Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.730


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.591


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.550


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.111


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ποστάρω μόνο για κοινωνικούς λόγους και για λίγο mentoring από την πλευρά μου, έχοντας φάει τις δικές μου φάπες αυτά τα 13 υπέροχα χρόνια της νομοθεσίας μεταβιβάσεων. Στα χρόνια του 4014 κοιτάζαμε μόνο υπερβάσεις δόμησης-κάλυψης-ύψους-χρήσης. Στα χρόνια του 4178 στο τσακίρ κέφι όσοι το είχαν πάρει χαμπάρι έβαζαν και κάνα παράθυρο στον αναλυτικό, όταν κατάλαβαν ότι συμψηφιζόταν με όλα. Στον 4014 αυτό ήθελε 500 ευρώ ανά παράθυρο. Στον 4178 όλα τα παράθυρα έκαναν 500. Στα αρχικά χρόνια του 4495 όλοι θεωρούσαν ότι το μόνο που άλλαξε ήταν ότι πάμε με τις ελάχιστες τιμές ζώνης που έχουν υπάρξει στη μεταπολίτευση, και ότι όλα τα παράθυρα και οι εξώστες τελειώνουν με 250 ευρώ. Στα επόμενα χρόνια του 4495 μετά τον covid το χόμπι είναι να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλο, για ό,τι κατάλαβε ο καθένας σε ένα νόμο με καθαρό σκοπό την είσπραξη, και δευτερεύοντα σκοπό τη λειτουργικότητα του as built σχεδίου. Το οποίο as built για ιστορικούς λόγους αναφέρω ότι προϋπήρχε ως υποχρέωση από το θεσμό του ΦΑΥ. Εννοείται ότι παραβάσεις κτιριοδομικού δεν έχει ελέγξει ούτε μισός μηχανικός στην Ελλάδα σε αυτά τα 13 χρόνια, και αυτό γιατί κανείς από αυτούς που ήταν σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδέα τί ακριβώς λέει ο κτιριοδομικός γιατί δεν τον διάβασε ποτέ, πόσο μάλλον να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Μέσα σε όλα αυτά, ο συμβολαιογραφικός σύλλογος θεώρησε ότι πρέπει να παίξει στα σοβαρά το λόγο ύπαρξής του, αντί να το βουλώσουν και να μεταβιβάζουν ό,τι μαλακία τελικά ήθελε ο νομοθέτης του 4014 να μεταβιβαστει. Με αποτέλεσμα το σημερινό έκτρωμα να είναι δημιούργημα μιας αρχικής εισπρακτικής πρόθεσης, που κάποιοι την πήραν στα πολύ σοβαρά (συμβ/κος σύλλογος) και εισηγήθηκαν να αλλάξει και να γίνει πολύ γαμάτος. Σήμερα ο καθένας μας ελέγχει ό,τι καταλαβαίνει, και αν βρεθεί σε συναλλαγή που υπάρχει μόνο ένας μηχανικός, τότε παίρνει την ευθύνη επάνω του, αν και το ΤΕΕ δεν τιμώρησε ποτέ κανένα που υποτίθεται ότι πήρε ευθύνες συναλλαγής επάνω του. Για το θέμα του 2%, ο ίδιος ο νομοθέτης δεν ξέρει μαθηματικά, επομένως δεν ξέρει τί να ορίσει ως προδιαγραφή. Γιατί αν σε ένα τετράγωνο έχω 2% απόκλιση ΜΗΚΟΥΣ στην οριζόντια πλευρά, και 2% ΜΗΚΟΥΣ στην κάθετη, τότε η συνολική επιτρεπόμενη ανοχή ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ είναι 1.02 χ 1.02 = 1.04 (δηλαδή 4%...) Παρόλα αυτά η πιπίλα του κάθε παπαγάλου είναι 2% ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, χωρίς να το αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ ο 4495 (ενώ αναφερόταν με σαφήνεια στον 4014, στη συνέχεια το έπνιξαν αυτό το φάντασμα του 2% της επιφάνειας), μέχρι τη γέννηση του 5142. Που ο 5142 ευθαρσώς μιλάει επιτέλους για 2% ΚΑΙ στην επιφάνεια, άρα γράφει στα παπάρια του κανόνες της φύσης και του σύμπαντος. Άρα και εμάς στα παπάρια μας, ό,τι πούν τα παιδιά του υπουργείου και οι συμβολαιογράφοι, τα βγάζουμε όλα άκυρα και κάνουμε νέα 4495 μέχρι το τέλος των εποχών. Παρεπιπτόντως, τα ίδια τα τζιμάνια του συμβ/κου συλλόγου τα έκαναν όλα πουτάνα στις διευκρινίσεις του 5142, καθώς ενώ αρχικά ήταν