Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.726


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.531


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.480


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      3.565


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Νέο δελτίο τύπου του συλλόγου ΜΗΝ ( συντάχτηκε από τον νομικό εκπρόσωπο κ. Βασ. Βασιλόπουλο) ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18.07.2024.pdf
    2 points
  2. Οπότε, κάνεις την έρευνα τίτλων και του κτηματολογίου και επανέρχεσαι όταν έχεις στοιχεία.
    1 point
  3. @topo_rules H εδαφική παραχώρηση σε κοινή χρήση των 200 τμ και 100 τμ που έκαναν τα οικόπεδα ώστε να δημιουργηθεί η εξάμετρη συνδετήρια εδαφική κοινόχρηστη λωρίδα που θα συνέδεε το βορειότερο-εντός οικισμού-οικόπεδο με τον υφιστάμενο δημοτικό δρόμο, δεν συνεπάγεται και την απώλεια αρτιότητάς τους. Σε προηγούμενο post έχω παραθέσει την νομοθεσία όπου τα σχετικά με παραχωρήσεις για δημιουργία οικοδομησιμότητας σε "τυφλά" οικόπεδα, έχουν εδώ και χρόνια καταργηθεί. Στο άρθρο 5 του ΠΔ, παρ. 1-υπ. γ αναφέρεται ότι: "γ) Για την αρτιότητα των γηπέδων προσμετράται και η τυχόν έκταση που παραχωρείται από τον ιδιοκτήτη για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου. Στην καταργηθείσα παρ. 2 του άρθρου 6 αναφέρονταν ότι (2α.(*) Υφιστάμενο οικόπεδο κατά την ισχύ του παρόντος που δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση, για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να τεθεί από τον ιδιοκτήτη σε κοινή χρήση, με συμβολαιογραφική πράξη, αντίγραφο της οποίας κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, λωρίδα οικοπέδου πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, που να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου, για τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου. Ο χώρος αυτός που τίθεται σε κοινή χρήση πρέπει να συνδέει τα οικόπεδα με το υφιστάμενο σε κοινή χρήση δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την εξασφάλιση της σύνδεσης αυτής είναι δυνατόν να γίνεται παραχώρηση σε κοινή χρήση έκτασης που ανήκει σε γειτονικές ιδιοκτησίες είτε απ' ευθείας από τους κυρίους αυτών είτε κατόπιν μεταβίβασης στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη του οικοπέδου που στερείται τη σύνδεση.) (β.(*) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης α ισχύουν και για οικόπεδα που δημιουργούνται από κατάτμηση, με την προϋπόθεση ότι το πρόσωπο αυτών επί του κοινοχρήστου χώρου ή του χώρου που έχει τεθεί σε κοινή χρήση να είναι δώδεκα (12) μέτρα τουλάχιστον.) (γ.(*) Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της παραχώρησης της λωρίδας του οικοπέδου σε κοινή χρήση στις περιπτώσεις α και β όταν το συνολικό μήκος της υπερβαίνει τα 50 μέτρα, είναι η έγκρισή της από την αρμόδια για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας αρχή, η οποία κρίνει αν η θέση αυτής της έκτασης εξασφαλίζει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσής της στο δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την έγκριση, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει τοπογραφικό διάγραμμα σε κατάλληλη κλίμακα, ώστε να φαίνεται η σύνδεση με τον υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο καθώς και το γειτονικό δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Η αρμόδια αρχή, πριν από την έγκριση δύναται να ζητήσει τη γνώμη Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του οικείου νομού.) (...) "2." (τέως παρ.5). Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση. Συνεπώς, δεν τίθεται καμία αμφιβολία ότι στην τότε κατάτμηση που έγινε ότι τα οικόπεδα (τόσο το βορειότερο, όσο και το -προς Νότο) δεν είχαν απωλέσει την αρτιότητά τους εξαιτίας της παραχώρησης των 200 τ.μ και 100 τ.μ από το καθένα αντίστοιχα. Το νοτιότερο οικόπεδο έχει επιπλέον και πρόσωπο σε υφιστάμενο δημοτικό δρόμο του οικισμού. Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι εάν το νότιο οικόπεδο (το οποίο δημιουργήθηκε από κατάτμηση το έτος 2004) είναι και σήμερα άρτιο και οικοδομήσιμο. Η γνώμη μου είναι ότι παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο (ελάχιστη αρτιότητα στον οικισμό 500 τμ) καθώς η γενική αρχή των παραχωρήσεων οικοπεδικής επιφάνειας είτε για δημιουργία κοινόχρηστης τετράμετρης ή εξάμετρης εδαφικής λωρίδας, είτε για απόκτηση ημιπλάτους κοινόχρηστης οδού σε όλο το πρόσωπο του οικοπέδου, 2 μ ή 3 μ αντιστοίχως, είναι ότι δεν χάνεται η αρτιότητα από την παραχώρηση (και κατά τη γνώμη μου σωστά, διότι τα οικόπεδα εισφέρουν σε δημιουργία Κ.Χ χωρίς αυτά να αποζημιώνονται παρά μόνο να αυτοαποζημιώνονται, ενώ σε ένα Ρ.Σ -π.χ προ 1983-θα χρειάζονταν πράξη αναλογισμού για να προκύψουν οι αποζημιώσεις). Άρα το οικόπεδο σε ό,τι αφορά την αρτιότητά του δεν θα πρέπει να εξετάζεται με βάση την επιφάνεια που έχει μετά την παραχώρηση, αλλά με βάση αυτή που είχε πριν την παραχώρηση σε κοινή χρήση δηλαδή με τα 550 τ.μ. Άλλωστε και με τις τότε-μετέπειτα καταργηθείσες-διατάξεις, αν ίσχυε ότι η παραχώρηση (και μάλιστα για δημιουργία εδαφικής λωρίδας) θα είχε σαν συνέπεια την απώλεια αρτιότητας, δεν θα είχε πάρει πότε την έγκριση της αρμόδιας Πολεοδομίας (και βεβαίως αναφέρετο ρητά στην παρ. 2 ΄΄οτι δεν υπήρχε θέμα απώλειας αρτιότητας). Επικουρικά να προσθέσω ότι μετά τον φοβερό και τρομερό νόμο της Μπιρμπίλη (3937/11) που μιλούσε για κύρωση Κ.Χ σε οικισμούς και αφού είχαν παγώσει τα πάντα στη χώρα (βλ. μνημόνια) και δεν χτίζονταν ούτε κοτέτσι, ήρθε η εκ του πλαγίου λύση αρχικά με το νόμο 4164/13 παρ 10 ο οποίος μετά και τροποποιήθηκε ως προς το ευμενέστερο για τα οικόπεδα ενδιαφέροντος τα οποία είχαν πρόσωπο σε παραχωρημένη σε κοινή χρήση-τετράμετρη λωρίδα και τους δόθηκε η κατ' εξαίρεση οικοδομησιμότητα (μέχρι σήμερα ισχύει) "εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" , εξαιρώντας ακόμη και την απαίτηση για συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση. Όλα αυτά τα οικόπεδα που παραχώρησαν τότε εδαφική λωρίδα σε κοινή χρήση με τις διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 6, για να αποκτήσουν πρόσωπο και να καταστούν οικοδομήσιμα, δεν είχαν αφαιρέσει από την αρτιότητά τους την παραχωρηθείσα έκταση. Αυτά τα οικόπεδα και σύμφωνα με το άρθρο 10 Ν. 4164/13 μπορούν να οικοδομούνται κατ' εξαίρεση (βλ΄παρακάτω το άρθρο 10 Ν. 4164/13). ΑΡΘΡΟΝ-10 Ν. 4164/13 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει 'Αδειες δόμησης με παραχώρηση λωρίδας σε κοινή χρήση Μετά την παρ.3 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 (ΦΕΚ-60/Α/11) προστίθενται παρ.4, παρ.5 και παρ.6 και η παρ.4 αναριθμείται σε παρ.7 , ως εξής: "4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παρ.1 του Αρθ-6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ' εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ' εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ' εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παρ.1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης 5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-6 ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), εξακολουθούν να ισχύουν. Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης της οριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή με τροποποίηση αυτής. 6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του Αρθ-35 του Ν-3937/11 δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευσή του, σε κοινή χρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθεί συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29-1-2010 μετά από απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στις ανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικά τμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του Αρθ-35 του Ν-3937/11. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως ορίζεται στην παρ.1 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου".
