Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.274


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      25.995


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.531


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.211


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλό! Στο συγκεκριμένο χώρο έχετε την "αποκλειστική χρήση" αλλά δεν έχετε απολύτως κανένα δικαίωμα που να σας επιτρέπει ν' αλλάξετε αυτή τη συγκεκριμένη χρήση! Ό,τι λοιπόν και να κάνετε σήμερα (π.χ. υπαγωγή στο Ν.4495 κ.λπ.) οποτεδήποτε ο οποιοσδήποτε τωρινός ή ακόμα και μελλοντικός (διάδοχος) συνιδιοκτήτης του ακινήτου, έχει τη δυνατότητα να προσφύγει εναντίον σας νομικά και πάρα πολύ εύκολα να πετύχει την επαναφορά του χώρου στην πρότερη κατάσταση (αυτής της οικοδομικής άδειας)! Κι όχι μόνον, αλλά μπορεί να ζητήσει και να πετύχει κι αποζημίωση, τόσο για την "στατική επιβάρυνση" του κτιρίου, όσο και για την απομείωση της δικής του ιδιοκτησίας κ.λπ. Κάνοντας απλώς υπαγωγή στο Ν.4495 είναι σαν να πετάτε τα λεφτά σας! Τίτλους ιδιοκτησίας δεν μπορείτε σε καμία απολύτως περίπτωση ν' αποκτήσετε, παρά μόνο αν συναινέσει το 100% των συνιδιοκτητών του ακινήτου στην τροποποίηση της ΣΟΙ κ.λπ.!!! Πιθανόν σήμερα οι συνιδιοκτήτες σας να μην γνωρίζουν ότι, έχουν αυτή τη δυνατότητα! Είναι το πιθανότερο σενάριο! Κάποιος όμως "αύριο" θα ξυπνήσει και θα το πάρει μυρωδιά και τότε θα "αρχίσουν τα όργανα" (η νομολογία των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας το έχει προβλέψει)... Έχετε δύο εναλλακτικές: Η' το γκρεμίζετε νύχτα (αν μπορείτε) ή με κάθε τρόπο πείθετε τους συνιδιοκτήτες σας να συναινέσουν (π.χ. έστω και με χρηματική αποζημίωση - σας συμφέρει)... Εύχομαι καλή τύχη!!! Υ.Γ.1. Τόσο ο μηχανικός σας, όσο και ο δικηγόρος σας όφειλαν και είχαν υποχρέωση να σας ενημερώσουν γι' αυτά πριν οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.... Υ.Γ.2. Όταν ένας ιδιοκτήτης σε ένα κτίριο με ΣΟΙ έχει την αποκλειστική χρήση ενός τμήματος χώρου (π.χ. pilotis, δώμα, ακάλυπτος κ.λπ.) και θέλει ν' αλλάξει τη χρήση του συγκεκριμένου χώρου (π.χ. από δώμα να το κάνει διαμέρισμα, ή από pilotis να το κάνει γραφείο, ή από ακάλυπτο χώρο να το κάνει πισίνα κ.λπ.) οφείλει πρωτίστως να τροποποιήσει τη ΣΟΙ με τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών, να συμπεριληφθεί σε αυτή η "νέα επιθυμητή χρήση" για το συγκεκριμένο χώρο κι αφού μετεγγραφεί νόμιμα η τροποποίηση της ΣΟΙ, να εκδοθεί η αντίστοιχη οικοδομική άδεια για την αλλαγή της χρήσης από την οικεία υπηρεσία δόμησης. Μόνο αν είχατε ακολουθήσει αυτή την οδό θα ήταν όλα νόμιμα!
