Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      28

    • Περιεχόμενα

      17.980


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      25

    • Περιεχόμενα

      8.589


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      4.547


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      11.767


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 15/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (ΠΟΛ.1149) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση, βελτίωση και κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν τη φορολογητέα αξία μεταβιβαζόμενων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων εντός σχεδίου, κατά το αντικειμενικό σύστημα» (Β’ 549), της υπό στοιχεία 1129485/479/Γ0013/03.12.1996 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός κατ’ άρθρο 41α του ν. 1249/1982 με αντικειμενικά κριτήρια, αξίας κτισμάτων ακινήτων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1152) και της υπό στοιχεία 1144814/26361/30.12.1998 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός της αξίας γης εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών που δεν έχουν ειδικούς όρους δόμησης με το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1328), όπως ισχύουν. Τροποποίηση της ΠΟΛ 1149.pdf
    4 points
  2. @dimidomo Στην ΤΟΤΕΕ1 γράφει: <<4.2.2.4. Αδιαφανή δομικά στοιχεία σε επαφή με άλλη θερμική ζώνη Τόσο κατά τη μελέτη ενεργειακής απόδοσης, όσο και κατά την ενεργειακή επιθεώρηση γίνεται η παραδοχή ότι οι θερμικές ζώνες δεν είναι μεταξύ τους θερμικά συζευγμένες, δηλαδή δεν ανταλλάσσουν θερμότητα. Συνεπώς τα δομικά στοιχεία που διαχωρίζουν θερμικές ζώνες λαμβάνονται ως αδιαβατικά. 4.2.2.5. Αδιαφανή δομικά στοιχεία σε επαφή με όμορα κτίσματα Παρόλο που ο προσδιορισμός της απαιτούμενης θερμομονωτικής προστασίας των δομικών στοιχείων σε επαφή με όμορα κτίσματα γίνεται θεωρώντας ότι αυτά είναι σε επαφή με τον εξωτερικό αέρα, τόσο στη μελέτη ενεργειακής απόδοσης, όσο και στην επιθεώρηση λαμβάνονται ως αδιαβατικά. Στην περίπτωση που το όμορο κτίσμα θεωρείται λόγω της χρήσης του μη θερμαινόμενος χώρος, τότε γίνεται η παραδοχή ότι το εξεταζόμενο κτίσμα συνορεύει με τον εξωτερικό αέρα προς την πλευρά του όμορου κτηρίου.>> Για να θεωρηθούν τα δομικά στοιχεία αδιαβατικά θα πρέπει να είναι η διπλανή αποθήκη θερμ. ζώνη. -Αν η χρήση του διπλανού χώρου από την οικοδομική άδεια είναι πχ κατάστημα και όχι αποθήκη (ακόμη κι αν προσωρινά χρησιμοποιείται ως αποθήκη) τότε είναι θερμ. ζώνη ακόμη και αν δεν θερμαίνεται/ψύχεται γιατί λόγω χρήσης θα έπρεπε να θερμαίνεται. Δηλαδή ανά πάσα στιγμή για να το χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης σαν κατάστημα πρέπει να το θερμάνει. -Αν η χρήση είναι αποθήκη (μθχ) αλλά θερμαίνεται γιατί έχει σώματα τότε είναι θερμ. ζώνη γιατί έπαψε εκ των πραγμάτων να είναι μθχ. -Αν η χρήση είναι αποθήκη και δεν θερμαίνεται τότε είναι μθχ. Αν λοιπόν είναι θερμ. ζώνη ο διπλανός χώρος τα αδιαφανή και διαφανή λαμβάνονται ως αδιαβατικά. Αν είναι μθχ τότε επειδή έχει περίπτωση τμήματος κτιρίου τότε χρησιμοποίησε την παραδοχή U/2 για τα διαφανή και τα αδιαφανή.