    1 point
  4. @topo_rules Η αίτηση στην Υ.ΔΟΜ. θα περιέχει διάγραμμα εξαρτημένο (ει δυνατόν και του πίσω οικοπέδου), τεχνική έκθεση και τίτλους. Προσοχή όμως. Ενδέχεται να ζητήσουν, επί του διαγράμματος, δήλωση του 651/77 ότι είναι (ή όχι) άρτιο και οικοδομήσιμο, και η απάντησή τους να βασιστεί στη δήλωσή σου {... είναι άρτιο και οικοδμήσιμο (ή όχι) σύμφωνα με τη δήλωση του μηχανικού ...}. Μη δεχτείς τέτοια απάντηση και, προφανώς, μη βάλεις δήλωση στο διάγραμμα. Δυστυχώς, το όποιο έγγραφο της Υ.ΔΟΜ. μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή. Θα είσαι όμως καλυμμένος, ως προς την υπογραφή σου, στο διάγραμμα για τη μεταβίβαση στο οποίο θα κάνεις επίκληση της απάντησης της Υ.ΔΟΜ. εφόσον αυτή δεν έχει ανακληθεί.
    1 point
  5. @topo_rules Εγώ, αντίθετα με τον Παύλο, θεωρώ πως το επίμαχο οικόπεδο έχει χάσει την αρτιότητα λόγω μη απαιτούμενης (για το ίδιο) παραχώρησης. Επειδή όμως η νομοθεσία δεν αναφέρεται συγκεκριμένα σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να πάρεις έγγραφη απάντηση από την Υ.ΔΟΜ.
    1 point
  6. @topo_rules Καλησπέρα. Για να θυμηθούμε λίγο τις άλλοτε-μετά το 2011 (ουσιαστικά μετά την απόφαση ΣτΕ 1828/08 ) καταργηθείσες διατάξεις (2α.Υφιστάμενο οικόπεδο κατά την ισχύ του παρόντος που δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση, για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να τεθεί από τον ιδιοκτήτη σε κοινή χρήση, με συμβολαιογραφική πράξη, αντίγραφο της οποίας κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, λωρίδα οικοπέδου πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, που να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου, για τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου. Ο χώρος αυτός που τίθεται σε κοινή χρήση πρέπει να συνδέει τα οικόπεδα με το υφιστάμενο σε κοινή χρήση δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την εξασφάλιση της σύνδεσης αυτής είναι δυνατόν να γίνεται παραχώρηση σε κοινή χρήση έκτασης που ανήκει σε γειτονικές ιδιοκτησίες είτε απ' ευθείας από τους κυρίους αυτών είτε κατόπιν μεταβίβασης στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη του οικοπέδου που στερείται τη σύνδεση.) (β.(*) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης α ισχύουν και για οικόπεδα που δημιουργούνται από κατάτμηση, με την προϋπόθεση ότι το πρόσωπο αυτών επί του κοινοχρήστου χώρου ή του χώρου που έχει τεθεί σε κοινή χρήση να είναι δώδεκα (12) μέτρα τουλάχιστον.) (γ.(*) Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της παραχώρησης της λωρίδας του οικοπέδου σε κοινή χρήση στις περιπτώσεις α και β όταν το συνολικό μήκος της υπερβαίνει τα 50 μέτρα, είναι η έγκρισή της από την αρμόδια για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας αρχή, η οποία κρίνει αν η θέση αυτής της έκτασης εξασφαλίζει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσής της στο δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την έγκριση, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει τοπογραφικό διάγραμμα σε κατάλληλη κλίμακα, ώστε να φαίνεται η σύνδεση με τον υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο καθώς και το γειτονικό δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Η αρμόδια αρχή, πριν από την έγκριση δύναται να ζητήσει τη γνώμη Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του οικείου νομού.) Κατά τη γνώμη μου το νοτιότερο οικόπεδο είναι οικοδομήσιμο διότι, κατά την χρονολογία κατάτμησης διέθετε την ελάχιστη αρτιότητα (Ε οικ=550 τμ>500 τμ) και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο του οικισμού. Η παραχώρηση σε κοινή χρήση με τις άλλοτε-μετά το 2011 καταργηθείσες διατάξεις-έγινε για να αποκτήσει οικοδομησιμότητα το βορειότερο-όμορο "τυφλό" οικόπεδο. Το "δικό" σου οικόπεδο δεν είχε καμία ανάγκη να παραχωρήσει 6- μετρη λωρίδα για να καταστεί οικοδομήσιμο καθώς την οικοδομησιμότητά του την είχε έτσι και αλλιώς λόγω ύπαρξης προσώπου σε κοινόχρηστο δρόμο οικισμού. Παραχώρησε λοιπόν για να συνδράμει στο διπλανό. Πάμε στην παρ. "2." (τέως παρ.5) άρθρου 6. Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση.
