Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.274


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.531


  3. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      104


  4. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.651


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.0

    77.535 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. ΟΚ, ευχαριστώ πολύ. Νόμιζα ότι η αλλαγή χρήσης αναφερόταν στ τ.μ. που ρύθμιζα. Ενώ από ότι καταλαβαίνω τώρα το κουτάκι θα το τσέκαρα αν π.χ. είχα κατοικία που έγινε κατάστημα και αύξηση του συντελεστή δόμησης λόγω της νέας χρήσης και μετά θα ρύθμιζα τα αντίστοιχα επιπλέον μέτρα. Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.
    1 point
  3. Η αλλαγή χρήσης επιλέγεται στην πλατφόρμα μόνο στην περίπτωση που υπάρχει αλλαγή χρήσης από κύρια σε άλλη κύρια και ταυτόχρονα αύξηση του συντελεστή δόμησης λόγω της νέας χρήσης. Στην περίπτωσή σου δεν έχεις κάτι τέτοιο. Έχεις ΥΔ, ΥΚ και έλεγχο για Δ. Δες και το άρθρο 100, παρ. 7.
    1 point
  4. Αυτο ειναι απο τον Leonhardt
    1 point
  5. Άκη, εγγράφως εις διπλούν στο πρωτόκολλο του δήμου το θέλουν σύμφωνα με την εγκύκλιο. <<Μέχρι τη λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρµας στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης της επικινδυνότητας, η Έκθεση του αρµόδιου τεχνικού επιστήµονα και η Δήλωση Εφαρµογής των µέτρων πυρασφαλείας του ιδιοκτήτη, τα ανωτέρω στοιχεία υποβάλλονται εις διπλούν σε έντυπη μορφή στον οικείο Δήμο.>>
    1 point
  6. @Lorenzo Όπως τα λέει ο Άκης είναι τα πράγματα. Στην κατηγορία 1 υποχρεωτικά γίνεται μια δήλωση για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία. Αν μια αυθαιρεσία (πχ η μη υλοιποίηση της μεσοτοιχίας) αφορά και τις δυο ιδιοκτησίες, τότε βάζεις την μια λοιπή παράβαση, σε μια εκ των δυο δηλώσεων και στην Τ.Ε της άλλης δήλωσης αναγράφεις ότι αυτή ρυθμίστηκε με βάση την υπ αριθμ. τάδε δήλωση με Α/Α ....και ηλ. κωδικό...κατά τα γνωστά. Υ.Γ Μην μπλέκεις θέματα τακτοποιήσεων σε ενότητες της ΗΤΚ (έχω μεταφέρει εδώ τη συζήτηση)
    1 point
  7. ι. Για κτίρια κατοικιών ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο "(κάλυψη κτιρίου),"(**), προοριζόμενος για βοηθητικές χρήσεις με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους. ("Σε περίπτωση που η κύρια χρήση του υπογείου χώρου δεσμεύεται συμβολαιογραφικά για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης, η οροφή του σε κανένα σημείο δεν δύναται να υπερβαίνει το 1,50 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους" )
    1 point
  8. αφού α) υπάρχει Σ.Ο.Ι και β) δεν έγινε καμιά δήλωση αυθαιρέτων για ορόφους προφανές είναι ότι θα πρέπει να επιλέξεις νόμιμο!
    1 point
  9. Αυτό αφορά την πυροσβεστική διάταξη περί καθαρισμού . Δεν αφορά τα ακίνητα έως 300μ από δασικό χάρτη (όπου απαιτείται έκθεση μηχανικού κ.λ.π που ρώτησε ο συνάδελφος)
    1 point
  10. Οκ. Ισχύει ότι αναφέρω παραπάνω. Ζητάς την περαιωμένη υπαγωγή και τα προσαρτημένα σχέδια για να ελέγξεις υπαγωγή και ακίνητο.
    1 point
  11. πολύ σωστά έχει απαντήσει ο Pavlos33, ναι επικοινώνησε πρώτα με αυτόν να σου δώσει την τελική περαιωμένη δήλωση σήμερα. Και μετά πρέπει να πας να δεις πάλι το ακίνητο με τα σχέδια της άδειας και της πρώτης ρύθμισης να το ελένξεις πάλι γιατί από το 2021 που μεταβιβάστηκε μπορεί να έχουν γίνει και άλλα αυθαίρετα.
    1 point
  12. Στο σύστημα N.4495 έλεγξες αν έχει περαιώσει; Το πιθανότερο είναι η συμβολαιογράφος να του ζήτησε περαίωση δήλωσης και να έχει ήδη γίνει. Αν όχι να την περαιώσει και βεβαίως να λάβεις όλα τα σχέδια με Υ.Δ περί ταυτόσημου για να πας να ελέγξεις από κοντά το ακίνητο.
    1 point
  13. 1,20μ το ταβάνι του υπογείου από το διαμορφωμένο έδαφος. αρθ. 11 πα6. 6ι "με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους"
    1 point
  14. Πολύ χρήσιμο το σχεδιάγραμμα! Η απορία μου είναι ποιους χαρακτηρισμούς των δασικών χαρτών (ΔΔ,ΑΔ κ.α.) εντάσσουμε στις δασικές εκτάσεις ;
    1 point
  15. Θα βάλεις ΥΔ=ΥΚ=19 τμ και ελέγχεις και για τυχόν παραβίαση της Δ.
    1 point
