Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      63

    • Περιεχόμενα

      8.875


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      51

    • Περιεχόμενα

      18.604


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      39

    • Περιεχόμενα

      7.201


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      34

    • Περιεχόμενα

      26.246


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 28/03/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. δοθηκε παραταση για την κατ. 5 με προθεσμια εως 30 Φεβρουαριου του 2026...
    6 points
  2. Ακριβώς Βασίλη. Ό,τι λέει ο Ιάσονας. Μπορεί κάθε πολίτης, μηχανικός ή μη, με κωδικούς taxisnet να κατεβάσει οποιοδήποτε αποδεικτικό υποβολής ηλεκτρονικού διαγράμματος, γνωρίζοντας τον ΚΗΔ και πληκτρολογώντας τον στο κελί που ανοίγει. Δεν σου δίνει το τοπογραφικο, πλην όμως το βλέπεις μέσα στο αποδεικτικό κάνοντας μια μεγέθυνση (zoom). https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ellenes-tou-exoterikou/apodeiktiko-upoboles-elektronikou-diagrammatos
    4 points
  3. Αναρτήθηκε, πασχαλιάτικος πασχαλιάτικος.
    3 points
  4. Αντε συνάδελφοι,ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα να αλλάξουμε επάγγελμα σιγά σιγά . Κατά τα άλλα δεν φταίει η κυβέρνηση αλλα το ΣΤΕ με τις αποφάσεις του.... Βέβαια τα πρόστιμα για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων από την κυβέρνηση της ΝΔ το ΣΤΕ τα διέγραψε .Δλδ είναι δυνατόν αυτά που βγάλανε????????? Πέρα από τη μείωση των ορίων τα υπόλοιπα περί αρτιότητας ποιος νοήμων άνθρωπος τα σκέφτηκε
    3 points
  5. Εντωμεταξύ ότι και να βάλεις σαν νούμερο στο πεδίο της ισχύος δικτύου διανομής δεν αλλάζει τίποτα στα αποτελέσματα. Η ισχύς σου καθορίζει την τιμή που θα πάρεις για τον β.α. από τον πίν. 4.11. Just saying.
    3 points
  6. Ψηφισθηκε σημερα, περιμενουμε να παρει ΦΕΚ Άρθρο 212 Τέλος καθαριότητας και φωτισμού σε μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 222 ν. 4555/2018 1. Στην παρ. 2 του άρθρου 222 του ν. 4555/2018 (Α΄ 133), α) η λέξη «βεβαίωση» αντικαθίσταται από τη λέξη «στοιχεία», β) το δεύτερο εδάφιο διαγράφεται και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού για ακίνητο, του οποίου η ηλεκτροδότηση έχει διακοπεί, σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και το οποίο, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νομίμου εκπροσώπου αυτού, δεν χρησιμοποιούνταν κατά το διάστημα αναφοράς, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.» 2. Σε περίπτωση προηγούμενης υπαγωγής της κατα- βολής των τελών του παρόντος σε ρύθμιση οφειλών, το ανεξόφλητο υπόλοιπο της ρυθμισμένης οφειλής, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαγράφεται με αίτηση του οφειλέτη προς τον οικείο Δήμο.
    3 points
  7. Κι αυτός ο "κακομοίρης" νέος ιδιοκτήτης που αγόρασε το διαμέρισμα (έκανε δηλαδή συμβόλαιο με α τ.μ.) πως θα διορθώσει τώρα το συμβόλαιό του για ν' αναγραφούν τα ορθά β τ.μ. σε αυτό; Ποιός θα επιβαρυνθεί το όποιο κόστος; Η΄μήπως δεν θα του το πει κανένας και θα το βρει μπροστά του αύριο που θα θελήσει να το μεταβιβάσει στο παιδί του; Y.Γ.1. Σε αυτό ακριβώς το σημείο εστίαζε η δική μου αρχική παρατήρηση, ανεξαρτήτως αν η συζήτηση πήγε αλλού.... Υ.Γ.2. Υπάρχει δε η πιθανότητα να έχει προηγηθεί ΣΟΙ ή οποία να χρειάζεται τροποποίηση κ.λπ.
