-
Περιεχόμενα
2 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Days Won
1
Κυριακος Σταμελος last won the day on Φεβρουάριος 8 2020
Κυριακος Σταμελος had the most liked content!
Profile Information
-
Επάγγελμα
Ιδιώτης-Μη μηχανικός
-
Ειδικότητα
Διπλ. Χημικός Μηχανικός
Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Κυριακος Σταμελος's Achievements
Newbie (1/15)
7
Φήμη στην κοινότητα
-
Κυριακος Σταμελος changed their profile photo
-
Οι συντονισμένες παρεμβάσεις της ομάδας ΜΗΝ στην διαβούλευση για το Ασφαλιστικό Ν/Σ Α. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ.ΕΛΠΠ) ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ τ.ΤΣΜΕΔΕ/ΕΦΚΑ Εσφαλμένη εφαρμογή του υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης εκ του κλάδου ΕΛΠΠ – Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και των εφαρμοστικών του Εγκυκλίων, εξαιτίας της οποίας παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας και δημιουργείται καθεστώς άνισης μεταχείρισης μεταξύ των ασφαλισμένων του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ.Κύριε Υπουργέ όλο αυτό το κομμάτι της σύνταξης που αφορά χιλιάδες Μηχανικούς ειδικά Ελεύθερους Επαγγελματίες και όχι μόνον τους αδικεί κατάφωρα αφού ο νόμος Κατρούγκαλου 4387/16 για το τμημα της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ σχεδιάστηκε με απόλυτη προχειρότητα και σειρά λαθών. Παρατήρηση Νο.(1). Η ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ.ΕΛΠΠ) αποτελεί ουσιαστικώς μία ειδική πρόσθετη συνταξιοδοτική παροχή, καταβαλλόμενη από τον κλάδο κύριας σύνταξης του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε με χαρακτηριστικά αναδιανεμητικής σύνταξης . Είχε δικό της ξεχωριστό και διακριτό σύστημα εισφορών και όχι πρόσθετο ποσοστό επί των εισφορών της κύριας σύνταξης . Οι Μηχανικοί ηταν υποχρεωτικώς ασφαλισμένοι στην ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (τ. ΕΛΠΠ) . Η δεξαμενή λοιπον της ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ τροφοδοτείτο 1. Από τις πρόσθετες εισφορές των Μηχανικών υπερ Ειδκής Προσαύξησης 2. Από τα ποσοστά 2% κοκ υπερ ΤΣΜΕΔΕ για όλες τις μελέτες που υλοποιούσαν , ποσά που στην ουσία ηταν εισφορές (βλεπε συμβολαιογράφους) 3. Από την ευρωστία του ταμείου αφού μέχρι την κρίση υπήρχε αναλογία εργαζομένων/συνταξιουχων Μηχανικών 7/1 και στην περίοδο της κρίσης 3κ1/2/ προς 1, με αποτέλεσμα το Ταμείο να παρέχει συνταξιοδοτική παροχή στους Συνταξιούχους Μηχανικούς σύμφωνα με τον πινακα (2) , και χωρίς καμία επιβάρυνση του Κρατικού Προυπολογισμού. Η αναλογιστική μελετη λοιπον που έπρεπε να γίνει ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΡΧΗ , δεν έγινε ποτέ.!!!! Να τονισθεί ότι η εν λόγω συνταξιοδοτική παροχή δεν έχει καμία σχέση με τον 4387/16 αφού ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 1979 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015. Με αυτήν την έννοια ως προς αυτήν την σύνταξη δεν υπάρχουν παλαιοί ασφαλισμένοι προ του 4387/16 (13/05/2016) και νέοι ασφαλισμένοι μετά τον 4387/16. Παρατηρηση Νο (2) Μετά τις αποφάσεις του ΣΤΕ 1888,1890 της 4 Οκτωβρίου 2019 έχουμε τα εξής δεδομένα 1. Η ιδρυση του ΕΦΚΑ είναι συνταγματική των εργαζομένων , των συνταξιούχων. Αναφέρει ότι είναι σύμφωνος με το Συνταγμα και την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας η δημιουργία ενός φορέα για όλους ανεξαιρέτως