Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.531


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.274


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.211


  4. loser

    loser

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      440


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. @vck Η λογική του νομοθέτη συνάδελφε είναι να εκτοπίσει τους πιο οικονομικά αδύναμους , να τους εξαντλήσει, και να στρώσει το έδαφος για νέους επενδυτές και νέους εποικιστές . Πολύ λίγα από τον κανονισμό πυροπροστασίας είναι θετικά .
    2 points
  2. Κατά τον έλεγχο από ΥΔΟΜ, στην διαδικασία έκδοσης αδειών δόμησης, π.χ. στο στάδιο θεώρησης όρων δόμησης ή και προελέγχου, θεωρώ οτι υπάρχουν "υπερβάσεις" (κατ' ουσίαν καταστρατηγήσεις) στον ρόλο του ελέγχοντα. Συγκεκριμένα: 1. Δεν καταγράφει τις παρατηρήσεις άπαξ, αλλά επανέρχεται κάθε φορά με νέες, επιπρόσθετες. 2. Δεν λαμβάνει υπόψιν τις απαντήσεις του αρμοδίου μηχανικού, με μορφή υπομνήματος, αφού οι απαντήσεις δεν μπορούν να καταγραφούν σαν σχόλια. Αφορούν ουσιώδη θέματα, όπως ο Σ.Δ κλπ. 3. Δεν υπάρχει επίκληση διατάξεων στις εκάστοτε παρατηρήσεις, μα "εντολές". 4. Ζητώνται στοιχεία που δεν προβλέπονται, όπως π.χ. να υποβληθούν οικοδομικές άδειες, τακτοποιήσεις κλπ σε θεώρηση όρων δόμησης. 5. Ζητάται η αφαίρεση στοιχείων, τα οποία ο μηχανικός θεωρεί σημαντικά για την τεκμηρίωση κάθε βήματος στον σχεδιασμό του έργου, όπως π.χ. η παράθεση της νομοθεσίας (διατάξεων) που ο μηχανικός επικαλείται, επεξηγηματικά. 6. Ζητάται η αφαίρεση στοιχείων από σχέδια, όπως π.χ. αφαίρεση δηλώσεων, υπολογισμών προβλεπόμενων πολεοδομικών στοιχείων (που καταγράφονται και στα στοιχεία της αίτησης), απαιτώντας τα ελάχιστα που προβλέπει το υπόδειγμα του υπουργείου. Εφόσον κρίνεται από την πλευρά του αιτούντα ή και του μηχανικού, οτι η συμπεριφορά της ΥΔΟΜ δεν είναι σύννομη, ποία η αρμόδια ανωτέρα αυτής αρχή, για να την ελέγξει;; Επειδή τα θέματα άπτονται και ουσίας πολεοδομικών στοιχείων, π.χ. αν ο Σ.Δ. αφορά επαγγελματική χρήση ή κατοικία (κατά την ερμηνεία της ΥΔΟΜ), αλλά και θέματα δημοσιοϋπαλληλικής λειτουργίας και συμπεριφοράς όπως π.χ. να "πηγαινοέρχεται" μιά αίτηση επί μήνες, με απίστευτες παρατηρήσεις, τίθεται το ερώτημα: σε ποία ελέγχουσα τις ΥΔΟΜ υπηρεσία, μπορούν να τεθούν τα θέματα προς επίλυση;; Είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή η Περιφέρεια; κάτι συγκεκριμένο για το ποία υπηρεσία ακριβώς, είναι η αρμόδια;; Αν κάποιος έχει ανάλογη εμπειρία, με τις ευχαριστίες μου.
    1 point
  3. Τακτοποίηση: πρόκειται για την ανταλλαγή και προσθαφαίρεση εδαφικών τμημάτων δύο ή περισσότερων γειτονικών ακινήτων, για να καταστούν άρτια και οικοδομήσιμα. Σκοπείται και η αρτιοποίηση των μη άρτιων, αλλά και ο πλήρης κατά το δυνατόν ορθογωνισμός τους και η ευθυγράμμιση των πλευρών τους (άρτια κατά τον κανόνα). Η καταλληλότητα οικοπέδου προς ανοικοδόμηση κρίνεται και σε σχέση με τα υπόλοιπα οικόπεδα (βλ. ΝΟΚ 7 παρ. 7). Κατ’ άρθρ. 300 παρ. 2 ΚΒΠΝ, η τακτοποίηση των οικοπέδων ενεργείται μεταβαλλομένων εν ανάγκη αυτών κατά τη θέση, το σχήμα και το μέγεθος, έτσι ώστε κάθε ένα από αυτά να αποκτήσει διάταξη που να ανταποκρίνεται πληρέστερα στις ανάγκες και το σκοπό της χρησιμοποίησης αυτού και του συνόλου των οικοδομήσιμων οικοπέδων που βρίσκονται στην ίδια πόλη/κώμη/ίδια περιοχή και διέπονται από κοινές διατάξεις. Κατά την τακτοποίηση αυτή αποκλείεται οποιαδήποτε μεταβολή των τμημάτων των τακτοποιητέων οικοπέδων που καταλαμβάνονται από οικοδομές. Δεν αποκλείεται η τακτοποίηση τμημάτων καταλαμβανόμενων από παραπήγματα και ετοιμόρροπα κτήρια.
