Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dpapdpap

    dpapdpap

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      100


  2. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.909


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.495


  4. John_Smith

    John_Smith

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      27


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.0.0

    33 downloads

    Ένα πολύ απλό και χρήσιμο πρόγραμμα για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων και παρακολούθηση εσόδων-εξόδων-ΦΠΑ. Συνδέεται με την ΑΑΔΕ και επιστρέφει τον ΜΑΡΚ και τον QR code που αυθεντικοποιεί το τιμολόγιο. Εγκατάσταση : Κατεβάστε το αρχείο (αγνοείστε πιθανά μηνύματα για ιούς) και εκτελέστε το. Θα εγκατασταθεί αυτόματα και στην επιφάνεια εργασίας θα δημιουργηθεί σχετική συντόμευση. Για να το χρησιμοποιήσετε πρέπει, πρώτα από όλα, να καταχωρήσετε τα στοιχεία σας. Μετά την καταχώρηση των κωδικών ΑΑΔΕ, το πρόγραμμα φορτώνει αυτόματα όλα τα τιμολόγια πώλησης & αγοράς που έχετε ήδη καταχωρήσει στην ΑΑΔΕ. Μετά μπορείτε να αρχίσετε να εκδίδετε τιμολόγια. ΣΗΜ. δεν έχει δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων B2G (τιμολόγια προς το Δημόσιο)
    4 points
  2. Συνοψίζοντας (για να δούμε αν καταλάβαμε καλά): Στην περιγραφή του ακινήτου αναγράφουμε την πλήρη κατάστασή της λειτουργικής ενότητας που αφορά η βεβαίωση σύνδεσης: π.χ. Διαμέρισμα Β-1 εμβαδού 48 τ.μ. Στην καρτέλα "Στοιχεία Υφισταμένου" καταγράφουμε τα νομιμοποιητικά στοιχεία που κατοχυρώνουν το δικαίωμα σύνδεσης, χωρίς να αναγράφουμε εμβαδά. Στην καρτέλα “Δόμηση/Χρήσεις/Θέσεις στάθμευσης” δεν συμπληρώνουμε τίποτα. ... Εγώ μέχρι τώρα έγραφα στην καρτέλα "στοιχεία υφισταμένου" έβαζα το εμβαδόν του χώρου που αφορά η βεβαίωση .... Τελικά όμως το εμβαδόν που γράφουμε στη βεβαίωση μόνο πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει, καθώς αυτό το εμβαδόν λαμβάνεται από τη βεβαίωση (υπεύθυνη δήλωση) του Δήμου. Επίσης να θυμάστε πάντα ότι εντός των 6 μηνών που ισχύει η βεβαίωση, μπορούμε να κάνουμε όσες τροποποιήσεις χρειάζονται χωρίς νέο παράβολο
    3 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    97.350 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Υπάρχει και αυτό του Νέου Κτιριοδομικού ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ 2023.docx
    1 point
  5. Για αλλαγή χρήσης, ενδεχομένως, ναι. Το πατάρι θέλει κανονική άδεια. Οπότε...
    1 point
  6. Τα φορολογικά κλιμάκια και οι συντελεστές είναι τα ίδια για όλους. Κλιμάκιο Συντελεστής 1–10.000 0,09 10.001–20.000 0,22 20.001–30.000 0,28 30.001–40.000 0,36 Οι μισθωτοί έχουν έκπτωση φόρου, σε αντίθεση με τους ελεύθερους επαγγελματίες —εκτός εάν πρόκειται για οιονεί μισθωτούς (μπλοκάκια).
    1 point
