Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      25.997


  2. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.563


  3. papakias1234567

    papakias1234567

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10


  4. Παπλωματούχος Μηχανικός

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Η τιμή του q κατά ΕΑΚ εξαρτάται από το υλικό κατασκευής και το δομικό σύστημα και παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.5. Το 3.5 είναι για πλαισιωτό ή μεικτό σύστημα κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος. Κατά ΕΑΚ δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη για στρεπτικά εύκαμπτα συστήματα. Στον ευρωκώδικα η τιμή του q παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.9 για ΚΠΜ και 5.85 για ΚΠΥ. Στον πίνακα 5.1 του εδαφίου 5.2.2.2 (2) αναφέρεται ότι qo=2 για ΚΠΜ και qo=3 για ΚΠΥ για στρεπτικά ευαίσθητα κτήρια (κανονικά καθ' ύψος). Εάν τώρα το κτήριο δεν είναι κανονικό καθ' ύψος θα μειώσεις τις άνωθεν τιμές κατά 20%, qo=1.6 για ΚΠΜ και qo=2.4 για ΚΠΥ, εδάφιο 5.2.2.2 (3). Τέλος αν έχεις τοιχώματα θα πρέπει να υπολογίσεις τον μειωτικό συντελεστή kw κατά το εδάφιο 5.2.2.2 (11) ο οποίος λαμβάνει υπόψιν τον τρόπο αστοχίας των τοιχωμάτων (καμπτικό, καμπτοδιατμιτικό, διατμητικό).
    3 points
  2. σωστα, ν. 4759, αρθρο 128 β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,
    2 points
  3. Δεν υπήρχε ποτέ τέτοιο ζήτημα. Ο κανονισμός πυροπροστασίας εφαρμόζεται σε κτίρια που βρίσκονται μέσα σε πάρκα και άλση κι όχι γύρω από αυτά. Γενικά, παράγουν αχυρανθρώπους για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται κι ότι διευκολύνουν, ενώ ο κανονισμός ισχύει ως έχει χωρίς καμία διευκόλυνση. Παρακολούθησε τώρα τι θα πει πολιτικός λόγος πριν τις εκλογές: "Το 2025 και το 2026 έχουμε μέτρα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας για κτίρια που χαρακτηρίζονται υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας, ενώ το 2026 για κτίρια που χαρακτηρίζονται χαμηλής και μέσης. Ποιες είναι αυτές οι παρεμβάσεις το 2025 και το 2026; Άμα κάνεις μία ριζική ανακαίνιση στο ακίνητο σου και ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 15% ή είναι πάνω από 20.000, πρέπει να βάλεις κάποια υλικά τα οποία είναι πυράντοχα. Αφού την κάνεις που την κάνεις την ανακαίνιση, τουλάχιστον φρόντισε αυτά τα υλικά τα οποία θα κάνεις να είναι ανθεκτικά στη φωτιά" Σε κάλυψε; Δεν τα λέει ωραία; Φυσικά. Όμως ξέχασε να πει ποιες είναι οι παρεμβάσεις αν δεν κάνεις ανακαίνιση. Πχ. η κατασκευή συμπαγούς φράκτη μερικών χιλιάδων ευρώ...
    2 points
  4. @Αριστέα Τα Με το παρακάτω παραμάσχαλα, πας στη Μεγάλου Αλεξάνδρου και το δανείζεσαι. Και να μην υπάρχει όμως, μπορείς και να αιτηθείς να σου το φέρουν από άλλο τοπικό τμήμα ΤΕΕ που είναι διαθέσιμο (το έχω κάνει εγώ αντίστροφα° από το κεντρικό ΤΕΕ στην Αθήνα που μένω, μου έφεραν βιβλίο οικοδομικής από Θεσσαλονίκη).
