Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      226


  2. Λυκούργoς

    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      33


  3. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.565


  4. Παπλωματούχος Μηχανικός

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Είναι γνωστό ότι παρατάθηκε η προθεσμία υλοποίησης της Τεχνικής Έκθεσης ως το 2025, εκτός των εργασιών καθαρισμού. Η πραγματικά ενδιαφέρουσα αναφορά του κου Σκυλακάκη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές είναι η εξής: Οι μηχανικοί φταίνε, λοιπόν, που θα σας βάλουν να κατασκευάσετε περίφραξη 5.000-10.000 ευρώ (!). Κι άντε τώρα να εξηγήσεις του πολίτη ότι οι "ενδεικτικές" δράσεις του κανονισμού είναι υποχρεωτικές, κι όπου απαιτούνται πρόσθετα μέτρα, θα πρέπει να γίνεται επέκταση των "ενδεικτικών" επί της ερμηνείας του κανονισμού. "Αφού ο κος Σκυλακάκης το είπε..."
    3 points
  2. Τα ύψη από τα διατάγματα ήταν θεικές εντολές και δεν πειράζονται ? Μήπως κάποια σέχτα έχει κηρύξει αγίους τους συγγραφείς των διαταγμάτων αυτών ? Η κάποιοι με σοβαρές εμμονές ή πιο απλά εξυπηρετούντες συμφέροντα κάποιων, προφανώς με το αζημίωτο, προσπαθούν να επαναφέρουν την λογική του 1950 στο 2030 ?
    3 points
  3. Δεν νομίζω ότι το όριο αρτιότητας ταυτίζεται με το όριο κατάτμησης (εκτός αν αναφέρεται ρητά στην ΖΟΕ: όριο κατατμησης και αρτιότητας..). Αν η ΖΟΕ δεν ορίζει όριο αρτιότητας τότε ισχύουν τα γενικά της εκτός σχεδίου δόμησης, που σημαίνει ότι η συνένωση σε άρτιο ή η βελτίωση της παρέκκλισης με συνένωση, κατά τους τότε όρους δόμησης, είναι νόμιμη.
    2 points
  4. Με την άδειά σου, θα απαντήσω εγώ. H παρακώλυση συγκοινωνιών ορίζεται στον Ποινικό Κώδικα ως παρεμπόδιση ή διατάραξη σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα της λειτουργίας των κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων, και ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίου, αεροπλάνου ή λεωφορείου. Η παρακώλυση στάθμευσης, λοιπόν, δεν αποτελεί παρακώλυση συγκοινωνιών. Ούτε παρεμπόδιση κυκλοφορίας είναι, γιατί κυκλοφορία σημαίνει κίνηση οχημάτων ενώ στάθμευση το αντίθετο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε τίποτε από όλα αυτά, καθώς δεν έχουν τοποθετηθεί εμπόδια προς παρεμπόδιση της στάθμευσης. @Κωστας Χρήστος το μοναδικό επιλήψιμο, νομότυπα, στο ζήτημα που σε απασχολεί είναι η ενόχληση για να μετακινήσεις το αυτοκίνητό σου. Παράβαση του ΚΟΚ δεν υπάρχει. Τα υπόλοιπα περί ενδεχόμενων πολεοδομικών αυθαιρεσιών, παράτυπων ενοικιάσεων, μη αδειοδοτημένων χρήσεων είναι αρμοδιότητα των ελεγκτικών αρχών. Η αρμονική κοινωνική συνύπαρξη βασίζεται πρωτίστως στην ανθρώπινη συνεννόηση. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο φοβερό να παρκάρεις λίγο πιο μπροστά ή πιο πίσω. Θα μπορούσες να τους ρωτήσεις για τη χρονική διάρκεια των εργασιών που κάνουν. Τα πρόστιμα, η αστυνομία, η τροχαία, οι δικηγόροι δεν είναι λύσεις για τα μικροπροβλήματα μεταξύ γειτόνων.
