Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.563


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.274


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.531


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.907


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα, η περιοχή είναι εκτός αντικειμενικού με τις τιμές για εντός/εκτός να είναι 950/500 αντίστοιχα. Επειδή όμως ο χάρτης της εφορίας δείχνει ονομάτα οδών εκεί περά είμαι της άποψης ότι ειναι εντός άρα τα 950 της εφορίας που είδες είναι σωστά. Μπορείς να τσεκάρεις με Υδομ Πυλαίας-Χορτιάτη αν είναι η περιοχή είναι υπό ένταξη στο σχέδιο.
    3 points
  2. Στον έλεγχο φορολογικών ελέγχεται μόνο η προκαταβολή. Απο τη στιγμή που έχεις πληρώσει προκαταβολή και το έργο έχει πάρει ΑΜΟΕ, τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητα του ΕΦΚΑ.
    2 points
  3. 4. Φορολογικα αν σας ερθει ελεγχος τι γινεται?
    1 point
  4. sdtopo, αν κατάλαβα καλά, ο συνάδελφος μιλάει για τμήμα κτιρίου εντός πρασιάς, όχι ρυμοτομούμενο (τέμνεται από την ΟΓ, όχι από την ΡΓ). rvasilop, εφόσον ισχύει αυτό που είπα παραπάνω, η τακτοποίηση εξαρτάται αν έχει γίνει πριν ή μετά το 1983. Πριν, είναι κατηγορία 2, προχωράει κανονικά. Μετά, είναι κατηγορία 5, δεν γίνεται τίποτα αυτή τη στιγμή.
    1 point
  5. Σεμινάρια ή διάβασμα ΚΑΙ πρακτική εξάσκηση, δουλεύοντας με έμπειρους επαγγελματίες. Η θεωρία πρέπει να ακολουθείται από πράξη για να εμπεδώνεται !!!
    1 point
  6. Ο μεταγενέστερος έλεγχος έχει ολοκληρωθεί; Πώς και δεν πρόσεξαν το λάθος; (1 πράγμα έμεινε να ελέγξουν 😂) Η ΥΔΟΜ ελέγχει τον ΠΙΝΑΚΑ 1, ώστε να βεβαιώσει ότι ταιριάζει με τα πολεοδομικά στοιχεία της άδειας και συνεπώς ότι πληρώθηκε η σωστή προκαταβολή που λέει και ο gousgousgounis πολύ σωστά ... Τα σημαντικά είναι στον ΕΦΚΑ όμως, όπου το έργο πρέπει να έχει σωστή εικόνα. Μήπως είναι σημαντικότερο να γίνει μεταβολή του έργου στον ΕΦΚΑ και να πληρωθεί η ανάλογη συμπληρωματική προκαταβολή (αν προκύπτει) ??? Όταν διορθωθεί ο πίνακας, θα αυξηθεί ο αριθμός απαιτούμενων ημερομισθίων ή θα μειωθεί ???
    1 point
  7. Άρα, εσύ εφόσον έχεις την μεταβολή επιφάνειας εντός 5% αναγράφεις τη νέα επιφάνεια και αναφέρεις ότι η επέκταση έγινε άνωθεν Κ.Χ οικοπέδου. Συντάσσεις νέα κάτοψη με την νέα επιφάνεια. Στη συνέχεια αναζητείται η συμβολαιογραφική λύση για τροποποίηση σύστασης (πιθανώς μονομερής) σύμφωνα με το άρθρο 98. ( εκ κατασκευής και ίδια αυθαιρεσία σε όλους τους ορόφους ή εντός νόμιμου όγκου, εκ κατασκευής και παρέλευση δεκαετίας κλπ).
