Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.466


  2. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.029


  3. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.933


  4. PPW

    PPW

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      98


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Η επιφάνεια του διαμερίσματος εφ' όσον ευρέθη μεγαλύτερή ή μικρότερη εντός του ποσοστού ανοχής 2%, τότε δεν χρειάζεται να αναφερθούν τα τετραγωνικά που ευρέθησαν, αλλά αρκεί μία αναφορά στην ΤΕ της δήλωση ότι η επιφάνεια ευρέθη εντός του ορίου ανοχής 2% και δεν απαιτείται ρύθμιση. Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αναφερθεί η αριθμητική τιμή της επιφάνειας διότι δεσμεύει και τυχόν μελλόντικό μηχανικό που θα διενεργήσει τις δικές τους μετρήσεις, στα πλαίσια άδειας, ΗΤΚ ή μεταβίβασης, και μπορεί να προκύψει διαφορετικό αποτέλεσμα (π.χ. μικρότερο, αλλά πάλι εντός του 2%). Δηλαδή εφ' όσον η επιφάνεια βρεθεί εντός του 2% δεν απαιτείται και δεν προτείνεται περαιτέρω ανάλυση στα πλαίσια δήλωσης αυθαιρέτων ούτε και ζητείται να αναγραφεί πόση είναι αυτή η επιφάνεια. Ζητούνται αναλυτικά οι επιφάνειες των αυθαιρέτων. Οπότε φύλλο καταγραφής μόνο για τον εξώστη.
    2 points
  2. Καλησπέρα, η απάντηση είναι σε αυτά που σου έγραψε ο συν/φος πιο πάνω. Εφόσον το εμβαδόν είναι εντός του 2% στην ταυτότητα θα γράψεις το εμβαδόν του τίτλου, δηλ. 71,45 τμ.
    1 point
  3. Συνάδελφοι για δώστε λίγο περισσότερη προσοχή στις ΤΟΤΕΕ. Υπάρχουν πολλά ''ψιλά'' γράμματα... (όπως στα έντυπα της τράπεζας 😜)
    1 point
  4. Δεν ξέρω με την online του ΤΕΕ τι γίνεται. Πάντως, με τις άλλες online του «Δημοσίου» (Websign), υπογράφεις ένα PDF και μετά κάνεις export την υπογραφή σε ένα .cer αρχείο, το οποίο ανεβάζεις μετά στην πλατφόρμα.
    1 point
  5. Την πρασιά δεν την πειράζουμε για κανένα λόγο. Το δΧδ ο νόμος λέει να κάνουμε ότι μπορούμε για να το εξασφαλίσουμε. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε θυσιάζεται για το 9μετρο.
    1 point
  6. @topo_rules H εδαφική παραχώρηση σε κοινή χρήση των 200 τμ και 100 τμ που έκαναν τα οικόπεδα ώστε να δημιουργηθεί η εξάμετρη συνδετήρια εδαφική κοινόχρηστη λωρίδα που θα συνέδεε το βορειότερο-εντός οικισμού-οικόπεδο με τον υφιστάμενο δημοτικό δρόμο, δεν συνεπάγεται και την απώλεια αρτιότητάς τους. Σε προηγούμενο post έχω παραθέσει την νομοθεσία όπου τα σχετικά με παραχωρήσεις για δημιουργία οικοδομησιμότητας σε "τυφλά" οικόπεδα, έχουν εδώ και χρόνια καταργηθεί. Στο άρθρο 5 του ΠΔ, παρ. 1-υπ. γ αναφέρεται ότι: "γ) Για την αρτιότητα των γηπέδων προσμετράται και η τυχόν έκταση που παραχωρείται από τον ιδιοκτήτη για τη δημιουργία κοινόχρηστου χώρου. Στην καταργηθείσα παρ. 2 του άρθρου 6 αναφέρονταν ότι (2α.(*) Υφιστάμενο οικόπεδο κατά την ισχύ του παρόντος που δεν έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση, για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να τεθεί από τον ιδιοκτήτη σε κοινή χρήση, με συμβολαιογραφική πράξη, αντίγραφο της οποίας κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, λωρίδα οικοπέδου πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, που να εφάπτεται καθ' όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου, για τη δημιουργία κοινοχρήστου χώρου. Ο χώρος αυτός που τίθεται σε κοινή χρήση πρέπει να συνδέει τα οικόπεδα με το υφιστάμενο σε κοινή χρήση δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την εξασφάλιση της σύνδεσης αυτής είναι δυνατόν να γίνεται παραχώρηση σε κοινή χρήση έκτασης που ανήκει σε γειτονικές ιδιοκτησίες είτε απ' ευθείας από τους κυρίους αυτών είτε κατόπιν μεταβίβασης στον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη του οικοπέδου που στερείται τη σύνδεση.) (β.