Μετάβαση στο περιεχόμενο

Keyser Söze

Members
  • Περιεχόμενα

    18
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Keyser Söze's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Helpful Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

5

Φήμη στην κοινότητα

  1. Καλημέρα Συνάδελφοι, με την Παρ. 1 του Άρθρ. 47 του Ν. 5106 τροποποιήθηκε η Παρ. 4 του Άρθρ. 26 του Ν. 4067 (ΝΟΚ) και συγκεκριμένα: 1) Παρατάθηκε η προθεσμία προσαρμογής των υφισταμένων κτηρίων στις απαιτήσεις προσβασιμότητας μέχρι και την 31/5/24 2) Αφαιρέθηκε η φράση "...άλλως τα κτίρια καθίστανται αυθαίρετα." Έτσι, η Παρ. 4 του Άρθρ. 26 του Ν. 4067 (ΝΟΚ) ισχύει πλέον ως εξής: "Στα υφιστάμενα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου κτίρια, που στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού, όπως χώροι συνεδρίων, εκθέσεων, μουσείων, συναυλιών, αθλητικών ή πολιτιστικών συγκεντρώσεων, ναοί, θέατρα, κινηματογράφοι, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, κέντρα διασκέδασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες αναμονής επιβατών, τράπεζες, ανταλλακτήρια, χώροι προσωρινής διαμονής, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, δικαιοσύνης και σωφρονισμού, γραφείων και εμπορίου, βιομηχανίας και βιοτεχνίας, καθώς και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων, επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Οι διαμορφώσεις που αναφέρονται στην παρούσα γίνονται σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών της απόφασης της παρ. 9 και ολοκληρώνονται μέχρι την 31η.5.2024, με την επιφύλαξη της παρ. 10 για τα κτίρια όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με την προϋπόθεση ότι δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Η αναστολή των κυρώσεων ισχύει αναδρομικά από την 1η.1.2021. Για τα κτίρια όπου στεγάζονται φορείς της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 η αναστολή των κυρώσεων ισχύει σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της παρ. 10. Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται απαιτούμενη συναίνεση των συνιδιοκτητών, οι ανωτέρω διαμορφώσεις δύναται να πραγματοποιηθούν από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας του άρθρου 19 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από: α) πρόσκληση των λοιπών συνιδιοκτητών για τη διατύπωση απόψεων προς την Επιτροπή, τα αποδεικτικά κοινοποίησής της β) τεχνική έκθεση μηχανικού, με την οποία τεκμηριώνεται ότι η προτεινόμενη διαμόρφωση δεν παρεμποδίζει τη λειτουργία των κοινόχρηστων μερών της πολυκατοικίας και των ιδιοκτησιών και γ) μελέτη στατικής επάρκειας, που αποδεικνύει τη στατική επάρκεια του κτιρίου μετά τις προβλεπόμενες διαμορφώσεις. Αν από την μελέτη στατικής επάρκειας προκύψει ότι απαιτούνται στατικές ενισχύσεις, αυτές πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη του ενδιαφερομένου, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός του χώρου που έχει την υποχρέωση διαμορφώσεων Ειδικά για τα υφιστάμενα κτίρια που μνημονεύονται στην παρούσα, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η πρόβλεψη ανελκυστήρα με τις ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου που προβλέπει το πρότυπο ΕΛΟΤ-ΕΝ 81-70 «Κανόνες ασφάλειας για την κατασκευή και την εγκατάσταση ανελκυστήρων Ειδικές εφαρμογές για ανελκυστήρες επιβατών και αγαθών Μέρος 70: Προσιτότητα σε ανελκυστήρες ατόμων περιλαμβανομένων και ατόμων με ειδικές ανάγκες» για έναν χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου και ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών. Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου και γραφείων, εκτός των κτιρίων που στεγάζουν γραφεία υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου φορέα, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτης και δεύτερης βαθμίδας, καθώς και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από εκατό (100) τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Ειδικότερα θέματα που αφορούν στην προσαρμογή των παραπάνω κτιρίων ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού." Κατόπιν επικοινωνίας με το Μητρώο Ελεγκτών Προσβασιμότητας του ΤΕΕ, καθώς η επικοινωνία με το Γραφείο Μελετών ΑΜΕΑ του ΥΠΕΚΑ δεν ήταν δυνατή, με πληροφόρησαν ότι: α. H φράση "...άλλως τα κτίρια καθίστανται αυθαίρετα." αφαιρέθηκε για να μην παρεμποδίζονται οι συμβολαιογραφικές πράξεις ακινήτων που δεν είχαν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας β. Δεν υπάρχουν κυρώσεις, αφού αφαιρέθηκε η φράση, αλλά υπάρχουν συνέπειες όπως: βα. Οι υπηρεσίες δόμησης δεν εκδίδουν διοικητικές πράξεις εκτέλεσης εργασιών σε ακίνητα που δεν έχουν προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις προσβασιμότητας ββ. Απαγορεύεται η έκδοση βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης σε ακίνητα που δεν έχουν προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις προσβασιμότητας Αναρωτιέμαι ως προς τα εξής: 1. Σε ποιές διατάξεις στηρίζονται οι συνέπειες των βα και ββ ; (έψαξα αλλά δε βρήκα κάτι πάνω στο οποίο να στηρίζονται οι συνέπειες) 2.α. Η φράση "Η αναστολή των κυρώσεων ισχύει αναδρομικά από την 1η.1.2021" σημαίνει ότι όσα υφιστάμενα κτήρια προσαρμοσθούν μέχρι την 31/5/24 θα απαλλαγούν από όλες τις κυρώσεις για τα χρονικά διαστήματα που η φράση ήταν σε ισχύ ενώ σε όσα δεν προσαρμόσθηκαν μέχρι την 31/5/24 θα επιβληθούν σωρευτικά για τα χρονικά διαστήματα που η φράση ήταν σε ισχύ ; 2.β. Ποιές ήταν οι κυρώσεις για τα χρονικά διαστήματα που η φράση ήταν σε ισχύ ; Τι είδους πολεοδομική αυθαιρεσία είναι η μη προσαρμογή με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας ;
  2. Καλημέρα Συνάδελφοι, μονοκατοικία 2 επιπέδων πρόκειται να πωληθεί. Το δεύτερο επίπεδο έχει κάποια κουφώματα με φθορές-θραύσεις. Μόνο το πρώτο επίπεδο είναι οκ. Σύμφωνα με την Περ. ε της Παρ. 6 της Εγκυκλίου ΑΠ ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/111748/705/2020 απαγορεύεται η έκδοση ΠΕΑ: "για κάθε κατασκευή (για να θεωρηθεί μια κατασκευή κτίριο πρέπει να είναι ολοκληρωμένη, άρτια και να μπορεί να επιτελέσει τη λειτουργία για την οποία προορίζεται) που ενώ η πολεοδομική του χρήση εμπίπτει στις κατηγορίες κτιρίων που απαιτείται / προβλέπεται κατανάλωση ενέργειας για τη ρύθμιση των εσωτερικών κλιματικών συνθηκών - προκειμένου να διασφαλιστεί η άνεση των χρηστών τους, εντούτοις λόγω της ειδικής κατάστασης που βρίσκεται, δεν πληροί την έννοια