    1 point
  7. Την αναθεώρηση την κάνεις από το μεταγενέστερο έλεγχο φορολογικών Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ 1843/Β/2020 Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 Αρθρο 5 παρ. 5 5. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί για το ακίνητο άδεια δόμησης ή οικοδομική άδεια, η οποία βρίσκεται σε ισχύ, δεν απαιτείται Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας, αλλά ενημέρωση της ισχύουσας άδειας.
    1 point
  8. 1. Δεν έχεις πουθενά πίσω όριο. Μόνο ένα πλάγιο. Κολλάς και αφήνεις το δΧδ όπου σε βολεύει. 2. Και δΧδ απαιτείται και την 9μετρη μπορείς. Έχουν κλείσει την παράλειψη με την τελευταία τροποποίηση :
    1 point
  9. Ποιές μπανάνες, εδώ ζητάνε να βγάζουμε άδεια μικρής κλίμακας σε χωράφια για την κοπή οπωροφόρων δένδρων κατά το στε... Μετά από μηχανικοί, έγιναν και γεωπόνοι οι στεδες... Μόνο όταν είναι για το μισθοδικείο τους, δεν αφήνουν κανένα να πλησιάσει...
    1 point
  10. Ευτυχώς το ΣΤΕ κρίνοντας αντισυνταγματικό το ΝΟK μετά από τόοοοοσα χρόνια εφαρμογής προστάτεψε το περιβάλλον, το κοινό καλό και την χώρα. Ακριβώς όπως έκανε όταν έκρινε συνταγματικά μνημόνια, περικοπές, αυξήσεις εισφορών κλπ. Τα θερμά μου συγχαρητήρια. Kan62 η ανιδιοτελής προσφορά σου, σε δύσκολες και άγριες εποχές, είναι πολύτιμη. Σε ευχαριστούμε.
    1 point
  11. Καλησπέρα, αυτό μου συνέβει κι εμένα από το κινητό. Ήταν διαφήμιση και γρήγορα κατάλαβα ότι είναι απάτη και το έβγαλα κατευθείαν. Την επόμενη μέρα μπήκα από κανονικό υπολογιστή και το κατέβασα. Δεν έχει ευθύνη ούτε το blog ούτε ο συνάδελφος kan62. Απλά κλικάρατε στην διαφήμιση και την πατήσατε, όπως κι εγώ. Απλά το αντιλήφθηκα εγκαίρως. Όταν συμβαίνει κάτι, καλό θα είναι πριν ρίξουμε ευθύνες να είμαστε σίγουροι.
    1 point
  12. Ντροπή! Λίγος σεβασμός για πρόσωπα που δεν γνωρίζεις δεν βλάπτει... Αντί συγγνώμης παρακαλώ να διαγράψεις το post σου...
