Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      226


  2. Λυκούργoς

    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      33


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.552


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.572


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Είναι γνωστό ότι παρατάθηκε η προθεσμία υλοποίησης της Τεχνικής Έκθεσης ως το 2025, εκτός των εργασιών καθαρισμού. Η πραγματικά ενδιαφέρουσα αναφορά του κου Σκυλακάκη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές είναι η εξής: Οι μηχανικοί φταίνε, λοιπόν, που θα σας βάλουν να κατασκευάσετε περίφραξη 5.000-10.000 ευρώ (!). Κι άντε τώρα να εξηγήσεις του πολίτη ότι οι "ενδεικτικές" δράσεις του κανονισμού είναι υποχρεωτικές, κι όπου απαιτούνται πρόσθετα μέτρα, θα πρέπει να γίνεται επέκταση των "ενδεικτικών" επί της ερμηνείας του κανονισμού. "Αφού ο κος Σκυλακάκης το είπε..."
    3 points
  2. Τα ύψη από τα διατάγματα ήταν θεικές εντολές και δεν πειράζονται ? Μήπως κάποια σέχτα έχει κηρύξει αγίους τους συγγραφείς των διαταγμάτων αυτών ? Η κάποιοι με σοβαρές εμμονές ή πιο απλά εξυπηρετούντες συμφέροντα κάποιων, προφανώς με το αζημίωτο, προσπαθούν να επαναφέρουν την λογική του 1950 στο 2030 ?
    3 points
  3. Δεν νομίζω ότι το όριο αρτιότητας ταυτίζεται με το όριο κατάτμησης (εκτός αν αναφέρεται ρητά στην ΖΟΕ: όριο κατατμησης και αρτιότητας..). Αν η ΖΟΕ δεν ορίζει όριο αρτιότητας τότε ισχύουν τα γενικά της εκτός σχεδίου δόμησης, που σημαίνει ότι η συνένωση σε άρτιο ή η βελτίωση της παρέκκλισης με συνένωση, κατά τους τότε όρους δόμησης, είναι νόμιμη.
    2 points
  4. Με την άδειά σου, θα απαντήσω εγώ. H παρακώλυση συγκοινωνιών ορίζεται στον Ποινικό Κώδικα ως παρεμπόδιση ή διατάραξη σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα της λειτουργίας των κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων, και ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίου, αεροπλάνου ή λεωφορείου. Η παρακώλυση στάθμευσης, λοιπόν, δεν αποτελεί παρακώλυση συγκοινωνιών. Ούτε παρεμπόδιση κυκλοφορίας είναι, γιατί κυκλοφορία σημαίνει κίνηση οχημάτων ενώ στάθμευση το αντίθετο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε τίποτε από όλα αυτά, καθώς δεν έχουν τοποθετηθεί εμπόδια προς παρεμπόδιση της στάθμευσης. @Κωστας Χρήστος το μοναδικό επιλήψιμο, νομότυπα, στο ζήτημα που σε απασχολεί είναι η ενόχληση για να μετακινήσεις το αυτοκίνητό σου. Παράβαση του ΚΟΚ δεν υπάρχει. Τα υπόλοιπα περί ενδεχόμενων πολεοδομικών αυθαιρεσιών, παράτυπων ενοικιάσεων, μη αδειοδοτημένων χρήσεων είναι αρμοδιότητα των ελεγκτικών αρχών. Η αρμονική κοινωνική συνύπαρξη βασίζεται πρωτίστως στην ανθρώπινη συνεννόηση. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο φοβερό να παρκάρεις λίγο πιο μπροστά ή πιο πίσω. Θα μπορούσες να τους ρωτήσεις για τη χρονική διάρκεια των εργασιών που κάνουν. Τα πρόστιμα, η αστυνομία, η τροχαία, οι δικηγόροι δεν είναι λύσεις για τα μικροπροβλήματα μεταξύ γειτόνων.