    2 points
  5. Το κράτος νομίζω , προσπαθεί έντεχνα να αποφύγει το οικονομικό κόστος έναντι φυσικών καταστροφών. Καθότι σε Μάτι , Μάνδρα , Ευβοια , Θεσσαλία βγήκε μεγάλο το κουστούμι. Και θα το κάνει πετώντας το στην ιδιωτική ασφάλιση το θέμα , αλλά το πάει λάου-λάου για να είναι ευκολοχώνευτο. Ξεκίνησε με την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ των προαιρετικά ασφαλισμένων (καρότο). Τώρα σε πάει στην φωτιά για τα μέτρα πρόληψης με τρελά πρόστιμα (μαστίγιο). Είμαι δε σίγουρος ότι αν γίνει μια στραβή όποιος δεν τήρησε τα μέτρα δεν θα πάρει φράγκο αποζημίωση. Μετά θα χώσει κάποιον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων κάπως, με αξιολόγηση τρωτότητας. Τελικά , όταν θα το έχουμε χωνέψει , θα κάνει υποχρεωτική την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών. Και θα έρχεται η ασφαλιστική και θα σου βάλει πεντακόσιους όρους και προϋποθέσεις για να σε ασφαλίσει και άλλους τόσους για να δικαιούσαι αποζημίωση. Εγώ έτσι το βλέπω ότι θα γίνει. Με ένα σμπάρο 2 τρυγόνια : Το κράτος γλυτώνει τον μπελά των αποζημιώσεων , και ανοίγει μεγάλη αγορά στις ασφαλιστικές.
    2 points
  6. Τη διαφωνία την έχω καταλάβει και απάντησα και στους δύο γιατί κανείς σας δεν έχει εντελώς δίκιο. Ο Κανονισμός ερμηνεύεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και την ειδική (όχι κοινή) πείρα μηχανικού.
    1 point
  7. Κόστος περίφραξης; Για βάλτε π.χ εντός οικισμού να έχεις 1 στρέμμα (αλλοιως πως θα χτίσεις). Άρα περίπου 140 μ περίμετρο . Βάλε σε μια επαρχιακή πόλη ,υλικά, εργασία, ΙΚΑ ,άδειες (για τοιχειο 1.00 ύψους) περίπου 150 ευρώ/μ.μ κάνουν 20000 .. Και αυτά μόνο για την περίφραξη . Καταλάβατε την ανοησία των καρεκλοκένταυρων;
    1 point
  8. Καλό είναι να διαβάσετε μερικοί περί νομικής, συντάγματος και νόμων. Στην χώρα μας όλα επιτρέπονται, εκτός αν απαγορεύεται κάτι ρητώς με νόμο. Είναι βασικές αρχές όλων των δημοκρατικών καθεστώτων. Η άποψη πως όλα απαγορεύονται εκτός αν επιτρέπονται ρητώς συνάδει με μη δημοκρατικά καθεστώτα και εκτός συνταγματικής πραγματικότητας. Με αυτό το πνεύμα λοιπόν και σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου εσωτερικών προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και αποφάσεις του ΣΤΕ, η ερμηνεία του νόμου γίνεται ΠΑΝΤΑ υπέρ του πολίτη, αρκεί να μην θίγεται το δημόσιο συμφέρων. Και επειδή αρκετοί κάνετε την στρουθοκάμηλο θα σας αναφέρω πως το δημόσιο συμφέρων που θίγεται πρέπει να προσδιορίζεται επ' ακριβώς από τον δημόσιο λειτουργό που διαφωνεί με αυτόν τον τρόπο ερμηνείας της νομοθεσίας.
    1 point
  9. σαφώς το έχουν πει ηδη, θα δηλωσουν μια διαφορετικη διαμερισματωση
    1 point
  10. της κοντής της ψυχής λένε πως της φταίνε οι τρίχες. Καλά έγραψαν τον άνθρωπο για αυτά τα στεγαστράκια στο στηθαίο του που φαίνονται και πλαστικά στην πρώτη φωτογραφία και στερεωμένα πάνω σε μικρά μεταλλικά στηριγματάκια? Μην σας παίρνουν τον αέρα, αν δεν έχει δουλειά ο διάολος λένε πως βασανίζει τα παιδιά του. Μην ξεχνάτε ποιός πληρώνει τους μισθούς στην χώρα αυτήν. Την υδρορόη βρήκαν αυθαίρετη? Θέλει πολύ χτύπημα τελικά αυτό το σύστημα για να στρώσει..
    1 point
  11. @Ioannis_Civil για το πρώτο: Άρθρο 9: Τοίχοι στα όρια των οικοπέδων - μεσότοιχοι (Κτιριοδομικός). Για το δεύτερο: Άρθρο 2, παράγραφοι 72 και 79: ορισμοί προστεγάσματος και στεγάστρου (ΝΟΚ). Άρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου (ΝΟΚ).
    1 point
  12. Το κτίσμα ρυμοτομείται από το Σχέδιο Πόλεως (ρυμοτομικό σχέδιο) όχι από την Π.Ε. Το εγκεκριμένο Ρυμοτομικό φαίνεται το κτίσμα ? Αν δεν φαίνεται, σημαίνει ότι το κτίσμα κατασκευάστηκε αυθαίρετα μετά το ρυμοτομικό εντός του πλάτους της προβολεπόμενης οδού, οπότε δεν αποζημιώνεται.
