Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.274


  2. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      226


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.587


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.085


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/06/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτο ειναι απο τον Leonhardt
    2 points
  2. Version .5

    11.612 downloads

    Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού Αδόμητο Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495 Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495 β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 . Δήλωση ιδιοκτήτη Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
    1 point
  3. Ανέκαθεν υπήρχαν διατάξεις για τα όμβρια. Επειδή το κτίριο σου είναι προ ΓΟΚ 85 , και τότε υπήρχε το άρθρο 97 του ΝΔ 8/73 ,στο αρθρο 97 "1. Τα όμβρια ύδατα των ιδιοκτησιών συλλέγονται καταλλήλως και αποχετεύονται εις την προ των κτιρίων υπόνομο ομβρίων. Ελλείψει τοιαύτης, η αποχέτευσις δέον όπως γίνεται εις τα ρείθρα των πεζοδρομίων. 2. Εις περίπτωσιν υψομετρικής διαμορφώσεως του οικοπέδου τοιαύτης ώστε να καθίσταται αδύνατος η αποχέτευσις των ομβρίων υδάτων προς τα ρείθρα της οδού ή προς την υπόνομο είναι δυνατή η συγκέντρωσις αυτών εις απορροφητικά φρεάτια κατασκευαζόμενα εις το ακάλυπτο τμήμα του οικοπέδου υπό το όρον ότι ουδεμία βλάβη εκ της υγρασίας επί των εγγύς κτιρίων λαμβάνει χώραν. Εις περίπτωσιν δημιουργίας οιασδήποτε οχλήσεως τα φρεάτια δέον όπως κατασκευάζονται απολύτως στεγανά τα δε όμβρια ύδατα που συγκεντρώνονται ανυψώνονται δι' αντλήσεως και αποχετεύονται εις τα ρείθρα της οδού." Καταργήθηκε με τον ΓΟΚ/85 , όμως μπήκαν στον κτιριοδομικό κανονισμό αναλυτικότερες διατάξεις για τα όμβρια και συγκεκριμένα στο άρθρο 26 παρ.4 αυτού. Σήμερα με τον ισχύοντα νέο κτιριοδομικό κανονισμό διαβάζουμε στο αρθρο 27 : "4. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ 4.1. Όλες οι επιφάνειες απορροής όμβριων ή οι επιφάνειες στέγης κτιρίου ή χώρου νέου ή υφισταμένου ή οικοπέδου ή ανοικτού χώρου, εφόσον προκαλούν ή είναι δυνατόν να προκαλέσουν ενόχληση ή συνιστούν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των γειτονικών ιδιοκτησιών ή κοινόχρηστων ή δημόσιων χώρων (όπως πχ. πεζοδρομίων) με την κατάκλυσή τους με όμβρια νερά πρέπει να διαθέτουν εγκατάσταση αποχέτευσης όμβριων. Απαγορεύεται η ελεύθερη απορροή όμβριων από τα δώματα και τους εξώστες. 4.2. Η εγκατάσταση αποχέτευσης όμβριων περιλαμβάνει τις διαμορφώσεις και τα στοιχεία συλλογής όμβριων νερών των κτιρίων, το δίκτυο των οριζοντίων ή κατακόρυφων υδροροών, τα απαραίτητα σημεία καθαρισμού, τις αμμοπαγίδες και τη σύνδεση με το δημοτικό ή δημόσιο αγωγό όμβριων ή ακάθαρτων, εφόσον υπάρχει παντορροϊκό σύστημα. Σε περίπτωση παντορροϊκού αγωγού, στο δίκτυο υδρορροών πρέπει να προβλεφθούν οσμοπαγίδες σε κατάλληλες θέσεις, που να μην ευνοούν τη γρήγορη εξάτμιση του νερού της παγίδας. 