Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.618


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.887


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.820


  4. kfil

    kfil

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      314


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/12/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Άλλαξε το στοίχημα γιατί θα το χάσεις... Και βέβαια έχει περάσει κάτι τέτοιο από το μυαλό των συνειδητών μηχανικών (οι οποίοι συμβαίνει να είναι συνειδητοί πολίτες κι έντιμοι άνθρωποι). Η πραγματοποίησή του όμως είναι ουτοπία καθώς, όπως είναι γνωστό, οι συνειδητοί πολίτες αποτελούν μικρή μειοψηφία
    2 points
  2. Τα δεδομένα είναι μονοδιάστατα : - ο ΝΟΚ δεν υπάρχει πλέον, είναι αντισυνταγματικός σε πάρα πολλά άρθρα, - αν κάποιο κίνητρο δεν είναι αντισυνταγματικό στην τωρινή απόφαση, θα είναι στην επόμενη, - θα υπάρξει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (1-2 χρόνια) που θα υπάρχει ως πλαίσιο ένα άχρωμο κανονιστικό κείμενο, μάλλον μια ψαλιδισμένη έκδοση του υπάρχοντος (καλο-ψαλιδισμένη ή κακο-ψαλιδισμένη δεν έχει σημασία), - με το ίδιο κατασκεύασμα θα "διορθωθούν" όσες άδειες μπορούν και θέλουν να μην έχουν πάνω τους υποψία ή άγχος καταδίωξης, - η διαβούλευση μαζεύει την "κρίσιμη μάζα προβλημάτων" η οποία θα συνεκτιμηθεί στη διαχείριση των συνεπειών της αντισυνταγματικότητας (πολιτική συνήθεια απουσία πολιτικής στην εποχή των media), - ουσιαστικά μαζεύονται τα κουρέλια του νεκρού για να αποφασιστεί ποια θα πάνε μαζί του στο χώμα, - ανάμεσα στα τελευταία είναι και η δουλειά μηχανικών τουλάχιστον 2 χρόνια πριν αλλά και μετά την απόφαση του ΣτΕ, - στον ολικό παγετό αν δεν κινηθείς πεθαίνεις.
    2 points
  3. Οι απόψεις και σε αυτό διίστανται. Άλλοι συνάδελφοι δέχονται την ύπαρξη του προ 55 ως να υπάρχει οικοδομική άδεια και προχωρούν σε υπαγωγή κατηγορίας 4, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι η ύπαρξη προ 55 ακινήτου επέχει θέση αδείας μόνο σε ό,τι αφορά τον υπολογισμό προστίμου (δηλαδή για να μη βγει μεγάλο το πρόστιμο). Αν σε βοηθάει για να λάβεις την τελική σου απόφαση, θυμάμαι κάποια από τις πολλές ερωτοαπαντήσεις για το Ν. 4495 του ΤΕΕ να αναφέρει σε παρόμοιο θέμα ότι μπορεί να ληφθεί ως Ο.Α για τον προσδιορισμό κατηγορίας και έτσι να γίνει υπαγωγή στην κατηγορία 4.
    1 point
  4. Με ανθρώπινο νου δηλαδή ... εμείς είμαστε στην αναδρομικότητα του συμπεράσματος 3, η οποία δεν παραβιάζει την δ) ειδική διάταξη, καθόσον ορίστηκε χρόνος με την απόφαση του ΣτΕ τον οποίο ο συντάκτης του παραπάνω κειμένου μας ανακοίνωσε στις 11/12 ότι είναι η στιγμή της ανακοίνωσης.
    1 point
  5. το άρθρο 24 ΝΟΚ αναφέρεται σε "χαμηλά κτίρια" και προσδιορίζει τους όρους δόμησης "ως ειδικής περίπτωσης κτιρίων)- Επομένως δεν μπορεί το ίδιο κτίριο κατά τα 2 ορόφους να θεωρείται χαμηλό και κατά το υπόλοιπο κανονικό δηλαδή μη χαμηλό ή υψηλό ή σύνηθες! Μάλιστα στην περίπτωση καθέτων όταν ο ένας εκ των συνιδιοκτητών ζητήσει να εφαρμόσει τους όρους δόμησης "χαμηλού" τότε απαιτείται και η υποβολή Υ.Δ των λοιπών συνιδιοκτητών ότι συμφωνούν με τον καθορισμό αυτόν (των όρων δόμησης χαμηλού κτιρίου) καθώς με τους ίδιους όρους δόμησης θα πρέπει να δομήσουν και οι ίδιοι.
