Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      8.372


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      6.555


  3. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.565


  4. Παπλωματούχος Μηχανικός

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Και τα 10 και τα 11 χρησιμοποιούν τον ΝΤ10 πυρήνα. Βασικά όλα τα windows χρησιμοποιούν τον πυρήνα των ΝΤ. Πολύ απλά δε μπορεί να ξαναγράφονται σε κάθε έκδοση εκατομμύρια γραμμές κώδικα απο την αρχή. Ακόμη και στα 11 βλέπεις σε κάποιες εφαρμογές το save dialog των windows NT 3.1. (και το format είναι ακριβώς το ίδιο απο παλιά). Η επαγγελματική εμπειρία λέει πως αν κάτι λειτουργεί δε το πειράζεις. Απο τα 7 στα 10 υπήρξαν ασυμβατότητες με επαγγελματικό λογισμικό (ή ακόμη κάποια προγράμματα δε λειτουργούσαν μετά απο windows updates). Θεωρητικά όμως απο 10 σε 11 η πιθανότητα είναι μικρότερη λόγω ίδιου πυρήνα. Απο την άλλη αν στήσεις το pc εξ'αρχής, προτείνω να πας σε νεότερο λειτουργικό.
    3 points
  2. Σοβαρά; Και που το ξέρεις εσύ ότι δεν ισχύουν; Για πες μου λοιπόν αν κάποιος εμποδίζει την ελεύθερη στάθμευση στο οδόστρωμα (ενώ δεν απαγορεύεται από πινακίδες) δεν κάνει παρακώλυση συγκοινωνίας (και η στάθμευση του οχήματος στην συγκοινωνία υπάγεται); Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη στάθμευση. Έχω εξηγήσει ποιος είναι ο νόμιμος τρόπος να υπάρξει είσοδος-έξοδος από νόμιμη θέση στάθμευσης με νόμιμη τοποθέτηση πινακίδων. Το ταμπελάκι που πολλοί βάζουν μπροστά ότι απαγορεύεται η στάθμευση, δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρισμα αν δεν έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία για λήψη άδειας.
    2 points
  3. Θεωρώ ότι κακώς εκδόθηκε η άδεια, μιας και η δημιουργία του γηπέδου έγινε κατά τη διάρκεια ισχύος της ΖΟΕ. Και, ναι μεν αναφέρεται ελάχιστο όριο κατάτμησης, αλλά περιλαμβάνει (γενικά) τη δημιουργία κάθε νέου γηπέδου
    2 points
  4. @Astrolavos Εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι χώροι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων και πολυκατοικιών. Όχι οι πολυκατοικίες στο σύνολό τους κι οριζόντια. Επειδή η διαφορετική ερμηνεία του νόμου μπορεί να επιφέρει ζημία χιλιάδων ευρώ, συμβουλεύω να καταθέσουν όλοι μία Υ/Δ, ώστε να είναι σε κάθε περίπτωση καλυμμένοι. Δεν υπάρχει πρόστιμο για "κατάθεση αχρείαστης Υ/Δ". Επίσης, όσοι εξυπηρετούν πελάτες τους, και ειδικότερα δηλώνουν σε οποιοδήποτε ερώτημα κάτι διαφορετικό από "ΝΑΙ", καλό θα είναι να κρατούν ένα αντίγραφο της δήλωσης με την υπογραφή του υπόχρεου, ώστε να μην υπάρχει αργότερα το ζήτημα "δεν σου είπα να δηλώσεις αυτό". @tettris Ο καθαρισμός αποτελεί υποχρέωση των κατά το νόμο υπεύθυνων για τη συντήρηση του ακινήτου (ιδιοκτήτες, μισθωτές κλπ), ανεξάρτητα από το αν έχουν αναθέσει σε τρίτο (διαχειριστή, συνεργείο κλπ) την εργασία. Η ευθύνη καθαρισμού παραμένει προσωπική δική τους. Επομένως, η εκτίμησή μου είναι ότι κάθε κατά το νόμο υπεύθυνος για το ακίνητο πρέπει να καταθέσει Υ/Δ καθαρισμού. Η άλλη εκτίμησή μου είναι ότι δύσκολα θα βρεθεί ποιος είναι υπόχρεος υπεύθυνης δήλωσης σε περιοχές που δεν έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο, αλλά πανεύκολα εκεί που έχει ολοκληρωθεί.
