VSEng
Members-
Περιεχόμενα
39 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
VSEng's Achievements
Newbie (1/15)
0
Φήμη στην κοινότητα
-
Γενικά στο βιβλίο του κ. Περδίου (http://www.pvestimation.gr) λαμβάνονται υπόψη μία σειρά από συντελεστές βαθμών απόδοσης που μειώνουν την ενέργεια που παράγουν τα φ/β πάνελ. Κατά συνέπεια δίνει συντηρητικά αποτελέσματα σε σχέση με αυτά που πρεσβεύουν οι περισσότερες εταιρίες. Ίσως για αυτό να βλέπεις κάποιες διαφορές. Όμως με το βιβλίο αυτό είσαι στο safe side, αλλά μπορεί κάποιος να λάβει υπόψη του άλλες τιμές για τους βαθμούς απόδοσης, από στοιχεία που πιθανόν να έχει. Υπάρχει το σχετικό παράδειγμα που προαναφέρεις σε μελέτη που διατίθεται δωρεάν από την ADAMSNET LTD(http://www.adamsnet.gr/html/services/AdamsnetLTD-CommissioningofPVs.htm) και είναι σε PDF μορφή και παρουσιάζεται ως “Τεχνική Έκθεση”. Προσοχή να ζητηθεί η DRAFT3 και όχι η DRAFT1 που είναι ανηρτημένη διότι έχει 25ετή οικονομική αξιολόγηση, Η οποία από μόνη της μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό εργαλείο αξιολόγησης έκαστης επένδυσης ενεργειακής ή μη.
-
Στο συνάδελφο μου αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι υπάρχει υγροποίηση και αποστραγκύζεται στο κάτω μέρος της ανοξείδωτης καπνοδόχου.
-
Συμφωνώ, αλλά αυτό που λέω είναι το γεγονός ότι εάν ο έμπορας δεν έχει συμφωνήσει να πουλήσει τότε ο μηχανικός τι να σχεδιάσει? Τέλος το αποδοτικότερο οικονομικά είναι να πουλάει ο μηχανικός αλλά η εμπορική δραστηριότητα στις περισσότερες φόρες δεν γίνεται από μηχανικούς διότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα γίνεται με γνωριμίες και γενικά με δεξιότητες που αναπτύσσονται στην αγορά και όχι στα Πολυτεχνεία. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι ένας αξιοπρεπής ανταγωνιστικός επιχειρηματίας. Τέλος πάντων γενικά πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετά αξιόλογοι μηχανικοί οι οποίοι μπορούν να σχεδιάσουν ανταγωνιστικές μηχανές.
-
Όντος θα πρέπει οι μηχανολόγοι να τις σχεδιάζουν. Το πρόβλημα όμως δεν είναι ο σχεδιασμός και γενικά δεν είναι τεχνικό, το πρόβλημα είναι το εμπορικό μέρος της δραστηριότητας.
-
Ένας συνάδελφος μου είχε ανάλογο πρόβλημα και το έλυσε τοποθετώντας ένα ανοξείδωτο σωλήνα εσωτερικά. Από το λέβητα θα δεις εάν υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης σωλήνα Φ18 για παράδειγμα.
-
Πρέπει να ρίξεις μια ματιά στους Ευρωκώδικες (υπάρχει κατά τη γνώμη μου ένα ωραίο βιβλίο του Ερμόπουλου, καθ. στο ΕΜΠ). Το αναφέρω αυτό διότι ανάλογα την κατασκευή και την περιοχή η βασική ταχύτητα του ανέμου προσαυξάνεται με συντελεστές που προβλέπονται από τους Ευρωκώδικες οι οποίοι έχουν προκύψει από πειραματικές μετρήσεις που λαμβάνουν υπόψη στροβιλότητα κ.λπ. Από όσο γνωρίζω η δυσμενέστερη βασική ταχύτητα ανέμου που προβλέπεται από τους Ευρωκώδικες στην Ελλάδα είναι 33 m/s, μην νομίζεις ότι είναι χαμηλή διότι όπως προανέφερα ανάλογα την περίπτωση προσαυξάνεται τόσο που μπορεί για τη δικιά σου κατασκευή να ξεπερνάει το μέγεθος των 55 m/s. Επίσης ορθό είναι όταν λαμβάνεις στοιχεία από ένα κανονισμό να ολοκληρώνεις τη μελέτη με ότι προβλέπει ο συγκεκριμένος κανονισμός και όχι για παράδειγμα να θεωρείς 33 m/s και ύστερα με λογαριθμικό τρόπο να εκτιμάς την ταχύτητα αέρα σε άλλο ύψος, διότι ο έκαστος κανονισμός όπως έχει διατυπωθεί έχει συμπεριλάβει διάφορα φαινόμενα υπόψη και για αυτό ίσως να έχει βασική ταχύτητα αέρα όχι ιδιαίτερα υψηλή.
