Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.029


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.648


  3. angusmacgyver

    angusmacgyver

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      178


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.466


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Το συγκεκριμένο ερώτημα έχει χιλιοαπαντηθεί μέσα στο συγκεκριμένο thread: Η απάντηση είναι η εξής: Τα εξωτερικά (περιμετρικά) όρια όλων των PST_KAEK που έχεις στο διάγραμμα θα πρέπει να ταυτίζονται με τα εξωτερικά όρια όλων των DGM_PROP_FINAL. Απλοποιημένα δηλ το συνολικό εμβαδόν όλων των PST_KAEK που υπάρχουν μέσα στο διάγραμμά σου θα πρέπει να ισούται με το συνολικό εμβαδόν όλων των DGM_PROP_FINAL. Μπορεί το αρχικό όριο του κτηματολογίου, να ταυτίζεται με το νέο τελικό;;; Προσοχή: Μην το συγχέεις με τα εσωτερικά όρια!!!
    3 points
  2. Μάλλον πάνε να τρελάνουν τον κόσμο!!! Είδα πριν λίγο αυτή την συνέντευξη του Ευθ. Μπακογιάννη Γ.Γ. χωρικού σχεδιασμού και αστικού περιβάλλοντος. https://www.ertnews.gr/roi-idiseon/eyth-mpakogiannis-ti-isxyei-gia-tin-efarmogi-metron-proliptikis-pyroprostasias-mesa-i-konta-se-dasikes-ektaseis/ Λέει καθαρά ότι για ακίνητα εντός σχεδίου πόλης, αν είναι σε απόσταση έως 300 μέτρα από δασική έκταση, δεν πρέπει να κάνουν τίποτε, παρά να καθαρίσουν τα ξερά χόρτα!!! Ποιος ξέρει τι λέει, ποιος ξέρει τι γράφει και ποιος θα κάνει τί; Ελλάς το μεγαλείο σου...
    2 points
  3. @tettris το λογικό είναι ότι δεν μπορείς να προτείνεις πρόσκαιρα μέτρα καθώς η τεχνική έκθεση είναι μία και πάγια. Δεν μπορείς πχ. να καταδείξεις ποιο συγκεκριμένο δέντρο οφείλει να κλαδέψει ο ιδιοκτήτης και μόνο, διότι μεθαύριο θα φυτέψει ένα άλλο και που δεν θα αναφέρεται/περιλαμβάνεται στην Έκθεση... Επιπλέον, δεδομένου ότι σε όλα τα κτίσματα γίνονται αργά ή γρήγορα εργασίες μικρής κλίμακας που δεν γνωρίζουμε από τώρα, ο ιδιοκτήτης απλά θα πρέπει να γνωρίζει τι να προσέξει κατά τις τότε εργασίες του ώστε να μην βρεθεί υπόλογος. Έτσι, από την αρχή, όπως διαπίστωσες, είχα γράψει ότι τα μέτρα θα πρέπει να είναι γενικά. Όμως (!). Στη διευκρινιστική που προέκυψε αργότερα, αναφέρονταν ότι ο επιστήμονας θα πρέπει να προτείνει και διοικητικές πράξεις για τις απαιτούμενες εργασίες που προκύπτουν βάσει των μέτρων. Αυτό, με πέταξε λίγο έξω από την παραπάνω λογική, δεδομένου ότι δεν μπορείς να προτείνεις ΔΠ επ' αόριστων κι ακαθόριστων εργασιών. Μετά από αυτή τη διευκρινιστική, τείνω περισσότερο στο ..."μικτό" μοντέλο. Δηλαδή, αναφορά στις γενικόλογες υποχρεώσεις του κανονισμού και εξειδίκευση της κάθε υποχρέωσης στην παρούσα κατάσταση. Πχ. "Τα δέντρα (κλάδοι) πρέπει να διατηρούν απόσταση 3 μέτρα από το κτίσμα. Εκ τούτου, το δέντρο α/α1 του σκαριφήματος πρέπει να κλαδευτεί άμεσα". Ή "Οι τέντες πρέπει να είναι πυράντοχες. Εκ τούτου, η τέντα αα2 στο σκαρίφημα, πρέπει να αντικατασταθεί από πυράντοχη". Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κανονισμού είναι ότι εφαρμόζεται ξαφνικά, μετ' επιτάσεως και άγχους, και δεν υπάρχει κάποια αρμόδια επιτροπή να παρέχει Q&A. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τεράστιο μέρος από τις Τεχν. Εκθέσεις που έχουν κατατεθεί ως σήμερα περιέχουν σφάλματα, ακριβώς επειδή ανακαλύπτουμε κάθε ημέρα και μία νέα λεπτομέρεια που δεν είχαμε διαπιστώσει.