(*) Οι διατάξεις της προηγούμενης περίπτωσης α ισχύουν και για οικόπεδα που δημιουργούνται από κατάτμηση, με την προϋπόθεση ότι το πρόσωπο αυτών επί του κοινοχρήστου χώρου ή του χώρου που έχει τεθεί σε κοινή χρήση να είναι δώδεκα (12) μέτρα τουλάχιστον.) (γ.(*) Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της παραχώρησης της λωρίδας του οικοπέδου σε κοινή χρήση στις περιπτώσεις α και β όταν το συνολικό μήκος της υπερβαίνει τα 50 μέτρα, είναι η έγκρισή της από την αρμόδια για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας αρχή, η οποία κρίνει αν η θέση αυτής της έκτασης εξασφαλίζει τη δυνατότητα μελλοντικής ενσωμάτωσής της στο δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Για την έγκριση, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει τοπογραφικό διάγραμμα σε κατάλληλη κλίμακα, ώστε να φαίνεται η σύνδεση με τον υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο καθώς και το γειτονικό δίκτυο κυκλοφορίας του οικισμού. Η αρμόδια αρχή, πριν από την έγκριση δύναται να ζητήσει τη γνώμη Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του οικείου νομού.) (...) "2." (τέως παρ.5). Το εναπομένον οικόπεδο μετά την παραχώρηση κατά τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων εξακολουθεί να θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο όπως απομένει μετά την παραχώρηση. Συνεπώς, δεν τίθεται καμία αμφιβολία ότι στην τότε κατάτμηση που έγινε ότι τα οικόπεδα (τόσο το βορειότερο, όσο και το -προς Νότο) δεν είχαν απωλέσει την αρτιότητά τους εξαιτίας της παραχώρησης των 200 τ.μ και 100 τ.μ από το καθένα αντίστοιχα. Το νοτιότερο οικόπεδο έχει επιπλέον και πρόσωπο σε υφιστάμενο δημοτικό δρόμο του οικισμού. Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι εάν το νότιο οικόπεδο (το οποίο δημιουργήθηκε από κατάτμηση το έτος 2004) είναι και σήμερα άρτιο και οικοδομήσιμο. Η γνώμη μου είναι ότι παραμένει άρτιο και οικοδομήσιμο (ελάχιστη αρτιότητα στον οικισμό 500 τμ) καθώς η γενική αρχή των παραχωρήσεων οικοπεδικής επιφάνειας είτε για δημιουργία κοινόχρηστης τετράμετρης ή εξάμετρης εδαφικής λωρίδας, είτε για απόκτηση ημιπλάτους κοινόχρηστης οδού σε όλο το πρόσωπο του οικοπέδου, 2 μ ή 3 μ αντιστοίχως, είναι ότι δεν χάνεται η αρτιότητα από την παραχώρηση (και κατά τη γνώμη μου σωστά, διότι τα οικόπεδα εισφέρουν σε δημιουργία Κ.Χ χωρίς αυτά να αποζημιώνονται παρά μόνο να αυτοαποζημιώνονται, ενώ σε ένα Ρ.Σ -π.χ προ 1983-θα χρειάζονταν πράξη αναλογισμού για να προκύψουν οι αποζημιώσεις). Άρα το οικόπεδο σε ό,τι αφορά την αρτιότητά του δεν θα πρέπει να εξετάζεται με βάση την επιφάνεια που έχει μετά την παραχώρηση, αλλά με βάση αυτή που είχε πριν την παραχώρηση σε κοινή χρήση δηλαδή με τα 550 τ.μ. Άλλωστε και με τις τότε-μετέπειτα καταργηθείσες-διατάξεις, αν ίσχυε ότι η παραχώρηση (και μάλιστα για δημιουργία εδαφικής λωρίδας) θα είχε σαν συνέπεια την απώλεια αρτιότητας, δεν θα είχε πάρει πότε την έγκριση της αρμόδιας Πολεοδομίας (και βεβαίως αναφέρετο ρητά στην παρ. 2 ΄΄οτι δεν υπήρχε θέμα απώλειας αρτιότητας). Επικουρικά να προσθέσω ότι μετά τον φοβερό και τρομερό νόμο της Μπιρμπίλη (3937/11) που μιλούσε για κύρωση Κ.