    2 points
  2. αρθρο 98 παρ. 5 επ. ν 4495/17 [βλεπω οτι το θεμα της αμφισβητησης της τακτοποιησης -απο εμπραγματου πλευρας- το αφησες ασχολιαστο.] Να μιλησεις ξανα με τον μηχανικο και τον δικηγορο σου. καλη συνεχεια
    2 points
  3. Το σκεπτικό σου το θεωρώ σωστό. Οι λοιπές κατασκευές αφορούν κατασκευές που δεν περιλαμβάνουν χώρους και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια. Επομένως για συστημικούς λόγους προκειμένου για κάθε διοικητική πράξη (υπαγωγή, ΕΕΔΜΚ) να φαίνονται αυτές οι κατασκευές, μπορείς να βάλεις από μια σε κάθε σειρά (δυο στο σύνολο) και να γράψεις στα σχόλια περί τίνος πρόκειται.
    1 point
  4. Αν ήσουν πιο ευγενικός θα σου έλεγα! Υπάρχουν πολύ καλά άτομα εδώ μέσα που θα σου απαντήσουν άμεσα αν τους ρωτήσεις. Με ότι ξέρουν φυσικά...
    1 point
  5. και τακτοποιηση γινεται και μονομερης τροποποιηση της συστασης...υπο ορους... Πλην ομως, η μεταβιβαση ειναι προβληματικη - και λογω μεταβολης της "ουσιας" του τμηματος οπου ειχες αποκλειστικη χρηση αλλα το μετετρεψες σε κτισμα... - και λογω της προσφατης αποφασης του ΣτΕ https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/
    1 point
  6. Το γνωριζει ο μηχανικός και ο δικηγόρος σου που έχουν όλα τα στοιχεία. Η γελοια νομοθεσία όντως μπορει να επιτρέπει μονομερή τακτοποίηση αυθαιρέτου σε κοινόχρηστο χώρο αλλά ταυτόχρονα όχι μονομερή τροποποίηση της σύστασης. Χωρις τροποποίηση σύστασης ΔΕΝ σου ανήκει το αυθαιρετο και ουδεμία σημασία έχει ότι ειναι σε χωρο αποκλειστικής χρήσης (που όμως συνεχίζει να είναι κοινόκτητος). Επομένως ΔΕΝ μπορεις και να το μεταβιβάσεις ή οτιδήποτε άλλο.
    1 point
  7. Καλησπέρα, η ψευδοροφή θα αγνοηθεί. Η τεκμηρίωση υπάρχει στην σελ.23 της 1ης ΤΟΤΕΕ: Επίσης, δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης. Σχετικά με το θέμα του ποσοστού κάλυψης, εγώ προσωπικά το κάνω εμπειρικά.
    1 point
  8. σωστος και....ευστοχος...
    1 point
  9. Καλησπέρα και από εμένα και σου εύχομαι κάθε επιτυχία στη ζωή σου. Θα σου μιλήσω λίγο και για τη δουλειά των Τοπογράφων. Έχουμε και εμείς ένα ευρύτατο πεδίο που μπορείς να απασχοληθείς, από Ιδιώτης, εργαζόμενος μέχρι και Δημόσιος Υπάλληλος. Επίσης έχουμε μεγάλη γκάμα εφαρμογών. Από την απλή Τοπογραφία, στην Οδοποιία και τα Υδραυλικά, το Κτηματολόγιο και τη Φωτογραμμετρία. Στην Ελλάδα, ναι, οι Πολιτικοί Μηχανικοί έχουν απορροφήσει όλα μας τα δικαιώματα (όχι όμως και τις αντίστοιχες γνώσεις). Αλλά επίσης μπαίνουν κάθε χρόνο περίπου 1000 πολιτικοί μηχανικοί συν αυτούς από τα αντίστοιχα ΤΕΙ, ενώ Τοπογράφοι (ΑΕΙ+ΤΕΙ) κάπου 300(;). Άρα καταλαβαίνεις τί σημαίνει για τον ανταγωνισμό στο μέλλον σου. Έχουμε από τα πιο κουλ μηχανήματα (GPS, Total Station, Laser Scanners, Drones, Lidar…) και η τεχνολογία μας εξελίσσεται. Αντίστοιχα αυτό είναι και το μειονέκτημά μας. Για να ξεκινήσεις χρειάζεσαι κεφάλαιο. Επίσης μπορείς να ασχοληθείς με συγκεκριμένα softwares και να εξειδικευτείς σε αυτά (Autocad, GIS κλπ). Τέλος, από όσους τοπογράφους έχω γνωρίσει στη ζωή μου (και πίστεψέ με γνωρίζω αρκετούς του κλάδου μου) όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με αυτό που ασχοληθήκαμε και δε θα το αλλάζαμε ποτέ!!! Καλή επιτυχία σε ότι και αν διαλέξεις!!!