    2 points
  5. Το κράτος νομίζω , προσπαθεί έντεχνα να αποφύγει το οικονομικό κόστος έναντι φυσικών καταστροφών. Καθότι σε Μάτι , Μάνδρα , Ευβοια , Θεσσαλία βγήκε μεγάλο το κουστούμι. Και θα το κάνει πετώντας το στην ιδιωτική ασφάλιση το θέμα , αλλά το πάει λάου-λάου για να είναι ευκολοχώνευτο. Ξεκίνησε με την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ των προαιρετικά ασφαλισμένων (καρότο). Τώρα σε πάει στην φωτιά για τα μέτρα πρόληψης με τρελά πρόστιμα (μαστίγιο). Είμαι δε σίγουρος ότι αν γίνει μια στραβή όποιος δεν τήρησε τα μέτρα δεν θα πάρει φράγκο αποζημίωση. Μετά θα χώσει κάποιον προσεισμικό έλεγχο κτιρίων κάπως, με αξιολόγηση τρωτότητας. Τελικά , όταν θα το έχουμε χωνέψει , θα κάνει υποχρεωτική την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών. Και θα έρχεται η ασφαλιστική και θα σου βάλει πεντακόσιους όρους και προϋποθέσεις για να σε ασφαλίσει και άλλους τόσους για να δικαιούσαι αποζημίωση. Εγώ έτσι το βλέπω ότι θα γίνει. Με ένα σμπάρο 2 τρυγόνια : Το κράτος γλυτώνει τον μπελά των αποζημιώσεων , και ανοίγει μεγάλη αγορά στις ασφαλιστικές.
    2 points
  6. Τη διαφωνία την έχω καταλάβει και απάντησα και στους δύο γιατί κανείς σας δεν έχει εντελώς δίκιο. Ο Κανονισμός ερμηνεύεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και την ειδική (όχι κοινή) πείρα μηχανικού.
    1 point
  7. Κόστος περίφραξης; Για βάλτε π.χ εντός οικισμού να έχεις 1 στρέμμα (αλλοιως πως θα χτίσεις). Άρα περίπου 140 μ περίμετρο . Βάλε σε μια επαρχιακή πόλη ,υλικά, εργασία, ΙΚΑ ,άδειες (για τοιχειο 1.00 ύψους) περίπου 150 ευρώ/μ.μ κάνουν 20000 .. Και αυτά μόνο για την περίφραξη . Καταλάβατε την ανοησία των καρεκλοκένταυρων;
    1 point
  8. Καλό είναι να διαβάσετε μερικοί περί νομικής, συντάγματος και νόμων. Στην χώρα μας όλα επιτρέπονται, εκτός αν απαγορεύεται κάτι ρητώς με νόμο. Είναι βασικές αρχές όλων των δημοκρατικών καθεστώτων. Η άποψη πως όλα απαγορεύονται εκτός αν επιτρέπονται ρητώς συνάδει με μη δημοκρατικά καθεστώτα και εκτός συνταγματικής πραγματικότητας. Με αυτό το πνεύμα λοιπόν και σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου εσωτερικών προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και αποφάσεις του ΣΤΕ, η ερμηνεία του νόμου γίνεται ΠΑΝΤΑ υπέρ του πολίτη, αρκεί να μην θίγεται το δημόσιο συμφέρων. Και επειδή αρκετοί κάνετε την στρουθοκάμηλο θα σας αναφέρω πως το δημόσιο συμφέρων που θίγεται πρέπει να προσδιορίζεται επ' ακριβώς από τον δημόσιο λειτουργό που διαφωνεί με αυτόν τον τρόπο ερμηνείας της νομοθεσίας.
    1 point
  9. σαφώς το έχουν πει ηδη, θα δηλωσουν μια διαφορετικη διαμερισματωση
    1 point
  10. της κοντής της ψυχής λένε πως της φταίνε οι τρίχες. Καλά έγραψαν τον άνθρωπο για αυτά τα στεγαστράκια στο στηθαίο του που φαίνονται και πλαστικά στην πρώτη φωτογραφία και στερεωμένα πάνω σε μικρά μεταλλικά στηριγματάκια? Μην σας παίρνουν τον αέρα, αν δεν έχει δουλειά ο διάολος λένε πως βασανίζει τα παιδιά του. Μην ξεχνάτε ποιός πληρώνει τους μισθούς στην χώρα αυτήν. Την υδρορόη βρήκαν αυθαίρετη? Θέλει πολύ χτύπημα τελικά αυτό το σύστημα για να στρώσει..
    1 point
  11. @Ioannis_Civil για το πρώτο: Άρθρο 9: Τοίχοι στα όρια των οικοπέδων - μεσότοιχοι (Κτιριοδομικός). Για το δεύτερο: Άρθρο 2, παράγραφοι 72 και 79: ορισμοί προστεγάσματος και στεγάστρου (ΝΟΚ). Άρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου (ΝΟΚ).