πανηγυρικές οι εισηγήσεις τους να τελειώσει το μαρτύριο αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων με τον 5142, κατάφεραν μέσα σε μία μόνο εβδομάδα να βγάζουν 2 εγκυκλίους που το μόνο που έσπειραν ήταν το χάος. Μέχρι που φτάνουμε στο σήμερα, να έχουν κάνει hold τα πάντα και να τάζουν manual διαχείρισης μαλακίας, ενώ κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς τελικά διορθώθηκε με τον 5142. ΜΙΑ είναι η γενική οδηγία, η οποία είναι τόσο ασαφής, όσο χρειάζεται για να έχει κατάρτιση κάποιος για να λειτουργεί σε αυτό τον κλάδο: σκεφτόμαστε ώστε να νικήσουμε τον ανίκητο, όχι τον οποιονδήποτε νοήμονα. Επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάτε. Αν έχετε βρεθεί σε θέση να χρειάζεται να ρωτήσετε, τότε ξεκινήστε απευθείας 4495, ή τεκμηριώστε με σαφήνεια για ποιό λόγο δεν απαιτείται 4495 στην υπόθεσή σας. Αυτά, εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους.
    3 points
  2. ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ της παρ. 1 του άρθρου 215 του ν.4782/2021 1. Οι κάθε είδους εγκρίσεις τρίτων φορέων που απαιτούνται από την κείμενη νομοθεσία, προκειμένου να εκδοθεί οικοδομική άδεια, χορηγούνται από αυτούς αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω του πληροφοριακού συστήματος e-Άδειες. Οι εγκρίσεις αυτές είναι οι εξής : α. Έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.)/Σ.Α. Αιγαίου. β. Έγκριση Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α.)/ΚΕ.Σ.Α. Αιγαίου/ΚΕ.Σ.Α. Μακεδονίας Θράκης. γ. Έγκριση Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.). δ. Έγκριση Περιφερειακού ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. ε. Έγκριση Kεντρικού ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.. στ. Έγκριση Δασικής Υπηρεσίας. ζ. Έγκριση Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων). η. Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. θ. Απαίτηση υποσταθμού ρεύματος από Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας. ι. Έγκριση οριοθέτησης υδατορέματος. ια. Έγκριση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. ιβ. Έγκριση Επιτροπής Χωροταξίας και Περιβάλλοντος της οικείας Περιφέρειας για γη υψηλής παραγωγικότητας. ιγ. Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης. ιδ. Βεβαίωση Εταιρείας Παροχής Αερίου. ιε. Έγκριση ΔΕΗ για απόσταση από καλώδια υψηλής τάσης. ιστ. Έγκριση υψομέτρου. ιζ. Έγκριση οριοθέτησης αιγιαλού. ιη. Πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης. ιθ. Κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων. κ. Έγκριση υπηρεσιών Υπουργείου Υγείας/Νοσοκομείου. Οι απαιτούμενες εγκρίσεις μπορούν να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Απόφαση διαφόρων εγκρίσεων.pdf
    2 points
  3. Επικρατούσα είναι η χρήση άνω του 50% της επιφάνειας των χώρων κυρίας χρήσεως όλου του κτιρίου, @K-K.
    1 point
  4. 1) Αν η δικηγόρος πάει να κάνει πρόδηλο σφάλμα για αγνώστου ιδιοκτήτη, με αιτία κτήσης τη χρησικτησία... φέξε μου κ γλίστρησα... 6§2 και 6§3 μου κάνει αυτό. 2) Τα ΚΑΕΚ απ'ότι κατάλαβα, δεν είναι κομμένα λάθος. Το σφάλμα είναι στην αναγνώριση κυρίου. Άρα δε βλέπω καμία γεωμετρική μεταβολή... Δεν υπάρχει κάποια ενιαία ιδιοκτησία, αυτό θα είναι αποτέλεσμα (αργότερα) κάποιας εγγραπτέας πράξης. Και από τη στιγμή που δε ζητείται μεταβολή, δε χρειάζεται ΔΓΜ. Το τοπογραφικό θα πρέπει να απεικονίζει την υπάρχουσα κατάσταση βάσει της διανομής, των τίτλων και των ΚΑΕΚ.