    3 points
  8. @johnkostak Καλησπέρα, αυτό που ζητάνε δεν γίνεται, πρέπει να βγει ΕΕΔΜΚ νομ/σης των εργασιών διαρρύθμισης. Δες το άρθρο 29 παρ. 5 του Ν.4495/17.
    3 points
  9. Το θέμα των λιθοσωμάτων και της αφαίρεσης στην κάλυψη είναι γενικά λάθος νομοθετημένο και στις περισσότερες φορές επισφαλώς χρησιμοποιήσιμο. Ανεξαρτήτως pilotis.
    3 points
  10. Διαφωνώ με το παραπάνω, για αυτό κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για την παρανόηση που υπάρχει.. - Το ένα αρχείο που ανεβάζουμε (zip με dxf και Hashcode) είναι δώρο προς την "Ελληνικό Κτηματολόγιο". - Το άλλο αρχείο που ανεβάζουμε (pdf με ψηφιακή υπογραφή) είναι το συνημμένο στον τίτλο διάγραμμα, με τα όλα του (Δηλώσεις κλπ)
    3 points
  11. Προφανώς έχεις ΔΓΜ κάποιου γωτεμαχίου. Η διαδικασία είναι ίδια όπως για κάθε όμορο. Υποβάλλεις το διάγραμμα (με τις υ.δ. όλων των ομόρων) στην αρμόδια Υηρεσία (ΥΔΟΜ) για υπογραφή από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο. Δείγμα υ.δ. αντιδημάρχου: Ο υπογεγραμμένος .............. αρμόδιος αντιδήμαρχος του Δήμου ............. ιδιοκτήτης της δημοτικής οδού με ΚΑΕΚ ......... που βρίσκεται στο Δ.Δ. ........... του Δήμου .......... δηλώνω ότι έλαβα γνώση και συμφωνώ με τις αλλαγές που παρουσιάζονται στο σχέδιο με τα νέα όρια, τις νέες διαστάσεις και τα νέα εμβαδά των εμφανιζόμενων οικοπέδων όπως καταχωρίζονται στη χωρική βάση του Εθνικού Κτηματολογίου. Oλες οι παραπάνω μεταβολές πηγάζουν από την μεταβολή των κοινών ορίων της δημοτικής οδού με ΚΑΕΚ .......... με το οικόπεδο με ΚΑΕΚ ............ μόνον και επιφυλάσσομαι για μεταβολές που πηγάζουν από τα λοιπά όρια των δημοτικών οδών και των υδραυλάκων, καθώς και ως προς την ακρίβεια των στοιχείων της αποτύπωσης ως προς την ύπαρξη ή μη δημοτικών αυλάκων στα όρια των ιδιοκτησιών. ο δηλών .................
    3 points
  12. @Gousgounis Στο ν. 3843/10 μπορούσε να υπαχθεί κάθε αλλαγή χρήσης σε χώρο εντός εγκεκριμένου κτιριακού όγκου (απόσπασμα από Εγκ-25172/8/10 (ΔΟΚΚ) Εγκ-8/10 4) Στην έννοια "προσθήκη χώρων εντός του όγκου των κτιρίων " περιλαμβάνεται η δημιουργία παταριών, σοφιτών, καθώς και χώρων εντός του όγκου της pilotis, φωταγωγού ή άλλου ανοιχτού χώρου, που προσμετράται στην κάλυψη, δεδομένου οτι ο πραγματικός όγκος, που καλύπτει ένα κτίριο είναι διαφορετικό μέγεθος από το συντελεστή όγκου και τους χώρους που προσμετρώνται σ' αυτόν. Για την δεκαετία που λες δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία θεωρώντας (και έτσι είναι) ότι αφού το δικαίωμα υπαγωγής στο Ν. 4495/17 αφορά αυθαιρεσίες προ 28.7.2011 και η διάταξη που συμπλήρωσε το άρθρο 98 ν. 4495 (προϋποθέσεις για μονομερή τροποποίηση ήταν με το ν. 4759/20 (έναρξη ισχύος 9.12.020) ότι θα έχει