    1 point
  12. Για την πληρότητα του θέματος παραθέτω τον μοναδικό ορισμό της διαφορετικής διαμερισμάτωσης. Η διαμερισμάτωση ορόφου εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Στην άδεια της περίπτωσης που εξετάζεις έχεις ένα περίγραμμα κατοικίας και ένα αποθήκης. Στην υλοποιημένη κατάσταση το περίγραμμα της κατοικίας μεγάλωσε και αυτό της αποθήκης εξαλείφθηκε. Εμένα μου φαίνεται ότι τα περιγράμματα δεν παρέμειναν ίδια, που σημαίνει ότι διαφοροποιήθηκαν.
    1 point
  13. Να παραθέσω εις επίρρωσιν την πρόσφατη δήλωση του Βακάκη (Jumbo) στη γενική συνέλευση των μετόχων - και μπορεί εύκολα να τη βρει ο καθένας στο διαδίκτυο- με αφορμή την αναπροσαρμογή των όρων των συμβολαίων την οποία του ζήτησαν οι ασφαλιστικές εταιρείες μετά την καταστροφή στη Θεσσαλία: "Εάν με εκβιάσουν να πληρώσω περισσότερο τότε θα αυτασφαλιστώ. Θα βάλω ένα αποθεματικό στην άκρη και θα πάρω πάνω μου το πρόβλημα".
    1 point
  14. Από πού προκύπτει ότι δεν προβλέπεται (και άρα δεν επιτρέπεται) η ύπαρξη ημιυπαιθρίου σε συνέχεια σοφίτας ε[ειδή συνδέεται με ύπαρξη ορόφου στο επίπεδο αυτό; Όπως επιτρέπεται εξώστης σε συνέχεια σοφίτας, έτσι επιτρέπεται και ημιυπαίθριος. Υπάρχει κάτι στον ορισμό του ημιυπαιθρίου που να μην το επιτρέπει; Δεν αρκεί να μη προβλέπεται. Πρέπει και να απαγορεύεται ρητά ή να προκύπτει από άλλη ρητή απαγόρευση
    1 point
  15. Γι αυτό η κοινωνία θα πρέπει να βγει στα χαρακώματα (όπως έγραψε πριν μερικές μέρες και ένας καλός συνάδελφος εδώ) και τέτοια μέτρα να καταρριφθούν. Δες παραπάνω το άρθρο του οικονομικού ταχυδρόμου και την άποψη του Συνήγορου του πολίτη. Δηλαδή στο τέλος τι θα γίνει; Όποιος έχει ένα σπιτάκι θα πρέπει να αναγκαστεί, από τα δυσθεώρητα επιβαλλόμενα μέτρα και τα επαχθή πρόστιμα να το "σκοτώσει" κοψοχρονιά στα κοράκια;
    1 point
  16. Λοιπόν Η περιπλοκότητα του θέματός σου βασίζεται στο εξής θεσμικό κενό: Για τη βεβαίωση μεταβίβασης σε οριζόντια ιδιοκτησία, όπως αυτή προκύπτει από την ταυτότητα ΔΕΝ απαιτείται ο έλεγχος εγκυρότητας της άδειας, κάνουμε την παραδοχή ότι η άδεια εγκρίθηκε κανονικά τηρώντας τις διατάξεις. Αυτά από τις οδηγίες ΤΕΕ από εποχή 4014. Εξαίρεση είναι όταν η άδεια έχει ανακληθεί, ή έχει εκδοθεί με ψευδή στοιχεία καταφανέστατα. Αν είσαι σε τέτοια περίπτωση, τότε το ακίνητο είναι και μη τακτοποιήσιμο, καθώς η οδηγία για τις τακτοποιήσεις σε άδειες μετά το 1983 με ψευδή στοιχεία οδηγούν σε κατηγορία 5, η οποία δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Το μοναδικό ψευδές στοιχείο της άδειας που ενδεχομένως να προκύπτει από την περιγραφή σου είναι η εγκεκριμένη οδός που έχει πρόσωπο το οικόπεδο ενδιαφέροντος να είναι αδιάνοικτη. Αδιάνοικτη σημαίνει πρακτικά ένα ή συνδυασμός των παρακάτω: η πράξη εφαρμογής να μην έχει κυρωθεί ο Δήμος να μην έχει λεφτά να αποζημιώσει ρυμοτομούμενες ιδιοκτησίες ο Δήμος να μην έχει λεφτά να οριοθετήσει κράσπεδα το τοπογραφικό της άδειας να δείχνει ψευδή στοιχεία, προσοχή εδώ, όχι γεωμετρικά ψευδή, αλλά θεσμικά ψευδή Κατά την ταπεινή μου γνώμη, και εκ του ασφαλούς χωρίς να εμπλέκομαι μιας και οι απόψεις μέσω ιντερνετ είναι της πλάκας πάντα, λέω και εγώ τη δική μου, αν η άδεια δεν έχει ανακληθεί, τότε η αγοραπωλησία εκτελείται κανονικά. Συνήθως εγώ επικοινωνώ τον κίνδυνο στον εντολέα, και αποφασίζει αυτός. Είναι προσωπική απόφαση του καθενός να αναλαμβάνει ρίσκο, καθώς όλες οι μετατροπές πλούτου (πχ ρευστό σε ακίνητο) έχουν ρίσκο. Δεν υπάρχει συναλλαγή χωρίς κίνδυνο, καμία.