    1 point
  8. @ElissavetB Υπάρχει ένα θολό τοπίο σχετικά με τις επεκτάσεις επί των κοινοχρήστων. Υπάρχει απόφαση του ΣτΕ 91/2024 περί μη συνταγματικότητας υπαγωγής επί των κοινοχρήστων η οποία όμως αφορά υπόθεση επέκτασης ισόγειας κατοικίας στην πιλοτή η οποία υπήχθη στον 4178 με πλειοψηφία. Αλλά ξεκάθαρα, η απόφαση αυτή δεν έχει απολύτως κανένα νόημα σε περίπτωση πολυκατοικίας η οποία έχει επεκταθεί πχ στον κοινόχρηστο ακάλυπτο, σε όλους τους ορόφους, ειδάλλως βλέπουμε όλους τους συνιδιοκτήτες να αλληλοκαταγγέλλονται για την ταυτόσημη αυθαιρεσία! Διαστροφή! Οπότε για την υπόθεση σου, η παρ.7 του 98 ισχύει, και η μονομερής μπορεί να πραγματοποιηθεί, βάσει Νόμου και αδιάφορα προσωπικών ερμηνειών. Μήπως υπάρχει άλλη αυθαιρεσία που δεν ικανοποιεί κάποιες από τις προϋποθέσεις, και αρνείται η συμβολαιογράφος;
    1 point
  9. Καλημέρα, Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! Δεν έχει το δικαίωμα της μονομερούς τροποποίησης της σύστασης όταν η αυθαίρετη κατασκευή υφίσταται από την ανέγερση ΚΑΙ σε όλους τους ορόφους (σύμφωνα με το αρ. 98, παρ. 7); Ή, σύμφωνα πάλι με την ίδια παρ., λόγω του γεγονότος ότι έχει παρέλθει δεκαετία από την τέλεση της αυθαιρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύς του 4495/17, και δεν έχει εκδοθεί απόφαση που να διατάζει την κατεδάφιση;
    1 point
  10. To πρόβλημα ανακύπτει μετά από αγωγή των συνιδιοκτητών όταν το αυθαίρετο καταπατά Κ.Χ και συνήθως κερδίζεται η υπόθεση στο δικαστήριο. Στο είπαν οι συνάδελφοι και στο ανέλυσαν. Τα παράπονα στο ΥΠ.ΕΝ και στο ΣτΕ.
    1 point
  11. Καλησπέρα και από εμένα και σου εύχομαι κάθε επιτυχία στη ζωή σου. Θα σου μιλήσω λίγο και για τη δουλειά των Τοπογράφων. Έχουμε και εμείς ένα ευρύτατο πεδίο που μπορείς να απασχοληθείς, από Ιδιώτης, εργαζόμενος μέχρι και Δημόσιος Υπάλληλος. Επίσης έχουμε μεγάλη γκάμα εφαρμογών. Από την απλή Τοπογραφία, στην Οδοποιία και τα Υδραυλικά, το Κτηματολόγιο και τη Φωτογραμμετρία. Στην Ελλάδα, ναι, οι Πολιτικοί Μηχανικοί έχουν απορροφήσει όλα μας τα δικαιώματα (όχι όμως και τις αντίστοιχες γνώσεις). Αλλά επίσης μπαίνουν κάθε χρόνο περίπου 1000 πολιτικοί μηχανικοί συν αυτούς από τα αντίστοιχα ΤΕΙ, ενώ Τοπογράφοι (ΑΕΙ+ΤΕΙ) κάπου 300(;). Άρα καταλαβαίνεις τί σημαίνει για τον ανταγωνισμό στο μέλλον σου. Έχουμε από τα πιο κουλ μηχανήματα (GPS, Total Station, Laser Scanners, Drones, Lidar…) και η τεχνολογία μας εξελίσσεται. Αντίστοιχα αυτό είναι και το μειονέκτημά μας. Για να ξεκινήσεις χρειάζεσαι κεφάλαιο. Επίσης μπορείς να ασχοληθείς με συγκεκριμένα softwares και να εξειδικευτείς σε αυτά (Autocad, GIS κλπ). Τέλος, από όσους τοπογράφους έχω γνωρίσει στη ζωή μου (και πίστεψέ με γνωρίζω αρκετούς του κλάδου μου) όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με αυτό που ασχοληθήκαμε και δε θα το αλλάζαμε ποτέ!!! Καλή επιτυχία σε ότι και αν διαλέξεις!!!
