Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/07/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Δεν σε ενδιαφέρει-εσύ απλά βεβαιώνεις τη δυνατότητα σύνδεσης με τα Δ.Κ.Ω του κτίσματος ή της αυτοτελούς2 points
-
Αν η οικοδομή προβλέπεται σε μια της όψη στο όριο, τότε στο μήκος αυτό δεν θα κατασκευάσεις λιθοδομή. Η λιθοδομή διακόπτεται από την κατοικία διαφορετικά θα έχεις κάνει την μεγαλύτερη γκάφα να ανεγείρεις κτίριο που δεν θα κολλάει και θα παραβιάζει την Δ. Αν εννοείς κάτι άλλο ανέβασε τα σχέδια για να το καταλάβουμε.2 points
-
Καλησπέρα. Δεν αναφέρομαι στο γενικό πνεύμα. Προκύπτει από τις διατάξεις συγκεκριμένων άρθρων. Πιο συγκεκριμένα, για αλλαγές που αφορούν ενημέρωση φακέλου (άρθρα 40κάτι και 54), προκύπτει ότι πρέπει να γίνει ενημέρωση φακέλου, επομένως κατατίθενται as built. Ομοίως από τα άρθρα 29, 81 και 82, προκύπτει ότι σε νεόδμητα ελέγχονται πρακτικά τα πάντα, επομένως πάλι as built πρέπει να παραδοθεί. Τώρα για το κατά πόσο αυτό είναι ευθύνη του επιβλέποντα να τα συντάξει, αυτό δεν το γνωρίζω, το σίγουρο είναι ότι κάποιος την πληρώνει επ αμοιβής ελπίζω.1 point
-
Η κατεδάφιση υπολογίζεται με πίνακα 1. Η προκαταβολή είναι υποχρεωτική εφόσον δεν έχει ήδη εκδοθεί οικοδομική άδεια όταν γίνεται η αναγγελία του έργου και επιστρέφεται στο τέλος. Τα ένσημα στα ιδιωτικά έργα τα "κολλάει" πάντα ο εργοδότης. Όντως μπορεί ο ΕΦΚΑ να δεχτεί ότι δεν θα πληρώσει εισφορές ο εργοδότης, αφού προσκομίζει τιμολόγιο εργολάβου για εργασία κατεδάφισης, που όντως μπορεί να γίνει με μηχανικά μέσα αποκλειστικά από τον εργολάβο (χωματουργό).1 point
-
Ως «άνιση» και «ετεροβαρή» χαρακτηρίζει τη φέρουσα ικανότητα για ανάπτυξη στη χώρα μας η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο τμήμα Γεωπληροφορικής του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, που εκπόνησε σχετική μελέτη χαρτογραφώντας την ελληνική επικράτεια με μια νέα μέθοδο που συνδυάζει κοινωνικοοικονομικούς και περιβαλλοντικούς δείκτες. «Η μισή Ελλάδα, ανατολική και νότια, με πρώτη και κύρια την περιοχή του Αιγαίου, είναι υπερκορεσμένη. Η υπόλοιπη μισή, βόρεια και δυτική, χρειάζεται ενίσχυση μέσα από μια βιώσιμη ανάπτυξη», τονίζει η καθηγήτρια συμπυκνώνοντας το βασικό συμπέρασμα της έκθεσης, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Land. Η ομάδα του ΔΠΘ ανέπτυξε έναν δείκτη τον οποίο ονόμασε Δείκτη Φέρουσας Ικανότητας Ανάπτυξης (Carrying Capacity Index – CCDI), αξιοποιώντας ανοικτά δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς και μεγάλο όγκο περιβαλλοντικών δεδομένων μέσω των αποστολών δορυφορικής παρακολούθησης της Γης. Ο υπολογισμός του CCDI βασίζεται στην ενσωμάτωση έξι επιπέδων πληροφοριών που περιγράφουν τη φυσική και την επηρεασμένη από τον άνθρωπο κατάσταση του πλανήτη. Μια βασική παράμετρος που εξέτασε η ομάδα είναι ο Δείκτης Ανθρώπινης Τροποποίησης (HMI). Ο εν λόγω δείκτης εισήχθη στην επιστημονική έρευνα το 2022 από Αμερικaνούς ερευνητές και εξετάζει τον βαθμό στον οποίο έχει τροποποιηθεί κάθε περιοχή στο πέρασμα του χρόνου – από το ποσοστό του πληθυσμού στην κατάσταση των οδικών δικτύων, των δικτύων μεταφορών, αν έχει χρησιμοποιηθεί για παραγωγή ενέργειας κ.