Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      22

    • Περιεχόμενα

      4.466


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.211


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.531


  4. SIRADRAB

    SIRADRAB

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.905


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Αφού βρέξουμε πρώτα με λίγη σκέψη τον εγκέφαλο, πρώτα διαβάζουμε τις οδηγίες που αναλυτικά έχω γράψει στα σχόλια (ακόμη και με screenshot), μετά κατεβάζουμε ότι θέλουμε και τέλος ζητάμε συγνώμη.
    12 points
  2. Ντροπή! Λίγος σεβασμός για πρόσωπα που δεν γνωρίζεις δεν βλάπτει... Αντί συγγνώμης παρακαλώ να διαγράψεις το post σου...
    5 points
  3. Κάνεις καθόλου σκέψεις να ζητήσεις ένα μεγάλο συγνώμη από τον συνάδελφο που τόσα χρόνια πασχίζει να ενημερώνει και να ταξινομεί το χάος της πολεοδομικής νομοθεσίας ώστε να γίνεται Το Εργαλείο για χιλιάδες μηχανικούς πανελλαδικά? Δεν ξέρω αν είσαι νέος στο επάγγελμα, στο φόρουμ η λόγω ηλικίας, αλλά έκανες ένα μεγάλο λάθος.
    4 points
  4. Η συνέχεια της κωδικοποίησης και προώθησης σε συναδέλφους ενός νόμου που άρχισε ως τέτοιος και κατάντησε κουρέλι δεν έχει κανένα νόημα ! Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους και ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Θα επανέλθω όταν πλέον θα βγει ο Οικοδομικός Κανονισμός 2024 (ΟΚ2024) ... ή 2025 ... ή 2026 ...
    4 points
  5. Καλησπέρα, αυτό μου συνέβει κι εμένα από το κινητό. Ήταν διαφήμιση και γρήγορα κατάλαβα ότι είναι απάτη και το έβγαλα κατευθείαν. Την επόμενη μέρα μπήκα από κανονικό υπολογιστή και το κατέβασα. Δεν έχει ευθύνη ούτε το blog ούτε ο συνάδελφος kan62. Απλά κλικάρατε στην διαφήμιση και την πατήσατε, όπως κι εγώ. Απλά το αντιλήφθηκα εγκαίρως. Όταν συμβαίνει κάτι, καλό θα είναι πριν ρίξουμε ευθύνες να είμαστε σίγουροι.
    3 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    97.037 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  7. Μα που τους βρίσκουμε αυτούς!? Μπράβο Θοδωρή! για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για την υπέρτατη προσπάθεια σου! Ευχαριστούμε πολύ! Εγώ πάντως προσδοκώ ανάσταση ΝΟΚρών!
    2 points
  8. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΤΕΞΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ!!! Ενα τεράστιο ευχαριστώ νομίζω από όλους μας για όλη αυτή τη προσπάθεια και το άριστο αποτέλεσμα... Για κάτι που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο για τα ΖΩΑ του ΥΠΕΝ αλλά και όλους τους άλλους... ως ο τρόπος που θα έπρεπε να γράφονται οι νόμοι γενικότερα...
    2 points
  9. Μα που ζητάει κινητό??? Με πολύ σεβασμό και συναδελφικότητα προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι απλά είστε αδαής ως προς τη χρήση υπολογιστών, φόρουμ κλπ. Και να διώξω δεύτερες σκέψεις τύπου: πετάμε και λίγο λάσπη απ' τα νεύρα μας... αλλά δεν βοηθάτε... και οι παρακάτω απαντήσεις ίδιου επιπέδου είναι περίπου.