4.3. Εάν δεν υπάρχουν αγωγοί κατάλληλοι για τη διάθεση των oμβρίων, τότε αυτή μπορεί να γίνεται στα ρείθρα των πεζοδρομίων. Σε περίπτωση αδυναμίας διάθεσης των όμβριων και εκεί, είναι δυνατή η διάθεση των όμβριων σε απορροφητικό φρέαρ, με τις εξής προϋποθέσεις: - Το φρέαρ να απέχει τουλάχιστο 5 m από θεμέλια κτιρίων ή τα όρια του οικοπέδου. - Το φρέαρ να απέχει τουλάχιστο 5m από υδραγωγεία και 10m από φρεάτια ή πηγές νερού. - Τα όμβρια να μην έχουν μολυνθεί με λύματα ή απόβλητα, όπως επίσης να έχουν υποστεί καθίζηση φερτών υλών σε κατάλληλες οσμοπαγίδες. 4.4. Σε κάθε περίπτωση, επιτρέπεται η συλλογή όμβριων σε στεγανή δεξαμενή, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις. Η δεξαμενή πρέπει: - Να έχει επαρκή χωρητικότητα σύμφωνα με τις τοπικές συνθήκες. - Να έχει στεγανά τοιχώματα που να αποκλείουν τόσο τη διαρροή των όμβριων, όσο και κυρίως την εισροή υπόγειων ή άλλων νερών. - Να έχει επαρκή αερισμό και στόμια καθαρισμού και επίσκεψης. - Να απέχει τουλάχιστο 1,00 m από τα όρια του οικοπέδου ή τα θεμέλια κτιρίων και 5,00 m από κάθε πηγή νερού."
    1 point
  4. Προφανώς ανησυχείς μήπως με τις εργασίες του άρθ.30 ξεπεράσεις τα 25 χιλ του προπ/σμού. Δεν προκύπτει από κάπου ότι πρέπει απαραίτητα να περιληφθούν, αλλά ακόμα και αν δεν θες να κάνεις την συγκεκριμένη θεώρηση, βγάλε ξεχωριστά την βεβαίωση του άρθ.30.
    1 point
  5. Δεν προκύπτει από κάπου ότι κάνει δήλωση αυτός με το υψηλότερο ποσοστό, άρα βάλε όποιον/α βολεύει.
    1 point
  6. Τελικά, η διαδικασία είναι η εξής: Με αυτοματοποιημένο αίτημα γυρίζει σε ΥΠΑΓΩΓΗ και στη συνέχεια με δεύτερο αίτημα αλλάζεις της επιλογή του πεδίο "Παραδοσιακό-Διατηρητέο". Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 6. Δεν παραθέτουμε ολόκληρα μηνύματα - Έγινε η κατάλληλη επεξεργασία - jbosdas
    1 point
  7. Από τη συνολική διατύπωση φαίνεται ότι αναφέρεται σε εξ ολοκλήρου καλλιεργούμενες εκτάσεις τις οποίες εξαιρεί από τον κανονισμό. Μάλιστα, εξειδικεύει λέγοντας ότι ακόμη κι αν υπάρχει βοηθητικό κτίσμα αγροτικής δραστηριότητας σε εκείνες, πάλι δεν εμπίπτουν στα πλαίσια του κανονισμού. Βέβαια, μία διευκρίνιση από επίσημα χείλη θα ήταν προτιμότερη.
    1 point
  8. " Δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός πυροπροστασίας περί ακινήτων πλησίον δασικών κλπ εκτάσεων στις "καλλιεργούμενες εκτάσεις, " Αυτη η εξαίρεση τι εννοει? Αν ειναι Α.Α η γη που ειναι το ακινητο (με σπίτι μέσα ) εξαιρείται?
    1 point
  9. Επειδή εχει δημιουργηθεί μια σύγχυση σε πολλούς λόγω παράλληλης ισχύος 2 διαφορετικών διατάξεων, έφτιαξα το παρακάτω διάγραμμα που νομίζω ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Ευπρόσδεκτες παρατηρήσεις , διορθώσεις.. ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 2024.pdf Συμπληρώνω επισημάνσεις συναδέλφων που αφορούν εξαιρέσεις : 1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καθαρισμού "διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά." των ακινήτων που βρίσκονται εκτός της ζώνης των 300μ από δασικές κλπ εκτάσεις. 2. Δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός πυροπροστασίας περί ακινήτων πλησίον δασικών κλπ εκτάσεων στις "καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας."
    1 point