    2 points
  5. Σύμφωνα με την 1296/06 απόφαση του Αρείου Πάγου "Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία" Συνεπώς, δεν χρειάζεται καμία διαδικασία "συνένωσης"
    2 points
  6. Μια ειναι η δηλωση, του ιδιου ιδιοκτητη, για την καθαιρεση. Ερωτηση: Μετα την καθαιρεση της μεσοτοιχιας, και την συνενωση κατοικιας με αποθηκη, δεν εχεις αλλαγη χρησης της αποθηκης σε κυριο χωρο κατοικιας;
    1 point
  7. Αν, στην άδεια, δεν αναφέρεται η ΖΟΕ, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι πρόκειται για παραπλάνηση της Υπηρεσίας (=ψευδές διάγραμμα=ανακλητέα άδεια). Βέβαια, η Υπηρεσία όφειλε να γνωρίζει το καθεστώς, αλλά...
    1 point
  8. Σύμφωνα με το Άρθρο 48 του ΚΟΚ: "Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς. Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός γι’ αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ."
    1 point
  9. Για τις περιπτωσεις "ανταλλαγης" εχουμε την εξης γνωμοδοτηση https://www.notarius.gr/uploads/files/1266.pdf
    1 point
  10. Ναι μπορεί να το διευθετήσει ο λογιστής του ....αν ξέρει την διαδικασία .
    1 point
  11. Γιατί να υφίσταται η εξαίρεση για "οι διαμορφωμένοι χώροι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων και πολυκατοικιών", εάν δεν νοείται εξαίρεση των πολυκατοικιών των παραπάνω περιοχών. Δηλαδή, μια φυτεμένη ακάλυπτη επιφάνεια πολυκατοικίας δεν χρειάζεται καθαρισμό και δήλωση αυτής, αλλά ο υπόλοιπος ακάλυπτος χρειάζεται; Ουσιαστικά κατ' εμέ είναι ένα απλά κακογραμμένο ΦΕΚ. Ηθελα να πω ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις αφορούν οικοπεδούχους, πλην αυτών πολυκατοικιών, αλλά το παρέλειψα. Ακόμη και ο τρόπος που παρουσιάστηκε το ζήτημα από τα ΜΜΕ, θα ήταν διαφορετικός και θα ακολουθούσε τη λογική αυτή της επιδότησης πετρελαίου. Θεωρώ ότι θα δωθούν διευκρινήσεις για τις πολυκατοικίες τις επόμενες μέρες.
    1 point
  12. Δεν υπαρχει εξωτερικη "κοινη" πορτα. Ο προθαλαμος οδηγει σε δυο πορτες...Μια για καθε διαμερισμα. Στην τροποποιηση της συστασης, και στα μετεπειτα συμβολαια μεταβιβασης, αναγραφεται η υποχρεωση να ανεχεται την ελευθερη συγχρηση με το διπλανο και η απαγορευση τοποθετησης οποιουδηποτε αντικειμενου σε αυτον τον προθαλαμο..
    1 point
  13. Πάντως η γνωμοδότηση της Εισαγγελίας του Α.Π (Παντελή) αναφέρει ότι δικαιούται να τα θεωρεί είτε τοις πράγμασιν συνενωμένα είτε σε κάθε όμορο να διατηρεί την αυτοτέλεια.