    3 points
  3. Αν έχεις υπέρβαση μέχρι και 50 τμ δεν σε απασχολεί το ποσοστό υπέρβασης. δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση,
    3 points
  4. Ας υποθέσουμε ότι μπαίνουν ως "αυθαιρεσίες" το υπόγειο και η υπέρβαση ύψους, η ΥΔΟΜ δέχεται να εκδώσει στη συνέχεια Ο.Α προσθήκης σε ακίνητο με Υ.Υ (έστω και τακτοποιημένη); Αναφορικά με το πρόσθετο ύψος το οποίο δημιουργήθηκε λόγω της μη επιχωμάτωσης έχουμε την παρ 11 άρθρου 100. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5. Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή υπογείου στη δήλωση, ενώ αυτό ούτε αυθαίρετο είναι ούτε έχει επεκταθεί ώστε να προκύψει Υ.Δ θα πρέπει να τους παραπέμψεις στο πνεύμα του νόμου και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν. 4178-ακόμη και ερωτοαπαντήσεις- όπου αναγράφεται η μη υπαγωγή των λεγόμενων και ως "ντόμινο" αυθαιρεσιών (επισυνάπτω και τη σελίδα 1 των τότε διευκρινίσεων της κ. Λεμπέση για το Ν. 4014). Δηλαδή στους νόμους υπαγωγής καταχωρούμε την πρωτογενή παράβαση και όχι όλες αυτές που θα προέκυπταν αν εξετάζαμε το ακίνητο για έκδοση Ο.Α. Π.χ η Υ.Υ ενδέχεται να προκαλεί και παραβίαση ιδεατού στερεού. Αυτό δεν εξετάζεται. Επιπλέον, αν έχουμε μόνο Υ.Υ δεν θα χρεώναμε και παραβίαση Δ θεωρώντας "ντόμινο' παράβαση λόγω του τύπου Δ=3+0,10 h. Η μη επιχωμάτωση ενδέχεται να οδηγεί σε υπέρβαση ύψους (δεν εξετάζεται αθροιστικά για να βρεθεί η Υ.Υ) ή ενδεχομένως να καθιστά το υφιστάμενο υπόγειο ως χώρο κύριας χρήσης σύμφωνα με τον ΓΟΚ .Αυτές είναι δευτερογενείς παραβάσεις και δεν εξετάζονται για την υπαγωγή. Στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α εξετάζονται όπως ορθώς έχει και η Υπηρεσία επισημάνει. Άλλο υπαγωγή, άλλο-τελείως διαφορετικό πράγμα-η έκδοση Ο.Α. Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει αυθαίρετο υπόγειο, το οποίο έστω ότι πληροί κατά γράμμα τα κριτήρια ορισμού υπογείου κατά ΓΟΚ και στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α δεν θα προσμετρούσε στο ΣΔ. Στην υπαγωγή αυθαιρέτων θα λάβει υπέρβαση δόμησης. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν την διαφορά ανάμεσα σε υπαγωγή αυθαίρετων κατασκευών και στην έκδοση Ο.Α. ΛΕΜΠΕΣΗ 5.1 (page 1).pdf
    3 points
  5. Αγαπητέ συνάδελφε Γιάννη. Έχω γράψει, εδώ στο φόρουμ, πάρα- πάρα πολλές σελίδες και για πολλά θέματα που αφορούν τους συναδέλφους τοπ. μηχανικούς και όχι μόνο. Πιστεύεις λοιπόν πως με την μισή αράδα που έγραψες παραπάνω βελτίωσες την κατάσταση?? βλέπω πως είσαι νέος στο "κουρμπέτι"! Πάρτα λοιπόν όλα από την αρχή. Γράψε, αν χρειαστεί και μία ολόκληρη σελίδα. Κάποιος. πιστεύω, θα καταλάβει (θα ξέρει) και θα απαντήσει. Αρκεί να καταλάβει σε ποιο θέμα θα απαντήσει. Πρέπει όμως, στοιχειωδώς, να έχεις μία γνώση πως χειριζόμαστε, ας πούμε, τα αρχεία και τους χάρτες-σχέδια της "τοπογραφικής υπηρεσίας" σχετικά με τις διανομές του υπ. γεωργίας. Γράψε λοιπόν, με μία λογική σειρά: Τι σου ανέθεσαν να κάνεις (τι πρόβλημα θες να λύσεις)? Τι εργασίες έχεις κάνει μέχρι τώρα και που κόλλησες ?? Και ότι άλλο θέλεις να μάθεις?
    3 points
  6. Άρθρο 36 - Νέα προθεσμία διόρθωσης πρώτων εγγραφών - Δυνατότητα διόρθωσης πρώτων εγγραφών σε περιοχές που είχε λήξει η δυνατότητα αμφισβήτησης ανακριβούς εγγραφής με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη» - Τροποποίηση άρθρου 102 ν. 4623/2019 εδω: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/12752482.pdf
    3 points
  7. Τα σχετικά άρθρα του Ν4030/2011 έχουν καταργηθεί όπως και το ΦΕΚ 465Β/2012 οπότε αφήνω αυτό εδώ.. Το οποίο είναι σε πλήρη συμφωνία με τον ΦΕΚ57Β/2014 Και με τον Ν4495/2017
    3 points
  8. Version X6.2

    80.977 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  9. Βάλε τον αριθμό "1" στις λοιπές κατασκευές και στα σχόλια της γραμμής γράψε σε τι αφορά.
    2 points
  10. γιατί το σύστημα γείωσης αρχίζει από την αρχή της εηε που είναι ο μετρητής και όχι ο πίνακας. Ο δεδδηε που ορίζει το σύστημα γείωσης θέλει να δει ουδετέρωση στο μετρητή του. Σε ιδιωτικά δίκτυα μπορεί να εφαρμοστεί το TN-C σε δημόσια όχι.