    2 points
  10. ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ , ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΘΑ ΣΕ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ
    2 points
  11. ανοίγουμε το μενού "See changelog" ... επιλέγουμε το ver X7.0 και μετά "Download"
    2 points
  12. Μιά γενική πρόταση, για την διάταξη αυτή: Επειδή η γνωστοποίηση για πρόσθετες εργασίες, έρχεται σε συνέχεια οικοδομικής άδειας, δηλ. μιάς νόμιμης διαδικασίας κι Επειδή ο δηλών είναι απολύτως νομότυπος, αφού ακολουθεί τις διατάξεις, Με ποία λογική ο (δήθεν) νομοθέτης αντιμετωπίζει την λήξη του τετραμήνου σαν κοινό αυθαίρετο;; Ποία λογική διακατέχει τους γραφιάδες αυτής της διάταξης;;; Αρρώστησε κάποιος, του έτυχε κάτι και δεν μπόρεσε στο τετράμηνο: γιατί τον "εκτελεί" οικονομικά ο δήθεν νόμος;;; Μήπως πρέπει να κινηθούμε στο ΤΕΕ, να διαγράψει αυτή την αντίληψη του "εγκληματία" που δεν πρόλαβε να τακτοποιήσει στο τετράμηνο, αυτό που ενεργώντας νόμιμα δήλωσε;;; Γιατί να μην υπάρχει δεύτερος βαθμός κρίσης;; και δη, αναδρομικά. Να συντάξουμε κάποιο κείμενο προς το ΤΕΕ ή/και τον αρμόδιο υπουργό;; τα πρόστιμα τρέχουν σε βάρος των νομότυπων, ενώ η αυθαιρεσία ουδέποτε εντοπίζεται... Τελικά, ποτέ να μην κάνει κάποιος γνωστοποίηση: πού ξέρεις αν θα προκάμεις...
    1 point
  13. Ορθώς πράττεις!!!! Μαζί σου!!!!!
    1 point
  14. ΘΟΔΩΡΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΦΙΛΕ ΜΑΣ ΓΛΥΤΩΣΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ
    1 point
  15. Μόνο τιμολόγιο - ΦΕΜ και έντυπο καθορισμού αμοιβών από το ΤΕΕ. Το συμφωνητικό το ανεβάζεις στο σύστημα αμοιβών ΤΕΕ.
    1 point
  16. @tselesta Στην πολύ σωστή τοποθέτηση του Άκη, να επισημάνω ότι υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που υπάρχουν στο νόμο (π.χ αυθαίρετες επιφάνειες μέχρι 50 τμ, ακίνητο από κληρονομιά κλπ) που μπορεί να οδηγήσουν το ακίνητο στην κατηγορία 4. Μήπως και η δική σου υπόθεση (μας λες και τι αφορά) μπορεί να υπαχθεί στις εξαιρέσεις;
    1 point
  17. NIANDR κάτι λάθος θα έχεις κάνει. Μόλις το κατέβασα χωρίς να ζητήσει κάτι. Θα σου πρότεινα ένα scan με antivirus, και αν έχεις απεγκατάσταση και scan με κάποιο άλλο. Περισσότερο bag μου θυμίζει όπως το λες, από κάποιο free pdf reader για παράδειγμα.
    1 point
  18. ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ , ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΘΑ ΣΕ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ
    1 point
  19. Υπάρχουν ακόμη στις παλαιότερες εκδόσεις ... στο μενού δεξιά
    1 point
  20. Ευχαριστούμε, απλά για κάποιο λόγο δε μου επιτρέπει να το κατεβάσω.
    1 point