    2 points
  4. Πρόστιμο ανέγερσης = τετραγωνικά Χ τιμή ζώνης Πρόστιμο διατήρησης = 50% ανέγερσης Χ έτη Νομίζω πως δεν υπάρχει έκπτωση, αλλά και να υπάρχει πρακτικά δεν έχει σημασία. Στην ουρά και εσύ για Κατηγορία 5. Ας είναι καλά ο φωστήρας Χατζηδάκης που την κατήργησε...
    2 points
  5. 2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    97.062 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Gestalt Όσα σου έγραψα στα έγραψα θεωρώντας ότι το υπόγειο σου είναι μεγαλύτερο της κάλυψης ορόφων.
    1 point
  8. Καλησπέρα, για κατ.2 δεν χρειάζεται ΜΣΕ όπως αναφέρεις.
    1 point
  9. Υπάρχει η ΚΥΑ που είναι σαφής στο θέμα του πεδίου εφαρμογής. Τι λέει ο καθένας, τι ακούει ο καθένας και τι καταλαβαίνει ο καθένας είναι άλλη υπόθεση.
    1 point
  10. Και επειδή ακούγονται διάφορες κοτσάνες στα ΜΜΕ (είτε από δημοσιογράφους είτε από πολιτικά πρόσωπα ) η περίπτωση απόκλισης από τα μέτρα (με ευθύνη βέβαια των μηχανικών !!!) αφορά ΜΟΝΟ τα προληπτικά και όχι τα άλλα (ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας όπως μάντρες κ.λ.π) Μου κάνει εντύπωση ότι μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει επίσημη θέση το ΤΕΕ με στοιχεία .
    1 point
  11. Πήγα από κει και πολύ απλα θέλουν ΟΛΑ τα αρχεία της ρύθμισης!! όχι μόνο σχέδια. Βέβαια από την άλλη σου λέει γιατί δεν την εκδίδετε μονοι σας την πράξη? Τότε γιατί αυτό το πινκ πονγκ με τις διορθώσεις? Πως προχωράει η αίτηση αλλιώς δεν το κατάλαβα.....Σημ: πρόκειται για αναθεώρηση έντυπης για αλλαγή επιβλέποντος μηχ/γου. Σημ. β: εγώ δεν το ήξερα , αλλά από το Πάσχα και μετα η ΥΔΟΜ Παλλήνης μετακόμισε στην Ανθούσα. Απλά το αναφέρω μήπως γλυτώσει κανένας συνάδελφος την ταλαιπωρία!
    1 point
  12. Είναι βέβαιο ότι όλα θα ανατραπούν. Τα κόστη είναι τρομερά και όποιος ιδιοκτήτης ενημερωθεί γι αυτά δεν θα κάνει τίποτα (μετά από τα σχετικά βλαστήμια). 1.000.000 ιδιοκτήτες αφορά (κατ την ΠΟΜΙΔΑ και ίσως να είναι περισσότεροι) και άπειρα χωριά ή άλλες αστικές και μη περιοχές.
    1 point
  13. Μετά από επικοινωνία με το help desk του υπουργείου μου είπανε ότι ΥΔ υποβάλλει ένας μόνο ιδιοκτήτης ("το λέει στο ΦΕΚ", το οποίο δεν το διάβασα όλο να πω την αλήθεια). Εάν πάει και δεύτερος να το δηλώσει δεν του το επιτρέπει η πλατφόρμα γιατί έτσι σχεδιάστηκε. Και από προσωπική εμπειρία, επειδή η πλατφόρμα του Κτηματολογίου είναι δυσλειτουργική (για τα μπάζα είναι) καλό είναι να χρησιμοποιούμε τις συντεταγμένες.