    1 point
  10. Δυστυχώς υπάρχει μία μεγάλη ανοησία στον ΝΟΚ στις προσθήκες στα παλαιά κτίρια δεν αφαιρούνται οι πέτρινοι τοίχοι. Περίπτωση κβ άρθρου 11 στο τέλος. Η διάταξη εφαρμόζεται σε νέες κατασκευές, συμπεριλαμβανομένων και των υπόσκαφων κτιρίων. Σε περίπτωση προσθήκης σε υφιστάμενη οικοδομή με φέρουσα τοιχοποιία κατά τα ανωτέρω, η φέρουσα τοιχοποιία του υφισταμένου κτιρίου προσμετράται στο συντελεστή δόμησης Παντελώς ανόητοι, διότι αυτό αποτελεί άλλο ένα λόγο να συμφέρει κάποιον να γκρεμίσει ένα τέτοιο σπίτι, προφανώς μη διατηρητέο, αφού με 60 εκ τοίχους μιλάμε για 24 τμ ανά όροφο. Αρα με τα σημερινά δεδομένα σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μικτό εμβαδόν. Βέβαια δεν ξέρουμε τι γίνεται αν στο οικόπεδο που υπάρχει το παλαιό κτίσμα, γίνει νέα οικοδομή σε απόσταση τουλάχιστον Δ, οπότε αυτή δεν αποτελεί ούτε προσθήκη καθ΄ ύψος, ούτε κατ΄ επέκταση.
    1 point
  11. Από την ερωτηση λειπουν πολλα στοιχεια και δεν μπορει να απαντηθει. Ο νομος οριζει οτι: [απο την κωδικοποιηση του καν62] Άρθρο 103 Μειώσεις προστίμων σε ειδικές ομάδες πληθυσμού Ο δικαιούχος επιλέγει μία από τις ειδικές ομάδες, ώστε να γίνει εφαρμογή των οριζομένων στη σχετική διάταξη. Σε περίπτωση ατόμου που εμπίπτει σε περισσότερες από μια ειδικές ομάδες πληθυσμού του άρθρου 103 του ν.4495/17 επιλέγεται μία εξ αυτών από τον πολίτη. Για την εφαρμογή του παρόντος, διευκρινίζονται τα εξής : 1) Κύρια κατοικία είναι η κατοικία μόνιμης διαμονής, που αναγράφεται στη φορολογική δήλωση. 2) Κύρια και μοναδική κατοικία είναι η κατοικία μόνιμης διαμονής που αναγράφεται στη φορολογική δήλωση, εφ’ όσον είναι και η μοναδική που έχει ο φορολογούμενος. 3) Ως πρώτη κατοικία νοείται η κύρια κατοικία κατά τα ανωτέρω. Τα παραπάνω αποδεικνύονται από τα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης, η οποία και υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα. 1. Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και πρόσωπα που φιλοξενούν περισσότερο από ένα έτος ή επιβαρύνονται φορολογικά από πρόσωπα με την ανωτέρω ιδιότητα, με ατομικό εισόδημα έως σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, για την υπαγωγή στο άρθρο 97 καταβάλλουν ποσοστό 15% του ενιαίου ειδικού προστίμου, ανεξαρτήτως περιορισμού κύριας κατοικίας και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Το ποσοστό της αναπηρίας πιστοποιείται με βεβαίωση ή γνωμάτευση, που έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας. Για την εφαρμογή της παρ.1, οι μειώσεις εφαρμόζονται για αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης χωρίς τον περιορισμό κύριας κατοικίας. Η φορολογική επιβάρυνση ατόμου από άτομο με ειδικές ανάγκες αποδεικνύεται από τα στοιχεία της τελευταίας