  7. 1. Η άδεια προέβλεπε στο ισόγειο μια κατοικία. Σήμερα έχεις δύο κ.λπ. Ξεκινάς με το κάνεις υπαγωγή στον 4495 τη μια από τις δύο ΟΙ που υφίστανται σήμερα. Στη δήλωση αυτή θα "τοποθετήσεις" το νόμιμο περίγραμμα της ΟΙ πάνω στο νόμιμο περίγραμμα της κατοικίας της άδειας. Ό,τι επιφάνεια της ΟΙ εξέχει του νόμιμου περιγράμματος της κατοικίας του ισογείου, είναι αυθαίρετη και ρυθμίζεται ως ΥΔΚΧ και ταυτοχρόνως ως ΥΚ. Έλεγξε και τις πλάγιες αποστάσεις.... 2. Στην ίδια δήλωση θα βάλεις επιπροσθέτως και μια παράβαση για τη διαφορετική διαμερσμάτωση του ορόφου. 3. Θα κάνεις τον ίδιο έλεγχο κ.λπ. και για τη δεύτερη ΟΙ. Ό,τι επιφάνεια αυτής εξέχει του νόμιμου περιγράμματος της κατοικίας του ισογείου, είναι αυθαίρετη και ρυθμίζεται, προσοχή, με άλλη δήλωση υπαγωγής στον 4495, ως ΥΔΚΧ και ταυτοχρόνως ως ΥΚ. Έλεγξε και τις πλάγιες αποστάσεις.... 4. Προσοχή δεν γίνονται "συμψηφισμοί" επιφανειών! 5. Με ό,τι επιφάνεια "μειονεκτεί" του νομίμου περιγράμματος της κατοικίας του ισογείου, δεν ασχολείσαι! 6. Δίδεις ιδιαίτερη σημασία στην κατάληψη των κοινόχρηστων χώρων από τις δύο νέες ΟΙ. Οι κοινόχρηστοι χώροι που καταλαμβάνονται από τις ΟΙ, είναι εκείνοι που αφορούν στην εγκεκριμένη κάτοψη του ισογείου και θα εντοπιστούν κατά το δύο προηγούμενα στάδια 1 και 3 που ανέφερα. Η κατάληψη των χώρων αυτών, αν υφίσταται, υπέρ των ΟΙ, προϋποθέτει τη συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών του ακινήτου (αφού δεν υπάρχει και ιδιαίτερο πρόβλημα). 7. Οποιαδήποτε άλλη κατάληψη επιφάνειας του νόμιμου περιγράμματος της κατοικίας του ισογείου από τους κοινόχρηστους χώρους κ.λπ. αποτελεί αυθαιρεσία που αναφέρεται και ρυθμίζεται με άλλη δήλωση για όλες τις αυθαιρεσίες των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου, που συνυποβάλλεται από όλους τους συνιδιοκτήτες αυτού. 8. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, αποκτάς τη δυνατότητα έκδοσης των δύο Πιστοποιητικών ΗΤΑ για την εγγραφή νέου εμπράγματου δικαιώματος στις δύο ΟΙ του πελάτη σου (αφού βεβαίως προηγηθεί και συνεννόηση με το συμβολαιογράφο). Καλή τύχη...
    1 point
  8. Τίτλος είναι... όχι μυθιστόρημα ... η πλοκή του έργου εντός (έγραφα, εκθέσεις, σχέδια κλπ)... οπότε άποψη μου είσαι οκ.
    1 point
  9. Καλησπέρα, ρύθμιση πριν την αποδοχή δεν κάνουμε, απλά δίνουμε τα σωστά τετ. μέτρα για να τα έχει ο/η συμβ/φος για την περιγραφή της αποδοχής.
    1 point
  10. Τότε τα δύο εισοδήματα προστίθενται. Από φέτος για τους ελεύθερους επαγγελματίες υπάρχει τεκμαρτό εισόδημα. Ο υπολογισμός του γίνεται βάσει νέων διατάξεων και το αποτέλεσμα είναι το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος (έχει συμπληρωθεί στο Ε1 από την υπηρεσία). Ας υποθέσουμε ότι στην περίπτωσή σου είναι 12.000 ευρώ και ότι το εισόδημα από μισθούς είναι 7.500 ευρώ. Το ποσό του τεκμαρτού καθαρού εισοδήματος είναι η διαφορά τους, δηλαδή 4.500 ευρώ. Εάν τα καθαρά έσοδά σου από την επιχειρηματική δραστηριότητα είναι μεγαλύτερα του ποσού αυτού τότε λαμβάνεται υπόψιν το πραγματικό εισόδημα. Ο προσδιορισμός του φόρου γίνεται ως εξής: Προσθέτεις το εισόδημα της επιχειρηματικής δραστηριότητας και το εισόδημα από μισθούς. Στο αποτέλεσμα εφαρμόζεις τους φορολογικούς συντελεστές και βρίσκεις το ποσό του φόρου. Για το εισόδημα από μισθούς δικαιούσαι έκπτωση φόρου την οποία αφαιρείς από το ποσό που υπολόγισες.
    1 point
  11. Συνάδελφε,(από τις φορές που πραγματικά η λέξη κρύβει όλη τη σημασία της!) kan62, σε ευχαριστούμε πολύ για τις άπειρες φορές που μας έβγαλες από πολύ κόπο εξαιτίας της δουλειάς σου! Μπράβο σου και εύχομαι να συνεχίσεις με τον όποιο τρόπο να συνεισφέρεις!
    1 point