    1 point
  6. 1 point
  7. 1) Η αναδρομικότητα επιτρέπεται σε ορισμένες περιπτώσεις . 2) Η άδεια είναι διοικητική πράξη και μπορει να ανακληθεί υπό προϋποθέσεις 3) Το πως και τι θα γίνει με τις αποζημιώσεις πρέπει να ρωτήσουμε την Πυθία.
    1 point
  8. Καμία νέα οικοδομική άδεια με κίνητρα του ΝΟΚ – Καμία ανάκληση οικοδομικής άδειας έως την έκδοση της Απόφασης του ΣτΕ | Επείγουσα μεταβατική διάταξη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας https://ypen.gov.gr/kamia-nea-oikodomiki-adeia-me-kinitra-tou-nok-kamia-anaklisi-oikodomikis-adeias-eos-tin-ekdosi-tis-apofasis-tou-ste-epeigousa-metavatiki-diataxi-apo-to-ypourgeio-perivallontos-kai-energeias/
    1 point
  9. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι δεν γίνεται καμία αναφορά στις σοφίτες στην απόφαση γιατί λογικά οι άδειες που είχαν καταγγελθεί δεν είχαν σοφίτες και επομένως οι σοφίτες δεν εξετάστηκαν. Αλλιώς δεν είναι λογικό να μην αναφέρονται καν. Π.χ. για κλιμακοστάσια και έρκερ μας είπαν ότι είναι οκ. Άρα η εκτίμηση μου είναι ότι μελλοντικά που θα γίνει καταγγελία και σε μελέτη με Σοφίτα θα πέσει και αυτή (όπως και τα λιθοσώματα). Μέχρι τότε όμως φαίνεται ότι ισχύει.
    1 point
  10. Αν όλες οι εργασίες νομιμοποίησης είναι περαιωμένες σωστό είναι. Υπάρχει η εγκύκλιος η Ν που αυτό ακριβώς προβλέπει
    1 point
  11. Δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύσει η αναδρομικότητα. Ακόμα και για το ελλαδιστάν αυτό είναι αδιανόητο. Τι θα κάνουν δηλαδή; θα ψάχνουν μία μία τις άδειες που έχουν εκδοθεί και θα τις ανακαλούν; Με τι σκεπτικό θα γίνει ανάκληση; προβλέπεται ανάκληση σε σύννομη άδεια; και ποιος θα πληρώσει τις αποζημιώσεις που θα προκύψουν από τις αγωγές κατά της διοίκησης που θα γίνουν; Βγάλανε οι αθεόφοβοι ανακοίνωση για να φοβίσουν τον κόσμο και τον Γενάρη θα βγει απόφαση που θα διατάζει το υπουργείο να τροποποιήσει τον ΝΟΚ. Προφανώς ότι ισχύσει θα ισχύσει για τις νέες άδειες μετά την τροποποίηση.
    1 point
  12. Η τροπολογία μιλάει για νέες άδειες και όχι σε συνέχεια προηγουμένης ... Βέβαια άλλο να αναθεωρείς για αλλαγή μελετών χωρίς μεταβολή κινήτρων, χωρίς μεταβολή γενικώς, αλλαγή τίτλου, αλλαγή επιβλεπόντων, αλλαγή ιδιοκτήτη και άλλο για να πάρεις σήμερα κάποιο κίνητρο από τα ήδη πεσμένα. Πλήρη νομοθέτηση όμως δεν κάναμε ποτέ, θα μας πειράξει που μια σωστική τροπολογία είναι ατελής ;
    1 point
  13. Ωραία η τροπολογία. Με αναθεωρήσεις αδειών ΝΟΚ εν ισχύ τι γίνεται; Ειδικά στην περίπτωση που αυτές πρέπει να περάσουν και ΣΑ...
    1 point
  14. Άρθρο 6 Μεταβατικές διατάξεις για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό - Εξουσιοδοτική διάταξη 1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος και έως τη δημοσίευση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, επί της οποίας εκδόθηκε η από 11 Δεκεμβρίου 2024 ανακοίνωση του Προέδρου αυτού, κατ' εφαρμογή της παρ.8 του άρθρου 34 του π.