Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/11/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Ας υποθέσουμε ότι μπαίνουν ως "αυθαιρεσίες" το υπόγειο και η υπέρβαση ύψους, η ΥΔΟΜ δέχεται να εκδώσει στη συνέχεια Ο.Α προσθήκης σε ακίνητο με Υ.Υ (έστω και τακτοποιημένη); Αναφορικά με το πρόσθετο ύψος το οποίο δημιουργήθηκε λόγω της μη επιχωμάτωσης έχουμε την παρ 11 άρθρου 100. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5. Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή υπογείου στη δήλωση, ενώ αυτό ούτε αυθαίρετο είναι ούτε έχει επεκταθεί ώστε να προκύψει Υ.Δ θα πρέπει να τους παραπέμψεις στο πνεύμα του νόμου και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν. 4178-ακόμη και ερωτοαπαντήσεις- όπου αναγράφεται η μη υπαγωγή των λεγόμενων και ως "ντόμινο" αυθαιρεσιών (επισυνάπτω και τη σελίδα 1 των τότε διευκρινίσεων της κ. Λεμπέση για το Ν. 4014). Δηλαδή στους νόμους υπαγωγής καταχωρούμε την πρωτογενή παράβαση και όχι όλες αυτές που θα προέκυπταν αν εξετάζαμε το ακίνητο για έκδοση Ο.Α. Π.χ η Υ.Υ ενδέχεται να προκαλεί και παραβίαση ιδεατού στερεού. Αυτό δεν εξετάζεται. Επιπλέον, αν έχουμε μόνο Υ.Υ δεν θα χρεώναμε και παραβίαση Δ θεωρώντας "ντόμινο' παράβαση λόγω του τύπου Δ=3+0,10 h. Η μη επιχωμάτωση ενδέχεται να οδηγεί σε υπέρβαση ύψους (δεν εξετάζεται αθροιστικά για να βρεθεί η Υ.Υ) ή ενδεχομένως να καθιστά το υφιστάμενο υπόγειο ως χώρο κύριας χρήσης σύμφωνα με τον ΓΟΚ .Αυτές είναι δευτερογενείς παραβάσεις και δεν εξετάζονται για την υπαγωγή. Στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α εξετάζονται όπως ορθώς έχει και η Υπηρεσία επισημάνει. Άλλο υπαγωγή, άλλο-τελείως διαφορετικό πράγμα-η έκδοση Ο.Α. Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει αυθαίρετο υπόγειο, το οποίο έστω ότι πληροί κατά γράμμα τα κριτήρια ορισμού υπογείου κατά ΓΟΚ και στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α δεν θα προσμετρούσε στο ΣΔ. Στην υπαγωγή αυθαιρέτων θα λάβει υπέρβαση δόμησης. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν την διαφορά ανάμεσα σε υπαγωγή αυθαίρετων κατασκευών και στην έκδοση Ο.Α. ΛΕΜΠΕΣΗ 5.1 (page 1).pdf2 points
-
Σε ότι αφορά τα οικόπεδα με σύσταση καθέτων, από την εμπειρία μου προσυπογράφω ότι οι ΥΔΟΜ δεν δέχονται καμία απόκλιση από το θεωρητικό σχήμα. Θέλουν να φαίνεται το ίδιο συνολικό εμβαδό, καθώς και τα ίδια εμβαδά στα τμήματα καθέτων. Αλλιώς, σε όλες τις περιπτώσεις που έχω προσωπικά αντιμετωπίσει, μου ζητούν την τροποποίηση της σύστασης καθέτου. Να προσθέσω εδώ ότι, σύμφωνα με το νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024, άρθρο 16), πλέον αποκλίσεις έως 2% σε οικόπεδα με κάθετες, δεν αποτελούν εμπόδιο στην μεταβίβαση ενός τμήματος και δεν απαιτείται να συμβληθούν οι έτεροι συνδικαιούχοι σε αυτή την νεότερη καταμέτρηση. Πράγμα που προσωπικά θεωρώ ότι κάποια στιγμή θα οδηγήσει σε εγκύκλιο, στο να δέχονται και οι ΥΔΟΜ αποκλίσεις έως 2% για έκδοση άδειας δόμησης σε κάθετες χωρίς τροποποίηση