ά. Ακολουθεί ο Δείκτης Τρωτότητας σε Καταστροφές (VDI). Ο συγκεκριμένος καταρτίστηκε από την Ε.Ε. το 2023 και προκύπτει από υποδείκτες περιβαλλοντικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτικής αστάθειας κ.ά. Στη συνέχεια, εξετάστηκαν η χρονική τάση στις Μεταβολές Αποθήκευσης Νερού (TWSC), η χρονική τάση του Δείκτη Φυλλικής Εκτασης για Υψηλή Βλάστηση (LAIH), η χρονική τάση του Δείκτη Φυλλικής Εκτασης για Χαμηλή Βλάστηση (LAIL) και το δίκτυο περιοχών προστασίας της φύσης Natura 2000 (NAT). Ολοι οι προαναφερθέντες δείκτες περιγράφουν μέσω των επιμέρους τιμών τους ή της διαχρονικής τους τάσης την κατάσταση της επιφάνειας της Γης και των φυσικών πόρων που σχετίζονται με τις ανθρώπινες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης και της επίδρασης από την κλιματική αλλαγή. Ετσι συνδιαμορφώνουν τον Δείκτη Φέρουσας Ικανότητας Ανάπτυξης CCDI, ο οποίος κυμαίνεται από 0 (ελάχιστη φέρουσα ικανότητα για ανάπτυξη) έως 1 (υψηλότερη φέρουσα ικανότητα για ανάπτυξη). Χαρτογράφηση της χώρας με βάση τους έξι δείκτες που συνδιαμορφώνουν τον Δείκτη Φέρουσας Ικανότητας Ανάπτυξης – CCDI. Τι σημαίνει στην πραγματικότητα φέρουσα ικανότητα για ανάπτυξη Εξηγώντας πιο απλά την ουσία του παραπάνω όρου, η κ. Γκεμιτζή σημειώνει: «Η έννοια της φέρουσας ικανότητας στην ανάπτυξη αναφέρεται στο μέγιστο επίπεδο της ανθρώπινης δραστηριότητας και του πληθυσμού που ένα περιβάλλον ή σύστημα μπορεί να αντέξει μακροπρόθεσμα χωρίς να υποβαθμιστεί. Ενσωματώνει οικολογικές, οικονομικές και κοινωνικές διαστάσεις, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη εξισορρόπησης της ανάπτυξης με τη βιώσιμη χρήση των πόρων. Το πρόβλημα που συνήθως υπάρχει όταν μιλάμε για θέματα όπως η βιώσιμη ανάπτυξη είναι η μη κατανόηση της έννοιας από τους πολίτες και τους πολιτικούς. Η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει ότι το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη υποδομών και όχι στην έλλειψη πόρων. Επικρατεί δηλαδή η λανθασμένη αντίληψη ότι υπάρχουν ανεξάντλητοι πόροι, όπως νερό, τρόφιμα, ενέργεια κ.ά., οι οποίοι για να γίνουν διαθέσιμοι προς χρήση χρειάζονται απλώς περισσότερες υποδομές. Και, ακόμα χειρότερα, σε κανένα σημείο του συλλογισμού των περισσότερων πολιτών δεν υπεισέρχεται η πρόνοια για τα υπόλοιπα πλάσματα που ζουν στην κάθε περιοχή, όπως και τα πολύτιμα οικοσυστήματα που υποστηρίζουν τη βιοποικιλότητα και που για να επιβιώσουν χρειάζονται και αυτά διαθέσιμους πόρους». Επικρατεί η λανθασμένη αντίληψη ότι υπάρχουν ανεξάντλητοι πόροι, όπως νερό, τρόφιμα, ενέργεια κ.