δ.18/1989 (Α8), αναστέλλονται : α) η έκδοση προεγκρίσεων και νέων οικοδομικών άδειων, που κάνουν χρήση των κινήτρων: αα) προσαύξησης των όρων δόμησης του άρθρου 10, της παρ.8 του άρθρου 15, της παρ.2 του άρθρου 19 και του άρθρου 25 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (v.4067/2012, Α79), αβ) της μη προσμέτρησης στον συντελεστή δόμησης, δυνάμει της παρ.6 του άρθρου 11 του ΝΟΚ, των εσωτερικών εξωστών (παταριών) και του χώρου κύριας χρήσης επιφάνειας τριάντα πέντε τετραγωνικών μέτρων (35 τ.μ.) στο δώμα της οικοδομής, όπως και της εξομοίωσης της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια της παρ.2 του άρθρου 19 του ΝΟΚ, β) οι συνεδριάσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής του άρθρου 7 του ν.4495/2017 (Α167), των Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του άρθρου 20, των Κεντρικών Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής του άρθρου 13 και των Κεντρικών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων του άρθρου 24 του ίδιου νόμου, για θέματα στις μελέτες των οποίων γίνεται χρήση των κινήτρων της περ.α' της παρούσας. 2. Οι οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί κατ' εφαρμογή των κινήτρων της περ.α) της παρ.1 δεν ανακαλούνται από τη Διοίκηση έως τη δημοσίευση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας της παρ.1 του παρόντος. Ανακλήσεις οικοδομικών αδειών από τη Διοίκηση, λόγω της χρήσης των ανωτέρω κινήτρων, που έλαβαν χώρα από την 11η Δεκεμβρίου 2024 έως τη δημοσίευση του παρόντος, ανακαλούνται αυτοδικαίως. 3. Το χρονικό διάστημα εφαρμογής του παρόντος δύναται να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τον ένα (1) μήνα από τη δημοσίευση της απόφασης της παρ.1.
    1 point
  15. Δίνεις ελλιπείς πληροφορίες 1. Είσαι εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός οικισμού (τι είδους)? 2. Με την περιγραφή που κάνεις δεν μπορούμε να έχουμε εικόνα της κατάστασης. Ανέβασε λεπτομερές σκαρίφημα, μπας και βγάλουμε άκρη
    1 point
  16. Θεωρώ ότι εκτός του να εστιάζουμε στο τι νοείται έναρξη εργασιών, τι μετράει σαν εργασία, κατά πόσο μετράνε οι σοφίτες στη δόμηση, ή τα λιθοσώματα κλπ, θα χρειαστεί να λάβουμε υπόψη μας, και ας μην αφορά κάποιον προσωπικά και τις εξής περιπτώσεις: - Μελέτη η οποία ακόμη ωριμάζει και δεν έχει ακόμη υποβληθεί για άδεια/εγκρίσεις - Μελέτη υποβληθείσα και είναι σε εκκρεμότητα οι εγκρίσεις άδειας δόμησης, νεωτέρων, κατεδάφισης κλπ - Εκδοθείσα Άδεια, πρόσφατη ή μη, χωρίς να έχουν εκκινήσει με οποιονδήποτε τρόπο οι εργασίες. Όλες οι ανωτέρω ανεξαιρέτως, αφορούν σε αποτέλεσμα εργασίας-κόπου-διερεύνησης-πίεσης-αγωνίας, σε χρονικό διάστημα όπου δεν υπήρχε καμία ανακοίνωση για αντισυνταγματικότητα, παρά μόνο οι 293_2024, 310_2024 και φήμες για το τι μέλλει γενέσθαι. Τα ανωτέρω, κατ' ελάχιστον πρέπει να αμειφθούν και οι Μελετητές να αποζημιωθούν σε περίπτωση που τελικώς ανατραπούν και ιδανικώς να προχωρήσουν ως έχουν, στο πλαίσιο μίας περιόδου χάριτος που θα πρέπει να δοθεί. Οι Μελέτες δεν είναι σήμερα το πιάνω, αύριο έτοιμο, χρειάζεται ωρίμανση και μιλάμε και για επίπεδα δυσκολίας που υπάρχουν, σε όλα τα στάδια, ανά τύπο έργου. Αν χρειάζεται να εξαιρεθούν από την όποια περίοδο χάριτος, περιπτώσεις στις