    1 point
  13. Το αναλυτικό Δελτίο Τύπου από το Δ.Σ του ΜΗΝ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΕΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ «ΜΗΝ» Αθήνα, 15-07-2024 Ο Σύλλογος Συνταξιούχων με την ονομασία Νέοι Μηχανικοί, αποτελεί μια αυθόρμητη πρωτοβουλία μηχανικών, ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, οι οποίοι βίωσαν με τον πιο βίαιο τρόπο την δυσμενέστατη αλλαγή, που επέφερε ο ν.4387/2016 στον τρόπο υπολογισμού των απονεμόμενων συντάξεων. Η συρρίκνωση του συντελεστή αναπλήρωσης του συντάξιμου μισθού, ο παντελώς εσφαλμένος τρόπος υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της παροχής της ειδικής προσαύξησης, η μη λήψη υπόψη της εισφοροδοτικής μας προσπάθειας καθ΄ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού μας βίου, αποτέλεσαν τους κυρίαρχους παράγοντες που επέφεραν μειώσεις στις καταβαλλόμενες μετά το ν.4387/2016 συντάξεις, οι οποίες για τους ασφαλισμένους στο τ. ΤΣΜΕΔΕ, με την ιδιότητα τους ως μηχανικών, επέφεραν μειώσεις χωρίς υπερβολή της τάξης των 1.000 – 1.500 ευρώ σε σχέση με το προγενέστερο νομοθετικό καθεστώς του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης. Οι συντάξεις που καταβάλλονται σήμερα στην εν λόγω κατηγορία συνταξιούχων, στην πλειοψηφία τους δεν υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ, αποτέλεσμα του νέου τρόπου υπολογισμού που εισήγαγε ο ν.4387/2016. Κατόπιν της δυσμενούς κατάστασης στην οποία περιήλθαμε, λόγω του κανονισμού της δικαιούμενης σύνταξής μας σε ποσό το οποίο απέχει παρασάγγας από τις λοιπές κατηγορίες ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου (μισθωτοί, παλαιοί συνταξιούχοι) αλλά και λόγω της απαξιωτικής συμπεριφοράς της Πολιτείας, παρά την αποδεδειγμένη συνεισφορά μας στην δημιουργία ενός εύρωστου ασφαλιστικού Ταμείου, όπως ήταν τουλάχιστον προ της οικονομικής κρίσης το τ. ΤΣΜΕΔΕ, αποφασίσαμε να συστήσουμε τον εν λόγω Σύλλογο, με σκοπό τη κατοχύρωση και τη διαφύλαξη των οικονομικών, ασφαλιστικών και κοινωνικών κεκτημένων μας. Συλλογικοποιήσαμε τη δράση μας και αποφασίσαμε μεταξύ άλλων από κοινού με τα μέλη μας να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη, με σκοπό να ακυρώσουμε στη πράξη τον υπολογισμό που προέβη ο e-ΕΦΚΑ αναφορικά με την καταβαλλόμενη ανταποδοτική σύνταξη εκ της ειδικής προσαύξησης, όπως άλλωστε είχαμε κάθε δικαίωμα να πράξουμε αφού το ποσό λαμβάνουμε ως σύνταξη και ο τρόπος υπολογισμού του παραβιάζει ευθέως κατοχυρωμένα περιουσιακά μας δικαιώματα. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε αυτόν τον αγώνα για την αποκατάσταση της αδικίας που είχαμε υποστεί δεν είχαμε τη βοήθεια κανενός, αντιθέτως αντιμετωπίσαμε την πλήρη απαξίωση και περιφρόνηση τόσο από τη Πολιτεία όσο και από ασφαλισμένους του ίδιου κλάδου, οι οποίοι καμία βοήθεια δεν μας παρείχαν στον δίκαιο αυτό αγώνα μας. Έτσι όταν μετά τη δημοσίευση του άρθρου 94 του ν.4387/2016 και στη συνέχεια του άρθρου 234 του ν.4389/2016, που τροποποίησε το άρθρο 94, προβήκαμε μεμονωμένα τότε και χωρίς καμία συνδικαλιστική συμπαράσταση και χείρα βοηθείας από τις συλλογικότητες που τότε δραστηριοποιούνταν στο χώρο, σε κάποιες συναντήσεις με την τότε ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, συναντήσαμε πλήρη αδιαφορία και καθολική άρνηση στα δίκαια αιτήματά μας, αναφορικά με τον άδικο, άνισο και παράνομο τρόπο υπολογισμού του μέρους της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης. Την ίδια στιγμή που άλλες ομάδες ασφαλισμένων στον ίδιο κλάδο σύνταξης, διεκδίκησαν και τελικά κέρδισαν ευνοϊκό τρόπο υπολογισμού της εν λόγω παροχής της ειδικής προσαύξησης, οι ελεύθεροι επαγγελματίες – μηχανικοί, που έλαβαν σύνταξη μετά το ν.4387/2016 κατά κοινή παραδοχή, υπέστησαν τεράστια μείωση