Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.531


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.842


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.509


  4. Apsekastos

    Apsekastos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      34


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/10/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.1

    79.675 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024)[Α1] Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024)[Α2] [Α1]Προσθήκες με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024): - άρθρο 40, παρ.1 - άρθρο 82, παρ.1 [Α2]Αλλαγή με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) : - άρθρο 122 Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Τον νομοθέτη πρέπει να τον κοιτάς στα μάτια ... για να καταλάβεις πότε σου κλείνει κάποιο απ' αυτά.
    2 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    100.623 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Νομίζω ότι αυτό που (υποτίθεται) θεραπεύει η παρ. 1α του άρθρου 16 του Ν.5142 είναι η περίπτωση που τα περιγράμματα των διαμερισμάτων διαφοροποιούνται στην πράξη από την κάτοψη της σύστασης. Βέβαια, θέτει ως προϋπόθεση πέρα από την ύπαρξη από την αρχική κατασκευή, την τακτοποίηση. Και εδώ νομίζω ότι είναι η λούμπα: έστω το διαμέρισμα Α έχει καταλάβει χώρο του Β (σύμφωνα με την κάτοψη της σύστασης) και έχει δώσει χώρο στο Γ, εντός του περιγράμματος του κτιρίου. Άρα έχω διαμερισμάτωση χωρίς ΥΔ. Για να τακτοποιήσεις την αλλαγή με το Γ έστω ότι γίνεται μονομερώς αφού θίγεται η δική σου ιδιοκτησία, αλλά για το Β πως θα γίνει αφού παραβιάζεις έτερη ιδιοκτησία; Επομένως καταλήγουμε στην παρ. 9Α του άρθρου 98 του Ν.4495/2017 που δεν αποσαφηνίζει αν η τακτοποίηση μπορεί να γίνει μονομερώς, αλλά έλεγε ότι η τροποποίηση της σύστασης μπορεί να γίνει μόνο από τους επηρεαζόμενους. Δηλ. αυτή είναι η ουσιαστική αλλαγή, ότι πλέον χρειάζεσαι συναίνεση μόνο για την τακτοποίηση; (γιατί νομίζω ότι κάνει τζιζ να τακτοποιήσεις επέκταση σε ξένη ιδιοκτησία μονομερώς) Και έστω ότι γίνεται και η μονομερής τροποποίηση χωρίς να θίγονται τα ποσοστά συνιδιοκτησίας των επηρεαζόμενων. Με τα ποσοστά δαπανών τι γίνεται; Θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν άλλα αντί άλλων; Πως θα γίνει τροποποίηση των ποσοστών δαπανών μονομερώς; Με λίγα λόγια, βλέπω πολλά θέματα να παραμένουν και δεν σκοπεύω να βιαστώ στην εφαρμογή του.
    1 point
  5. Σύμφωνα με την παρ. ιθ του άρθρου 11 ΝΟΚ όπως ισχύει, μπορείς άνευ περιορισμού πάχους, αρκεί βεβαίως να προκύπτει από την μελέτη ότι θα καλύπτει τις απαιτήσεις περί ΚΕΝΑΚ (με πάχος 20 μάλλον Σιβηρία έχεις αναλάβει έργο ).
    1 point
  6. @dimidomo Το δεύτερο, γιατί αυτό είναι το νόημα της ανοχής ή ανεκτής απόκλισης. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ότι με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι του σχεδίου πόλεως.
    1 point
  7. @janna Επειδή το άρθρο 25 του νόμου 4178/2013 έχει καταργηθεί, καλύτερα να χρησιμοποιήσεις ως αιτιολόγηση την αντίστοιχη διάταξη από το άρθρο 107 (παράγραφος 2) του ισχύοντος νόμου 4495/2017.