Χ σε οικισμούς και αφού είχαν παγώσει τα πάντα στη χώρα (βλ. μνημόνια) και δεν χτίζονταν ούτε κοτέτσι, ήρθε η εκ του πλαγίου λύση αρχικά με το νόμο 4164/13 παρ 10 ο οποίος μετά και τροποποιήθηκε ως προς το ευμενέστερο για τα οικόπεδα ενδιαφέροντος τα οποία είχαν πρόσωπο σε παραχωρημένη σε κοινή χρήση-τετράμετρη λωρίδα και τους δόθηκε η κατ' εξαίρεση οικοδομησιμότητα (μέχρι σήμερα ισχύει) "εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" , εξαιρώντας ακόμη και την απαίτηση για συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση. Όλα αυτά τα οικόπεδα που παραχώρησαν τότε εδαφική λωρίδα σε κοινή χρήση με τις διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 6, για να αποκτήσουν πρόσωπο και να καταστούν οικοδομήσιμα, δεν είχαν αφαιρέσει από την αρτιότητά τους την παραχωρηθείσα έκταση. Αυτά τα οικόπεδα και σύμφωνα με το άρθρο 10 Ν. 4164/13 μπορούν να οικοδομούνται κατ' εξαίρεση (βλ΄παρακάτω το άρθρο 10 Ν. 4164/13). ΑΡΘΡΟΝ-10 Ν. 4164/13 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει 'Αδειες δόμησης με παραχώρηση λωρίδας σε κοινή χρήση Μετά την παρ.3 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 (ΦΕΚ-60/Α/11) προστίθενται παρ.4, παρ.5 και παρ.6 και η παρ.4 αναριθμείται σε παρ.7 , ως εξής: "4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παρ.1 του Αρθ-6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ' εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ' εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ' εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παρ.1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης 5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-6 ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), εξακολουθούν να ισχύουν. Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης της οριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή με τροποποίηση αυτής. 6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του Αρθ-35 του Ν-3937/11 δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευσή του, σε κοινή χρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθεί συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29-1-2010 μετά από απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στις ανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικά τμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του Αρθ-35 του Ν-3937/11. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως ορίζεται στην παρ.1 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου".
    1 point
  7. Μα που τους βρίσκουμε αυτούς!? Μπράβο Θοδωρή! για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για την υπέρτατη προσπάθεια σου! Ευχαριστούμε πολύ! Εγώ πάντως προσδοκώ ανάσταση ΝΟΚρών!
    1 point
  8. Αφού βρέξουμε πρώτα με λίγη σκέψη τον εγκέφαλο, πρώτα διαβάζουμε τις οδηγίες που αναλυτικά έχω γράψει στα σχόλια (ακόμη και με screenshot), μετά κατεβάζουμε ότι θέλουμε και τέλος ζητάμε συγνώμη.
    1 point
  9. A shot in the dark. https://news.b2green.gr/38335/νέοι-όροι-για-δόμηση-κοντά-σε-ρέμα-με-το
    1 point
  10. σωστα... και θα συμπληρωνα οτι "παιζουν" οι εξης περιπτωσεις: α] ή συννενοηση με τον ομορο β] ή εφαρμογη του αρθρου 1010 του ΑΚ γ] ή επικληση χρησικτησιας δ] ή κατεδαφιση.