  16. 1) Για να γίνουν νόμιμα οποιεσδήποτε εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής, πρέπει οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών της πολυκατοικίας να έχουν εκδώσει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και να έχουν ιδρύσει τραπεζικό λογαριασμό στο ΑΦΜ της πολυκατοικίας. Το ΑΦΜ της πολυκατοικίας είναι το ΑΦΜ της ένωσης των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο. Τα έξοδα για εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους ανήκουν στα κοινόχρηστα έξοδα. Κάθε ιδιοκτήτης καταθέτει το μέρος των κοινοχρήστων εξόδων, που του αναλογεί, στον τραπεζικό λογαριασμό της πολυκατοικίας. Τη διαχείριση του τραπεζικού λογαριασμού αναλαμβάνει ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Ο διαχειριστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκδώσει απόδειξη είσπραξης, χρησιμοποιώντας το ΑΦΜ της πολυκατοικίας, σε κάθε ιδιοκτήτη μεμονωμένα για το ποσό που κατέβαλε, κατόπιν κοινοποίησης του αποδεικτικού τραπεζικής κατάθεσης. 2) Οποιοσδήποτε από τους ιδιοκτήτες μπορεί να καταθέσει στη Γενική Συνέλευση της πολυκατοικίας πρόταση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών στους κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής. Η συγκεκριμένη πρόταση αποκτά δεσμευτικό χαρακτήρα για όλους τους ιδιοκτήτες εφόσον εγκριθεί από την πλειοψηφία, σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Αν δεν υπάρχει κανονισμός, τότε η πρόταση εγκρίνεται εφόσον την εγκρίνει εκείνος ο αριθμός των ιδιοκτητών, που αθροιστικά συγκεντρώνουν ποσοστό συνιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής γνήσια μεγαλύτερο από 50%. Αν δεν υπάρχει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και η πρόταση εγκριθεί από την πλειοψηφία, οι ιδιοκτήτες που καταψήφισαν μπορούν να επικαλεστούν μη νομιμότητα της διαδικασίας και έτσι να μην τους επιβληθούν κυρώσεις λόγω μη συμμετοχής στα σχετικά έξοδα. Αν υπάρχει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και εγκριθεί η σχετική πρόταση από την πλειοψηφία, τότε αυτομάτως καθίσταται υποχρεωτική για όλους τους ιδιοκτήτες. Σε αυτήν την περίπτωση η Γενική Συνέλευση μπορεί να εξουσιοδοτήσει δικηγόρο να κινηθεί νομικά κατά των ιδιοκτητών που αρνούνται να συμμετάσχουν στα έξοδα των εργασιών. 3) Το δώμα, όπως και ο φέρων οργανισμός (στο σύνολό του), σε οικοδομές με οριζόντιες ιδιοκτησίες, ανήκουν στους κοινόχρηστους χώρους. Η ανέγερση ορόφου στο δώμα της οικοδομής θα καταλαμβάνει ένα μέρος της επιφάνειας του δώματος. Η επιφάνεια του νέου δώματος (επιφάνεια παλαιού δώματος - επιφάνεια νέου ορόφου) εξακολουθεί να είναι κοινόχρηστος χώρος. Το δικαίωμα υψούν συνήθως έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους. 4) Αν οι οικοδομικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους πρέπει να γίνουν για λόγους ασφάλειας ή υγείας και η σχετική πρόταση έχει απορριφθεί από την πλειοψηφία της Γενικής Συνέλευσης, η μειοψηφία μπορεί να κινηθεί δικαστικά και να ζητήσει να υποχρεωθούν όλοι οι ιδιοκτήτες να συμβάλουν στις αντίστοιχες δαπάνες. ΥΓ: Όλα αυτά τα γράφω με επιφύλαξη. Σε περίπτωση διαφωνίας των ιδιοκτητών χρειάζονται νομικές συμβουλές από δικηγόρο. Υπάρχει η άποψη ότι οι κοινόχρηστοι χώροι πρέπει να δηλωθούν στο Ε9 της πολυκατοικίας (με κωδικούς taxisnet στο ΑΦΜ της πολυκατοικίας). Ο ΕΝΦΙΑ που αντιστοιχεί στους κοινόχρηστους χώρους καταχωρείται στα κοινόχρηστα έξοδα. Δεν γνωρίζω αν αυτή η άποψη ευσταθεί.
    1 point
  17. @gsaraf Λέει η διάταξη " 1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: (α) Περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, [...] 2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά. των περιοχών και εκτάσεων της §1." Η εξαίρεση που εισάγεται με το (2) καταδεικνύει το λάθος του δικηγόρου. Αν εξαιρούνταν όλα τα αστικά ακίνητα με κτίσμα δεν θα υπήρχε το (2).Εκτός αν ο δικηγόρος αναφέρεται ακριβώς σε αυτό , δλδ στους φροντισμένους κήπους. ΥΓ. Δλδ φαντάσου οικόπεδο με οικία , ακατοίκητη για χρόνια , που έχει γίνει ζούγκλα. Κατά τον δικηγόρο δεν έχει υποχρέωση καθαρισμού ?!
    1 point
  18. 58 downloads