    1 point
  17. Σοβαρά; Και που το ξέρεις εσύ ότι δεν ισχύουν; Για πες μου λοιπόν αν κάποιος εμποδίζει την ελεύθερη στάθμευση στο οδόστρωμα (ενώ δεν απαγορεύεται από πινακίδες) δεν κάνει παρακώλυση συγκοινωνίας (και η στάθμευση του οχήματος στην συγκοινωνία υπάγεται); Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη στάθμευση. Έχω εξηγήσει ποιος είναι ο νόμιμος τρόπος να υπάρξει είσοδος-έξοδος από νόμιμη θέση στάθμευσης με νόμιμη τοποθέτηση πινακίδων. Το ταμπελάκι που πολλοί βάζουν μπροστά ότι απαγορεύεται η στάθμευση, δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρισμα αν δεν έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία για λήψη άδειας.
    1 point
  18. Άρθρο 99, εδάφιο α: «αίτηση: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης». Εάν τα δύο τμήματα, ένα για κάθε διώροφο, του συνολικού γηπέδου είχαν οριστεί ως κάθετες θα μπορούσε να γίνει ρύθμιση μόνο της μίας. Τώρα, όμως, έχουμε τέσσερις οριζόντιες. Άρα είτε κάνεις μία δήλωση για όλο το γήπεδο είτε περισσότερες, αλλά μόνο για τις οριζόντιες. Βάσει της διάταξης που παρέθεσα δεν γίνεται να συμπεριληφθούν κοινόχρηστοι χώροι σε δήλωση οριζοντίων ιδιοκτησιών.
    1 point
  19. Μήπως έχουν συσταθεί κάθετες ιδιοκτησίες και έπειτα οριζόντιες επί καθέτου;
    1 point
  20. Ανοικτός εξώστης λέγεται (**edit), δεν είναι ερκερ. Διαφορετικό είναι να βάζω ξυλαράκια και περγκολίτσες πάνω σε μια βεράντα και άλλο να φτιάχνω πλήρη κατακόρυφα στοιχεία που διαμορφώνουν ένα ωραιότατο ημιυπαίθριο χώρο εκτός Ο.Γ.
    1 point
  21. Το Agronomist.gr προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) δωρεάν συμμετοχές στο σεμινάριο: Σχεδιασμός και Κατασκευή Κήπων. Με τον παρόν θέμα θα δοθεί η πρώτη δωρεάν συμμετοχή. Περιγραφή σεμιναρίου Ο σχεδιασμός και κατασκευή κήπων είναι μια σχετικά νέα δραστηριότητα στην Ελλάδα αλλά σε χώρες με παράδοση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελεί σημαντικό επαγγελματικό τομέα. Η κατασκευή ενός κήπου είναι μια περίπλοκη υπόθεση που απαιτεί πρότερο σωστό σχεδιασμό και επαρκείς γνώσεις. Η χωροθέτηση των φυτών και των σκληρών υλικών, η επιλογή των χρωμάτων, των σχημάτων και των υλικών, το είδος της περίφραξης και πολλά άλλα διλήμματα απασχολούν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ενός κήπου. Στο παρόν μάθημα παρουσιάζονται όλα εκείνα τα θέματα που αντιμετωπίζει ο σχεδιαστής/κατασκευαστής κήπων ώστε να είναι σε θέση είτε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μόνος του έναν κήπο, είτε να εργαστεί ως μονάδα μιας εταιρείας κατασκευής. Το σεμινάριο οδηγεί σε Πιστοποιητικό Παρακολούθησης 40 ωρών. Εισηγητής σεμιναρίου: Ανδρέας Παπασταύρου, Γεωπόνος Msc., PhD. Δείτε περισσότερα για το σεμινάριο και την δομή του: https://agronomist.gr/courses/schediasmos-kai-kataskeyi-kipon/ Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Δευτέρα 27/05/2024 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    1 point
  22. Οι σοφοί του Δήμου Αθηναίων να μας πουν αν θεωρούν το νόμο του 1955, ως την 11η εντολή του Μωυσή και δεν ακουμπάμε και τους ΣΔ που έχουν ορίσει, αλλά αν θα επιστρέψουμε στις καλύψεις του ΝΟΚ, μιλάμε πάντα για το συνεχές σύστημα που ισχύει στον Δήμο Αθηναίων στο μεγαλύτερο μέρος του, όπου ξεκινάγαμε από 70 % και φτάναμε και πάνω από 90 % σε περιπτώσεις γωνιακών και τρίφατσων οικοπέδων, ή είναι καλύτερα να ξεκινάμε από το 57 % και κάτω που προβλέπουν τα μπόνους του ΝΟΚ ?