    1 point
  12. ξεκαθάρισε πρώτα αν είναι οικόπεδο (εντός σχεδίου / οικισμού) ή είναι γήπεδο εκτός σχεδίου. Με βάση αυτό μπορείς να τσεκάρεις με το Τοπογραφικό της αρμόδιας ΥΔΟΜ όρους δόμησης όπως και αρτιότητα οικοδομησιμότητα. Όπως και επιτρεπόμενες ή μη χρήσης. Έχοντας αυτά ως δεδομένο εσύ θα εκτιμήσεις την βέλτιστη δυνατότητα αξιοποίησης ή δόμησης του.
    1 point
  13. Βάζεις όσους συμμετέχουν στην αναθεώρηση. Αν δεν αλλάζουν πλήρως οι μελέτες για να υπολογιστεί η αμοιβή τους εξ'ολοκλήρου ως νέα, το πρόγραμμα έχει επιλογή για αναθεώρηση με ποσοστό. Αν δεν έχεις αλλαγή στις επιφάνειες, δε προκύπτουν συμπληρωματικες κρατήσεις ΚΗ και υπέρ ΔΟΥ
    1 point
  14. @PERDA Το ότι δεν αλλάζει η κατηγορία χρήσης δεν έχει σημασία. Κριτήριο αποτελεί κατά πόσον επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αν αλλάζουν οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους. Ούτε τα φορτία σχεδιασμού ούτε η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας αλλάζουν. Για τα μηχανολογικά γνωρίζεις εσύ. Σε περίπτωση που εκτελεστούν εργασίες λόγω της αλλαγής χρήσης, εκδίδεις ΕΕΔΜΚ. Εάν όχι, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι ως προς την αλλαγή χρήσης.
    1 point
  15. Όντως έπρεπε να ανεβάσεις το υπογεγραμμένο pdf που σου ενέκρινε η εταιρία ΑΕΚΚ (δεν είναι σπάνιο χωρίς να σε ειδοποιήσουν να σου άλλαξουν τις ποσότητες σε σχέση με το xls που τους έστειλες. Πονηριές...) Πάντως Στην "Προβολή Λεπτομεριών" -> "Αρχεία" δίπλα απο κάθε αρχείο αναγράφεται το κλειδί. και οι φωτογραφίες (αν είναι σε jpg) δεν έχουν υδατογράφημα όμως αν μπείς στο https://services.tee.gr/adeiapublic/faces/searchDocFile και δώσεις το κλειδί, θα στις κατεβάσει. Στείλ' τους απλά το κλειδί και ας κατεβάσουν το "θεωρημένο" ecxel απο το παραπάνω link.
    1 point
  16. ωρίς προηγούµενο είναι η ανοικοδόµηση των Κυκλάδων την τελευταία πενταετία. Μόνο στη Σαντορίνη οι άδειες για νέες οικοδομές και προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια αγγίζουν το δυσθεώρητο νούμερο των 450.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ κατά πόδας ακολουθούν οι –ήδη υπερδομημένες– Μύκονος και Πάρος, αλλά και η Νάξος. Στη Σαντορίνη και στην Πάρο, μάλιστα, οι νέες οικοδομικές άδειες από το 2018 ξεπέρασαν τις 1.000. Σημαντική είναι και εκτόξευση της «αόρατης» δόμησης σε κάποια από τα μικρότερα νησιά, όπως η Αντίπαρος, το Κουφονήσι, η Φολέγανδρος. Η «Κ» εξετάζει σήμερα τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για τη νέα δόμηση από το 2018 έως και το 2022 σε 23 κατοικημένα νησιά των Κυκλάδων (το μόνο κατοικημένο νησί που δεν εξετάζεται χωριστά είναι η Θηρασιά, επειδή η ΕΣΥΕ δεν παρέχει χωριστά στοιχεία για όλες τις χρονιές). Τα στοιχεία αφορούν άδειες για νέες οικοδομές και προσθήκες (χωρίς να διαχωρίζεται η χρήση τους). Οπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων: • Ο αριθμός των νέων οικοδομικών αδειών αυξάνεται συνεχώς: από 916 στο σύνολο των Κυκλάδων το 2018 έως 1.280 το 2022. Τα τετραγωνικά αυξάνονται και αυτά, αλλά με μια διακύμανση: ξεκινούν με 291.722 τ.