    1 point
  5. τσιγκολελέτα θα το έλεγα όπως το βλέπω και με σημαντικές πιθανότητες να γίνει στέγαστρο με τα πάνελ παραλλαγής .... σιδεράς το έφτιαξε και τοποθέτησε.... όχι τεντάς ......
    1 point
  6. Καθαρά Πληροφοριακά και για να μην γίνει κάποιο λάθος : οι συγκεκριμένες στην αίτηση Εφ.Α., έχουν διαχωριστεί (από το 2016-7, αν θυμάμαι καλά) σε Εφ.Α. Δυτικής Αττικής (στην Πλάκα) και Εφ.Α. Πειραιώς και Νήσων (στον Πειραιά).
    1 point
  7. 720 downloads

    Π.Δ.41/18 (ΦΕΚ 80 Α/07-05-2018) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ σε κωδικοποιημένο αρχείο word/pdf.
    1 point
  8. Πρέπει να γίνουν και οι διορθώσεις στα στοιχεία του ακινήτου του κληρονομούμενου για την πενταετία, να εκδοθούν πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ, οπότε οι συμβ/φοι χρειάζονται (και για το δικό μας συμφέρον) σωστές εμβαδομετρήσεις για να μην γίνονται μετά αλλαγές αλλά και περαιτέρω έξοδα σε τυχόν μετέπειτα διόρθωση της αποδοχή κληρονομιάς. Οπότε το τοπογραφικό είναι εκ των ων ουκ άνευ.
    1 point
  9. Καλησπέρα οι κατασκευές στις οποίες αναφέρεται το εν λόγω άρθρο, αφορούν κάλυψη υψομετρικών διαφορών εντός του ακαλύπτου χώρου. Εσύ έχεις κλίμακα που εξυπηρετεί ιδιοκτησίες άρα δεν υπάγεσαι εκεί.
    1 point
  10. Πρώτο και κύριο: Αγνοείς υπάρχοντα διαγράμματα (ας είναι κι από καθηγητή πολυτεχνείου) και κάνεις δική σου αποτύπωση Τα διαγράμματα πρέπει να έχουν εξάρτηση κατά ΕΓΣΑ '87. Σε πινακάκι φαίνονται οι συντεταγμένες των κορυφών και οι διαστάσεις (προαιρετικά) μεταξύ τους καθώς και ο τρόπος εξάρτησης. Στο διάγραμμα αποτυπώνονται (κι εμβαδομετρούνται) τα κτίσματα. Αν είσαι σε σχέδιο πόλεως, ελέγχεις και τα όμορα για την αρτιότητα του δικού σου Υποχρεωτική η δήλωση 651/77, και η αναφορά σε ειδικά ισχύοντα καθεστώτα στην περιοχή (Κτηματολόγιο, ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, κλπ) Υποχρεωτική η αναφορά για δασικά και για ύπαρξη υδροληψίας Κατα τα λοιπά, σου στέλνω δείγμα με π.μ.
    1 point
  11. Αρθρο 72&7 Ν4412/16 7. Οι αναθέτουσες αρχές απαιτούν από τον ανάδοχο «εγγύηση προκαταβολής» στην περίπτωση που θα χορηγήσουν σε αυτόν προκαταβολή, για ποσό ίσο με αυτό της προκαταβολής. Η χορηγούμενη προκαταβολή είναι έντοκη από την ημερομηνία καταβολής της στον ανάδοχο και επιβαρύνεται με επιτόκιο, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικώ
    1 point
  12. Δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στην περσινή μου απάντηση. https://www.michanikos.gr/forums/topic/16885-ικα-απδ-οικοδομοτεχνικών-έργων/?do=findComment&comment=1167584
    1 point
  13. ΦΕΚ 29 Οκτωβρίου 2024 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 598 3 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/ 48123/6983/2018 απόφασης του Υπουργού Περι- βάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονι- κής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητι- κών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (Β’ 3136) σχετικά με την έκδοση Εγκρίσεων και Βεβαιώσεων φορέων μέσω του συστήματος «e-Άδειες». https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240205980.pdf
    1 point
  14. Εγώ θα διαφωνήσω με τη "λογική κρίση" της πολεοδομίας. Ο νόμος αλλιώς τα λέει και κάποια άλλη διευκρινιστική οδηγία δεν υπάρχει.
