Μετάβαση στο περιεχόμενο

BlueprintsAndDeals

Members
  • Περιεχόμενα

    4
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Σχετικά BlueprintsAndDeals

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Athens
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

BlueprintsAndDeals's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • One Month Later
  • Helpful Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Εύλογη η ερώτηση σου και ευχαριστώ για τον χρόνο σου και την πρόθεση σου να με βοηθήσεις απατώντας. Τώρα μπαίνω στον μαγικό κόσμο των αυθαιρέτων και προσπαθώ να ξεδιαλύνω κάποια πράγματα. Μετά από μια συζήτηση με τον ενδιαφερόμενο κατάλαβα πως η νομιμοποίηση έγινε με τον νόμο 4178/13 απλά στις αρχές του 2024 είχαν κάνει κάποια διόρθωση, με χρήση της παράτασης που έχει δοθεί, οπότε και αυτός νόμιζε ότι είχε κάνει νομιμοποίηση με τον Ν.4495/17. Πάντως, γενικά μιλώντας και πέρα από το παραπάνω παράδειγμα, δεν θα μπορούσε κάποιος να πάρει συναίνεση για να κάνει την τακτοποίηση με τον 4495/17 στο δικό του ακίνητο, εάν πχ έχει καλές σχέσεις με τους συνιδιοκτήτες, αλλά κάποιοι από αυτούς να μην μπορούν ή να μην θέλουν για οικονομικούς λόγους να μπουν στην διαδικασία να νομιμοποιήσουν τα δικά τους και να κάνουν χρήση της παραγράφου 1 του άρθρου 98 του Ν.4495/17; Θα ήταν πιθανό κάτι τέτοιο; Γενικά πιστεύω ότι η συγκεκριμένη διάταξη έχει εγκλωβίσει αρκετούς ιδιοκτήτες τέτοιων ακινήτων στο να μεταβιβάσουν. Το αρχικό ερώτημα μου πάντως παραμένει: α) Αυτό το 65% που αναφέρεται στην παρ.2 του άρθρου 98 του Ν.4495, συμπεριλαμβάνει και αυτούς που έχουν αδόμητα ή όχι; και εάν όχι, τι γίνεται;
  2. Καλησπέρα σε όλους. Έχω μια περίπτωση όπου σε ένα αγροτεμάχιο, εκτός σχεδίου, εμβαδού 10.400m², με έναν ΚΑΕΚ, χωρίς κάθετες και οριζόντιες, έχουν πωληθεί ποσοστά εξ αδιαιρέτου σε 33 ιδιοκτήτες. Δεν υπάρχει καμία σύσταση καθέτων/οριζοντίων ιδιοκτησιών. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, αλλά όχι όλοι, έκτισαν και από μια μικρή (εξοχική) κατοικία. Κάποιοι τις είχαν νομιμοποιήσει με τον 1337/83 και κάποιοι έκαναν υπαγωγή στους Ν.4178/13 & Ν.4495/17. Υπάρχουν σήμερα και ιδιοκτήτες που έχουν αυθαιρεσίες αλλά δεν τις έχουν νομιμοποιήσει ακόμα. Όλες οι κατασκευές είναι πριν το 2011. Και φυσικά υπάρχουν και εκείνοι που το δικό τους "κομμάτι" το άφησαν αδόμητο. Ένας από αυτούς, που έχει κάνει υπαγωγή στον Ν.4495/17, θέλει να πουλήσει το μερίδιο του (μαζί με την κατοικία) άμεσα, αλλά για να το κάνει θα χρειαστεί να γίνει πρώτα σύσταση καθέτων ιδιοκτησιών. Έχει καταφέρει να βρει το 65% των ιδιοκτητών του αγροτεμαχίου που είναι 28 τον αριθμό, ώστε να ζητήσουν με αγωγή τη σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών, αλλά ένα μέρος από αυτούς δεν έχει ανεγείρει κάποια κατασκευή, είναι δηλαδή από αυτούς που τα έχουν αφήσει αδόμητα. Η παρ.2 του άρθρου 98 του Ν.4495 αναφέρει: Συνιδιοκτήτες τουλάχιστο κατά 65% του γηπέδου επί του οποίου έχουν ανεγερθεί αυτοτελή οικοδομήματα, με την επιφύλαξη της παρ.1, μπορούν να ζητήσουν με αγωγή τη σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών, σύμφωνα την έννοια του άρθρου 1 της παρ.1 του ν.δ.1024/1971. Και τώρα που σας ανέπτυξα το case φθάνω και στις ερωτήσεις: α) Αυτό το 65% που αναφέρεται στην παρ.2 του άρθρου 98 του Ν.4495, συμπεριλαμβάνει και αυτούς που έχουν αδόμητα ή όχι; β) Εάν όχι, τι γίνεται με αυτούς; Μπορούν να αποκτήσουν κάθετη ιδιοκτησία και απλά να είναι αδόμητη; Έχει κάποιος συνάδελφος μηχανικός ή νομικός του forum αντίστοιχη εμπειρία; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις και την όποια βοήθεια.
  3. Σας ευχαριστούμε. Η προσπάθεια σας είναι αξιέπαινη.