ά., οι οποίοι για να γίνουν διαθέσιμοι προς χρήση χρειάζονται απλώς περισσότερες υποδομές. Τα συμπεράσματα της έκθεσης Ξεκινώντας να αναλύει τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης, η κ. Γκεμιτζή σημειώνει καταρχάς πως τα μεγάλα αστικά κέντρα –Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθος, Χαλκίδα, Ηράκλειο Κρήτης–, καθώς και η πλειονότητα των νησιών του Αιγαίου –Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, μεγάλο τμήμα της Κρήτης– αλλά και οι παράκτιες περιοχές της νότιας και της ανατολικής χώρας –από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, Κόρινθο, ακτές Μεσσηνίας και Λακωνίας– παρουσιάζουν πολύ χαμηλή φέρουσα ικανότητα περαιτέρω ανάπτυξης (δείκτης CCDI Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ακόμη νησιά, καθώς και λιγότερο πυκνοκατοικημένες πόλεις, με τιμές δείκτη CCDI που κυμαίνονται από 0,50 έως 0,60 και οι οποίες μπορούν να θεωρηθούν ως περιοχές με μέτριες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Τα νησιά Χίος και Σάμος είναι δύο τέτοιες περιοχές. Αντίθετα, πολύ μικρά αστικά κέντρα, όπως η Δράμα και οι Σέρρες, έχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης (τιμές CCDI > 0,600), υποδεικνύοντας τη διαθεσιμότητα πόρων για περαιτέρω ανάπτυξη. Μάλιστα, στις παραπάνω δύο περιοχές ο εναλλακτικός τουρισμός που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια (οινοτουρισμός και Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Δράμα και οικολογικός τουρισμός στη λίμνη Κερκίνη και σε άλλες περιοχές των Σερρών) έχει ήδη δημιουργήσει ένα καλό μοντέλο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, το οποίο μπορεί να καλλιεργηθεί περαιτέρω. Χαρτογράφηση της χώρας με βάση τον Δείκτη Φέρουσας Ικανότητας Ανάπτυξης CCDI. Την ίδια καλή εικόνα με περιθώριο και συχνά και αναγκαιότητα για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, εξαιτίας της ερήμωσης από κατοίκους, παρουσιάζουν και πολλές ορεινές περιοχές της Ελλάδας. Ο CCDI είναι σχετικά υψηλός σε ορεινές περιοχές όπως η Πίνδος, η Ευρυτανία, τα ορεινά Τρίκαλα ή τα ορεινά Ιωάννινα. Σε όλες τις παραπάνω περιοχές, υπάρχουν ήδη θύλακοι βιώσιμου, εναλλακτικού τουρισμού. Την ίδια στιγμή, οι ορεινές περιοχές είναι πλούσιες σε φυσικούς πόρους και λιγότερο επηρεασμένες από τις ανθρώπινες δραστηριότητες και ως εκ τούτου είναι πιο ικανές για μελλοντική ανάπτυξη. Περιθώριο για ανάπτυξη έχει και το παράκτιο τμήμα της Ηπείρου – ακτογραμμές σε περιοχές όπως Σύβοτα και Πάργα. Υδάτινοι πόροι και τρωτότητα σε φυσικές καταστροφές Η κ. Γκεμιτζή μας έδωσε και δύο τριάδες καλύτερων και χειρότερων περιοχών στα κομβικά ζητήματα των υδάτινων πόρων και της τρωτότητας σε φυσικές καταστροφές. Κακή κατάσταση υδάτινων πόρων Κρήτη και Κυκλάδες Ανατολική Πελοπόννησος – Λακωνία, Αργολίδα, Κορινθία Αθήνα, Εύβοια, Χαλκιδική, Θράκη και παράκτιο τμήμα Βόρειας Ελλάδας Καλή κατάσταση υδάτινων πόρων Από Πίνδο και πιο δυτικά, με πιο «αυτάρκη» όλων την Ηπειρο