    1 point
  13. Για την πληρότητα του θέματος παραθέτω τον μοναδικό ορισμό της διαφορετικής διαμερισμάτωσης. Η διαμερισμάτωση ορόφου εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Στην άδεια της περίπτωσης που εξετάζεις έχεις ένα περίγραμμα κατοικίας και ένα αποθήκης. Στην υλοποιημένη κατάσταση το περίγραμμα της κατοικίας μεγάλωσε και αυτό της αποθήκης εξαλείφθηκε. Εμένα μου φαίνεται ότι τα περιγράμματα δεν παρέμειναν ίδια, που σημαίνει ότι διαφοροποιήθηκαν.
    1 point
  14. Να παραθέσω εις επίρρωσιν την πρόσφατη δήλωση του Βακάκη (Jumbo) στη γενική συνέλευση των μετόχων - και μπορεί εύκολα να τη βρει ο καθένας στο διαδίκτυο- με αφορμή την αναπροσαρμογή των όρων των συμβολαίων την οποία του ζήτησαν οι ασφαλιστικές εταιρείες μετά την καταστροφή στη Θεσσαλία: "Εάν με εκβιάσουν να πληρώσω περισσότερο τότε θα αυτασφαλιστώ. Θα βάλω ένα αποθεματικό στην άκρη και θα πάρω πάνω μου το πρόβλημα".
    1 point
  15. Από πού προκύπτει ότι δεν προβλέπεται (και άρα δεν επιτρέπεται) η ύπαρξη ημιυπαιθρίου σε συνέχεια σοφίτας ε[ειδή συνδέεται με ύπαρξη ορόφου στο επίπεδο αυτό; Όπως επιτρέπεται εξώστης σε συνέχεια σοφίτας, έτσι επιτρέπεται και ημιυπαίθριος. Υπάρχει κάτι στον ορισμό του ημιυπαιθρίου που να μην το επιτρέπει; Δεν αρκεί να μη προβλέπεται. Πρέπει και να απαγορεύεται ρητά ή να προκύπτει από άλλη ρητή απαγόρευση
    1 point
  16. Γι αυτό η κοινωνία θα πρέπει να βγει στα χαρακώματα (όπως έγραψε πριν μερικές μέρες και ένας καλός συνάδελφος εδώ) και τέτοια μέτρα να καταρριφθούν. Δες παραπάνω το άρθρο του οικονομικού ταχυδρόμου και την άποψη του Συνήγορου του πολίτη. Δηλαδή στο τέλος τι θα γίνει; Όποιος έχει ένα σπιτάκι θα πρέπει να αναγκαστεί, από τα δυσθεώρητα επιβαλλόμενα μέτρα και τα επαχθή πρόστιμα να το "σκοτώσει" κοψοχρονιά στα κοράκια;
    1 point
  17. 1α) Όσο δεν υφίσταται διευκρινιστική που να εμπλέκει διαχειριστές: ναι. 1β) Όχι. Η υπεύθυνη δήλωση είναι προσωπική. Όποιος δεν καταθέτει Υ/Δ έχει προσωπική ευθύνη απέναντι στον κανονισμό. Τώρα, αν γίνει έλεγχος και βρεθεί ότι ο καθαρισμός δεν έχει πραγματοποιηθεί, τότε αρχίζει να έχει ...πλάκα. Λογικά, όσοι καταθέσανε Υ/Δ απειλούνται ως και με φυλάκιση για ψευδή Υ/Δ, καθώς και με πρόστιμα για αμέλεια εφαρμογής του κανονισμού, ενώ όσοι δεν καταθέσανε Υ/Δ κινδυνεύουν με πρόστιμα ως 54.000 ευρώ για μη δήλωση εφαρμογής και ό,τι άλλο σημαίνει η αμέλεια της εφαρμογής καθαυτής. Όπως τουλάχιστον εγώ κατανοώ τον κανονισμό. Η άποψή μου συνεχίζει να είναι: κάντε Υ/Δ όπου έχετε αμφιβολίες. Δεν υπάρχει πρόστιμο κατάθεσης αχρείαστης Υ/Δ.