  10. Μού 'λαχε να το "ακούσω" και αυτό!!!!!!! Ισουψείς, λέει, από μακριά με "κούριερ" (ιντερνετ) !!!! (τι άλλο θα ακούσω ακόμη). Γιατί θέλετε, τόσο απλά, να απαξιώνετε το επάγγελμα που θέλετε να κάνετε??? Να υποψιαστώ πως και το περίγραμμα του χωραφιού που έχεις μπροστά σου και αυτό από κάπου το έκανες "κόπυ" (όπως λέτε εσείς οι νέοι). Όχι?? Γιατί αν αυτό ήταν προϊόν αποτύπωσης, με GPS ή σταθμό, τότε θα είχες την δυνατότητα να έχεις τα υψόμετρα στα σημεία αποτύπωσης (τοποσταθερά), αφού & τα δύο όργανα δίνουν υψόμετρα!!!!!!! Το Τοπογραφικό Διάγραμμα ενός χωραφιού είναι η πιο- πιο- πιο απλή μορφή της τοπογραφίας. Δεν υπάρχει πιο απλή. Πρέπει να μπορούν και να ξέρουν να την κάνουν όλοι, όσοι φυσικά θέλουν να ασχοληθούν με την Τοπογραφία. Δεν είναι, ας πούμε, η αποτύπωση για.... ένα φράγμα σε φαράγγι !!! Όταν, πριν κάποια πολλά χρόνια, κάναμε την μελέτη για το Φ. Αέριο, από Αλιστράτη Σερρών έως την Β. Περιοχή Δράμας, μόνο για το χωροσταθμικό Δίκτυο (δημιουργία τριγώνων δικτύου κλπ. κλπ) όπως αυτό προέκυψε από "βάρη στην επίλυση της συνόρθωσης", περπατήσαμε κάπου 70.000μ μόνο για το Χωρ. αυτό δίκτυο!! .................................................. Περιμένω λοιπόν τα επόμενα....
    1 point
  11. Ολη η ιστορία έχει προκύψει από την δικαστική απόφαση για το Μάτι, όπου οι πολιτικοί την έβγαλαν καθαρή και την πλήρωσαν οι πυροσβέστες. Προφανώς με τον τρόπο τους ενημέρωσαν τους κυβερνώντες ότι κερατάδες και δαρμένοι δεν παίζει. Ετσι πάνε οι πολιτικοί να πετάξουν τις ευθύνες στους πολίτες, με ένα νόμο δημοσιουπαλληλικής νοοτροπίας αποφυγής ευθυνών, σε συνδυασμό με τις γνωστές εμμονές της νομικής επιστήμης, που διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλον.
    1 point
  12. @avgoust ΦΕΚ 2194 Β' 10-04-2024 (Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38701/1172) Άρθρο 2 Στο τέλος της παρ. 3.1. του άρθρου 3 του Κεφαλαίου Δεύτερου του Άρθρου Πρώτου της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΔΑΟΚΑ/ 55904/2019/19-05-2023 (Β’ 3475) κοινής υπουργικής απόφασης προστίθεται η ακόλουθη φράση: «Κατόπιν σχετικής κατά περίπτωση τεκμηρίωσης, στην τεχνική έκθεση του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Τρίτου του παρόντος Κανονισμού, είναι η δυνατή η απόκλιση από τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας των υποπαρ. 3.1.1, 3.1.2 και 3.1.3 της παρούσας παραγράφου.».
    1 point
  13. -Δεν είναι υποχρεωτικό - Οχι η σκάλα του παταριού δεν είναι κενό, μετράει στο εμβαδόν του παταριού για τον έλεγχο του 70% του υποκείμενου χώρο. Μπορείς να έχεις κλειστό χώρο σε επαφή με τη σκάλα. - Το τμήμα που θα βάλεις σε δόμηση, θα είναι όροφος, άρα η επιφάνεια κάτω από αυτό το τμήμα δεν θα είναι υποκείμενος χώρος του παταριού, άρα μειώνεται ο υποκείμενος χώρος και πρέπει να μειώσεις και το πατάρι για να ισχύει το 70%. Επίσης η σκάλα του παταριού μετράει στον έλεγχο του 70% τους υποκείμενου χώρου, δεν μετράει στο έλεγχο του 25% της επιτρεπόμενης δόμησης. Αν όμως η σκάλα είναι τμήμα του συνεπίπεδου ορόφου δηλαδή σκάλα αυτοτελούς ιδιοκτησίας και όχι σκάλα του παταριού, επίσης ο χώρος κάτω από την σκάλα δεν θα μετρήσει σαν