  21. Το ξεχνάς. Σου έχω αναλύσει το πρόβλημα και τι πρέπει να κάνεις.
    1 point
  22. @dimitrios75 Δυστυχώς έμπλεξες. Εφαρμόστηκε μια παλιά εσφαλμένη πρακτική κατά την οποία πολλοί έδειχναν κατά την αποτύπωση το όριο να "διχοτομεί" κτίσμα το οποίο πατούσε σε δυο οικόπεδα θεωρώντας έτσι (εσφαλμένα και πάλι) ότι υφίσταντο δυο ανεξάρτητα-εν επαφή κτίσματα. Γενικώς, η κατάσταση αυτή είναι η πλέον προβληματική, διότι όταν ένα κτίσμα πατάει ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα, καμία από τις ιδιοκτησίες δεν έχει την αυτοτέλεια και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Έκδοση Ο.Α σε "¨συγκεχυμένο" ιδιοκτησιακό προφανώς δεν μπορεί να γίνει. Κάνεις αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος. Πας σε έμπειρο μηχανικό (θα χρειαστεί και δικηγόρος παράλληλα) με την ελπίδα μήπως με κάποιο τρόπο μπορέσεις και "ενσωματώσεις" όλο το βοηθητικό κτίσμα στην δική σου ιδιοκτησία. Αν ακόμη υπάρχει το όμορο σε τράπεζα και δεν έχει μεταβιβαστεί το δάνειο σε fund (πράγμα σπάνιο πλέον) ίσως υπάρχει ελπίδα να βρεις κάποια άκρη. Ιδανική κατάσταση θα ήταν το βοηθητικό κτίσμα να γκρεμιστεί (αν βρεις άκρη φυσικά με το όμορο). Περισσότερα από εδώ δεν μπορούμε να πούμε. Το θέμα θέλει δουλειά, μελέτη και έμπειρους μηχανικούς να το τρέξουν.
    1 point
  23. Μου θυμίζεις μια παλιά ιστορία. Πριν καμιά 20αριά χρόνια, σε μελέτης διώροφης μεζονέτας, ο αρχιτέκτονας ζητούσε πολύ μικρή κρέμαση σε αμφιέρειστο δοκάρι με μεγάλο άνοιγμα. Προσπάθησα να το επιλύσω αλλά δεν έβγαινε, παρά μόνο με μπαλαμούτι. Του το εξήγησα (καθώς και στους ιδιοκτήτεςπου ήταν φίλοι μου και με ήθελαν στο έργο) και του είπα ότι, αν επιθυμούσε συνεργασία, η μόνη λύση ήταν να υπογράψει τα στατικά. Αρνήθηκε, και χωρίσαμε πολιτισμένα😄 Το αποτέλεσμα: βρήκαν κάποιον που υπέγραφε ό,τι να 'ναι, αλλά εγώ κοιμόμουν ήσυχος και η φιλία με τους ιδιοκτήτες δεν διερράγη
    1 point
  24. Συμφωνώντας με τους ανωτέρω συναδέλφους, να προτείνω μια μέση λύση?Αν ο αρχιτέκτονας είναι αμετακίνητος, του λες να υπογράψει τη στατική (και αντισεισμική) μελέτη που θα εκπονήσεις, εξηγώντας του γιατί δεν το κάνεις εσύ. Κατά 90% θα αρνηθεί. Οπότε... Γενικά, μην ψαρώνεις με ό,τι σου ζητάνε. Κάνε το σωστό, κι άσε τους να ψάχνουν για αυτοφωράκηδες.
    1 point
  25. Aν δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια Ο.Α δεν μπορείς να προχωρήσεις δήλωση τακτοποίησης. Αφού μας λες ότι είναι προ 55 (υποθέτω ότι έχεις τεκμηριώσει το θέμα), η πιο εύκολη λύση (την ανασύσταση την ξεχνάς) είναι να το πας όλο χωρίς Ο.Α, ως προ 55, το οποίο υπάγεται στις εξαιρέσεις του νόμου. Κάνεις αποτύπωση και αυτή την κάτοψη ανεβάζεις στην Η.Τ.Κ και στις πράξεις ανεβάζεις την δική σου τεχνική έκθεση. Δεν τακτοποιείς τίποτα, εκτός και αν έχεις μεταγενέστερες-του 55-αυθαιρεσίες.
    1 point
  26. Version X6.0