ιδιότητας καθώς αντιμετωπίζουν όλοι τους ιδιους ασφαλιστικούς κινδύνους (γήρας , ασθένειες , θάνατος) 2. Εκρινε συνταγματικό τον επαναυπολογισμό των συντάξεων των ήδη συνταξιούχων, ώστε να επωμισθούν και αυτοί και όχι μόνον οι νέοι συνταξιούχοι και οι νυν ασφαλισμένοι το βάρος της επιχειρούμενης μεταρρυθμίσεως, για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και διαγενεακής ισότητας και αλληλεγγύης∙ δεδομένου ότι και αυτοί ωφελούνται εξ ίσου από την επιδιωκόμενη, με την επιχειρούμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση, διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος, τη διατήρηση δηλαδή της ικανότητάς του να χορηγεί συντάξεις στους υφιστάμενους και στους μελλοντικούς συνταξιούχους. 3. Εκρινε συνταγματικό τον επαναυπολογισμό και διατύπωσε με σαφήνεια ότι στο νόμο Κατρούγκαλου υπάγονται και οι παλαιοί και νέοι και οι μελλοντικοί συνταξιούχοι , ανεξάρτητα πότε ξεκίνησε ο ασφαλιστικός τους βίος καθώς θεωρεί το ΣΤΕ ότι όλοι εξίσου και αναλογικά πρέπει να επωμισθούν το βάρος για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος στο πλαίσιο της αλληλεγύης των γενεών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πλέον δεν υπάρχουν παλαιοί και νέοι Συνταξιούχοι Μηχανικοί αλλά όλοι αντιμετωπίζονται με τις ίδιες αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Μετά τον επαναυπολογισμό όλων των συντάξεων των Μηχανικών το ποσό της Σύνταξης απαρτίζεται από τρία ποσά την Εθνική Σύνταξη , την Ανταποδοτική Σύνταξη και την Προσωπική Διαφορά (όπου αυτή είναι διάφορη του μηδενός). Θα πρέπει να τονισθεί ότι η Ειδική Προσαύξηση είναι συνεχεια του ΕΛΠΠ , ξεκίνησε το 1977 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015 ημερομηνία πριν τις 13/05/2016 της έναρξης του νόμου Κατρούγκαλου. Με τον 4387/16 αλλά και τον επαναυπολογισμό των συντάξεων των ήδη συνταξιούχων προκύπτει ενιαίος υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης της Ειδικής Προσαύξησης που είναι γινόμενο τριών πραγμάτων α) του ασφαλιστέου συντάξιμου ποσού της Ειδικής Προσαύξησης β) των ανταποδοτικών μονάδων επιπλέον εισφοράς γ) του συντελεστή 0,075 Οι ανταποδοτικές μονάδες επιπλέον εισφοράς προκύπτουν από τις ημέρες εργασίας που ο ασφαλισμένος στον ασφαλιστικό του βίο έδινε πρόσθετο αυξημένο ασφάλιστρο. Στην προκειμένη περίπτωση 12% ( για όλες τις δυνατές περιπτώσεις έχουμε 12%, 14%, 19,33%) . Ο μαθηματικός τύπος για τις ανταποδοτικές μονάδες επιπλέον εισφοράς είναι ίδιος για όλους τους Συνταξιούχους Μηχανικούς παλαιούς και νέους στα πλαίσια της ισότητας και της αναλογικότητας. Μετά τον επαναυπολογισμό που κριθηκε συνταγματικός, στον ασφαλιστέο συντάξιμο μισθό της Ειδικής Προσαύξησης υπάρχουν τρεις σημαντικές αποκλίσεις , τρεις διαφορετικοί τρόποι υπολογισμού του Συντάξιμου Μισθού της Ειδικής Προσαύξησης καταρρίπτοντας κάθε έννοια ισότητας και της αναλογικότητας . Α)κατηγορία. Παλαιοί Συνταξιούχοι Μηχανικοί προ του 4387/16 Β) κατηγορία. Νέοι Συνταξιούχοι Μηχανικοί με τον 4387/16 Ελεύθεροι Επαγγελματίες , (αλλά και αυτούς που ηταν μισθωτοί , αλλά την περίοδο της κρίσης 2007-2015 ηταν Ελ.