  4. Τρεις βασικές αλλαγές εισάγει στο πρόγραμμα: «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις», ύψους 105,60 εκατ. ευρώ, τροποποιητική Απόφαση (ΚΥΑ: Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/92784/583) του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειαςκαι του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ειδικότερα, η Υπουργική Απόφαση προβλέπει: 1. Απλοποίηση της δυνατότητας επίτευξης του ενεργειακού στόχου που θέτει το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τις αντικαταστάσεις συσκευών (π.χ. κλιματιστικό, ψυγείο, φούρνος, αντλία θερμότητας κ.α.) θα αρκεί μία νέα βεβαίωση εκπομπών για κάθε συσκευή. Οι ενεργειακοί επιθεωρητές ή ελεγκτές θα μπορούν να την εκδίδουν (πριν και μετά την εγκατάστασή της), αντί για τη χρήση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή ενεργειακού ελέγχου0. 2. Ένταξη αγροτών στους δυνητικούς δικαιούχους του προγράμματος, με δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024. 3. Ενίσχυση των ανακυκλούμενων συσκευών, ύψους 250 ευρώ ανά συσκευή (με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ), επιπρόσθετη της ενίσχυσης των επιλέξιμων δαπανών Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Στο μεταξύ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αξιολογήσεις των υποβληθεισών αιτήσεων. Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα αναρτηθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης των δικαιούχων. Με την απόφαση ένταξης οι δικαιούχοι θα μπορούν να ανοίξουν ειδικούς δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts), όπου και θα μεταφέρεται το συνολικό ποσό της ενίσχυσης. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out). Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονομώ – Επιχειρώντας», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/ View full είδηση
  5. Τρεις βασικές αλλαγές εισάγει στο πρόγραμμα: «Αλλάζω Συσκευή για τις Επιχειρήσεις», ύψους 105,60 εκατ. ευρώ, τροποποιητική Απόφαση (ΚΥΑ: Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/92784/583) του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειαςκαι του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Ειδικότερα, η Υπουργική Απόφαση προβλέπει: 1. Απλοποίηση της δυνατότητας επίτευξης του ενεργειακού στόχου που θέτει το πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, για τις αντικαταστάσεις συσκευών (π.χ. κλιματιστικό, ψυγείο, φούρνος, αντλία θερμότητας κ.α.) θα αρκεί μία νέα βεβαίωση εκπομπών για κάθε συσκευή. Οι ενεργειακοί επιθεωρητές ή ελεγκτές θα μπορούν να την εκδίδουν (πριν και μετά την εγκατάστασή της), αντί για τη χρήση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) ή ενεργειακού ελέγχου0. 2. Ένταξη αγροτών στους δυνητικούς δικαιούχους του προγράμματος, με δυνατότητα υποβολής αιτήσεων από σήμερα, Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024. 3. Ενίσχυση των ανακυκλούμενων συσκευών, ύψους 250 ευρώ ανά συσκευή (με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ), επιπρόσθετη της ενίσχυσης των επιλέξιμων δαπανών Το πρόγραμμα παραμένει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενος μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Στο μεταξύ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι αξιολογήσεις των υποβληθεισών αιτήσεων. Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα αναρτηθούν οι σχετικές αποφάσεις ένταξης των δικαιούχων. Με την απόφαση ένταξης οι δικαιούχοι θα μπορούν να ανοίξουν ειδικούς δεσμευμένους καταπιστευτικούς λογαριασμούς (escrow accounts), όπου και θα μεταφέρεται το συνολικό ποσό της ενίσχυσης. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out). Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονομώ – Επιχειρώντας», με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.