οποίες έκδηλα καταστρατηγήθηκε ο ΝΟΚ και δημιουργήθηκε πραγματικό πρόβλημα, ας γίνουν καλύτεροι έλεγχοι και ας καταγγελθούν από εκείνους που θίγονται. Αυτό το οριζόντιο, είναι ο θάνατος της λογικής. Γνώμη μου είναι ότι σύσσωμοι οι Μηχανικοί, οφείλουμε να συζητάμε για τον τρόπο εφαρμογής της ανακοίνωσης και τον τρόπο/χρόνο μετάβασης στα όποια νέα δεδομένα και να μη βιαστούμε για την κατά τα άλλα επί της ουσίας συζήτηση επί της νομοθεσίας και το αν καλώς ή κακώς, κρίθηκαν αντισυνταγματικά τα bonus. Ερώτημα: Αναρωτιέμαι τι γίνεται σε περιπτώσεις Μελετών για δημόσιο έργο, ολοκληρωμένων σε τρία στάδια, με τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες δεν έχουν υποβληθεί για άδεια. Ξανά από την αρχή;
    1 point
  17. 43 χρόνια στο επάγγελμα πρώτη φορά ακούω για τετραγωνικά εσωτερικού χώρου σε αγορά,ανέγερση , πώληση κ.λ.π
    1 point
  18. Η συγκεκριμένη Υπηρεσία είναι (γενικώς) κράτος εν κράτει. Συνεπώς...
    1 point
  19. εχμ .... το έλεγα από την αρχή αυτό πριν 6 μέρες.... να δεις που το Ελληνικό ενδεχόμενα να δώσει λύση για τον νοκ... διότι εκεί είναι οι μεγάλοι παίχτες που ξέρουν .... οι μικροί (υπουργοι κλπ) θα μάθουν .... Ελληνικό και ΝΟΚ
    1 point
  20. Όχι μόνο, υπάρχουν μέσα και πολλοί οργανωμένοι οπαδοί του δημοκρατικού δικαιωματισμού και στους ΟΚ... Σε λίγο θα μας βάλουν πριν την άδεια να προσκομίζουμε συναίνεση από τους γείτονες και να την καταθέτουμε για διαπραγμάτευση στο δημαρχιακό επίτροπο της ΥΔΟΜ.
    1 point
  21. Αλλά λόγια να αγαπιόμαστε. Αρχικά ξεκινάμε από το γεγονός ότι δεν μπορούμε να νομοθετήσουμε ελέγχοντας ταυτόχρονα τη συνταγματικοτητα αυτών που νομοθετούμε. Η νομοπαρασκευαστική έχει στους κόλπους της νομικούς σχετικούς με το αντικείμενο ή συνταγματολόγους? Ποια τελικά η ευθύνη του νομοθέτη? Κράτος και δικαιοσύνη δεν θα πρέπει να λειτουργούν αγαστά και σε σύμπνοια? Προσωπικά θεωρώ πως ο βασικός ένοχος στην όλη υπόθεση είναι το κράτος το οποίο εν προκειμένω καταστρατηγεί καθε έννοια κράτους δικαίου. Από την άλλη η απόφαση του ΣΤΕ κάθε άλλο παρά σαφής είναι. Πλάστιμη θα την χαρακτήριζα ως κοινοποιηθηκε έτσι ώστε να αφήνει δυνατότητες άμβλυνσης αναλόγως των αντιδράσεων. Αναμένοντας το σκεπτικό και την καθαρογραφή αυτης λοιπον.
    1 point
  22. Τη δυνατότητα διάθεσης προς πώληση κατοικιών, ακόμα κι αν δεν έχουν ταυτότητα κτιρίου, δηλαδή χωρίς να έχουν ολοκληρώσει την πολεοδομική τους τακτοποίηση, εισάγουν στην ημερήσια διάταξη στελέχη της αγοράς ακινήτων, ως μια λύση στο ζήτημα της αύξησης της προσφοράς νέων ακινήτων στην αγορά, προκειμένου έτσι να συγκρατηθούν και οι τιμές πώλησης, ή ενδεχομένως να υπάρξει και μια ήπια διόρθωση. "Χρειάζεται να δώσουμε πολεοδομική αμνηστία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συναλλαγές, πολλές εκ των οποίων ακυρώνονται, ή καθυστερούν επί μήνες, λόγω της γραφειοκρατίας που συνοδεύει την κάθε πώληση. Αντί δηλαδή να λέμε στον πωλητή, βρες τα χαρτιά και τρέξε, να επιτρέπεται η άμεση πώληση του ακινήτου και στη συνέχεια ο αγοραστής να έχει στη διάθεση ένα διάστημα, π.