    2 points
  11. Γενικότερη απάντηση για τον ΝΟΚ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα έληξε η πρώτη διάσκεψη στο ΣτΕ χωρίς αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει, ότι δεν πρόκειται να βγει αντισυνταγματικές όλες οι διατάξεις του ΝΟΚ, ούτε όλες συνταγματικές, άρα πάμε σε κατ΄ άρθρο παζάρι...
    2 points
  12. 1. Βασικά η "διαφωνία" μας ξεκινάει από το τι λέει το άρθρο 11 Λέει λοιπόν " α) ελέγχου όλων των κατασκευών, για τις οποίες εκδίδεται άδεια δόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ως προς την ορθή εφαρμογή και τήρηση των μελετών σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια" Αυτό μπορεί να διαβασθεί με δύο τρόπους 1. α) ελέγχου όλων των κατασκευών, για τις οποίες εκδίδεται άδεια δόμησης (σ.σ. χωρίς το κόμμα) σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ως προς την ορθή εφαρμογή και τήρηση των μελετών σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια 2. α) ελέγχου όλων των κατασκευών (για τις οποίες εκδίδεται άδεια δόμησης) σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ως προς την ορθή εφαρμογή και τήρηση των μελετών σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια Στο (1) είναι αυτό που λες εσύ και στο (2) είναι αυτό που λέω εγώ... Ρώτα νομικό για το αν μπορεί να διαβασθεί και έτσι... 2. Σοβαρότερο των 15cm θεωρώ πως είναι και το αν έχει κατασκευασθεί ορθά ο φέρων οργανισμός( διατομές στοιχείων ΩΣ, διατομές και πλήθος οπλισμών κλπ). Και άντε πες στην θεμελίωση κάθομαι και τα ελέγχω. (αύριο έχω να ελέγξω μια θεμελίωση 2500μ² με 53 υποστυλώματα, πόσες ώρες θέλω??) Από εκεί και επάνω όμως? Τα αφήνει στο έλεος του Θεού? 3. Βασικά τα ΗΜ δεν είναι θέμα του πολιτικού και του αρχιτέκτονα. Δεν τους πέφτει κανένας λόγος*. Και σαφώς δεν είναι θέμα υποβάθμισης αφού ακόμα και η φορά ανοίγματος μιας πόρτας μπορεί να επιφέρει τον θάνατο... Μήπως ήθελες να πεις του εργολάβου? Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου. Αλλά εργολάβοι είναι και μηχανολόγοι και έχω δει πόση ευαισθησία έχουν για την ποιότητα των αφανών εργασιών ή των μελετών.... Αυτό δεν σημαίνει ούτε πως όλοι οι εργολάβοι ή όλοι οι ΗΜ εργολάβοι είναι κακοί κατασκευαστές... Προφανώς και καμμία ΥΔΟΜ δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω πόρισμα το οποίο της επισημαίνει τέτοιου είδους προβλήματα σε κατασκευή. Και πολύ καλά κάνει.. Αυτό που επισημαίνω είναι πως δεν είναι αυτός ο ορθός τρόπος. Κατ'εμέ, ο ορθός τρόπος είναι μέσα από το άρθρο 48§5 που είναι άλλη διαδικασία από τον έλεγχο δόμησης. * Ο λόγος που μπήκα στην κουβέντα είναι όχι για προσπάθεια υποβάθμισης αλλά καθαρά νομοθεσίας.
    2 points
  13. Σε ότι αφορά τα οικόπεδα με σύσταση καθέτων, από την εμπειρία μου προσυπογράφω ότι οι ΥΔΟΜ δεν δέχονται καμία απόκλιση από το θεωρητικό σχήμα. Θέλουν να φαίνεται το ίδιο συνολικό εμβαδό, καθώς και τα ίδια εμβαδά στα τμήματα καθέτων. Αλλιώς, σε όλες τις περιπτώσεις που έχω προσωπικά αντιμετωπίσει, μου ζητούν την τροποποίηση της σύστασης καθέτου. Να προσθέσω εδώ ότι, σύμφωνα με το νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024, άρθρο 16), πλέον αποκλίσεις έως 2% σε οικόπεδα με κάθετες, δεν αποτελούν εμπόδιο στην μεταβίβαση ενός τμήματος και δεν απαιτείται να συμβληθούν οι έτεροι συνδικαιούχοι σε αυτή την νεότερη καταμέτρηση. Πράγμα που προσωπικά θεωρώ ότι κάποια στιγμή θα οδηγήσει σε εγκύκλιο, στο να δέχονται και οι ΥΔΟΜ αποκλίσεις έως 2% για έκδοση άδειας δόμησης σε κάθετες χωρίς τροποποίηση της σύστασης - Προσωπική άποψη με επιφύλαξη. Επισυνάπτω το εδάφιο του νόμου: β) Σε περιπτώσεις οικοπέδων ή γηπέδων, επί των οποίων έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες, μετρήσεις με απόκλιση εμβαδού έως δύο τοις εκατό (2%) από τις αναγραφόμενες στις πράξεις σύστασης μετρήσεις θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η τροποποίηση ή διόρθωση των πράξεων σύστασης και των τίτλων κτήσης, προκειμένου για τη μεταβίβαση των οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών ή για τη σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτών.