    1 point
  14. Διαπίστωσα ως τώρα δύο κωλύματα: 1) Σε όσες περιοχές έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση, η εφαρμογή δεν επιτρέπει την κατάθεση Υ/Δ από διαφορετικούς ιδιοκτήτες για το ίδιο ακίνητο. Βγάζει μήνυμα αποτυχίας "ο καθαρισμός έχει δηλωθεί για το συγκεκριμένο έτος". Το οποίο έρχεται σε αντίφαση με την υποχρέωση κατάθεσης υπεύθυνης δήλωσης των ιδιοκτητών για τον καθαρισμό. 2) Επειδή η εφαρμογή τραβά δεδομένα από το Κτηματολόγιο, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν επιτρέπει την υποβολή λόγω "διαφορών μεταξύ φορολογικών στοιχείων και κτηματολογίου".
    1 point
  15. Ως ειδικός επιστήμονας δεν απαιτείται πιστοποίηση πραγματογνώμονα. Εγγράφεσαι στις λίστες πραγματογνωμόνων του ΤΕΕ και των δικαστηρίων και αν οριστείς αναλαμβάνεις υπόθεση. Εκτιμητές ακινήτων πιστοποιούνται μέσω της peoplecert σχήμα valuer ή expert valuer, για τις ειδικότητές σου, πληροφορίες θα βρεις στο avag.gr, ή εναλλακτικά μέσω RICS.
    1 point
  16. το υπόγειο ως κλειστός χώρος συμπεριλαμβάνεται στο ποσοστό κάλυψης (άρθρο 12 παρ 3 ΝΟΚ) και επομένως αλλάζει το διάγραμμα κάλυψης (και με τον παλιό ΓΟΚ 85 το ίδιο ίσχυε σε περίπτωση υπογείου εμβαδού μεγαλύτερου του περιγράμματος ορόφων)
    1 point
  17. 1. Ως Κατηγορία 5 δεν μπορεί να τακτοποιηθεί. 2. Μπορεί να κληρονομηθεί, όντας αυθαίρετο, χωρίς νομιμοποίηση. 3. Νομιμοποίηση (με οικοδομική άδεια νομιμοποίησης) κάνεις σύμφωνα με τον Οικοδομικό Κανονισμό που ίσχυε όταν κατασκευάστηκε. Προφανώς πρέπει να μην παραβιάζει τους όρους δόμησης που ίσχυαν τότε. 4. Στην νομιμοποίηση με άδεια, θα πρέπει να πληρωθεί πρόστιμο αυθαιρέτου. Επειδή το πρόστιμο θα είναι τεράστιο, η περίπτωση της οικοδομικής αδείας είναι μη ρεαλιστική. 5. Συμπερασματικά, χωρίς τακτοποίηση, νομιμοποίηση δεν γίνεται πρακτικά. 6. Κάποια στιγμή θα επανέλθει η Κατηγορία 5, ας περιμένουν οι κληρονόμοι.
    1 point
  18. Η συμβολαιογράφος λέει βλακείες! Μάλλον θέλει να εισπράξει "εύκολο χρήμα"... Δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να διεκδικήσετε κάτι μέσω χρησικτησίας σε κοινόχρηστο χώρο ακινήτου!!!
    1 point
  19. Λυκούργο, σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Τελικά κατέθεσα την αίτηση ηλεκτρονικά μέσω του Δήμου Αθηναίων και θα πάρω τα αντίγραφα από το αρχείο της Πολεοδομίας στη Συγγρού 77.
    1 point
  20. Είναι το ακριβώς αντίθετο στην πολεοδομική νομοθεσία. Μπερδεύεις ζητήματα ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων με πολεοδομικά ζητήματα. Τέσπα ότι νομίζει κανείς, πάνε βάλε αντλία θερμότητας στην πρασιά και πες του δεν είμαστε δικτατορία στο αρ. 17 παρ. 8.Β δεν απαγορεύει την αντλία θερμότητας στην πρασιά.