    1 point
  11. Έφυγε ο georgegaleos και έχει μαραζώσει αυτή η γωνιά του φόρουμ.... Θα κάνω μία απόπειρα αλλά με επιφύλαξη και ελπίζω να με διορθώσει κανείς: *θα αναφερθώ μόνο σε έξοδα καθώς δεν μου έχει τύχει περίπτωση διαφοράς των 2 βάσεων σε έσοδα. Λογιστική Βάση=Τα ποσά των παραστατικών που αφορούν στο έτος. Φορολογική Βάση=Τα ποσά που πληρώθηκαν μέσα στο έτος ΚΑΙ αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπου προκύπτουν διαφορές μεταξύ των 2 βάσεων: 1. Εισφορές ΕΦΚΑ: Λογιστική βάση= Το άθροισμα όλων των ειδοποιητηρίων (Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου) + το ποσό της εκκαθάρισης του έτους (αυτό ίσχυε παλιότερα που οι εισφορές ήταν ποσοστό επί του εισοδήματος. Πλέον με την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας δεν γίνεται εκκαθάριση). Κοινώς: Τι έπρεπε να πληρώσουμε για τις εισφορές του έτους. Φορολογική Βάση= Τα ποσά που πληρώσαμε από 1/1 έως 31/12, αφού αφαιρεθούν τόκοι και πρόστιμα (τα οποία δεν αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος) 2. Τηλεφωνία (κινητό τηλέφωνο ή σταθερό+internet όταν η γραμμή είναι σε κατοικία που είναι και επαγγελματική έδρα): Λογιστική Βάση= Το άθροισμα όλων των λογαριασμών που εκδόθηκαν από 1/1 έως 31/12. Φορολογική Βάση= Το άθροισμα όλων των πληρωμών που κάναμε μέσα στο έτος μείον το ποσό που βάζουμε στον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης (κωδ.2020). Το ποσό αυτό προκύπτει ως ποσοστό του συνολικού και ουσιαστικά είναι σαν να δηλώνουμε "πλήρωσα τόσα σε τηλέφωνα αλλά μόνο τα μισά ήταν για την εργασία μου" Οι διαφορές των 2 βάσεων χωρίζονται σε προσωρινές και μόνιμες ανάλογα με το αν υπάρχει δυνατότητα να ανατραπούν στο μέλλον. Οι μόνιμες διαφορές προκύπτουν (νομίζω) αποκλειστικά από τον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης: -Οι τόκοι και τα πρόστιμα των ασφαλιστικών εισφορών. (δεν πρόκειται να αναγνωριστούν ποτέ ως φορολογικό έξοδο, συνεπώς η διαφορά φορ. και λογ. βάσης είναι μόνιμη) -Το ποσό της τηλεφωνίας που δεν είναι επαγγελματικό έξοδο και άρα δεν αναγνωρίζεται φορολογικά. Τυπικό παράδειγμα προσωρινής διαφοράς είναι το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών Δεκεμβρίου. Το ειδοποιητήριο εκδίδεται και πληρώνεται στο επόμενο έτος, συνεπώς λογιστικά υπολογίζεται στο έτος που αφορά αλλά φορολογικά στο επόμενο. Ακριβώς όμως επειδή το ποσό αυτό θα πληρωθεί (και άρα θα αναγνωριστεί και ως φορολογικό έξοδο) στο επόμενο έτος, η διαφορά των 2 βάσεων θεωρείται προσωρινή.
    1 point
  12. Καμιά ιδέα σχετικά με αυτο; Αν και δεν έχω βρει κάποια διάταξη που να διευκρινίζει τον τρόπο σύνδεσης υπογείων μέσω επέκτασης, δεν έχω βρει ούτε κάποια που να το απαγορεύει. Οπότε η μελέτη προχωράει σύμφωνα με αυτή τη κάτοψη και θα φανει στη προέγκριση αν τελικά επιτρέπεται
    1 point
  13. Συνάδελφε μέχρι τώρα τα κατεβάζαμε δωρεάν τώρα ζητάς κινητό και στο τηλέφωνο μου έρχονται δεκάδες sms απο πενταψήφιους αριθμούς με πρόσθετη χρέωση. Κρίμα γιατί πίστευα ότι είσαι σοβαρός.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.