Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Jakeplem

    Jakeplem

    Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      57


  2. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.958


  3. Παπλωματούχος Μηχανικός
  4. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.662


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα μου επιτρέψει ο ''καθ΄ ύλην'' αρμόδιος και σεβαστός συνάδελφος Ηλίας @hkamp να μην συμφωνήσω. Το οτι υπάρχει οικ. άδεια με χρήση κατάστημα, αλλά στη παρούσα φάση νοικιάζεται σαν αποθήκη και με μηχανήματα όπως λέει ο Άκης, υπάγεται ξεκάθαρα στις εξαιρέσεις, αφού αυτό διαπιστώνουμε στην αυτοψία. Εγω θα εξέδιδα Βεβαίωση περι μη έκδοσης ΠΕΑ και θα έπαιρνα Χ€.... και θα έλεγα στον ιδιοκτήτη, όοοοταν το νοικιάσεις κάποτε σαν χρήση καταστήματος, έλα να στο κάνω τότε! Εκφράζω προσωπική άποψη και με σεβασμό σε κάθε διαφορετική άποψη όλων των συναδέλφων. ΥΣ Το τι λέει και ισχυρίζεται η δικηγόρος (και το συνάφι της που τα μάθανε όλα), με το συμπάθειο αλλά το γράφω εκει που δεν ..... μελάνι! 😀
    3 points
  2. 1) Για τους ΠΕΡΙΚΛΕΙΣΤΟΥΣ από δασικά οικισμούς η αξιολόγηση και ο καθορισμός ζωνών προστασίας γίνονται από τους οικείους Δήμους. Στους υπόλοιπους η αξιολόγηση γίνεται κανονικά από τον επιστήμονα και σύμφωνα με τον κανονισμό. 2) Αυτό είναι ένα καλό ερώτημα. Ένα επίσης καλό ερώτημα είναι ποιους θεωρεί περίκλειστους οικισμούς ο Δήμος.
    3 points
  3. @getsakna---Στον Ν.4495 προβλέπεται ότι η διάνοιξη νέου ανοίγματος γίνεται με ΕΕΔΜΚ. (Άρθρο 29, παράγραφος 2 λβ). Στη δημοσίευση που παραθέτεις, ο συνάδελφος jbosdas αναφέρει τις εξαιρέσεις και τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Μία από τις εξαιρέσεις είναι η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας που διενεργούνται χωρίς προηγούμενη έκδοση ΕΕΔΜΚ.
    3 points
  4. Το ΠΕΑ βγαίνει βάσει χρήσης ….. Από εκεί και πέρα ο κάθε ένας είναι υπεύθυνος των πράξεων του…. Εγώ προσωπικά παίρνω αρκετές φωτογραφίες και κινούμαι αναλόγως …. Υ.Γ. Σε κατάστημα που χρησιμοποιείται σαν γραφείο τί θα βγάζατε???…… εννοείται γραφείο….. εάν είναι κενό κατά την αυτοψία τότε πάω βάςει αδείας….
    2 points
  5. Συμφωνώ απολύτως με τους εκλεκτούς συναδέλφους Παύλο και Ιάσονα, εξ ου και οι παραθέσεις. Η προηγούμενη δημοσίευσή μου περιλαμβάνει παραπομπή στην ισχύουσα νομοθεσία, χωρίς δικό μου σχόλιο, σχετικά με την τοποθέτηση του συναδέλφου getsanka για το νέο άνοιγμα. Θα μπορούσε η δυσαρεστημένη κυρία ή ο δυσαρεστημένος κύριος συνάδελφος να μας διαφωτίσει περί του αντικειμένου της διαφωνίας της/του;
    2 points
  6. Ευαγγελία Συρ---Άλλο το συμβόλαιο αγοράς ακινήτου, που αποτελεί τον τίτλο κυριότητος αυτού, και άλλο το συμβόλαιο της σύστασης. Σε ένα κτίριο υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν πολλές ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Η εφαρμογή αυτής της δυνατότητας γίνεται με συμβολαιογραφική πράξη που ονομάζεται σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών. Συνήθεις περιπτώσεις τέτοιου είδους ιδιοκτησιών αποτελούν τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών.