    2 points
  14. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο Νοεμβρίου!
    2 points
  15. Καλημέρα. Αναφέρεται στην εγκύκλιο για το Ν. 4759/20. Πας με ό,τι ήξερες πριν τον Ν. 4759/20 εκτός και αν ορίζεται διαφορετικά στο ΓΠΣ. μέχρι Ε=4.000 τμ -->200 τμ από 4.000 μέχρι και 8.000 --->200+0,02* (Ε-4.000) τμ. Στη δική σου περίπτωση έχεις επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη για χρήση κατοικία (εφόσον αυτή επιτρέπεται στην περιοχή) 200+0,02*2.000=240 τ.μ Για τα γήπεδα της παρ.1 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού, επιδιώκεται, όπως προκύπτει από την ακριβή διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, ο περιορισμός της δόμησης, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των όρων αλλά και των προϋποθέσεων δόμησης που θέτουν τα από 24.5.1985(Δ΄270/1985) και 6.10.1978(Δ΄ 538) π.δ. Εφαρμόζονται οι καθοριζόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης που θέτει ο ν.4759/2020 στα άρθρα 33 και 40, ενώ κατά τα λοιπά οι προβλέψεις των από 6.10.1978 π.δ. και 24.5.1985 π.δ. εξακολουθούν να ισχύουν μόνον κατά το μέρος που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις νέες διατάξεις. Όσον αφορά τα γήπεδα που βρίσκονται μεν σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) αλλά στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού 1 ου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου 3 , αυτά δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του ν.4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού.
    2 points
  16. Πάντα, ή σχεδόν πάντα (δεν είμαι και Θεός άλλωστε), προσέχω.... Αυτό που επισήμανες δεν γράφει κάτι διαφορετικό .... Γράφει για έλεγχο όλων των κατασκευών σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Οι διατάξεις του παρόντος (δηλ. Άρθρο 7 του Ν4030/11 και απόφαση 9875/24.02.12 που προβλέπει η §5), που αφορούν τον έλεγχο των κατασκευών, έχουν καταργηθεί και αντικατασταθεί με νεώτερη νομοθεσία. Βέβαια αν δεν είναι όπως θεωρώ ότι είναι, αυτό που προτείνεις στον συνάδελφο είναι κατά τον έλεγχο να διαπιστώσει αν όλες οι καλωδιώσεις είναι αυτές που προβλέπουν οι μελέτες, όπως και όλες οι διατομές και θέσεις των σωλήνων αποχέτευσης και ύδρευσης, της αντικεραυνικής προστασίας (εφόσον υπάρχει), των χαρακτηριστικών των κουφωμάτων, των σωμάτων θέρμανσης κλπ και εμείς (πλην ΗΜ εννοώ) θα πρέπει να ελέγχουμε αν όλες οι διατομές των οπλισμών και του φέροντος οργανισμού είναι όπως προβλέπει η μελέτη. Αλλά μεγάλα παιδιά είμαστε και αναλαμβάνουμε τις ευθύνες των πράξεών μας.
    2 points
  17. ευτυχισμενος που κανω CAD οχι, ευχαριστημένος ομως ναι , εχω δουλεψει με το 2022, 2024, 2025 γιατι τυχαινει να τα εχουμε αγορασει κατα καιρους. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
    2 points
  18. Καλησπέρα, δεν προβλεπόταν ούτε προβλέπεται ΠΕΑ για ΚΧ γενικότερα. Άρα δεν ανεβάζεις τίποτα στο σχετικό πεδίο της ΗΤΚ, ούτε κάποια επεξήγηση κατά την γνώμη μου, αφού είναι εκ του νόμου προφανές ότι δεν απαιτείται.
    2 points
  19. 500/450 αναλόγως αν είναι εντός/εκτός για Αμμουδάρα Αγ. Νικολάου.
    2 points
  20. 650 για εντός οικισμού Λέυκης, 600 για εκτός.
    2 points
  21. Γιατί να ισχύει κάτι διαφορετικό από ό,τι στα δ.ε. γενικά?