υποκείμενος χώρος του παταριού. Άρα ο υποκείμενος χώρος για τον έλεγχο του 70% είναι μόνο ότι είναι κάτω από το πατάρι, από το κενό του (από την σκάλα του παταριού αν έχουμε) και προσθέτεις και τους περιμετρικούς τοίχους. Οπότε πάντα θα προκύπτει ένα κενό γύρο στο 20-25% σε σχέση με το εμβαδόν του παταριού. -Δεν υπάρχει υποχρέωση να διαχωρίζονται με τοίχους. Αλλά όταν έχω πατάρι συνεπιπεδο με όροφο όλοι οι περιμετρικοί τοίχοι του παταριου μετράνε σε δόμηση (έχει βγει εγκύκλιος).
    1 point
  14. 5.134 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  15. Δυστυχώς ο κανονισμός αυτός έχει πολλά ζητήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπισθεί με ορθό τρόπο. Δύο-τρία πολύ βασικά : 1) Δεν καθορίζει ελάχιστο μέγεθος Δασικής έκτασης που καθιστά το ακίνητο υπόχρεο εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν υπάρχει κάπου 1 στρέμμα δασικής έκτασης και απέχεις 299,5 μ από τα όρια του, όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός, υπάγεσαι στις διατάξεις. Και μπορεί το οικόπεδο σου με το κτίσμα σου να είναι 20 στρέμματα. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ και είναι στα όρια του κωμικού. 2) Ορίζει ως υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη για ΟΛΑ τα μέτρα, προληπτικά και παθητικής/ενεργητικής πυροπροστασίας , του ζητάει ετήσιες Υ/Δ εφαρμογής , όταν σε ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς πυροπροστασίας υπεύθυνος είναι ο εκμεταλλευτής/ενοικιαστής. Για παράδειγμα, απαγορεύεται σε πολλές περιπτώσεις η υπαίθρια αποθήκευση καυσόξυλων. Δηλαδή αν έχεις ένα σπίτι στο Ν.Βουτζά και το νοικιάζεις, πρέπει να υπογράψεις ως ιδιοκτήτης αντίστοιχες Υ/Δ.Και καλά να είσαι εδώ. Αν ζεις στην Αυστραλία ? 3) Απαιτεί πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με πολλές άλλες διατάξεις. Για παράδειγμα, στους Θρακομακεδόνες π.χ. ή στην Παλαιά Πεντέλη, εντός οικισμού πάντα, αν εφαρμοσθεί δεν πρέπει να μείνει ούτε δέντρο όρθιο στις ιδιοκτησίες. 4) Έχει απαιτήσεις που σε καποιες περιπτώσεις είναι ΜΗ εφαρμόσιμες. Με τους όρους που θέτει απαιτείται να κατασκευαστεί μάντρα συμπαγής στο όριο του οικοπέδου σε όλα σχεδόν τα ακίνητα που εμπίπτουν. Δηλαδή έχω ας πουμε στην Ελευσίνα μία αποθήκη σε οικόπεδο 70 στρέμματα, και επειδή στα 250 μέτρα από το όριο του οικοπέδου περνάει ένας παραπόταμος που για 10 μέτρα εκατέρωθεν ανήκει στις κατά το νόμο οριζόμενες δασικές εκτάσεις πρέπει να κατασκευασω μάντρα 1μ σε όλο το όριο του οικοπέδου. Ωραία επίσης ακούγεται να επιβάλλεται η επέκταση των sprinkler στην περίμετρο της στέγης ενός κτιρίου- επιβάλλεται όταν το κτίριο διαθέτει ήδη τέτοιο σύστημα στο εσωτερικό του-αλλά όποιος έχει σχεδιάσει έστω και ΜΙΑ φορά ένα τέτοιο σύστημα γνωρίζει ότι η δεξαμενή και το πυροσβεστικό συγκρότημα διαστασιολογούνται για ταυτόχρονη λειτουργία μικρής ποσότητας καταιονητήρων για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια- δε γίνεται με το ίδιο σύστημα να τροφοδοτήσεις δίκτυο καταιονητήρων ΑΝΟΙΚΤΟΥ τύπου που καλύπτει περιμετρικά την οροφή του κτιρίου. Δεν επαρκεί. Και άλλα πολλά, δυστυχώς.
    1 point
  16. Version 1.0.0