    1 point
  4. Μόνο η άσκηση αγωγής εναντίον όλων θα δώσει λύση στο θεμα σας! Όλα τα υπόλοιπα ειναι απλώς χάσιμο χρόνου...
    1 point
  5. Παλιο θέμα, αλλά για να υπάρχει: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/85481/5231 14/12/2018 Σχετικά με τη δυνατότητα παράλληλης έκδοσης οικοδομικών αδειών, αν έχει υπάρχει κατι νεότερο ας ενημερώσει κάποιος. 20201019_parallili_ekdosi_adeiwn.pdf
    1 point
  6. Διάβασε προσεκτικά σύσταση-κανονισμό και επανέρχεσαι.
    1 point
  7. Καλημέρα. Εκφέρω την άποψη ότι το αδύνατο της τακτοποίησης προϋποθέτει την ύπαρξη κτίσματος, καθώς το δικαίωμα της στέγασης προστατεύεται από το Σύνταγμα. Από την περιγραφή σου προκύπτει ότι το οικόπεδο δεν πληρεί καν τις προϋποθέσεις του άρθρου 25 του Ν.1337, επομένως από τη στιγμή που θα κατεδαφιστεί το κτίσμα, το οικόπεδο είναι προσκυρωτέο στα όμορα, μαζί με το διάδρομο 20 μέτρων, που επίσης από την περιγραφή σου παραπέμπει σε ιδιωτική οδό εντός σχεδίου πόλεως, οι οποίες οδοί έχουν το δικαίωμα να υπάρχουν μόνο εφόσον εξυπηρετούν αποκεκλεισμένα κτίσματα που ανεγέρθηκαν σε τυφλά οικόπεδα, τα οποία τυφλά οικόπεδα δεν δημιουργήθηκαν από υπαίτια κατάτμηση. Εν συντομία, αν το κτίσμα κατεδαφιστεί, προσκυρώνονται στα όμορα και το οικόπεδο, και ο δρόμος. Άδεια ανέγερσης νέου κτίσματος δεν θα βγάλεις, εκτός κ αν είσαι σε κάποια απίθανη περίπτωση μαύρης τρύπας στη νομοθεσία, την οποία θα με ενδιέφερε πάρα πολύ προσωπικά να μάθω.
    1 point
  8. Προσπάθησε να "φανταστείς" τον εαυτό σου 40 χρόνια μετά... Τι θα θέλεις να έχεις ζήσει; Από ποια στάδια θα θέλεις να έχεις περάσει; Σαράντα χρόνια, δουλειά, ζωή, οικογένεια, στόχοι, παιδιά, καριέρα, όνειρα κ.λπ. "Ζωγράφισε" το πως θέλεις τότε να είσαι και το τι θέλεις να έχεις ζήσει! Δημιούργησε, δηλαδή, το όραμά σου! Τον απώτερο στόχο σου! Μετά δημιούργησε τα ενδιάμεσα στάδια! Δηλαδή, τους ενδιάμεσους σταθμούς, που θα σε οδηγήσουν σταδιακά στο μεγάλο σου στόχο! Μάθε να επιτυγχάνεις βήμα - βήμα τον κάθε ενδιάμεσο στόχο σου! Έτσι θα "καμαρώσεις τον εαυτό σου μετά από 40 χρόνια, όπως ακριβώς θα το έχεις σχεδιάσει σήμερα"! Με άλλα λόγια, προσδιόρισε το όραμά σου και φτιάξε το δρόμο για να το πετύχεις! Πέτα μακρυά τα βάρη κι απέκτησε σταδιακά ό,τι σου είναι αναγκαίο και απαραίτητο! Κανε δηλαδή ότι, ο Αννίβας είπε στο στρατό του! "Ή θα τον βρούμε το δρόμο ή θα τον φτιάξουμε"!!! ΥΓ. Μονο εσύ θα απαντήσεις στο ερώτημα που έθεσες αρχικά! Όλοι εμείς δεν ξέρουμε, ούτε μπορούμε να φανταστούμε, το όραμά σου... Καλή τύχη!