μ. το 2018 και 303.672 τ.μ. το 2019, μειώνονται το 2020 στα 257.756 τ.μ., εκτινάσσονται στο 2021 στα 398.244 τ.μ. και καταλήγουν σε 419.232 τ.μ. το 2022. • Πρωταθλήτρια στον αριθμό των νέων αδειών είναι η Πάρος, με 1.101 σε μία πενταετία. Το νησί, όμως, βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά τα τετραγωνικά στα οποία αντιστοιχούν οι άδειες αυτές (281.094 τ.μ.). Τα στοιχεία, πάντως, επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη οικιστική επιβάρυνση του νησιού, το οποίο το καλοκαίρι εμφανίζει φαινόμενα κορεσμού. • Πρωταθλήτρια στη νέα δόμηση είναι η Σαντορίνη, για την οποία εκδόθηκαν 1.001 νέες άδειες που αντιστοιχούν σε 449.576 τετραγωνικά μέτρα. Ο αριθμός των τετραγωνικών υπερτριπλασιάζεται από το 2020 (43.646 τ.μ.) στο 2021 (143.476 τ.μ.). • Ακολουθεί η Μύκονος, για την οποία εκδόθηκαν 634 οικοδομικές άδειες που αντιστοιχούν σε 321.999 τετραγωνικά κτιρίων. Η ζήτηση για τη Μύκονο είναι σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της πενταετίας (περισσότερες από 100 άδειες, που αντιστοιχούν σε 60.000-70.000 τ.μ. ετησίως). • Σημαντική οικοδομική πίεση δέχεται και η Νάξος, η οποία, παρότι είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος νησί των Κυκλάδων, προσείλκυε λιγότερο το ενδιαφέρον τα προηγούμενα χρόνια. «Τα στοιχεία δεν μας δίνουν την πλήρη εικόνα, καθώς δεν υπολογίζονται οι νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων των αντίστοιχων ετών». • Από τα μικρά Κυκλαδονήσια ξεχωρίζει η Αντίπαρος (η οποία δείχνει πλέον να επιβαρύνεται σημαντικά) με 216 νέες άδειες για 64.284 τ.μ. κτιρίων. Σημαντική, για τη μικρή έκτασή του, επιβάρυνση εξακολουθεί να δέχεται το (ήδη υπερδομημένο τις προηγούμενες δεκαετίες) Κουφονήσι, όπου εκδόθηκαν άδειες για 12.653 τετραγωνικά. Αντίστοιχη ήταν η οικοδομική επιβάρυνση στη Φολέγανδρο, όπου οι άδειες που εκδόθηκαν αντιστοιχούν σε 12.075 τ.μ. Τι λένε οι ειδικοί Η «Κ» έθεσε τα στοιχεία υπ’ όψιν δύο ειδικών επιστημόνων: του Θάνου Παγώνη, αναπληρωτή καθηγητή στον τομέα του πολεοδομικού σχεδιασμού της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και στην Ελένη Μαΐστρου, ομότιμη καθηγήτρια στην ίδια σχολή και πρόεδρο του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ). «Καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία αυτά δεν μας δίνουν την πλήρη εικόνα, καθώς δεν συνυπολογίζονται οι νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων των αντίστοιχων ετών, που αφορούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι «κρυμμένης» αύξησης της δομημένης επιφάνειας των νησιών», λέει ο κ. Παγώνης. «Σε κάθε περίπτωση όμως, βλέπουμε ξεκάθαρα ότι η ζήτηση στις Κυκλάδες είναι υψηλή. Υπάρχουν, βέβαια, αρκετές διαφορές ανά νησί, χωρίς να βλέπουμε εκπλήξεις. Τα στοιχεία σε γενικές γραμμές επιβεβαιώνουν την απογείωση του οικοδομικού ενδιαφέροντος για πολλά νησιά μετά την οικονομική κρίση και την τουριστική έκρηξη που