    613 downloads

    Το αναθεωρημένο σχέδιο με ημερομηνία 13.12.2021 για υποσταθμούς της ΔΕΔΔΗΕ. Περιέχει τα απαιτούμενα μεγέθη καθώς και κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Έχει μικρές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο του 1993. Το αρχείο autocad έχει προκύψει από μετατροπή του pdf που χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ με την εντολή PDFIMPORT. Δεν το χορηγεί η ΔΕΔΔΗΕ.
    1 point
  17. Ρωτάω και απαντάω μόνος μου: rae.gr "Αποφάσεις": https://www.rae.gr/αποφάσεις Aπόφαση 30: https://www.rae.gr/2020/01/08/αποφαση-ραε-υπ-αριθμ-30-2020-έγκριση-εγχει Το pdf είναι αυτό: https://www.rae/gr/wp-content/uploads/2021/01/ΑΠΟΦΑΣΗ-30.pdf Στη σελίδα 20 & 21 γράφει: "ΔΕΔΔΗΕ Εγχειρίδιο Μετρητών & Μετρήσεων Άρθρο 5: Προστασία, Ασφάλεια και Προσβασιμότητα των Μετρητικών Διατάξεων 2. Οι θέσεις, όπου εγκαθίστανται οι μετρητικές διατάξεις, πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Να τοποθετούνται σε σημείο ελεύθερα, αυτοδυνάμως και διαρκώς προσβάσιμο από το Διαχειριστή του Δικτύου για τη λήψη των ενδείξεων και τον έλεγχο της μετρητικής διάταξης από τα εντεταλμένα αρμόδια όργανα. β) Να προστατεύονται από επιδράσεις υγρασίας, σκόνης και θέρμανσης από παρακείμενες εγκαταστάσεις. γ) Η στήριξη των μετρητών και των οργάνων μέτρησης να γίνεται σε στοιχεία που δεν υπόκεινται σε κραδασμό."
    1 point
  18. Version 2.2

    6.086 downloads

    Εφαρμογή εξαγωγής γεωαναφερόμενων ορθοφωτοχαρτών Κτηματολογίου. Η συζήτηση για το αρχείο γίνεται σε αυτό το θέμα: http://www.michanikos.gr/topic/23333-%CE%91%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC/
    1 point
  19. avgoust όχι ... αλλά έχω ένα πολύ γρήγορο τρόπο διόρθωσης του dxf στο AUTOCAD: 1. επιλογή όλων --> δεξί κλικ --> properties 2 στα properties πάνω-πάνω εκεί που γράφει All(6666) επιλέγουμε Text(459) ..... έτσι ορίζουμε ιδότητες για τα text μόνο 3. Στην ενότητα Text και συγκεκριμένα στην μεταβλητή justify ορίζουμε τιμή Top left (αντί για Left που έχει). Με την παραπάνω διαδικασία τα κείμενα του dxf από tek έρχονται στη θέση τους...
    1 point
  20. Σ.Α. = *********** Αρχιτεκτόνων Απαράδεκτη προσβολή ολόκληρης ειδικότητας και συναδέρφων. Λαμβάνεις ποινή Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.