    Οδηγός χρήσης της πλατφόρμας «Αμφισβήτηση του ελάχιστου ετήσιου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα, για την εφαρμογή των παρ. 3 και 4 του άρθρου 28Α του ν.4172/2013»
    1 point
  19. Όχι, είναι λάθος να σου ζητούν ΣΑ. Οι ΕΠΑΕ δεν μετατράπηκαν σε ΣΑ (ώστε να συνεχιστεί αυτή η υποχρέωση, όπου υπήρχε) αλλά καταργήθηκαν. Τα ΣΑ συστήθηκαν ως νέο όργανο. Η υποχρέωση για ΣΑ τέθηκε σε νέα βάση εξαρχής. Μόνο όπου ορίζεται ρητά υπάρχει πλέον η υποχρέωση για ΣΑ
    1 point
  20. @gio Όχι, επειδή το κείμενο που παρέθεσαν οι συνάδελφοι avgoust και John Papadopoulos αφορά μόνο όσους διαθέτουν ταμειακή μηχανή. Στον διαδικτυακό τόπο του υπουργείου εμπορίου δίδονται απαντήσεις σε «ερωτήσεις σχετικά με τα μέσα πληρωμής – POS (KYA 8139/2024)». Σταχυολογώ δύο αποσπάσματα: Αν […] αποδεχόμαστε πληρωμές μόνο από επιχειρήσεις ή άλλους ελεύθερους επαγγελματίες, είμαστε υπόχρεοι […]; Όχι, αφού απαραίτητη προϋπόθεση […], είναι η αποδοχή πληρωμής να γίνεται από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί ως καταναλωτής, […]. Ποια μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών καλύπτουν την υποχρέωση […]; […] όλες οι διαθέσιμες συσκευές […], μέθοδοι και εφαρμογές […] που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών πληρωμής, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας […]. Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής […], εμπίπτει κάθε εφαρμογή πληρωμής μέσω της οποίας ο καταναλωτής (πληρωτής) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πληρωμή με κάρτα πληρωμών (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη), προς τον επαγγελματικό λογαριασμό υπόχρεης οντότητας.
    1 point
  21. δεν χρειάζεσαι έγκριση ΣΑ, αφού δεν είναι παραδοσιακός. Πας κατά τα γνωστά ...
    1 point
  22. Τι να σου πω συνάδελφε. Επιμένεις στην δική σου ερμηνεία του νόμου. Πήγαινε σε μια ΥΔΟΜ και ρώτησε να δεις τι θα σου απαντήσουν..
    1 point
  23. Ευχαριστούμε είναι το ελάχιστο που μπορούμε να πούμε
    1 point
  24. Σ.Α. = *********** Αρχιτεκτόνων Απαράδεκτη προσβολή ολόκληρης ειδικότητας και συναδέρφων. Λαμβάνεις ποινή Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.