Ανατολική Στερεά, Ευρυτανία, Μεσολόγγι, Καρπενήσι Τρωτότητα σε φυσικές καταστροφές Ρόδος – εξαιτίας των εκτεταμένων πυρκαγιών πέρυσι το καλοκαίρι Εύβοια –διαδοχικές φυσικές καταστροφές– και Λέσβος – κοινωνικό θέμα/ μεταναστευτικό Ροδόπη, Εβρος – πολύ χαμηλά εισοδήματα κατοίκων Παραδείγματα προς αποφυγή Επιστρέφοντας στο θέμα της λάθος επικρατούσας αντίληψης για τη φέρουσα ικανότητα ανάπτυξης, η κ. Γκεμιτζή δίνει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περιοχή της Κρήτης, όπου, παρά την κρίσιμη κατάσταση των υδάτινων πόρων, θεωρείται ότι υπάρχει τρόπος να υποστηριχθεί περαιτέρω ανάπτυξη. Οπως εξηγεί η ίδια: «Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου προβλέπεται ότι θα εξυπηρετεί 12-15 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο. Ομως δεν αναρωτηθήκαμε αν υπάρχουν οι διαθέσιμοι πόροι για να υποστηρίξουν τέτοιο τουριστικό ρεύμα και ταυτόχρονα να μην υπάρξει σημαντική υποβάθμιση ή κατάρρευση του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και της πολιτισμικής κληρονομιάς του νησιού». Οσο για τα νησιά του Αιγαίου, αυτά, σύμφωνα με την κ. Γκεμιτζή, αποτελούν ειδική περίπτωση όπου θα πρέπει να εξεταστούν εξειδικευμένα μέτρα για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς είναι περιορισμένα σε έκταση και φυσικούς πόρους και αντιμετωπίζουν την πρόκληση της μαζικής τουριστικής ανάπτυξης που απειλεί να αλλοιώσει τον φυσικό τους χαρακτήρα. Οπως σημειώνει η καθηγήτρια: «Εδώ θα πρέπει άμεσα να εξεταστούν λύσεις για τον έλεγχο των τουριστικών ρευμάτων και την αντίστοιχη κατανάλωση των πόρων, όπως π.χ. επιβολή ανώτατου αριθμού επισκεπτών σε ευαίσθητες περιοχές, επιβολή ειδικού φόρου στους επισκέπτες, επιβολή ιδιαίτερα αυστηρών όρων δόμησης και επέμβασης στο φυσικό περιβάλλον και προώθηση μόνο των πραγματικά βιώσιμων επενδύσεων ανάπτυξης που ενισχύουν τις τοπικές κοινωνίες. Η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν χρειάζεται να αποτελέσει προορισμό για τουρισμό του γκολφ ή για τουρισμό της πισίνας».1 point
-
Από ότι διαβάζω καταλαβαίνω ότι πολύ δύσκολα η διοίκηση του ΕΦΚΑ θα ενεργοποιηθεί να διορθώσει την μεγάλη αδικία. Η κυβέρνηση δεν έχει πάρει χαμπάρι…. Αλλά Τί λέω για κυβέρνηση όταν το ίδιο το ΤΕΕ που είναι υποτίθεται ο κύριος εκπρόσωπος του κλάδου δεν ασχολείται? Αυτό θα έπρεπε να επιληφθεί του θέματος και να αναθέσει σε ειδικούς πραγματογνώμονες τον τρόπο υπολογισμού ακόμη και το λογισμικό βάσει του οποίου να υπολογίζεται η κάθε σύνταξη. Αλλά το ΤΕΕ μονίμως κοιμάται….1 point
-
Β. Όταν μία θέση στάθμευσης αποτελεί παρακολούθημα και δεν έχει χιλιοστά επί του οικοπέδου, καταχωρίζεται μαζί με την ιδιοκτησία στην οποία αντιστοιχεί. Στην καρτέλα Στοιχεία ιδιοκτησίας", στο πεδίο "Αριθμός θέσεων στάθμευσης" αναγράφεται ο αριθμός 1, και στον πίνακα των επιφανειών καταχωρίζονται, επιπλέον των στοιχείων της ιδιοκτησίας, τα τ.μ. της θέσης στάθμευσης στην αντίστοιχη στήλη, με ειδική αναφορά στα "Σχόλια" της γραμμής ότι πρόκειται για παρακολούθημα.1 point
