Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      25.997


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      6.481


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.531


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.648


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Επομένως, έχεις ακίνητο με ΠΣΟΙ και η οριζόντια έχει καταλάβει κοινόχρηστο χώρο. Πληροί όμως το "εκ κατασκευής" και όπως αναφέρεις, άνωθεν ισογείου υφίσταται η ίδια αυθαιρεσία (υποθέτω ότι έχεις μετρήσει και στα διαμερίσματα αυτά. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις διαφαίνεται ότι μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση.
    2 points
  2. Το 1/4 Δ (ή δ) αφορά σε πλάγιες ή πίσω όψεις Στην περίπτωσή σου ισχύει ό,τι και για τους εξώστες (εδ. 5, παρ. 3 άρθρου 16)
    2 points
  3. Ρίζες ή κλαδιά και καρποί που πέφτουν στο γειτονικό ακίνητο (Άρθρα 1008-1009 ΑΚ)
    2 points
  4. Δεν μας λες -Μόνωση δεν υπάρχει!
    2 points
  5. ...ομως εχεις το εκ κατασκευης και σε ολους τους οροφους. Αρα, ισχυει η παρ. 5 και η αρχη και το τελος της παρ. 7 χωρις το σε παρενθεση τμημα "ή εφοσον...." " 7. Μετά από την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος και εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α' και β' της παρ. 5 [ή εφόσον η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας και κτιρίων εν σειρά που αποτελούν οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες ευρισκόμενες εντός οικοπέδων, τμημάτων οικοπέδων ή αγροτεμαχίων, υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής και συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη,] ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσει τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία του ή να τον εξαιρέσει από αυτήν. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται." Παυλε, ειναι υπο δικαστικη διερευνηση η νομιμοτητα της ανω ρυθμισης για την "ενσωματωση" κοινοχρηστων.......και θα κριθει στην Ολ του ΣτΕ... ....μαζι με αυτο το 50% της παρ. 9 και λοιπες "μονομερεις" ενεργειες...
    1 point
  6. Σωστα Με την παρ. 5 γινεται η τακτοποιηση και με την παρ. 7 η μονομερης τροοποιηση της συστασης, με προαυξηση μονον των τμ. Αφου ειναι και στους 2 οροφους, πόσο δυσκολο ειναι να συννενοηθουν μεταξυ τους και να το κανουν με κοινη συναινεση, συμπληρωνονας και τυχον αλλες αυθαιρεσιες...;;;... [με ξεχωριστη δηλωση καθε ενας...οκ;]
    1 point
  7. Καλησπέρα Ιάσονα. Συμφωνώ σε αυτό (εννοείται).
    1 point
  8. Να εξαγοραστούν όχι. Να "επανακτηθούν" οι δυο θέσεις με βάση αυτό που έγραψα νομίζω ότι γίνεται. Από την στιγμή που τα έχουν κάνει όπως τα έχουν κάνει τι άλλη επιλογή έχουν;
    1 point
  9. Ναι μπρε. Δεν είμαι χαϊβάνι...
    1 point
  10. @Tim22 Μια ιδέα που ίσως μπορεί να υλοποιηθεί. Nα κάνεις υπαγωγή για διαφορετική χωροθέτηση θέσεων στον ακάλυπτο αντί για την πυλωτή, έστω για τις 2 θέσεις που λες και μετά να γίνει τροποποίηση ΠΣΟΙ με τα νέα σχέδια της ρύθμισης. Δεν έχω καταλάβει όμως αν τελικά υπάρχει πρόσβαση στον ακάλυπτο από το δρόμο. Κατά τα άλλα ότι λένε οι συνάδελφοι παραπάνω.