επακολούθησε». Ο κ. Παγώνης εκτιμά ότι κάποια νησιά εμφανίζουν κοινά χαρακτηριστικά. «Στη Σαντορίνη, στη Μύκονο και πλέον και στην Πάρο η κατάσταση είναι ανησυχητική. Η Κέα και η Κύθνος έχουν ζήτηση, αλλά όχι αυτή που θα φανταζόμασταν, λόγω της κοντινής τους απόστασης από την Αθήνα. Η Ανδρος, η Τήνος και η Σίφνος έχουν μια αξιοσημείωτη οικοδομική δραστηριότητα, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν και κάποιες εσωτερικές αντιστάσεις που τις κρατούν σε ισορροπία. Βλέπουμε παράλληλα να αυξάνεται το ενδιαφέρον για την άγονη γραμμή, για νησιά όπως η Φολέγανδρος και η Αμοργός». «Η έκρηξη της δόμησης είναι σημαντική και αναντίστοιχη της αύξησης του πληθυσμού», λέει η κ. Μαΐστρου. «Σε χρονικό διάστημα 4 ετών (από το 2018 έως το 2022) σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται ο αριθμός οικοδομικών αδειών που εκδίδονται και αντίστοιχα διπλασιάζονται ή υπερδιπλασιάζονται τα τετραγωνικά που προστίθενται μέσα στους ευαίσθητους παραδοσιακούς οικισμούς τους και στο ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον τους, που αποτελεί την ιστορική ταυτότητά τους. Σημειώνεται, παράλληλα, ότι αποσύρθηκαν από τις Κυκλάδες οι ρυθμίσεις που σχεδιάστηκαν από την πολιτεία για τις περιοχές Natura και για τις Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες έπειτα από αντίδραση των δημάρχων». Τι συνέπειες εκτιμάται ότι έχει αυτή η έκρηξη της δόμησης; «Προφανώς δεν υπάρχει καμία συσχέτιση της δόμησης με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις υποδομές, τη φέρουσα ικανότητα των νησιών. Είναι μια σχεδόν άναρχη κατάσταση. Ολα αυτά οδηγούν σε μια ταχεία αλλοίωση του τοπίου και μια δυσανάλογη επιβάρυνση των κοινόχρηστων υποδομών των νησιών», εκτιμά ο κ. Παγώνης. «Ο πρόσθετος όγκος μέσα στους παραδοσιακούς οικισμούς των Κυκλάδων οδηγεί αναμφίβολα σε αλλοίωση της τυπολογίας των κτιρίων», αναφέρει η κ. Μαΐστρου. «Επιπλέον οι νέες κατασκευές, που διευρύνουν τα άτυπα όρια των οικισμών, εξαφανίζουν τους ιστορικούς πυρήνες τους. Στις εκτός σχεδίου περιοχές, συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η εξαφάνιση της γεωργικής γης, αλλά και του ίχνους που είχαν η γεωργία και η κτηνοτροφία στο τοπίο. Πεζούλες, αλώνια, μονοπάτια γίνονται βορά στην οικοπεδοποίηση. Ειδικά για τα μονοπάτια βλέπουμε να μετατρέπονται συστηματικά σε δρόμους. Η διαρκής αύξηση της εκτός σχεδίου δόμησης δημιουργεί ένα πολύ μεγάλο βάρος οικονομικό, περιβαλλοντικό και ενεργειακό στους δήμους και στην Πολιτεία, το οποίο δεν αντιλαμβανόμαστε. Και έτσι βλέπουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση, διακοπές στην υδροδότηση και στην ηλεκτροδότηση, αύξηση των σκουπιδιών. Με τις περιοχές εντός και εκτός οικισμών να χτίζονται, πολύ φοβάμαι ότι οι Κυκλάδες χάνουν με γρήγορους ρυθμούς τον χαρακτήρα τους». Το ερώτημα, βέβαια, που προκύπτει είναι κατά πόσον η Πολιτεία (και οι τοπικές κοινωνίες) είναι διατεθειμένες να ανακόψουν την ραγδαία ανοικοδόμηση των Κυκλάδων. «Ανησυχώ για την ταχεία