της σύστασης - Προσωπική άποψη με επιφύλαξη. Επισυνάπτω το εδάφιο του νόμου: β) Σε περιπτώσεις οικοπέδων ή γηπέδων, επί των οποίων έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες, μετρήσεις με απόκλιση εμβαδού έως δύο τοις εκατό (2%) από τις αναγραφόμενες στις πράξεις σύστασης μετρήσεις θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η τροποποίηση ή διόρθωση των πράξεων σύστασης και των τίτλων κτήσης, προκειμένου για τη μεταβίβαση των οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών ή για τη σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτών.2 points
-
2 points
-
Τα έχεις μπερδέψει λίγο νομίζω Άλλο πράγμα η μη δήλωση του επαγγελματικού λογαριασμού στην αντίστοιχη πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (που επισύρει και πρόστιμο 1500€ αν θυμάμαι καλά) και άλλο η δήλωση του POS ή η εγγραφή στο Ε3 (που σε αφήνει να γράψεις ότι θες)1 point
-
Να το θέσω λίγο απλοϊκά και μπακαλίστικα που λέμε. Το επίπεδο είναι το κοινόχρηστο και η αέρινη στήλη (όπως την έλεγαν παλιά) είναι το δικαίωμα το οποίο μπορεί να υλοποιηθεί μελλοντικά μπορεί και όχι. Ναι μεν κοινόχρηστη ταράτσα, αλλά αφού καθ ύψος της υπάρχει δικαίωμα δόμησης και κάποιος το έχτισε εν μέρει, τότε αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί. Θα προτιμούσαμε να το έχτιζε αυτός που είχε το δικαίωμα για να το ρυθμίσουμε. Όμως το έχτισε κάποιος άλλος και του παραβίασε τον "αέρα".1 point
-
1 point
-
@teo2 Περαστικά. Σιδερένιος και άλλο κακό να μη σε βρει. Χαιρόμαστε που επανήλθες και είσαι καλά. Αναφορικά με τη δήλωση υπαγωγής, αν το υπόγειο προβλέπονταν στην άδεια και απλώς δεν επιχωματώθηκε ο περιβάλλων χώρος του, ορθώς ο συνάδελφος δεν το έβαλε στη δήλωση και ορθώς έβαλε μόνο τις επιχωματώσεις/εκχωματώσεις. Σε ό,τι αφορά την υπέρβαση ύψους, αυτή στα πλαίσια της υπαγωγής δεν υφίσταται (υπάρχει άρθρο στο νόμο) καθώς προήλθε από την μη επιχωμάτωση (το γνωστό ξεμπάζωμα στα υπόγεια). Αν κατάλαβα σωστά προ μεταβίβασης τακτοποιήθηκαν όλα και πήρε βεβαίωση περαίωσης. Μετά αγοράστηκε από τον σημερινό ιδιοκτήτη. Ο σημερινός είναι πλέον ο υπόχρεος. Το αν κάποιος-υποθετικά μιλώντας-θα μπορούσε να στραφεί δικαστικώς εναντίον του προηγούμενου ιδιοκτήτη, για παραπλάνηση κλπ είναι ένα άλλο θέμα το οποίο φαντάζομαι ότι δεν θέλει και ο νυν ιδιοκτήτης να το εκκινήσει. Επομένως, η δήλωση θα πρέπει να περιέχει τα στοιχεία του σημερινού ιδιοκτήτη και όχι του προηγούμενου. Τώρα, το θέμα είναι και με το πρόστιμο. Αν τυχόν μπουν αυθαιρεσίες που ίσως δεν είχαν μπει στην προηγούμενη δήλωση (με επεξεργασία της υπάρχουσας) ενδέχεται το πρόστιμο να υπερβεί το 20% και να σε πάει για έγκριση ΣΥΠΟΘΑ, σενάριο απευκταίο. Όσο για την δυνατότητα μπαζώματος θεωρώ ότι γίνεται με το ανάλογο κόστος. Κρίνοντας μόνο από τις φωτογραφίες εκτιμώ ότι μπορεί να επιχωματωθεί μια περιοχή πλάτους 5 μέτρων για να σηκωθεί 30 πόντους και να σε πάει σε ύψος 7,50 μ. Βεβαίως θα πρέπει να μελετηθεί το άρθρο που παραπέμπω για το ύψος σε επικλινές οικόπεδο εντός οριοθετημένου οικισμού.1 point