    1 point
  23. Ναι. Όχι. Όχι. Έχεις διαμερισμάτωση στο υπόγειο; Για να συμβαίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν οριζόντιες ιδιοκτησίες στο υπόγειο.
    1 point
  24. Η νομοθετική διάταξη είναι το άρθρο 99 (δεύτερη παράγραφος) του ν 4495: Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.
    1 point
  25. Δεν νομίζω ότι θα το βρεις ούτε σε νομοθεσία ούτε σε εγκύκλιο ή κάποια απόφαση ή επίσημη ερμηνεία .... Στα πλαίσια των συζητήσεων στο φόρουμ έχουν λεχθεί διάφοροι λόγοι που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να έχουν προβλήματα ερμηνείας τι είναι πιο βατό ή με λιγότερες επιπλοκές ..... Κρίνεις μόνος σου με την ευθύνη σου και την εμπειρία σου. Υ.Γ. Φυσικά αν έχουμε κάτι πιο επίσημο γραπτό από αρμόδιους και κάποιος το βρήκε ας το ανεβάσει κι εδώ
    1 point
  26. Καλησπέρα μια ερώτηση γνωρίζετε αν μπορούμε να εκδόσουμε εγκριση εκτελεσης εργασιων σε κτιριο που εχει τακτοποιηθει με τον 4495/17 και ειναι κατηγορία 1 ή 2? ευχαριστώ
    1 point
  27. Καλησπέρα σας, πρόκειται να επιβλέψω μία κατεδάφιση μίας ισόγειας κατοικίας η οποία έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνη. Το πρόβλημα είναι ότι ειεραρχείτο οριστεί κάποιος επιβλέπων μηχανικός ο οποίος σταμάτησε να ασχολείται στο σημείο που έχει βγει η έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Τι πρέπει να κάνω εγώ ώστε να αναλάβω επιβλέπων? Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    1 point
  28. ευχαριστώ.....θα κάνω ότι είπε ο akis73. Τελικά τους βρήκα πιο εύκολα από όσο υπολόγιζα,μόλις 10λεπτά αναμονή στο τηλέφωνο.Η απάντηση είναι,ότι δεν μπορεί να γίνει επιστροφή του παραβόλου,αλλά μπορεί η άδεια να μείνει σε προσωρινή αποθήκευση, με το παράβολο ενεργό για όσο χρόνο χρειαστεί ή να μεταφερθεί το παράβολο,για ΕΕΔΜΚ σε άλλη ιδιοκτησία του ίδιου ιδιοκτήτη,στο ίδιο ακίνητο όμως.Αυτά......οπότε τα τυλιχτά τα ξεχνώ.Ευχαριστώ όλους όσους μπηκάν στον κόπο να διαβάσουν και να απαντήσουν.
    1 point
  29. το ονομάζουν παράβολο και όχι προκαταβολή (για κάτι) άρα δεν έχει καμία σημασία αν θα ολοκληρωθεί η τελική πράξη ή όχι Δεν το έχω κάνει. Αν σου επιστραφεί ενημέρωσε. Θα είναι σημαντικό γεγονός.
    1 point
  30. Υπαρχει ενα θέμα εδω, Οταν ειναι "ενας" ο ιδιοκτητης", μπορει και με μια κοινη αιτηση να προχωρησει, απλα θα εκδοθουν δυο βεβαιωσεις. [οπως μπορουν και πλειονες για το συνολο...που δεν συστηνεται με τπτ...] [αρθρο 99 παρ. "α".] Ειναι, θεμα, σωστής διατυπωσης των παραβασεων... Ετσι γλυτωνει ενα παραβολο...και "δεν θαχει αυριο να λεει..."