  12. Από την σελίδα υπογραφής https://sign.tee.gr/ μπορείς να κάνεις Λήψη Πιστοποιητικού το οποίο το αποθηκευείς σε cer μορφή και στη συνέχεια το ανεβάζεις στο https://services.tee.gr/eteedoc/faces/appMainCert
    1 point
  13. Μα που τους βρίσκουμε αυτούς!? Μπράβο Θοδωρή! για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για την υπέρτατη προσπάθεια σου! Ευχαριστούμε πολύ! Εγώ πάντως προσδοκώ ανάσταση ΝΟΚρών!
    1 point
  14. Η συνέχεια της κωδικοποίησης και προώθησης σε συναδέλφους ενός νόμου που άρχισε ως τέτοιος και κατάντησε κουρέλι δεν έχει κανένα νόημα ! Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους και ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Θα επανέλθω όταν πλέον θα βγει ο Οικοδομικός Κανονισμός 2024 (ΟΚ2024) ... ή 2025 ... ή 2026 ...
    1 point
  15. Βάλε και συ 2 Μπονσάι ..... 😄 Ο πολεοδομικός κανονισμός αν θυμάμαι καλά δεν αναφέρει ελάχιστο μέγεθος δέντρου.... παρά μόνο σκέτο δέντρο.....
    1 point
  16. και επ ευκαιρία..... έως πόσες σελίδες το βιβλίο ..... (για να είναι αποδεκτό δηλαδή) ... 😎
    1 point
  17. Καλησπέρα! Διάβασα τα διάφορα που έχουν γραφτεί για το ΣΔΑ, και φοβάμαι πως ακόμα δεν έχω καταλάβει με ποιο κριτήριο θα συμπληρώσω αυτό το περίφημο excel που κυκλοφορεί και στο σαιτ. Οι τύποι που έχω βρει να αναφέρονται κυρίαρχα είναι: - Η παραγόμενη ποσότητα αποβλήτων κατασκευής υπολογίζεται από την εξίσωση (1): W = [NC + EX] * VW * D όπου: CW : Απόβλητα κτηριακών κατασκευών σε τόνους NC : Εμβαδόν νέων κατασκευών EX : Προσθήκες σε υφιστάμενες οικοδομές VW: Όγκος παραγόμενου αποβλήτου ανά εμβαδόν νέας οικοδομής --- αυτό είναι κάποιος συντελεστής που υπάρχει κάπου διαθέσιμος??? D : Πυκνότητα αποβλήτου --- υπάρχει κάποιος επίσημος πίνακας για την πυκνότητα των υλικών που υπολογίζουμε?? αφού στα ΦΕΚ και τις εγκυκλίους δεν αναφέρεται κάτι σχετικό... αλλά και - Για τον υπολογισμό χρησιμοποιείται ο ακόλουθος τύπος: CWNK=EC * rcw Όπου: CWNK: Ποσότητα αποβλήτων νέων κατασκευών [tn] ΕC: Συνολική Επιφάνεια νέων οικοδομών ή προσθηκών [m2] rcw: Ειδική Παραγωγή αποβλήτων για νέες οικοδομές [tn/m2] rrw: Ειδική Παραγωγή αποβλήτων για προσθήκες [tn/m2] ή απόβλητα (σε ton) ΝΕΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ= επιφάνεια *0,12 Και οι δύο αυτοί οι τύποι όμως αφορούν μια γενική μάλλον προσέγγιση συνόλου αποβλήτων, χωρίς να επιμερίζονται κάπως στα διάφορα υλικά που "καλούμαστε" να συμπληρώσουμε στο εξελ. Επίσης δεν συνυπολογίζεται κάπου στην εξίσωση τα υλικά ή ο τρόπος κατασκευής φαντάζομαι. πχ. εγώ προσπαθώ να φτιάξω το ΣΔΑ για μια κατασκευή από ξύλινη "προκατασκευασμένη" φέρουσα τοιχοποιία, φαντάζομαι τα απόβλητα σε αυτή την περίπτωση διαφέρουν αρκετά από μια συμβατική κατασκευή με τούβλα κλπ. Μπορεί κάποιος/α να βοηθήσει στο πως προσεγγίζονται τα επιμέρους υλικά αποβλήτων ανά φάση του έργου (εκσκαφές, φέρουσα τοιχοποιία, λοιπά οικοδομικά, περιβάλλων χώρος)?? Ευχαριστώ πολύ και συγγνώμη αν έχει απαντηθεί κάπου.. έψαξα αρκετά πριν ρωτήσω κ εγώ
    1 point
