Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.012


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      6.446


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.459


  4. Παπλωματούχος Μηχανικός

Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Νομίζω το θέμα είναι ποια είναι η συννενόηση με τον ιδιοκτήτη: Αν ο ιδιοκτήτης ζητήσει: "Θέλω να χαράξεις τα όρια που φαίνονται σε αυτό το τοπογραφικό τρίτου..", τότε μπορεί να χαραχθεί επί του εδάφους το Τοπογραφικό του τρίτου και ο ιδιοκτήτης πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθεί ότι δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αν αυτά είναι πράγματι τα όρια του οικοπέδου. Αν ο ιδιοκτήτης ζητήσει: "Θέλω να χαράξεις τα όρια του οικοπέδου μου..", τότε πρέπει να γίνει ολόκληρη η μελέτη προσδιορισμού ορίων.
    3 points
  2. Όχι. Δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά δεν το θεωρώ νόμιμο, διότι ο νόμος έχει πλέον λήξει και οτιδήποτε διορθώσει, συμπληρώσει, τροποποιήσει τη συγκεκριμένη δήλωση κ.λπ. θα είναι εκτός των χρονικών ορίων ισχύος του. Υ.Γ. Ακόμα και να το επιτρέψει η εφαρμογή του ΤΕΕ....
    3 points
  3. Σε συνέχεια όσων γράφει ο tetris....... Mένω άφωνος. Παρακολουθούσα αυτά που έγραφες εδώ στο φόρουμ και έβλεπα πόσο σοβαρά αντιμετώπιζες όλα τα θέματα στα οποία συμμετείχες! Μένω έκπληκτός και άφωνος από την στιγμή που γράφεις πως το οικόπεδο, για το οποίο μιλάμε, είναι δικό σου με πρόσφατη αγορά. Και για αγορά λοιπόν οικοπέδου, που έγινε από εσένα, αρκέστηκες σε τοπογραφικό που το έκανε κάποιος άλλος και μπορεί να είναι κα από "μπαλαμούτι"??? Εδώ το γράψαμε αρκετές φορές. Τα στοιχεία (συντεταγμένες κορυφών κλπ) που παίρνουμε από το κτηματολόγιο ΔΕΝ ήταν /είναι στοιχεία προς οριοθέτηση- πασσάλωση (απλά περιχαρακώνουν και δημιουργούν εμπράγματα δικαιώματα). Θα πας, χθες και θα το μετρήσεις το οικόπεδο και όλη την ευρύτερη περιοχή (και ακόμη παραπέρα) ... "Και να δημιουργήσεις "τετελεσμένα""
    2 points
  4. Ο Ευρωκώδικας θεωρεί ότι ανεξάρτητα από το εάν εφαρμοσθούν ή όχι αντισεισμικές διατάξεις η κατασκευή έχει κάποια υπεραντοχή (π.χ. πραγματικές τιμές αντοχής υλικών vs τιμές σχεδιασμού). Τα κτήρια ΚΠ Χαμηλής κατασκευάζονται εν πολλοίς με τις διατάξεις του EC2 και q=1.5, λόγω αυτής της υπεραντοχής και όχι επειδή αναμένεται να παρουσιάσουν καλή μετελαστική συμπεριφορά. Αυτή η τιμή q=1.5 είναι και η βάση για ΚΠΜ και ΚΠΥ και μετά ανάλογα το δομικό σύστημα, τη γεωμετρία του φορέα κ.τ.λ. αυξάνει. Ενώ ο Ευρωκώδικας θεωρεί ότι η υπεραντοχή της κατασκευής επιτρέπει q=1.5 με ελαστική απόκριση της κατασκευής, ο ΕΑΚ αγνοεί αυτή την υπεραντοχή και αναφέρει ότι αν θέλεις ελαστική συμπεριφορά πρέπει το q=1. Εάν πάρεις q=1 και εφαρμόσεις τις διατάξεις τις ΚΠΜ/ΚΠΥ ή του ΕΑΚ δεν είσαι λάθος από πλευράς ασφάλειας άλλα μάλλον είσαι λάθος από πλευράς οικονομίας. Εάν πάρεις q=1 και δεν εφαρμόσεις τις αντισεισμικές διατάξεις του EC8/ ΕΑΚ είσαι λάθος από πλευράς ασφάλειας. Για παράδειγμα, ένα κτήριο το οποίο κατασκευάζεται με ΚΠΥ θεωρείται ότι είναι ασφαλέστερο συγκριτικά με ένα κτήριο ΚΠΜ για σεισμούς ισχυρότερους από τη σεισμική δράση σχεδιασμού (αν και το κτήριο ΚΠΜ κατασκευάζεται ευκολότερα στο εργοτάξιο και μάλλον θα έχει καλύτερη απόκριση σε μέτριους σεισμούς).