    1 point
  18. Λοιπόν Η περιπλοκότητα του θέματός σου βασίζεται στο εξής θεσμικό κενό: Για τη βεβαίωση μεταβίβασης σε οριζόντια ιδιοκτησία, όπως αυτή προκύπτει από την ταυτότητα ΔΕΝ απαιτείται ο έλεγχος εγκυρότητας της άδειας, κάνουμε την παραδοχή ότι η άδεια εγκρίθηκε κανονικά τηρώντας τις διατάξεις. Αυτά από τις οδηγίες ΤΕΕ από εποχή 4014. Εξαίρεση είναι όταν η άδεια έχει ανακληθεί, ή έχει εκδοθεί με ψευδή στοιχεία καταφανέστατα. Αν είσαι σε τέτοια περίπτωση, τότε το ακίνητο είναι και μη τακτοποιήσιμο, καθώς η οδηγία για τις τακτοποιήσεις σε άδειες μετά το 1983 με ψευδή στοιχεία οδηγούν σε κατηγορία 5, η οποία δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Το μοναδικό ψευδές στοιχείο της άδειας που ενδεχομένως να προκύπτει από την περιγραφή σου είναι η εγκεκριμένη οδός που έχει πρόσωπο το οικόπεδο ενδιαφέροντος να είναι αδιάνοικτη. Αδιάνοικτη σημαίνει πρακτικά ένα ή συνδυασμός των παρακάτω: η πράξη εφαρμογής να μην έχει κυρωθεί ο Δήμος να μην έχει λεφτά να αποζημιώσει ρυμοτομούμενες ιδιοκτησίες ο Δήμος να μην έχει λεφτά να οριοθετήσει κράσπεδα το τοπογραφικό της άδειας να δείχνει ψευδή στοιχεία, προσοχή εδώ, όχι γεωμετρικά ψευδή, αλλά θεσμικά ψευδή Κατά την ταπεινή μου γνώμη, και εκ του ασφαλούς χωρίς να εμπλέκομαι μιας και οι απόψεις μέσω ιντερνετ είναι της πλάκας πάντα, λέω και εγώ τη δική μου, αν η άδεια δεν έχει ανακληθεί, τότε η αγοραπωλησία εκτελείται κανονικά. Συνήθως εγώ επικοινωνώ τον κίνδυνο στον εντολέα, και αποφασίζει αυτός. Είναι προσωπική απόφαση του καθενός να αναλαμβάνει ρίσκο, καθώς όλες οι μετατροπές πλούτου (πχ ρευστό σε ακίνητο) έχουν ρίσκο. Δεν υπάρχει συναλλαγή χωρίς κίνδυνο, καμία.
    1 point
  19. Σοβαρά; Και που το ξέρεις εσύ ότι δεν ισχύουν; Για πες μου λοιπόν αν κάποιος εμποδίζει την ελεύθερη στάθμευση στο οδόστρωμα (ενώ δεν απαγορεύεται από πινακίδες) δεν κάνει παρακώλυση συγκοινωνίας (και η στάθμευση του οχήματος στην συγκοινωνία υπάγεται); Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη στάθμευση. Έχω εξηγήσει ποιος είναι ο νόμιμος τρόπος να υπάρξει είσοδος-έξοδος από νόμιμη θέση στάθμευσης με νόμιμη τοποθέτηση πινακίδων. Το ταμπελάκι που πολλοί βάζουν μπροστά ότι απαγορεύεται η στάθμευση, δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρισμα αν δεν έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία για λήψη άδειας.
    1 point
  20. Άρθρο 99, εδάφιο α: «αίτηση: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης». Εάν τα δύο τμήματα, ένα για κάθε διώροφο, του συνολικού γηπέδου είχαν οριστεί ως κάθετες θα μπορούσε να γίνει ρύθμιση μόνο της μίας. Τώρα, όμως, έχουμε τέσσερις οριζόντιες. Άρα είτε κάνεις μία δήλωση για όλο το γήπεδο είτε περισσότερες, αλλά μόνο για τις οριζόντιες. Βάσει της διάταξης που παρέθεσα δεν γίνεται να συμπεριληφθούν κοινόχρηστοι χώροι σε δήλωση οριζοντίων ιδιοκτησιών.
    1 point
  21. Μήπως έχουν συσταθεί κάθετες ιδιοκτησίες και έπειτα οριζόντιες επί καθέτου;
    1 point
  22. Ανοικτός εξώστης λέγεται (**edit), δεν είναι ερκερ. Διαφορετικό είναι να βάζω ξυλαράκια και περγκολίτσες πάνω σε μια βεράντα και άλλο να φτιάχνω πλήρη κατακόρυφα στοιχεία που διαμορφώνουν ένα ωραιότατο ημιυπαίθριο χώρο εκτός Ο.Γ.