του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας κατά τον ορισμό του άρθρου 2 του σχετ. α' και ως εκ τούτου δε νοείται ως κτίριο (στην κατάσταση που βρίσκεται), όπως σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κλειστό διαμορφωμένο κέλυφος. Σε αυτή την περίπτωση δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή κατασκευή ή ερειπωμένο κτίσμα), όμως απαιτείται να εκδοθεί σχετική βεβαίωση ότι εμπίπτει στη κατηγορία εξαίρεσης της περίπτωσης β' της παρ. 7 του άρθρου 12 του σχετ. α', από Ενεργειακό Επιθεωρητή που έχει το δικαίωμα έκδοσης ΠΕΑ για το συγκεκριμένο κτίσμα. Σημειώνεται ότι η έλλειψη ή η φθορά-θραύση μεμονωμένων κουφωμάτων δεν κατατάσσει το κτίριο/κτιριακή μονάδα σε αυτή τη κατηγορία και το ΠΕΑ εκδίδεται αφού αποκατασταθεί η βλάβη και διαμορφωθεί κλειστό διαμορφωμένο κέλυφος." Δηλαδή: α) Εάν δεν έχει καθόλου κουφώματα αλλά διαμπερή ανοίγματα απαγορεύεται η έκδοση ΠΕΑ β) Εάν έχει κάποια μεμονωμένα κουφώματα που λείπουν ή που έχουν φθορές/θραύσεις, τότε λέμε στον πελάτη "τράβα φτιάξτο και ξαναέλα να σου κάνω ΠΕΑ" ; Δηλαδή ιδιοκτήτες με παρατημένα ακίνητα-χρέπια που θέλουν να τα πουλήσουν και κάποια μεμονωμένα κουφώματα λείπουν ή έχουν φθορές/θραύσεις θα τους λέμε πρέπει να το φτιάξεις και μετά θα το πουλήσεις ; Κατανοώ απολύτως το ότι απαγορεύεται η έκδοση αλλά δεν κατανοώ τη λύση του νομοθέτη. Αυτός ο νομοθέτης δεν πρέπει να έχει επαφή με την πραγματικότητα. Οι νόμοι πρέπει να εξυπηρετούν τον άνθρωπο και όχι οι άνθρωποι τους νόμους του οποιουδήποτε νομοθέτη. Κάπου το έχουμε χάσει. Για εγκύκλιο πρόκειται αλλά και οι νόμοι δεν υστερούν ...
  3. Καλημέρα Συνάδελφοι ! Νομίζω ότι δε βγαίνει νόημα με τη φιλοσοφία υπολογισμού των προστίμων. 1. Στο Άρθρ. 125ΙΓ αναφέρεται ο τρόπος υπολογισμού του προστίμου ανέγερσης και του προστίμου μη έγκαιρης κατεδάφισης 2. Στην Παρ. 7 του Άρθρ. 125ΚΑ (Μεταβατικές Διατάξεις) αναφέρεται: "Μέχρι την έναρξη ισχύος της κοινής υπουργικής απόφασης της περ. β) της παρ. 5 του άρθρου 125Κ, για τον καθορισμό της διαδικασίας υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται κατ’ εφαρμογή του παρόντος, τα πρόστιμα υπολογίζονται βάσει των άρθρων 94 και 109." και εννοεί την Κοινή Υπουργική Απόφαση της Περ. α (όχι β) της Παρ. 5 του Άρθρ. 125Κ, η οποία δεν έχει εκδοθεί. 3. Με την Περ. ε της Παρ. 1 του Άρθρ. 83 του Ν. 5106 το άρθρο 94 καταργήθηκε Εν ολίγοις ενώ στο Άρθρ. 125ΙΓ αναφέρεται το πώς υπολογίζονται τα πρόστιμα εντούτοις η Παρ. 7 του Άρθρ. 125ΚΑ, μέχρι να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση της Περ. α της Παρ. 5 του Άρθρ. 125Κ και η οποία έχει να επανακαθορίσει ουσιαστικά μόνο ίσως τον υπολογισμό της αξίας του αυθαιρέτου, ούτε και τους συντελεστές περιβαλλοντικής επιβάρυνσης οι οποίοι επίσης καθορίζονται στο Άρθρ. 125ΙΓ, μας παραπέμπει για τον υπολογισμό των προστίμων στο Άρθρ. 94 και το Άρθρ. 109, όπου το Άρθρ. 94 έχει καταργηθεί με την Περ. ε της Παρ. 1 του Άρθρ. 83 του Ν. 5106. A tangled web of madness ... @ΚΑΝΑ Αν έχω καταλάβει καλά δεν υπάρχει πλέον το "δικαίωμα" διατήρησης παρά μόνον για τις πολεοδομικές παραβάσεις της Παρ. 3 του Άρθρ. 81, εξαιρουμένων εκείνων που εμπίπτουν στην Υποπερ. βα της Περ. β της Παρ. 1 του Άρθρ. 125ΙΓ.