συμπληρωθεί η δεκαετία. @Andrianos1986 Αναφερόμαστε σε μονομερή τροποποίηση σύστασης ή ολική τροποποίηση . Τα "πολυμερή" και τα "μονομερή" που αναφέρεις, δεν υπάρχουν ως έννοιες. Η δουλειά του δικηγόρου είναι να ελέγξει τους τίτλους και τα βάρη του ακινήτου. Το πολεοδομικό σκέλος θα στο ελέγξει ο μηχανικός που πρέπει άμεσα να απευθυνθείς αν δεν το έχεις ήδη κάνει. Οι συνάδελφοι εδώ έχουν αναπτύξει απόψεις, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες, πλην όμως έναν που δεν είναι της δουλειάς, μπορεί και να τον μπερδεύουν όλα αυτά. Επιγραμματικά θα σου πω δυο πράγματα για να το κλείσουμε. 1. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις και οι αυθαιρεσίες ενταχθούν στο νέο νόμο, ενδέχεται να μπορέσεις μέσω μονομερούς τροποποίησης να ενσωματώσεις (απόκτηση κυριότητας) το χώρο του φωταγωγού στο διαμέρισμα. 2. Χωρίς τροποποίηση σύστασης (από τη στιγμή που καταπατάται φωταγωγός και συνεπώς μιλάμε για κοινόχρηστο χώρο), η τράπεζα δεν θα σου δώσει οριστική έγκριση και προφανώς δεν θα γίνει μεταβιβαστικό συμβόλαιο. Αν είχες μόνο τους κλεισμένους Η.Χ θα μπορούσε να γίνει συμβόλαιο χωρίς τροποποίηση αλλά και τότε στο κτηματολόγιο δεν θα αναγράφονταν η επιπλέον -από τον τίτλο-επιφάνεια που προέκυψε από το κλείσιμο αυτών των χώρων.
    3 points
  13. Συνάδελφε υπάρχει κάποια προδιαγραφή που να το λέει αυτό για τα εντός σχεδίου? Πρέπει κάποια στιγμή ο ανύπαρκτος "σύλλογος" μας να μας προστατεύσει και εμάς από τον κάθε έναν που ζητάει ότι θέλει. Έχει παραγίνει αυτό με τους συμβολαιογράφους.
    3 points
  14. άσχετος ο υπάλληλος ΕΦΚΑ δες εδώ σελίδα 9 ΥΑ.11321.19423.1405-ΦΕΚ.3480.Β_23.12.2014-Νέοι-πίνακες-1-2-3-ΙΚΑ-win2.gr_.pdf Αλλά πρόσεξε αν ήδη οι εργασίες εκτελέστηκαν πριν από 1 μήνα, (επειδή θα θεωρήσει ότι του πας κόντρα με όσα λέει-μήπως σε βάλει πρόστιμα γιατί δεν πήγες κατάσταση εργαζομένων
    3 points
  15. ΟΚ... αν θέλεις, μπορείς να βγάλεις 2 ΠΕΑ, ένα για κάθε κατοικία με σύνολο 150τμ η κάθε μια. edit Το κάθε ΠΕΑ, πρέπει να βγει όσο είναι και η ΜΕΑ
    2 points
  16. Το ότι υπάρχει λειτουργούν Κτηματολόγιο , δεν λέει τίποτε. Για την αρτιότητα, θα πρέπει να έχεις πρόσωπο >=25 μ στον αγροτικό δρόμο, ο οποίος θα πρέπει να υφίσταται νομίμως (με διαπιστωτική πράξη, όπως ανέφερα). Συνεπώς, η σειρά ελέγχου είναι η εξής: - πρώτα ελέγχεις αν (αφαιρουμένων των δασικών) απομένουν >8000 μ² - κατόπιν ελέγχεις αν εξασφαλίζεις πρόσωπο >=25 μ σε κάθε επί μέρους τμήμα - τέλος, ελέγχεις τη νομιμότητα του αγροτικού δρόμου (προϋφιστάμενος του 1923 με διαπιστωτική πράξη) αν πληρούνται όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις, μπορείς να προβείς σε κατάτμηση
    2 points
  17. Με πιο κριτήριο θεωρείτε το ΔΔ σαν έκταση σας?