    1 point
  22. @teo2 Περαστικά. Σιδερένιος και άλλο κακό να μη σε βρει. Χαιρόμαστε που επανήλθες και είσαι καλά. Αναφορικά με τη δήλωση υπαγωγής, αν το υπόγειο προβλέπονταν στην άδεια και απλώς δεν επιχωματώθηκε ο περιβάλλων χώρος του, ορθώς ο συνάδελφος δεν το έβαλε στη δήλωση και ορθώς έβαλε μόνο τις επιχωματώσεις/εκχωματώσεις. Σε ό,τι αφορά την υπέρβαση ύψους, αυτή στα πλαίσια της υπαγωγής δεν υφίσταται (υπάρχει άρθρο στο νόμο) καθώς προήλθε από την μη επιχωμάτωση (το γνωστό ξεμπάζωμα στα υπόγεια). Αν κατάλαβα σωστά προ μεταβίβασης τακτοποιήθηκαν όλα και πήρε βεβαίωση περαίωσης. Μετά αγοράστηκε από τον σημερινό ιδιοκτήτη. Ο σημερινός είναι πλέον ο υπόχρεος. Το αν κάποιος-υποθετικά μιλώντας-θα μπορούσε να στραφεί δικαστικώς εναντίον του προηγούμενου ιδιοκτήτη, για παραπλάνηση κλπ είναι ένα άλλο θέμα το οποίο φαντάζομαι ότι δεν θέλει και ο νυν ιδιοκτήτης να το εκκινήσει. Επομένως, η δήλωση θα πρέπει να περιέχει τα στοιχεία του σημερινού ιδιοκτήτη και όχι του προηγούμενου. Τώρα, το θέμα είναι και με το πρόστιμο. Αν τυχόν μπουν αυθαιρεσίες που ίσως δεν είχαν μπει στην προηγούμενη δήλωση (με επεξεργασία της υπάρχουσας) ενδέχεται το πρόστιμο να υπερβεί το 20% και να σε πάει για έγκριση ΣΥΠΟΘΑ, σενάριο απευκταίο. Όσο για την δυνατότητα μπαζώματος θεωρώ ότι γίνεται με το ανάλογο κόστος. Κρίνοντας μόνο από τις φωτογραφίες εκτιμώ ότι μπορεί να επιχωματωθεί μια περιοχή πλάτους 5 μέτρων για να σηκωθεί 30 πόντους και να σε πάει σε ύψος 7,50 μ. Βεβαίως θα πρέπει να μελετηθεί το άρθρο που παραπέμπω για το ύψος σε επικλινές οικόπεδο εντός οριοθετημένου οικισμού.
    1 point
  23. Αυτό αναφέρουν οι οδηγίες της ΑΑΔΕ για POS. https://www.aade.gr/sites/default/files/2023-10/FAQs_POS_el_v2.01.pdf
    1 point
  24. Όχι δεν μπόρεσα να το δηλώσω. Μα το συγκεκριμένο POS το χρησιμοποιούν αρκετοί επαγγελματίες.
    1 point
  25. Δεν το ξέρω αυτό! Απαιτείται; Στην ΑΑΔΕ πάντως βγάζει αυτό:
    1 point
  26. Καλημέρα. Το δώμα είναι και παραμένει κοινόχρηστο. Ο ιδιοκτήτης του δικαιώματος υψούν, εφόσον αυτό δύναται να υλοποιηθεί (λόγω των όρων δόμησης ή εξάντλησης του Σ.Δ ή επιτρεπόμενου ύψους) θα πρέπει να έχει στα χέρια του τροποποίηση σύστασης και μετά θα πάει για ανοικοδόμηση του δικαιώματος. Εδώ έχουμε κάποιον ο οποίος έχει κάνει κατάληψη κοινόχρηστου χώρου αλλά και εντός της "κάθετης" περιοχής δικαιώματος υψούν κάποιου. Ας βρουν σε πρώτη φάση ποιος είναι ο φερόμενος κύριος της αποθήκης για να πράξεις ανάλογα. Αναφέρεις ότι το δικαίωμα υψούν δεν είναι ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Στη σύσταση δεν έχουν δοθεί χιλιοστά για μελλοντική ανοικοδόμηση;
    1 point
  27. Η διαφορά των 15 τ.μ είναι αποδεκτή βάση του άρθρου 39 ν 4495/17 (απόκλιση < ή =5%), αλλά επειδή έχεις κάθετες θα πρέπει να προβείς υποχρεωτικά σε τροποποίηση της ώστε το εμβαδό της κάθε κάθετης να είναι ανάλογο των αρχικών ποσοστών τους
    1 point
