποδεικνύει ότι ακίνητο με παραβάσεις που περιλαμβάνονται στις εξαιρέσεις δεν μπορεί να μεταβιβαστεί και άρα να συμπληρωθεί γι' αυτό ηλ. ταυτότητα; Αν έπρεπε να κριθεί, με ποια διάταξη θα θεωρηθεί εσφαλμένη μια τέτοια βεβαίωση; Όσο για το ποιες είναι οι εξαιρέσεις εκεί τουλάχιστον ο νόμος είναι αρκετά σαφής (και τα ανοίγματα περιλαμβάνονται σε αυτές). Είναι αλλού το θέμα στο να μην έχουν τακτοποιηθεί όλες οι παραβάσεις. Αν και εξέφρασα το ερώτημα που σου θέτω πολλές φορές τον τελευταίο καιρό, δεν πήρα ποτέ απάντηση με συγκεκριμένη παράθεση από τον νόμο. Για την αντίθετη άποψη ωστόσο έχουν εκφραστεί αντίστοιχα επιχειρήματα. Άρα;
    1 point
  25. Το τοπογραφικό έχει υπογραφεί από αρμόδιο μηχανικό. Έχει η συνάδελφος nadgek το δικαίωμα να σημειώσει την περίφραξη επ' αυτού; Ναι, επιτρέπεται. Ουσιαστικά είναι, καθώς φέρει την ευθύνη ορθότητος του τοπογραφικού διαγράμματος.
    1 point
  26. Με τα λεγόμενα σου συνάδελφε, η ΗΤΚ και το πιστοποιητικό πληρότητας είναι ένα κουρελόχαρτο που αλλάζει κατά το δοκούν του ιδιοκτήτη και του μηχανικού. Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως..
    1 point
  27. Καλησπέρα μετά από πάρα πολύ καιρό. Ανέβασα απόψε ένα φύλλο υπολογισμού για διαμέρισμα / μεζονέτα στον τομέα των downloads. Αν χρειαστεί κάποιος οποιαδήποτε διευκρίνιση, μπορεί να στείλει μήνυμα και εδώ.
    1 point
  28. Λάθος κίνηση. Ότι σου λένε οι συνάδελφοι πιο πάνω θα κάνεις. Μόλις ο μηχανολόγος σε απαλλάξει από αδειοδοτήσεις και ειδική μέριμνα μέτρων ασφαλείας τότε θα πας στον αντιπρόσωπο. Να ξέρεις ότι απουσία μηχανικού την ευθύνη για οποιαδήποτε εγκατάσταση στο οικόπεδο, τους συνιδιοκτήτες και τα γειτονικά κτίρια την έχεις εσύ και όχι ο "αντιπρόσωπος-μηχανολόγος" του εγκαταστάτη.
    1 point
  29. Εγώ με αναλογο γείτονα κάφρο, τελικά κρέμασα τη σκαλωσια και ηρέμησα.
    1 point
  30. Η νομοθεσια ειναι σαφης, και οριζει, για τον ομορο, οτι υποχρεουται να ανεχθει τις εργασιες σου, μετα απο δικαστικη αποφαση, που θα οριζει τους ορους, την χρονικη διαρκεια και της προυποθεσεις των εργασιων, που θα κανεις, Ετσι λειτουργει αυτο το αρθρο εδω και δεκαδες χρονια. [παρομοιο ειναι το θεμα δουλειας διελευσης, οπου ο ομορος αρνειται, αλλα ο "αποκλεισμενος" δικαιουται να ζητησει λωριδα διελευσης με δικαστικη αποφαση ή άλλα "θεματα" που αφορουν το " Γειτονικο δικαιο"] Δεν βλεπω κανενα προβλημα.
    1 point
  31. καλύτερα να βάλετε 6 μπουκάλια μπύρα πάνω στο τραπέζι και να μας φωνάξετε να έρθουμε να τις πιούμε, 1 κυβ. μετ. νερό αν το χάσετε τους τρεις μήνες δεν είναι κάτι, πείτε μην αρχίσουν οι μεγάλες ακατανόητες καταναλώσεις με τον λογαριασμό της ΔΕΗ γιατί εκεί το πρόβλημα μπορεί να είναι μεγάλο.
    1 point
  32. ερώτημα: Μπορεί να κάνει επίκληση της παρακάτω παρ 3 άρθρου 94 Ν 4495 και να μην πληρώσει πρόστιμο ή όχι??? καθώς αυτή εκθέσεις αυτοψίας και όχι Ε.Δ -Προσωπικά πιστεύω ότι μπορεί α) Αν ο ιδιοκτήτης, με υπεύθυνη δήλωση στο Τοπικό Παρατηρητήριο, ενημερώσει ότι θα προβεί αυτοβούλως στην κατεδάφιση αποκατάσταση της αυθαιρεσίας εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, το Τοπικό Παρατηρητήριο ενημερώνει το Περιφερειακό Παρατηρητήριο προκειμένου να ορίσει ελεγκτή δόμησης για τη διαπίστωση της κατεδάφισης αποκατάστασης της αυθαιρεσίας και επιβάλλεται πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ. Εξαιρούνται πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές, καθώς και λυόμενες κατασκευές, ως αυτές ορίζονται στις παραγράφους 75, 74 και 45 αντίστοιχα του άρθρου 2 του ν. 4067/2012, για τις οποίες η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης/ απομάκρυνσης εφαρμόζεται μόνο μία φορά στο ίδιο ακίνητο. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλονται κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης.
    1 point
  33. Κάθε τι που υπερβαίνει την όποια Ο.Α. καταγράφεται από τον Ε.Δ.! Αφού ο έλεγχος γίνεται βάσει των εγκεκριμένων σχεδίων!