    2 points
  5. Η αναλυτική μελέτη των ορίων θα πρέπει να γίνει σε περίπτωση μεταβίβασης ή οικοδομικής άδειας ή περίφραξης. Μέχρι τότε και εφ' όσον στο Κτηματολόγιο δίδεται ήδη το τεμάχιο σε κάποια θέση, αρκεί ο έλγχος του σχεδίου πόλεως χωρίς μετρήσεις: Με καλή προσαρμογή του σχεδίου πόλεως στις διαστάσεις στις οποίες σχεδιάστηκε Και εφαρμογή του στον ορθοφωτοχάρτη του Κτηματολογίου (VLSO ή LSO25 εί δυνατόν) και το Google Earth. Απο αυτόν τον έλεγχο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί: Αν οι δρόμοι που έχουν διανοιγεί είναι στην σχετική σωστή τους θέση ή αρκετά μετακινημένοι. Αν είναι σχετικά σωστό το πλάτος τους Αν υπάρχει χώρος ώστε να προκύπτουν όλα τα οικόπεδα στο ΟΤ. Αν τα παραπάνω είναι οκ, δεν απαιτείται αναλυτικό τοπογραφικό και μελέτη προς στιγμήν, και θα πρέπει το οικόπεδο να παρακολουθείται για τυχόν καταπατήσεις.
    2 points
  6. Η συμβουλή μου είναι ότι το τοπογραφικό δεν μπορεί να γίνει με πληκτρολόγηση των κορυφών που ενδεχμοένως δώσει ο ΟΣΜΑΕΣ, αλλά: Αναλυτική αποτύπωση του οικοπέδου Αποτύπωση των ομόρων (τουλάχιστον, γιατί μπορεί να απαιτηθεί και η αποτύπωση και άλλων ολόκληρων οικοπέδων) Αποτύπωση σε μήκος τουλάχιστον 1,5 ιδιοκτησίας της οδού που έχουν πρόσωπο οι όμοροι (και τα απέναντί τους) Αποτύπωση όλης της πλευράς/πλευράς του ΟΤ που έχει πρόσωπο το εν θέματι Αποτύπωση όλης της απέναντι πλευράς Προσρμογή της "εικόνας" του σχεδίου πόλεως επί της υφιστάμενης κατάστασης. Εφαρμογή τυχόν συντ/νων για τα σχήματα και την βούληση του τότε μελετητή. Συνδυασμός όλων των παραπάνω με την υφιστάμενη κατάσταση. Τελική δική σου μελέτη για τις κορυφές του ΟΤ και τα όρια του οικοπέδου σε ΕΓΣΑ. Σημ. Για τα καμπύλα τμήματα ΟΤ δεν δίνεται συνήθως κάτι άλλο από συν/νες αρχής και τέλους τόξου και είναι πολύ ευκολο να προσδιοριστούν τα στοιχεία του τόξου με ακρίβεια.
    2 points
  7. καλημέρα Ναι αν έχεις μεταβολή διαστάσεων πέραν της ανοχής (του 2% με μέγιστα τα 10 και τα 20 εκ ... ) πράγματι τότε απαιτείται αναθεώρηση λόγω φορολογικών
    2 points
  8. Το Κτηματολόγιο δεν έχει τόξα, εφαρμόζει τις καμπύλες με πολυγωνικές. Τα σχέδια πόλεως/οικοδομικοί συνετραιρισμοί έχουν τόξα αρκετές φορές. Εσύ θα πρέπει να εφαρμόσεις ότι ορίζει το σχέδιο πόλεως.