    1 point
  9. Σαν σκέψη σωστή, αλλά προκύπτει ξεκάθαρα από τη σύσταση ότι η στέγη θα είναι κοινόκτητη-κοινόχρηστη; Προσωπικά διατηρώ μεγάλες επιφυλάξεις, καθώς δεν αναφερόμαστε σε δώμα (κοινώς ταράτσα) που θα μπορούσε στην πραγματικότητα να αποτελεί περιοχή κοινής χρήσης στο κτίριο. Υ.Γ Να υποθέσω η στέγη είναι ξύλινη με επικάλυψη κεραμίδια; Αν ναι, μπορείς να την πεις και εδραζόμενη στέγη (σε αντίθεση με αυτή που δεν πατάει σε πλάκα και είναι αυτοφερόμενη).
    1 point
  10. Αν οι κληρονόμοι έχουν στα χέρια τους πιστοποιητικό μη αποποίησης της διαθήκης από το αρμόδιο δικαστήριο, δεν απαιτείται να κάνουν συμβολαιογραφική δήλωση αποδοχής της διαθήκης, η οποία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τίτλος ιδιοκτησίας ακινήτων. Το μόνο έγγραφο που αποτελεί τίτλο ιδιοκτησίας ακινήτων για τους κληρονόμους είναι το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου από το αρμόδιο δικαστήριο. Για να εκδώσει το αρμόδιο δικαστήριο (παλαιότερα ήταν το Ειρηνοδικείο) το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου, έπρεπε οι κληρονόμοι να προσκομίσουν στο δικαστήριο πιστοποιητικό μη δημοσίευσης άλλης διαθήκης από το Πρωτοδικείο του τόπου κατοικίας του κληρονομουμένου και πιστοποιητικό μη δημοσίευσης άλλης διαθήκης από το Πρωτοδικείο Αθηνών. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι ο κληρονομούμενος δεν έχει καταθέσει δεύτερη διαθήκη στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Εφόσον προσκομιστούν αυτά, το αρμόδιο δικαστήριο αφήνει ένα διάστημα μερικών εβδομάδων, ώστε να αμφισβητηθεί η επικυρωμένη από το δικαστήριο διαθήκη από τυχόν ενδιαφερόμενους. Αν δεν κατατεθεί καμία ένσταση σε αυτό το διάστημα, το δικαστήριο προβαίνει στην έκδοση πιστοποιητικού τελεσιδικίας και στη συνέχεια στην έκδοση του πιστοποιητικού κληρονομητηρίου. Μόνο το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου βεβαιώνει ότι ο κληρονομούμενος άφησε μόνο μία διαθήκη, η οποία είναι γνήσια και δεν έχει αμφισβητηθεί για την αυθεντικότητά της. Το Κτηματολόγιο ζητάει για να εγκρίνει το δικαίωμα ιδιοκτησίας σε ακίνητο από κληρονομιά, εκτός από τον τίτλο ιδιοκτησίας και ακριβές αντίγραφο της πρωτοκολλημένης δήλωσης φόρου κληρονομιάς από την οικεία ΔΟΥ. Οι συνιδιοκτήτες πρέπει να έχουν στα χέρια τους πιστοποιητικό κληρονομητηρίου (δικαστική απόφαση), το οποίο αποτελεί τίτλο ιδιοκτησίας. Μου κάνει εντύπωση πώς 10 χρόνια μετά από τον θάνατο του κληρονομουμένου, οι κληρονόμοι δεν το έχουν στην κατοχή τους. Σχεδόν όλοι οι δικηγόροι τα ξέρουν αυτά. Πώς δήλωσαν στο Κτηματολόγιο ότι είναι συνιδιοκτήτες του ακινήτου που κληρονόμησαν; Δε μπορούν να αιτηθούν την έκδοση οικοδομικής άδειας χωρίς πιστοποιητικό κληρονομητηρίου σε ακίνητο που κληρονόμησαν. Η διαδικασία έχει ως εξής: 1. Σε περίπτωση θανάτου, ο θάνατος πιστοποιείται είτε από το νοσοκομείο/κλινική στο οποίο νοσηλευόταν ο θανών είτε από ιδιώτη γιατρό. Εκδίδεται το πιστοποιητικό θανάτου και αποστέλλεται στο ληξιαρχείο του δήμου της τελευταίας κατοικίας του θανόντος, με ευθύνη του νοσοκομείου ή του γιατρού. 