    1 point
  23. Το Agronomist.gr προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) δωρεάν συμμετοχές στο σεμινάριο: Σχεδιασμός και Κατασκευή Κήπων. Με τον παρόν θέμα θα δοθεί η πρώτη δωρεάν συμμετοχή. Περιγραφή σεμιναρίου Ο σχεδιασμός και κατασκευή κήπων είναι μια σχετικά νέα δραστηριότητα στην Ελλάδα αλλά σε χώρες με παράδοση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί σημαντικό επαγγελματικό τομέα. Η κατασκευή ενός κήπου είναι μια περίπλοκη υπόθεση που απαιτεί πρότερο σωστό σχεδιασμό και επαρκείς γνώσεις. Η χωροθέτηση των φυτών και των σκληρών υλικών, η επιλογή των χρωμάτων, των σχημάτων και των υλικών, το είδος της περίφραξης και πολλά άλλα διλήμματα απασχολούν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ενός κήπου. Στο παρόν μάθημα παρουσιάζονται όλα εκείνα τα θέματα που αντιμετωπίζει ο σχεδιαστής/κατασκευαστής κήπων ώστε να είναι σε θέση είτε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μόνος του έναν κήπο, είτε να εργαστεί ως μονάδα μιας εταιρείας κατασκευής. Το σεμινάριο οδηγεί σε Πιστοποιητικό Παρακολούθησης 40 ωρών. Εισηγητής σεμιναρίου: Ανδρέας Παπασταύρου, Γεωπόνος Msc., PhD. Δείτε περισσότερα για το σεμινάριο και την δομή του: https://agronomist.gr/courses/schediasmos-kai-kataskeyi-kipon/ Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Δευτέρα 27/05/2024 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    1 point
  24. Οι σοφοί του Δήμου Αθηναίων να μας πουν αν θεωρούν το νόμο του 1955, ως την 11η εντολή του Μωυσή και δεν ακουμπάμε και τους ΣΔ που έχουν ορίσει, αλλά αν θα επιστρέψουμε στις καλύψεις του ΝΟΚ, μιλάμε πάντα για το συνεχές σύστημα που ισχύει στον Δήμο Αθηναίων στο μεγαλύτερο μέρος του, όπου ξεκινάγαμε από 70 % και φτάναμε και πάνω από 90 % σε περιπτώσεις γωνιακών και τρίφατσων οικοπέδων, ή είναι καλύτερα να ξεκινάμε από το 57 % και κάτω που προβλέπουν τα μπόνους του ΝΟΚ ?
    1 point
  25. Για τον συμψηφισμό δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Για τον προσδιορισμό της αυθαιρεσίας στο υπόγειο συγκρίνεις την πραγματοποιημένη κατάσταση με την κάτοψη της άδειας. Η σύσταση, ως προς την τακτοποίηση, δεν μας ενδιαφέρει.
    1 point
  26. Ναι. Όχι. Όχι. Έχεις διαμερισμάτωση στο υπόγειο; Για να συμβαίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν οριζόντιες ιδιοκτησίες στο υπόγειο.
    1 point
  27. Η νομοθετική διάταξη είναι το άρθρο 99 (δεύτερη παράγραφος) του ν 4495: Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.
    1 point
  28. Δεν νομίζω ότι θα το βρεις ούτε σε νομοθεσία ούτε σε εγκύκλιο ή κάποια απόφαση ή επίσημη ερμηνεία .... Στα πλαίσια των συζητήσεων στο φόρουμ έχουν λεχθεί διάφοροι λόγοι που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να έχουν προβλήματα ερμηνείας τι είναι πιο βατό ή με λιγότερες επιπλοκές ..... Κρίνεις μόνος σου με την ευθύνη σου και την εμπειρία σου. Υ.Γ. Φυσικά αν έχουμε κάτι πιο επίσημο γραπτό από αρμόδιους και κάποιος το βρήκε ας το ανεβάσει κι εδώ
    1 point
  29. Καλησπέρα μια ερώτηση γνωρίζετε αν μπορούμε να εκδόσουμε εγκριση εκτελεσης εργασιων σε κτιριο που εχει τακτοποιηθει με τον 4495/17 και ειναι κατηγορία 1 ή 2? ευχαριστώ
    1 point
  30. Καλησπέρα σας, πρόκειται να επιβλέψω μία κατεδάφιση μίας ισόγειας κατοικίας η οποία έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνη. Το πρόβλημα είναι ότι ειεραρχείτο οριστεί κάποιος επιβλέπων μηχανικός ο οποίος σταμάτησε να ασχολείται στο σημείο που έχει βγει η έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Τι πρέπει να κάνω εγώ ώστε να αναλάβω επιβλέπων? Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    1 point
  31. ευχαριστώ.....θα κάνω ότι είπε ο akis73. Τελικά τους βρήκα πιο εύκολα από όσο υπολόγιζα,μόλις 10λεπτά αναμονή στο τηλέφωνο.Η απάντηση είναι,ότι δεν μπορεί να γίνει επιστροφή του παραβόλου,αλλά μπορεί η άδεια να μείνει σε προσωρινή αποθήκευση, με το παράβολο ενεργό για όσο χρόνο χρειαστεί ή να μεταφερθεί το παράβολο,για ΕΕΔΜΚ σε άλλη ιδιοκτησία του ίδιου ιδιοκτήτη,στο ίδιο ακίνητο όμως.Αυτά......οπότε τα τυλιχτά τα ξεχνώ.Ευχαριστώ όλους όσους μπηκάν στον κόπο να διαβάσουν και να απαντήσουν.