    1 point
  21. Το κτίσμα ρυμοτομείται από το Σχέδιο Πόλεως (ρυμοτομικό σχέδιο) όχι από την Π.Ε. Το εγκεκριμένο Ρυμοτομικό φαίνεται το κτίσμα ? Αν δεν φαίνεται, σημαίνει ότι το κτίσμα κατασκευάστηκε αυθαίρετα μετά το ρυμοτομικό εντός του πλάτους της προβολεπόμενης οδού, οπότε δεν αποζημιώνεται.
    1 point
  22. Όταν εγώ έγραψα ότι... "Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε" ...., αυτά δηλ. που εγραψες ότι είπε, δεν ήταν "μομφή" για εσένα αλλά εννοούσα ακριβώς αυτά που έγραψε, ο πάντα καλά ενημερωμένος, συνάδελφος zavi. Και ότι άλλο έγραψε για το θέμα να το λάβεις υπόψιν. Με την ευκαιρία αυτού του θέματος θα ήθελα να τονίσω: Όταν εξετάζονται Πολεοδομικά θέματα μη προσφεύγετε σε χάρτες θέασης του κτηματολογίου!! Αυτό είναι ένα εντελώς άλλο θέμα. Θα πρέπει να επισκέπτεστε την πολεοδομία ή την τεχνική υπηρεσία του δήμου και να ζητάτε να δείτε (πάντα) την ΠΙΝΑΚΙΔΑ της ρυμοτομίας μέσα στην οποία βρίσκεται το οικόπεδο που εξετάζετε. Τα σχέδια προ Ε.Π.Α. (δηλ. προ Τρίτση & ν.1337/83) είναι σχέδια, συνήθως, σε κλίματα 1/500 και σε σύστημα συντεταγμένων ΗΑΤΤ, ενώ τα σχέδια Ε.Π.Α. (πράξεις εφαρμογής) είναι σε κλίμακα 1/1000 και έχουν διαστάσεις, καθαρού σχεδίου, 45cm επί 60cm και datum UTM (3 ζωνών μερκατορική προβολή) ή τα πολύ νεότερα σχέδια Π.Ε. είναι σε "περιβάλλον" ΕΓΣΑ 87. Αν βρίσκεστε σε Π.Ε. & κυρωμένη πράξη, θα ζητάτε ΠΑΝΤΑ από την υπηρεσία τον "Πίνακα της Πράξης" που αφορά το οικόπεδο που εξετάζετε (ο Δημήτρης το λέει σεντόνι), τον πίνακα με τις συντεταγμένες Χ,Υ, των κορυφών των ΝΕΩΝ οικοπέδων που δημιούργησε η μελέτη της Πράξης (αυτοσχέδιο Ο.Τ.) και ένα απόσπασμα- φωτοαντίγραφο από την μητρική πινακίδα του Ρ. Σχεδίου για το οικόπεδο που εξετάζεται. Μη περιμένετε να δείτε, σαν τελικά οικόπεδα, τις αρχικές ιδιοκτησίες που δηλώθηκαν και μη απορήσετε αν δείτε δρόμους εκεί που δεν υπήρχαν. Απλά εδώ έχουμε ένα ΝΕΟ Ρ.Σ.