    1 point
  31. Βασίλη, ουσιαστικά δεν σε ενδιαφέρει ούτε το πόσες είναι οι ΟΙ ούτε οι διαφορές τετραγωνικών των Κ/Χ. Επί της ουσίας συμφωνώ με τον συνάδελφο Κέλσο. 1. Δεν υπάρχει επέκταση εις βάρος Κ/Χ αλλά επέκταση των Κ/Χ εις βάρος ΟΙ. 2. Οι οριζόντιες του ίδιου ιδιοκτήτη από 2 έγιναν 1 με μείωση επιφάνειας, άρα αυτός με μια ΔΔ τακτοποιεί τα θέματά του. 3. Όλοι οι ιδιοκτήτες όμως έχουν ένα μεγάλο θέμα, δεν θα πάρουν ποτέ ΗΤ γιατί έχουν : ένα κοινόχρηστο ενιαίο χώρο μέσω του οποίου επικοινωνεί κλιμακοστάσιο, κοινόχρηστο γκαράζ, ιδιόκτητη αποθήκη και ο πίσω ακάλυπτος χώρος ενώ ταυτόχρονα μέσα σε αυτόν έχουν τον λέβητα (και την αποθήκη καυσίμων ίσως ?). Αυτοί, δηλαδή όλοι οι συνιδιοκτήτες, ΧΘΕΣ έπρεπε να τακτοποιήσουν, έστω και με παράβαση Κτιριοδομικού, ώστε να βγάλουν μετά ΕΕΜΚ για να καλύψουν με διαχωρισμό όλες τις τεχνικές προδιαγραφές πυροδιαμερίσματος του λεβητοστάσιου ... για να μην έχουμε άλλα νεκρά παιδάκια ! Δεν θα τους πέσει η μύτη να κάνουν όλοι μαζί μια τροποποίηση της σύστασης, τον εισαγγελέα θα γλυτώσουν. ΑΥΤΟΣ είναι (ήταν δηλαδή) ο σκοπός της ΗΤ και όχι η διευκόλυνση του συμπαθούς συνδικάτου των συμβολαιογράφων...
    1 point
  32. @ΚΑΝΑ ούτε διαφορετική διαμερισμάτωση ούτε υπέρβαση δόμησης έχεις στο υπόγειο, συνάδελφε. Η περίπτωση αυτή αντιμετωπίζεται βάσει της έβδομης παραγράφου του άρθρου 100. Πρόκειται για αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου. Επομένως, για οτιδήποτε έχει γίνει στο υπόγειο υπολογίζεται ο προϋπολογισμός των εργασιών και χρεώνονται οι ανάλογες λοιπές παραβάσεις. Για τις ανάγκες της τακτοποίησης παραμερίζουμε τη σύσταση και ασχολούμαστε με την κάτοψη της άδειας και αυτήν της αποτύπωσης. Στο σεξπιρικό δίλημμα να μπακλατ-ζή κανείς ή να μην μπακλατ-ζή, επιλέγω αναφανδόν το δεύτερο.
    1 point
  33. Θα διαφωνήσω με τους εκλεκτούς φίλους, λέγοντας ότι, κατά τη γνώμη μου στην ερμηνεία του νόμου, μπορεί να γίνει τροποποίηση αν συντρέξουν : α) η αυθαίρετη αποθήκη υπάρχει από την κατασκευή, β) έχουν περάσει δέκα χρόνια έκτοτε, γ) δεν υπάρχει δικαστική απόφαση κατεδάφισης, δ) "ενσωματωθεί" ως παρακολούθημα ενοχικό (χωρίς χιλιοστά) της υπάρχουσας ΟΙ του διαμερίσματος (που έχει χιλιοστά).
    1 point
  34. Καλησπέρα. Προσοχή στις παραπάνω περιπτώσεις στη διάκριση του νομίμου όγκου από τις υπόγειες στάθμες. Πολεοδομικά λογίζονται ως διαφορετικές περιπτώσεις οι υπόγειες στάθμες από τον υπέργειο όγκο του κτηρίου. Το ίδιο εκφράζει και η διατύπωση της παρ. 7 : ... συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ... Επίσης το "ενσωμάτωση" δεν σημαίνει αποκλειστικά "επέκταση" ή "χωριστά χιλιοστά"... υγ. μαζί γράφαμε nik.
    1 point
  35. Όλες οι παραβάσεις καλύπτονται από το ελάχιστο πρόστιμο. Στην τεχνική έκθεση περιγράφεις τις αλλαγές που έχουν γίνει και αποτυπώνεις την πραγματική κατάσταση. Έχεις παράβαση διαφορετικής διαμερισμάτωσης λόγω διαφοροποίησης του περιγράμματος της ιδιοκτησίας.