  4. Τι ακριβώς εννοείς εδώ Συνάδελφε ; Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο παραπάνω ; Σύμφωνα με το Άρθρο 125Θ κατεδαφίζονται ή απομακρύνονται υποχρεωτικά: ... ... Εργασίες κατεδάφισης που διενεργήθηκαν μετά την 1η Μαΐου 2024 χωρίς την προηγούμενη έκδοση άδειας κατεδάφισης (καθώς οι πριν εμπίπτουν στην Περ. η της Παρ. 3 του Άρθρ. 81 και εξαιρούνται). Άρα αν κατεδαφίσει κάποιος τώρα χωρίς άδεια θα "κατεδαφίζεται ή απομακρύνεται υποχρεωτικά". Σύμφωνα με την Παρ. 1 του Άρθρο 125ΚΑ: "άδεια νομιμοποίησης δεν εφαρμόζεται για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024" Διάβασα και τις προγενέστερες αναρτήσεις για το πλαίσιο της συζήτησης αλλά δεν κατάλαβα το σχολιασμό σου και κυρίως τα σήμεια 1 και 2. Το Τμήμα ΔΑ έχει δικό του πεδίο εφαρμογής το 125Α και εφεξής για την αυθαίρετη δόμηση που εντοπίζεται, μέχρι τη στελέχωση του 125ΙΘ όπως γινόταν προγενέστερα και οι κυρώσεις είναι αναφερόμενες στο Τμήμα ΔΑ με την εξαίρεση του υπολογισμού των προστίμων κατά το Άρθρο 94 μέχρι να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση για την απόδοση μέρους των προστίμων σε εποπτευόμενους φορείς των οικείων Υπουργείων και να ρυθμίζεται κάθε θέμα που αφορά στη διαδικασία και τον τρόπο απόδοσης των ποσοστών αυτών.
  5. Ευχαριστούμε Συνάδελφε ! Όσοι έχετε διαλέξει για υποδιαστολή την τελεία "." αντί του κόμματος "," θα πρέπει να αντικαταστήσετε όλα τα κόμματα με τελείες για να πραγματοποιούνται οι πολλαπλασιασμοί των κελιών της F στήλης με τα αντίστοιχα της G στήλης (τιμή μονάδος X ποσότητα).