    1 point
  23. Λοιπόν Η περιπλοκότητα του θέματός σου βασίζεται στο εξής θεσμικό κενό: Για τη βεβαίωση μεταβίβασης σε οριζόντια ιδιοκτησία, όπως αυτή προκύπτει από την ταυτότητα ΔΕΝ απαιτείται ο έλεγχος εγκυρότητας της άδειας, κάνουμε την παραδοχή ότι η άδεια εγκρίθηκε κανονικά τηρώντας τις διατάξεις. Αυτά από τις οδηγίες ΤΕΕ από εποχή 4014. Εξαίρεση είναι όταν η άδεια έχει ανακληθεί, ή έχει εκδοθεί με ψευδή στοιχεία καταφανέστατα. Αν είσαι σε τέτοια περίπτωση, τότε το ακίνητο είναι και μη τακτοποιήσιμο, καθώς η οδηγία για τις τακτοποιήσεις σε άδειες μετά το 1983 με ψευδή στοιχεία οδηγούν σε κατηγορία 5, η οποία δεν είναι πλέον διαθέσιμη. Το μοναδικό ψευδές στοιχείο της άδειας που ενδεχομένως να προκύπτει από την περιγραφή σου είναι η εγκεκριμένη οδός που έχει πρόσωπο το οικόπεδο ενδιαφέροντος να είναι αδιάνοικτη. Αδιάνοικτη σημαίνει πρακτικά ένα ή συνδυασμός των παρακάτω: η πράξη εφαρμογής να μην έχει κυρωθεί ο Δήμος να μην έχει λεφτά να αποζημιώσει ρυμοτομούμενες ιδιοκτησίες ο Δήμος να μην έχει λεφτά να οριοθετήσει κράσπεδα το τοπογραφικό της άδειας να δείχνει ψευδή στοιχεία, προσοχή εδώ, όχι γεωμετρικά ψευδή, αλλά θεσμικά ψευδή Κατά την ταπεινή μου γνώμη, και εκ του ασφαλούς χωρίς να εμπλέκομαι μιας και οι απόψεις μέσω ιντερνετ είναι της πλάκας πάντα, λέω και εγώ τη δική μου, αν η άδεια δεν έχει ανακληθεί, τότε η αγοραπωλησία εκτελείται κανονικά. Συνήθως εγώ επικοινωνώ τον κίνδυνο στον εντολέα, και αποφασίζει αυτός. Είναι προσωπική απόφαση του καθενός να αναλαμβάνει ρίσκο, καθώς όλες οι μετατροπές πλούτου (πχ ρευστό σε ακίνητο) έχουν ρίσκο. Δεν υπάρχει συναλλαγή χωρίς κίνδυνο, καμία.
    1 point
  24. Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε αυτό που μας μεταφέρεις: "..... Όταν όμως ρώτησα για την πράξη εφαρμογής μου απάντησε ότι κανονικά η άδεια δεν ισχύει γτ έπρεπε να έχει προηγηθεί πράξη εφαρμογής, ή έστω πράξη αναλογισμού"... Όπως γράφει παραπάνω ο Δημήτρης, θα το πω και εγώ: Είναι άλλο πράγμα η "πράξη εφαρμογής" και άαααλο η "πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού". Έδώ στο φόρουμ εχουν γραφτεί αμέεεετρητες σελίδες γι' αυτά τα θέματα. (μάλλον και εσύ ΔΕΝ τα αναζήτησες!). "Πράξη εφαρμογής" γίνεται όταν για κάποιες περιοχές, που γειτνιάζουν με Ρ.Σχ. και ο δήμος αποφασίζει να επεκτείνει το Ρυμοτομικό σχέδιο του οικισμού προς αυτές τις "επιλεγμένες" (από κάποιο ΓΠΣ) περιοχές. Γι' αυτό η διαδικασία αυτή λέγεται και "επέκταση Ρ.Σχ."! Η "Πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού" είναι εντελώς άλλο πράγμα. Γίνεται σε υπάρχοντα Ρ.Σ. για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο Δημήτρης (και εγώ) έδωσε (ίσως πάνω από 10 φορές), εδώ στο φόρουμ, μία μπροσούρα που περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ότι έχει σχέση με τις τακτοποιήσεις και τους αναλογισμούς (δες και στην προηγούμενη σελίδα 7). Για το θέμα σου. Θα βγάλεις τα συμπεράσματά σου (αφού όμως κάνεις και τις αναζητήσεις σου εδώ στο φόρουμ) αν πάρεις στα χέρια σου το Τοπογραφικό της οικοδομικής άδειας. Αυτό το τοπογραφικό και ο πίνακας δεξιά με την "έρευνα ιδιώτη μηχανικού" δίνει πάντα χρήσιμες πληροφορίες! Υ.γρ. Εκτός και αν η Ο.Α. αφορά τις εγκυκλίους 106/1986 ή 59/87. (δηλ. Ο.Α. πριν την κύρωση της Π.Ε.)
    1 point
  25. Ναι Βασίλη έτσι αναφέρεται, αλλά την άδεια αυτή τη βγάζουν όλοι μαζί.