-
πρώτα απ όλα περαστικά συνάδερφε.... όλα τ άλλα έπονται .... Και αφού έχει γίνει μεταβίβαση εάν ανοίξει η υπαγωγή θα πρέπει να μπει (νομίζω) ο εν ισχύ τώρα ιδιοκτήτης ως ιδιοκτήτης και δεν θα μπορεί να μένει ο παλιός .... Ας το επιβεβαιώσει ή μη κι αλλος συνάδερφος αν το έχει αντιμετωπίσει πρόσφατα ή κάνε τηλ χελπ τεσκ ΤΕΕ.... Τώρα αν το ποσό θα ζητήσει (κι αν το πάρει) ο νυν από τον πρώην είναι άλλου πάτερ ευαγγέλιο.....1 point
-
1 point
-
Θα πεις το γνωστο παραμύθι περι ξεμπαζώματος (1 λοιπή παράβαση) άρα έχεις : Υπέρβαση δόμησης 80 τμ στο "υπόγειο" με μειωτικό 50% και όχι υπέρβαση ύψους Στην κατηγορία δεν τα μετράς γιατι λεει "Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια" Εαν δεν κάνεις το παραμύθι του "υπογειου που ξεμπαζώθηκε" θα έχεις υπερβάσεις ύψους και όχι μειωτικό 50% λόγω υπογειου αλλα επιπλέον αφου δεν θα είναι πια "υπογειο" θα πρέπει να μετρησει και για την κατηγορία. Advanced Engineering made in Greece1 point
-
1 point
-
Όχι δεν μπόρεσα να το δηλώσω. Μα το συγκεκριμένο POS το χρησιμοποιούν αρκετοί επαγγελματίες.1 point
-
Για να μην επεκτεινόμαστε εκτός θέματος. Τα σχετικά περί υπαγωγής αυθαιρεσιών από προηγούμενους νόμους θα τα βρεις εδώ1 point
-
Kαλησπέρα Θεόφραστε. Καιρό έχουμε να σε δούμε στο φόρουμ. Αναφορικά με την τακτοποίηση δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ο συνάδελφος λογικά χρέωσε μια Λ.Π για μπάζωμα και μη μπάζωμα (εκχωμάτωση) και εφάρμοσε και μειωτικό λόγω υπόγειας στάθμης η οποία-τουλάχιστον στο σώμα του νόμου-ουδέποτε συνδέθηκε με τον ορισμό υπογείου κατά ΓΟΚ 85. Τη σύνδεση την έκανε η σχετική εγκ. 2 ν. 4495, την οποία αν θέλουμε την αποδεχόμαστε όταν αυτή παράγει-χωρίς καμία δικαιοδοσία-νόμο. Εδώ όμως δεν έχουμε μόνο τακτοποίηση, αλλά προσθήκη κατ' επέκταση, κάτι που σημαίνει ότι η Υπηρεσία θα ελέγξει τα πάντα όπως ελέγχει για κάθε περίπτωση έκδοσης Ο.Α. Το υπόγειό σου βρίσκεται εκτός διαμορφωμένου εδάφους κατά +1,80 μ και επομένως σύμφωνα με τον κανονισμό δεν μπορεί να θεωρηθεί υπόγειο σε ό,τι αφορά την μη προσμέτρησή του στη δόμηση. Για μένα μοιάζει να έχουν δίκιο και για το υπόγειο αλλά και για την υπέρβαση ύψους. Δίνω και την εξής ιδέα. Να μπαζωθεί το υπόγειο και να αφεθεί τάφρος προσπέλασης με τοιχίο αντιστήριξης σχήματος "Π", ώστε να σηκωθεί το έδαφος όσο πρέπει, αφενός το υπόγειο να είναι θαμμένο μέσα, αφετέρου το πραγματοποιούμενο ύψος να φτάσει το επιτρεπόμενο. Τώρα, αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά αν γίνεται εσύ θα το κρίνεις. Επειδή φαίνεται ότι έχεις επικλινές οικόπεδο σε οριοθετημένο οικισμό δες και τα εξής: 4.α. Το μέγιστο ύψος των κτηρίων ορίζεται σε 7,50 μ. και μετράται σε κάθε σημείο της τομής του περιγράμματος αυτών με το φυσικό έδαφος. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος των προβολών των κτηρίων σε κατακόρυφα επίπεδα, διερχόμενα από την τομή του περιγράμματος αυτών με το έδαφος, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω οριζόμενο. Σε περίπτωση μη εξάντλησης της επιτρεπόμενης δόμησης κατά τα ως άνω, επιβάλλεται η διάσπαση του κτηρίου σε ανεξάρτητα κτήρια εντός του γηπέδου. β. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15%, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του πρώτου κτηρίου που εμφανίζει όψη προς το δρόμο στα ανωφερή (ανηφορικά) οικόπεδα - στο ανάντι του δρόμου - ορίζεται ως εξής: - όταν το κτήριο τοποθετείται στο όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. - όταν αυτό τοποθετείται καθ' υποχώρηση σε απόσταση έως 20 μέτρα από το όριο του γηπέδου με τον δρόμο επιτρέπεται το ύψος του να είναι μέχρι 4,5 μέτρα από το πέριξ φυσικό έδαφος. - όταν αυτό τοποθετείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται να έχει ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15% και βρίσκεται στην κατωφέρεια - κατάντι- του δρόμου η προβολή του κτηρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 4,50 μέτρα. Σε γήπεδα που βρίσκονται στην κατωφέρεια - κατάντι - του δρόμου, όταν η φυσική στάθμη του γηπέδου στο όριο του δρόμου βρίσκεται χαμηλότερα των 3,00 μέτρων από τη στάθμη του δρόμου, η προβολή του κτιρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 3,00 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, η στάθμη οροφής τυχόν υπογείου ορόφου δε δύναται να υπερβαίνει σε κανένα σημείο τη στάθμη του φυσικού εδάφους περιμετρικά της κατασκευής". Εγγρ-11380/19-3-12 (ΔΟΚΚ) Εγγρ-11380/12 Σε απάντηση του Εγγρ-873/22-2-12 σας και λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά Εγγρ-2341/13-1-12 και Εγγρ-6193/14-2-12, σας γνωρίζουμε ότι με συστηματική ερμηνεία των οριζόμενων στην παρ.4 του Αρθ-1 του ΠΔ/4-11-11 προκύπτει ότι το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 έχει εφαρμογή στα επικλινή οικόπεδα της υποπαρ.4β. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση ΟΚΚ Τμήμα Β1 point
-
Καλημέρα. Το δώμα είναι και παραμένει κοινόχρηστο. Ο ιδιοκτήτης του δικαιώματος υψούν, εφόσον αυτό δύναται να υλοποιηθεί (λόγω των όρων δόμησης ή εξάντλησης του Σ.Δ ή επιτρεπόμενου ύψους) θα πρέπει να έχει στα χέρια του τροποποίηση σύστασης και μετά θα πάει για ανοικοδόμηση του δικαιώματος. Εδώ έχουμε κάποιον ο οποίος έχει κάνει κατάληψη κοινόχρηστου χώρου αλλά και εντός της "κάθετης" περιοχής δικαιώματος υψούν κάποιου. Ας βρουν σε πρώτη φάση ποιος είναι ο φερόμενος κύριος της αποθήκης για να πράξεις ανάλογα. Αναφέρεις ότι το δικαίωμα υψούν δεν είναι ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Στη σύσταση δεν έχουν δοθεί χιλιοστά για μελλοντική ανοικοδόμηση;1 point
-
Η διαφορά των 15 τ.μ είναι αποδεκτή βάση του άρθρου 39 ν 4495/17 (απόκλιση < ή =5%), αλλά επειδή έχεις κάθετες θα πρέπει να προβείς υποχρεωτικά σε τροποποίηση της ώστε το εμβαδό της κάθε κάθετης να είναι ανάλογο των αρχικών ποσοστών τους1 point
-
Version X6.2
80.968 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version μετά τον ΝΟΚ ...