-
Καλησπέρα. Αν υπάρχει κάπου ρητά, μέχρι τώρα εγώ δεν το έχω δει. Ωστόσο προκύπτει από τις διατάξεις του Ν.4495 ότι η τρέχουσα έκδοση των σχεδίων, ΕΙΝΑΙ η as built, καθώς οποιαδήποτε άλλη διαφορά υπάρχει μεταξύ πραγματικότητας και εγκεκριμένων σχεδίων, θα έπρεπε να αποτυπώνεται σε σχέδιο της σχετικής εκτελεστικής πράξης που το συνοδεύει.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Νομίζω το σπολύτως νόμιμο είναι να περιμένετε να πάρουν κανονικό ρεύμα οι άλλοι. Θα μπορούσατε, ίσως προσωρινά, να βολευτείτε με μία μπαλαντέζα από αυτούς.1 point
-
Σωστά. Στο παράδειγμα που προανέφερα απαντώντας στον συνάδελφο JasonK, επισημαίνω ότι το ελάχιστο εισόδημα που ισχύει από το 2023 για τους ελεύθερους επαγγελματίες δεν είναι τεκμαρτό εισόδημα αλλά τεκμαιρόμενο ελάχιστο ετήσιο κέρδος από την επιχειρηματική δραστηριότητα. Θεωρείται και αντιμετωπίζεται ως πραγματικό εισόδημα, παρ' όλο που χάριν ευκολίας το ονομάζουμε τεκμαρτό. Αυτό σημαίνει ότι οι δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα πρέπει να καλύπτουν το ελάχιστο καθαρό εισόδημα που είναι το μεγαλύτερο μεταξύ του δηλωθέντος (έσοδα μείον έξοδα) και του ελάχιστου ετήσιου. Τα τεκμήρια —δηλαδή οι αντικειμενικές δαπάνες— διαβίωσης, για σπίτια, αυτοκίνητα κτλ. είναι διαφορετικό ζήτημα.1 point
-
Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:1 point
-
Στα 62 μέτρα απαιτείται αρμός. Ή θα τον δώσεις εσύ ή θα τον "δημιουργήσει" μόνη της!!! Υπάρχουν κατασκευαστικές λεπτομέρειες για αρμούς στις επικαλύψεις1 point
-
Η πλειοψηφία αυτών των κτηρίων είναι κανονικότατα κτήρια, εκ των οποίων τα περισσότερα δηλώνονται και φορολογούνται κανονικά, για να κατεδαφιστούν θέλουν κανονική άδεια με έγκριση ΣΑ και μεταξύ τους υπάρχουν όλα τα πιθανά για κήρυξη διατηρητέα. Απλώς κάποια στιγμή τους έπεσε η στέγη (πόσο να αντέξει και αυτή). Είναι λοιπόν κτήρια ασκεπή και για αυτά έχει πρόβλεψη η εφορία την οποία οφείλουν να ακολουθήσουν και οι συμβολαιογράφοι. Για την ΗΤΚ είναι ημιτελή (μέχρι να βάλουν τη στέγη ή να γίνει κάποια ανακατασκευή τμήματος) τα οποία φορολογούνται κανονικά. Τα λοιπά είναι εξυπνάδες του παρελθόντος. Αν κάποιος δεν το δηλώνει και δεν το θέλει, άδεια για κατεδάφιση ως αυθαίρετο, ΣΔΑ, αμοιβές, εργατικά, ασφάλειες και τελείωσε. υ.γ. με την άδεια ο μηχανικός θα εξετάσει και τα στατικά θέματα ασφαλείας στις μεσοτοιχίες.1 point
-
@Pavlos33 Ακριβώς αυτό. Το ίδιο λέω και εγώ. Η ερώτηση μου ουσιαστικά απαντήθηκε απο τον @ΚΑΝΑ, οτι δηλαδή καλα έχω καταλάβει και οτι κανονικά θα έπρεπε οι συνάδελφοι να βρουν την δική μου ταυτότητα οικοπέδου (πχ αν ψάξεις βασει ΚΑΕΚ είναι πολύ ευκολο και σίγουρο αποτέλεσμα) και να προσθέσουν εκεί τα αποσπάσματα για τις ΟΙ που είχαν αναλάβει. Το ίδιο κάνω και εγώ αλλωστε, πηγαίνω και προσθέτω τα αποσπάσματα ΗΤΚ για ΟΙ σε ήδη υπάρχουσα