2. Οι πλησιέστεροι συγγενείς του θανόντος πρέπει ζητήσουν ληξιαρχική πράξη θανάτου, με την οποία πιστοποιείται ο θάνατος του θανόντος. Στη συνέχεια πρέπει να ζητήσουν από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν μαζί τους το αυθεντικό δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο. Ο υπάλληλος του δήμου θα δώσει στον καθένα να υπογράψει μία υπεύθυνη δήλωση στην οποία βεβαιώνει τη συγγενική του σχέση με τον θανόντα. Στη συνέχεια εκδίδεται το πιστοποιητικό εγγύτερων συγγενών και παραδίδεται στους πλησιέστερους συγγενείς του θανόντος. 3. Η ΔΟΥ ενημερώνεται αυτόματα για τον θάνατο, χωρίς να χρειαστεί οι πλησιέστεροι συγγενείς να κάνουν καμία ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι αυτόματα απενεργοποιούνται οι κωδικοί taxisnet του αποβιώσαντα, αυτόματα διακόπτονται οι σχέσεις του θανόντος με φυσικά ή νομικά πρόσωπα που είχαν δηλωθεί στη ΔΟΥ, αυτόματα γίνεται παύση εργασιών (εφόσον ήταν επιτηδευματίας) και αυτόματα ακυρώνονται οι συμβάσεις αστικής ή βραχυχρόνιας μίσθωσης που είχαν υποβληθεί στη ΔΟΥ. Οι πλησιέστεροι συγγενείς πρέπει να υποβάλουν στη ΔΟΥ του θανόντος δήλωση σχέσεων στην οποία δηλώνουν ότι είναι οι πλησιέστεροι συγγενείς του θανόντος. Θα χρειαστεί να προσκομίσουν στη ΔΟΥ ληξιαρχική πράξη θανάτου και πιστοποιητικό εγγύτερων συγγενών. Παλαιότερα, έπρεπε ένας από τους πλησιέστερους συγγενείς να δηλώσει στη ΔΟΥ τον θάνατο του αποβιώσαντος μέσα σε χρονικό διάστημα 10 εργάσιμων ημερών από τον θάνατό του. Αν η δήλωση του θανάτου γινόταν μετά από την παρέλευση των 10 εργάσιμων ημερών, επιβαλλόταν πρόστιμο στο ΑΦΜ του αποβιώσαντος (νομίζω το ύψος του προστίμου ήταν 100 ευρώ). Μέχρι στιγμής δεν γίνεται λόγος για κληρονόμους, καθώς το διάστημα από τον θάνατο είναι μικρό και δεν έχει κυρωθεί η διαθήκη του θανόντος από το αρμόδιο δικαστήριο. 4. Οι πλησιέστεροι συγγενείς πρέπει επίσης να ενημερώσουν τον e-ΕΦΚΑ για τον θάνατο του αποβιώσαντος, ώστε να μην του χρεώνονται εισφορές αν είναι ασφαλισμένος ή να σταματήσει να του χορηγείται σύνταξη αν είναι συνταξιούχος. Θα χρειαστεί να προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη θανάτου και πιστοποιητικό εγγύτερων συγγενών. Δε γνωρίζω αν αυτή η διαδικασία γίνεται αυτόματα. 5. Οι πλησιέστεροι συγγενείς πρέπει να αναζητήσουν αν υπάρχει διαθήκη, η οποία μπορεί είτε να είναι ιδιόγραφη είτε να έχει συνταχθεί από συμβολαιογράφο. Δεν είναι απαραίτητο, αν υπάρχει διαθήκη, οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος να είναι οι πλησιέστεροι συγγενείς του. α) Αν υπάρχει διαθήκη και είναι ιδιόγραφη, οι κληρονόμοι την παραδίδουν σε δικηγόρο και του αναθέτουν την κατάθεση αίτησης δημοσίευσης της διαθήκης στα πρακτικά του δικαστηρίου, το οποίο παλαιότερα ήταν το Ειρηνοδικείο της τελευταίας κατοικίας του θανόντος. Το δικαστήριο εξετάζει πρώτα αν η διαθήκη είναι αυθεντική. Για το σκοπό αυτόν καλεί ως μάρτυρες στενούς συγγενείς και φίλους που γνώριζαν καλά το γραφικό χαρακτήρα του