    2 points
  7. Version X6.2

    81.638 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Θελεις συναινεση των συνιδιοκτητων με το αρθρο 3/στ' Προφανως μπορεις να επικαλεσθεις αμεση αναγκη προστασιας του γηπεδου, οπότε μιλας με τον δικηγορο σου για τις διαταξεις περι κοινωνιας
    1 point
  9. Ερώτηση 27 στις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις για ΗΤ του ΤΕΕ.
    1 point
  10. Για προσβασιμότητα διάβασε το άρθρο 26 του ΝΟΚ. Μπορείς να ισχυρισθείς ότι η ΕΕΔΜΚ δεν θεωρείται άδεια δόμησης οπότε δεν εμπίπτεις στην παράγραφο 1 και να ψάξεις για παραθυράκι απαλλαγής στις παραγράφους 4 και 5.
    1 point
  11. Θα βάλεις την επιφάνεια συνδεδεμένη με την Ο.Α καθώς αυτή δεν έχει αλλάξει. Αν την βάλεις στην τακτοποίηση, θα πρέπει να θέσεις αρνητική επιφάνεια, κάτι που δεν είναι σωστό αφού δεν τακτοποιήθηκε αυθαίρετη επιφάνεια. Στα σχόλια μπορείς να αναφέρεις ότι με την τάδε δήλωση ρυθμίστηκε, Υ.Υ στην επιφάνεια αυτή.
    1 point
  12. Σωστά υπέθεσες ότι χρειάζεται αναθεώρηση για την παράταση ισχύος (Αρθ3 Παρ 6 ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946). Να δώσω ένα hint: Την καρτέλα με τις "επι μέρους περιπτώσεις" τη διάβασες;
    1 point
  13. Ευχαριστώ και πάλι Ηλία, έτσι θα προχωρήσω.
    1 point
  14. Ακη αν η άδεια γράφει κατάστημα τότε άσχετα με το τι είναι τώρα θα βγάλεις ΠΕΑ με χρήση καταστήματος. Γιατί τώρα αν βλέπεις αποθήκη μετά το μισθωτήριο ο ενοικιαστής θα μπει και θα το μετατρέψει σε κατάστημα. Είναι προορισμένο από την άδειά του για τέτοια χρήση. Αν τώρα αυτοί θέλουν να νοικιάσουν τα γραφεία που είναι τμήμα εσύ θα βγάλεις ΠΕΑ για όλο τον χώρο σε κάθε περίπτωση, που θα καλύπτει και τον χώρο των γραφείων.
    1 point
  15. Θα απευθυνθείς σε τεχνικό γραφείο που ασχολείται με μελέτες - αδειοδοτήσεις καυσίμων αερίων και μελέτες και έκδοση πιστοποιητικών πυρασφαλείας. Αν δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο γραφείο στην περιοχή σου μπορείς να απευθυνθείς σε αρχιτεκτονικό γραφείο που συνήθως έχει συνεργάτες Η/Μ. Τα υπόλοιπα θα στα πουν εκεί.
    1 point
  16. Το Αντιμόνιο δεν χρησιμοποείται στα δομικά υλικά των σπιτιών. Το Αντιμόνιο δεν χρησιμοποιείται μόνο του επειδή σπάει εύκολα, αλλά όταν αναμειγνύεται σε κράματα, χρησιμοποιείται σε μπαταρίες μολύβδου, σε συγκολλήσεις, σε μεταλλικούς σωλήνες, ρουλεμάν, κλπ. Το οξείδιο του Αντιμονίου προστίθεται σε κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και σε πλαστικά για να τα εμποδίσει να πιάσουν φωτιά. Χρησιμοποιείται επίσης σε χρώματα, κεραμικά, σε πυροτεχνήματα και ως επικάλυψη σε πλαστικές, μεταλλικές και γυάλινες επιφάνειες. Ψάξτε πρώτα τα σκεύη φαγητού και μετά κουβέρτες κλπ.