στις καταβαλλόμενες συνταξιοδοτικές τους αποδοχές. Και φυσικά, όλοι αυτοί που τώρα κόπτονται να μην εφαρμοστεί η απόφαση 2037/2023 της επταμελούς σύνθεσης του Α΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, προβάλλοντας μάλιστα νομικά επιχειρήματα και ισχυρισμούς, οι οποίοι είναι επιεικώς αβάσιμοι, τότε υπερθεμάτιζαν υπέρ της εφαρμογής μιας έωλης και παντελώς ανυπόστατης, όπως εν τέλει αποδείχτηκε, υπουργικής απόφασης που είχε λάβει το μανδύα ψευδοερμηνευτικής εγκυκλίου, αναφορικά με το πώς θα υπολογίζεται το μέρος της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης. Συνεχίζουν δηλαδή, την ίδια τακτική να τορπιλίζουν οποιαδήποτε βελτιωτική προσπάθεια στη βάση της εκ νέου νομοθέτησης ως προς τον τρόπο υπολογισμού της ειδικής προσαύξησης, μετά τις κρίσεις που διέλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Λησμονούν όμως το γεγονός ότι η εύνοια σε μια κατηγορία ασφαλισμένων, μόνο και μόνο λόγω του γεγονότος ότι αποτελεί τη πιο πολυάριθμη κατηγορία ασφαλισμένων του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και διαθέτει ισχυρή συλλογική παρέμβαση και άρα συνιστά για την εκάστοτε Πολιτειακή Ηγεσία, εκλογική πελατεία, επέφερε εν τέλει τα αποτελέσματα μια κάκιστης νομοθέτησης, κατά παράβαση του Κράτους δικαίου, την οποία φυσικά δεν μπορούσε να παραβλέψει το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την εκδοθείσα με αριθμό 2037/2023 δικαστική απόφασή του. Ο Σύλλογος μας, από τη πρώτη στιγμή της έκδοσης της απόφασης, προχώρησε σε διάβημα προς την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, να προχωρήσει άμεσα σε νέα νομοθέτηση, αποκαθιστώντας την αδικία που έχουν υποστεί οι ασφαλισμένοι στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και συνταξιούχοι μετά το ν.4387/2016, οι οποίοι καθ΄ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού τους βίου είχαν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία – μηχανικού, χωρίς να θιγούν ούτε στο ελάχιστο κεκτημένα ασφαλιστικά δικαιώματα άλλων ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου σύνταξης. Δυστυχώς μέχρι σήμερα και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις τόσο προς το Υπουργείο όσο και στον e-ΕΦΚΑ, με την κατάθεση υπομνημάτων και εμπεριστατωμένης μελέτης σχετικά με το δίκαιο και νόμιμο της εκ νέου νομοθέτησης ως προς τον τρόπο καταβολής της εν λόγω παροχής, στη λογική της εφαρμογής της ισότητας σε όλους τους ασφαλισμένους στον ίδιο κλάδο σύνταξης και της αρχής της καλής νομοθέτησης, δεν έχουμε λάβει ουδεμία ουσιαστική απάντηση, επί των καθ΄ όλα νόμιμων αιτημάτων μας. Αντιθέτως, ο e-ΕΦΚΑ, συνεχίζει και εκδίδει αποφάσεις με έρεισμα την ανυπόστατη κανονιστική πράξη του τότε υφυπουργού εργασίας, κ. Πετρόπουλου, συνεχίζοντας δηλαδή να παρανομεί και παραβιάζοντας κατάφωρα την αρχή της νομιμότητας που πρέπει να διέπει τη δράση της διοίκησης. Επειδή περαιτέρω, το τελευταίο χρονικό διάστημα λαμβάνουν χώρα διάφορα δημοσιεύματα και εκφράζονται γνώμες περί του κύρους της κανονιστικής πράξης που δημοσιεύθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016, περί του περιεχόμενου της δικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και τις υποχρεώσεις που αυτή γεννά προς τη διοίκηση, σε μια προσπάθεια υποβάθμισης της σημασίας της απόφασης του ΣτΕ, οφείλουμε να τοποθετηθούμε και να ενημερώσουμε τα χιλιάδες μέλη μας, για τις πραγματικές διαστάσεις του εν λόγω θέματος που έχει προκύψει, χωρίς πάντως και σε καμία περίπτωση η τοποθέτησή μας τούτη να ενέχει τον χαρακτήρα αντιπαράθεσης με άλλους ασφαλισμένους του ίδιου κλάδου, καθώς κάτι τέτοιο τους μόνους που τελικά ευνοεί είναι τους ιθύνοντες που καλούνται να επιλύσουν τα μείζονα ζητήματα που έχουν ανακύψει. Κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η