αποβιώσαντος. Αν πεισθεί το δικαστήριο προβαίνει στην έκδοση πράξης κήρυξης κυρίας της ιδιόγραφης διαθήκης. Στη συνέχεια η διαθήκη δημοσιεύεται στα πρακτικά του δικαστηρίου. Οι κληρονόμοι πρέπει να ζητήσουν από το δικηγόρο να προσκομίσει στον καθένα ένα ακριβές αντίγραφο από το πρακτικό δημοσίευσης της διαθήκης. β) Στην περίπτωση που η διαθήκη έχει συνταχθεί από συμβολαιογράφο, συνηθίζεται ο συμβολαιογράφος να προσεγγίζει τους κληρονόμους. Παραδίδουν ένα ακριβές αντίγραφο της διαθήκης σε δικηγόρο και του αναθέτουν την κατάθεση αίτησης δημοσίευσης της διαθήκης στα πρακτικά του δικαστηρίου, το οποίο παλαιότερα ήταν το Ειρηνοδικείο της τελευταίας κατοικίας του θανόντος. Στη συνέχεια η διαθήκη δημοσιεύεται στα πρακτικά του δικαστηρίου. Οι κληρονόμοι πρέπει να ζητήσουν από το δικηγόρο να προσκομίσει στον καθένα ένα ακριβές αντίγραφο από το πρακτικό δημοσίευσης της διαθήκης. γ) Αν δεν υπάρχει διαθήκη, οι πλησιέστεροι συγγενείς εξουσιοδοτούν δικηγόρο να ζητήσει την έκδοση πιστοποιητικού μη δημοσίευσης διαθήκης από το αρμόδιο δικαστήριο, το οποίο παλαιότερα ήταν το Ειρηνοδικείο της τελευταίας κατοικίας του θανόντος. Σε αυτήν την περίπτωση ορίζονται κληρονόμοι οι πλησιέστεροι συγγενείς του αποβιώσαντος. 6. α) Εφόσον υπάρχει διαθήκη, μετά από την δημοσίευση της διαθήκης στα πρακτικά του δικαστηρίου, το δικαστήριο αφήνει ένα χρονικό περιθώριο 4 μηνών στους κληρονόμους να αποδεχθούν την κληρονομιά, σύμφωνα με τη δημοσιευμένη διαθήκη (ενδεχομένως να έχει αλλάξει σήμερα το μέγεθος του χρονικού διαστήματος). Όσοι από τους κληρονόμους επιθυμούν να αποδεχθούν την κληρονομιά μπορούν είτε να μην κάνουν τίποτα είτε να προβούν σε συμβολαιογραφική δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς και να την καταθέσουν στο δικαστήριο. Όσοι από τους κληρονόμους δεν κάνουν τίποτα μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, το δικαστήριο θεωρεί ότι σιωπηρά αποδέχονται την κληρονομιά, οπότε μετά από την παρέλευση αυτού το χρονικού διαστήματος προβαίνει στην έκδοση πιστοποιητικού μη αποποίησης κληρονομιάς για αυτούς τους κληρονόμους. Όσοι από τους κληρονόμους επιθυμούν να αποποιηθούν την κληρονομιά οφείλουν μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα να καταθέσουν σχετική δήλωση στο δικαστήριο (όχι συμβολαιογραφική). β) Αν δεν υπάρχει διαθήκη, το χρονικό διάστημα 4 μηνών ξεκινά από την έκδοση του πιστοποιητικού μη δημοσίευσης διαθήκης από το δικαστήριο. 7. Οι κληρονόμοι, πρέπει να ζητήσουν από το Πρωτοδικείο της τελευταίας κατοικίας του αποβιώσαντος πιστοποιητικό μη δημοσίευσης διαθήκης. Έτσι διασφαλίζεται ότι δεν έχει δημοσιευθεί άλλη διαθήκη στο δικαστήριο που δημοσιεύθηκε η διαθήκη, αν υπάρχει διαθήκη. Αν δεν υπάρχει διαθήκη, διασφαλίζεται από το Πρωτοδικείο ότι δεν δημοσιεύθηκε διαθήκη μετά από την έκδοση του πιστοποιητικού μη δημοσίευσης διαθήκης από το αρμόδιο δικαστήριο. 8. Οι κληρονόμοι, πρέπει να ζητήσουν από το Πρωτοδικείο Αθηνών πιστοποιητικό μη δημοσίευσης διαθήκης. Έτσι διασφαλίζεται ότι δεν έχει δημοσιευθεί άλλη διαθήκη του κληρονομουμένου από το εξωτερικό. 