    2 points
  18. [ας υποθεσουμε οτι εχουν δημιουργηθει 6 οικοπεδα, με συνιδιοκτητες ολους - Κατ' αρχας, ελεγχεις εαν εχουν καταγραφει ολοι στην ΠΕ, ωστε να μην υπαρχουν "ορφανα" ποσοστα. - Εαν ειναι ετσι, θα δημιουργηθουν ομαδες -εστω 6- ωστε μετα απο ανταλλαγες ποσοστων μεταξυ τους, να βρεθουν- ανα ομαδα- συνιδιοκτητες σε ξεχωριστα οικοπεδα. Προφανως χρειαζεσαι το 100%. Δυσκολη αποστολή εως αδυνατη. Προφανως ο μηχανικος δεν γινεται να διαθεσει μηνες ολοκληρους απο τον χρονο του, προκειμενου να εξηγησει τα πώς και τα διοτι σε καθε εναν... Συνηθως αναλαμβανουν οι πιο επιμελεις συνιδιοκτητες...[που γρηγορα απογοητευονται] Την "τελευταια φορα" σε παρομοια περιπτωση, ηταν 8 οι δικαιουχοι και εφαγαν δυο χρονια συζητωντας.... - Αρχισαν με το "εγω θελω το απεξω, αλλα εχει φασαρια... εγω το γωνιακο... εγω το απο μεσα... εγω θελω και μεσα και παραμεσα..." Μεχρι να αποφασισουν ηρθε το 2011...μετα πεθαναν 3-4....ακομα μεχρι σημερα τα οικοπεδα χορταριαζουν κι ετσι θα μεινουν στους αιωνες... -Δεν υπαρχει κανενα θεμα χρησικτησιας.... Καλο κουραγιο.... .
    2 points
  19. Καθόλου απίθανο. Το έχω αντιμετωπίσει στο παρεθόν.
    2 points
  20. Εφόσον εγκρίθηκαν από την υπηρεσία η ευθύνη βαρύνει την υπηρεσία. Το μόνο που μπορεί να συμβεί αν και απίθανο κατά τη γνώμη μου είναι οι επόμενοι συντελεστές αναθεώρησης που θα εκδοθούν να είναι χαμηλότεροι από τους προηγούμενους με αποτέλεσμα εάν έχουν χρησιμοποιηθεί οι συντελεστές του Α 2022 ως προσωρινοί να χρειαστεί να επιστραφεί η διαφορά.
    2 points
  21. Δεν αλλάζει κάτι, οι ΤΟΤΕΕ για όσους τις έχουν διαβάσει, προβλέπει σχεδόν τα πάντα, είτε με παραδοχές είτε όχι! Κάνεις κανονικά υπερδιαστασιολόγηση!
    2 points
  22. Κατ΄ αρχάς δεν είναι <Κεντρική αερόψυκτη Α.Θ.>, είναι <Τοπική αερόψυκτη Α.Θ> γιατί αφορά διαμέρισμα και όχι ΚΤΗΡΙΟ. Τώρα κατάλαβα τι εννοείς....εκεί βάζεις τα KW, απο το QΑΘ * η1 * η2 = ....
    2 points
  23. Καλησπέρα χρόνια πολλά. Απο τον πίνακα 4.11, επιλέγεις θερμοκρασία προσαγωγής νερού < 600C, για ονομαστική ισχύ της Α/Θ που έχεις.