    1 point
  17. Σωστή η παρατήρηση περί περίκλειστων οικισμών και ποιοι θεωρούνται ως τέτοιοι (πλην των προφανών ίσως). Άξιο απορίας είναι επίσης για το ποια είναι η ειδοποιός διαφορά ως προς την επικινδυνότητα του περίκλειστου ή μη, ώστε να διαφοροποιείται και ο τρόπος αντιμετώπισης;... Μήπως έχει να κάνει με την (επίγεια) πρόσβαση στον οικισμό χωρίς να παρεμβάλλεται δάσος στον μη περίκλειστο;
    1 point
  18. Κι ο τοπογράφος που έχει υπογράψει το τοπογραφικό, συμφωνεί να χρησιμοποιηθεί η συγκεκριμένη εργασία του για άλλο σκοπό;
    1 point
  19. Σεβαστή η άποψή σου συνάδελφε, αλλά δεν την ενισχύεις με αναφορά σε κάποια νομοθετική διάταξη και μακάρι αν υπάρχει να την εντοπίσεις. Σίγουρα δημιουργεί σύγχυση σε έναν βαθμό ο νόμος (εξού και οι διφορούμενες απόψεις). Αλλά για να το θέσω διαφορετικά, ποια διάταξη υποδεικνύει ότι ακίνητο με παραβάσεις που περιλαμβάνονται στις εξαιρέσεις δεν μπορεί να μεταβιβαστεί και άρα να συμπληρωθεί γι' αυτό ηλ. ταυτότητα; Αν έπρεπε να κριθεί, με ποια διάταξη θα θεωρηθεί εσφαλμένη μια τέτοια βεβαίωση; Όσο για το ποιες είναι οι εξαιρέσεις εκεί τουλάχιστον ο νόμος είναι αρκετά σαφής (και τα ανοίγματα περιλαμβάνονται σε αυτές). Είναι αλλού το θέμα στο να μην έχουν τακτοποιηθεί όλες οι παραβάσεις. Αν και εξέφρασα το ερώτημα που σου θέτω πολλές φορές τον τελευταίο καιρό, δεν πήρα ποτέ απάντηση με συγκεκριμένη παράθεση από τον νόμο. Για την αντίθετη άποψη ωστόσο έχουν εκφραστεί αντίστοιχα επιχειρήματα. Άρα;
    1 point
  20. Καλησπέρα μετά από πάρα πολύ καιρό. Ανέβασα απόψε ένα φύλλο υπολογισμού για διαμέρισμα / μεζονέτα στον τομέα των downloads. Αν χρειαστεί κάποιος οποιαδήποτε διευκρίνιση, μπορεί να στείλει μήνυμα και εδώ.
    1 point
  21. Version 1.0.0

    391 downloads

    Το φύλλο υπολογισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό της αγοραίας αξίας διαμερίσματος ή μεζονέτας. Πατάει πάνω στο προηγούμενο φύλλο για τα καταστήματα, με αρκετές όμως βελτιώσεις, αφού υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξετε από διάφορες λίστες, οι οποίες εντοπίζονται στα γκρι κουτιά, ενώ στα λευκά κελιά γίνεται χειροκίνητα η εισαγωγή των στοιχείων. Επιπλέον, γίνεται αυτόματος υπολογισμός των συντελεστών ανακαίνισης και πρόσθετων παροχών. Οι συντελεστές φαίνονται στους βοηθητικούς πίνακες, στα δεξιά του κεντρικού πίνακα υπολογισμού, τους οποίους και μπορείτε να αλλάξετε κατά την κρίση σας. Συμπεριλήφθηκε και συντελεστής ενεργειακή κλάσης, χωρίς όμως να γίνεται προς το παρόν αυτόματος υπολογισμός. Ίσως σε μελλοντική έκδοση να γίνει και αυτό. Σε κάθε περίπτωση αναμένω παρατηρήσεις και διορθώσεις σε τυχόν σφάλματα. Επειδή τα κελιά δεν είναι προστατευμένα, προσέξτε να πληκτρολογείτε δεδομένα, μόνο στα λευκά κελιά.
    1 point
  22. Μία από τις αρμοδιότητες του Τμήματος Μητρώων του ΤΕΕ υποτίθεται ότι είναι η αναδρομική διαγραφή.
    1 point
  23. Έτσι όπως ακριβώς τα λέει ο συνάδελφος, είναι τα πράγματα.