9. Τα πιστοποιητικά μη δημοσίευσης διαθήκης από το οικείο Πρωτοδικείο και από το Πρωτοδικείο Αθηνών, τα προσκομίζουν οι κληρονόμοι στον πληρεξούσιο δικηγόρο για να καταθέσει αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού κληρονομητηρίου από το αρμόδιο δικαστήριο. Το δικαστήριο αφήνει διάστημα μερικών εβδομάδων, μετά από επίσημη ανακοίνωση στον πίνακα ανακοινώσεων, για να προσβληθεί η διαθήκη (εφόσον υπάρχει) ή οι κληρονόμοι. Αν δεν κατατεθεί καμία ένσταση, το δικαστήριο εκδίδει πιστοποιητικό τελεσιδικίας. Στη συνέχεια οι κληρονόμοι ζητούν από τον πληρεξούσιο δικηγόρο να ζητήσει την έκδοση πιστοποιητικού κληρονομητηρίου. Κάθε κληρονόμος πρέπει να λάβει τουλάχιστον ένα ακριβές αντίγραφο του πιστοποιητικού κληρονομητηρίου, το οποίο είναι ο επίσημος τίτλος ιδιοκτησίας των κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων που κληρονομούν. 10. Αν στο κληρονομητήριο δεν περιλαμβάνεται ρύθμιση για ορισμένα περιουσιακά στοιχεία του κληρονομουμένου, τότε ΜΟΝΟ για αυτά εφαρμόζεται η εξ αδιαθέτου κληρονομιά (δηλαδή όπως γίνεται στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαθήκη). 11. Κάθε κληρονόμος υποχρεούται να υποβάλει δήλωση σχέσεων στη ΔΟΥ που υπάγεται, στην οποία δηλώνει ότι είναι κληρονόμος του κληρονομουμένου. Θα χρειαστεί να προσκομίσει στη ΔΟΥ το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου. 12. Κάθε κληρονόμος υποχρεούται να υποβάλει δήλωση φόρου κληρονομιάς στη ΔΟΥ που υπάγεται και να λάβει ακριβές αντίγραφο της πρωτοκολλημένης δήλωσης φόρου κληρονομιάς. 13. Κάθε κληρονόμος που έχει κληρονομήσει ακίνητα, υποχρεούται να τα δηλώσει στο Κτηματολόγιο (ή στο υποθυκοφυλακείο εφόσον υφίσταται ακόμα). Λογικά θα του ζητηθούν ο τίτλος ιδιοκτησίας (πιστοποιητικό κληρονομητηρίου) και το ακριβές αντίγραφο της επικυρωμένης δήλωσης φόρου κληρονομιάς. Εμένα τουλάχιστον αυτά μου ζητήθηκαν. 14. Κάθε κληρονόμος που κληρονομεί όχημα πρέπει να χρησιμοποιήσει το κληρονομητήριο για να σφαλίσει το όχημα στο όνομά του. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο όνομα του αποβιώσαντος παύει να ισχύει από την ημερομηνία θανάτου. Στη συνέχεια μπορεί να ζητήσει να μεταβιβαστεί το όχημα στο όνομά του, υποβάλλοντας αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση συγκοινωνιών. Θα χρειαστεί το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου, το ακριβές αντίγραφο της δήλωσης φόρου κληρονομιάς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο όνομά του. 15. Κάθε κληρονόμος, που κληρονομεί τραπεζικές καταθέσεις του κληρονομουμένου, μπορεί να αιτηθεί να μεταφερθούν στον προσωπικό του τραπεζικό λογαριασμό. Θα πρέπει να προσκομίσει στο κατάστημα της τράπεζας το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου και το ακριβές αντίγραφο της δήλωσης φόρου κληρονομιάς. Το ίδιο και για περιουσιακά στοιχεία σε θυρίδες τραπεζών. 