    2 points
  5. Απο την περιγραφή φαντάζομαι πως θέλεις να βγάλεις άδεια προσθήκης για Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής. Όροι δόμησης θα είναι σύμφωνα με: Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 9 - ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Θ ΤΟΥ Ν.4759/2020 - ΕΓΚΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 40% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4,50 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,5 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 14m ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Αν θέλεις για βιομηχανικό κτίριο Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 4 - BIOTEXNIKA/BIOMHXANIKA ΚΤΗΡΙΑ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Β ΤΟΥ Ν.4759/2020 - βιομηχανικές εγκαταστάσεις ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 30% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,00 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 11,00m (32,00 για Silo) ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Δες και το ΓΠΣ μπορεί να έχει θεσμοθετημένους επιπλέον περιορισμούς. Εγκρίσεις είναι οι κλασικές για τα εκτός σχεδίου (Αρχαιολογία, κυκλοφοριακή σύνδεση, ΠΕΧΩΠ για εκτός ΓΠΣ, πιθανώς ΣΑ κτλ) συν έγκριση λειτουργικότητας ειδικού κτιρίου.
    2 points
  6. Κόστος περίφραξης; Για βάλτε π.χ εντός οικισμού να έχεις 1 στρέμμα (αλλοιως πως θα χτίσεις). Άρα περίπου 140 μ περίμετρο . Βάλε σε μια επαρχιακή πόλη ,υλικά, εργασία, ΙΚΑ ,άδειες (για τοιχειο 1.00 ύψους) περίπου 150 ευρώ/μ.μ κάνουν 20000 .. Και αυτά μόνο για την περίφραξη . Καταλάβατε την ανοησία των καρεκλοκένταυρων;
    2 points
  7. Πέρασε η περίοδος που επιτρέπεται οι κληρονόμοι να κάνουν τακτοποίηση ακινήτου Κ5; Αν θυμάμαι καλά είναι 1 χρόνος μετά το 4μηνό που έχει διορία η αποποίηση κληρονομιάς.
    1 point
  8. Περιμενουμε απαντηση στο παραπανω σωστο ερωτημα... Να δουμε και την νομιμοποιηση...
    1 point
  9. Η αρχικη απαντηση ειχε σχεση με την προταση του συμβ/φου, περι χρησικτησιας. Αυτη η νεα αναφορά σου για τις "υπογραφες ολων", αλλαζει τα δεδομενα, δεν εχει σχεση με την χρησικτησια και μαλλον την αδικησαμε την κα συμβ/φο. Αυτο το καινουργιο που λες, αφορα την συνταξη συμβολαιου προς παραχωρηση χρησης, με το 100% των συνιδιοκτητων. Αυτο σου ειπε και ο ιασονας, εδω Δημοσιεύτηκε Μάιος 27 · IP Μόνον αν συμφωνήσουν σε αυτό όλοι οι συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας και αποτυπωθεί αυτή η συμφωνία σε συμβολαιογραφικό έγγραφο, μετά βεβαίως από την κατάλληλη αυτοψία κ.λπ. από μηχανικό της επιλογής σας. και η συμβ/φος.... και ειναι σωστα...απολυτως.
    1 point
  10. Καλησπέρα. Οι νυν ιδιοκτήτες, που, αν κατάλαβα καλά, είναι κληρονόμοι, πότε κατέστησαν κληρονόμοι; Έχει παρέλθει ο χρόνος που προβλέπει η σχετική διάταξη για κληρονομούμενα ακίνητα Κατηγορίας 5;
    1 point
  11. 1 point
  12. Η συμβολαιογράφος λέει βλακείες! Μάλλον θέλει να εισπράξει "εύκολο χρήμα"... Δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να διεκδικήσετε κάτι μέσω χρησικτησίας σε κοινόχρηστο χώρο ακινήτου!!!