φορολογικής δήλωσης, η οποία και υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα. Διευκρινίζουμε ότι στην έκφραση «ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω» νοείται ίσο ή μεγαλύτερο του ποσοστού 80%. Στην έννοια του ατομικού ή οικογενειακού εισοδήματος νοείται το φορολογητέο εισόδημα όπως προκύπτει από τη φορολογική δήλωση, ενώ αρκεί η ικανοποίηση ενός από τα δύο οικονομικά κριτήρια (του ατομικού ή του οικογενειακού εισοδήματος) για την εφαρμογή του μειωτικού συντελεστή. 2. Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, καθώς και πρόσωπα που φιλοξενούν περισσότερο από ένα έτος ή επιβαρύνονται φορολογικά από πρόσωπα με την ανωτέρω ιδιότητα, με ατομικό εισόδημα έως δεκαοκτώ χιλιάδες (18.000) ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ, για την υπαγωγή στο άρθρο 97 της κύριας κατοικίας τους καταβάλλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Η περίπτωση της παρ.2 αφορά αποκλειστικά αυθαίρετες κατασκευές της κύριας κατοικίας ΑμεΑ, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ενώ αρκεί η ικανοποίηση ενός από τα δύο οικονομικά κριτήρια (του ατομικού ή του οικογενειακού εισοδήματος) για την εφαρμογή του μειωτικού συντελεστή. Και στις δύο περιπτώσεις υπαγωγών αυθαιρέτων κατασκευών ΑμεΑ των παραγράφων 1 και 2, το ποσοστό της αναπηρίας αποδεικνύεται με σχετική βεβαίωση ή γνωμάτευση του αρμόδιου φορέα.
    1 point
  12. Για την έκδοση της ΗΤΚ θα συντάξεις δυο κατόψεις αποτύπωσης και θα εμβαδομετρήσεις μικτές επιφάνειες (δηλαδή συμπεριλαμβάνοντας το πάχος της εξωτερικής λιθοδομής). Στην καρτέλα πράξεις θα ανεβάσεις τεχνική έκθεση τεκμηρίωσης παλαιότητας του κτιρίου. Στα σχέδια θα ανεβάσεις τις κατόψεις αποτύπωσης. Δες σχετικές πληροφορίες στο παρόν θέμα και στην ερωτοαπάντηση με αριθμό 8 του ΤΕΕ για την ΗΤΚ. Μεγάλη προσοχή μήπως στο ακίνητο υπάρχουν κατασκευές μεταγενέστερες του έτους 1955, οι οποίες και πρέπει να τακτοποιηθούν προ έκδοσης ΗΤΚ.
    1 point
  13. Καλησπέρα, μπορείς να διευκρινίσεις λίγο όταν αναφέρεις "μικρή" κατασκευή τι εννοείς; Και αυτό γιατί αν πρόκειται για κτίσμα τα ημερομίσθια για την κατεδάφιση υπολογίζονται με Πίνακα 1 και όχι Πιν.3. Σχετικά με την προκ/βη, δεν είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί τώρα...θα την βγάλουν επί τόπου όταν πας να καταθέσεις και αυτόματα, αν διεκπεραιώσεις ηλεκτρονικά την απογραφή.
    1 point
  14. Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή διότι, αυτό ίσως περιπλέξει λίγο τα πράγματα, διότι είναι αυθαιρεσία στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου και ταυτοχρόνως θα ζητηθεί προσθήκη στο "κοινόχρηστο προς το παρόν δώμα"... Θέλει λίγο παραπάνω ψάξιμο κατά τη γνώμη μου. Καλησπέρα φίλε Δημήτριε!!!