    1 point
  32. Υπαρχει ενα θέμα εδω, Οταν ειναι "ενας" ο ιδιοκτητης", μπορει και με μια κοινη αιτηση να προχωρησει, απλα θα εκδοθουν δυο βεβαιωσεις. [οπως μπορουν και πλειονες για το συνολο...που δεν συστηνεται με τπτ...] [αρθρο 99 παρ. "α".] Ειναι, θεμα, σωστής διατυπωσης των παραβασεων... Ετσι γλυτωνει ενα παραβολο...και "δεν θαχει αυριο να λεει..."
    1 point
  33. Βασίλη, ουσιαστικά δεν σε ενδιαφέρει ούτε το πόσες είναι οι ΟΙ ούτε οι διαφορές τετραγωνικών των Κ/Χ. Επί της ουσίας συμφωνώ με τον συνάδελφο Κέλσο. 1. Δεν υπάρχει επέκταση εις βάρος Κ/Χ αλλά επέκταση των Κ/Χ εις βάρος ΟΙ. 2. Οι οριζόντιες του ίδιου ιδιοκτήτη από 2 έγιναν 1 με μείωση επιφάνειας, άρα αυτός με μια ΔΔ τακτοποιεί τα θέματά του. 3. Όλοι οι ιδιοκτήτες όμως έχουν ένα μεγάλο θέμα, δεν θα πάρουν ποτέ ΗΤ γιατί έχουν : ένα κοινόχρηστο ενιαίο χώρο μέσω του οποίου επικοινωνεί κλιμακοστάσιο, κοινόχρηστο γκαράζ, ιδιόκτητη αποθήκη και ο πίσω ακάλυπτος χώρος ενώ ταυτόχρονα μέσα σε αυτόν έχουν τον λέβητα (και την αποθήκη καυσίμων ίσως ?). Αυτοί, δηλαδή όλοι οι συνιδιοκτήτες, ΧΘΕΣ έπρεπε να τακτοποιήσουν, έστω και με παράβαση Κτιριοδομικού, ώστε να βγάλουν μετά ΕΕΜΚ για να καλύψουν με διαχωρισμό όλες τις τεχνικές προδιαγραφές πυροδιαμερίσματος του λεβητοστάσιου ... για να μην έχουμε άλλα νεκρά παιδάκια ! Δεν θα τους πέσει η μύτη να κάνουν όλοι μαζί μια τροποποίηση της σύστασης, τον εισαγγελέα θα γλυτώσουν. ΑΥΤΟΣ είναι (ήταν δηλαδή) ο σκοπός της ΗΤ και όχι η διευκόλυνση του συμπαθούς συνδικάτου των συμβολαιογράφων...
    1 point
  34. @ΚΑΝΑ ούτε διαφορετική διαμερισμάτωση ούτε υπέρβαση δόμησης έχεις στο υπόγειο, συνάδελφε. Η περίπτωση αυτή αντιμετωπίζεται βάσει της έβδομης παραγράφου του άρθρου 100. Πρόκειται για αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου. Επομένως, για οτιδήποτε έχει γίνει στο υπόγειο υπολογίζεται ο προϋπολογισμός των εργασιών και χρεώνονται οι ανάλογες λοιπές παραβάσεις. Για τις ανάγκες της τακτοποίησης παραμερίζουμε τη σύσταση και ασχολούμαστε με την κάτοψη της άδειας και αυτήν της αποτύπωσης. Στο σεξπιρικό δίλημμα να μπακλατ-ζή κανείς ή να μην μπακλατ-ζή, επιλέγω αναφανδόν το δεύτερο.
    1 point
  35. Καλησπέρα. Προσοχή στις παραπάνω περιπτώσεις στη διάκριση του νομίμου όγκου από τις υπόγειες στάθμες. Πολεοδομικά λογίζονται ως διαφορετικές περιπτώσεις οι υπόγειες στάθμες από τον υπέργειο όγκο του κτηρίου. Το ίδιο εκφράζει και η διατύπωση της παρ. 7 : ... συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ... Επίσης το "ενσωμάτωση" δεν σημαίνει αποκλειστικά "επέκταση" ή "χωριστά χιλιοστά"... υγ. μαζί γράφαμε nik.