    1 point
  13. Γενικά δύσκολα δέχονται παράταση ανωτέρας βίας. Έχω περίπτωση ωφελούμενου που είχε οικονομικά προβλήματα λόγω εκτάκτου προβλήματος στη δουλειά του και ζητήσαμε 3 μήνες. Αρνήθηκαν. Επίσης,στο πρόγραμμα του 2021 έχουν φάει την αυτόματη παράταση στις πρώτες αιτήσεις με υπαιτιότητα τους γιατί ενώ καθυστερούσαν να ανοίξουν το σύστημα, είπαν να πατήσουμε εμείς την αυτόματη παράταση αντί να τη δώσουν αυτοί. Κανονικά, θα έπρεπε να δώσουν δικαίωμα να ξανανοίξει.
    1 point
  14. Αρθρο 3 παρ. 3.2: "1. Σε όλα τα υφιστάμενα κτίρια, εφαρμόζονται υποχρεωτικά τα εξής μέτρα παθητικής πυροπροστασίας:...." Κανονισμός - Σκυλακάκης 1-0
    1 point
  15. Από το υστερόγραφο να βγάλουμε το συμπέρασμα πως, υπήρχε στην ίδια περιοχή αυτής της Π.Ε. και κάποιο άλλο κτίσμα που είχε τα ίδια ακριβώς προβλήματα με αυτό που εσύ εξετάζεις και πως αυτά, τα προβλήματα, άρθηκαν με την τροποποίηση του Ρ.Σχ.? Γιατί δεν πας στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου που υπάγεται το κτίσμα και να τα συζητήσεις όλα τα προβλήματα με κάποιον υπεύθυνο υπάλληλο? Και να ζητήσεις και την Αιτιολογική "Τεχνική Έκθεση" που κατατέθηκε στην Τ.Υ. για την Τροποποίηση αυτού του Ρ.Σχ. (για την τροποποίηση θα πρέπει να υπάρχει και απόφαση Δ.Σ.). Εδώ πρέπει να αναλογιστούμε πως, όταν ζητάμε μία παράλληλη μετατόπιση κάποιου δρόμου, πρέπει να ξέρουμε- σκεφτόμαστε πως αυτός ο δρόμος, αφού θα μετακινηθεί, θα πρέπει να "κάτσει" στο οικόπεδο/α κάποιου/ων άλλου/ων που μέχρι εκείνη την στιγμή θα είναι εντελώς ανυποψίαστος/οι !!!! Πόσες ιδιοκτησίες θα πρέπει να διορθωθούν στους κυρωμένους πλέον Πίνακες αυτής της Π.Ε.? Ποιος θα τις κάνει αφού ο μελετητής θα έχει ήδη αποσυρθεί? Χαλάει και το ισοζύγιο της εισφοράς της γης. Μέχρι την κύρωση μιας Π.Ε. και για κάθε φάση της μελέτης, γίνονται πάρα πολλές αναρτήσεις στον δήμο όπου δέχονται τις ενστάσεις των ιδιοκτητών. Ο Ιδιοκτήτης (πελάτης σου) που είχε ένα κτίσμα μέσα σε 10000τμ (??) δεν έβλεπε τίποτα??? Νομίζω πως θα πρέπει να δεις με την υπηρεσία γιατί ΔΕΝ συμπληρώθηκαν, όπως μας λες, οι στήλες του πίνακα (δεξιά) που αφορούν τις υποχρεώσεις τρίτων (ΟΤΑ) προς την "ιδιοκτησία"? Ίσως με κάποια διορθωτική πράξη να μπορείς να λύσεις το πρόβλημα. Επίσης η Τ.Υ. του Δήμου θα πρέπει γνωρίζει αν η μελέτη παρέδωσε και "πίνακες επικειμένων". Είναι και τα δικαστήρια. Εμεις απλά γράφουμε από μία απόσταση χωρίς να ξέρουμε ούτε καν που βρίσκεται το ακίνητο για το οποίο συζητάμε (δεν έχει και σημασία).