101.873 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Έχουμε : Α. ο Ν 3843 εξαιρεί τα δηλωμένα σ' αυτόν για 40 χρόνια Β. ο Ν 4495 εξαιρεί τα δηλωμένα σ' αυτό κατηγ 1-2-3-4 οριστικά, αλλά για τα της κατηγορία 5 μόνο 30 χρόνια Γ. το άρθρο 88 /4495 β) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3775/2009 (Α΄122) ή του ν. 3843/2010 (Α΄62) και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές και με τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω κατασκευές που περαίωσαν όλες τις προβλεπόμενες από τον κατά περίπτωση νόμο διαδικασίες και: αα) δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το ύψος της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, ββ) δεν βρίσκονται εντός προκηπίου, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Σε περίπτωση υπέρβασης των ανωτέρω ποσοστών ή αν οι κατασκευές βρίσκονται εντός προκηπίου, η εξαίρεση από την κατεδάφιση ισχύει για το χρόνο που προβλέπεται στους νόμους 3775/2009 και 3843/2010 και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 96 με την καταβολή παραβόλου ύψους εκατό (100) ευρώ και Δ. η κατηγορία 5 - σήμερα είναι "παγωμένη"- δηλαδή δεν μπορείς να συντάξεις τέτοια δήλωση Συμπέρασμα: Αν σήμερα ο πελάτης σου ή έχει κάνει κάποια υπαγωγή στο ν 3843 μπορεί να μπει στο Ν 4495 (επιλέγοντας να τη δηλώσει (καταβάλλοντας 100€) ώστε να εξαιρεθεί δια παντός (αντί των μόνο 40 ετών) ή αν πέραν αυτής (της δήλωσης 3843) έχει και άλλα αυθαίρετα κατηγ 1-2-3-4 (που δεν μπορούσε τότε να υπαγάγει στον 3843) και θέλει να τα εντάξει στον 4495, μπορεί σήμερα να τα δηλώσει σε άλλο Φ.Κ με την ίδια επιλογή αρκεί σ' αυτή την ' περίπτωση να μην ξεπερνά μαζί με το εμβ Η/Χ το 40-40-20 της κατηγ 41 point
-
Καλησπέρα. Εφόσον δεν υπάρχουν μεταγενέστερες-του έτους 1983- αυθαιρεσίες, θα αποτυπώσεις το ακίνητο και θα ανεβάσεις τις κατόψεις αποτύπωσης. Σαν διοικητική πράξη ανεβάζεις την τεχνική έκθεση που θα τεκμηριώνεις την προύπαρξη του κτιρίου και το ότι ο οικισμός ήταν στάσιμος σύμφωνα με το ΦΕΚ 292/Δ/83 και το ακίνητο εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 Ν. 4495 και δύναται να μεταβιβαστεί άνευ τακτοποίησης. Η όλη αυτή διαδικασία είναι κατ' αναλογία των προ 55 κτισμάτων . Παραθέτω και την σχετική ερωτοαπάντηση του ΤΕΕ. 8. Τι εισάγουμε στην καρτέλα «Πράξεις» για κτίσμα προ του 1955, το οποίο δεν διαθέτει άδεια, ούτε έχει υπαχθεί σε νόμο αυθαιρέτων; Κατά τη συμπλήρωση Ιδιοκτησίας με κτίσμα προ 1955, στην καρτέλα «Πράξεις», στον Τύπο πράξης επιλέγετε «Β.Δ. 9-8-1955 (προ του 1955)» και εισάγετε τα στοιχεία της βεβαίωσης προ 1955, εφόσον έχει δοθεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση, στον Α/Α πράξης εισάγετε το μηδέν (0), στην Ημ/νία έκδοσης την 9 η -8-1955 (ημερομηνία έκδοσης του ΦΕΚ) και στην Εκδούσα Αρχή επιλέγετε «Αρμόδια αρχή». Στα Έγγραφα Πράξεων, στα «Αποδεικτικά στοιχεία κατασκευής προ του 1955» επισυνάπτετε τη βεβαίωση προ 1955 ή, ελλείψει αυτής, Τεχνική Έκθεση μηχανικού, συνοδευόμενη από οποιοδήποτε έγγραφο αποδεικνύει την παλαιότητα της κατασκευής (αεροφωτογραφίες, συμβόλαιο, κλπ). Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ. 54 του ν. 4495/2017 και την παρ. 1Β.γ. του άρθρου 2 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021), η καταχώριση ιδιοκτησίας συνοδεύεται από τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών». Επομένως, εφόσον έχει εξασφαλιστεί η νομιμότητα της κατασκευής και δεν υπήρξε υποχρέωση σύνταξης σχετικών σχεδίων, εκπονείτε νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών.1 point
-
Συνάδελφε η περίπτωση κβ. έχει αλλάξει με τις τροποποιήσεις του νόμου. Στην τελευταία τροποποίηση του νόμου (ΝΟΚ) η διατύπωση είναι αυτή που έχω αντιγράψει και επικολλησει εδώ. Στην παλιά εκδοχή του νόμου ήταν όπως τα λέτε ...(με φυσικά κτλ υλικα...) ΤΩΡΑ αν προσέξετε είναι 3 διαφορετικές υποπεριπτώσεις.... οι οποίες διαχωρίζονται με ή i. Η επιφάνεια που καταλαμβάνει η περιμετρική φέρουσα τοιχοποιία, ή ii. ο περιμετρικός φέρων οργανισμός και οι τοίχοι πλήρωσής του, αμφότεροι από φυσικά ανακυκλώσιμα πρωτογενή υλικά, όπως πέτρα, ξύλο, λάσπη, ή iii. η επιφάνεια που καταλαμβάνει η μικτή κατασκευή, η οποία αποτελείται από φέροντα οργανισμό, μεταλλικό ή από οπλισμένο σκυρόδεμα εσωτερικά, από τοίχους πλήρωσης από φυσικά, ανακυκλώσιμα και πρωτογενή υλικά, όπωςπέτρα, ξύλο, λάσπη και εξωτερικά περιμετρικά από τοιχοποιία (φέρουσα ή μη) από φυσικά ανακυκλώσιμα πρωτογενή υλικά, όπως πέτρα, ξύλο, λάσπη, πενήντα (50) τουλάχιστον εκατοστών. Ανάμεσα στο εσωτερικό και το εξωτερικό τμήμα της παραπάνω κατασκευής δύναται να τοποθετηθεί θερμομόνωση, η οποία δεν προσμετράται στον συντελεστή δόμησης. Η διάταξη εφαρμόζεται σε νέες κατασκευές, συμπεριλαμβανομένων και των υπόσκαφων κτιρίων. Σε περίπτωση προσθήκης σε υφιστάμενη οικοδομή με φέρουσα τοιχοποιία κατά τα ανωτέρω, η φέρουσα τοιχοποιία του υφισταμένου κτιρίου προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.1 point
-
Μα όταν γράφει: i. Η επιφάνεια που καταλαμβάνει η περιμετρική φέρουσα τοιχοποιία, ή δεν εννοεί οποιαδήποτε φέρουσα τοιχοποία και όχι μόνο φυσικές; το ή είναι διαζευκτικό. Επίσης όταν παρακάτω αναφέρει τα υπόσκαφα, θα μπορούσε να κατασκευαστεί η περιμετρική τους τοιχοποιία από φυσικά υλικά κάτω από το έδαφος; κατά κανόνα με οπλισμένο σκυρόδεμα δε κατασκευάζονται οι αναλλειματικοί τοίχοι υπογείως;1 point
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Για προσωπική μου χρήση ετοίμασα το παρακάτω αρχείο εξουσιοδότησης σε αντιστοιχία με το παλιό τουΝ4495.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ_ΗΤ.doc Τα άρθρα κλπ τα πήρα από την απόφαση "Αποφ-7577/105/21 (ΦΕΚ-334/Β/29-1-21)" αρθρο 5. Αν έχει να προτείνει καποιος διορθώσεις ευχαρίστως. Εγώ προσωπικά θα το ζητήσω με γνήσιο γιατί δυστυχώς έχουμε συναντήσει πολλάκις, όταν δεν εξαιρείται συμπεριλαμβάνεται...1 point