    2 points
  9. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    2 points
  10. Οι γνωστές μπαρουφολογίες τους. Η πυροπροστασία θα γίνει μέσω των "ρουφιανοεφαρμογών"; Φοβερό αίσθημα κοινωνικής συνείδησης των πολιτών αναπτύσσουν, λες και το ότι έχει κατακαεί ο τόπος, δάση, βουνά, κλπ φταίει το οικόπεδο που είχε λίγο χορτάρι. Ας μας πουν τι νόημα έχει να δηλώσει κάποιος ότι το καθάρισε (έστω την τυπική ημερομηνία που αρχικά είχε οριστεί ήτοι 30/4/2024) αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε λίγες μέρες χορτάρια θα ξαναφυτρώσουν. Βεβαίως, το έργο συνεχίζεται με την αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να μεριμνεί σε όλη την αντιπυρική περίοδο για τον καθαρισμό του, λες και άλλη δουλειά δεν είχε να κάνει κάποιος από το να πληρώνει κατοστάευρα για να καθαρίζει το ψιλοχόρταρο (αν διαθέτει τα χρήματα ή δύναται να παρίσταται). Πραγματικά αν δεν πρόκειται για μεθόδευση είναι λες και βλέπουμε ταινία φαντασίας (με κακό σενάριο). Τώρα, βγήκε να τα "μαζέψει" αφού και εκλογές πλησιάζουν σε λίγες μέρες και βλέπουν το "κράξιμο" που πέφτει από τους πολίτες. Τα μέτρα πυροπροστασίας πρέπει να είναι συνδυαστικά και πρωτίστως να απαντηθεί το ερώτημα για το ποιοι είναι αυτοί που βάζουν τις φωτιές (ως εμπρηστές) και ποια συμφέροντα εξυπηρετούν. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να υποτιμάται η νοημοσύνη των πολιτών.
    2 points
  11. @riki Το σχέδιο που ανέβασες έχει σχεδόν όλα τα αντικείμενα που δεν επιτρέπονται (Hatch, Image, Lines, Block, Mtext, Circles, Dimensions) και σημειακές γραμμές (μηδενικού μήκους). Πρέπει να διαγραφούν όλα τα αντικείμενα που δεν επιτρέπεονται, να διαγραφούν οι τίτλοι, και όλα τα αντικείμενα που είναι σε Layer εκτός από αυτά του Κτηματολογίου. Πρέπει να διαγραφοουν και οι μηδενικές γραμμές. Το σχέδιο να έχει μόνο: Polyline που να αφορούν τα όρια του κτηματολογίου, τα όρια σήμερα, τα κτίρια και τα υλοποιημένα ή μη όρια Text που να αφορούν τους αριθμούς ΚΑΕΚ, τον αριθμό ορόφων, το όνομα της οδού και το ΟΤ. Να μην περιέχει κανένα άλλο αντικείμενα ή layer εκτός κτηματολογίου.
    1 point
  12. Συνάδελφοι πάνω από όλα ψυχραιμία! Είναι περιττή η κρίση περί "σοβαρότητας". Έχω παρακολουθήσει και γνωρίζω τα της συγκεκριμένης περιοχής επί χρόνια, ξέρω ότι γενικά δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οικόπεδα "βγαίνουν", το τίμημα ήταν πολύ χαμηλό, ο χρόνος περιορισμένος, τα στάθμισα και πήρα το όποιο ρίσκο. Η δουλειά θα προχωρήσει όπως πρέπει αλλά με τον δικό μου ρυθμό. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
    1 point
  13. Για να βρεις τον αριθμό της άδειας μπορείς να κάνεις έρευνα στο κτηματολόγιο που λέει και ο KANA... Ελέγχεις στα συμβόλαια των λοιπών ιδιοκτησιών αν αναγράφεται κάτι.. Αν δε βρίσκεις ρητή αναφορά μπορείς να αναζητήσεις συμβόλαια που έχουν γίνει μετά το 2011 ώστε να βρεις την δήλωση του μηχανικού (4178, 4495) και με τον ηλεκτρονικό κωδικό της δήλωσης να μπεις στο σύστημα των αυθαιρέτων να κατεβάσεις την υπαγωγή (ή την δήλωση για την έκδοση της βεβαίωσης). Άλλη περίπτωση είναι να μπεις στο σύστημα των αδειών και αν έχει εκδοθεί κάποια άδεια στο ακίνητο λογικά θα γίνεται περιγραφή στις "προγενέστερες πράξεις". Παρόμοια αναζήτηση μπορείς να κάνεις και μέσω συστήματος ηλεκτρονικής ταυτότητας. Και φυσικά όλα αυτά εφόσον δεν τα βρίσκει ο ιδιοκτήτης. Όταν τους λες όμως το κόστος της έρευνας, κάτι περίεργες ευθυγραμμίσεις πλανητών γίνονται και βρίσκουν τα στοιχεία άμεσα.
