Μετάβαση στο περιεχόμενο

tasiosvas

Members
  • Περιεχόμενα

    5
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

tasiosvas's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Είναι διαφορετικό νομίζω να αντιμετωπίζεις το σύμπτωμα από το να λύνεις το πρόβλημα. Είναι εύκολο π.χ. να επενδύσεις με ανοξείδωτο εσωτερικά μια καμινάδα και να συγκεντρώνεις τα συμπυκνώματα σε έναν κουβά ή να τα πετάς στην αποχέτευση. Με τον τρόπο αυτό όμως μολύνεις τον υδροφόρο ορίζοντα με ένα μίγμα θειικού οξέως και μετάλλων = αντιδεοντολογικό, παράνομο & αντιοικολογικό.
  2. Ακριβώς. Αναγκαζόμαστε να μιλάμε με όρους της αγοράς και όχι της Πολυτεχνικής κοινότητας. Κι αυτό αναγκαστικά, για να έχουμε τα ίδια σημεία αναφοράς και να επικοινωνούμε χωρίς παρεξηγήσεις και παρανοήσεις. π.χ. όταν μια εταιρεία τύπου Bud...us αναφέρεται στον λέβητα Log..x με απόδοση 92%, ουσιαστικά μιλάει για την απόδοση σε αισθητό φορτίο και αποσιωπεί το θέμα της λανθάνουσας ενέργειας.(χονδρικά 82% απόδοση με αναφορά στην ανώτερη θερμογόνο του φ. αερίου ή 86% για πετρέλαιο). Εμφανίζει έπειτα ένα μοντέλο συμπύκνωσης (για φυσικό αέριο) και μιλάει για απόδοση 106% αναφερόμενη πάλι στο αισθητό φορτίο. Η συμπύκνωση αυτή είναι περίπου 50% δεδομένου ότι θεωρητικά αν στείλουμε ακρετά κρύο νερό (π.χ. 25oC) στον εναλλάκτη καυσαερίων, μπορούμε να δρέψουμε έως και 11% από την συμπύκνωση (100+11 %).
  3. Η απόδοση των λεβήτων (κατά κανόνα) αναφέρεται στην κατώτερη θερμογόνο δύναμη ενός καυσίμου, η οποία σχετίζεται μόνο με την αισθητή ενέργεια (θερμότητα) που εκλύεται κατά την εξώθερμη αντίδραση (κάυση). Σε αντιδιαστολή η ανώτερη θερμογόνος δύναμη αναφέρεται στην συνολική ενέργεια που μπορεί να αποδώσει το καύσιμο υπό την προπόθεση ότι η τελική θερμοκρασία των αντιδρόντων (καυσαέριο) θα "επιστρέψει" στην αρχική θερμοκρασία των προϊόντων (καύσιμο + Ο2 - περίπου θερμοκρασία δωματίου/λεβητοστασίου) (Συνολικη εν.= αισθητή+ λανθάνουσα) Η τελευταία αυτή περίπτωση "αποφεύγεται" καθώς αν απάξουμε όλη τη διαθέσιμη θερμική ενέργεια των καυσαερίων, η θερμοκρασία τους κατέρχεται κάτω από το επίπεδο συμπύκνωσης με σχηματισμό νερού+SOx = Θειικό οξυ - εξαιρετικά διαβρωτικό ακόμα και για τα "ανοξείδωτα" μέταλλα καμινάδων & λεβήτων. Η διαδικασία της συμπύκνωσης είναι αυτή που απελευθερώνει την λανθάνουσα ενέργεια (συμπύκνωσης). Ως σήμερα οι απανταχού της γης λεβητοποιοί θεωρούσαν δεδομένο ότι ένα τμήμα της θερμικής ενέργειας "πρέπει" να πεταχτεί ως θερμικό απόβλητο προκειμένου να γλιτώσουν οι λέβητες από τη διάβρωση των συμπυκνωμάτων. Όταν τώρα το κάυσιμο (π.χ. LPG- μίγμα προπανίου) δεν περιέχει θείο, ή έχει πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις (π.χ. φυσικό αέριο) τότε παρουσιάζεται η πιθανότητα αξιοποίησης της ανώτερης θερμογόνου δύναμης του καυσίμου. Τότε σε σύγκριση με την 100% αξιοποίηση της κατώτερης θερμογόνου δύναμης, μπορούμε να δούμε την απόδοση να ανεβαίνει στο 101, 102, 103.....% ανάλογα με το βαθμό επίτευξης συμπύκνωσης. Εναλλακτικά αν διαθέτουμε ένα υλικό ανθεκτικό στη διάβρωση (όπως το κεραμεικό) μπορούμε και πάλι να μιλάμε για συμπύκνωση και αύξηση της απόδοσης πάνω από το 100% σε αναφορά πάντα με το σύστημα που σχετίζεται με την κατώτερη θερμογόνο δύναμη του καυσίμου. Συγγνώμη γα την πολυλογία. Ελπίζω να είναι κατανοητός ο τρόπος έκφρασής μου..
  4. Συγγνώμη για την παραβίαση, όντως δεν είχα διαβάσει τους όρους. Περί προδιαγραφών δύσκολο αν δεν έχω λεπτομέρειες της εγκατάστασης (τουλάχιστον τα kW του λέβητα). Ως προς την περιγραφή της εφαρμογής: Ο κεραμεικός εναλλάκτης καυσαερίων τοποθετείται εξωτερικά, δίπλα στον λέβητα. Τα καυσαέρια οδηγούνται εντός του, κι από εκεί στην (πλαστική PP) καμινάδα. Ταυτόχρονα η επιστροφή του νερού είτε ολόκληρη, είτε ένα by pass+ κυκλοφορητής, οδηγείται στον εναλλάκτη, πριν "πέσει" πίσω στον λέβητα κι εκεί προθερμαίνεται κερδίζοντας ένα ΔΤ= 10C. Εάν η επιστροφή είναι αρκετά κρύα (κάτω από 50οC) το φαινόμενο της συμπύκνωσης των καυσαερίων εντείνεται (πράγμα που είναι επιθυμητό) και ο συνολικός β.α. ανεβαίνει πάνω απο το 100% (για πετρέλαιο max 106% & για φ.α. 111%). Ουσιαστικά το κεραμεικό επιτρέπει ακόμα και σε ένα λέβητα πετρελαίου, παλαιάς τεχνολογίας να γίνει λέβητας συμπύκνωσης.
  5. Υπάρχει η πιθανότητα τοποθέτησης εσωτερικά πλαστικού αγωγού προπυλενίου (PP). Αυτό φυσικά απαιτεί εναλλάκτη καυσαερίων, ο οποίος χαμηλώνει πολύ την τελική θερμοκρασία των απαερίων και ταυτόχρονα επιφέρει σημαντική μείωση του κόστους καυσίμων. (*****, ****** edit Διαγραφή των συνδέσμων) Το συνολικό κόστος φυσικά είναι λίγο μεγαλύτερο από την αντκατάσταση της καμινάδας, όμως είναι αυτοσβεννύμενο και το κτίριο γίνεται και "πράσινο"...καθώς οι εκπομπές μειώνονται κατακόρυφα. Παρακαλώ, για να μην παραβιάζεται ο κανόνας περί διαφημίσεων, μην εισάγετε συνδέσμους, παρά μόνο εάν παραπέμπουν σε καθαρά τεχνικά στοιχεία. CostasV
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.