    2 points
  24. Αρχικά δες μήπως το ακίνητο εμπίπτει εντός ορίων αρχαιολογικού χώρου. https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/ https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/el/search-data-map/?type=Space&id=165428 https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/el/monuments_info?id=165428&type=Space
    2 points
  25. Έτσι για να πάμε 14 χρόνια πίσω. Το ενημερωτικό του ΤΕΕ για τις ελάχιστες ημέρες απασχόλησης στα αυθαίρετα του ν.4014. Ο καθένας επιλέγει αναλόγως των ετών που είναι εγγεγραμμένος στο ΤΕΕ. (11-20 έτη ήταν τότε που θυμάμαι 4,5 ημέρες απασχόλησης). Μετά τα 20 έτη δεν θυμάμαι τι βάζαμε.Επιπρόσθετη νόμιμη αμοιβή όταν υπάρχει αποτύπωση (αρχιτεκτονικά) και τοπογραφικό διάγραμμα. ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΕΕ.pdf
    2 points
  26. Ετοιμάζεται η νέα έκδοση...
    2 points
  27. Καλησπέρα, σε αντίστοιχη περίπτωση δικιά μου με τριπλή εγγραφή, ρώτησα το ΤΕΕ και μου είπανε να το βάλω στην πιο παλιά καταχώριση. Στο μέλλον είπαν θα ενοποιηθούν οι πολλαπλές καταχωρίσεις οικοπέδων σε μία.
    2 points
  28. Μπορεί να θέλουν "γράσο", αλλά μην ψαρώνεις. Αν είσαι εντάξει με τις υποχρεώσεις σου, κανείς δεν μπορεί να σου δημουργήσει εμπόδια. Στην τελική, υπάρχει κι έλεγχος (επιθ. δημ. διοίκησης, εισαγγελέας, κλπ). Θυμάμαι ένα παλιό συνάδελφο, πολύ καλό εργολάβο και με άψογα έργα, που δεν χάριζε ούτε μια δραχμή (τότε) στο Δημόσιο. Εννοείται ότι ούτε λάδι έδινε. Κάποια στιγμή που ένας υπάλληλος-αρπακτικό τόλμησε να του φρενάρει λογαριασμό (για προφανή λόγο...), τον κρέμασε στα μανταλάκια.
    2 points
  29. Το πινάκιο αναθεώρησης θα συνταχθεί κανονικά. Αν η προκύπτουσα δαπάνη υπερβαίνει τη συμβατική, στο λογαριασμό θα μπει η συμβατική με την παρατήρηση ότι αυτό γίνεται λόγω μη ύπαρξης επί πλέον εγκεκριμένου ποσού. Η επί πλέον δαπάνη αναθεώρησης (και όση ακόμη χρεαιστεί) θα μπει σε ΑΠΕ και θα πληρωθεί μετά την έγκρισή του. Αυτός είναι ο σωστός (και νόμιμος) δρόμος. Όποιος υπηρεσιακός παράγοντας ισχυρίζεται το αντίθετο, δεν ξέρει τι του γίνεται Μπορείς να "χαρίσεις" την αναθεώρηση αλλά, σε ένα κράτος που μας κλέβει από παντού, δεν πρέπει να χαρίζουμε τίποτε
    2 points
  30. Δεν ρίχνεις κανέναν τοίχο και δεν πειράζεις κανέναν τοίχο. Για τα υπόλοιπα μια γενική εκτίμηση είναι ότι όπως το περιγράφεις δεν είναι το τοπ τοπ αντισεισμικό ως κτήριο.... Όμως το Α και το Ω για ελάχιστα σωστή γνωμάτευση αναθέτεις σε ΕΜΠΕΙΡΟ Πολιτικό Μηχανικό να κάνει πρώτα απ όλα μια αυτοψία και να σου γνωματεύσει αν έχει η όχι στατική επάρκεια και τι μπορεί να γίνει.
    2 points
  31. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι αλλά, σε παρόμοια περίπτωση πριν μερικά χρόνια, ζητήθηκαν δύο διαγράμματα για το λόγο που αναφέρω. Αν ο δικηγόρος επιμένει, θα ενημερώσεις τους πελάτες ότι θα τους χρεώσεις επί πλέον για οποιαδήποτε αλλαγή απαιτηθεί.