    1 point
  8. Οπότε όποια αυθαιρεσία δεν αναγράφηκε σε δήλωση υπαγωγής και δεν τακτοποιήθηκε σε συμβόλαια που συντάχθηκαν μεταξύ 29.7. 2011 και 1.5.2024, μπορεί να τακτοποιηθεί χωρίς ακύρωση συμβολαίου. Ο νόμος βεβαίως αναφέρει ότι "εφόσον είναι επιτρεπτή η υπαγωγή" (και εδώ ερχόμαστε εμείς και αυτό που έγραψα χθες...). Αν λοιπόν αφορά παράλειψη του τότε μηχανικού σε ένα ακίνητο (πχ μια λανθασμένη μέτρηση που σήμερα εμείς το μετράμε το κτίριο μεγαλύτερο και φαίνεται λόγω της άρρηκτης σύνδεσης δομικών στοιχείων ότι δεν έχουμε προσθήκη, τότε κάνουμε νέα υπαγωγή και όλα καλά. Αν όμως έχουμε τη νέα γενιά αυθαιρέτων δηλαδή προστέθηκαν αυθαιρεσίες μετά την προηγούμενη υπαγωγή (χάριν παραδείγματος, έστω ότι έγινε το 2014), ο νόμος δεν λέει ότι μπορεί να γίνει η υπαγωγή (το τι θα γίνει στην πράξη θα το διαπιστώσουμε σύντομα...) καθώς αυτή δεν είναι επιτρεπτή.
    1 point
  9. Η 1.5.2024 είναι η ημερομηνία δημοσίευσης του ν.5106/24 (αυτός που έβαλε τα πολλά άρθρα 125 μετά το άρθρο 125 του ν.4495/17), ο οποίος τράβηξε μια δεύτερη κατακόκκινη γραμμή (για να τη βλέπει μόνο το ΣτΕ) καταργώντας ακόμη και τις νομιμοποιήσεις. Είναι ο νόμος που ανάγκασε τον υπουργό να δηλώσει ότι μετά από την 1.5.2024 πρώτα θα κατεδαφίζεις και μετά θα βγάζεις άδεια ... Με λίγα λόγια λένε στον συμβολαιογράφο ότι θα σου κάνουμε υπαγωγή το συμβόλαιό σου μέχρι τότε που είπε ο ν.5106/24. Για μεταγενέστερα συμβόλαια δεν παίρνουμε την ευθύνη έναντι ΣτΕ, αν δεν ήξερες ας ρώταγες...
    1 point
  10. Προσωπικά δεν έχω ακούσει κάποια συμβ/φο να δίνει τέτοια βεβαίωση. Αν άλλος συνάδελφος το γνωρίζει και του έχει δοθεί ας μας το πει. 2. Σωστός ο προβληματισμός τόσο για κατάληψη Κ.Χ όσο και για διαμερισμάτωση. Μήπως να ξεχάσεις την ανασύσταση και να το πας "χωρίς Ο.Α". Συμφέρει από κάθε άποψη.
    1 point
  11. Για μένα ναι. Πιθανώς τα ιατρεία να λειτουργούν σε διαμερίσματα κατοικίας με τις γνωστές διατάξεις (διαμένοντες ιατροί σε διαμερίσματα μπορούν να ασκούν το επάγγελμα χωρίς αυτό να συνεπάγεται αλλοίωση της χρήσης κατοικίας) και αφού στο απόσπασμα περιγραφικής βάσης βλέπεις διαμερίσματα κατοικίας, μπορείς να το προχωρήσεις.
    1 point
  12. Μέχρι να αρχίσει το μποξ... Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946, Παρ 4, άρθρο 2 ΦΕΚ 2090/20.5.2021 (...) Από το πληροφοριακό σύστημα ο Διαχειριστής της αίτησης, ο ιδιοκτήτης και η αρμόδια υπηρεσία έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν αντίγραφα του εντύπου της εκδοθείσας ηλεκτρονικά οικοδομικής άδειας, καθώς και των στοιχείων που τη συνοδεύουν. Η αρμόδια υπηρεσία χορηγεί επίσης ηλεκτρονικά αντίγραφα των στοιχείων και μελετών που τη συνοδεύουν, τα οποία φέρουν την ειδική χρονοσήμανση και κλειδάριθμο, σε περίπτωση αναζήτησής τους από τρίτους.
    1 point
  13. Η υπαγωγή αφορά ήδη εγκατεστημένη αυθαίρετη χρήση προ 28.7.2011...
    1 point
  14. Παραθέτω κάποιες πληροφορίες για όσους προβληματίζονται με τη συμπλήρωση του ΣΔΑ, που ρώτησα και βρήκα: - Συμπληρώνουμε στο excel μόνο τη στήλη 5 και ποτέ την 6. Αν έχουμε επαναχρησιμοποιούμενα υλικά τότε αντί για την στήλη 5 συμπληρώνουμε την στήλη 4. - Για τα ειδικά βάρη των υλικών ανατρέχουμε στην αναθεωρημένη ΤΟΤΕΕ 20701-2/2017. *για απλά έργα όπως μικρές εκσκαφές, ανακαινίσεις κλπ σε μικρής κλίμακας χρησιμοποιώ τον κωδικό 17 09 04 με ειδικό βάρος 1,60.