    1 point
  16. Καλημέρα, Λειτουργώ το 3DR.STEEL (περίπου 5 χρόνια) και μέχρι στιγμής παράγω σχέδια χωρίς κάποιο πρόβλημα. Στο site τους υπάρχει και εγχειρίδιο για την παραγωγή σχεδίων (δεν ξέρω αν το έχεις ήδη δει): https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/3DR.STEELPLOT_2023_Examples_Manual_EL.pdf Μήπως δεν έχεις την full έκδοση ?
    1 point
  17. Παρουσιάστηκε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, τρικύκλων και ποδηλάτων από φυσικά και νομικά πρόσωπα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, την υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά και υπηρεσιακούς παράγοντες. Η δράση έχει προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, ενώ η ημερομηνία επιλέξιμης δαπάνης ξεκινά από την 1η Μαΐου 2024 και η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2025. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε, ότι: «Από τον Νοέμβριο του 2023, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους, με το ποσό πλέον των 26,1 εκατ. ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Προγραμματίζεται, στις 5 Ιουνίου, η πληρωμή επιπλέον 478 αιτήσεων, ύψους 1,8 εκατ. ευρώ. Ανεβάζοντας την επιδότηση που έχει καταβληθεί στα 28 εκατ. ευρώ από τον Νοέμβριο και στα 33,3 εκατ. ευρώ συνολικά, από την αρχή του προγράμματος. Και οι πληρωμές θα συνεχίσουν και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, με σταθερά υψηλό ρυθμό». Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, ότι: «Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η εισαγωγή αυξημένης ανώτατης επιδότησης για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ, που ήταν ο προηγούμενος Κύκλος, στις 9.000 ευρώ. Αυτή η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της επιστροφής για απόσυρση παλαιού οχήματος, από τα 1.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος κύκλος, στις 2.000 ευρώ, αθροίζει στις 11.000 ευρώ. Η επιδότηση προσαυξάνεται για εκείνους τους συμπατριώτες μας που έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης της Πολιτείας, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, καθώς και οι νέοι, έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης». Η υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε, ότι: «Στη σχεδίαση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», αξιοποιήσαμε την εμπειρία των δυο προηγούμενων προγραμμάτων και έτσι απλοποιούμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών. Ο πολίτης αφού ολοκληρώσει την αγορά, υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς και επιδοτείται. Τα 33 εκατ. ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες. Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ -από 8.000 που ήταν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»- για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου. Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010. Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η υφυπουργός Μεταφορών: «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ. Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ. Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ». Η κα Αλεξοπούλου τόνισε την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως Κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».
    1 point
  18. Τη διαφωνία την έχω καταλάβει και απάντησα και στους δύο γιατί κανείς σας δεν έχει εντελώς δίκιο. Ο Κανονισμός ερμηνεύεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και την ειδική (όχι κοινή) πείρα μηχανικού.
    1 point
  19. Δεν είναι θέμα δημοκρατίας ή δικτατορίας η θέση των τεχνικών συστημάτων. Είναι θέμα Κανονισμού ο οποίος ορίζει ότι είναι αποκλειστικά εντός κελύφους ή στις θέσεις που ορίζονται στην παρ.10 του άρθρου 16. Εκεί δεν περιλαμβάνονται οι πρασιές. Τώρα το τι γίνεται στην πραγματικότητα είναι άλλο θέμα το οποίο έχουμε συζητήσει πολλάκις. Πάντως θέμα ερμηνείας Κανονισμού δεν είναι.