    1 point
  15. Για να δούμε και αυτό... «α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β), γ), δ) της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Η ανωτέρω ακυρότητα των μεταβιβάσεων και των συστάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί προ της 1ης.5.2024 αίρεται με μεταγενέστερη υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των αυθαιρεσιών ή των ανωτέρω πολεοδομικών παραβάσεων που είχαν εγκατασταθεί προ των ανωτέρω πράξεων, εφόσον αυτή είναι επιτρεπτή, και υπό την προϋπόθεση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53. Σε περίπτωση που η συμβολαιογραφική πράξη που καταρτίστηκε κατά παράβαση του πρώτου εδαφίου χρήζει διόρθωσης ως προς τα στοιχεία του ακινήτου, αυτή δύναται να διορθωθεί από τον τελευταίο αποκτώντα το εμπράγματο δικαίωμα, μονομερώς, ενεργούντα για λογαριασμό του και για λογαριασμό του μεταβιβάζοντος, τεκμαιρομένου ότι ο αποκτών ενεργεί δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 235, 223 και 726 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α’ 164). Κατά τη σχετική διόρθωση της οικείας πράξης προσαρτώνται μόνον το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου αποκτώντος, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 53, η βεβαίωση υπαγωγής, το σχεδιάγραμμα της κάτοψης, και το απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος. Τυχόν απαιτούμενη δήλωση φόρου υποβάλλεται μονομερώς.» Παράδειγμα. Δήλωση υπαγωγής ν. 4178 για Υ.Δ διαμερίσματος του 2014. Γίνεται πωλητήριο συμβόλαιο. Ερχόμαστε σήμερα και βλέπουμε μη τακτοποιημένες αυθαίρετες κατασκευές Ο νυν ιδιοκτήτης δίνει εντολή για τις αυθαιρεσίες που δεν ρυθμίστηκαν χωρίς ακύρωση προηγούμενου συμβολαίου και χωρίς ποινή στον υπογράφοντα της τότε βεβαίωσης νομιμότητας; Εδώ λοιπόν έρχομαι στα λόγια του Ιάσονα . Αναφέρεται παραπάνω η φράση "εφόσον η υπαγωγή είναι επιτρεπτή". Η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι να έχουμε αυθαιρεσία μεταγενέστερα της 27/8/011. Εικάζω λοιπόν ότι θα βρεθούν πολλοί "συνάδελφοι" να υπογράψουν ότι "είναι επιτρεπτή" και ότι η αυθαιρεσία έγινε πριν της 28/7/2011 και θα ξευτιλιστούμε ακόμη μια φορά από μια (ελπίζω μικρή) μερίδα "συναδέλφων" με το γνωστό αποτέλεσμα που όλοι ξέρουμε, με τις αμοιβές να πιάνουν πάτο (Θυμηθείτε τι λέγαμε πριν 2 χρόνια για την ΗΤΚ και τις αμοιβές και που βρισκόμαστε σήμερα). Πραγματικά για μένα είναι ανήκουστα όλα αυτά που σκαρφίστηκαν οι συμβολαιογράφοι για να μην χάσουν και το τελευταίο ψίχουλο από την μπουκιά, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους νομοθεσία 10+ετών, με "τερτίπια" τα οποία θα καλεστούμε και πάλι εμείς να βεβαιώσουμε ό,τι ευφάνταστο έχουν σκαρφιστεί.