ταυτότητα οικοπέδου αν την βρώ έτοιμη απο άλλο μηχανικό. Το οτι υπάρχουν πολλαπλές καταχωρήσεις για το ίδιο οικόπεδο είναι απλά συνέπεια κάποιας αδυναμίας στην αναζήτηση, είτε του συστήματος, είτε του συναδέλφου που κάνει την αναζήτηση. Στο πλαίσιο του διαλόγου πάντως πάνω σε αυτό, και προς διευκόλυνση όλων μας, πιστεύω θα ήταν πολύ απλή η εφαρμογή ενός εσωτερικού ελέγχου στο σύστημα, οπου θα μπορούσε να ελέγχεται αν έχουν γίνει άλλες ΗΤΚ με τον ίδιο ΚΑΕΚ για παράδειγμα, ωστε να αποφεύγονται οι διπλές καταχωρήσεις. Δέν ξέρω αν έχει νόημα να απευθυνθούμε στο ΤΕΕ για να εφαρμόσει κάτι τέτοιο σε κάποια απο τις επόμενες αναβαθμίσεις της πλαφτόρμας (ενδεχομένως μαζί με την διόρθωση του σφάλματος στα πολλαπλά uploads - μεταφορτώσεις αρχείων, που έχει παψει να λειτουργεί σωστά μετά την τελευταία ενημέρωση). Εν πάσει περιπτώσει, καλές διακοπές σε όλους!1 point
-
@V.Chlorok. Στο ίδιο οικόπεδο "χτίζονται" οι ΗΤΚ για τις ιδιοκτησίες του. Σε μια πολυκατοικία με ΠΣΟΙ θα γίνουν ΗΤ για όλες τις οριζόντιες, αλλά πολλές φορές θα δεις και τροποποιήσεις των αρχικών ΗΤ για διάφορους λόγους. Η πλατφόρμα έτσι λειτουργεί. Δεντρικά. Πάνω σε ένα οικόπεδο (το φτιάχνει ένας από εμάς) "κρεμάμε" τις Η.Τ για όλες τις ιδιοκτησίες του (+1 για τα κοινόχρηστα όταν μας τα αναθέσουν φυσικά).1 point
-
Σωστά καταλάβεις ΜΙα δημιουργία για κάθε οικόπεδο, αλλά το σύστημα έχει αδυναμίες στη ανεύρεση ήδη καταχωρημένων οικοπέδων οπότε τέτοιες περιπτώσεις πολλών εγγραφών είναι πάμπολλες και μάλιστα δε διαγράφονται1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, βάζω κι εγώ ένα δικό μου ερώτημα, εγκυκλοπαιδικής φύσης, που μου προέκυψε κάνοντας μια ΗΤΚ. Μέχρι στιγμής διαβάζοντας τα αναρτημένα εδώ: Νομοθεσία - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ | TEE καθώς και το manual που έχει αναρτηθεί εδω: Εγχειρίδιο Χρήσης - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΤΙΡΙΟΥ | TEE Έχω καταλάβει οτι: 1) Για κάθε οικόπεδο θα πρέπει να υπάρχει μία ταυτότητα. 2) Αν υποθέσουμε πως έχουμε για παράδειγμα ΣΟΙ , σε αυτήν την μία Ταυτότητα (του οικοπέδου) προσθέτουμε ένα απόσπασμα ανα ΟΙ. 3) Εγώ σαν μηχανικός οταν θέλω να φτιάξω μια ΗΤΚ για μια ΟΙ που μου ανατέθηκε, είμαι υποχρεωμένος να ψαξω στο μητρώο να βρώ αν υπάρχει ήδη Ταυτότητα για το οικόπεδο που με ενδιαφέρει. Αν υπάρχει προσθέτω εκεί το απόσπασμα για την ΟΙ μου, και μόνο αν βρώ οτι δέν υπάρχει φτιάχνω νέα ταυτότητα οικοπέδου. έχω καταλάβει καλα? Ο λόγος που ρωτάω είναι διότι σήμερα επισκέφθηκα εκ νέου μια ταυτότητα οικοπέδου που είχα δημιουργήσει τον Φεβρουάριο του 2022. Είχα φτιάξει τότε την ταυτότητα οικοπέδου για να καταχωρίσω σε αυτήν απόσπασμα για ένα διαμέρισμα του δευτέρου ορόφου. Τώρα, (Αύγουστος 2023) επισκέφθηκα την ίδια ταυτότητα για να σημιουργήσω απόσπασμα για ένα διαμέρισμα στον τρίτο όροφο που μου ανατέθηκε. Λόγω συνήθειας μπήκα στο μηρώο και έψαξα να βρώ την ταυτότητα οικοπέδου βάσει ΚΑΕΚ, και βλέπω οτι έχουν φτιαχθεί απο συναδέλφους άλλες 2-3 ταυτότητες για το ίδιο οικόπεδο οι οποίες περιέχουν απο ένα απόσπασμα για ΟΙ η κάθε μία για άλλα διαμερίσματα. Αυτό είναι λάθος? ή είναι φυσιολογικό και εγώ δέν έχω καταλάβει καλά? Ευχαριστώ προκαταβολικά.1 point