    1 point
  24. Λάθος κίνηση. Ότι σου λένε οι συνάδελφοι πιο πάνω θα κάνεις. Μόλις ο μηχανολόγος σε απαλλάξει από αδειοδοτήσεις και ειδική μέριμνα μέτρων ασφαλείας τότε θα πας στον αντιπρόσωπο. Να ξέρεις ότι απουσία μηχανικού την ευθύνη για οποιαδήποτε εγκατάσταση στο οικόπεδο, τους συνιδιοκτήτες και τα γειτονικά κτίρια την έχεις εσύ και όχι ο "αντιπρόσωπος-μηχανολόγος" του εγκαταστάτη.
    1 point
  25. 1 point
  26. Η νομοθεσια ειναι σαφης, και οριζει, για τον ομορο, οτι υποχρεουται να ανεχθει τις εργασιες σου, μετα απο δικαστικη αποφαση, που θα οριζει τους ορους, την χρονικη διαρκεια και της προυποθεσεις των εργασιων, που θα κανεις, Ετσι λειτουργει αυτο το αρθρο εδω και δεκαδες χρονια. [παρομοιο ειναι το θεμα δουλειας διελευσης, οπου ο ομορος αρνειται, αλλα ο "αποκλεισμενος" δικαιουται να ζητησει λωριδα διελευσης με δικαστικη αποφαση ή άλλα "θεματα" που αφορουν το " Γειτονικο δικαιο"] Δεν βλεπω κανενα προβλημα.
    1 point
  27. 1) πιστευετε θα αντεξει το βαρος η κρεμαστη λεκανη με καθιστο ανθρωπο επανω,....... ΟΧΙ 2) ....πόσο καιρό θα δίνατε μέχρι να σπάσει η σωλήνα και να πρέπει να ξηλώσω παλι το μισό μου μπάνιο; ΜΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΚΑΝΗΣ (ΟΧΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ...) Πείτε στον ταλιμπάν να χτίσει τον τοίχο και να βάλει μιά συμβατική λεκάνη με το καζανάκι της!
    1 point
  28. Κάθε τι που υπερβαίνει την όποια Ο.Α. καταγράφεται από τον Ε.Δ.! Αφού ο έλεγχος γίνεται βάσει των εγκεκριμένων σχεδίων!
    1 point
  29. Μάλλον ο συνάδελφος εννοεί τις πόρτες από το κτίριο που οδηγούν στα στέγαστρα.
    1 point
  30. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    1 point
  31. Από ΤΕΕ Πελοποννήσου: 2783. Σύμφωνα με τη νομοθεσία οι μικρές παραβάσεις της κατηγορίας 3 μπορούν να συνδυαστούν με τις λοιπές παραβάσεις, προκειμένου να συνταχθεί ένας ενιαίος προϋπολογισμός. Α. Η μετακίνηση του κτιρίου σε άλλη θέση (κατηγορία 3) συνδυάζεται με τις λοιπές παραβάσεις ή πρέπει να καταγραφεί σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής; Ο νόμος και η εγκύκλιος 2/19 δεν εξαιρούν καμμία αυθαιρεσία της κατηγορίας 3 από τη δυνατότητα συνδυασμού αυτών με τις λοιπές παραβάσεις. Β. Πρακτικά πώς συμμετέχουν κάποιες από τις αυθαιρεσίες της κατηγορίας 3 (π.χ. αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων και μετακίνηση αυτών, μετακίνηση κτηρίου σε άλλη νόμιμη θέση κ.λπ.) στον προϋπολογισμό; Μήπως γίνεται μόνο περιγραφικά στην τεχνική έκθεση χωρίς χρηματικό καταλογισμό; Α. Θα πρέπει να δηλωθεί ξεχωριστά σε άλλο φύλλο καταγραφής και να επιλεγεί η Κατηγορία 3. Β. Θα υπολογιστούν με αναλυτικό προϋπολογισμό οι εργασίες που απαιτούνται για να πραγματοποιηθούν.