    1 point
  14. Συμφωνώντας με τους ανωτέρω συναδέλφους, θα σου πώ ότι η φοίτηση στις Πολυτεχνικές, εν γένει, σχολές δεν προσφέρεται για "διεύρυνση" γνώσεων γενικά, αλλά για καθαρά επαγγελματική ενασχόληση. Η φοίτηση δεν (πρέπει να) είναι για να σκοτώνεις τον ελεύθερο χρόνο. Αφού λοιπόν δεν ενδιαφέρεσαι να ασκήσεις επάγγελμα, θα σου πρότεινα μια σχολή που μπορεί να διευρύνει τους πνευματικούς σου ορίζοντες. Για δες εδώ
    1 point
  15. Η εργασία που περιγράφεις αποτελεί επέμβαση στην όψη και γίνεται με την έκδοση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Δες το Ν.4495.17, άρθρο 29, παρ.2, εδάφιο λβ. Το ότι έχεις εξαφσαλίσει την συναίνεση διευκολύνει αρκετά την κατάσταση, όμως υπάρχουν και κάποια αλλά προαπαιτούμενα. Όσο πιο γρήγορα ανεβάσεις τα δικαιολογητικά τόσο πιο γρήγορα θα βγει η πράξη, αφου εκδίδεται με ευθύνη μηχανικού.
    1 point
  16. Η εννοια του προχειρου κιαταλυματος εχει διευκρινισθει με δυο εγκυκλιους....για το πώς και με τι υλικα,.... https://www.agrocapital.gr/vouli/20884/adeiodotisi-twn-procheirwn-katalymatwn-twn-ktinotrofikwn-egkatastasewn Αφου προκειται για προχειρα καταλυματα, δεν απαιτειται οικοδομικη αδεια, ουτε απαιτειται αρτιοτητα/οικοδομησιμοτητα. Ούτε καμμια "τυπικη" πραξη συνενωσης Βλεπεις τον ν 4056/12 και τον 4442/16 κεφ. ΙΗ. Μιλας με την Περιφερεια, Δ/νση αγροτικης πολιτικης.. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"προχειρα καταλυματα"&page=0&sort=relative
    1 point
  17. Π.Δ. ΤΗΣ 24/31.5.1985 (ΦΕΚ 270Δ΄)/Άρθρον 1/Γενικές διατάξεις Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών, ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από 6.10.1978 Π.Δ. (ΦΕΚ 538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1. «α) Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα. Η ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου που αφορά στο ελάχιστο πρόσωπο δεν ισχύει για την ανέγερση κτιρίων των άρθρων 2 και 3, εφόσον εξυπηρετούνται από αγροτικούς ή δασικούς δρόμους, καθώς και ορειβατικών καταφυγίων, η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια.» Η παραπάνω μέσα σε « » περ. α τίθεται όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1, άρθρου 10 του Ν. 3212/24/31.12.2003 (ΦΕΚ 308 Α΄). Επίσης σύμφωνα με την παρ. 3, άρθρου 23 του ίδιου ως άνω νόμου ορίζεται ότι η παραπάνω περ. α όπως αντικαταστάθηκε δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου
    1 point
  18. Αν δεν υπάρχει υπόγειο, η επέκταση του παταριού (ή εξ' ολοκλήρου νέο πατάρι) μπορεί να γίνει με αυτοφερόμενη μεταλλική κατασκευή, στατικά ανεξάρτητη από τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, συμφωνούμε ότι μπορεί να γίνει χωρίς συναίνεση.
    1 point
  19. Δεν είναι παράλογη η συναίνεση. Έστω ένα παρόμοιο υποθετικό σενάριο με 2 καταστήματα στο ισόγειο. Η στατική μελέτη δείχνει πως εαν ο ένας κάνει επέκταση το πατάρι, το υφιστάμενο δεν αστοχεί. Εάν κάνουν και οι δύο αστοχεί. Δεν είναι λογικό, να εκμεταλλευτεί την πρόσθετη αξιοποίηση όποιος προλάβει, εις βάρος του άλλου.