-
οπως ειπε και ο παυλος "Προφανώς, με τα στοιχεία που διαθέτεις δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση για αποθήκη που δεν φαίνεται πουθενά." Εσυ βεβαιωνεις οσα λεει το συμβολαιο. Αν εχει κανει καποιο αυθαιρετο θα πρεπει πρώτα να το τακτοποιησει με την σχετικη διαδικασια... Αυτος πρεπει να σου φερει τους τιτλους του κι οχι να παιδευεσαι εσυ με τα "ιδιοκτησιακά" του. Αυτα τα "περιεργα" το εχω εκ κατασκευης...ειναι δικο μου...κλπκλπ. δεν τα λαμβανεις υπόψη.1 point
-
@ALCHEMIST23 Eπειδή έχουμε δει πολλά και συνεχώς εκπλησσόμαστε με όσα ακόμη βλέπουμε σε ότι αφορά τα ιδιοκτησιακά και πολεοδομικά θέματα των ακινήτων, θα πράξεις όπως αναφέρει παραπάνω ο Άκη. Θα ζητήσεις από την Συμβολαιογράφο την σύσταση (καλύτερα να το αναλάβεις ο ίδιος-επί πληρωμή φυσικά) και για ακόμη καλύτερα, μπορείς να ζητήσεις το απόσπασμα κτηματολογικών εγγραφών του ακινήτου. Επιπλέον, μπορείς σε πρώτη φάση να διερευνήσεις μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για μηχανικούς, του Κτηματολογίου βάζοντας το ΚΑΕΚ του διαμερίσματος, αν προκύπτουν κάποιοι άλλοι τίτλοι (δίνεται η δυνατότητα για απόσπασμα περιγραφικής βάσης για πληροφοριακούς σκοπούς). Όπως αντιλαμβάνεσαι εμμέσως θα εμπλακείς και στην διερεύνηση του ιδιοκτησιακού του, διότι όπως φαίνεται ο ιδιοκτήτης κάπου τα έχει μπερδεμένα στο μυαλό του. Προφανώς, με τα στοιχεία που διαθέτεις δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση για αποθήκη που δεν φαίνεται πουθενά. Με μεγαλύτερη δόση καχυποψίας θα έλεγα μήπως είχε απευθυνθεί σε άλλο μηχανικό γι αυτή την αποθήκη, του έκανε κάποια δήλωση ν. 4495 (πχ αυθαίρετη σε κοινόχρηστο χώρο υπογείου), δεν τα βρήκαν, αλλά ο ιδιοκτήτης θεώρησε ότι μέσω της δήλωσης απέκτησε κυριότητα. Πολλά τα σενάρια, αλλά ας περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς σου.1 point
-
Να μην το ξανακανεις! Είναι απολύτως λάθος! Επίσης είναι ευθύνη του ιδιοκτήτη να σου προσκομίσει τον πίνακα... Δεν ρωτάω πόσο θα πληρωθείς για τη συγκεκριμένη εργασία (εύρεση πίνακα χιλιοστών), απλώς και μόνο γιατί σε θεωρώ καλό και αξιόπιστο φίλο!!!1 point
-
Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις απλά διευκρινίζω ότι α) έγινε αναζήτηση αλλά προφανώς έπεσα σε συμβ/φο που δεν θέλει να εξυπηρετήσει. Ας είναι θα ξανακαλέσω με πιο επιτακτικό ύφος και β) δεν υπολόγισα κάτι δικό μου στον πίνακα που έφτιαξα, αντέγραψα τα νούμερα από τον τίτλο κτήσης. Κατα τα άλλα συμφωνώ και εγώ ότι θα πρέπει να μπαίνει ο πρωτότυπος πίνακας και ότι το ΤΕΕ απλά προτείνει, πολλές φορές και ότι τους κατέβει.1 point
-