    77.531 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  27. Καλησπέρα. Έχει τύχει σε κάποιον να κάνει γνωστοποίηση και να λήξει το τετράμηνο χωρίς να γίνει η αναθεώρηση? Τι έγινε σε αυτήν την περίπτωση?
    1 point
  28. Θεωρώ αυτονόητο ότι δεν μπορείς. Ο χώρος 35τμ είναι κατασκευή που επιτρέπεται πάνω από το κτίριο, όπως και οι ηλιακοί. (Ο τίτλος του άρθρου 19 είναι "Κατασκευές πάνω από το κτίριο"). Δεν μπορείς να βάλεις π.χ. πέργκολα και από πάνω αντλίες θερμότητας επειδή και τα δύο επιτρέπονται ξεχωριστά πάνω από το κτίριο. Άλλωστε ειδικά για τους ηλιακούς η παρ. 2β του άρθρου 19 λέει "...εγκαταστάσεις ηλιακών συστημάτων με τοποθέτηση του δοχείου σε άμεση επαφή με την άνω στάθμη του δώματος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό...." προσπαθώντας να αντιμετωπίσει ένα άλλο "καλαίσθητο" φαινόμενο δίνει την απάντηση άμεσα και στο ερώτημα σου καθώς ο χώρος 35τμ δεν είναι όροφος και από τον ορισμό 18α του άρθρου 2 έχουμε: "18α. Δώμα κτιρίου είναι η οροφή του τελευταίου ορόφου του. Στο δώμα επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθρου 19. ... "
    1 point
  29. Σίγουρα δε προβλέπεται κάτι τέτοιο. Οι νόμοι τροποποιούνται στα οδοφράγματα 😛
    1 point
  30. Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf
    1 point
  31. 1) Ναι. 2) Χώρος αποκλειστικής χρήσης. Όχι απαραίτητα του υποκείμενου. 3) Αν είναι χώρος αποκλειστικής χρήσης του υποκείμενου δύναται να συνδέονται λειτουργικά με εσωτερική σκάλα.
    1 point
  32. Σχεδιασμός ισουψών (contour) από αρχείο .csv: Καταρχήν έχω φορτώσει το plugin με την ονομασία contour στο qgis. plugins - Manage and install plugins - contour και το κάνω εγκατάσταση. το αρχείο .csv πρέπει να είναι της μορφής: 1 -easting -northing-elevation (οι στήλες σε excel). Επίπεδο - data source manager - επιλογή οριοθετημένο κείμενο (delimited text) - εισάγω το αρχείο csv και κοιτάζω να αντιστοιχίσω τις συντεταγμένες Χ,Υ,Ζ και να βάλω το σωστό σύστημα ΕΓΣΑ 87. Μετά πάω Διανύσματα (vector)- contour. Επιλέγω data value - elevation. Στην μέθοδο: fixed contour interval, και ως interval την επιθυμητή ισοδιάσταση. Επιλέγω χρώμα , κάνω add και περιμένω να κάνει τον τριγωνισμό (triangulation). Πηγαίνω στο κάθε layer - δεξι κλικ properties - labels (ετικέτες) και επιλέγω sinlge label και τιμή το υψόμετρο (elevation). Στην ισοδιάσταση των ισουψών στην μορφοποίηση κειμένου επιλέγω δύο δεκαδικά.
    1 point
  33. Το άρθρο 15 δεν εφαρμόζεται σε εκτός σχεδίου περιοχές (ΝΟΚ άρθρο 1) Δεν μπορείς να ζητήσεις προσαύξηση.
    1 point
  34. 6. Στο σ.δ. δεν προσμετρώνται : θ. Υπόγειοι όροφοι για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα χρήσης κτιρίων, καθώς και για μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του κτιρίου και την υποστήριξη του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, μονάδων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (ΣΗΘΥΑ), για χρήση υδατοδεξαμενής ή δεξαμενής συλλογής λυμάτων ή πισίνας, όπως ορίζεται από τους ειδικούς κανονισμούς που τις διέπουν, επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο ή και κατ’ επέκταση του περιγράμματος της ανωδομής του, σύμφωνα με το εδάφιο β της παραγράφου 6 του άρθρου 17. Δεν προσμετρώνται στη δόμηση όλοι οι υπόγειοι όροφοι στάθμευσης αυτοκινήτων. 4. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο : δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. Άρθρο 17 - Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται : β) (όχι ΕΚΤ) Η επέκταση υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 : Για οικόπεδα εμβαδού έως και 300 τμ. επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη. Σε οικόπεδα εμβαδού από 300 τμ. έως 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 80% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε οικόπεδα εμβαδού άνω των 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, δεν επιτρέπεται εξαγορά θέσεων στάθμευσης. Εφόσον πάνω από το χώρο επέκτασης του υπογείου δημιουργηθεί φύτευση με ελάχιστο εδάφους σαράντα (40) εκατοστών, το τμήμα της φυτεμένης επέκτασης προσμετράται στον υπολογισμό της υποχρεωτικής φύτευσης του οικοπέδου της παραγράφου 2α του παρόντος άρθρου. [διευκρίνιση σε συνδυασμό με την παρ. 8Α] Δεν επιτρέπεται η επέκταση υπογείων στο προκήπιο (πρασιά). Οι επεκτάσεις υπογείων χώρων γίνονται αποκλειστικά με βοηθητικές χρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 11. Στην επέκταση υπογείων μπορούν να περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης, αποθήκες κατοικίας, αποθήκες ειδικών χρήσεων, λεβητοστάσια και μηχανοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, υδατοδεξαμενές ή δεξαμενές συλλογής λυμάτων ή πισίνας. Τυχόν κύριες χρήσεις που χωροθετούνται σε υπόγειο χώρο του κτιρίου εμπίπτουν στο περίγραμμά του, αποτελούν λειτουργικό προσάρτημα του και δεν μπορούν να βρίσκονται στην εκτός περιγράμματος του κτιρίου επέκταση.
    1 point
  35. Αν και πολύ αργοπορημένα, θα ήθελα να παρατηρήσω κάτι σχετικά με το σχήμα της τομής. Πρέπει να προσέχουμε τα ύψη της διέλευσης και να τα μετράμε κάθετα προς τη ράμπα και όχι κατακόρυφα όπως φαίνεται στο σκαρίφημα. Διότι για παράδειγμα σε μια ράμπα με κλίση 25% (μέγιστη δυνατή για γκαράζ με λίγα αυτοκίνητα) εάν έχω κατακόρυφο ύψος κάτω από το δομικό στοιχείο 1.90μ, στην ουσία η απόσταση της ακμής του δομικού στοιχείου από το επίπεδο της ράμπας είναι μόνο 1.84μ. Αν τώρα βάλουμε και κάσες και μηχανισμούς και τα αλατοπίπερα της γκαραζόπορτας, καταλήγουμε να θέλουμε 2.00μ καθαρά, πάντα μετρούμενα κάθετα στο επίπεδο της ράμπας, για να μπορεί να μπει ακόμα και ένα LandCruiser (ύψος ~1.85μ) χωρίς να κινδυνεύει να γίνει κάμπριο
    1 point
  36. αν το έχεις κατεβάσει να σου δώσω mail να μου το στείλεις;
    -2 points
  37. Συνάδελφε μέχρι τώρα τα κατεβάζαμε δωρεάν τώρα ζητάς κινητό και στο τηλέφωνο μου έρχονται δεκάδες sms απο πενταψήφιους αριθμούς με πρόσθετη χρέωση. Κρίμα γιατί πίστευα ότι είσαι σοβαρός.
    -8 points
  38. Πρώτα από όλα εσύ του 62 εγώ του 58 συναδελφοι και δύο δεν χρειάζεται ειρωνεία, οπότε δεν συνεχίζω. Δεν βρήκα κάπου τις οδηγίες και ακόμα δεν κατάφερα να το κατεβάσω. Σε παρακολουθώ από το 12 και αναγνωρίζω την συνεισφορά σου στο κλάδο. Ειδικά για τον Ν4495. Προφανώς κάτι συμβαίνει στο michanikos. gr. Τέλος στον νεο νόμο που εμπεριέχεις καθησα και διάβασα τα άρθρα δεν νομίζω ότι βοηθούν στον ΝΟΚ. Καλό καλοκαίρι Παρατήρηση. Προσβλητικός προς συνάδερφο με τεράστια προσφορά και στην κοινότητα και πανελλαδικά σε όλους τους Μηχανικούς, χωρίς να ζητήσει ποτέ τίποτα από κανέναν. Λαθεμένες πληροφορίες για «κάτι συμβαίνει» στο Micanikos. Καμία συγγνώμη (μετά από επισημάνσεις που σου κάνουν συνάδερφοι) για τα δικά σου σφάλματα χρήσης των υπηρεσιών του site που σε φιλοξενεί. Λαμβάνεις ποινή. Didonis
    -10 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.