    1 point
  32. Για την πώληση δεν χρειάζεται να γίνει τακτοποίηση, ακόμα και αν επρόκειτο για παράβαση κτιριοδομικού. Ως προς το ενδεχόμενο ρύθμισης, σύμφωνα με το γράμμα του νόμου είναι λοιπή παράβαση γιατί έκλεισε άνοιγμα προς κοινόχρηστο τμήμα της οικοδομής.
    1 point
  33. Η γίδα μάλλον είναι ατίθαση... Ο συνάδελφος έχει κάθε επαγγελματικό δικαίωμα να συντάσσει τοπογραφικά σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του ως Πολιτικός Μηχανικός. Τα δικαιώματα των Πολιτικών Μηχανικών καθορίστηκαν το 2018, αλλά ρυθμίστηκαν μόνο ως προς τους ΠΕ. Εξαιτίας αυτού, έχει κάθε δικαίωμα υπογραφής, αλλά δυστυχώς θα πρέπει να το αποδεικνύει σε κάθε κακεντρεχή μέσα από τα δικαστήρια. Εκεί, μάλιστα, πιθανότατα θα ελάμβανε και αποζημίωση για ηθική βλάβη από την πολιτεία, όπως γίνεται σε πολλούς συναδέλφους του μηχανικούς ΤΕ που κυνηγούν το ζήτημα δικαστικά. Ο κάθε συμβολαιογράφος που δέχεται τα τοπογραφικά πράττει ορθώς. Βέβαια, η προσωπική μου άποψη είναι ότι κακώς οι πολιτικοί μηχανικοί διατηρούμε δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών εν έτι 2024. Έπρεπε να είναι αποκλειστικό δικαίωμα των τοπογράφων που έφαγαν τα νιάτα τους να σπουδάζουν αυτό το εξειδικευμένο αντικείμενο. Ο κόσμος προχωρά μπροστά κι εμείς ζούμε στο 1930. Εντούτοις, φαίνεται ότι το πρόβλημα με την πλατφόρμα δεν βρίσκεται σε οτιδήποτε τέτοιο, όπως μαρτυρεί κι άλλος συνάδελφος που έχει ρυθμισμένα τα δικαιώματά του. Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 2. Αναρτούμε ουσιώδη μηνύματα. • το κείμενο των δημοσιεύσεων πρέπει να είναι περιγραφικά, ουσιώδη και να συνεισφέρουν στην συζήτηση. - jbosdas
    1 point
  34. Με την ΕΕΔΜΚ μπορείς να κάνεις και νομιμοποίηση του παραθύρου και της διαρρύθμισης (Ν4495, άρθρο 29, παρ. 5). Έτσι δεν έχεις και ΣΔΑ. Ένσημα νομίζω θα θες και πάλι. Πιο σωστό και για εσένα καθώς με την πρώτη περίπτωση της ΕΕΔΜΚ υποτίθεται πως οι εργασίες δεν έχουν γίνει ακόμη.
    1 point
  35. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    1 point
  36. @Tim22 μπορεί να γίνει ρύθμιση και τώρα. Ακόμα και να εκδοθεί εκ νέου πιστοποιητικό πληρότητας με εξαιρέσεις, μπορεί να τακτοποιηθεί αργότερα η μετατόπιση του ανοίγματος.
    1 point
  37. @jimyleon1970 Όπως προανέφερε η συνάδελφος Roukat, μπορείς να προχωρήσεις στην υπαγωγή χωρίς πρόβλημα. Ούτε στον νόμο ούτε στην εγκύκλιο αναφέρεται κάτι διαφορετικό ως προς τη δυνατότητα τακτοποίησης της αποθήκης.
    1 point
  38. Όχι, εννοεί ότι θα αναρτήσεις τις κατόψεις της άδειας. Τιμή εμβαδού για την ηλεκτρονική ταυτότητα θα χρησιμοποιήσεις, και πάλι, της άδειας.
    1 point
  39. @mixalis_b_a_ Το εμβαδόν δεν αλλάζει (αυτό είναι το νόημα της ανεκτής απόκλισης), αναγράφεις την τιμή που υπολογίστηκε στην άδεια.
    1 point
  40. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    1 point
  41. @Lydia Grammenou α) Μπορεί να εκδοθεί πιστοποιητικό πληρότητας και να γίνει αναφορά στις αλλαγές των ανοιγμάτων. β) Ναι.