-
Μετά από διάφορες μελέτες που έκανα και κατόπιν συλλογής της σχετικής πληροφορίας που μου δώσατε κατέληξα στο να σχεδιάσω ένα υβριδικό σκιάδιο το οποίο θα εξασφαλίζει φυσική ροή μέχρι μία εξωτερική θερμοκρασία και πάνω από αυτή θα μπαίνουν σε λειτουργία ανεμιστήρες που είναι τοποθετημένοι στο σκιάδιο. Πολύ καλή η ιδέα η τοποθέτηση του "καπέλου" αλλά στις προδιαγραφές μου ήταν να επιτυγχάνεται ορισμένη θερμοκρασία εντός του μηχανήματος όταν υπάρχει άπνοια και κάποια εξωτερική θερμοκρασία αέρα, κατά συνέπεια το "καπέλο" θα εμπόδιζε την φυσική ροή κατά τη δυσμενή αυτή κατάσταση. Επίσης η αποκλειστική λύση των ανεμιστήρων δεν ήταν επιθυμητή για λόγους κόστους, αυτονομίας και αντικατάστασης αυτών όταν χαλάνε κάτω από δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας. Αλλά δεν γινότανε τελικά, κατόπιν μελετών που έκανα, χωρίς καθόλου τη χρήση αυτών.
-
Ο κύριος λόγος είναι να "αναχαιτιστεί" η επίδραση του ήλιου και μαζί με αυτόν το λόγο θέλω να έχω φυσικό ελκυσμό για απαγωγή θερμότητας. Πως εκτίμησες το 1 μέτρο ελάχιστο ύψος καμινάδας? Προέρχεται από την εμπειρία ή υπάρχουν κάποιες σχετικές σχέσεις?
-
Ναι, με ενδιαφέρει το διάκενο μεταξύ μηχανήματος και σκιαδίου, ώστε να έχω βέλτιστη ροή αέρα που να "λούζει" το μηχάνημα με φυσικό τρόπο. Όσον αφορά τις θερμοκρασίες αυτές είναι που μελετώνται. Δηλαδή γνωρίζω τα watt εντός του μηχανήματος και θέλω να ψύξω το εσωτερικό του μηχανήματος εάν είναι δυνατό με φυσικό τρόπο. Επίσης γνωρίζω τα watt/m^2 που επιδρούν από τον ήλιο πάνω στο σκιάδιο. Τέλος ήδη έχω κάνει κάποιες αναλύσεις με πεπερασμένους όγκους με διαφορετικά διάκενα έχοντας πάρει αποτελέσματα θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στα σημεία ενδιαφέροντος εντός του μηχανήματος, οπότε έχω μία τάση στο μέγεθος της βέλτιστης τιμής του διακένου. Απλός διότι κάνω επαναλαμβανόμενες αναλύσεις (μου τρώνε πολύ χρόνο) μέχρι να βρω το επιθυμητό διάκενο που να μου δημιουργεί τον βέλτιστο ελκυσμό και την καλύτερη ροή αέρα γύρω από το μηχάνημα θα ήθελα μήπως υπάρχει κάποια πληροφορία στη βιβλιογραφία (ατμοπαραγωγούς, καμινάδες) ή εάν το γνωρίζει κάποιος για να το βρω ποιο γρήγορα και να κάνω λιγότερες αναλύσεις.
-
Το μηχάνημα που σχεδιάζω χοντρικά θα έχει διαστάσεις 500mm x ύψος=800mm x βάθος=312mm και θα περιέχεται μέσα σε άνα άλλο μεταλλικό κουτί το οποίο θα "παίζει" το ρόλο του σκίαστρου. Το άλλο μεταλλικό κουτί θα επιτρέπει τη ροή αέρα από κάτω προς τα πάνω, έξοδος αέρα από περιφεριακά επάνω. Αυτό που χρειάζομε είναι πόσο μεγαλύτερο θα είναι το σκίαστρο σε σχέση με το μηχάνημα ώστε να έχω ικανοποιητική ροή αέρα μεταξύ του σκιάστρου και του μηχανήματος. Χοντρικά αυτό είναι ένα μέρος του προβλήματος που μελετάω και σχεδιάζω, κάνοντας χρήση 3d λογισμικού και μεθόδων πεπερασμένων όγκων.
