Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/07/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Η επιφάνεια του διαμερίσματος εφ' όσον ευρέθη μεγαλύτερή ή μικρότερη εντός του ποσοστού ανοχής 2%, τότε δεν χρειάζεται να αναφερθούν τα τετραγωνικά που ευρέθησαν, αλλά αρκεί μία αναφορά στην ΤΕ της δήλωση ότι η επιφάνεια ευρέθη εντός του ορίου ανοχής 2% και δεν απαιτείται ρύθμιση. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αναφερθεί η αριθμητική τιμή της επιφάνειας διότι δεσμεύει και τυχόν μελλόντικό μηχανικό που θα διενεργήσει τις δικές τους μετρήσεις, στα πλαίσια άδειας, ΗΤΚ ή μεταβίβασης, και μπορεί να προκύψει διαφορετικό αποτέλεσμα (π.χ. μικρότερο, αλλά πάλι εντός του 2%). Δηλαδή εφ' όσον η επιφάνεια βρεθεί εντός του 2% δεν απαιτείται και δεν προτείνεται περαιτέρω ανάλυση στα πλαίσια δήλωσης αυθαιρέτων ούτε και ζητείται να αναγραφεί πόση είναι αυτή η επιφάνεια. Ζητούνται αναλυτικά οι επιφάνειες των αυθαιρέτων. Οπότε φύλλο καταγραφής μόνο για τον εξώστη.2 points
-
Καλησπέρα, η απάντηση είναι σε αυτά που σου έγραψε ο συν/φος πιο πάνω. Εφόσον το εμβαδόν είναι εντός του 2% στην ταυτότητα θα γράψεις το εμβαδόν του τίτλου, δηλ. 71,45 τμ.1 point
-
1 point
-
Δεν ξέρω με την online του ΤΕΕ τι γίνεται. Πάντως, με τις άλλες online του «Δημοσίου» (Websign), υπογράφεις ένα PDF και μετά κάνεις export την υπογραφή σε ένα .cer αρχείο, το οποίο ανεβάζεις μετά στην πλατφόρμα.1 point
-
Την πρασιά δεν την πειράζουμε για κανένα λόγο. Το δΧδ ο νόμος λέει να κάνουμε ότι μπορούμε για να το εξασφαλίσουμε. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε θυσιάζεται για το 9μετρο.1 point
-
@topo_rules H εδαφική παραχώρηση σε κοινή χρήση των 200 τμ και 100 τμ που έκαναν τα οικόπεδα ώστε να δημιουργηθεί η εξάμετρη συνδετήρια εδαφική κοινόχρηστη λωρίδα που θα συνέδεε το βορειότερο-εντός οικισμού-οικόπεδο με τον υφιστάμενο δημοτικό δρόμο, δεν συνεπάγεται και την απώλεια αρτιότητάς τους. Σε προηγούμενο post έχω παραθέσει την νομοθεσία όπου τα σχετικά με παραχωρήσεις για δημιουργία οικοδομησιμότητας σε "τυφλά" οικόπεδα, έχουν εδώ και χρόνια καταργηθεί. Στο άρθρο 5 του ΠΔ, παρ. 1-υπ. γ αναφέρεται ότι: "γ) Για την αρτιότητα των γηπέδων προσμετράται και η τυχόν έκταση που παραχωρείται από τον ιδιοκτήτη για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου. Στην καταργηθείσα παρ. 2 του άρθρου 6 αναφέρονταν ότι (2α.(*) Υφιστάμενο οικόπεδο κατά την ισχύ του παρόντος που δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση, για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να τεθεί από τον ιδιοκτήτη σε κοινή χρήση, με συμβολαιογραφική πράξη, αντίγραφο της οποίας κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, λωρίδα οικοπέδου πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, που να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου, για τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου. Ο χώρος αυτός που τίθεται σε κοινή χρήση πρέπει να συνδέει τα οικόπεδα με το υφιστάμενο σε κοινή χρήση δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την εξασφάλιση της σύνδεσης αυτής είναι δυνατόν να γίνεται παραχώρηση σε κοινή χρήση έκτασης που ανήκει σε γειτονικές ιδιοκτησίες είτε απ' ευθείας από τους κυρίους αυτών είτε κατόπιν μεταβίβασης στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη του οικοπέδου που στερείται τη σύνδεση.) (β.(*) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης α ισχύουν και για οικόπεδα που δημιουργούνται από κατάτμηση, με την προϋπόθεση ότι το πρόσωπο αυτών επί του κοινοχρήστου χώρου ή του χώρου που έχει τεθεί σε κοινή χρήση να είναι δώδεκα (12) μέτρα τουλάχιστον.) (γ.