παρεμπίπτουσα κρίση μίας κανονιστικής διοικητικής πράξης, κατατείνει –όπως και η ευθεία στον έλεγχο νομιμότητας μιας πράξης, το περιεχόμενο της οποίας έχει γενικό και αφηρημένο χαρακτήρα και όχι εξατομικευμένο και εφαρμοστέο σε συγκεκριμένη περίπτωση. Κατά τούτο, το περιεχόμενο των δύο μορφών ελέγχου ταυτίζεται, ανάγεται δε στον έλεγχο τόσο της διαδικασίας έκδοσης της κανονιστικής πράξης όσο και της παρασχεθείσας νομοθετικής εξουσιοδότησης καθώς και στον έλεγχο του κύρους των θεσπιζόμενων κανόνων δικαίου. Η βασική θεμελίωση του παρεμπίπτοντος ελέγχου των κανονιστικών πράξεων ευρίσκεται στην αρχή της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της προστασίας του δικαιώματος δικαστικής προστασίας. Περαιτέρω κατά πάγια και πάλι νομολογία του ΣτΕ, οι ανυπόστατες πράξεις εφόσον δεν καλύπτονται από τεκμήριο νομιμότητας, το ανυπόστατό τους μπορεί να διαγνωσθεί και παρεμπιπτόντως. Επιπλέον όπως έχει κριθεί , η χρήση της κανονιστικής πράξης από τη διοίκηση, παρά τη πλημμέλειά της, τυγχάνει αντίθετη προς την αρχή της χρηστής διοίκησης, τις αρχές του κράτους δικαίου και της νομιμότητας της δράσεως της διοίκησης οι οποίες, δεν ανέχονται τη διατήρηση σε ισχύ νομικών ή πραγματικών καταστάσεων που δημιουργήθηκαν κατά κατάφωρη παραβίαση του δικαίου. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να νοήσει η Διοίκηση, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με την εν λόγω μνημειώδη απόφασή του, στα πλαίσια της συνταγματικής του υποχρέωσης περί του παρεμπίπτοντος ελέγχου μιας κανονιστικής πράξης, δεν περιορίστηκε να κρίνει μόνο το ανυπόστατο και ανίσχυρο της κανονιστικής πράξης, δυνάμει της οποίες εκδίδονται μέχρι σήμερα ατομικές διοικητικές πράξεις παράνομες ως προς τον υπολογισμό του μέρους της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, αλλά προκειμένου να ηχθή στην εν λόγω κρίση, διέλαβε κάποιες σημαντικές παραδοχές τις οποίες σκοπίμως αγνοεί τόσο η διοίκηση όσο και κάθε άλλος που προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία της δικαστικής απόφασης. Υπενθυμίζουμε λοιπόν στους ιθύνοντες, προκειμένου να τις λάβουν σοβαρά υπόψη τους, σε περίπτωση που εφαρμόσουν τη διάταξη του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016 ως ισχύει, τις κάτωθι παραδοχές της υπ΄ αριθμ. 2037/2023 απόφασης του ΣτΕ: α)ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, έλαβε χώρα στηριζόμενος στην υπ΄αριθμ. Φ.800000/οικ.9187/183/14.2.2018 απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας ,Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης , απόφαση, η οποία ως προς το εν λόγω ζήτημα θέτει νέο κανόνα δικαίου διαφορετικό προς την ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση. β) Η ρύθμιση της παρ. 4 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει, είναι αυτοτελής ως προς το κρίσιμο ζήτημα μη επιδεχόμενης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 28 του ν. 4387/2016. Οι κρίσεις αυτές που διέλαβε το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι άκρως σημαντικές καθώς δεν περιορίστηκαν μόνο στη διάγνωση του ανυπόστατου της άνω υπουργικής απόφασης, αλλά προχώρησαν και στις άνω παραδοχές τις οποίες θα πρέπει να λάβει υπόψη δεόντως η διοίκηση στο εκ νέου υπολογισμό της παροχής της ειδικής προσαύξησης. Λόγω δε του προβληματικού του περιεχομένου της διάταξης του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016 όπως ισχύει, αφού η εύρεση του συντάξιμου μισθού της εισφοράς επί της ειδικής προσαύξησης αποτελεί πάζλ για δυνατούς λύτες, λόγω των πολλών παραμέτρων που αυτός παρουσιάζει, επιμένουμε και ζητάμε και πάλι από τη διοίκηση του Υπουργείου και του e-ΕΦΚΑ, να προβούν σε εκ νέου νομοθέτηση ως προς τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, χωρίς