    1 point
  26. *Gestalt γιατί τότε είναι περιμετρικά τοιχία οπλισμένου σκυροδέματος.
    1 point
  27. Συναδέλφοi να το κάνουμε λιανά : 1. ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ / ΟΙΚΙΣΜΩΝ : (Αυτό ισχύει εδώ και λίγα χρόνια αλλά εως πέρυσι τα έλεγχαν μόνο κατόπιν καταγγελίας ) ΟΛΑ τα οικόπεδα έχουν υποχρέωση καθαρισμού είτε έχουν είτε δεν έχουν κτίσμα. 2. ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ & ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ : (Αυτά ισχύουν από εφέτος καθώς έως πέρυσι τα εκτός σχεδίου εξαιρούνταν ) α. ΟΛΑ τα γήπεδα που απέχουν έως 100μ από το όριο πόλεων και οικισμών έχουν υποχρέωση καθαρισμού είτε έχουν είτε δεν έχουν κτίσμα β. ΟΛΑ τα γήπεδα ασχέτως γειτνίασης με πόλεις / οικισμούς, εφόσον έχουν κτίσμα έχουν υποχρέωση καθαρισμού. TΕΛΙΚΑ : Τα μόνα που δεν έχουν υποχρέωση καθαρισμού είναι τα γήπεδα που βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μ από πόλη / οικισμό και ταυτόχρονα δεν έχουν κτίσμα. Η πλατφόρμα που ενεργοποιήθηκε και η προθεσμία της 31ης Μαίου αφορά τον καθαρισμό των ακινήτων των παραπάνω περιπτώσεων. ΠΡΟΣΟΧΗ : Για τα ακίνητα που βρίσκονται εντός ή σε απόσταση 300μ από δασικές εκτάσεις και έχουν κτίσμα , ισχύουν επιπλέον οι δυσμενέστερες διατάξεις της άλλης πυροσβεστικής διάταξης που απαιτεί μελέτη μηχανικού με κατηγορίες επικινδυνότητας , ζώνες προστασίας μέτρα πυροπροστασίας κλπ. Για αυτά δεν εχει στηθεί ακόμη η ειδική πλατφόρμα και οι μελέτες υποβάλλονται στους Δημους.
    1 point
  28. Θόδωρε καλησπέρα το κτίριο όπως γράφει και στο σαϊτ που ανέβασε ο jbosdas είναι προ του 2011 και άρα με ΓΟΚ 85 με κατόψεις Είναι πράγματι εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό στην περιοχή αλλά εμένα -ίσως λόγω γήρατος-λίγο με ζαλίζει καθώς γίνεται ένα έντονο ογκο-οπτικό παιχνίδι με τους τοίχους και τη λοξότητα τους καθ΄ύψος σε σχέση με την κατεύθυνση της πρόσοψης του Όσο για το β' κτίριο που σε φώτο ανέβασα, δεν ξέρω -αλλά κατά πιθανότητα 90% όχι -δεν είναι του ιδίου Αρχιτέκτονα
    1 point
  29. 1. Αν έχει ήδη παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, δεν του ανήκει μάλλον οπότε δεν πρέπει να εμφανιστεί. Μπορείς να ρωτήσεις και την Συμβολαιογράφο για το ιδιοκτησιακό της παραχωρημένης λωρίδας. 2. Δεν είναι ρυμοτομική είναι όριο οικοπέδου.
    1 point
  30. Βοηθητικός χώρος χρήσης κατοικίας είναι η αποθήκη. Η χρήση αποθήκη αναφέρεται σε επαγγελματικές αποθήκες.
    1 point
  31. O κτιριοδομικός αναφέρεται σε οριογραμμές ρέματος (οριοθέτηση) ενώ ο Ν4258/14 σε γραμμές πλυμμήρας (προσωρινή οριοθέτηση). Δεν καταργείται κάτι.
    1 point
  32. Αν δεν υπάρχουν κατόψεις ή περιγραφές των χρήσεων των χώρων στα συμβόλαια (ή αν συμπίπτουν με τα σημερινά) και αν δεν υπάρχουν σχέδια διοικητικών πράξεων για σύγκριση ή εμφανής μεταγενέστερες επεμβάσεις, τότε είναι νόμιμο ως έχει εσωτερικά.