Αφού υπενθυμίσω ότι το ΤΕΕ απλώς προτείνει και ότι η ευθύνη εφαρμογής των προτάσεών του βαραίνει αποκλειστικά τον μηχανικό, σημειώνω ότι έλλειψη πίνακα χιλιοστών έχουμε όταν δεν έχει συνταχθεί ή δεν δύναται να ανευρεθεί ούτε στο αρχείο του συμβολαιογράφου. Τι σημαίνει "λόγω φόρτου εργασίας"; Οι συμβολαιογράφοι οφείλουν να έχουν αρχειοθετημένες τις υποθέσεις τους. Η ανεύρεση του πίνακα θα πάρει πέντε λεπτά το πολύ. Συμφωνώ με την απάντηση του συναδέλφου jbosdas. Δεν υπολογίζεις τα χιλιοστά εσύ @akis73, αναγράφεις (στην έκθεση για μη ύπαρξη πίνακα) αυτά που καθορίζονται στο συμβόλαιο της σύστασης.1 point
-
Προσωπικά πίνακες δεν φτιάχνω... κανονικά: "εφόσον υπάρχει πίνακας χιλιοστών, η επισύναψή του στο σύστημα είναι υποχρεωτική." Αρα εσύ έχεις πίνακα απλά ακόμα δεν εχει αναζητηθεί. Αν σου απαντήσει ο συμβολαιογράφος αρνητικά τότε μπορείς να περάσεις στην επόμενη πρόταση των οδηγιών του ΤΕΕ Σε περίπτωση που ο πίνακας δεν έχει συνταχθεί ή δεν δύναται να ανευρεθεί ούτε στο αρχείο του συμβολαιογράφου, προτείνεται να επισυναφθεί η Πράξη σύστασης διηρημένης ιδιοκτησίας ή έκθεση του μηχανικού για τη μη ύπαρξη πίνακα χιλιοστών, όπου μπορεί να αναγράφονται τα χιλιοστά που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη ιδιοκτησία με τη μορφή πίνακα, όπως καθορίζονται στην πράξη σύστασης. Άρα στην περίπτωση σου φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι εκεί έξω, με την επισύναψη της ΣΟΙ θα ήταν ικανοποιημένοι.... edit Και επειδή σε όλους μας έχουν τύχει κάτι συστάσεις πολυσέλιδες, το σκανάρισμα περιλαμβάνει την πρώτη σελίδα (αρ.πραξης, συμβ/φος), το κείμενο που μας αφορά (χιλιοστά ιδιοκτησίας), την τελευταία (υπογραφές) και την μεταγραφή της...1 point
-
Καλημέρα Άννα!Το κόστος της άδειας μικρής κλίμακας (έκδοση) διαμορφώνεται συνήθως από τον όγκο δουλειάς (δικαιολογητικά που πρέπει να συγκεντρωθούν και να αναρτηθούν στο σύστημα για την έκδοση κλπ.Αυτό θα πρέπει να το κοστολογήσεις εσύ και κατά την γνώμη μου ίσως δεν είναι δόκιμο να σου λέει κάποιος τιμές σε ένα φόρουμ,καθώς ο ελεύθερος ανταγωνισμός έχει δημιουργήσει ένα πολύ ευρύ πεδίο τιμών το οποίο επίσης μπορεί να διαφέρει και σημαντικά ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται κανείς... -Ομως!Στην περίπτωση που αναφέρεις,πρόσεξε πολύ γιατί μια άδεια για ικριώματα δεν έχει μόνο έκδοση!Το πιο σημαντικό είναι ότι ο μηχανικός αναλαμβάνει μέτρα ασφαλείας και είναι υπεύθυνος για τις σκαλωσιές καθώς και για την ασφάλεια του προσωπικού όσο διαρκούν οι εργασίες!Αυτό λοιπόν είναι το κομμάτι που πρέπει να προσέξεις περισσότερο εάν προτίθεσαι να αναλάβεις την ευθύνη για ικριώματα 4όροφης (εργασίες σε μεγάλο ύψος). Θα σου πρότεινα λοιπόν να απευθυνθείς σ έναν έμπειρο συνάδελφο που εμπιστεύεσαι για καλύτερα αποτελέσματα στα ερωτήματα σου..1 point
-
Οι ερασιτέχνες έχτισαν την κιβωτό. Οι επαγγελματίες έχτισαν τον Τιτανικό.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-