    1 point
  36. @Angela_Liako Για την προ δεκαημέρου ερώτησή σου: 1) Εάν είναι ανεξάρτητος χώρος είναι υπέρβαση δόμησης. Εάν κατασκευάστηκε μεγαλύτερο το κουβούκλιο της απόληξης του κλιμακοστασίου, το πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. 2) Ναι, απαιτείται συναίνεση.
    1 point
  37. @sakb1 Η περίπτωση που περιγράφεις δεν θεωρώ ότι είναι διαφορετική διαμερισμάτωση, αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος χωρίς να δω την κάτοψη. Η γνώμη μου για την δ.δ. διαφέρει από την τοποθέτηση του —καθ' όλα αξιοσέβαστου και απείρως πολυτιμότερου από εμένα για το φόρουμ— dimitris GM. Μπορείς να διαβάσεις την δημοσίευση του συναδέλφου Aenor από το σχετικό θέμα: Διαφορετική διαμερισμάτωση βάσει του Ν 4495/17 και το δικό μου σχόλιο: Διαφορετική διαμερισμάτωση και κοινόχρηστα. Πριν κάνεις οτιδήποτε να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο, γιατί μπορεί να ακούγεται ωραία η μονομερής τροποποίηση αλλά δύσκολα εφαρμόζεται.
    1 point
  38. Για την κατηγορία 1 (κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία προ 1975) η δήλωση υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία.
    1 point
  39. Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας και για τα δύο διαμερίσματα, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα.
    1 point
  40. Συνεπώς, αποκλείεται η περίπτωση δήλωσης για όλο το κτίριο. Οπότε, αφήνουμε στην άκρη την διαφορετική διαμερισμάτωση των ορόφων. Εάν θέλουν οι ιδιοκτήτες να την τακτοποιήσουν, πρέπει να το κάνουν για κάθε όροφο. Για την τακτοποίηση των κοινοχρήστων θα κάνεις (παράτυπα, αφού δεν υπάρχει άλλη λύση) μία δήλωση στο όνομα όλων των ιδιοκτητών, εξασφαλίζοντας αναθέσεις από όλους. Το πρόστιμο θα υπολογιστεί χρησιμοποιώντας το άρθρο 100 (παρ. 5) του Ν 4495/17, δηλαδή θα χρεωθεί μία λοιπή παράβαση. Συγκεκριμένα, το λεβητοστάσιο είναι αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε βοηθητική. Το μηχανοστάσιο στο δώμα μπορεί να υπολογιστεί και αυτό ως λοιπή παράβαση, χωρίς αυτό να είναι τόσο ξεκάθαρο. Γι' αυτό διάβασε την δημοσίευση: απόληξη φρέατος ανελκυστήρα, όπου αναλύεται γιατί μπορεί να αντιμετωπιστεί το μηχανοστάσιο στο δώμα όπως η αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου. Για την pilotis πρέπει να γράψεις ποια είναι η αυθαιρεσία.
    1 point
  41. Γνωρίζω ότι στο φόρουμ (και όχι μόνο) προτείνεται η λύση ένταξης των κοινοχρήστων στο νόμο με ανεξάρτητη δήλωση (κάτι που —όμως— είναι λανθασμένο). Όχι, δεν θα πληρώσουν πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αυθαιρεσίες στους ορόφους για να γίνει δήλωση. Μπορεί να γίνει υπαγωγή όλου του κτιρίου και να τακτοποιηθούν οι αυθαιρεσίες των κοινοχρήστων (εάν υπήρχαν μόνο αυτές) μαζί με ό,τι άλλο χρήζει τακτοποίησης (εάν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες). Για ποιο λόγο έχει γίνει καταγγελία;
    1 point
  42. Εδάφιο α του άρθρου 99 του Ν 4495/17: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Μπορείς να γράψεις ποιο είναι το αντικείμενο της καταγγελίας;
    1 point
  43. @tatiani Οι κοινόχρηστοι χώροι δεν μπορούν να δηλωθούν μόνοι τους, διότι δεν γίνεται να μεταβιβαστούν ανεξάρτητα παρά μόνο κατά την μεταβίβαση ολόκληρου του κτιρίου.