    1 point
  20. " Η διαμερισμάτωση ορόφου εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας." Περιγραμμα και αυτοτελεια υπάρχει οταν εχει γινει συσταση και εχουν "ξεχωρισει" οι ΟΙ. Συμφωνα με το ερωτημα, με βαση την άδεια, ειχε δυο αυτοτελεις ΟΙ, η μια διπλα στην άλλη, με το δικο της εμβαδον και ΚΑΕΚ καθε μια. Η αυθαιρεσια εγκειται στην καθαιρεση της μεσοτοιχιας, την δημιουργια ενιαιου χωρου [και την αλλαγη χρησης της αποθηκης σε κατοικια] Κατα τα λοιπα, παραμενουν σαν δυο αυτοτελεις ΟΙ, συνενωμενες αυθαιρετα σε μια, με το δικο της ΚΑΕΚ καθε μια. Αυτο δεν ειναι ΔΔ, ειναι αυθαιρετη καθαιρεση μεσοτοιχιας/λειτουργικη συνενωση. Η καθαιρεση αυτη δεν αλλαζει το περιγραμμα, αφου δικαιουται να πληρωσει για αυτην και να την τακτοποιησει, χωρις να αλλαξει την συσταση... Αλλο ειναι το εαν, μετα, θελησει να τα συνενωσει με καποιο συμβολαιο. [Και, επειδη μας μπερδευει καπως αυτη η αποθηκη που ειναι αυτοτελης ΟΙ και πώς βρεθηκε εκει που βρεθηκε.... εαν ηταν στην αδεια δυο ομορα καταστηματα, που εχει, με βαση την αδεια και την συσταση, δικο του ΚΑΕΚ το καθε ενα, η καθαιρεση της, μεταξυ τους, μεσοτοιχιας θα τακτοποιουνταν χωρις ΔΔ και χωρις τροποποιηση της συστασης. Θα παρεμεναν σαν δυο ΟΙ]
    1 point
  21. Δεν κόβουν τη θεα προς την ακρόπολη 😆
    1 point
  22. Καλό είναι να διαβάσετε μερικοί περί νομικής, συντάγματος και νόμων. Στην χώρα μας όλα επιτρέπονται, εκτός αν απαγορεύεται κάτι ρητώς με νόμο. Είναι βασικές αρχές όλων των δημοκρατικών καθεστώτων. Η άποψη πως όλα απαγορεύονται εκτός αν επιτρέπονται ρητώς συνάδει με μη δημοκρατικά καθεστώτα και εκτός συνταγματικής πραγματικότητας. Με αυτό το πνεύμα λοιπόν και σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου εσωτερικών προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και αποφάσεις του ΣΤΕ, η ερμηνεία του νόμου γίνεται ΠΑΝΤΑ υπέρ του πολίτη, αρκεί να μην θίγεται το δημόσιο συμφέρων. Και επειδή αρκετοί κάνετε την στρουθοκάμηλο θα σας αναφέρω πως το δημόσιο συμφέρων που θίγεται πρέπει να προσδιορίζεται επ' ακριβώς από τον δημόσιο λειτουργό που διαφωνεί με αυτόν τον τρόπο ερμηνείας της νομοθεσίας.
    1 point
  23. Όταν εγώ έγραψα ότι... "Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε" ...., αυτά δηλ. που εγραψες ότι είπε, δεν ήταν "μομφή" για εσένα αλλά εννοούσα ακριβώς αυτά που έγραψε, ο πάντα καλά ενημερωμένος, συνάδελφος zavi. Και ότι άλλο έγραψε για το θέμα να το λάβεις υπόψιν. Με την ευκαιρία αυτού του θέματος θα ήθελα να τονίσω: Όταν εξετάζονται Πολεοδομικά θέματα μη προσφεύγετε σε χάρτες θέασης του κτηματολογίου!! Αυτό είναι ένα εντελώς άλλο θέμα. Θα πρέπει να επισκέπτεστε την πολεοδομία ή την τεχνική υπηρεσία του δήμου και να ζητάτε να δείτε (πάντα) την ΠΙΝΑΚΙΔΑ της ρυμοτομίας μέσα στην οποία βρίσκεται το οικόπεδο που εξετάζετε. Τα σχέδια προ Ε.Π.Α. (δηλ. προ Τρίτση & ν.1337/83) είναι σχέδια, συνήθως, σε κλίματα 1/500 και σε σύστημα συντεταγμένων ΗΑΤΤ, ενώ τα σχέδια Ε.Π.