    1 point
  16. εδω το επίσημο κειμενο [λειπει το ΦΕΚ] https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/12704469.pdf κατα τα λοιπα - η ΔΔ εχει θεσμοθετηθει ηδη με το αρθρο 100. - Υπαρχει επισης η παρ. 9Α του αρθρου 98 για τις περιπτωσεις επεκτασης μιας ΟΙ σε βαρος αλλης - Και το νεο αρθρο 16 για ελλειψεις, επιτρεπομενες αποκλισεις ή λαθεμενες υπαγωγεςκλπ. [εχει και μια ωραια φωτογραφικη διαταξη στην παρ. γ΄.....Δεν φαινεται να ειναι πανω απο ενας αυτος που θα την αξιοποιησει....] Κατα τα λοιπα, θα περιμενουμε καποιες διευκρινιστικες απο τους συμβ/φους, για το πρακτικο μερος της εφαρμογης των νεων διαταξεων. Άρθρο 16 Δυνατότητα μονομερούς διόρθωσης στοιχείων συμβολαίων - Προϋποθέσεις και επιτρεπτές αποκλίσεις εμβαδομετρήσεων - Άρση ακυρότητας μεταβίβασης ή σύστασης εμπράγματου δικαιώματος επί μεταγενέστερης υπαγωγής αυθαιρεσιών - Τροποποίηση περ. α) της παρ. 1 άρθρου 82 ν. 4495/2017 1.α) Ο κύριος οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας δύνα- ται να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πρά- ξη τροποποίησης της οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, καθώς και των παρακολουθημάτων ή των χώρων απο- κλειστικής χρήσης αυτών, ως προς την επιφάνεια, το πε- ρίγραμμα και τη χρήση της οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτη- σίας, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί ή περιγραφεί στη σύσταση οριζοντίων/καθέτων ιδιοκτησιών, εφόσον η ση- μερινή πραγματική κατάσταση έχει δημιουργηθεί από τον χρόνο κατασκευής της οικοδομής και αποτυπώνεται στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διη- ρημένης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53 του ν. 4495/2017, υ- πό τις εξής προϋποθέσεις: αα) δεν θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας της οριζόντιας ή κά- θετης ιδιοκτησίας επί του γεωτεμαχίου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών, καθώς και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων των οριζοντίων ιδιοκτησιών του κτι- ρίου, αβ) έχει καταβληθεί ο οφειλόμενος εκ της μεταβο- λής φόρος, και αγ) υφίστανται νομίμως ή έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 4495/2017. β) Σε περιπτώσεις οικοπέδων ή γηπέδων, επί των οποί- ων έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες, με- τρήσεις με απόκλιση εμβαδού έως δύο τοις εκατό (2%) από τις αναγραφόμενες στις πράξεις σύστασης μετρή- σεις θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η τροπο- ποίηση ή διόρθωση των πράξεων σύστασης και των τίτ- λων κτήσης, προκειμένου για τη μεταβίβαση των οριζο- ντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών ή για τη σύσταση εμπραγ- μάτων δικαιωμάτων επί αυτών. Η παρούσα εφαρμόζεται και για τις αποκλίσεις οριζοντίων ιδιοκτησιών και τμημά- των αποκλειστικής χρήσης καθέτων ιδιοκτησιών που δεν υπερβαίνουν το ποσοστό του πρώτου εδαφίου. γ) Κύριος οριζοντίου ιδιοκτησίας δύναται να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας ως προς τη μετα- φορά του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης της συγκε- κριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας σε έτερη οριζόντια ιδιο- κτησία δικής του κυριότητας, υπό την προϋπόθεση, ότι η έτερη οριζόντια ιδιοκτησία στην οποία μεταφέρεται το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης βρίσκεται επί της ιδίας οικοδομής και δεν διαθέτει, ήδη, δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης ιδίου σκοπού. 2. Στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), περί απαγόρευσης δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις, προστίθενται εδάφια, τρίτο, τέταρτο, πέ- μπτο και έκτο, και η περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 82, κα- τόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων, διαμορφώνεται ως ε- ξής: «α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβί- βαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β), γ), δ) της παραγράφου 3 του άρ- θρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα α- κίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Η ανωτέρω ακυρότητα των μεταβιβάσεων και των συ- στάσεων εμπράγματων δικαιωμάτων που έχουν πραγμα- τοποιηθεί προ της 1ης.5.2024 αίρεται με μεταγενέστερη υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος των αυθαιρεσιών ή των ανωτέρω πολεοδομικών παραβάσεων που είχαν ε- γκατασταθεί προ των ανωτέρω πράξεων, εφόσον αυτή είναι επιτρεπτή, και υπό την προϋπόθεση σύνταξης Ηλε- κτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημέ- νης Ιδιοκτησίας του άρθρου 53. Σε περίπτωση που η συμ- βολαιογραφική πράξη που καταρτίστηκε κατά παράβαση του πρώτου εδαφίου χρήζει διόρθωσης ως προς τα στοι- χεία του ακινήτου, αυτή δύναται να διορθωθεί από τον τελευταίο αποκτώντα το εμπράγματο δικαίωμα, μονομε- ρώς, ενεργούντα για λογαριασμό του και για λογαρια- σμό του μεταβιβάζοντος, τεκμαιρομένου ότι ο αποκτών ενεργεί δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 235, 223 και 726 του Αστικού Κώδικα (π.δ. 456/1984, Α΄ 164). Κατά τη σχετική διόρθωση της οικείας πράξης προσαρτώνται μόνον το Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου αποκτώ- ντος, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυ- τοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας της παρ. 3 του άρθρου 53, η βεβαίωση υπαγωγής, το σχεδιάγραμμα της κάτοψης, και το απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμμα- τος. Τυχόν απαιτούμενη δήλωση φόρου υποβάλλεται μονομερώς.»