    1 point
  15. @Tim22 Αν θυμάμαι καλά με βάση τους προγενέστερους ΓΟΚ (ΓΟΚ 73 κλπ) το υπόγειο χαρακτηρίζονταν έτσι με μέγιστο ύψος (αφετηρία κράσπεδο ή δρόμος) 1,80 μ. Συνήθως οι "πολυκατοικιάδες" σε πολλές περιπτώσεις τα σήκωναν και έχω δει ολόκληρες πολυκατοικίες, λόγω αυτού, να έχουν και επιπλέον όροφο (προβλεπόμενο υπερυψωμένο υπόγειο να γίνεται κανονικά ισόγειο κ.ο.κ). Το πρώτο πράγμα είναι η πολεοδομική νομιμότητα του χώρου διότι στην Β.Χ.Κ.Χ θα υπογράψεις ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης για την συγκεκριμένη-προς εγκατάσταση-χρήση και της πυροπροστασίας (νομίζω υπάρχει μια εξαιρεση για τα πριν του 88 με επιφύλαξη το γράφω). Επομένως, το πιθανότερο είναι να μπορείς να το τακτοποιήσεις (δες και θέματα συνιδιοκτησίας, καταπάτησης Κ.Χ σε κοινόχρηστο διάδρομο υπογείου κλπ). Σύμφωνα με τον νέο κτιριοδομικό ύψος για κύρια χρήση είναι το 2,50 κατ' ελάχιστο.
    1 point
  16. Καλησπέρα, αντιλαμβάνεσαι ότι αν ο χώρος δεν έχει μετρήσει στον ΣΔ, δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής σήμερα σε κύριο χώρο μέσω ΕΕΔΜΚ. Εναλλακτικά και αν μπορείς να στοιχειοθετήσεις κύρια χρήση προ τις 28/7/11 μπορείς να κάνεις υπαγωγή στο Ν.4495/17.
    1 point
  17. ΥΔΟΜ αποκλειστικά υπεύθυνη όπως λέει και ο συνάδελφος βέβαια, το επίσημο σπορ των ΥΔΟΜ ως γνωστόν είναι το πινγκ-πονγκ
    1 point
  18. Όχι Εγκ. 42382/13 παρ.1γ Γενικότερα, για τα κτίρια της παρ.1 του Αρθ-26 (εκτός των ισόγειων ή πολυώροφων μονοκατοικιών, όπου δεν υπάρχει σχετική υποχρέωση), υπάρχει υποχρέωση αυτόνομης και ασφαλούς, οριζόντιας και κατακόρυφης προσπέλασης ΑμεΑ/ εμποδιζόμενων ατόμων, σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους , όπου υπάρχουν υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά (πχ πέργκολες, υπαίθρια καθιστικά, υπαίθριες ψησταριές, πισίνα, κλπ), που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
    1 point
  19. Παναγιώτη, αυτό ακόμη δεν γίνεται ... προϋπόθεση λέει "να μη θίγονται δικαιώματα".
    1 point
  20. Καλησπέρα, προτού μπλεχτείς σε μία ανασύσταση που αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για μπάχαλο, έχεις σκεφτεί τι τρόποι υπάρχουν ώστε να την αποφύγεις; 😉
    1 point
  21. Παύλο, ο Ιάσονας το έθεσε αλλιώς ... θα το επαναλάβω στην καθομιλουμένη. Οι συμβολαιογράφοι κάνουν μάνα και μοιράζουν χαρτί. Η μάνα έχει πάντα δίκιο... Ο πολίτης σέβεται τον επαγγελματία που αντιπροσωπεύει ότι εκτιμά περισσότερο. Σε κάποιους έτυχε η ιδιοκτησία και σε κάποιους η νομιμότητα ...