χ. τριών ετών, ώστε να τακτοποιήσει πολεοδομικά το σπίτι του", αναφέρει ο κ. Ηλίας Παπαγεωργιάδης, επενδυτής και αναλυτής. Ο ίδιος κατέθεσε δημόσια την πρόταση αυτή στην πρόσφατη εκδήλωση που διοργάνωσε "Ελλάδα 2025. Επιχειρείν, Ακίνητα, Επενδύσεις", στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόκειται για μια πρόταση που βρίσκει σύμφωνη και την ΠΟΜΙΔΑ. "Μέσα από αυτή την "Αμνηστία" δεν προτείνω να διαγράψουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά να επιτρέψουμε στον πωλητή να πουλήσει το ακίνητό του. Έτσι θα ανοίξει η αγορά και θα μπορέσουν χιλιάδες πωλητές να πουλήσουν ακίνητα που σήμερα δεν έχουν τον χρόνο και τα χρήματα να τακτοποιήσουν πολεοδομικά", τονίζει ο κ. Παπαγεωργιάδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν σήμερα, είναι εγκλωβισμένα επί μήνες, ή ακόμα και χρόνια, δεκάδες χιλιάδες σπίτια που βρίσκονται στην κατοχή των τραπεζών και των εταιρειών διαχείρισης ακινήτων, ακριβώς λόγω των πολεοδομικών εκκρεμοτήτων που τα συνοδεύουν, η λύση της πολεοδομικής αμνηστίας θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Το ζήτημα αυτό έχουν θέσει επανειλημμένα και οι ίδιες οι τράπεζες, αλλά και τα funds, που θα ήθελαν να επιταχύνουν την διαδικασία των πωλήσεων των κατοικιών που έχουν ανακτήσει από τους πλειστηριασμούς (REOs), που υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε περίπου 20.000 κατοικίες. Είναι εμφανές ότι για να ξεμπλοκάρουν τα σπίτια αυτά και να μπορέσουν να μεταβιβαστούν, απαιτείται η δημιουργία πολυάριθμων ομάδων ανθρώπων (μηχανικών κτλ.), που να εργάζονται για το ζήτημα αυτό επί μήνες. Αν όμως, αυτό το βάρος μεταφερθεί στον αγοραστή, με το αντίστοιχο οικονομικό κίνητρο φυσικά, τότε θα πρόκειται για μια διαδικασία, από την οποία θα βγουν όλοι κερδισμένοι. Όπως μάλιστα φαίνεται, στην κυβέρνηση υπάρχουν "φωνές" που είναι υπέρ μιας τέτοιας λύσης και δεν αποκλείεται να υπάρξουν άμεσες εξελίξεις, στο πλαίσιο των ρυθμίσεων που θα ανακοινωθούν για το τραπεζικό σύστημα. Μιλώντας πριν από μερικές ημέρες στη Βουλή, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, αναφέρθηκε σε "δάνεια που δεν δίνονται, υψηλές προμήθειες, χαμηλά επιτόκια καταθέσεων, αλλά και ακίνητα που δεν έχουν εκποιήσει για να μειωθούν οι τιμές στην αγορά". Ειδικά ως προς το τελευταίο αυτό θέμα, στην αγορά ακινήτων, αλλά και στην τραπεζική αγορά, προσδοκούν σε μια ρύθμιση, που θα επιτρέψει την πώληση, έναντι κάποιας έκπτωσης, κατοικιών που έχουν ανακτηθεί από πλειστηριασμό και απαιτούν πολεοδομικές τακτοποιήσεις για να μεταβιβαστούν. Αν δινόταν αυτή η δυνατότητα, εκτιμάται ότι θα αυξανόταν άμεσα ο αριθμός των προς πώληση κατοικιών, που αποτελεί και το βασικό ζητούμενο για να αυξηθεί η προσφορά και να πιεστούν οι τιμές πώλησης. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργιάδη, με την πρόταση αυτή, μπορούν οι αρμόδιοι να φέρουν μια ρεαλιστική ρύθμιση προς ψήφιση, ίσως εξαιρώντας κάποιες κατηγορίες ακινήτων, όπου τα προβλήματα είναι μη επιλύσιμα. "Σημασία έχει να προχωρήσουμε άμεσα στο να βγάλουμε στην αγορά τα ακίνητα που σήμερα παραμένουν εκτός, πριν εκραγεί το στεγαστικό πρόβλημα και πριν απαξιωθούν τα ίδια τα ακίνητα". Του Νίκου Ρουσάνογλου
    1 point
  23. Version 1.0.0