    1 point
  14. πολλοί Αρχιτέκτονες δεν γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα να μπουν εδώ https://www.ktimatologio.gr/e-services/30 και να κάνουν έρευνα
    1 point
  15. @janna Η εξουσιοδότηση γίνεται από τον πελάτη σου και καταγράφεις τα στοιχεία του και το ποσοστό του βάσει του τίτλου που έχει. Σε δεύτερη σειρά βάζεις "λοιποί συνιδιοκτήτες" με το υπολειπόμενο ποσοστό μέχρι το 100%. Δες σχετική ερωτοαπάντηση.
    1 point
  16. Όσοι κάνετε τέτοιες εκθέσεις έχετε εξηγήσει στον κόσμο τι θα του στοιχίσουν τα μέτρα (κυρίως από το 2025);
    1 point
  17. ένα-ένα τα λες Σε σχέδιο πόλεως τι είδους "τετελεσμένα" να δημιουργήσεις? Δεν έχεις περιθώρια. Καθόλου επαγγελματικό ερώτημα. Ακόμη κι αν είναι δικό σου το ακίνητο, θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις με τη δέουσα σοβαρότητα. Σκέψου μόνο ότι μπορεί να χρειαστεί να το πουλήσεις. Τί θα μεταβιβάσεις? Θεωρητικό ή πραγματικό οικόπεδο?
    1 point
  18. Κι επειδή οι ιδιοκτήτες δεν γνωρίζουν (συνήθως) τη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο ή κάνουν το χαζό προκειμένου να αποφύγουν κι άλλα έξοδα, θα πρέπει, ο μηχανικός, όχι απλώς να ενημερώσει επακριβώς, αλλά και να διασφαλίσει (με μάρτυρες?) ότι ο ιδιοκτήτης ενημερώθηκε.
    1 point
  19. Αν από τα ανωτέρω δεν προκύψει κάτι, θα ψάξεις στο ευρετήριο αδειών (αν υπάρχει) όπου, βάσει ονοματεπώνυμου, θα βρεις και τα υπόλοιπα. Είναι, ίσως, η τελευταία ελπίδα
    1 point
  20. Η πασσάλωση (οριοθέτηση κορυφών) δεν αναφέρεται πουθενά στα άρθρα 29 & 30. Η απλή περίφραξη με συρματόπλεγμα θέλει ΕΕΔΜΚ Συνεπώς....
    1 point
  21. Πράγματι στην α΄εσοχή δεν χαρακτηρίζεται εξώστης
    1 point
  22. Καλημέρα, ένας τρόπος να ψάξεις για τον αριθμό αδείας, αν πρόκειται πχ. για οικοδομή με οριζόντιες, μπες στο Κτημ/γιο και κατέβαζε ένα ένα τα συμβόλαια από τις ιδιοκτησίες μήπως αναγράφεται σε κάποιο από αυτά. Διαφορετικά ρώτα τον εντολέα σου να ρωτήσει πχ. τον διαχειριστή αν γνωρίζει τον αριθμό.
    1 point
  23. @avgoust Πολύ λογική η παρατήρησή σου. Είχα σκεφτεί να το γράψω έτσι, αλλά δεν είμαι απόλυτα βέβαιος ότι δεν υπάρχει κάποια εξαιρετική περίπτωση που δεν εμπίπτει σε εκείνη. Έτσι, προτίμησα να το γράψω με τη γενική του μορφή μέχρι να αποκλείσω την περίπτωση. Το σημαντικό είναι να διαχωρίσουμε τις δύο δραστηριότητες (Υ/Δ καθαρισμού και Τεχν. Έκθεση) ως ανεξάρτητες.
    1 point
  24. Αφού πρόκειται για εφαρμογή διαγράμματος που έχει συντάξει άλλος, θα εφαρμόσεις ό,τι σου δώσει. Αυτός, άλλωστε, έχει την ευθύνη της ορθής αποτύπωσης.