    2 points
  32. Η παρ.5 εφαρμόζεται όταν πρέπει να γίνει αναθεώρηση ΜΕΤΑ τη λήξη της άδειας. Στην περίπτωσή σου δεν έχει επέλθει η λήξη της άδειάς σου, επειδή παρατάθηκε η ισχύς της μέχρι 31.12.2025 (με τα έως σήμερα δεδομένα). Επομένως είσαι στο χρονικό διάστημα όπου ισχύει η άδεια. Άρα πηγαίνεις με την παρ.4 και έχεις την ευχέρεια επιλογής του κανονισμού που θα εφαρμόσεις. Αρκεί να μπορείς να τον εφαρμόσεις εξ ολοκλήρου...
    2 points
  33. 1250 εκτός αν βλέπει στην Ζ. Πηγής οπότε 1350.
    2 points
  34. σε μια οικοδομη, υπαρχουν δυο συνιδιοκτητες με ποσοστο 50% εξ αδιαρετου ο καθε ενας. Δεν εχει γινει συσταση Επομενως - Θα γινει πρωτα συσταση ΟΙ - μετα διανομη μεταξυ τους ωστε να παρει καθε ενας το 100% στα συμφωνημενα. Εδω στην παρ. 9: https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2024/05/Εγκύκλιος-Συντονιστικής-16η-21.5.2024-ΟΡΘΗ-ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ-Περί-αυθαιρέτων-Ηλεκτρονική-Ταυτότητα-Ακινήτου-Προσάρτηση-πιστοποιητικού-πληρότητας.pdf
    2 points
  35. Νομίζω θες max 1,80μ όχι μέσο ύψος < 1,80μ , άρα δε σε πιάνει το κλειστό πατάρι. 37. Κλειστός εσωτερικός εξώστης (κλειστό πατάρι) είναι προσβάσιμος αποθηκευτικός χώρος με ελεύθερο ύψος έως 1,80 μ. χωρίς μόνιμη κατασκευή κλίμακας, έχει βοηθητική χρήση, δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Βρίσκεται εντός χώρου, όπου η υποκείμενη επιφάνεια πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης. Τυχόν κλειστοί χώροι, που προκύπτουν κατ’ επέκταση σοφίτας και πληρούν τις προϋποθέσεις των κλειστών εσωτερικών εξωστών, δύνανται να θεωρούνται κλειστοί εσωτερικοί εξώστες.
    2 points
  36. Βεβαίως και μπορείς να έχεις τοίχο ξηρής δόμησης σε μπάνιο. Είτε με συμβατικό τοίχο είτε με γυψοσανίδα, θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις στεγανοποίηση στο χώρο της ντουζιέρας/μπανίερας και στο δάπεδο του μπάνιου. Αν χρησιμοποιήσεις γυψοσανίδες σίγουρα θα είναι άνθυγρες ή και ινοσανίδες (αυτές με το μπλε χρώμα της γνωστής εταιρίας).
    2 points
  37. Ήταν αυθαίρετο και κατεδαφιστέο από την πρώτη κρίση της αρχαιολογίας το 1980. Οπότε δεν έπρεπε να γίνει και συζήτηση περί υπαγωγής κλπ. Το θέμα είναι ότι από τότε η αρχαιολογία έπρεπε να είχε φροντίσει για την εξέλιξη της κατεδάφισης (προφανώς εις βάρος του ιδιοκτήτη).