  6. Άρα δίνουμε μόνο στην περίπτωση που αρθεί η μη ικανοποίηση της απαίτησης του φυσικού αερισμού με τις κατάλληλες ενέργειες (δημιουργία ανοιγμάτων ή αλλαγή τυπολογίας σταθερών ανοιγμάτων κ.λπ.) ; Ακόμα και ρύθμιση να πραγματοποιηθεί πάλι θα πρέπει να ικανοποιηθεί η απαίτηση του φυσικού αερισμού. Άλλο η ρύθμιση αυθαιρέτων κατασκευών που μπορείς να βεβαιώσεις ότι ο χώρος είναι 'νόμιμος' και άλλο η ρύθμιση πολεοδομικών παραβάσεων κτιριοδομικού. Δεν μπορώ να βεβαιώσω ότι είναι σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό, αφού δεν είναι, ακόμα και στην περίπτωση που έχει ρυθμισθεί (πληρωθεί) η μη συμμόρφωση αυτή. Το 'αστείο' της υπόθεσης είναι ότι η ανάγκη αυτή προέκυψε επειδή αλλάζει το εταιρικό καθεστώς και με το προηγούμενο εταιρικό καθεστώς είχε χορηγήσει συνάδελφός μας ΒΧΚΧ ενώ δεν υπάρχει κανένας φάκελος στην πολεοδομία, δηλαδή δεν υπάρχει η πολεοδομική νόμιμη κατάσταση του ακινήτου για να κρίνεις εάν έχει αυθαιρεσίες και ποιές είναι αυτές. Κανείς δεν έχει κανένα πολεοδομικό στοιχείο εκτός από ένα στέλεχος το οποίο είναι και αυτό μισό. Ούτε συμβολαιογραφικά. Βέβαια υπάρχουν αυθαιρεσίες που βγάζουν μάτι, και πολλά άλλα ευτράπελα τα οποία ούτε καν τα έλεγξε ο συνάδελφος. Κι εγώ μιλάω για φυσικούς αερισμούς και 'λεπτομέρειες' ...
  7. Καλησπέρα Συνάδελφοι, Ισόγειο (Εμπορικό) Κατάστημα σε Κτήριο με Οικοδομική Άδεια Ανέγερσης του 1965 δεν ικανοποιεί της προϋποθέσεις κυρίας χρήσεως ως προς το φυσικό αερισμό της Παρ. 1 Άρθρ. 32 ΓΟΚ '55 όπως ίσχυε με ΒΔ 15/1/1965 και αποτελεί Πολεοδομική Παράβαση της Περ. στ Παρ. 3 Άρθρ. 81 Ν. 4495 και τακτοποιείται με πρόστιμο 250 € κατά την Περ. γιστ Παρ. γ (ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3) Άρθρ. 96 Ν. 4495. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει τακτοποιηθεί. Στη Σελ. 3 της Εγκυκλίου 2 του Ν. 4495 αναφέρεται ότι: "... Οι ανωτέρω αυθαιρεσίες λογίζονται ως πολεοδομικές παραβάσεις για την εφαρμογή και μόνον της πολεοδομικής περί αυθαιρέτων κατασκευών νομοθεσίας και δεν δεσμεύουν φορείς κατά τον έλεγχο για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας στους εν λόγω χώρους - κτίρια, εφ’ όσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις που επιβάλλονται από ειδικότερο θεσμικό πλαίσιο του αρμόδιου για τη λειτουργικότητα τους φορέα. [1] ... Για να Γνωστοποιηθεί η Λειτουργία Επιχείρησης Τροφίμων και Ποτών πρέπει στο φάκελο να υπάρχει ΒΧΚΧ η οποία θα βεβαιώνει ότι ο χώρος: "...