    1 point
  33. Χαίρετε , χρόνια πολλά σε όλους, σε προσθήκη κατ' επέκταση και λειτουργικά εξαρτώμενη με το υφιστάμενο κτίριο η ΜΕΑ (ολόκληρου του κτιρίου) τι ενεργειακή κατηγορία πρέπει να καλύπτει?
    1 point
  34. @tettris~Ο ορισμός αυτός χρησιμοποιείται κατά κόρον στα νομικά κείμενα και προέρχεται από την υπ' αριθμόν 23/2000 απόφαση της ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Χρήσιμες είναι οι δύο παράγραφοι που περιλαμβάνουν τις λέξεις «περικλείεται» και «περίκλειστους», όπου γίνονται παραπομπές σε άρθρα του Αστικού Κώδικα. Η σύσταση ιδιοκτησιών είναι, κατ' αποκλειστικότητα, αρμοδιότητα συμβολαιογράφου. Συνεπώς, στο ερώτημά σου η απάντηση είναι μία και μοναδική: συνεννόηση με τον συμβολαιογράφο, ιδίως εάν πρόκειται να ακολουθήσει μεταβίβαση. @amadeus2000~Η περιγραφή της τωρινής κατάστασης ως «λειτουργική συνένωση» είναι ανακριβής. Τα δύο καταστήματα ενοποιήθηκαν, όπως αναφέρεις, μετά από καθαίρεση της μεσοτοιχίας που τα χώριζε. Λειτουργική συνένωση δύο χώρων σημαίνει ότι συνεχίζει να υφίσταται ο διαχωρισμός τους —μεσοτοιχία, εν προκειμένω— αλλά επικοινωνούν μέσω ενός ανοίγματος, μίας πόρτας, ενός διαδρόμου ή μίας σκάλας. Δηλαδή: Ύπαρξη μεσοτοιχίας· πλήρως διαχωρισμένα καταστήματα. Άνοιγμα στη μεσοτοιχία· λειτουργικώς συνενωμένα. Καθαίρεση μεσοτοιχίας· ενοποίηση ή πλήρης —όχι μόνο λειτουργική— συνένωση. Ο λόγος που ο συμβολαιογράφος χρησιμοποίησε τον όρο «λειτουργική συνένωση» είναι για να αποφύγει την τροποποίηση της σύστασης. Αυτό είναι δικό του πρόβλημα. Ο μηχανικός οφείλει να περιγράψει ορθά την πλήρη ενοποίηση αποφεύγοντας τη χρήση του όρου «συνένωση».
    1 point
  35. @dimpan71~Δύο τμήματα ενιαίου χώρου είναι πλήρως εξαρτημένα μεταξύ τους και δεν μπορούν να αποτελούν ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Η οριζόντια ιδιοκτησία πρέπει να είναι αυτοτελές τμήμα της οικοδομής, να διαχωρίζεται σαφώς από τα υπόλοιπα μέρη του κτιρίου και να περικλείεται με τοίχους —πλην ειδικής περίπτωσης που δεν αφορά το θέμα. Ως εκ τούτου απαιτείται —εκτός της πολεοδομικής αντιμετώπισης— τροποποίηση της σύστασης καθώς η ιδιοκτησία είναι, πλέον, μία.