    1 point
  25. Εγώ νομίζω ότι την υδ στο "ακαθαριστα.gov." πρέπει να την κάνουν τα ακίνητα και των δυο περιπτώσεων. Αφενός δεν γράφει ότι εξαιρούνται της ηλεκτρονικής δήλωσης τα ακίνητα που εμπίπτουν στην 2η διάταξη (πλησίον δασικών εκτάσεων), αφετέρου ούτε στην 2η διάταξη γράφει ότι τα ακίνητα που εμπίπτουν σε αυτή απαλλάσσονται απο της υποχρεώσεις της 1ης . Είναι πλεονασμός , αλλά έτσι όπως είναι γραμμένα αυτό φαίνεται σε εμένα τουλάχιστον πιο σίγουρο. Και μην ξεχνάμε ότι η 1η διάταξη η γενική , περιλαμβάνει και τα αδόμητα γεωτεμάχια , ενώ η 2η ( πλησίον δασικών) περιλαμβάνει μόνο τα δομημένα. Αρα οικόπεδο εντός οικισμού ο οποίος είναι πλησίον δασικής έκτασης και εμπίπτει στην 2η διάταξη , αν είναι αδόμητο εμπίπτει σίγουρα στις διατάξεις της 1ης...
    1 point
  26. @Iasonas Y. τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν σημασία κυρίως για τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες. Σε μία πολιτεία που οδηγεί προς κατάργηση την αυτοαπασχόληση και τον μικρομεσαίο επαγγελματία, η όποια αναγνώριση πτυχίου δεν παράγει τα αποτελέσματα που παρήγαγε πριν ας πούμε από 30-40 χρόνια. Δεν μπορείς να γνωρίζεις τι θα ισχύει σε 10-20 χρόνια από σήμερα. Στη δική μου εποχή έλεγαν "γίνε μηχανικός να έχεις καλό επάγγελμα". Κοίτα σήμερα γύρω σου τον επαγγελματικό κλάδο των μηχανικών... Κάνε αυτό που πραγματικά σε έλκει και θεωρείς ότι σε γεμίζει ως επιστήμονα. Τα υπόλοιπα δεν εξαρτώνται από εσένα αλλά από το πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον.
    1 point
  27. Το ΦΕΚ αναφέρει: Επομένως, στο ΦΕΚ, υπόχρεοι υποβολής δήλωσης ορίζονται οι ιδιοκτήτες (κι όχι κάποιος ... εξουσιοδοτημένος από τους ιδιοκτήτες). Με τη λήξη της προθεσμίας θεωρείται ότι κάθε υπόχρεος έχει συναινέσει ...τεκμαρτά, κι ευθύνεται μόνο ως προς την μη υποβολή της δήλωσης. Επιπλέον, οι υπόχρεοι κινδυνεύουν με ποινές ψευδούς δήλωσης που δεν έχει νόημα αν μόνο ένας εκ των ιδιοκτητών δηλώνει τον καθαρισμό. Τέλος, Δεν ισχύει παρά μόνο σε ακίνητα για τα οποία έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο. Στα υπόλοιπα, μπορούν να δηλωθούν κανονικά όσοι ιδιοκτήτες το επιθυμούν, αρκεί να μην δηλώσουν επακριβώς τις ίδιες συντεταγμένες. Το έχω ελέγξει σε προσωπικό επίπεδο. Αυτό που έπρεπε να γίνει εξαρχής, είναι εκείνο που γίνεται περίπου στο κοινωνικό τιμολόγιο: να προαπαιτείται η συναίνεση όλων των υπόχρεων στην κατάθεση της κοινής δήλωσης καθαρισμού της ιδιοκτησίας. Συμπερασματικά, θεωρώ ότι για άλλη μία φορά δημιουργήθηκε μία πλατφόρμα στα γρήγορα και στα "πεταχτά", χωρίς να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των αναγκών του ΦΕΚ. Κρατώ μία επιφύλαξη μόνο, μην τυχόν δημοσιεύτηκε κάπου κάποια διευκρινιστική που δεν έχω λάβει υπόψη.
    1 point
  28. Στα εύστρεπτα με ΕΚ παίρνουμε συνήθως 1,60 όπως λέει παραπάνω γιατί με ΚΠΜ πάμε ενώ με ΕΑΚ μπορούμε και 3,50....ό,τι να ναι δηλαδή. Έχουμε ταυτόχρονη ισχύ δύο κανονισμών με διπλάσιο q ο ένας από τον άλλον.
    1 point
  29. Πληροφορίες για την Ψηφιακή Πλατφόρμα Δήλωσης Καθαρισμού Οικοπεδικών Χώρων Τηλεφωνικό κέντρο: 213 20 47 888 (καθημερινά 08.00 - 16.00) E-mail: [email protected] Αν πάρεις τηλέφωνο θα περιμένεις λίγη ώρα αλλά είναι εξυπηρετικοί. Εναλλακτικά στείλε email. Πιστεύω θα βοηθήσουν.