Επ.) Γ) κατηγορια. Μισθωτοί Μηχανικοί με τον 4387/16 την περίοδο 2002-2015 και ειδικότερα την περίοδο 2007-2015. Για την (Α) Κατηγορία Συγκεκριμμένα με ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 30/06/2017 , πολύ μετά την 13/05/2016 του νόμου 4387/16 νΚατρούγκαλου για προστασία των Συντάξεων Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 26083/887/7.6.2016 (ΦΕΚ 1605/Β’) υπουργικής απόφασης «Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων – Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων» οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) – ΚΥΑ – Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης . Σε αυτήν την ΚΥΑ οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) αναφέρει ρητά ότι ο συντάξιμος ασφαλιστέος μισθός για την Ειδική Προσαύξηση είναι 1524,60 . Το ποσό αυτό αφορά ολους τους παλαιούς Συνταξιούχους Μηχανικούς τόσο μισθωτούς όσο και Ελεύθερους Επαγγελματίες. Τα ποσά ασφαλιστέος συντάξιμος μισθός για κύρια 1146,32 και ασφαλιστέος συντάξιμος μισθός για Ειδική Προσαύξηση 1524,60 προέκυψαν από επιστημονική μελέτη στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων με συμμετοχή και επιστημονικών φορέων του ΕΦΚΑ , του τ.ΤΣΜΕΔΕ κοκ. Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε αποδεκτή πλήρως την μελέτη και εξέδωσε την ανωτέρω ΚΥΑ , αλλά και η τωρινή Κυβέρνηση της ΝΔ υιοθέτησε πλήρως την συγκεκριμένη ΚΥΑ και επαναυπολόγισε τις συντάξεις των Συνταξιούχων Μηχανικών για την ανταποδοτική της Ειδικής επί του ποσού των 1524,60 . Σας επισυνάπτεται συνταξιοδοτική απόφαση Επαναυπολογισμού Σύνταξης Μηχανικού και ανάλυση των ποσών. Ετσι 30.000 Παλαιοί Συνταξιούχοι Μηχανικοί και Μισθωτοί και Ελεύθεροι Επαγγελματίες υπολογίζουν την ανταποδοτική τους σύνταξη για την ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ επί του ποσού των 1524,60 που είναι απολύτως σωστή. Για την (Β) Κατηγορία Και εδώ γίνεται η τεράστια διάκριση στους νέους Συνταξιούχους Μηχανικούς . Συγκρίνοντας έναν Ελεύθερο Επαγγελματία Παλαιό Συνταξιούχο πριν τον 4387/16 και έναν Ελεύθερο Επαγγελματία Νέο Συνταξιούχο με τον 4387/16 , με τις ίδιες ακριβώς ασφαλιστικές εισφορές για 40 χρόνια , με τον ίδιο ακριβώς ασφαλιστικό βίο για 40 χρόνια !!! να καταρρίπτεται κάθε έννοια της ισότητας και της αναλογικότητας , αφού στον νέο Συνταξιούχο Μηχανικό εφαρμόζει την εγκύκλιο Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 υπολογισμού της Ειδικής Προσαύξησης του πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 και παίρνει εσφαλμένα !!! σαν συντάξιμο ασφαλιστέο ποσό για Ειδική Προσαύξηση το συντάξιμο ασφαλιστέο ποσό της Κύριας Σύνταξης που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ασφαλιστέο μισθό της Ειδικής Προσαύξσης που για τον Ελ.Επ κατά μέσο όρο είναι 960 ευρώ , ενώ στον Παλαιό κάνει χρήση της ΚΥΑ οικ.52331/1861/30.6.2017 (ΦΕΚ 2379/Β’12.7.2017) που εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2017 και βάζει το ποσό των 1524,60 που βεβαίως είναι σωστό αφού στηρίζεται σε επιστημονική μελέτη και έχει γίνει πλήρως αποδεκτή από την παρούσα Κυβέρνηση και από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης . Το αποτέλεσμα είναι να προκύπτει διαφορά συντάξιμου ποσού εις βάρος του νέου Συνταξιούχου Μηχανικού μειωμένη κατά 59% στην ανταποδοτική σύνταξη της Ειδικής Προσαύξησης και σε ποσά στη τελική σύνταξη από 180 ευρώ έως 280 ευρώ για μια συνταξιοδοτική παροχή που ξεκίνησε το 1977 και ολοκληρώθηκε πολύ πριν την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, κάνοντας σαφή διάκριση παλαιών και νέων συνταξιούχων Μηχανικών και παραβαίνοντας τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτονται αναλυτικά παραδείγματα. Για την (Γ) Κατηγορία Πέραν τούτου είναι και πλήρως εσφαλμένη η επιλογή για ασφαλιστέο Συντάξιμο μισθό Ειδικής Προσαύξησης μέσω της εγκυκλίου Φ.80000/οικ.9187/183/14.2.2018 να παίρνει το Συντάξιμο μισθό της Κύριας Σύνταξης αφού παράγει σειρά λαθών υπέρ κάποιας ομάδας Μισθωτών οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει παραπάνω εισφορές για τον κλάδο της Ειδικής Προσαύξησης και πετσοκόβοντας την συνταξιοδοτική παροχή για άλλους. Συγκεκριμένα το υπολογιστικό μοντέλο του νόμου Κατρούγκαλου παίρνει για τον υπολογισμό του Συντάξιμου μισθού της Κύριας την περίοδο από το 2002 εως την ημερομηνία που πρόκειται να κάνει κάποιος αίτηση συνταξιοδότησης. Ας υποθέσουμε κάποιος Μισθωτός κάνει αίτηση το 2020 για σύνταξη και έχει συντάξιμο μισθό 2500 ευρώ. Εδώ γίνεται το εξής παράλογο . Σύμφωνα με τον Πίνακα 1 που δείχνει αναλυτικά τις εισφορές για Ειδική Προσαύξηση την περίοδο από το 01/01/2002- 31/12/2015 (ημερομηνια λήξης της Ειδικής Προσαύξησης) φαίνεται ότι από 01/01/2007 έως 31/12/2015 οι μισθωτοί και οι Ελεύθεροι επαγγελματίες πληρώνουν ακριβώς ίδιες εισφορές , αφού η εργοδοτική εισφορά καταργήθηκε με την ίδρυση του κλάδου της Επικουρικής Σύνταξης από το ΤΣΜΕΔΕ την 01/01/2007. Ετσι για 9 συνεχόμενα χρόνια δίνουν ακριβώς τις ίδιες εισφορές. Ακόμη από το 01/01/2016 έως 31/12/2020 που ο υποψήφιος Μηχανικός θα κάνει αίτηση Συνταξιοδότησης , δίνει μηδενικές εισφορές , προσοχή μηδενικές εισφορές . Πάρα ταύτα τα τελευταία 14 χρόνια που ο εν λόγω μισθωτός έχει ίδιες εισφορές με τον ΕΕ ή μηδενικές εισφορές για την Ειδική Προσαύξηση θα καρπωθεί πολύ μεγάλο ποσό ανταποδοτικής Σύνταξης αφού το γινόμενο θα πολλαπλασιασθεί επί 2500 ευρώ δηλαδή 260% μεγαλύτερο ποσό για την Ειδική από τον ΕΕ, και σε ποσά 750 ευρώ , 850 ευρώ και πάει λέγοντας. Το πρόβλημα προκύπτει και από τον λόγο ότι πρόκειται για μια συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει (31/12/2015) , ενώ ο συντάξιμος μισθός της Κύριας Σύνταξης δυνητικά μεγαλώνει . Πρόκειται για τεράστιο σφάλμα που βαρύνει αδίκως τον κρατικό Προυπολογισμό και τον προυπολογισμό του ΕΦΚΑ.!!!! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 1. Ο πολλαπλασιασμός επί ενός σταθερού συντάξιμου ασφαλιστέου τεκμαρτού ποσού (1524,60) για όλους ανεξαιρέτως τους Μηχανικούς Παλαιούς και Νέους για μία συνταξιοδοτική παροχή που έχει λήξει προ του ν. 4387/16 , είναι στη σωστή λογική , σε συμφωνία με το σκεπτικό του ΣΤΕ , κατανέμει τίμια την παροχή της Ειδικής , αφού να λεχθεί ότι ο μισθωτός συλλέγει περισσότερες μονάδες ανταποδοτικής εισφοράς δηλαδή τον δεύτερο συντελεστή του γινομένου στη ρουτίνα υπολογισμού αφού αυτό γίνεται με 19,33% συντελεστή για τους μισθωτούς και όχι 12% συντελεστή που έχουν οι ΕΕ. Να τονισθεί ότι οι εισφορές υλοποιούνταν επί του ιδιου υποτιθέμενου (συντάξιμου) μισθού για όλους ανεξαιρέτως με το ίδιο ακριβώς σύστημα .Επαναλαμβάνεται ότι η εν λόγω συνταξιοδοτική παροχή δεν έχει καμία σχέση με τον 4387/16 αφού ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 1979 και ολοκληρώθηκε στις 31/12/2015. Με αυτήν την έννοια ως προς αυτήν την σύνταξη δεν υπάρχουν παλαιοί ασφαλισμένοι προ του 4387/16 (13/05/2016) και νέοι ασφαλισμένοι μετά τον 4387/16/.2. Η οδυνηρή περικοπή του 75% στην Ειδική Προσαύξηση , συνιστά ανεπίτρεπτη μείωση και όχι προστασία της σύνταξης, 3. Η έκδοση μεταβατικών Συνταξιοδοτικών αποφάσεων για αυτήν την περίπτωση θα ήταν πιθανόν στο σωστό δρόμο. 