    2 points
  38. Σε ερώτημά μου (11.03.2025) στο ΤΕΕ : «Αν το άρθρο 94 του Ν.4495/2017 ισχύει ακόμη σήμερα, ενώ σαφώς έχει καταργηθεί με το άρθρο 83 του Ν.5106/2024.» η απάντηση, απομονωμένη ειδικά για το ερώτημά μου μέσα από μια ευρύτερη απάντηση, ήταν ότι : «Σύμφωνα με τη μεταβατική διάταξη της παρ.7 του άρθρου 125ΚΑ του ν.4495/2017, μέχρι την έκδοση νέας ΚΥΑ περί τρόπου υπολογισμού προστίμων εξακολουθεί να ισχύει ο τρόπος που προβλέπονταν έως την 1.5.2024». Όμως η μεταβατική διάταξη της παρ.7, έχει στον νόμο ως εξής : «7. Μέχρι την έναρξη ισχύος της κοινής υπουργικής απόφασης της περ. β) της παρ.5 του άρθρου 125Κ, για τον καθορισμό της διαδικασίας υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται κατ’ εφαρμογή του παρόντος, τα πρόστιμα υπολογίζονται βάσει των άρθρων 94 και 109.» και περαιτέρω η περ. β) της παρ.5 του άρθρου 125Κ, έχει ως εξής : «5.β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δύναται να προβλέπεται υποχρέωση απόδοσης μέρους των προστίμων του άρθρου 125ΙΓ, που δεν δύναται να ξεπερνά το συνολικό ποσοστό του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), σε εποπτευόμενους φορείς των οικείων Υπουργείων και ρυθμίζεται κάθε θέμα που αφορά στη διαδικασία και τον τρόπο απόδοσης των ποσοστών αυτών.» Και είναι προφανές ότι δεν μπορεί να απαιτείται μια ΚΥΑ, που αφορά στην απλή απόδοση πόρων σε εποπτευόμενους φορείς τριών υπουργείων, για να ενεργοποιηθούν οι νέες διατάξεις που αντικαθιστούν αυτές του ήδη «καταργημένου» άρθρου 94. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να δούμε πως «καταργήθηκε» το άρθρο 94 και τι πραγματικά ήθελε να κάνει ο νομοθέτης… Το άρθρο 94 είναι αναμφίβολα «καταργημένο» με το άρθρο 83 του ν.5106/2024, χωρίς καμία άλλη διάταξη μεταβατικής προθεσμίας ή επιφύλαξης του ν.5106/2024 : Όμως, το πραγματικό πνεύμα του νομοθέτη ανιχνεύεται στη σελ. 157 της αιτιολογικής έκθεσης των άρθρων του ίδιου ν.5106/2024 : και η διαπιστωτική της παρ.8 του προηγούμενου άρθρου είναι η : Επομένως ο νομοθέτης, ήθελε όντως να καταργήσει το άρθρο 85 (Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς) αλλά δεν είχε υλοποιήσει τίποτε από αυτά τα δύο (ώστε να το κάνει) και τα άρθρα : 91 (Εντοπισμός αυθαιρέτων), 92 (Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου), 93 (Προσφυγή), 94 (Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28η.7.2011), 95 (Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων) και κάθε αντίθετη διάταξη του ν.4495/2017, ώστε να εφαρμόσει τα νέα άρθρα (από 125Β έως 125ΙΘ) των : Κεφαλαίου Β (ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ – ΕΛΕΓΧΟΣ), Κεφαλαίου Γ (ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ), Κεφαλαίου Δ (ΚΥΡΩΣΕΙΣ) και Κεφαλαίου Ε (ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ), αλλά δεν μπόρεσε να εκφράσει τις επιφυλάξεις του, με την ατελή νομοθέτηση του άρθρου 83 του ν.5106/2024, οπότε σήμερα έχουμε σε ισχύ στον ν.4495/2017 ένα ΤΜΗΜΑ ΔΑ (ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ) με ορισμένα μόνο : 1) το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α (ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ - άρθρο 125Α) και 2) το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ (ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ - ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ - άρθρα 125Κ και 125ΚΑ). Εξαιτίας λοιπόν μόνον της ανυπαρξίας των οργανικών μονάδων του άρθρου 125ΙΘ του ν.4495 και της μεταβατικής παρ.8 του ισχύοντος άρθρου 125ΚΑ, έχουμε σήμερα το ΤΕΕ να ερμηνεύει σε θολά νερά (περιμένοντας μια ΚΥΑ για τον υπολογισμό προστίμων αντί της διαπιστωτικής που εννοούσε ο νομοθέτης), τους μηχανικούς να υποθέτουν ότι το 5.β ίσως είναι 5.α κλπ. Δηλαδή, με την ίδια «ποιοτική» νομοθέτηση και τις ίδιες οργανικές μονάδες και άρθρα του ν.4495/2017 όπως παλιά, κάνουμε business as usual και μάλιστα χωρίς τη λέξη «ΑΥΣΤΗΡΟΠΟΙΗΣΗ».
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 25 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 1 απάντηση
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.