αλλοίωση των Κυκλάδων και συνεπώς, θα υποστήριζα τον άμεσο έλεγχο της δόμησης», λέει ο κ. Παγώνης. «Ειδικά στη Σαντορίνη, στη Μύκονο και στην Πάρο αυτό πρέπει να σταματήσει εντελώς, γιατί έχει ξεπεράσει πια κάθε όριο. Δεν λέμε κάτι νέο ή πρωτόγνωρο. Το Κάπρι έχει καταφέρει να κρατήσει τη φήμη του και τον υψηλού επιπέδου τουρισμό του επειδή υπάρχει πολύ μεγάλος έλεγχος της οικοδομικής δραστηριότητας από την Πολιτεία. Πρέπει, λοιπόν, να λάβουμε μέτρα περιορισμού της δόμησης μέχρι να ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός των νησιών. Ο οποίος με τη σειρά του δεν πρέπει να επαναλάβει τα λάθη των δεκαετιών του ’70 και του ’80. Ομως, δεν αρκεί αυτό. Πρέπει παράλληλα να τεθούν ειδικοί όροι για το τουριστικό προϊόν, για το οποίο δεν υπάρχουν σήμερα σοβαροί περιορισμοί». «Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει σωστή οριοθέτηση των οικισμών», εκτιμά η κ. Μαΐστρου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία από αυτό που προωθείται σήμερα από το υπουργείο Περιβάλλοντος και το ΤΕΕ, τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου και την οριοθέτηση οικισμών μέσω ξεχωριστών μελετών, δηλαδή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού. Παράλληλα, πρέπει να τεθούν περιορισμοί στις νέες κατασκευές, να μειωθεί ο συντελεστής, να απαγορευθούν οι συνενώσεις οικοπέδων (που παράγουν μεγαλύτερο συντελεστή). Και να περιοριστεί δραστικά η δυνατότητα δόμησης εκτός των οικισμών. Τέλος, πρέπει να μπει φρένο στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις. Οπως και με την κρουαζιέρα, η Πολιτεία δεν κερδίζει τίποτα από αυτές. Οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, όσο ήπιες και αν διατείνονται ότι είναι, εξαφανίζουν το φυσικό τοπίο, κλείνουν τις παραλίες, φορτίζουν υπερβολικά όλα τα δίκτυα. Η καθυστέρηση από τη μια πλευρά του Περιφερειακού Χωροταξικού του Νοτίου Αιγαίου και του Ειδικού Χωροταξικού του Τουρισμού και από την άλλη πλευρά των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων είναι κατά τη γνώμη μου ύποπτη. Αφήνει ελεύθερο το πεδίο για όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα στα νησιά».
    1 point
  17. Καλησπέρα. Θέλω να κάνω ενημέρωση μίας άδειας χωρίς αλλαγές σε μελέτες και στην ομάδα έργου έχει όλους τους μηχανικούς της άδειας. Είναι σωστό να διαγράψω π.χ. τον τοπογράφο, τον μηχανολόγο, τον στατικό? Γιατί κάθε φορά χρειάζεται να ψάχνεις όλους τους μελετητές για να δώσουν έγκριση.
    1 point
  18. Παραθέτω την Αίτηση που μου έστειλαν από το ΤΕΕ για όσους ενδιαφέρονται. ΑΙΤΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.pdf
    1 point
  19. 1.827 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Συστήματος Τοπικής Εφαρμογής Αυτόματης & Χειροκίνητης Λειτουργίας με κατασβεστικό υλικό Kerr F-Class Solution τύπου Wet Chemical για επαγγελματικά μαγειρία.
    1 point
  20. Καταγγελία στην οικεία πολεοδομία για αυθαίρετες κατασκευές και αγωγή...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.