να επηρεάζεται η καταβαλλόμενη σύνταξη άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων του ίδιου κλάδου σύνταξης και με βελτιωμένο περιεχόμενο ως προς τον υπολογισμό αυτής για την κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, ασφαλισμένων στο τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, στους οποίους εξεδόθη σύνταξη δυνάμει των οικείων διατάξεων του ν.4387/2016. Καλούμε τους ιθύνοντες, να αναλογιστούν τα ανωτέρω και να κάνουν δεκτή τη πρόταση μας, όπως τούτη έχει αποτυπωθεί στην πλήρως εμπεριστατωμένη μελέτη που καταθέσαμε στο Υπουργείο Εργασίας υπό τον τίτλο " Τελική Πρόταση ΣΤΕ αρ.2037/2023 - Ανταποδοτική Σύνταξη εκ της Ειδικής Προσαύξησης των Μηχανικών τ.ΤΣΜΕΔΕ με οικονομικοτεχνική και νομική τεκμηρίωση με ενιαία λύση για όλους τους Μηχανικούς χωρίς διακρίσεις " η οποία έλαβε αριθμό Πρωτοκόλλου Κατάθεσης 27246/08-04-2024. Οποιαδήποτε άλλη νομοθέτηση επί του εν λόγω ζητήματος, δεν θα γίνει ανεκτή από το Σύλλογό μας, καθώς αποτελεί καταστρατήγηση θεμελιωμένων και κατοχυρωμένων ασφαλιστικών και περιουσιακών μας δικαιωμάτων. Καλούμε τα μέλη μας και ιδιαίτερα όσους έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη είτε με προσφυγές είτε με αγωγές να είναι σε εγρήγορση, αφού όπως είχαμε επισημάνει και σε παλαιότερο δελτίο τύπου, τίποτα ακόμα δεν έχει κριθεί. Η Απόφαση του ΣτΕ αποτέλεσε ένα πρώτο βήμα στη κατεύθυνση της επανανομοθέτησης ως προς τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης εκ της ειδικής προσαύξησης, σε περίπτωση όμως που η Πολιτεία προβεί στον υπολογισμό της εν λόγω παροχής, δυνάμει της λίαν προβληματικής και αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 94 παρ.4 του ν.4387/2016, τούτο θα έχει ως συνέπεια τη συνέχιση της φαλκίδευσης κατοχυρωμένων ασφαλιστικών και περιουσιακών δικαιωμάτων μας καθώς και θα παράξει νέες έννομες συνέπειες, η προστασία των οποίων θα πρέπει και πάλι να αναζητηθεί μέσω της προσφυγής της δικαιοσύνης. Έστω και την ύστατη ώρα ζητάμε από τη ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην εξακολουθεί να παρανομεί ως προς τον υπολογισμό της ειδικής προσαύξησης, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει τους ασφαλισμένους σε ένα κοστοβόρο και μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, ο οποίος θα έχει ως αποτέλεσμα την ηθική και οικονομική εξάντλησή τους. Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος μας, σε περίπτωση που ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει να μας απονέμει παράνομα ποσά συντάξεων, όπως κρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν προβεί σε εκ νέου νομοθέτηση προκειμένου να συμπεριληφθεί και η κατηγορία των συνταξιούχων ελεύθερων επαγγελματιών μετά το ν.4387/2016 και παράλληλα ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, κατά τρόπο δίκαιο και ισότιμο με τις λοιπές κατηγορίες ασφαλισμένων στο τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, ως προς τον υπολογισμό της παροχής της ειδικής προσαύξησης, θα προβεί για τη διαφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων των μελών του σε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για την απίστευτη ταλαιπωρία που έχουν υποστεί από τη συνταξιοδότησή τους μέχρι και σήμερα, ένεκα του παρανόμου και ανίσχυρου υπολογισμού της σύνταξής τους, με προφανή ζημία τους κατά παράβαση των ανατεθειμένων σε αυτούς καθηκόντων τους αλλά και σε αγωγή για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που έχουν υποστεί όλα αυτά τα έτηως προς τον νόμιμο κανονισμό της σύνταξής τους. ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΗΝ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ζαχαρίας Στυλιανουδάκης Δανάη Νομικού
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.