    1 point
  11. Δεν έχει νόημα η εξαγορά σήμερα. Απλώς, θα χάσουν τα λεφτά τους
    1 point
  12. Καλό είναι να το συζητήσεις μαζί τους, ώστε να μην αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα μετά. Όσο για τους υπόλοιπους λογαρισμούς, δίπλα στον αριθμό του καθενός (αλλά και στο υποβλητικό), μπορείς να σημειώσεις ότι αφορά μόνο σε δαπάνη αναθεώρησης. Επίσης, στο υποβλητικού του προτελικού, καλό είναι να αναφέρεις ότι έπονται οι λογαριασμοί της τελικής αναθεώρησης
    1 point
  13. Βάζουμε σε text τον αριθμό του Ο.Τ μας. π.χ ΟΤ 831. Και εννοείται ότι πρέπει να κατανοήσεις πλήρως τις οδηγίες και τις προδιαγραφές.
    1 point
  14. Συνάδελφε, διάβασε προσεκτικά τις οδηγίες. Προφανώς και αναφέρεται σε ονοματολογία ΟΤ.
    1 point
  15. Διαλέγεις οποία από τις 2 σε συμφέρει...
    1 point
  16. Καλημέρα. Έχεις υπέρβαση δόμησης (για κάλυψη το συζητάμε αφού είναι στο υπόγειο... ειδικά αν είναι εντός περιγράμματος των υπολοίπων ορόφων) και δεν σε ενδιαφέρει η διαφορετική διαμερισμάτωση αφού είσαι εκτός νόμιμου περιγράμματος. Δεν απαιτείται τροποποίηση σύστασης αφού συμφωνεί απόλυτα η σύσταση με την πραγματικότητα... ελπίζω και στο εμβαδόν.
    1 point
  17. Ακριβώς 1. Το κράτος αποποιείται των (όποιων) ευθυνών του για ελλιπή μέσα πυρόσβεσης, και πετάει το μπαλάκι στους Δήμους 2. Οι Δήμοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη λόγω των προστίμων Το πώς θα ελεγχθούν τόσες δηλώσεις, και με ποιά κριτήρια θα γίνεται ο έλεγχος, είναι προς διερεύνηση...
    1 point
  18. Εύλογο το ερωτημά σου Tim22, το είχα θέσει και εγώ πριν λίγο καιρό, απάντηση δεν πήρα, αλλά από τον σχολιασμό του συναδέλφου pavlos33, δεν βλέπω και να υπάρχει τελικά απάντηση. Το δεν μας διαφωτίζει, αλλά δυστυχώς είναι μάλλον η σύνοψη της πραγματικότητας. Φαντάζομαι σου λέει ότι θα κάνεις τον υπολογισμό όπως συμφέρει για τη δήλωση, με την έννοια, πώς θα σε κατηγορήσει κάποιος μετέπειτα, και βάσει ποιας ερμηνείας αφού τέτοια ξεκάθαρη δεν υπάρχει; Ναι μεν ο νόμος υπερισχύει της εγκυκλίου, αλλά σε πολλά θέματα όλοι έχουμε εφαρμόσει τις οδηγίες της τελευταίας. Προσωπικά πιστεύω πως εννοεί ότι γίνεται να συγκρίνουμε με τα επιτρεπόμενα που γράφει η άδεια, άσχετα αν είναι σωστά και συμφωνούν με τους τότε όρους δόμησης, κατά το σκεπτικό που αναφέρουν συχνά στις Ε/Α από το ΤΕΕ, πως άδεια που δεν έχει ακυρωθεί παράγει ισχυρά αποτελέσματα. Αν ωστόσο η άδεια δεν γράφει αριθμό για τα επιτρεπόμενα μεγέθη ή θέλουμε να είμαστε πιο επιμελείς θα ελέγξουμε τους όρους δόμησης που ίσχυαν τότε. Πιο σίγουρη λύση είναι βέβαια το να ελέγξουμε με τα σημερινά επιτρεπόμενα. Αλλά και εκεί υπάρχουν προβλήματα: Τι γίνεται, για παράδειγμα, αν το οικόπεδο δεν είναι σήμερα άρτιο επειδή ας πούμε έχει μπει η περιοχή σε ΓΠΣ; Αν έχουν αλλάξει οι πλαγιές αποστάσεις προς το δυσμενέστερο; Μια αυστηρή σύγκριση με τους σημερινούς όρους δόμησης θα έπρεπε να κρίνει ως αυθαίρετα και αδειοδοτημένα τμήματα που παραβιάζουν τις αποστάσεις.. Το γιατί διαφοροποιήθηκε θεωρώ πως εύκολα θα μπορούσε να είναι αστοχία του συντάκτη να το γράψει αντίστοιχα και όχι ότι θέλει να υποδείξει τη διαφορά σε σχέση με τη λογική στην επιλογή κατηγορίας. Ίσως αυτό ήθελε και να διορθώσει /συμπληρώσει η εγκύκλιος. Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι, και ο ίδιος ο νόμος (μέσω του παραρτήματος Α) προτρέπει σε σύγκριση με όρους δόμησης παρελθόντα χρόνου, όταν στους οικισμούς γράφει ότι (πρέπει να) συγκρίνουμε με τους όρους δόμησης που ίσχυαν το 2011 και όχι τους σημερινούς.