    1 point
  36. Όλες οι παραβάσεις καλύπτονται από το ελάχιστο πρόστιμο. Στην τεχνική έκθεση περιγράφεις τις αλλαγές που έχουν γίνει και αποτυπώνεις την πραγματική κατάσταση. Έχεις παράβαση διαφορετικής διαμερισμάτωσης λόγω διαφοροποίησης του περιγράμματος της ιδιοκτησίας.
    1 point
  37. @Angela_Liako Για την προ δεκαημέρου ερώτησή σου: 1) Εάν είναι ανεξάρτητος χώρος είναι υπέρβαση δόμησης. Εάν κατασκευάστηκε μεγαλύτερο το κουβούκλιο της απόληξης του κλιμακοστασίου, το πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. 2) Ναι, απαιτείται συναίνεση.
    1 point
  38. @sakb1 Η περίπτωση που περιγράφεις δεν θεωρώ ότι είναι διαφορετική διαμερισμάτωση, αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος χωρίς να δω την κάτοψη. Η γνώμη μου για την δ.δ. διαφέρει από την τοποθέτηση του —καθ' όλα αξιοσέβαστου και απείρως πολυτιμότερου από εμένα για το φόρουμ— dimitris GM. Μπορείς να διαβάσεις την δημοσίευση του συναδέλφου Aenor από το σχετικό θέμα: Διαφορετική διαμερισμάτωση βάσει του Ν 4495/17 και το δικό μου σχόλιο: Διαφορετική διαμερισμάτωση και κοινόχρηστα. Πριν κάνεις οτιδήποτε να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο, γιατί μπορεί να ακούγεται ωραία η μονομερής τροποποίηση αλλά δύσκολα εφαρμόζεται.
    1 point
  39. Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας και για τα δύο διαμερίσματα, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα.
    1 point
  40. Συνεπώς, αποκλείεται η περίπτωση δήλωσης για όλο το κτίριο. Οπότε, αφήνουμε στην άκρη την διαφορετική διαμερισμάτωση των ορόφων. Εάν θέλουν οι ιδιοκτήτες να την τακτοποιήσουν, πρέπει να το κάνουν για κάθε όροφο. Για την τακτοποίηση των κοινοχρήστων θα κάνεις (παράτυπα, αφού δεν υπάρχει άλλη λύση) μία δήλωση στο όνομα όλων των ιδιοκτητών, εξασφαλίζοντας αναθέσεις από όλους. Το πρόστιμο θα υπολογιστεί χρησιμοποιώντας το άρθρο 100 (παρ. 5) του Ν 4495/17, δηλαδή θα χρεωθεί μία λοιπή παράβαση. Συγκεκριμένα, το λεβητοστάσιο είναι αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική. Το μηχανοστάσιο στο δώμα μπορεί να υπολογιστεί και αυτό ως λοιπή παράβαση, χωρίς αυτό να είναι τόσο ξεκάθαρο. Γι' αυτό διάβασε την δημοσίευση: απόληξη φρέατος ανελκυστήρα, όπου αναλύεται γιατί μπορεί να αντιμετωπιστεί το μηχανοστάσιο στο δώμα όπως η αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου. Για την pilotis πρέπει να γράψεις ποια είναι η αυθαιρεσία.
    1 point
  41. Γνωρίζω ότι στο φόρουμ (και όχι μόνο) προτείνεται η λύση ένταξης των κοινοχρήστων στο νόμο με ανεξάρτητη δήλωση (κάτι που —όμως— είναι λανθασμένο). Όχι, δεν θα πληρώσουν πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αυθαιρεσίες στους ορόφους για να γίνει δήλωση. Μπορεί να γίνει υπαγωγή όλου του κτιρίου και να τακτοποιηθούν οι αυθαιρεσίες των κοινοχρήστων (εάν υπήρχαν μόνο αυτές) μαζί με ό,τι άλλο χρήζει τακτοποίησης (εάν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες). Για ποιο λόγο έχει γίνει καταγγελία;
    1 point
  42. Εδάφιο α του άρθρου 99 του Ν 4495/17: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Μπορείς να γράψεις ποιο είναι το αντικείμενο της καταγγελίας;
    1 point
  43. @tatiani Οι κοινόχρηστοι χώροι δεν μπορούν να δηλωθούν μόνοι τους, διότι δεν γίνεται να μεταβιβαστούν ανεξάρτητα παρά μόνο κατά την μεταβίβαση ολόκληρου του κτιρίου.