-
Της Γραμμάτης Μπακλατσή, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού https://ecopress.gr/odigos-allagi-chrisis-gia-epicheirimatiki-kai-epangelmatiki-drastiriotita/1 point
-
πολύ σωστά Arche! αλλά αν όμως χρειάζονται 100 ίσως θα πρέπει να το σκεφτούμε λίγο παραπάνω1 point
-
Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.1 point
-
mikrouli: Όπως πολύ σωστά προανέφερε ο συνάδελφος υπάρχει η απόφαση 30095/9-11-04 όπου αναφέρεται ρητά ότι απαγορεύεται η κατασκευή θερμοκηπίων σε ακίνητα εντός οικισμών. Εξέτασε το ενδεχόμενο τακτοποίησης, αν η εγκατάστασή προϋφίσταται των απαγορευτικών διατάξεων. Για την ηλεκτροδότηση των θερμοκηπίων υπάρχει και η εγκυκλιος 1249/4/-05: Εγκ-1249/4/05 Ε-4/05 Εγκατάσταση και ηλεκτροδότηση θερμοκηπίων (έκδοση οικοδομικής άδειας, αποπεράτωση κατασκευών, βεβαίωση σε περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) Σας γνωστοποιούμε ότι: 1. Για την εγκατάσταση θερμοκηπίων και την απαίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας εκδόθηκε η Αποφ-30095/9-11-04 του Υπουργείου ΥΠΕΧΩΔΕ, που σας διαβιβάσθηκε με το Εγγρ-30094/9-11-04. 2. Για τα θερμοκήπια που κατασκευάζονται χωρίς οικοδομική άδεια σε περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών, σύμφωνα με την παρ.2α του Αρθ-2 του ΠΔ-31/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ), όπως ισχύει, όπως αναφέρεται και στη σχετική απόφαση της ως άνω παρ.1, η ηλεκτροδότηση θα γίνεται με την προσκόμιση βεβαίωσης από τον αντίστοιχο φορέα του Υπουργείου Γεωργίας ή της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος ότι αποπερατώθηκαν οι κατασκευές σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη - τύπο. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Α1 point
-
ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΚΑΘΕΤΗ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΑΙΓΙΑΛΟ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΜΕΤΡΗΘΕΙ ΑΠΟ ΑΙΓΙΑΛΟ ΤΩΡΑ Τ ΙΣΧΥΕΙ (1) Η χρήση κεφαλαίων σε κείμενο δημοσίευσης και τίτλου δεν επιτρέπεται. Επίλεξε «επεξεργασία» (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσε το κείμενο της δημοσίευσής σου. (2) Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
Engineer posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.
Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).
Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».
Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.
Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.
Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας-
- 4 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-