    1 point
  19. Όπως βλέπεις υπάρχει μια διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ νόμου και εγκυκλίου. Τα έχουμε συζητήσει χρόνια πριν όλα αυτά και άκρη δεν βγάζουμε. Οπότε, κάνεις ότι κρίνεις καλύτερο. Λέει για μεγέθη άδειας. Ποια μεγέθη; Αυτά που προέβλεπε η άδεια ή τους όρους δόμησης που ίσχυαν στο ακίνητο κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας; Κανείς δεν θα απαντήσει με σιγουριά βεβαίως. Αν εννοούν τα μεγέθη που προέβλεπε η άδεια στο να υλοποιηθούν, γιατί διαφοροποιήθηκε από την αντιμετώπιση για την εύρεση κατηγορίας και πόσο μάλλον, από το λεκτικό του νόμου (αλλά και του 4178); Δεν ξέρω αν είχες ξεκινήσει νωρίτερα το ερώτημα και είχες διευκρινίσει ότι έχεις οριζόντια ιδιοκτησία, αλλά αν έχεις ο επιμερισμός βάσει χιλιοστών της θα γίνει στην επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη (παρά το ότι όπως έχουμε ξαναπεί δεν στέκει).
    1 point
  20. Κοίτα οι σωληνώσεις είναι χάλκινες ή χαλύβδινες συνήθως, τα εξαρτήματα είναι συνήθως αλουμινίου όπως και το mulriblock (το εξάρτημα που ρυθμίζει την πίεση και την ροή του αερίου που χρησιμοποιείται για την καύση). Το multiblock είναι πάντα συνδεδεμένο με την γείωση του κυκλώματος. Υπάρχει ηλεκτρική συνέχεια, ναι. Θα το επιβεβαιώσω και με πολύμετρο και θα επανέλθω Τωρα όσο για τον ΔΔΕ οκ ισχύει αυτό που λες αλλά δεν νομίζω πως αλλάζει πολλά. Κι αν κολλήσει; Αν είναι παλιό σπίτι και δεν υπάρχει καν; Δεν ξέρω δεν μου φαίνεται και πολύ καλή ιδέα αυτή η πρακτική και ψάχνω κάποιο συγκεκριμένο εδάφιο στον κανονισμό που να λέει συγκεκριμένα πως όλα τα ηλεκτρόδια πρέπει να συνδέονται αποκλειστικά και μόνο στον κύριο ζυγό. Όσοι έχουν κάνει επανελέγχους και όντως έχουν μετρήσει αντίσταση γείωσης, σε παλιά σπίτια βλέπουν μεγάλα νούμερα. Εύκολα ένα καινούριο ηλεκτρόδιο έχει μικρότερη.