    1 point
  36. @dimpan71 Επειδή λέμε και ξαναλέμε. Μαζεύω τις απαντήσεις να γίνει σαφές για να μην κάνεις κάποιο λάθος. Η παράβαση όπως προανέφεραν οι συνάδελφοι είναι η αυθαίρετη καθαίρεση (ενδεχομένως μη κατασκευή) της μεσοτοιχίας. Αυτή ρυθμίζεται με μια λοιπή παράβαση του άρθρου 100 (εφόσον έγινε προ 28/7/2011). Η διαφορετική διαρρύθμιση που προέκυψε στο ένα εκ των δυο καταστημάτων με την κατάργηση του w.c ναι μεν δεν αποτελεί αυθαιρεσία κατά το άρθρο 100, πλην όμως στο ίδιο εδάφιο αναφέρεται η υποχρεώση του ιδιοκτήτη να προβεί σε ενημέρωση της Ο.Α πριν την σύνταξη της Η.Τ.Κ. Για να γλιτώσεις την ενημέρωση και εφόσον θα κάνεις την τακτοποίηση, συντάσσεις την κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης, την εισάγεις στο σύστημα Ν. 4495 (ακόμη και αν δεν απαιτείται από την πληρότητα δικαιολογητικών), έχοντας έτσι μια κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης, συνδεδεμένη με μια πράξη τακτοποίησης, την οποία μετά μπορείς να την εισάγεις στην ΗΤΚ όταν σου ζητηθεί η έκδοσή της. Εναλλακτικά όπως αναφέρθηκε έχεις τη δυνατότητα έκδοσης ΕΕΔΜΚ για νομιμοποίηση λειτουργικής συνένωσης (λόγω καθαίρεσης ή μη υλοποίηση μεσοτοιχίας) σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. κζ.
    1 point
  37. Έχει ενταχθεί η περιοχή στο σχέδιο Πόλεως (ισχύουν ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές ?) ή έχει προταθεί η περιοχή για επέκταση ? Ποια είναι τα όρια αρτιτότητας ? Και από πότε ? Ποιές είναι οι παρεκκλίσεις αρτιότητας ? Πόσο είναι σήμερα το εντός τμήμα και πόσο το εκτός ? Προτείνω να αναρητθεί σκαρίφημα.
    1 point
  38. Για τυχόν αυθαιρεσίες θα ελέγξεις το κτίριο σήμερα σε σχέση με τα σχέδια της άδειάς του. Η ρυμοτομία που προέκυψε μετά την άδεια θα αναλυθεί σε περίπτωση έκδοσης νέας άδειας.
    1 point
  39. Αν εξασφαλίζεται η πρόσβαση στην είσοδο κάθε κατοικίας, μέσα μπορείς να κάνεις ότι θες αλλά θα κάνεις μελέτη που θα τεκμηριώνεται η μελλοντική μετατρεψιμότητα σε χρήστη ΑΜΕΑ χωρίς να θίγεται ο φέρον οργανισμός. (Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για διαμερίσματα πολυκατοικίας) Η μετατρεψιμότητα δεν σημαίνει απαραίτητα ανελκυστήρα για τον πάνω όροφο. Αν ο ΑΜΕΑ έχει μπάνιο, υπνοδωμάτιο και κουζίνα όλα κατάλληλα διαστασιολογημένα στο Ισόγειο είσαι οκ.
    1 point
  40. Version 1.3.3

    281 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  41. καλημερα συναδελφε Pavlos33 με την γνωμοδοτηση του ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ & ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΩΝ που επισυναπτω το θεμα πιστευω οτι ληγει οταν υπάρχουν κτίσματα προϋφιστάμενα του 1955 ειναι σαν να εχουμε οικοδομικη αδεια και εντασουμε κανονικα στην κατηγορια 4 Πράξη-39-Προϋφιστάμενα-του-1955-κτίσματα-υπαγωγή-στο-ν-4495-2017.pdf
    1 point
  42. *@leon80 ο χαρακτηρισμός "φέρουσα τοιχοποιία" παραμένει και για την ενισχυμένη φ.τ. με οπλισμένο σκυρόδεμα. Όμως, εξ ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα δεν είναι φέρουσα τοιχοποιία.
    1 point
  43. δες την σχετικά κατά κάποιο τρόπο ερώτηση 28 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής-καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη
    1 point
  44. Δεν απάντησα .......ενημέρωσα για κάποιον που μπορεί να ψάχνει σχετικά με το θέμα. Εκανα κατι κακό;
    1 point
  45. Αν γινόταν αυτό για τα υπόγεια μετά θα μας άνοιγε η όρεξη και για άλλες παρόμοιες συγκεντρώσεις.Προφανώς και δεν γίνεται γιατί αν είσαι εκτός περιγράμματος μετράει στη δόμηση-κάλυψη, ενώ τα κανονικά υπόγεια των άλλων κτιρίων δεν μετράνε πουθενά.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.