    1 point
  22. Με 1.80 καθαρό ύψος, δεν μπορεί να γίνει τίποτε νόμιμο. Δεν χρειάζεται να το ψάξεις περισσότερο
    1 point
  23. Προφανώς ναι Παύλο, γιατί αλλιώς θα είναι μεταβίβαση, οπότε θα θέλει τη συμμετοχή όλων.
    1 point
  24. Αναρτώ το άρθρο 16 Ν.5142/24 σε pdf καθώς και το ΦΕΚ 158.Α.24 προς διευκόλυνσή μας. Το άρθρο 16 βρίσκεται στη σελίδα 11 του ψηφιακού αρχείου του νόμου. ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α 4.10.2024.pdf ΑΡΘΡ 16 ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α.pdf
    1 point
  25. Ναι 0 είναι. Και η αμοιβή επιβλέποντος καθορίζεται βάσει ποσοστού ανεκτέλεστου έργου που καθορίζεται (ή μάλλον καθορίζονταν) από τον υπάλληλο της ΥΔΟΜ (τώρα -με το e-άδειες - μάλλον αρχικά το καθορίζεις εσύ ως διαχειριστής της αίτησης με τον επιβλέποντα ή με τον εαυτό σου, φροντίζοντας να μην προκύψει πρόβλημα στο μεταγενέστερο έλεγχο φορολογικών-που υποχρεωτικά ακολουθεί σε κάθε Ο.Α ή αναθεώρησή της )
    1 point
  26. από το καλοκαίρι του 23' στο e-paravolo πληρώνονται αθροιστικά με κωδικό [0201]: -Χαρτόσημο (επί Τ.Ε.Ε. και Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) 2,00 % -Παράβολο Νόμου 1041/80 άρθρου 77 Δαπάνη έργου x 0,20 % ελάχιστο ποσό 2,50 -Ο.Γ.Α. Χαρτοσήμου 20,00 % επί παραβόλου Σε οποιαδήποτε ΔΟΥ πληρώνονται: - ΕΙΣΦΟΡΑ ΚΗ’ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ - ΕΙΣΦΟΡΑ Τ.Ε.Ε - Παράβολο Δημοσίου 0,50 % μέγιστο ποσό 2,50 Τα του Δήμου και αν είναι διαφορετικό Δήμος με ΥΔΟΜ εξαρτάται από τον Δήμο της ΥΔΟΜ όπου μπορεί να δεχθούν όλο το ποσό και να το κανονήσουν εκείνοι μετά με τον Δήμο του έργου. Πλέον άλλαξε και η πληρωμή του Πράσινου Ταμείου όπου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του https://greenpay.gr/ όπου κάνεις δήλωση οφειλής είτε αυτοπρόσωπη είτε για τρίτο και συμπληρώνεις στοιχεία και ποσό προϋπολογισμού και βγάζει μόνο του το ποσό οφειλής. Επίσης μετά από επικοινωνία μαζί τους σήμερα έχει βγει διευκρίνηση ότι η πληρωμή δεν γίνεται πλέον αθροιστικά για το 5% του Συμβατικού και το 0,5% του αναλυτικού αλλά μόνο για το ποσό το οποίο βγαίνει μεγαλύτερο άρα είτε το ένα είτε το άλλο
    1 point
  27. @tatiani---Το δεύτερο. Δεν ασχολείσαι με το άρθρο 3.
    1 point
  28. Κακώς φίλε μου! Ήταν αδιάβαστος! Κι αυτός και η ΔΟΥ!! Ελπίζω ότι, εσύ το γνώριζες, τους έβαλες στη θέση τους και δεν τους έκανες το χατήρι ...
    1 point
  29. στη μελέτη προσβασιμότητας που συνήθως κάνω προβλέπω τη χρήση αναβατοριού (ηλεκτρικό αναδιπλούμενο κάθισμα στο κλιμακοστάσιο) από τον τελευταίο όροφο στο δώμα για να μην χρειαστεί να βάλουμε στάση στο δώμα. Πιστεύω πω΄ς σε καλύπτει σε ενδεχόμενο έλεγχο του φακέλου από ΥΔΟΜ και τεχνικά είναι πολύ εύκολο να γίνει
    1 point
  30. @cien χρησιμοποίησε τα αριθμητικά δεδομένα του ΠΔ 350/1996 και υπολόγισε τις θέσεις για τη νέα χρήση. Κατόπιν, συγκρίνεις με τον αριθμό των θέσεων που έχουν εξασφαλιστεί στην παλιά χρήση.