    1 point
  21. Εαν το σπίτι έχει δομικά ζητήματα και χρήζει και δομικών επισκευών εκτός της λοιπής ανακαίνισης τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι οικονομικά δεν αξίζει και είναι καλύτερο να το φτιάξεις από την αρχή. Εάν δεν μπορείς να βρεις την ίδια δόμηση (ας πούμε συνολικό εμβαδόν κτίσματος) σήμερα και αναγκαστικά θα φτιάξεις κάτι μικρότερο τότε έχει νόημα να σκεφτείς την επισκευή. Για την επισκευή θα χρειαστείς μηχανικούς που κατέχουν το συγκεκριμένο θέμα και δυστυχώς αν πρέπει να τους αναζητήσεις μακριά αυτό θα σου ανεβάσει και άλλο το κόστος. Οι μάστορες είναι για να υλοποιούν αυτά που μελετούν οι μηχανικοί και όχι για να υποδεικνύουν τι και πώς. ΥΓ οποίος σέβεται τους κανόνες του φόρουμ μπορεί να απαντά ανεξαρτήτως αν δε σου αρέσουν οι απαντήσεις του. Μην ξεχνάς ότι πρόκειται απλώς για ένα φόρουμ. Μπορεί κάποιοι να μπαίνουν απλά για χαβαλε. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση να σου απαντήσουν και δη σωστά... Σωστές και υπεύθυνες απαντήσεις θα λάβεις μόνο επί πληρωμή
    1 point
  22. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    1 point
  23. Αν δεν εμφανίζονται στην στατική μελέτη του κτιρίου, δεν είναι δομικά στοιχεία. Αν εμφανίζονται, θα πρέπει να ενημερώσεις τη στατική μελέτη εάν θέλεις κάνεις τροποποιήσεις.
    1 point
  24. Οι όψεις είναι κοινόχρηστες. Ακόμη και να μην υπάρχει η συγκεκριμένη δικαστική απόφαση, για μεταβολές στις όψεις απαιτείται συναίνεση των συνιδιοκτητών. Όπως καταλαβαίνεις οι συνιδιοκτήτες των "όμορων οριζοντιων ιδιοκτησιων της πολυκατοικιας" που αναφέρεις δεν πρόκειται να υπογράψουν. Πάντως όντως ο τίτλος είναι λιγο clickbait. Επειδή βάσει ΝΟΚ θα δικαιούταν μία νέα οικοδομή να έχει παράθυρο στη θέση που θες, δε σημαίνει ότι μπορείς να το ανοίξεις σε μία υφιστάμενη όποτε θες.
    1 point
  25. Είχα, πριν κάμποσα χρόνια, παρόμοια περίπτωση σε αναδασμό στα Μάλγαρα ή κάπου εκεί κοντά, τέλος πάντων. Στις περιπτώσεις λοιπόν που το αγροτεμάχιο προέρχεται από αναδασμό μέσα στον οποίο έχουμε και αρδευτικά ή στραγγιστικά κανάλια, παράλληλα σε δρόμους, αυτά πάντα έχουν και "κτηματικό αριθμό", όπως ακριβώς και το κάθε κληροτεμάχιο. Αυτό λοιπόν σημαίνει αυτόματα πως έχουν "ιδιοκτήτη" (δεν είναι δηλαδή "κοινόχρηστος" χώρος). Απλά "δίνεται", ας το πούμε έτσι, το δικαίωμα σ' αυτά τα αγροτεμάχια, να κατασκευάζουν γεφυράκι 3 μέτρων, όχι περισσότερο, για απλή πρόσβαση στο δρόμο και το αντίθετο. Αυτό, θυμάμαι, είναι το σκεφτικό που τα αγροτεμάχια αυτά, "πολεοδομικά", θεωρούνται "τυφλά"! Υ.γρ. Δεν έχω πλέον το αρχείο μου για να δω τις λεπτομέρειες αυτού του φακέλου.
    1 point
  26. Στα εξ αδιαιρέτου ακίνητα, θα πρέπει ο κάθε συνιδιοκτήτης να κάνει ξεχωριστή δήλωση ή αρκει να κάνει ο ένας εκ των συνιδιοκτητών, δήλωση για το οικόπεδο;
    1 point
  27. δες το αρθρο 107 παρ. 2 και το ΦΕΚ Β 334/2021 με οδηγιες για τη ταυτοτητα α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώ- ριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύ- στασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία.