    1 point
  20. Για να το έχεις τεκμηριωμένα: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ 1843Β/13.05.2020) Άρθρο 3 (Απαιτούμενα γενικά δικαιολογητικά) παράγραφος στ: Δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, εφόσον οι εργασίες πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους, όπως ακάλυπτους χώρους οικοπέδου ή γηπέδου ή κοινόκτητα τμήματα του κτιρίου, όπως όψεις, φέροντα οργανισμό, δώμα και στέγη. Η συναίνεση αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο τρόπο (όπως υπεύθυνες δηλώσεις με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, πρακτικό γενικής Συνελεύσεως συνιδιοκτητών κ.λπ.). Οπότε το "παραθυράκι" που ψάχνεις δεν είναι να μην υποβάλεις συναίνεση, αλλά να βρείς νόμιμο τρόπο που αποδεικνύει τη συναίνεση. Η Υ.Α. σου δίνει hints. Ρώτα έναν νομικό με τι ποσοστά θεωρείται έγκυρο το πρακτικό μίας επαναληπτικής γενικής συνέλευσης όταν οι "περίεργοι" θα λείπουν...
    1 point
  21. Συνάδελφε, διάβασε προσεκτικά τις οδηγίες. Προφανώς και αναφέρεται σε ονοματολογία ΟΤ.
    1 point
  22. Γι' αυτό ακριβώς ο κανονισμός ζητά καί την αναφορά σε απαιτούμενες διοικητικές πράξεις ανά μέτρο πυροπροστασίας (όπου απαιτείται). Εφόσον δεν επιτρέπεται η διοικητική πράξη της παρέμβασης (άδεια), προφανώς δεν προβλέπεται η εν λόγω παρέμβαση. Επομένως, οφείλουμε στην Έκθεση να αναφέρουμε το εν λόγω κώλυμα και να απορρίψουμε το μέτρο ως μη υλοποιήσιμο/μη προβλεπόμενο. Καλό θα ήταν να συμβουλευτείς κάποιον αρμόδιο. Εδώ κάνουμε γενικές παρατηρήσεις, κι όχι ειδικές επί συγκεκριμένων ακινήτων.
    1 point
  23. Δεν θα ελεγχθούν στο σύνολό τους. Θα γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την αρμόδια επιτροπή του Δήμου, από τους οποίους θα προκύπτουν συστάσεις διόρθωσης για τυχόν ελλείψεις ή σφάλματα στις εν λόγω δηλώσεις. Ταυτόχρονα θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι στην υλοποίηση της Τεχνικής Έκθεσης από τους ιδιοκτήτες. Φυσικά, όλοι καταλαβαίνουμε ότι σοβαροί έλεγχοι κι απόδοση ευθυνών θα γίνουν μόνο όπου χτυπήσει η τραγωδία... Από την άλλη, επειδή είναι αρκετά κωδικοποιημένος ο κανονισμός, είναι δύσκολο να πέσεις έξω στα προτεινόμενα μέτρα.
    1 point
  24. Ναι. Μάλιστα πρέπει να καταγράφει τις απαιτούμενες διοικητικές πράξεις για την υλοποίηση του εκάστοτε σημείου του κανονισμού. Ο αρμόδιος επιστήμονας οφείλει να εκπονήσει μία πλήρη μελέτη βάσει του κανονισμού πυροπροστασίας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ιδιαιτερότητες του ακινήτου. Η υλοποίηση των μέτρων και η όποια καθυστέρηση, αιτιολογημένη ή μη, είναι ζήτημα ιδιοκτήτη. * Υπάρχουν αντίστοιχα νήματα για το θέμα. Καλό θα ήταν να ενσωματωθεί και το παρόν.
    1 point
  25. Εδώ να μη ξεχάσουμε και το ζήτημα της ασφάλισης των σπιτιών, που προωθείτε κεντρικά. Η παράλειψη ένταξης στο σύστημα μπορεί να σημαίνει και άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
    1 point
  26. Ακριβώς 1. Το κράτος αποποιείται των (όποιων) ευθυνών του για ελλιπή μέσα πυρόσβεσης, και πετάει το μπαλάκι στους Δήμους 2. Οι Δήμοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη λόγω των προστίμων Το πώς θα ελεγχθούν τόσες δηλώσεις, και με ποιά κριτήρια θα γίνεται ο έλεγχος, είναι προς διερεύνηση...