    1.812 downloads

    Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx
    1 point
  24. Δεν ήθελα να γράψω γιατι ο sdtopo όπως πάντα, σε τέτοιου είδους θέματα, έδωσε τις σωστές απαντήσεις. Απλά γράφω γιατί θέλω να μας πει ο paul_mix πως προκύπτει αυτή η επιπλέον εισφορά σε χρήμα. Επειδή με τα θέματα αυτά των Π.Ε. κάποιοι καλοί συνάδελφοι, όπως δηλώνουν εδώ στο φόρουμ, έχουν, ας πούμε, ..... ελλιπείς γνώσεις, γι' αυτό θα ήθελα, αν μπορείς , να μας δώσεις τον λόγο αυτής της εισφοράς και αν αυτή αναγράφεται στους πίνακες, κάπου τέρμα δεξίά, στην στήλη με τίτλο "Μετατροπή πλεονάσματος εισφοράς γης σε χρήμα προς ΟΤΑ". Έδωσαν δηλαδή το τελικό οικόπεδο μεγαλύτερο από όσο έπρεπε?
    1 point
  25. Ανεβάζω-αν ενδιαφέρει ακόμη- έναν χειρόγραφο έλεγχο ξερολιθιάς. Ανάντι του τοίχου είχε κατασκευαστεί μία δεξαμενή και ο ιδιοκτήτης ανησυχούσε για την ευστάθεια του. Όλα αυτά πριν από πολλά χρόνια.. Ξερολιθιά.pdf.pdf
    1 point
  26. Το κτίριο είναι διώροφο με υπόγειο, με ύψος 8,00μ. Κατανοώ την άρνηση όμως, θέλω την αιτιολογία και σε τί ακριβώς "πατάει" αυτό το "όχι". Είναι απλό αυτό που ζητάω... ένα ξερό "όχι" σε ένα αίτημα δεν αρκεί.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας εντάσσεται το έργο «Συστήματα θέρμανσης νερού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας για νοικοκυριά». Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 223,200 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης, έπειτα από απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

      Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» και προωθεί την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, την αύξηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

      Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

      Την επιδότηση αγοράς νέου ηλιακού θερμοσίφωνα σύγχρονης τεχνολογίας σε ποσοστό επιδότησης 50%. Τα ευάλωτα νοικοκυριά, με οικογενειακό εισόδημα έως 10.000 ευρώ (ή ατομικό 5.000 ευρώ), θα μπορούν να επωφεληθούν με επιδότηση 60%.


      Την επιδότηση αγοράς νέου συστήματος αντλίας θερμότητας θέρμανσης (συμπεριλαμβάνεται η εξωτερική μονάδα, fan coil, σωληνώσεις, δοχείο αποθήκευσης ζεστού νερού χρήσης), σε ποσοστό επιδότησης 50%.


      Την επιδότηση της δαπάνης για την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών εργασιών τοποθέτησης επιλέξιμου εξοπλισμού (π.χ. κόστος μεταφοράς, αναλώσιμα και εξαρτήματα κ.λπ.), σε ποσοστά 50% και 60%, αντίστοιχα.
      • 0 απαντήσεις
    • Εξοικονομώ 2025: Η παρουσίαση του προγράμματος
      Εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

      Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής κλάσης των νοικοκυριών -μέσω της ενεργειακής αναβάθμισής τους κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες- ώστε να επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% για κάθε δικαιούχο/κτίριο κατοικίας.
      • 3 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
        • Like
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.