    1 point
  44. μου είπαν από το ΤΕΕ: πως σύμφωνα με το Άρθρο 99, παρ. α: οι ιδιοκτήτες έχουν το δικαίωμα, να υποβάλουν σε 1 δήλωση διαφορετικές Ο.Ι. σύμφωνα με το Άρθρο 96, παρ., όταν οι ΟΙ υπάγονται σε Κατηγορία 1, θέλουν υποχρεωτικά χωριστές δηλώσεις. μετά την περαίωση, για μεταβιβάσεις, δίνουμε χωριστές Βεβαιώσεις Μη Αυθαιρεσίας για κάθε ΟΙ, που τακτοποιήσαμε με 1 Δήλωση
    1 point
  45. ΝΟΜΟΣ 4495/2017, Άρθρο 99: α) αίτηση: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Τα επιτρεπόμενα μεγέθη υπολογίζονται από τους όρους δόμησης. Συγκρίνεις (με τα επιτρεπόμενα) τις αυθαιρεσίες που πρόκειται να ρυθμιστούν. Αυτές που είναι ήδη τακτοποιημένες, δεν λαμβάνονται υπ' όψιν.
    1 point
  46. Συνάδελφε έχεις απόλυτο δίκιο στο ότι κανένας νόμος ή εγκύκλιο από όσο έχω ψάξει δεν έχει επεξηγήσει το θέμα αυτό το οποίο είναι και πολύ συχνό! Συνεπώς το αφήνει λίγο στην κρίση μας! Το αν θα κάνουμε όμως άλλη δήλωση για τις Ο.Ι. και άλλη για τους κοινόχρηστους ή αν θα κάνουμε κοινή νομίζω ότι δεν απασχολεί τον συμβολαιογράφο και νομίζω δεν έχει και καμία αρμοδιότητα να το ελέγξει! Ο συμβολαιογράφος απλά θα ζητήσει την περαίωση τα σχέδια και τις βεβαιώσεις για κάθε οριζόντια. Και δεύτερον αν γίνει με μια δήλωση είτε με δύο δηλώσεις τελικά τα τετραγωνικά που θα υπολογίσω για τα επιτρεπόμενα θα αφορούν μόνο για τα τετραγωνικά των υπερβάσεων που τακτοποιώ εγώ ή θα συμπεριλαμβάνονται και τα τετραγωνικά των τακτοποιήσεων με τους προηγούμενους νόμους που έγιναν στην οικοδομή. Ευχαριστώ!
    1 point
  47. Διαδικτυακά η Αίτηση έγκρισης Αρχαιολογίας....για να δούμε... Link : http://84.205.222.169/web/guest/1
    1 point
  48. Λοιπόν για να το λήξουμε το θέμα. Υποχρέωση για ΦΕΜ έχουμε όταν η εργασία μας είναι υπηρεσία που εγκρίνει ή θεωρεί κάποια δημόσια αρχή. Χρονική υποχρέωση υπάρχει και αυτή είναι προ της θεώρησης από την δημόσια αρχή. Καλό είναι να αποδίδουμε ΦΕΜ μέσα στο ίδιο έτος που έχουμε κόψει την ΑΠΥ, για συμφωνία εσόδων/ΦΕΜ Υποχρέωση παρακράτησης φόρου έχει ο λήπτης της υπηρεσίας μας αν αυτός είναι επιτηδευματίας και η αμοιβή μας είναι μεγαλύτερη των 300€ αλλά η υπηρεσία μας δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή. Παραδείγματα. ΑΠΥ που αφορά μελέτη αρχιτεκτονικών για έκδοση ΟΑ. Απαιτεί ΦΕΜ και πρέπει να καταβληθεί πριν βάλει σφραγίδα/ημερομηνία ο ελεγκτής αρχιτεκτονικών. ΑΠΥ που αφορά επίβλεψη ΟΑ. Απαιτεί ΦΕΜ και πρέπει να καταβληθεί πριν θεωρηθεί η ΟΑ για ρευματοδότηση. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας, που δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή, για κάποιον επιτηδευματία αξίας μικρότερης των 300€. Δεν οφείλει ο επιτηδευματίας να κάνει παρακράτηση φόρου. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας, που δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή, για κάποιον επιτηδευματία αξίας μεγαλύτερης των 300€. Οφείλει ο επιτηδευματίας να κάνει παρακράτηση φόρου 20%. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας για κάποιον ιδιώτη. Δεν οφείλει αυτός να κάνει παρακράτηση φόρου. Σε αυτό που λέει ο tpanag, πως ο ΦΕΜ δεν αντιστοιχεί με ΑΠΥ, μάλλον εννοεί πως μπορούμε με ένα έντυπο ΦΕΜ να αποδώσουμε φόρο για περισσότερες της μίας ΑΠΥ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.