    1 point
  42. @stelios.k ο έλεγχος γίνεται στην επιφάνεια των εξωστών της ιδιοκτησίας. Στην περίπτωση που εξετάζεις η αλλαγή δεν χρήζει τακτοποίησης. Μπορείς να προχωρήσεις στη σύνταξη ηλεκτρονικής ταυτότητας.
    1 point
  43. Μπορείς. Αναγράφεται ρητά στην βεβαίωση του 83,2γ: Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96) Κατα συνέπεια οι περιπτώσεις της γδ,αρθ96 - "μετατόπιση ανοιγμάτων" είναι στις εξαιρέσεις. Το στοιχείο που μπερδεύει είναι η υποχρέωση που προκύπτει από το αρθ54:
    1 point
  44. Κι εκεί που έριχνα μια ματιά μέχρι τέλους στην Εγκύκλιο 27/2004 του ΥΠΕΧΩΔΕ χθες, έπεσα πάνω στο επίμαχο εδάφιο. Στην προκειμένη, το ΥΠΕΧΩΔΕ ερμηνεύει ότι στην παράγραφο 1 του Άρθρου 22 του ΓΟΚ 85 περιλαμβάνονται ΟΛΕΣ οι εγκαταστάσεις φυσικού αερίου σε υφιστάμενες οικοδομές, προφανώς θεωρώντας ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο (κεντρική θέρμανση, ατομική θέρμανση, σόμπες κλπ) όλοι εξυπηρετούνται από πετρέλαιο και η εγκατάσταση αερίου θεωρείται ως "διασκευή" της υφιστάμενης εγκατάστασης θέρμανσης. Νομίζω, πλέον, ότι υπάρχει και επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί ότι οι εργασίες ορθώς έγιναν χωρίς άδεια.
    1 point
  45. Από την στιγμή που η νομοθεσία σου δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης, σου δίνει και την δυνατότητα μεταγενέστερης ρύθμισης. Προσωπικά το έχω αντιμετωπίσει 3-4 φορες χωρίς κανένα πρόβλημα από συμβολαιογράφους και υποθηκοφυλακεία. Προχωράει απροβληματιστα η διαδικασία.
    1 point
  46. Επιμένω στην ανωτέρω θέση επειδή δεν πρέπει να αγνοούμε πως υπάρχουν ρυθμισμένες περιπτώσεις που παραμένουν με αυθαίρετες κατασκευές της κατ 3 για πολλούς και διάφορους λόγους. (Πχ διαμερισματωση και μετατόπιση παραθύρου σε παραδοσιακό οικισμό. Για να ρυθμίσεις το παράθυρο έπρεπε να περιμένεις κάνα 6μηνο για την επιτροπή. Άρα η χρήση της εξαίρεσης 2θ/82 ήταν μονόδρομος) Αν τώρα στην αποτύπωση εμφανίζονται όλες οι της κατ3 και στην ΤΕ γίνεται μνεία των παραβάσεων, η ΗΤΚ εκδίδεται πανηγυρικά. Αν όμως πας για άδεια κλπ τότε πρώτα θα πρέπει να τακτοποιήσεις με νέα δήλωση 4495, συμπληρωματική της αρχικής. Εντωμεταξυ μέχρι στιγμής, όπου και να έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης, κανείς δεν έχει παραθέσει κανένα άρθρο, καμία παράγραφο, απ'οπου προκύπτει κάτι άλλο. Και θα ξαναπώ, ακόμα και το ΤΕΕ που προφορικά υποστηρίζει το αντίθετο, εγγράφως που ζήτησα να απαντήσουν (όχι με απλό μέιλ αλλά με αίτημα και αρ.πρωτ....) νιπτουν τα χείρας τους όπως εμφανίζεται πιο πάνω....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εξοικονομώ 2025: Η παρουσίαση του προγράμματος
      Εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

      Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής κλάσης των νοικοκυριών -μέσω της ενεργειακής αναβάθμισής τους κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες- ώστε να επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% για κάθε δικαιούχο/κτίριο κατοικίας.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
        • Like
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.