  28. Πρώτον, δεν έχω αντιληφθεί τι ακριβώς έγινε με τις δυο δηλώσεις. Υπήρχε μια δήλωση Ν. 4178 και έγινε δεύτερη δήλωση, χωρίς να γίνει μεταφορά της πρώτης στο Ν. 4495/17 ως όφειλε; Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι έγινε περαίωση και αντί για ανάρτηση της ΜΣΕ έβαλε... εφημερίδες. Τρίτον, η αναφορά στη σχετική απόφαση για το άνω του 50% επιφάνειας παταριού συγκριτικά με την επιφάνεια του υποκείμενου χώρου, δεν σημαίνει αυτομάτως ότι απαιτείται ΜΣΕ. Δες και τις άλλες παραγράφους αν δυνάμει αυτών, μπορείς να το απαλλάξεις. πχ. οι παράγραφοι "ι" και "ια": ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο,
    1 point
  29. Δεν υπάρχει λογική σε αυτό που λέει η ΥΔΟΜ. Όταν είναι πάνω ο ανελκυστήρα λειτουργεί μια χαρά ως διάδρομος. Το μόνο πάτημα που έχουν κάποιες ΥΔΟΜ που έχουμε ακούσει ότι δεν το δέχονται είναι ότι αν χαλάσει ο ανελκυστήρας πως θα βγουν. Και η απάντηση είναι ότι θα έρθει να το φτιάξει ο ειδικός. Επίσης οι Θ.Σ. του Υπογείου πως θα βγουν ? Το ίδιο δεν είναι ? Αμα είναι να απαγορεύσουν τελείως τον ανελκυστήρα, που ο ΝΟΚ επιτρέπει, με το έτσι θέλω, γιατί "αν χαλάσει πως θα βγουν από το Υπόγειο?"..... Και τέλος όπως αν χαλάσει το αμάξι θα πάρω ένα ταξί μέχρι να φτιαχτεί έτσι και αν χαλάσει ο ανελκυστήρας θα πάρω ένα ταξί μέχρι να φτιαχτεί. Αυτά από λογικά επιχειρήματα. Από εκεί και πέρα υποβάλετε γραπτό ερώτημα, ζητάτε γραπτή απάντηση και στην συνέχεια ζητάτε να σταλεί το ερώτημα στην αποκεντρωμένη. Είναι απαράδεκτο ότι οι ΥΔΟΜ δυσκολεύουν τους μελετητές να φτιάξουν Θέσεις Στάθμευσης που είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα των αστικών κέντρων. Υ.Γ. Η επιφάνεια της Θέσης στάθμευσης δεν μετράει στην φύτευση ακόμη και αν είναι με διάτρητες πλάκες, μόνο οι διάδρομοι διέλευσης οχημάτων. Αρ. 17 παρ. 2ζ "...Σε κτίρια όπου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου, κατ’ εξαίρεση δύναται να συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης και οι διάδρομοι διέλευσης των οχημάτων, εφόσον επιστρώνονται από διάτρητες πλάκες." Βέβαια αν έχουμε υπαίθριες Θέσεις στάθμευσης μειώνεται η απαιτούμενη φύτευση σύμφωνα με την παρ. 2α του αρ. 17 και τους παρακάτω τύπους
    1 point
  30. και όπως λέγανε και οι πιο παλιοί, αν θες οι γάτες να κυνηγούν ποντίκια, κράτησέ τες διαρκώς πεινασμένες... Καλημέρα @tetris
    1 point
  31. @MG9 Aναφέρεις "όπου διαβάζω ότι απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας εντός 5ετίας σε αυθαίρετο πατάρι". Αυτό το διαβάζεις στην τεχνική έκθεση της δήλωσης ή στο νόμο γενικότερα; Διευκρίνισε, ποια ημερομηνία έγινε η υπαγωγή της δήλωσης και αν αυτή έχει προκύψει εκ μεταφοράς από το ν. 4178. Ποια κατηγορία αυθαιρεσιών είναι και αν όντως προέκυψε απαίτηση Μ.Σ.Ε και αναγράφεται στην Τ.Ε και στο αντίστοιχο πεδίο, τι ακριβώς αναρτήθηκε στην ΜΣΕ για να γίνει η περαίωση, όπως εύλογα ρωτάει και ο συνάδελφος παραπάνω.
    1 point
  32. Τα προστεγάσματα υπήρχαν ανέκαθεν στους κανονισμούς ως στοιχεία του κτηρίου και ανάλογα με το που βρίσκονται (είχαν και) έχουν αντίστοιχους περιορισμούς. Έτσι και στον ΝΟΚ σήμερα περιορίζονται στους κοινόχρηστους χώρους ή στις υποχρεωτικές αποστάσεις από τα όρια (με το άρθρο 16) και στους ακαλύπτους (με το άρθρο 17). Αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύονται σε υποχωρήσεις και σε δώματα του κτηρίου ή ότι πρέπει να τα ονομάσουμε στέγαστρα επειδή κάποιος έγραψε μια άστοχη λέξη σε ένα υπόδειγμα (και κανένας μετά από αυτόν δεν την έλεγξε). Μπορεί να μην είχε κοιμηθεί το βράδυ βρε παιδιά ... έλεος.