16. Κάθε κληρονόμος, που κληρονομεί μετοχές σε ανώνυμη εταιρεία του κληρονομουμένου, μπορεί να τις μεταβιβάσει στο όνομά του εφόσον καταθέσει επίσημη αίτηση στην εταιρεία αυτή, στην οποία επισυνάπτει το πιστοποιητικό κληρονομητηρίου και η βεβαίωση καταβολής του φόρου κληρονομιάς για αυτές τις μετοχές από την οικεία ΔΟΥ. Η βεβαίωση αυτή δε χορηγείται ηλεκτρονικά μέχρι σήμερα, αλλά μόνο με επίσκεψη στην οικεία ΔΟΥ. Για να το λάβει ο κληρονόμος, πρέπει να έχει πληρώσει τον φόρο κληρονομιάς που αναλογεί σε αυτές τις μετοχές. 17. Οι κληρονόμοι (ή οι πλησιέστεροι συγγενείς αν δεν έχει δηλωθεί κανένας από τους κληρονόμους) πρέπει να υποβάλουν στο ΑΦΜ του αποβιώσαντος δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικού προσώπου στο επόμενο έτος από εκείνο του θανάτου του. Αυτό πρέπει να γίνει για να δηλωθούν τα εισοδήματα του αποβιώσαντος για το φορολογικό έτος του θανάτου του (για το μέρος του έτους που βρισκόταν εν ζωή). Μέσω της δήλωσης σχέσεων των κληρονόμων, ο φόρος που προκύπτει επιμερίζεται στους κληρονόμους και εκδίδεται ξεχωριστή ταυτότητα οφειλής στο ΑΦΜ κάθε κληρονόμου. Αν δεν έχει υποβληθεί δήλωση σχέσεων εκδίδεται ταυτότητα οφειλής για το σύνολο του φόρου στο ΑΦΜ του αποβιώσαντος. Αν έχουν καταργηθεί οι κωδικοί taxisntet του αποβιώσαντος, τότε η δήλωση φορολογίας εισοδήματος για λογαριασμό του αποβιώσαντος πρέπει να κατατεθεί σε έντυπη μορφή από έναν κληρονόμο (ή πλησιέστερο συγγενή αν δεν έχει δηλωθεί στη ΔΟΥ κανένας κληρονόμος). Αν ο κληρονομούμενος ήταν επιτηδευματίας και ήταν υπόχρεος σε υποβολή δήλωσης ΦΠΑ, τότε την τελευταία δήλωση ΦΠΑ υποχρεούνται να την υποβάλουν οι πλησιέστεροι συγγενείς του ή οι κληρονόμοι του. 18. Εφόσον ο κληρονομούμενος ήταν μέλος σε νομικά πρόσωπα και στο πιστοποιητικό κληρονομητηρίου αναφέρεται ρητά ποιος κληρονόμος αναλαμβάνει τις δραστηριότητές του σε κάθε ένα από αυτά τα νομικά πρόσωπα, τότε ο συγκεκριμένος κληρονόμος είναι υποχρεωμένος να αναλάβει τις δραστηριότητες αυτές. Αν δεν υπάρχει ρητή διάταξη στο πιστοποιητικό κληρονομητηρίου, τότε οι κληρονόμοι πρέπει να συστήσουν ένα νομικό πρόσωπο που ονομάζεται "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΩΝ" (κάτι ανάλογο με την κοινοπραξία αλλά μόνο για κληρονόμους ενός συγκεκριμένου κληρονομουμένου) και να αναλάβουν τις δραστηριότητες αυτές. Αν υπάρχει συμφωνία μεταξύ όλων των κληρονόμων, είναι δυνατόν μερικοί από τους κληρονόμους να εξαιρεθούν από την κοινωνία κληρονόμων. 19. Η σύζυγος του αποβιώσαντος (ή ο σύζυγος της αποβιώσασας) μπορεί να αιτηθεί από τον e-ΕΦΚΑ σύνταξη λόγω θανάτου του συζύγου της (ή της συζύγου του αντίστοιχα), εφόσον ο αποβιώσας είχε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Το ίδιο και τα νόμιμα τέκνα του αποβιώσαντος (ή της αποβιώσασας), εφόσον είναι ενήλικα και προστατευόμενα τέκνα της συζύγου του (ή αντίστοιχα του συζύγου της). Αν ο αποβιώσας (ή η αποβιώσασα) δεν είχε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, τότε η σύζυγος (ή ο σύζυγος αντίστοιχα) μπορεί να αιτηθεί επιστροφή των καταβληθεισών εισφορών του αποβιώσαντα συζύγου (ή αντίστοιχα της αποβιώσασας συζύγου).