(*) Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της παραχώρησης της λωρίδας του οικοπέδου σε κοινή χρήση στις περιπτώσεις α και β όταν το συνολικό μήκος της υπερβαίνει τα 50 μέτρα, είναι η έγκρισή της από την αρμόδια για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας αρχή, η οποία κρίνει αν η θέση αυτής της έκτασης εξασφαλίζει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσής της στο δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την έγκριση, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει τοπογραφικό διάγραμμα σε κατάλληλη κλίμακα, ώστε να φαίνεται η σύνδεση με τον υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο καθώς και το γειτονικό δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Η αρμόδια αρχή, πριν από την έγκριση δύναται να ζητήσει τη γνώμη Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του οικείου νομού.) (...) "2." (τέως παρ.5). Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση. Συνεπώς, δεν τίθεται καμία αμφιβολία ότι στην τότε κατάτμηση που έγινε ότι τα οικόπεδα (τόσο το βορειότερο, όσο και το -προς Νότο) δεν είχαν απωλέσει την αρτιότητά τους εξαιτίας της παραχώρησης των 200 τ.μ και 100 τ.μ από το καθένα αντίστοιχα. Το νοτιότερο οικόπεδο έχει επιπλέον και πρόσωπο σε υφιστάμενο δημοτικό δρόμο του οικισμού. Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι εάν το νότιο οικόπεδο (το οποίο δημιουργήθηκε από κατάτμηση το έτος 2004) είναι και σήμερα άρτιο και οικοδομήσιμο. Η γνώμη μου είναι ότι παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο (ελάχιστη αρτιότητα στον οικισμό 500 τμ) καθώς η γενική αρχή των παραχωρήσεων οικοπεδικής επιφάνειας είτε για δημιουργία κοινόχρηστης τετράμετρης ή εξάμετρης εδαφικής λωρίδας, είτε για απόκτηση ημιπλάτους κοινόχρηστης οδού σε όλο το πρόσωπο του οικοπέδου, 2 μ ή 3 μ αντιστοίχως, είναι ότι δεν χάνεται η αρτιότητα από την παραχώρηση (και κατά τη γνώμη μου σωστά, διότι τα οικόπεδα εισφέρουν σε δημιουργία Κ.Χ χωρίς αυτά να αποζημιώνονται παρά μόνο να αυτοαποζημιώνονται, ενώ σε ένα Ρ.Σ -π.χ προ 1983-θα χρειάζονταν πράξη αναλογισμού για να προκύψουν οι αποζημιώσεις). Άρα το οικόπεδο σε ό,τι αφορά την αρτιότητά του δεν θα πρέπει να εξετάζεται με βάση την επιφάνεια που έχει μετά την παραχώρηση, αλλά με βάση αυτή που είχε πριν την παραχώρηση σε κοινή χρήση δηλαδή με τα 550 τ.μ. Άλλωστε και με τις τότε-μετέπειτα καταργηθείσες-διατάξεις, αν ίσχυε ότι η παραχώρηση (και μάλιστα για δημιουργία εδαφικής λωρίδας) θα είχε σαν συνέπεια την απώλεια αρτιότητας, δεν θα είχε πάρει πότε την έγκριση της αρμόδιας Πολεοδομίας (και βεβαίως αναφέρετο ρητά στην παρ. 2 ΄΄οτι δεν υπήρχε θέμα απώλειας αρτιότητας). Επικουρικά να προσθέσω ότι μετά τον φοβερό και τρομερό νόμο της Μπιρμπίλη (3937/11) που μιλούσε για κύρωση Κ.Χ σε οικισμούς και αφού είχαν παγώσει τα πάντα στη χώρα (βλ. μνημόνια) και δεν χτίζονταν ούτε κοτέτσι, ήρθε η εκ του πλαγίου λύση αρχικά με το νόμο 4164/13 παρ 10 ο οποίος μετά και τροποποιήθηκε ως προς το ευμενέστερο για τα οικόπεδα ενδιαφέροντος τα οποία είχαν πρόσωπο σε παραχωρημένη σε κοινή χρήση-τετράμετρη λωρίδα και τους δόθηκε η κατ' εξαίρεση οικοδομησιμότητα (μέχρι σήμερα ισχύει) "εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" , εξαιρώντας ακόμη και την απαίτηση για συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση. Όλα αυτά τα οικόπεδα που παραχώρησαν τότε εδαφική λωρίδα σε κοινή χρήση με τις διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 6, για να αποκτήσουν πρόσωπο και να καταστούν οικοδομήσιμα, δεν είχαν αφαιρέσει από την αρτιότητά τους την παραχωρηθείσα έκταση. Αυτά τα οικόπεδα και σύμφωνα με το άρθρο 10 Ν. 4164/13 μπορούν να οικοδομούνται κατ' εξαίρεση (βλ΄παρακάτω το άρθρο 10 Ν. 4164/13). ΑΡΘΡΟΝ-10 Ν. 4164/13 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει 'Αδειες δόμησης με παραχώρηση λωρίδας σε κοινή χρήση Μετά την παρ.3 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 (ΦΕΚ-60/Α/11) προστίθενται παρ.4, παρ.5 και παρ.6 και η παρ.4 αναριθμείται σε παρ.7 , ως εξής: "4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παρ.1 του Αρθ-6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ' εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ' εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ' εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παρ.1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης 5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-6 ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), εξακολουθούν να ισχύουν. Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης της οριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή με τροποποίηση αυτής. 6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του Αρθ-35 του Ν-3937/11 δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευσή του, σε κοινή χρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθεί συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29-1-2010 μετά από απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στις ανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικά τμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του Αρθ-35 του Ν-3937/11. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως ορίζεται στην παρ.1 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου".1 point
-
1 point
-
1 point
-
A shot in the dark. https://news.b2green.gr/38335/νέοι-όροι-για-δόμηση-κοντά-σε-ρέμα-με-το1 point
-
σωστα... και θα συμπληρωνα οτι "παιζουν" οι εξης περιπτωσεις: α] ή συννενοηση με τον ομορο β] ή εφαρμογη του αρθρου 1010 του ΑΚ γ] ή επικληση χρησικτησιας δ] ή κατεδαφιση.1 point
-
Έφυγε ο georgegaleos και έχει μαραζώσει αυτή η γωνιά του φόρουμ.... Θα κάνω μία απόπειρα αλλά με επιφύλαξη και ελπίζω να με διορθώσει κανείς: *θα αναφερθώ μόνο σε έξοδα καθώς δεν μου έχει τύχει περίπτωση διαφοράς των 2 βάσεων σε έσοδα. Λογιστική Βάση=Τα ποσά των παραστατικών που αφορούν στο έτος. Φορολογική Βάση=Τα ποσά που πληρώθηκαν μέσα στο έτος ΚΑΙ αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπου προκύπτουν διαφορές μεταξύ των 2 βάσεων: 1. Εισφορές ΕΦΚΑ: Λογιστική βάση= Το άθροισμα όλων των ειδοποιητηρίων (Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου) + το ποσό της εκκαθάρισης του έτους (αυτό ίσχυε παλιότερα που οι εισφορές ήταν ποσοστό επί του εισοδήματος. Πλέον με την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας δεν γίνεται εκκαθάριση). Κοινώς: Τι έπρεπε να πληρώσουμε για τις εισφορές του έτους. Φορολογική Βάση= Τα ποσά που πληρώσαμε από 1/1 έως 31/12, αφού αφαιρεθούν τόκοι και πρόστιμα (τα οποία δεν αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος) 2. Τηλεφωνία (κινητό τηλέφωνο ή σταθερό+internet όταν η γραμμή είναι σε κατοικία που είναι και επαγγελματική έδρα): Λογιστική Βάση= Το άθροισμα όλων των λογαριασμών που εκδόθηκαν από 1/1 έως 31/12. Φορολογική Βάση= Το άθροισμα όλων των πληρωμών που κάναμε μέσα στο έτος μείον το ποσό που βάζουμε στον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης (κωδ.2020). Το ποσό αυτό προκύπτει ως ποσοστό του συνολικού και ουσιαστικά είναι σαν να δηλώνουμε "πλήρωσα τόσα σε τηλέφωνα αλλά μόνο τα μισά ήταν για την εργασία μου" Οι διαφορές των 2 βάσεων χωρίζονται σε προσωρινές και μόνιμες ανάλογα με το αν υπάρχει δυνατότητα να ανατραπούν στο μέλλον. Οι μόνιμες διαφορές προκύπτουν (νομίζω) αποκλειστικά από τον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης: -Οι τόκοι και τα πρόστιμα των ασφαλιστικών εισφορών. (δεν πρόκειται να αναγνωριστούν ποτέ ως φορολογικό έξοδο, συνεπώς η διαφορά φορ. και λογ. βάσης είναι μόνιμη) -Το ποσό της τηλεφωνίας που δεν είναι επαγγελματικό έξοδο και άρα δεν αναγνωρίζεται φορολογικά. Τυπικό παράδειγμα προσωρινής διαφοράς είναι το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών Δεκεμβρίου. Το ειδοποιητήριο εκδίδεται και πληρώνεται στο επόμενο έτος, συνεπώς λογιστικά υπολογίζεται στο έτος που αφορά αλλά φορολογικά στο επόμενο. Ακριβώς όμως επειδή το ποσό αυτό θα πληρωθεί (και άρα θα αναγνωριστεί και ως φορολογικό έξοδο) στο επόμενο έτος, η διαφορά των 2 βάσεων θεωρείται προσωρινή.1 point
-
1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εξοικονομώ 2025: Η παρουσίαση του προγράμματος
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής κλάσης των νοικοκυριών -μέσω της ενεργειακής αναβάθμισής τους κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες- ώστε να επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% για κάθε δικαιούχο/κτίριο κατοικίας.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-