Α. (πράξεις εφαρμογής) είναι σε κλίμακα 1/1000 και έχουν διαστάσεις, καθαρού σχεδίου, 45cm επί 60cm και datum UTM (3 ζωνών μερκατορική προβολή) ή τα πολύ νεότερα σχέδια Π.Ε. είναι σε "περιβάλλον" ΕΓΣΑ 87. Αν βρίσκεστε σε Π.Ε. & κυρωμένη πράξη, θα ζητάτε ΠΑΝΤΑ από την υπηρεσία τον "Πίνακα της Πράξης" που αφορά το οικόπεδο που εξετάζετε (ο Δημήτρης το λέει σεντόνι), τον πίνακα με τις συντεταγμένες Χ,Υ, των κορυφών των ΝΕΩΝ οικοπέδων που δημιούργησε η μελέτη της Πράξης (αυτοσχέδιο Ο.Τ.) και ένα απόσπασμα- φωτοαντίγραφο από την μητρική πινακίδα του Ρ. Σχεδίου για το οικόπεδο που εξετάζεται. Μη περιμένετε να δείτε, σαν τελικά οικόπεδα, τις αρχικές ιδιοκτησίες που δηλώθηκαν και μη απορήσετε αν δείτε δρόμους εκεί που δεν υπήρχαν. Απλά εδώ έχουμε ένα ΝΕΟ Ρ.Σ.
    1 point
  24. 😄 Βέβαια, κατά το νόμο δεν είναι πυρομανής, αλλά αμελής. Αυτός στο Γ2 δε μου γέμιζε ποτέ το μάτι... @kfil Η υπεύθυνη δήλωση είναι πάντοτε προσωπική. Επομένως υποχρέωση Υ/Δ καθαρισμού έχουν όλοι όσοι έχουν κατά το νόμο δικαίωμα επί του ακινήτου (ιδιοκτήτες, ενοικιαστές κλπ.) ανεξάρτητα από το αν ο καθαρισμός γίνεται με φυσική εργασία των ίδιων ή με παραγγελία τρίτου (συνεργείο, εξουσιοδότηση διαχειριστή κλπ). Αντίθετα, ο κανονισμός πυροπροστασίας περιστρέφεται γύρω από το ακίνητο. Η Τεχνική Έκθεση γίνεται και κατατίθεται επί του ακινήτου, ανεξάρτητα από ποιον παραγγέλλεται. @amadeus2000 Χονδρικά, αν υπάρχει έστω και ένα ερώτημα της Υ/Δ που η απάντηση είναι διάφορη του "Δεν απαιτείται", τότε πρέπει να κατατεθεί.
    1 point
  25. @John Kalam για τον Δήμο Βύρωνα απευθύνεσαι στην Πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων επί της οδού Σωκράτους. Προτιμότερο είναι να τους τηλεφωνήσεις πριν προβείς σε άλλη ενέργεια.
    1 point
  26. Δεν έχει ανοίξει η Κ5. Άγνωστο αν και πότε.
    1 point
  27. Version 1.0.0

    898 downloads

    Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx
    1 point
  28. Καλημέρα, έχω οικοδομική άδεια του 2011 με έναρξη εργασιών 12/2011 για διώροφη κατοικία με στέγη. Έχει περατωθεί το ισόγειο και ο Φ.Ο του ορόφου, δηλ. υποστυλώματα και πλάκα οροφής. Δεν έχει κατασκευαστεί η τοιχοποιία του α' ορόφου, ούτε η στέγη. Τώρα που θέλει ο πελάτη να αποπερατώσει τον όροφο (με αλλαγές όμως στα αρχιτεκτονικά του ορόφου) και να κατασκευάσει την στέγη τι άδεια πρέπει να βγάλω? Άραγε ισχύει ακόμα η οικοδομική άδεια και άρα πάω για αναθεώρηση αυτής? Διαβάζω το άρθρο 52 του ν.4495/17 που μιλάει για λήξη ισχύος 31.12.2024, καλά καταλαβαίνω? Επιβεβαίωσα με την Πολεοδομία ότι πράγματι η άδεια αυτή είναι σε ισχύ και πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν δεν αλλάξει κάτι ως προς τις μελέτες μπορούν να συνεχιστούν οι εργασίες χωρίς κάποια ενέργεια στην Πολεοδομία πλην των ελέγχων δόμησης (??) Θα το ψάξω αυτό και θα επανέλθω....αν αλλάξω κάτι ως προς την εσωτερική διαμόρφωση θα κάνω μία ενημέρωση, αν αλλάξω πολλά παραπάνω πάω για αναθεώρηση κ.ο.κ. Βέβαια εγώ θα πάω για αναθεώρηση διότι υπάρχει αλλαγή επιβλέποντος! Και λογικά θα έχω ενδιάμεσο και τελικό έλεγχο.