  18. Καλησπέρα και από εμένα, Όπως θα καταλάβετε και από τις ακόλουθες απορίες μου, προφανώς και δε γνωρίζω να απαντήσω στο "τι σημαίνουν τα ρεύματα" στο παραπάνω post. Παρ' όλα αυτά έχω άλλου είδους απορίες (ίσως πιο βασικές) μιας και είναι η 1η μου απόπειρα να συντάξω Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ), καταρχάς για κατεδάφιση μιας ιδιωτικής υπερυψωμένης ισόγειας κατοικίας και κατά δεύτερον για ανέγερση μιας τριόροφης οικοδομής. 1. Αν έχω καταλάβει σωστά, το ΣΔΑ είναι ένα excel το οποίο "ανέπτυξε" όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης. Συνήθως τέτοια "πρότυπα", περιλαμβάνονται είτε ως παραρτήματα σε νομοθετήματα (Νόμοι, Αποφάσεις κ.λπ.), είτε ως Τεχνικές Οδηγίες (π.χ. από το ΤΕΕ) για τις οποίες επίσης γίνεται αναφορά σε νομοθετήματα. Επειδή λοιπόν το συγκεκριμένο Excel, δεν υπάγεται σε καμία από τις δύο προαναφερθείσες περιπτώσεις, αναρωτιέμαι κατά πόσο είναι αξιόπιστο και έγκυρο (νομικά), ιδιαίτερα σε σχέση με τα πληροφοριακά στοιχεία που περιλαμβάνει. Θα ήθελα τη γνώμη κάποιου πιο έμπειρου (παρακάμπτωντας τη φράση "Ε, στην Ελλάδα ζούμε", η οποία προφανώς και είναι η εύκολη εξήγηση). 2. Πόσες και ποιες είναι οι φάσεις για μία κατεδάφιση (και μάλιστα ισόγειου κτρίου), όπως αυτές ζητούνται στην καρτέλα "Βασικές πληροφορίες" του προαναφερθέντος excel; Προβλέπεται σε κάποια νομοθεσία κάτι συγκεκριμένο που μου διαφεύγει σε σχέση με τον αριθμό και το είδος των φάσεων κατεδάφισης; Για παράδειγμα: θα είναι μία φάση ή δύο (π.χ. 1η φάση: αποξήλωση και απομάκρυνση όλων των στοιχείων επιστέγασης και 2η φάση: καθαίρεση φέρουσας λιθοδομής (ναι είναι πετρόκτιστο - μη διατηρητέο); θα προηγείται ξεχωριστή φάση "απομάκρυνσης όλων των μη μόνιμων - κινητών αντικειμένων από το εσωτερικό και εξωτερικό του κτιρίου" Θα αναγράφεται ως ξεχωριστή φάση η "αποξήλωση κουφωμάτων"; Θα "διαιρεθεί" η προαναφερθείσα ως "2η φάση", σε πολλές φάσεις ανάλογα με τη σειρά καθαίρεσης (π.χ. Φάση 2η καθαίρεση Βορειοανατολικής φέρουσας τοιχοποιίας, Φάση 3η: Καθαίρεση Νοτιοανατολικής τοιχοποίας" κ.λπ.; Θα είναι ξεχωριστή φάση η "αποξήλωση μηχανολογικών εγκαταστάσεων"; Θα είναι ξεχωριστή φάση η "Καθαίρεση περιμετρικών μαντροτοίχων"; 3. Είναι όλες οι παραπάνω επιλογές στη διακριτική μου ευχέρεια; Και αν ναι, τι θα πρέπει να προσέξω, ώστε αφ' ενός να είναι σωστό και νόμιμο το ΣΔΑ και αφ' ετέρου να μην χαντακώσω τον πελάτη μου οικονομικά; 4. Σε ό,τι αφορά τις ποσότητες των αποβλήτων: Πώς υπολογίζονται οι τόνοι αποβλήτων; Υπάρχει συγκεκριμένη σχετική νομοθεσία ή τεχνική οδηγία; Αν όχι, βασιζόμαστε στους τύπους της εταιρείας που θα δεχθεί τα απόβλητα του έργου μας; (Το ρωτάω, γιατί κάτι τέτοιο αντιλήφθηκα από τους διαλόγους του παρόντος θέματος) ή στην επιστήμη της φυσικής; Τι ακρίβεια απαιτείται; Για παράδειγμα δεν έχουν όλα τα έιδη πέτρας το ίδιο ειδικό βάρος. Υπάρχει κάποια μέση τιμή που επιλέγω ή διαλέγω αυτή που αντιπροσωπεύει πραγματικά την πέτρα που θα διαθέσω ως απόβλητο; Επίσης θα κάθομαι να εξετάζω αν τα κουφώματα είναι από ξύλο πεύκου (ειδ. βάρος 0,62) ή δρυς (ειδ. βάρος 1); Συμπλήρωσε την ειδικότητά σου στο προφίλ. Pavlos 33
    1 point
  19. Συνάδελφε μέχρι τώρα τα κατεβάζαμε δωρεάν τώρα ζητάς κινητό και στο τηλέφωνο μου έρχονται δεκάδες sms απο πενταψήφιους αριθμούς με πρόσθετη χρέωση. Κρίμα γιατί πίστευα ότι είσαι σοβαρός.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 3 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.