ότι πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, ότι ο χώρος είναι κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση σύμφωνα με τον Οικοδομικό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, τις προϋποθέσεις του Κανονισμού Πυροπροστασίας, καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων." [1]. Τι ακριβώς σημαίνει το υπογραμμισμένο τμήμα της παραγράφου της Εγκυκλίου 2 ; α) Ότι αν υπάρχει πολεοδομική παράβαση κτιριοδομικού κανονισμού (ως τέτοια θα θεωρήσω τη μη ικανοποίηση φυσικού αερισμού αφού το 1965 αυτό καθοριζόταν από ΓΟΚ '55 αντί του Κτιριοδομικού ο οποίος δεν υπήρχε) και δεν πληρείται η απαίτηση ( αυτό εννοεί ; ) της αναφοράς περί ικανοποίησης Κτιριοδομικού Κανονισμού στη ΒΧΚΧ, να μη μας δεσμεύσει και να εκδώσουμε τη ΒΧΚΧ, η οποία επιβάλλεται να αναφέρει ότι ικανοποιείται ο Κτιριοδομικός Κανονισμός, και δε βαριέσαι δεν πειράζει που στην πραγματικότητα δεν ικανοποιείται ; β) Μήπως δεν απευθύνεται στους Μηχανικούς αλλά αποκλειστικά στους φορείς και εννοεί ότι εάν π.χ. για την άδεια λειτουργίας περνάει επιτροπή και ελέγχει το χώρο να μη σταθεί αυτό εμπόδιο στην αδειοδότηση ; Κι αν εννοεί αυτό, να μη σταθεί εμπόδιο είτε έχει ρυθμισθεί είτε όχι ; γ) Μήπως ήθελαν να γράψουν: "...εφ’ όσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις που επιβάλλονται από ειδικότερο θεσμικό πλαίσιο του αρμόδιου για τη λειτουργικότητα τους φορέα.." εννοώντας ότι αν υπάρχουν συγκεκριμένες κτιριολογικές απαιτήσεις για την ίδρυση και λειτουργία κάποιας δραστηριότητας (π.χ. Προεδρικό Διάταγμα) και αυτές οι ειδικότερες απαιτήσεις ικανοποιούνται, να μην ασχολούμαστε με τις πολεοδομικές παραβάσεις του κτιριοδομικού της Περ. στ Παρ. 3 Άρθρ. 81 Ν. 4495 ; Εν ολίγοις δίνουμε ΒΧΚΧ ή όχι σε μία τέτοια περίπτωση ; Ή τη δίνουμε μόνον εφόσον έχει ρυθμισθεί όπου και πάλι δεν ικανοποιείται ο κτιριοδομικός κανονισμός πράγμα που πρέπει ρητώς να αναφέρεται στο κείμενο της ΒΧΚΧ ;
  8. Keyser Söze

    Νόμος 4495/2017

    Συνάδελφε @kan62 σε ευχαριστούμε τα μάλα ! Άραγε το ΤΕΕ σε ευχαρίστησε αναρωτιέμαι ; -> https://bityl.co/Sfvr Αντί την εργασία αυτή να την εκτελεί το ΤΕΕ και να τη χρησιμοποιούν οι μηχανικοί, την εκτελούν οι φιλότιμοι μηχανικοί με διάθεση προσφοράς προς το συνάδελφό τους και βοηθιέται και το εκκολαπτήριο πολιτικών.
  9. Επικοινώνησα σήμερα με Viva, γιατί δε βλέπω πουθενά το IRIS το οποίο είχε ενεργοποιηθεί μαζί με το POS (Viva Terminal σε Κινητό με Δυνατότητα NFC). Με ενημέρωσαν ότι έχει απενεργοποιηθεί σε ΟΛΟΥΣ τους χρήστες, γιατί πρέπει να ενημερωθούν ότι θα υπάρχει μηνιαία χρέωση 10 € και να το ενεργοποιήσουν εκ νέου. Προσφέρει κανείς IRIS δωρεάν ; Update 1 Λοιπόν ... Αττικής δωρεάν μέχρι 31/12/24 και από 1/1/25 χρέωση 0.03% ανά συναλλαγή με ελάχιστη κατανάλωση 0.03 € ανά συναλλαγή Εθνική δωρεάν λέει χωρίς να διευκρινίζει ότι από 1/1/25 θα υπάρχει χρέωση αλλά υποπτεύομαι ότι θα υπάρξει και εκεί κάτι αντίστοιχο όπως με την Αττικής Update 2 Τελικά αυτή η χρέωση της VIVA μπορεί να είναι και έμμεση γιατί πρέπει να γίνει μια εκ νέου ενεργοποίηση IBAN η οποία αφορά την εισροή χρημάτων και αυτό χρεώνεται με 10 €/μήνα όπως παρατηρώ.