    1 point
  30. Πήγα από κει και πολύ απλα θέλουν ΟΛΑ τα αρχεία της ρύθμισης!! όχι μόνο σχέδια. Βέβαια από την άλλη σου λέει γιατί δεν την εκδίδετε μονοι σας την πράξη? Τότε γιατί αυτό το πινκ πονγκ με τις διορθώσεις? Πως προχωράει η αίτηση αλλιώς δεν το κατάλαβα.....Σημ: πρόκειται για αναθεώρηση έντυπης για αλλαγή επιβλέποντος μηχ/γου. Σημ. β: εγώ δεν το ήξερα , αλλά από το Πάσχα και μετα η ΥΔΟΜ Παλλήνης μετακόμισε στην Ανθούσα. Απλά το αναφέρω μήπως γλυτώσει κανένας συνάδελφος την ταλαιπωρία!
    1 point
  31. @tettris το λογικό είναι ότι δεν μπορείς να προτείνεις πρόσκαιρα μέτρα καθώς η τεχνική έκθεση είναι μία και πάγια. Δεν μπορείς πχ. να καταδείξεις ποιο συγκεκριμένο δέντρο οφείλει να κλαδέψει ο ιδιοκτήτης και μόνο, διότι μεθαύριο θα φυτέψει ένα άλλο και που δεν θα αναφέρεται/περιλαμβάνεται στην Έκθεση... Επιπλέον, δεδομένου ότι σε όλα τα κτίσματα γίνονται αργά ή γρήγορα εργασίες μικρής κλίμακας που δεν γνωρίζουμε από τώρα, ο ιδιοκτήτης απλά θα πρέπει να γνωρίζει τι να προσέξει κατά τις τότε εργασίες του ώστε να μην βρεθεί υπόλογος. Έτσι, από την αρχή, όπως διαπίστωσες, είχα γράψει ότι τα μέτρα θα πρέπει να είναι γενικά. Όμως (!). Στη διευκρινιστική που προέκυψε αργότερα, αναφέρονταν ότι ο επιστήμονας θα πρέπει να προτείνει και διοικητικές πράξεις για τις απαιτούμενες εργασίες που προκύπτουν βάσει των μέτρων. Αυτό, με πέταξε λίγο έξω από την παραπάνω λογική, δεδομένου ότι δεν μπορείς να προτείνεις ΔΠ επ' αόριστων κι ακαθόριστων εργασιών. Μετά από αυτή τη διευκρινιστική, τείνω περισσότερο στο ..."μικτό" μοντέλο. Δηλαδή, αναφορά στις γενικόλογες υποχρεώσεις του κανονισμού και εξειδίκευση της κάθε υποχρέωσης στην παρούσα κατάσταση. Πχ. "Τα δέντρα (κλάδοι) πρέπει να διατηρούν απόσταση 3 μέτρα από το κτίσμα. Εκ τούτου, το δέντρο α/α1 του σκαριφήματος πρέπει να κλαδευτεί άμεσα". Ή "Οι τέντες πρέπει να είναι πυράντοχες. Εκ τούτου, η τέντα αα2 στο σκαρίφημα, πρέπει να αντικατασταθεί από πυράντοχη". Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κανονισμού είναι ότι εφαρμόζεται ξαφνικά, μετ' επιτάσεως και άγχους, και δεν υπάρχει κάποια αρμόδια επιτροπή να παρέχει Q&A. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τεράστιο μέρος από τις Τεχν. Εκθέσεις που έχουν κατατεθεί ως σήμερα περιέχουν σφάλματα, ακριβώς επειδή ανακαλύπτουμε κάθε ημέρα και μία νέα λεπτομέρεια που δεν είχαμε διαπιστώσει.
    1 point
  32. Πρόστιμο ανέγερσης = τετραγωνικά Χ τιμή ζώνης Πρόστιμο διατήρησης = 50% ανέγερσης Χ έτη Νομίζω πως δεν υπάρχει έκπτωση, αλλά και να υπάρχει πρακτικά δεν έχει σημασία. Στην ουρά και εσύ για Κατηγορία 5. Ας είναι καλά ο φωστήρας Χατζηδάκης που την κατήργησε...