    1 point
  28. Και επειδή δεν υπάρχει τέτοια κατηγορία στο πόρισμα αλλά πρέπει να επιλέξει ένα εκ των παρακάτω, θα επιλέξει το (δ)
    1 point
  29. ο ελεγκτής δόμησης βλέπει λοιπόν ότι τα σχέδια δεν έχουν εφαρμοστεί και ότι υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού εξωστών που ενδεχομένως να είναι και υπέρβαση δόμησης αν έχει εξαντληθεί το ποσοστό, θα επιλέξει στο πόρισμα το ανάλογο πεδίο και όντως μετά ο επιβλέπων μηχανικός θα πράξει τα δέοντα. Ο ρόλος του ελεγκτή εκτός απο το να ελέγχει την εφαρμογή ή όχι των σχεδίων πρέπει να αιτιολογεί τις αποκλίσεις ή παραβάσεις. Δεν καταλαβαίνω που υπάρχει διαφωνία
    1 point
  30. δυνητικά έχουμε 2 παραβάσεις , 1. τα στηθαία ως τμήμα της όψης μπορεί να έχουν προσμετρηθεί στην επιφάνεια υπολογισμού των έρκερ οπότε να υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας των έρκερ (αν υπάρχουν) 2. Εφόσον δεν υπάρχει διακριτό όριο μεταξύ των προστεγασμάτων και του δώματος τότε αυτά θεωρούνται εξώστες και υπολογίζονται στο ποσοστό εξωστών. επιπρόσθετα οι εξώστες αυτοί εφόσον δεν φέρουν κιγκλίδωμα στην άκρη τους είναι επικίνδυνοι για πτώση. Αρνητικό πόρισμα απευθείας
    1 point
  31. δες αυτα και τα ξαναλεμε υγ σμπληρωνω και αυτη την συζητηση.
    1 point
  32. Προφανως, οποιος εχει αποκτησει δουλεια διελευσης απο χρησικτησια, δικαιουται να στραφει κατα του νυν κυριου, δικαστικως.. Παντως, μεχρι σημερα, δεν φαινεται μεταγεγραμμενο τετοιο βαρος στο υποθ/κειο ουτε γινεται καποια αναφορα στο συμβολαιο του 2016. Εν πασει δε περιπτωσει, η όποια δουλεια ηθελε αναγνωρισθει, δεν δημιουργει ουτε "κυριο" ουτε κατατμηση. Το γηπεδο παραμενει ενα.
    1 point
  33. Μαλλον, πρεπει να σε ενδιαφερει η νομιμη ονοματοδοσια αυτου του δρομου με τον ειδικο κτηματολογικο αριθμο που φτανει μεχρι το δικο σου, αφου εχεις οριο με αυτον. Ποιος ξερει τι θα εχουμε στο αμεσο μελλον.
    1 point
  34. να είσαι καλά Πάνο Παπ και καλως ήρθες στην κοινωνία των Μηχανικών, να αναλάβω πρώτος μια που το είδα ότι για αρχή θα πρέπει να ψάξεις αν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών (Σ.Ο.Ι.) που να περιγράφει τον χώρο. Γενικά δεν μένεις στα λεγόμενα των μεσιτών οι οποίοι μπορεί να μην ξέρουν καλά πληροφορίες που και ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δεν θεώρησε σκόπιμο να τους πει. Στην σύσταση μέσα θα διαβάσεις αν ο χώρος, το οποίο πρέπει να το δεις και στο σχέδιο που συνοδεύει την σύσταση και αυτά πρέπει και τα δύο να φέρουν την σφραγίδα και την υπογραφή του συμβολαιογράφου για να είσαι σίγουρος ότι είναι τα νόμιμα δικαιολογητικά, σε συμβουλεύω καθώς είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και θα χαθείς στο σχέδιο δεν θα καταλάβεις τα τόσα στοιχεία που φαίνονται εκεί και ξέρουν να διαβάζουν οι μηχανικοί κάποια στιγμή να αναθέσεις σε έναν