    1 point
  15. Κατι δεν σου ειπαν "καλα" στην ΥΔΟΜ Η ΠΕ βρισκεται στην τελικη φαση και περιμενει την εγκριση/υπογραφη απο τον Περιφερειαρχη και μετα παει για μεταγραφη. Δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα οτι "εχουν πεθανει" αρκετοι ή λίγοι ή οτι εγιναν αγοραπωλησιες... Ούτε οτι θα ξαναρχισουν απο την αρχη, διοτι,... Οι μεν πωλησεις καταχωρουνται στη βαση του μελετητη με ευθυνη των συβαλλομενων. Οι δε κληρονομιες μετα απο υποβολη αποδοχης κληρονομιας απο τους κληρονομους.. Εφοσον δεν εγιναν σχετικες αιτησεις προς τον Δημο, απο τους ενδιαφερομενους, σωστα αναγραφονται οι αρχικοι ιδιοκτητες. Για αυτες τις περιπτωσεις ακολουθει η διαδικασια των "διορθωτικων". Καθυστερει η εγκριση του Περιφερειαρχη για λογους αγνωστους.
    1 point
  16. @avgoust Καλησπέρα στους εκλεκτούς συμμετέχοντες. Τα μη άρτια οικόπεδα στα σχέδια πόλεως τα οποία έχουν κτίσμα, καθιστούν απαγορευτική την τακτοποίηση. Αυτό διότι λαϊκά το κράτος δεν επιδιώκει να αφήσει κανέναν άστεγο από δικές του αποφάσεις εξωραϊσμού κλπ. Το κράτος θα αφήσει άστεγο μόνο αυτόν που αδιαφορεί για τις οικονομικές υποχρεώσεις απέναντί του, αν και ούτε αυτόν αφήνει τελικά άστεγο. Επομένως Αν υπάρχει κτίσμα σε μη άρτιο, τότε δεν επιτυγχάνεται τακτοποίηση. Η καλύτερη λύση που προτείνεται είναι συνένωση με όμορα και μετά σύσταση καθέτων. Για το θέμα της παραίτησης από εμπράγματο, θα πρότεινα να μην ανακατευτείς και να παραπέμψεις σε δικηγόρο.
    1 point
  17. Το πρωτεύον ζήτημα δεν είναι η υπαγωγή (η οποία μπορεί να γίνει μονομερώς )αλλά το να γίνει η μονομερής τροποποίηση σύστασης. Πρακτικά, θα έρθει σε συνεννόηση ο ένας με τον άλλο καθώς αν δεν γίνει αυτό δεν θα μπορεί κανείς να μεταβιβάσει, αφού θα πρέπει να γίνει μονομερής τροποποίηση ΠΣΟΙ. 9α. Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.
    1 point
  18. Ή γενικότερα όποια συμφέρει ως προς το ύψος προστίμου (σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί κ καμία).
    1 point
  19. 364 downloads

    ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ – ΒΛΑΒΕΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 1η ΔΙΑΛΕΞΗ Μηχανική της τοιχοποιίας – Σύνθεση φέροντος οργανισμού – Απόκριση και τυπολογία βλαβών υπό κατακόρυφα και σεισμικά φορτία ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Χ. Ιγνατάκης, Καθηγητής Α.Π.Θ. 2η ΔΙΑΛΕΞΗ Άοπλη τοιχοποιία – Ευρωκώδικας 6 και Εθνικό Κείμενο Εφαρμογής ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Κ. Στυλιανίδης, Καθηγητής Α.Π.Θ. ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    1 point
  20. Να μας πεις που τα μαθαίνεις εσυ όλα αυτά , να τα διαβάσουμε και εμείς . Πολύ ψαγμένος μου δείχνεις Αν είσαι Μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου. Didonis
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.