    1 point
  33. Συνάδελφοι, αν και η ΕΕΔΜΚ εκδίδεται με ευθύνη μηχανικού, κακώς για μένα που δεν περιλήφθηκε ΣΑΥ και ΦΑΥ για εργασίες ανακαίνισης. Το ότι δεν θα γίνει καθαίρεση τοίχου δεν απαλλάσσει από την υποχρέωση εκπόνησης ΣΑΥ κ' ΦΑΥ καθώς υπάρχουν ένα σωρό λόγοι ακόμα που απαιτούν την σύνταξή τους. Γνώμη μου είναι ότι καλύτερα να κάνετε αναθεώρηση και να τα συμπεριλάβετε εκ των υστέρων, για να είστε καλυμμένοι.
    1 point
  34. Εδώ να μη ξεχάσουμε και το ζήτημα της ασφάλισης των σπιτιών, που προωθείτε κεντρικά. Η παράλειψη ένταξης στο σύστημα μπορεί να σημαίνει και άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
    1 point
  35. Ακριβώς 1. Το κράτος αποποιείται των (όποιων) ευθυνών του για ελλιπή μέσα πυρόσβεσης, και πετάει το μπαλάκι στους Δήμους 2. Οι Δήμοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη λόγω των προστίμων Το πώς θα ελεγχθούν τόσες δηλώσεις, και με ποιά κριτήρια θα γίνεται ο έλεγχος, είναι προς διερεύνηση...
    1 point
  36. σαν μέτρο εποχή που πολλά καίγονται κάθε χρόνο στην χώρα και ενημέρωσης των πολιτών μέσω εμάς που πχ το είδαμε και άλλων, κακό δεν το βρίσκω για την περίπτωση ακριβώς να υπάρξει μια κοινητοποίηση και όσων δεν ξέρουν ότι πρέπει- πχ νεότερων ατόμων, άτομα που έχουν κάποιο οικόπεδο κάπου μακριά- να γνωρίσουν ότι πρέπει να τα καθαρίσουν. Οτι ο καθένας πρέπει να φροντίζει την γη του και να μην προκαλέσει ασυνήδειτα ατυχήματα τεράστια πχ Μάτι, το καταλαβαίνω, την δήλωση δεν καταλαβαίνω, δηλαδή τώρα ο Πιερακάκης και η παρέα βρήκανε το internet και θα δηλώνουμε το καθετί? Πριν λίγο σκεφτόμουνα κάτι, αν θέλετε όποιος θέλει μας απαντάει, δηλαδή ένας που έχει ένα οικόπεδο κάπου και δεν έβγαλε εκεί κάποια ξερά χόρτα θα έχει κάποιες κυρώσεις αν δεν το δηλώσει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα? Και τέλος μια που ειπώθηκε, φαντάζομαι δεν θα πρέπει να δηλώνει κάθε τρίμηνο αν βγούνε λίγα αγριόχορτα, μάλλον μιλάνε για πιο πολλά ξερά χόρτα, θάμνους, ίσως κάποια ξερά φύλλα πχ πολλές πευκοβελόνες
    1 point
  37. Πρόσεχε συνάδελφε, διότι θίγεις τα μπ.....λα. Εκεί, υπάρχει μια στοιχειώδης οργάνωση
    1 point
  38. Αυτό έκανα. Στο δεκαδικό. Αλλά αυτοί που σήκωσαν την πλατφόρμα δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται.
    1 point
  39. https://ecopress.gr/ypen-paratasi-gia-ta-metra-pyroprosta/ Παράταση έως τις 21 Ιουνίου της προθεσμίας εφαρμογής των μέτρων πυροπροστασίας των δασικών ακινήτων ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης. Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος της σχετικής νομοθεσίας είναι «να έχουμε την μέγιστη δυνατή κινητοποίηση για ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι που έρχεται» και όχι η επιβολή προστίμων.
    1 point
  40. Δεν εχω καταλάβει. Δοθηκε παράταση 30 /6 αλλα συνεχιζει να εχει ημερομηνία λήξης 31/5 αλλη υποχρεωση και πάλι του ιδιοκτητη εφοσον και αν το ακινητό του? Εκεινη δεν την παρατείνουν?
    1 point
  41. Περνάει ο 1ος ιδιοκτήτη με τις συντεταγμένες που δίνει το σύστημα. Πάει να βάλει ο 2ο συνιδιοκτήτης τις συντεταγμένες, βγάζει <<Το οικόπεδο είναι άλλου ιδιοκτήτη>> lol Καλά για να πας να περάσεις με ΚΑΕΚ κτηματολόγιο, δεν το συζητώ. Δεν δουλεύει.