    1 point
  11. άλλη η διαδικασία υπαγωγής στους Νόμους "Τακτοποίησης" 4178/13 ή 4495/17 .... όπου δεν είναι καν απαιτητό να ανέβουν οι τίτλοι του/των φερόμενων ιδιοκτητών παρά μόνο το Ε9 και άλλη η διαδικασία στο ε-άδειες όπου είναι υποχρεωτικό να ανέβει και ο/οι τίτλοι ιδιοκτησίας και με πρόσφατα πιστοποιητικά μεταγραφών κλπ. και 100 "απόψεις" να έχεις δεν λειτουργούν οι διαδικασίες και οι νομοθεσίες ως Δημοψήφισμα..... ή ακόμα χειρότερα ως στατιστικά προγνωστικά λες και είσαι σε εκλογές ή στοίχημα.
    1 point
  12. 100 όχι. 30 όμως, ναι. Μου έχει τύχει. Εν πάση περιπτώσει, εάν σε δυσκολεύει, μην το χρησιμοποιείς. Υπάρχει όμως, πολύς κόσμος ο οποίος διευκολύνεται με τη χρήση του.
    1 point
  13. Για το πρώτο αναθεωρητικό τρίμηνο είναι 1 Για το δεύτερο 2 κ.ο.κ.
    1 point
  14. Καλησπέρα Καλημέρα σας. Θέλω να κάνω ΗΤΚ σε δύο νέα διαμερίσματα (οριζόντιες ιδιοκτησίες) που προέκυψαν από διαμερισμάτωση (από Δ1 σε Δ1-1 και Δ1-2). Έχει κάνει ένας άλλος συνάδελφος ήδη ΗΤΚ στο υπάρχον διαμέρισμα Δ1. Σε αυτήν την περίπτωση τι κάνω; Tροποποιώ το υπάρχον σε Δ1-1 και φτιάχνω άλλη για το Δ1-2; Επίσης ΚΑΕΚ υπάρχει ένας για την υπάρχουσα ιδιοκτησία Δ1 για να φτιάξω για τις καινούριες (Δ1-1 και Δ1-2) δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν άλλοι ΚΑΕΚ;
    1 point
  15. Καλημέρα Βάγια. Αρχικά εξέδωσες Η.Τ για το διαμέρισμα του Β ορόφου. Εξέδωσες άδεια και αυτό διαχωρίστηκε σε δυο. Πλέον η συμβ/φος προβαίνει σε τροποποίηση σύστασης (λογικά μονομερή) λόγω των δυο διαμερισμάτων. Άρα, η αρχική ΗΤ δεν έχει πια ισχύ καθώς δεν υφίσταται αυτό το ακίνητο και θα πρέπει να αρχειοθετηθεί. Στις δυο νέες ΗΤ θα αναγράψεις (το αναφέρει και στις ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ) ότι ισχύουν υπό την αίρεση της μεταγραφής καθώς την στιγμή της σύνταξης της ΗΤ δεν υφίσταται η νέα σύσταση. Όταν μετά γίνει η νέα σύσταση και μεταγραφεί, πηγαίνεις στις δυο Η.Τ και κάνεις τροποποίηση γράφοντας τα στοιχεία της νέας σύστασης και τα ΚΑΕΚ που έλαβαν. edit: Το Α1 δεν "αλλοιώθηκε" ολικά. Παρέμεινε το ίδιο διαμέρισμα με τα ίδια χιλιοστά και ίδια επιφάνεια και απλώς γι αυτό εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. Επομένως, πας στην αρχική ΗΤ του διαμερίσματος και κάνεις τροποποίηση βάζοντας την πράξη της ΕΕΔΜΚ. Επομένως για το Α1 δεν θα γίνει αρχειοθέτηση. Θα πας και θα εκδόσεις κανονικά το ΠΠΗΤ του μέσω της τροποποιητικής.
    1 point
  16. Κτίσμα εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο που ρυθμίστηκε μπορεί πράγματι να κατεδαφιστεί με έγκριση εργασιών όπως αυτή προβλέπεται στον 4495 αλλά προβλεπόταν και παλαιότερα τόσο επί 4178 (άρθρο 25) όσο και επί 4014. Για την έγκριση εργασιών δεν προβλέπεται ελεγκτής δόμησης. Για κατεδάφιση νόμιμου κτίσματος ή μίξη νόμιμου και αυθαιρέτου απαιτείται η έκδοση κανονικής άδειας κατεδάφισης οπότε και ελεγκτής δόμησης αφού σε κάθε άδεια απαιτείται τουλάχιστον ένας τελικός έλεγχος. Η απαίτηση για τη διαχείριση των αποβλήτων ισχύει σε κάθε περίπτωση. Για κτίσματα προ του 55 αυτό που αλλάζει είναι ότι πρέπει να προηγηθεί έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.