    1 point
  27. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    1 point
  28. Αν δεν εμφανίζονται στην στατική μελέτη του κτιρίου, δεν είναι δομικά στοιχεία. Αν εμφανίζονται, θα πρέπει να ενημερώσεις τη στατική μελέτη εάν θέλεις κάνεις τροποποιήσεις.
    1 point
  29. Οι όψεις είναι κοινόχρηστες. Ακόμη και να μην υπάρχει η συγκεκριμένη δικαστική απόφαση, για μεταβολές στις όψεις απαιτείται συναίνεση των συνιδιοκτητών. Όπως καταλαβαίνεις οι συνιδιοκτήτες των "όμορων οριζοντιων ιδιοκτησιων της πολυκατοικιας" που αναφέρεις δεν πρόκειται να υπογράψουν. Πάντως όντως ο τίτλος είναι λιγο clickbait. Επειδή βάσει ΝΟΚ θα δικαιούταν μία νέα οικοδομή να έχει παράθυρο στη θέση που θες, δε σημαίνει ότι μπορείς να το ανοίξεις σε μία υφιστάμενη όποτε θες.
    1 point
  30. Πρόσεχε συνάδελφε, διότι θίγεις τα μπ.....λα. Εκεί, υπάρχει μια στοιχειώδης οργάνωση
    1 point
  31. Αυτό έκανα. Στο δεκαδικό. Αλλά αυτοί που σήκωσαν την πλατφόρμα δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται.
    1 point
  32. Οι γνωστές μπαρουφολογίες τους. Η πυροπροστασία θα γίνει μέσω των "ρουφιανοεφαρμογών"; Φοβερό αίσθημα κοινωνικής συνείδησης των πολιτών αναπτύσσουν, λες και το ότι έχει κατακαεί ο τόπος, δάση, βουνά, κλπ φταίει το οικόπεδο που είχε λίγο χορτάρι. Ας μας πουν τι νόημα έχει να δηλώσει κάποιος ότι το καθάρισε (έστω την τυπική ημερομηνία που αρχικά είχε οριστεί ήτοι 30/4/2024) αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε λίγες μέρες χορτάρια θα ξαναφυτρώσουν. Βεβαίως, το έργο συνεχίζεται με την αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να μεριμνεί σε όλη την αντιπυρική περίοδο για τον καθαρισμό του, λες και άλλη δουλειά δεν είχε να κάνει κάποιος από το να πληρώνει κατοστάευρα για να καθαρίζει το ψιλοχόρταρο (αν διαθέτει τα χρήματα ή δύναται να παρίσταται). Πραγματικά αν δεν πρόκειται για μεθόδευση είναι λες και βλέπουμε ταινία φαντασίας (με κακό σενάριο). Τώρα, βγήκε να τα "μαζέψει" αφού και εκλογές πλησιάζουν σε λίγες μέρες και βλέπουν το "κράξιμο" που πέφτει από τους πολίτες. Τα μέτρα πυροπροστασίας πρέπει να είναι συνδυαστικά και πρωτίστως να απαντηθεί το ερώτημα για το ποιοι είναι αυτοί που βάζουν τις φωτιές (ως εμπρηστές) και ποια συμφέροντα εξυπηρετούν. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να υποτιμάται η νοημοσύνη των πολιτών.
    1 point
  33. Το ιδιοκτησιακό είναι θέμα νομικό, οπότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε δικηγόρο για συμβουλές. Αυτός θα εξετάσει το καταστατικό και την σύσταση. Επειδή ρωτάτε για νομιμοποίηση, να έχετε υπ'όψιν, πως ακόμη και τακτοποιημένες κατασκευές (νομιμοποίηση δεν είναι πάντα ο σωστός όρος) στον ακάλυπτο, δε σημαίνει ότι κατοχυρώνονται ιδιοκτησιακά σε αυτόν που τις έχτισε. Αυτό γίνεται μόνο συμβολαιογραφικά όπως γράφει και ο συνάδερφος από πάνω. Πολεοδομικά η πυλωτή είναι κοινόχρηστος χώρος όμως δύναται να δημιουργηθούν συμβολαιογραφικά αποκλειστικές χρήσεις τμημάτων για θέσεις στάθμευσης. Ότι δεν είναι δεσμευμένο χρησιμοποιείται από όλους, όπως ο ακάλυπτος. Εννοείται πως όπως σε κάθε κοινόχρηστο χώρο απαγορεύονται οι κατασκευές που παρεμποδίζουν την πρόσβαση στους λοιπούς συνιδιοκτήτες της οικοδομής (όπως πχ γκαραζόπορτα).