    1 point
  44. μου είπαν από το ΤΕΕ: πως σύμφωνα με το Άρθρο 99, παρ. α: οι ιδιοκτήτες έχουν το δικαίωμα, να υποβάλουν σε 1 δήλωση διαφορετικές Ο.Ι. σύμφωνα με το Άρθρο 96, παρ., όταν οι ΟΙ υπάγονται σε Κατηγορία 1, θέλουν υποχρεωτικά χωριστές δηλώσεις. μετά την περαίωση, για μεταβιβάσεις, δίνουμε χωριστές Βεβαιώσεις Μη Αυθαιρεσίας για κάθε ΟΙ, που τακτοποιήσαμε με 1 Δήλωση
    1 point
  45. ΝΟΜΟΣ 4495/2017, Άρθρο 99: α) αίτηση: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Τα επιτρεπόμενα μεγέθη υπολογίζονται από τους όρους δόμησης. Συγκρίνεις (με τα επιτρεπόμενα) τις αυθαιρεσίες που πρόκειται να ρυθμιστούν. Αυτές που είναι ήδη τακτοποιημένες, δεν λαμβάνονται υπ' όψιν.
    1 point
  46. Συνάδελφε έχεις απόλυτο δίκιο στο ότι κανένας νόμος ή εγκύκλιο από όσο έχω ψάξει δεν έχει επεξηγήσει το θέμα αυτό το οποίο είναι και πολύ συχνό! Συνεπώς το αφήνει λίγο στην κρίση μας! Το αν θα κάνουμε όμως άλλη δήλωση για τις Ο.Ι. και άλλη για τους κοινόχρηστους ή αν θα κάνουμε κοινή νομίζω ότι δεν απασχολεί τον συμβολαιογράφο και νομίζω δεν έχει και καμία αρμοδιότητα να το ελέγξει! Ο συμβολαιογράφος απλά θα ζητήσει την περαίωση τα σχέδια και τις βεβαιώσεις για κάθε οριζόντια. Και δεύτερον αν γίνει με μια δήλωση είτε με δύο δηλώσεις τελικά τα τετραγωνικά που θα υπολογίσω για τα επιτρεπόμενα θα αφορούν μόνο για τα τετραγωνικά των υπερβάσεων που τακτοποιώ εγώ ή θα συμπεριλαμβάνονται και τα τετραγωνικά των τακτοποιήσεων με τους προηγούμενους νόμους που έγιναν στην οικοδομή. Ευχαριστώ!
    1 point
  47. Διαδικτυακά η Αίτηση έγκρισης Αρχαιολογίας....για να δούμε... Link : http://84.205.222.169/web/guest/1
    1 point
  48. Λοιπόν για να το λήξουμε το θέμα. Υποχρέωση για ΦΕΜ έχουμε όταν η εργασία μας είναι υπηρεσία που εγκρίνει ή θεωρεί κάποια δημόσια αρχή. Χρονική υποχρέωση υπάρχει και αυτή είναι προ της θεώρησης από την δημόσια αρχή. Καλό είναι να αποδίδουμε ΦΕΜ μέσα στο ίδιο έτος που έχουμε κόψει την ΑΠΥ, για συμφωνία εσόδων/ΦΕΜ Υποχρέωση παρακράτησης φόρου έχει ο λήπτης της υπηρεσίας μας αν αυτός είναι επιτηδευματίας και η αμοιβή μας είναι μεγαλύτερη των 300€ αλλά η υπηρεσία μας δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή. Παραδείγματα. ΑΠΥ που αφορά μελέτη αρχιτεκτονικών για έκδοση ΟΑ. Απαιτεί ΦΕΜ και πρέπει να καταβληθεί πριν βάλει σφραγίδα/ημερομηνία ο ελεγκτής αρχιτεκτονικών. ΑΠΥ που αφορά επίβλεψη ΟΑ. Απαιτεί ΦΕΜ και πρέπει να καταβληθεί πριν θεωρηθεί η ΟΑ για ρευματοδότηση. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας, που δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή, για κάποιον επιτηδευματία αξίας μικρότερης των 300€. Δεν οφείλει ο επιτηδευματίας να κάνει παρακράτηση φόρου. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας, που δεν απαιτεί την έγκριση/θεώρηση από κάποια δημόσια αρχή, για κάποιον επιτηδευματία αξίας μεγαλύτερης των 300€. Οφείλει ο επιτηδευματίας να κάνει παρακράτηση φόρου 20%. ΑΠΥ που αφορά εργασία μας για κάποιον ιδιώτη. Δεν οφείλει αυτός να κάνει παρακράτηση φόρου. Σε αυτό που λέει ο tpanag, πως ο ΦΕΜ δεν αντιστοιχεί με ΑΠΥ, μάλλον εννοεί πως μπορούμε με ένα έντυπο ΦΕΜ να αποδώσουμε φόρο για περισσότερες της μίας ΑΠΥ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.