4. Οποιαδήποτε εναλλακτικά σκέψη του Υπουργείου για διαφορετική μαθηματική λύση που θα βελτίωνε την κατάσταση που με προχειρότητα και ολέθρια λάθη δημιούργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση θα ήταν ευρέως αποδεκτή στον Επιστημονικό Χώρο των Μηχανικών Β. ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ Ή ΘΕΛΕΛΙΟΜΕΝΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΙΩΜΑ ΠΡΟ ΤΗΣ 13/05/2016 (4387/16) Οποιοδήποτε από τα δύο να ισχύει διότι υπάρχουν Μηχανικοί που είχαν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό Δικαίωμα στο ΤΣΜΕΔΕ από το 2012 και περίμεναν το ηλικιακό, για παράδειγμα κάποιος θα μπορούσε να συμπληρώσει το ηλικιακό στις 17/05/2016 , εχοντας στην πλάτη του 40 ασφαλιστικά χρόνια. Με περίτεχνους τρόπους εξαφανίστηκε τόσο η περιουσία και η αυτοτέλεια του ταμείου όσο και οι επιπρόσθετοι πόροι που πληρώνονταν απευθείας από τους εργολήπτες και τους μελετητές. Το αποτέλεσμα των πράξεων αυτών είναι η εξαϋλωση των συντάξεων στα επίπεδα των 1000 ευρώ έπειτα από 42 χρόνια εργασίας έναντι των 1400 καθαρών που εισπράττουν όσοι βγήκαν στην σύνταξη έως τις 12/5/2016. Και ερωτάται εύλογα κανείς γιατί εξακολουθεί να υπάρχει η διάκριση των συνταξιούχων προ και μετά τις 12/5/2016, ειδικά δε όσων είχαν ήδη κατοχυρώσει και θεμελιώσει το δικαίωμά τους κατά πολύ νωρίτερα. Και επειδή είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν νέες αγωγές παρακαλώ όπως προστεθεί στο άρθρο 29 παρ 3α ειδική διάταξη ως ακολούθως : «Από 1.10.2019 οι συντάξεις πλην όσων χορηγούνται από τον ΟΓΑ , που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους σύμφωνα με τις διατάξεις μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016, υπολογίζονται εκ νέου σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8. Από 1.10.2019, καταβάλλονται τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις στη σύνταξη. Αν το ποσό των συντάξεων αυτών όπως επανυπολογίζεται είναι μικρότερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το ποσόν της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος έχει θεμελιώσει η έχει κατοχυρώσει το συνταξιοδοτικό δικαίωμα (οποιοδήποτε από τα δύο) πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016 και υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016 σύμφωνα με τη γενική αρχή περί ασφάλειας δικαίου, ο ασφαλιστικός φορέας υποχρεούται να εφαρμόσει αυτεπαγγέλτως τις ευμενέστερες προϋποθέσεις, είτε είναι νεότερες είτε παλαιότερες με βάση τους κανόνες των επί μέρους ταμείων όπως ίσχυαν. Ως αποτέλεσμα από 1.10.2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων σύμφωνα με τις διατάξεις πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016, είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4α του άρθρου 8. Στην περίπτωση που η προσωπική διαφορά που προκύπτει είναι μεγαλύτερη από την προσωπική διαφορά που προέκυπτε από τον επανυπολογισμό της σύνταξης με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται έως το ύψος της προσωπικής διαφοράς που προκύπτει με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και το υπόλοιπο ποσόν εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο ως υπερβάλλουσα διαφορά.»