    1 point
  34. Επειδή πρόκειται για υπεύθυνη δήλωση, δηλαδή προσωπική δήλωση, θεωρώ ότι πρέπει να κάνουν όλοι οι συνιδιοκτήτες. Στην ουσία, με τη δήλωση αυτή κάθε συνιδιοκτήτης ομολογεί ότι έχει μεριμνήσει για τον καθαρισμό, ανεξάρτητα από το αν συμμετείχε με φυσική δραστηριότητα ή με κάποιο άλλο τρόπο.
    1 point
  35. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    1 point
  36. Αν είναι Πλάτανος Ν. Τρικάλων, τότε 550 εντός-εκτός.
    1 point
  37. @da-mi Να πάει στον Κουτρουμάνη, η ταρίφα είναι ίδια για όλους, μία σύνταξη όταν και εφόσον βγει. Διαδοχική στο ΤΣΜΕΔΕ όπως και παντού είναι θέμα.. Οι προσωρινές βγαίνουν από 5-6 μήνες έως και 15 μήνες μετά και οι οριστικές τώρα είναι στο Νοέμβριο του 2017. Οι μόνες εκκρεμότητες που δεν συμψηφίζονται με τη σύνταξη είναι των εγγυητικών οι οποίες πρέπει να πληρωθούν πριν την απονομή. Οι οφειλές από εισφορές έως 15.000 παρακρατούνται από τη σύνταξη αυτόματα. Όσον αφορά το συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό κομμάτι τα έχουμε αναλύσει δεκάδες φορές (δες και τις άλλες συζητήσεις), ο κλάδος μας και ειδικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί έχουν βιώσει τον απόλυτο εξευτελισμό σε όλα τα επίπεδα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Αργά αλλά σταθερά εξαϋλώθηκαν τα αποθεματικά του ΤΣΜΕΔΕ τα οποία μαζεύτηκαν αποκλειστικά από τους μηχανικούς (το ΤΣΜΕΔΕ ουδέποτε έλαβε την τριμερή χρηματοδότηση δηλαδή τη συμμετοχή του κράτους, που δικαιούνταν από ιδρύσεώς του) πρώτα με την αγορά της ΑΤΤΙΚΑ bank, στη συνέχεια με την ένταξη του ταμείου στο ΕΤΑΑ και τέλος με την ένταξη του ΕΤΑΑ στον ΕΦΚΑ. Αποτέλεσμα αυτού να χαθούν με συντηρητικές εκτιμήσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ. Το ΤΕΕ ως συνδικαλιστικό όργανο και τεχνικός σύμβουλος του κράτους (sic!) απέτυχε παταγωδώς στο ρόλο του. Επέτρεψε να κάνουν πάρτυ ορισμένοι και να κανονίζουν τις δουλειές τους και τις καριέρες τους (πολιτικές και μη) όταν οι μάχιμοι μηχανικοί σκοτώνονται για πενταροδεκάρες. Απέτυχε να επιβάλλει έστω και στοιχειώδεις κανόνες υγιούς ανταγωνισμού αφήνοντας το επάγγελμα του μηχανικού πρώτα να εξευτελιστεί κοινωνικά και ηθικά στην κοινωνία και τελικά να οδηγηθεί και στην διάλυση των αμοιβών. Σε όλα αυτά φυσικά εμείς οι μηχανικοί έχουμε τεράστιο μερίδιο ευθύνης, κάνοντας τα στραβά μάτια επί δεκαετίες σε όλα τα κακώς κείμενα. Αυτά και άλλα πολλά..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.