    1 point
  29. Version 1.0.0

    1.431 downloads

    Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx
    1 point
  30. Καλημέρα! Σε άδεια νομιμοποίησης του Φεβρουαρίου 2012 (προ ΝΟΚ 2012 δηλαδή) νομιμοποιήθηκε μόνο η αλλαγή χρήσης από πυλωτή σε κατοικία του Ισογείου. Με το Ν. 3843/2010 τακτοποιήθηκε μεταξύ άλλων αυθαιρεσιών και μια σοφίτα - Β όροφος και η οποία καταγράφεται στην άδεια νομιμοποίησης του Φεβρουαρίου 2012 αλλά με λανθασμένα τετραγωνικά. Αυτό συνέβη για να μην υπερβεί το σύνολο της επιφάνειας της τριώροφης πολυκατοικίας τον επιτρεπόμενο Σ.Δ. Αποδεδειγμένα έχει κατασκευαστεί προ της 28-07-2011 εξαρχής στο μέγεθος που έχει και σήμερα, άλλα δυστυχώς στην ρύθμιση και την άδεια έχουν δηλωθεί λιγότερα τετραγωνικά από την πραγματικότητα. Για το υπολογισμό του προστίμου θα λάβω υπ' όψιν μου τα πραγματικό μέγεθος της σοφίτας και όλων των υπολοίπων αυθαιρεσιών που έχουν τακτοποιηθεί με το Ν. 3843/2010 αφαιρώντας φυσικά από το νέο πρόστιμο τα ήδη καταβληθέντα και στο καινούργιο Δ.Κ. και κατόψεις θα αναγράφονται τα αληθινά μεγέθη. Αυτό κρίνω ως κατάλληλη αντιμετώπιση του προβλήματος. Θα ήθελα την γνώμη σας επ' αυτών. Υ.Γ. Στο νομιμοποιημένο Ισόγειο δεν υπάρχει κάποιο λάθος στην επιφάνειά του.
    1 point
  31. αν γκουγκλάρεις ΚΟΚ θα το βρεις αρθρο 52, 5. Σε οδούς, στις οποίες για ειδικούς λόγους επιβάλλεται η αναγκαστική μείωση της ταχύτητας των οχημάτων ή ο περιορισμός της κυκλοφορίας τους, μπορεί να ορίζεται, με απόφαση του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, η δημιουργία ειδικών διαμορφώσεων του οδοστρώματος ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων καθορίζονται οι κατηγορίες των οδών στις οποίες επιτρέπεται η δημιουργία των ως άνω διαμορφώσεων ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων, οι προϋποθέσεις δημιουργίας ή τοποθέτησής τους, οι προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και η ειδική σήμανση που πρέπει να εφαρμόζεται, κατά περίπτωση.