    1 point
  17. Γειά και πάλι συνάδελφε @italian, να υποθέσω ότι έχεις διαβάσει εκτενώς το ΦΕΚ με τις εξαιρέσεις της ΜΣΕ πριν καταλήξεις σε αυτά που ισχυρίζεσαι; Πχ 600/3000 = 20% αν δηλαδή τα 600τμ αφορούν Η/Χ που κλείσανε τότε το παράδοξο είναι ότι εξαιρούνται χωρίς να θέλω να πω βέβαια ότι δεν το έχεις ψάξει. Επίσης ο νόμος επιτρέπει να γίνει μεταβίβαση χωρίς την εκπόνηση ΜΣΕ, μήπως έχει ειπωθεί κάτι τέτοιο τελικά και δεν έχει αντιληπτό; Κατά τα άλλα αν είναι όπως τα περιγράφεις, εγώ θα αποχωρούσα από την υπόθεση.
    1 point
  18. @ErnestoCHE Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεν περιορίζει το ιδεατό στερεό, παρά μόνο την οικοδομή. Δηλαδή, το ιδεατό στερεό δεν αλλάζει εξ αιτίας της μεταβολής του επιτρεπόμενου ύψους.
    1 point
  19. Version 1.0.0

    288 downloads

    Το έντυπο για την αίτηση υποβολή συμπληρωτικά στοιχεία στο κτηματολόγιο. Κατέβασα το έντυπο και έκανα φόρμες ώστε να συμπληρώνονται ευκολότερα.
    1 point
  20. Μόνο με ΥΑ μπορεί να κηρυχθεί υποχρεωτική η ΣΣΕ. Αυτό θα αρχίσει να γίνεται όταν η ανεργία πέσει <10% οπότε παύει η μνημονιακή υποχρέωση από το 2ο μνημόνιο και η Χώρα θα ανακτά την αξιοπρέπειά της. Ίσως γίνει φέτος από το καλοκαίρι και μετά. Προς το παρόν δεσμεύει μόνο όσους την έχουν υπογράψει και τους υπαλλήλους τους και φυσικά όσους θέλουν να την ακολουθήσουν. Από εκεί και πέρα αν διαβάσεις την παράγραφο του εισαγωγικού σημειώματος αναγράφει: 247203/26.5.2022 Εθνική Ομοιοεπαγγελματική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) εργατοτεχνιτών οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων όλης της χώρας ... 5. Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι τα ημερομίσθια που δηλώνονται στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις Οικοδομοτεχνικών Έργων υπολείπονται των προβλεπόμενων από τη Σ.Σ.Ε. κατώτερων ημερομισθίων, εφαρμόζονται οι οδηγίες που έχουν παρασχεθεί με το Γ.Ε. Α41/ΟΕ/3/22.10.2012 τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για διενέργεια σχετικού ελέγχου. Διαβάζοντας λοιπόν το έγγραφο Ι.Κ.Α. αριθ. πρωτ.: Α41/ ΟΕ/3/22.10.2012 για να δεις πως κάνει ο υπάλληλος του ΙΚΑ την δουλειά του θα διαπιστώσεις ότι χρειάζεσαι ισχυρά έγγραφα που να επιβεβαιώνουν τις χαμηλότερες αποδοχές και κατά συνέπεια τις εισφορές ήτοι συμβάσεις, αποδείξεις πληρωμής, τραπεζική εξόφληση, υπεύθυνη δήλωση με επικυρωμένο το γνήσιο της υπογραφής και ασφαλώς να συνάδουν οι αναγραφόμενες τριετίες με τον ασφαλιστική ιστορία του εργαζόμενου. Ειδάλλως πρέπει να θεωρούμε αυτονόητη την εφαρμογή του πλαισίου εκείνου που ωφελεί περισσότερο τον εργαζόμενο.
    1 point
  21. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.