πραγματικό μηχανικό τον έλεγχο του ακινήτου. Τώρα, εφόσον στον ακάλυπτο, (τμήμα οικοπέδου) που μας λες, μπορείς να βρεθείς μόνο εσύ, θα ανήκει εσένα η χρήση του αφού δεν μπορεί να βρεθεί άλλος εκεί. Κάποιος κανονισμός όμως, η λογική θα το λέει ότι αν πέσει κάποιο ρούχο του άλλου στον ακάλυπτο εκείνο θα πρέπει κάπως αυτός να μπορέσει να έρθει να το πάρει. Αναζήτησε και τον κανονισμό της πολυκατοικίας, τι λέει για το ποιά/ες μπορεί να είναι η χρήση/εις του ακάλυπτου και πότε, αν και πως μπορούν οι άλλοι ιδιοκτητες διαμερισμάτων στην ίδια πολυκατοικία να τον επισκέπτονται. Ευχαριστώ ελπίζω να βοηθησα _
    1 point
  35. Τύπος Πράξης: Έγκριση Εκτέλεσης Εργασιών Πρόσθετες Επιλογές: Κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, επικινδύνως ετοιμόρροπων
    1 point
  36. Είναι συνηθισμένη πρακτική. Η έγκριση εισόδου-εξόδου όμως εξετάζει διαφορετικά πράγματα από τη δουλεία διόδου. Δεν είναι δεδομένο δηλαδή ότι ένα γεωτεμάχιο που έχει αρτιότητα, μπορεί να λάβει κυκλοφοριακή σύνδεση.. δυστυχώς.
    1 point
  37. Καλησπέρα. Σε εκτός σχεδίου γεωτεμάχια απαιτείται έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης για ΟΛΕΣ τις χρήσεις, εκτός από κάποιες λίγες συγκεκριμένες. (πχ βοσκοτόπι). Κυκλοφοριακή σύνδεση μπορεί να επιτευχθεί είτε με κόμβο είτε με είσοδο-εξοδο. Οι κατοικίες εντάσσονται στην κατηγορία Β των εγκαταστάσεων και απαιτείται η μελέτη εισόδου-εξόδου. Για δρόμο εξυπηρέτησης, πλάτους 5,50 μ, όταν ο δρόμος είναι διπλής κατεύθυνσης, η ΔΜΕΟ κάποτε είχε γνωμοδοτήσει ότι μπορεί να δοθεί κυκλοφοριακή σύνδεση εισόδου-εξόδου. Αντίστοιχα ο δρόμος μονής κατεύθυνσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 4,00 μ πλάτος για να δοθεί έγκριση εισόδου-εξόδου. Τα ανωτέρω είναι γνωμοδότηση της ΔΜΕΟ και όχι νομοθεσία. Παρ' όλ' αυτά όλες οι αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες την ακολουθούν απαρέγκλιτα (τουλάχιστον εξ όσων γνωρίζω). Επίσης αν ο δρόμος εξυπηρέτησης είναι δημοτική οδός, τότε εγκρίνεται κυκλοφοριακή σύνδεση εισόδου-εξόδου και όχι κόμβου άσχετα με την κατηγορία της εγκατάστασης (Α ή Β). Και αυτό βασίζεται σε γνωμοδότηση της ΔΜΕΟ, επί συγκεκριμένου άρθρου του ΠΔ 118/2006, με την οποία γνωμοδότηση εγώ προσωπικά διαφωνώ. Θεωρώ ότι άλλο είναι το πνεύμα του νομοθέτη, παρ' όλ' αυτά εξ όσων γνωρίζω όλες οι τεχνικές υπηρεσίες εφαρμόζουν αυτή τη γνωμοδότηση επίσης.
    1 point
  38. Αρκούν 3 λέξεις! Τα υπόλοιπα είναι παπαριές του ΤΕΕ!!! Δηλαδή π.χ., "Ισόγεια μονοκατοικία με υπόγειο" κ.λπ.
    1 point
  39. 1 ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΔΑ ΠΟΤΕ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ .docx
    1 point
  40. Φαντάσου λέει, να έχει π.χ. αλουμινένια κουφώματα ή κεραμίδια "πλαστικά" στη σκεπή κ.λπ. ...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.