    1 point
  32. η δήλωση γειτονικών νομών αφορά στα κάτω όρια που, έτσι κι αλλιώς, τα μικρά ΜΕΕΠ δεν είχαν ποτέ πρόβλημα
    1 point
  33. Καλησπέρα σας, Η στατική μελέτη ικριωμάτων πότε απαιτείται; Έχω βγάλει μια ΕΕΜΚ για εξωτερικό ελαιοχρωματισμό πολυκατοικίας, και έχω ετοιμάσει και την Τεχνική έκθεση ικριωμάτων. Όμως σε ποιά περίπτωση θα χρειαζόμουν και στατική μελέτη; Ευχαριστώ
    1 point
  34. δεν γνωρίζω αν σε αφορά αλλά στο παραθέτω (μάλλον μπορείς να βρείς τη σχετική νομοθεσία) Δ.ΠΟΛ.Σ./Α - Σχετικά με επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε περιοχές αμιγούς κατοικίας (κλινικές μικρών ζώων) ‎Δευτέρα, ‎7 ‎Οκτωβρίου ‎2013, ‏‎3:00:00 μμ Α.Π.: 5 1 8 6 0 ΘΕΜΑ: Σχετικά µε επιτρεπόµενες χρήσεις γης σε περιοχές αµιγούς κατοικίας (κλινικές µικρών ζώων) Σχετ: (α) Το µε αρ. πρ. 16/3910/11.9.13 έγγραφό σας (αρ. πρ. ∆ΠΣ 51860/20.9.13) Σε απάντηση του ανωτέρω σας εγγράφου, σας ενηµερώνουµε ότι συµφωνούµε µε τις απόψεις της Υπηρεσίας σας, ότι δηλαδή οι κλινικές µικρών ζώων δεν επιτρέπονται στις περιοχές αµιγούς κατοικίας του άρθρου 2 του από 23.02/6.3.87 Π. ∆/τος. Παράλληλα ισχύουν οι ειδικοί περιορισµοί του Π∆ 463/78 «περί των όρων και προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας ιδιωτικών ιατρείων ζώων, καθορισµού υποχρεώσεων Κτηνιάτρων και τηρουµένων βιβλίων» όπως έχει τροποποιηθεί µε το άρθρο 14 του Ν. 3170/03, ως προς τις απαιτούµενες αποστάσεις από κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους (άρθρο 2 του Π∆ 463/78)
    1 point
  35. Νομίζω ότι το παρακάτω έγγραφο μας απαντά στο ερώτημα. Εγγρ-39518/5-7-89 Δόμηση γηπέδων που τέμνονται από όρια οικισμού (τοποθέτηση κτιρίου σε οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός και εκτός σχεδίου, συντελεστής δόμησης) Σε απάντηση των εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1) Η οικοδομή σε ένα οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός των ορίων του οικισμού και τμήμα του εκτός αυτών δύναται να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε τμήμα του ανωτέρω οικοπέδου, αρκεί στο τμήμα αυτό να εφαρμόζονται οι σχετικές πολεοδομικές διατάξεις (αρτιότητα, αποστάσεις από όρια, κλπ). 2) Εάν το εναπομένον εκτός των ορίων του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δεν είναι άρτιο κατά τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση, δεν αντιστοιχεί σε αυτό το τμήμα συντελεστής δόμησης (σδ). Στην περίπτωση αυτή η οικοδομή που προκύπτει στο άρτιο εντός του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δύναται να τοποθετηθεί στο εκτός οικισμού τμήμα του, αρκεί να τηρηθούν οι αποστάσεις αυτής από τα όρια του οικοπέδου σύμφωνα με τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Διεύθυνση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΔΟΚΚ)
    1 point
  36. Είναι το ακριβώς αντίθετο στην πολεοδομική νομοθεσία. Μπερδεύεις ζητήματα ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων με πολεοδομικά ζητήματα. Τέσπα ότι νομίζει κανείς, πάνε βάλε αντλία θερμότητας στην πρασιά και πες του δεν είμαστε δικτατορία στο αρ. 17 παρ. 8.Β δεν απαγορεύει την αντλία θερμότητας στην πρασιά.
    0 points
  37. Δυστυχώς την "πάτησε" αυτός που έβγαλε την άδεια νομιμοποίησης... Τώρα δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση αυθαιρεσιών...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.