    1 point
  42. Επειδή πρόκειται για υπεύθυνη δήλωση, δηλαδή προσωπική δήλωση, θεωρώ ότι πρέπει να κάνουν όλοι οι συνιδιοκτήτες. Στην ουσία, με τη δήλωση αυτή κάθε συνιδιοκτήτης ομολογεί ότι έχει μεριμνήσει για τον καθαρισμό, ανεξάρτητα από το αν συμμετείχε με φυσική δραστηριότητα ή με κάποιο άλλο τρόπο.
    1 point
  43. Στα εξ αδιαιρέτου ακίνητα, θα πρέπει ο κάθε συνιδιοκτήτης να κάνει ξεχωριστή δήλωση ή αρκει να κάνει ο ένας εκ των συνιδιοκτητών, δήλωση για το οικόπεδο;
    1 point
  44. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    1 point
  45. Ουδέποτε έχω απομακρύνει τα κομμένα χορτάρια από τη γη μου και δεν σκοπεύω να το κάνω. Λειτουργεί σαν χλωρή λίπανση αλλά και ως κάποια προστασία από την απότομη εξάτμιση υγρασίας εδάφους, την οποία τα δέντρα την έχουν ανάγκη τους θερμούς μήνες του χρόνου. Τωρα, για το τυπικό, όταν βρουν η Δήμοι την άκρη, για το που θα πηγαίνουν τα κομμένα χορτάρια να μας πουν και εμάς, διότι σε όλους τους κανονισμούς, οι Δήμοι λένε ότι απαγορεύεται δια ροπάλου να πάνε σε κάδους (και ορθώς). Ελλάδα version 2.0. και συνεχίζουμε...
    1 point
  46. Συναδέλφοi να το κάνουμε λιανά : 1. ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ / ΟΙΚΙΣΜΩΝ : (Αυτό ισχύει εδώ και λίγα χρόνια αλλά εως πέρυσι τα έλεγχαν μόνο κατόπιν καταγγελίας ) ΟΛΑ τα οικόπεδα έχουν υποχρέωση καθαρισμού είτε έχουν είτε δεν έχουν κτίσμα. 2. ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ & ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ : (Αυτά ισχύουν από εφέτος καθώς έως πέρυσι τα εκτός σχεδίου εξαιρούνταν ) α. ΟΛΑ τα γήπεδα που απέχουν έως 100μ από το όριο πόλεων και οικισμών έχουν υποχρέωση καθαρισμού είτε έχουν είτε δεν έχουν κτίσμα β. ΟΛΑ τα γήπεδα ασχέτως γειτνίασης με πόλεις / οικισμούς, εφόσον έχουν κτίσμα έχουν υποχρέωση καθαρισμού. TΕΛΙΚΑ : Τα μόνα που δεν έχουν υποχρέωση καθαρισμού είναι τα γήπεδα που βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μ από πόλη / οικισμό και ταυτόχρονα δεν έχουν κτίσμα. Η πλατφόρμα που ενεργοποιήθηκε και η προθεσμία της 31ης Μαίου αφορά τον καθαρισμό των ακινήτων των παραπάνω περιπτώσεων. ΠΡΟΣΟΧΗ : Για τα ακίνητα που βρίσκονται εντός ή σε απόσταση 300μ από δασικές εκτάσεις και έχουν κτίσμα , ισχύουν επιπλέον οι δυσμενέστερες διατάξεις της άλλης πυροσβεστικής διάταξης που απαιτεί μελέτη μηχανικού με κατηγορίες επικινδυνότητας , ζώνες προστασίας μέτρα πυροπροστασίας κλπ. Για αυτά δεν εχει στηθεί ακόμη η ειδική πλατφόρμα και οι μελέτες υποβάλλονται στους Δημους.
    1 point
  47. Nα μας πει το ΤΕΕ τι θα γίνει όταν παρουσιαστεί μια νέα διαθήκη με έναν ακόμη κληρονόμο που δεν φαινόταν στην αρχική. Εσύ ακολουθείς ότι ειπώθηκε. Πρώτα θα έχεις νόμιμο ιδιοκτήτη με μεταγεγραμμένη πράξη αποδοχής και μετά θα κάνεις υπαγωγή ν.4495,ΗΤΚ κλπ.
    1 point
  48. Υπάρχον κτίσμα με στέγη απο μπετόν έχει τακτοποιηθεί πλήρως με τον 4495. Στα πλαίσια της ανακαίνισης θέλω να τοποθετήσω πάνελ πολυουρεθάνης. Απαιτείται άδεια;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.