  10. Καλημέρα Συνάδελφοι! Οι Τράπεζες όταν εκτελούμε μία συναλλαγή πληρωμής μας χρεώνουν και κάποια προμήθεια. Για παράδειγμα η Εθνική όταν πληρώνουμε ΕΦΚΑ μας χρεώνει 0.30 Ευρώ. Το ποσό αυτό πώς διαβιβάζεται στο myDATA ; Απάντηση: Όταν γνωρίζουμε τον ΑΦΜ με 14.30 Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό) Όταν δεν γνωρίζουμε τον ΑΦΜ με 13.30 Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό) Κατηγορία Εξαίρεσης ΦΠΑ Άρθρο 22 Χαρακτηρισμός Ε3 Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα (Ε3_586)"
  11. @Σερίφης Ναι ! Δεν υπάρχουν στην αναζήτηση ως λήπτης. Έκανα ακριβώς αυτό, χρησιμοποίησα μόνον το αριθμητικό μέρος. 👍
  12. Καλησπέρα Συνάδελφοι και Χρόνια Πολλά και Καλά ! Υπάρχουν Παραστατικά Εξόδων ( για παράδειγμα NOVA ) που ως Αριθμό Παραστατικού έχουν κάποιο αλφαριθμητικό ( 12345678Υ ). Τα αλφαριθμητικά η εφαρμογή δεν τα δέχεται, 'πρέπει να είναι ακέραιος' αναφέρει το μήνυμα σφάλματος. Από την άλλη αναφέρει ότι αν το Παραστατικό έχει Αριθμό θα πρέπει να εισάγουμε τον Αριθμό του. Μήπως πρέπει απλά να αποδίδουμε έναν αύξοντα αριθμό όπως και στα Έσοδα και να υπάρχει συνέχεια στην αρίθμηση ;
  13. 1) Υπάρχει κάποιος Συνάδελφος που ταυτοποίησε τον Επαγγελματικό Λογαριασμό Viva Wallet με διαφορετικό τρόπο από εκείνον του gov.gr κι αν ναι με ποιόν τρόπο ; 2) Αν δεν πραγματοποιηθεί η Ταυτοποίηση του Επαγγελματικού Λογαριασμού δεν είναι δυνατό να ενεργοποιηθεί και η εφαρμογή Terminal στο Android, σωστά ; Μέχρι τώρα αν και κάνω είσοδο στην ιστοσελίδα του Επαγγελματικού Λογαριασμού με το κινητό και τον κωδικό που επέλεξα κατόπιν της σχετικής διαδικασίας, εντούτοις ούτε με τη μέθοδο sign-in από την εφαρμογή ( μου βγάζει μήνυμα ότι ο κωδικός είναι λάθος, που δεν είναι ) ούτε με τη μέθοδο του κωδικού μπορώ να την ενεργοποιήσω ( την εφαρμογή ) οπότε και υποπτεύομαι ότι συμβαίνει επειδή δεν έχει ταυτοποιηθεί ο Επαγγελματικός Λογαριασμός μέσω του gov.gr
  14. Ευχαριστώ @akis73 ! Για την περίπτωση 1β ζητείται Θεωρημένο Στέλεχος της Οικοδομικής Αδείας. Για την περίπτωση 1ε ζητείται Βεβαίωση Υπαγωγής και Αποδεικτικό Πληρωμής. Εγώ έχω και το Θεωρημένο Στέλεχος και τη Βεβαίωση Περαίωσης του Ν. 3843/2010. Ο συνάδελφος εδώ αναφέρει -σε όμοια περίπτωση με τη δική μου- ότι σκέπτεται να επιλέξει και τα δύο (2) και το ίδιο αναρωτιέται, ο συνάδελφος εδώ -σε επίσης όμοια περίπτωση με τη δική μου- αν πρέπει να επιλέξει και τα δύο (2) και στο συνάδελφο εδώ του είπαν κατόπιν επικοινωνίας με το 2103291235 να επιλέξει και τα δύο (2) [1β και 1ε].
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.