    1 point
  33. αφού θα κατεδαφιστεί και θα κατεδαφιστούν υποθέτω όλα γιατί δεν την βάζεις κατηγ 2! υ.γ υπάρχει και η διάταξη του άρθ 94 (σε ισχύ ακόμη) κατά την οποία το καταγγέλλεις ως αυθαίρετο και μετά δηλώνεις με Υ.Δ ότι θα το κατεδαφίσεις σε 1 μήνα καταβάλλοντας 500€
    1 point
  34. μια επισήμανση... μπορεί και ναι το 99,9% αλλά δεν υπάρχει διαδικασία πόσο πρόστιμο θα μπει για μελλοντική πιθανολογούμενη αυθαιρεσία..... (μη δίνουμε ιδέες δηλαδή διότι μπορεί και να το βάλουν σε κάποια εγκύκλιο αν δουν χρήμα να παίζει)
    1 point
  35. Στη ρύθμιση επειδή δεν ήταν ακόμα ξεχωριστό διαμέρισμα μάλλον έβαλε το εμβαδόν όλου του ορόφου (κακώς). Εσύ κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να φτιάξεις ένα σχέδιο που να δείχνει την εμβαδομέτρηση που θα κάνεις για τη σύσταση. Τα σχέδια της ρύθμιση θα τα ανεβάσεις στην ΗΤΚ, αλλά καλό είναι να ανεβάσεις και την δική σου αποτύπωση.
    1 point
  36. Για να σου βγάλουν συντεταγμένες τα disto της σειράς Χ, χρειάζεται ο τρίποδας με το εξάρτημα DST 360 ή 360-X για το Χ6. ΠΡΟΣΟΧΗ κυκλοφορεί το DISTO D5 Package περίπου στο χιλιάρικο, το οποίο έχει μεν τον DST360 τρίποδα αλλά δεν υποστηρίζει τη λειτουργία χωροβάτη για ΧΥΖ, μόνο Ρ2Ρ μέτρηση απόστασης έμμεσα μεταξύ δύο σημείων. Με το κόστος του Χ6 μαζί με τον τρίποδα να κυμαίνεται στα 1700€, βρίσκεις κάποιο φτηνό total station. Δεν αξίζει. Μόνο το S910 είχε εσωματωμένο τριποδάκι όμως είχε χαμηλότερη ακρίβεια και δε βγαίνει άλλο από την εταιρία. Μέχρι να πέσουν οι τιμές ή να μπουν και άλλες εταιρίες στο παιχνίδι με παρόμοια τεχνολογία, αγόρασε ένα απλό laserάκι και κάνε τη δουλεία σου κλασικά με κροκί και διαγώνιες (για διαγώνιες βολεύουν όσα έχουν ακίδα, πχ bosch). Μεγάλου ατού είναι η κάμερα αν χτυπάς ημέρα εξωτερικά.
    1 point
  37. Οι αυθαίρετες κατασκευές οποιασδήποτε χρονικής περιόδου αξιολογούνται βάσει των τότε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων, και όχι των τωρινών. Ο χαρακτηρισμός του χώρου θα γίνει σύμφωνα με τον ΓΟΚ. Άρθρο 2, παρ. 32. Ημιυπαίθριος χώρος είναι ο στεγασμένος χώρος του κτιρίου, του οποίου η μία τουλάχιστον πλευρά είναι ανοιχτή προς τον κοινόχρηστο χώρο ή τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη και οι υπόλοιπες πλευρές του ορίζονται από τοίχους ή κατακόρυφα φέροντα ή μη στοιχεία και χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση ή προσωρινή παραμονή ανθρώπων. Επομένως, ο χώρος που περιέγραψε ο συνάδελφος Alexander Manolopu είναι αυθαίρετος ημιυπαίθριος και το πρόστιμό του υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό όπως ορίζει ο Ν.4495.
    1 point
  38. 1100 και τα 2. Το 2ο που είναι στην Ξάνθη, αν βλέπει στην Καραολή & Δημητρίου τότς 1250 αντί 1100.
    1 point
  39. Πάντως εμένα με χρεώνουν χωρίς να έχω χρήματα μέσα στο λογαριασμό μου. Αυτοί που δε χρεώνονται να κοιτάξουν στο Μητρώο της ΑΑΔΕ αν είναι δηλωμένο το softpos. Χρεώνομαι 5 ευρώ/μήνα, το δηλωμένο iban είναι άλλης τράπεζας.
    1 point
  40. Οπότε όποια αυθαιρεσία δεν αναγράφηκε σε δήλωση υπαγωγής και δεν τακτοποιήθηκε σε συμβόλαια που συντάχθηκαν μεταξύ 29.7. 2011 και 1.5.2024, μπορεί να τακτοποιηθεί χωρίς ακύρωση συμβολαίου. Ο νόμος βεβαίως αναφέρει ότι "εφόσον είναι επιτρεπτή η υπαγωγή" (και εδώ ερχόμαστε εμείς και αυτό που έγραψα χθες...). Αν λοιπόν αφορά παράλειψη του τότε μηχανικού σε ένα ακίνητο (πχ μια λανθασμένη μέτρηση που σήμερα εμείς το μετράμε το κτίριο μεγαλύτερο και φαίνεται λόγω της άρρηκτης σύνδεσης δομικών στοιχείων ότι δεν έχουμε προσθήκη, τότε κάνουμε νέα υπαγωγή και όλα καλά. Αν όμως έχουμε τη νέα γενιά αυθαιρέτων δηλαδή προστέθηκαν αυθαιρεσίες μετά την προηγούμενη υπαγωγή (χάριν παραδείγματος, έστω ότι έγινε το 2014), ο νόμος δεν λέει ότι μπορεί να γίνει η υπαγωγή (το τι θα γίνει στην πράξη θα το διαπιστώσουμε σύντομα...) καθώς αυτή δεν είναι επιτρεπτή.