    1 point
  31. @cien χρήση ΚΥΕ δεν υπάρχει. Χρήση είναι το ζαχαροπλαστείο, το εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο. Για τον νομό Αττικής οι απαιτήσεις θέσεων στάθμευσης λόγω αλλαγής χρήσης, περιγράφονται στο ΠΔ 111/2004.
    1 point
  32. Αν δεν υπάρχει απαίτηση για κάποιο δικαιολογητικό όπως στην περίπτωσή σου, ανεβάζεις ενημερωτικό υπόμνημα ότι το συγκεκριμένο δικαιολογητικό δεν απαιτείται.
    1 point
  33. αυτο, εχει σχεση με την συζητηση? ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/52532/2192 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Ημ/νία:10/06/2019 ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ Γ Θέμα: Σχετικά με διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών χωρίς αλλαγή χρήσης ΑρθροΜΟΝΟ Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών και φορέων σχετικά με την απαίτηση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης σε περιπτώσεις διαχωρισμού οριζοντίων ιδιοκτησιών, χωρίς μεταβολή της χρήσης τους, διευκρινίζουμε τα εξής: Δεδομένου ότι ο διαχωρισμός δεν αποτελεί ούτε προσθήκη δόμησης ούτε αλλαγή χρήσης, σε κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε με διατάξεις που ίσχυαν πριν από την εφαρμογή του ν. 960/1979 (ΦΕΚ 194 Α’), δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 3 αυτού ούτε και του άρθρου 2 του π.δ. 111/04 και συνεπώς δεν απαιτείται η εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις για τις οποίες υπήρχε υποχρέωση εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης σύμφωνα με τον ν. 960/1979, εφόσον συντελείται διαχωρισμός οριζοντίου ιδιοκτησίας, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι απαιτούμενες από την ισχύουσα νομοθεσία θέσεις. Περαιτέρω διευκρινίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, οι εργασίες που απαιτούνται για τον διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών εμπίπτουν στην περίπτωση ιζ) της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/17, όπως ισχύει. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση εξασφάλισης νέων θέσεων στάθμευσης, πέραν των προβλεπόμενων δικαιολογητικών της παρ. ιζ) του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461 Υ.Α υποβάλλονται συμπληρωματικά, συμβολαιογραφική δήλωση του ν.1221/1981 και μεταγραφή της. Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ειρήνη ΚΛΑΜΠΑΤΣΕΑ
    1 point
  34. Πρώτα πρέπει να συνεννοηθείς με τον υπάλληλο που βλέπει τα φορολογικά ώστε εκείνος να σου καθορίσει το ποσοστό των εκτελεσμένων εργασιών π.χ 35% Μετά εσύ με το πρόγραμμά σου (όλο και κάποιο θα έχεις!) κάνεις κάποιο αρχείο με τα εμβαδά και τις χρήσεις και βάζεις στις μελέτες σου 2 μηχανικούς επίβλεψης με ποσοστά 35 και 65 %
    1 point
  35. Εντάξει συνάδελφοι, μην με λιθοβολείτε δημόσια γιατί δεν έβαλα τόνους. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά η Γραμματική δεν ήταν το φόρτε μου όταν πήγαινα σχολείο. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ το φόρουμ και μάλλον η τελευταία. Ευχαριστώ για την βοήθεια.
    0 points
  36. δλδ δεν μπορεις να διαβάσεις τον ΝΟΚ? βαριέσαι? ή δεν ξέρεις??? μήπως εισαι ιδιώτης και όχι μηχανικός?
    -1 points
  37. δεν έχει καμια σχέση ο ΝΟΚ με το αυθαίρετο!!!!!!! ο ν.4178/13 είναι των αυθαιρέτων πότε κατασκευάστηκε το ακίνητο σου ? έχει οικ.άδεια?
    -1 points
  38. οτι έχει σχεση με το ακίνητο σου έχει σχέση με την νομοθεσία που ισυχε οταν εκδοθηκε η οικ.άδεια. τι σχεση εχει ο ΝΟΚ για κατι που ηδη υπαρχει????????
    -1 points
  39. ναι, ζητώ συγνωμη για το αποτομο μου γενικότερα σήμερα...αλλά είναι απο αυτές τις ημέρες....που πιστεύω ολοι έχουμε κατα καιρούς.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.