    1 point
  34. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    1 point
  35. Για να χρησιμοποιηθεί ένα άνοιγμα για τον φωτισμό και τον αερισμό ενός χώρου πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις που περιγράφονται στον κτιριοδομικό. Στην περίπτωσή σου θα πρέπει ο φωταγωγός να έχει τις απαιτούμενες διαστάσεις. Κάτι τέτοιο —πιθανότατα— δεν συμβαίνει, οπότε η απάντηση είναι αρνητική.
    1 point
  36. Για την πώληση δεν χρειάζεται να γίνει τακτοποίηση, ακόμα και αν επρόκειτο για παράβαση κτιριοδομικού. Ως προς το ενδεχόμενο ρύθμισης, σύμφωνα με το γράμμα του νόμου είναι λοιπή παράβαση γιατί έκλεισε άνοιγμα προς κοινόχρηστο τμήμα της οικοδομής.
    1 point
  37. Με την ΕΕΔΜΚ μπορείς να κάνεις και νομιμοποίηση του παραθύρου και της διαρρύθμισης (Ν4495, άρθρο 29, παρ. 5). Έτσι δεν έχεις και ΣΔΑ. Ένσημα νομίζω θα θες και πάλι. Πιο σωστό και για εσένα καθώς με την πρώτη περίπτωση της ΕΕΔΜΚ υποτίθεται πως οι εργασίες δεν έχουν γίνει ακόμη.
    1 point
  38. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    1 point
  39. Θα έπρεπε να είχε εκδοθεί βεβαίωση με εξαιρέσεις, αλλά δεν έγινε και τίποτα φοβερό. Η διατύπωση του κειμένου σε καλύπτει· αυτό που βεβαιώθηκε είναι αληθές. Εξακολουθείς να έχεις δύο επιλογές· είτε εκδίδεις βεβαίωση με εξαιρέσεις είτε προχωράς σε ρύθμιση. Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης μπορεί να προβεί και αργότερα σε τακτοποίηση για την ένταξη σε πρόγραμμα.
    1 point
  40. @Tim22 μπορεί να γίνει ρύθμιση και τώρα. Ακόμα και να εκδοθεί εκ νέου πιστοποιητικό πληρότητας με εξαιρέσεις, μπορεί να τακτοποιηθεί αργότερα η μετατόπιση του ανοίγματος.
    1 point
  41. @jimyleon1970 Όπως προανέφερε η συνάδελφος Roukat, μπορείς να προχωρήσεις στην υπαγωγή χωρίς πρόβλημα. Ούτε στον νόμο ούτε στην εγκύκλιο αναφέρεται κάτι διαφορετικό ως προς τη δυνατότητα τακτοποίησης της αποθήκης.
    1 point
  42. Νομίζω ότι η απόκλιση 2% έχει όριο τα 20 εκατοστά, άρα εάν η διάσταση είναι 40 εκατοστά μεγαλύτερη, όπως γράφεις, χρειάζεται τακτοποίηση.
    1 point
  43. Όχι, εννοεί ότι θα αναρτήσεις τις κατόψεις της άδειας. Τιμή εμβαδού για την ηλεκτρονική ταυτότητα θα χρησιμοποιήσεις, και πάλι, της άδειας.
    1 point
  44. @mixalis_b_a_ Το εμβαδόν δεν αλλάζει (αυτό είναι το νόημα της ανεκτής απόκλισης), αναγράφεις την τιμή που υπολογίστηκε στην άδεια.
    1 point
  45. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    1 point
  46. @stelios.k ο έλεγχος γίνεται στην επιφάνεια των εξωστών της ιδιοκτησίας. Στην περίπτωση που εξετάζεις η αλλαγή δεν χρήζει τακτοποίησης. Μπορείς να προχωρήσεις στη σύνταξη ηλεκτρονικής ταυτότητας.
    1 point
  47. Από την στιγμή που η νομοθεσία σου δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης, σου δίνει και την δυνατότητα μεταγενέστερης ρύθμισης. Προσωπικά το έχω αντιμετωπίσει 3-4 φορες χωρίς κανένα πρόβλημα από συμβολαιογράφους και υποθηκοφυλακεία. Προχωράει απροβληματιστα η διαδικασία.
    1 point
  48. Επιμένω στην ανωτέρω θέση επειδή δεν πρέπει να αγνοούμε πως υπάρχουν ρυθμισμένες περιπτώσεις που παραμένουν με αυθαίρετες κατασκευές της κατ 3 για πολλούς και διάφορους λόγους. (Πχ διαμερισματωση και μετατόπιση παραθύρου σε παραδοσιακό οικισμό. Για να ρυθμίσεις το παράθυρο έπρεπε να περιμένεις κάνα 6μηνο για την επιτροπή. Άρα η χρήση της εξαίρεσης 2θ/82 ήταν μονόδρομος) Αν τώρα στην αποτύπωση εμφανίζονται όλες οι της κατ3 και στην ΤΕ γίνεται μνεία των παραβάσεων, η ΗΤΚ εκδίδεται πανηγυρικά. Αν όμως πας για άδεια κλπ τότε πρώτα θα πρέπει να τακτοποιήσεις με νέα δήλωση 4495, συμπληρωματική της αρχικής. Εντωμεταξυ μέχρι στιγμής, όπου και να έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης, κανείς δεν έχει παραθέσει κανένα άρθρο, καμία παράγραφο, απ'οπου προκύπτει κάτι άλλο. Και θα ξαναπώ, ακόμα και το ΤΕΕ που προφορικά υποστηρίζει το αντίθετο, εγγράφως που ζήτησα να απαντήσουν (όχι με απλό μέιλ αλλά με αίτημα και αρ.πρωτ....) νιπτουν τα χείρας τους όπως εμφανίζεται πιο πάνω....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.