    1 point
  41. Καλησπέρα, η συμβ/φος έχει δίκιο, εφόσον διαφορές έως και 2% δεν καταγράφονται τότε το σωστό είναι να γράψεις την επιφάνεια του τίτλου δηλ. τα 72τμ διαφορετικά αν ξαφνικά εμφανιστούν τα 72,16 τμ αντιλαμβάνεσαι ότι θα δημιουργηθεί θέμα.
    1 point
  42. Σου συνιστώ να τον ενημερώσεις ότι μπορεί άνετα να απολαύσει την νευρική του κρίση.... Οι πιθανότητες η επόμενη δόση να είναι σημαντικά πιο μεγάλη.... Με αβέβαιο πότε και αν θα πάρετε το οκ από την αρχαιολογία.... (και μερικά χρόνια ή και δεκαετίες δεν είναι σημαντικοί χρόνοι για την αρχαιολογία αφού ασχολούνται με αιώνες) Με αβέβαιο εάν και όταν εγκριθεί αν θα παραμείνει η ίδια αρχιτεκτονική άρα και στατική μελέτη του κτιρίου (συνοπτικά εκ νέου πλήρη άδεια) Με μεγάλες πιθανότητες να χρεωθεί ο ίδιος (αφού βιάζεται) να πληρώσει τα συνεργεία της αρχαιολογίας μέχρι να κάνουν τις δοκιμαστικές τομές για υπόλοιπα ευρήματα κλπ κλπ Συνοπτικά του λες..... Καλό κουράγιο Αν (σου εύχομαι) ξεμπερδέψεις γρήγορα και όχι αυτά που ενδεικτικά ανέφερα να πας με τον ιδιοκτήτη να παίξετε Τζόκερ..... έχετε μεγάλη τύχη
    1 point
  43. Συνάδελφοι καλησπέρα, Για προσωπική μου χρήση ετοίμασα το παρακάτω αρχείο εξουσιοδότησης σε αντιστοιχία με το παλιό τουΝ4495.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ_ΗΤ.doc Τα άρθρα κλπ τα πήρα από την απόφαση "Αποφ-7577/105/21 (ΦΕΚ-334/Β/29-1-21)" αρθρο 5. Αν έχει να προτείνει καποιος διορθώσεις ευχαρίστως. Εγώ προσωπικά θα το ζητήσω με γνήσιο γιατί δυστυχώς έχουμε συναντήσει πολλάκις, όταν δεν εξαιρείται συμπεριλαμβάνεται...
    1 point
  44. Όμως δεν έχει σημασία που δεν έπεσε ο διαχωριστικός τοίχος..αφού έγινε κλειστός χώρος με την τζαμαρία μέχρι πάνω,θα πάρει όλη η επιφάνεια υπέρβαση δόμησης κύριων χώρων.Δεν είναι παράβαση αναλυτικού.😇
    1 point
  45. mikrouli: Όπως πολύ σωστά προανέφερε ο συνάδελφος υπάρχει η απόφαση 30095/9-11-04 όπου αναφέρεται ρητά ότι απαγορεύεται η κατασκευή θερμοκηπίων σε ακίνητα εντός οικισμών. Εξέτασε το ενδεχόμενο τακτοποίησης, αν η εγκατάστασή προϋφίσταται των απαγορευτικών διατάξεων. Για την ηλεκτροδότηση των θερμοκηπίων υπάρχει και η εγκυκλιος 1249/4/-05: Εγκ-1249/4/05 Ε-4/05 Εγκατάσταση και ηλεκτροδότηση θερμοκηπίων (έκδοση οικοδομικής άδειας, αποπεράτωση κατασκευών, βεβαίωση σε περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) Σας γνωστοποιούμε ότι: 1. Για την εγκατάσταση θερμοκηπίων και την απαίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας εκδόθηκε η Αποφ-30095/9-11-04 του Υπουργείου ΥΠΕΧΩΔΕ, που σας διαβιβάσθηκε με το Εγγρ-30094/9-11-04. 2. Για τα θερμοκήπια που κατασκευάζονται χωρίς οικοδομική άδεια σε περιοχές εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών, σύμφωνα με την παρ.2α του Αρθ-2 του ΠΔ-31/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ), όπως ισχύει, όπως αναφέρεται και στη σχετική απόφαση της ως άνω παρ.1, η ηλεκτροδότηση θα γίνεται με την προσκόμιση βεβαίωσης από τον αντίστοιχο φορέα του Υπουργείου Γεωργίας ή της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος ότι αποπερατώθηκαν οι κατασκευές σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη - τύπο. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Α
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.