-
Σχεδιάζω και μελετάω κάποια κατασκευή στη βιομηχανία. Ένα από τα πράγματα που χρειάζομαι είναι να τοποθετήσω εξωτερικά της κατασκευής ένα μεταλλικό σκίαστρο ώστε να μειώσω την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας. Η κατασκευή δεν εδράζεται στο έδαφος αλλά αναρτάτε. Γνωρίζει κανένας την απόσταση που πρέπει να απέχει το σκίαστρο από την κατασκευή ώστε να έχω τη βέλτιστη φυσική ροή και των καλύτερο ελκυσμό? Γνωρίζω ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της απόστασης μεταξύ σκιάστου και σκιασμένης επιφάνειας προς ύψος της σκιασμένης επιφάνειας για να έχω ικανοποιητική φυσική ροή περιφερειακά της κατασκευής που περιβάλλεται από κάποιο σκίαστρο. Επίσης μπορεί κάποιος να με παραπέμψει σε κάποιο site ή βιβλίο όπου πιθανό να βρω την παραπάνω πληροφορία?
-
Θα έπρεπε η Ελλάδα να εξάγει ενέργεια διότι είναι πλούσια χώρα σε ήλιο, αέρα και νερό (χωρίς ακραία καιρικά φαινόμενα, πολύ σημαντικό!!!) και όχι μόνο αυτό αλλά θα έπρεπε να δημιουργούσε τεχνολογία σχεδίασης και κατασκευής Φ/Β πλαισίων, ανεμογεννητριών κ.λπ. και να τα εξάγει αντί να εισάγει ανάλογες κατασκευές. Όλα αυτά θα έπρεπε να τα επιδοτεί το κράτος σε πολύ μεγάλο βαθμό εδώ και χρόνια με την ανοχή του φορολογούμενου πολίτη, ανταυτού επιδοτεί μέσω δανεισμού της χώρας των υπερμεγέθη δημόσιο φορέα και δεν μπορεί ποια οικονομικά να δώσει ικανά κίνητρα ανάπτυξης της χώρας. Θα μπορούσε κάλλιστα στη παρούσα φάση συγκεντρώνοντας επιχειρηματίες που κάνουν εξαγωγές και έχουν ποιότητα στη δουλειά τους σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς φορείς, εάν υπήρχε κάποιο οικονομικό υπόβαθρο στη χώρα, ακόμα και να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, στη παρούσα φάση άλλες χώρες που δεν έχουν παράδοση στην αυτοκίνηση το κάνουν ήδη. Διότι για την σχεδίαση και κατασκευή κάποιου ηλεκτροκίνητου οχήματος δεν χρειάζεται να υπάρχει ιδιαίτερη ανάλογη παράδοση στην αυτοκίνηση όπως απαιτείται για ανάλογη σχεδίαση οποιασδήποτε άλλης μορφής οχήματος... Μα τι λέω αυτά δεν γίνονται, είναι γεγονός όταν κάποιος είναι δανεισμένος για να ζήσει!!! όχι για να αναπτυχθεί όσο ικανός και έξυπνος να είναι δεν μπορεί να εξελιχθεί, αυτό ακριβώς συμβαίνει και εδώ. Ένας παλιός μηχανικός, με όλο το σεβασμό που έχω προς τους έντιμους δημοσίους υπαλλήλους και δεν είναι ορθό να γενικεύουμε, μου είχε αναφέρει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι η καταστροφή του τόπου.
-
Σεμινάρια ενεργειακών επιθεωρητών και πιστοποίηση
VSEng replied to VSEng's θέμα in Συνέδρια-ημερίδες-σεμινάρια
...μετά τη σχετική διαπίστευσή της ******** από το ΕΣΥΔ. Δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη πριν. Άλλωστε δεν έχει κάποια σημασία η παραπάνω ενημέρωση εάν δεν οριστικοποιηθεί ο νόμος, απλός απευθύνεται σε συναδέλφους που πασχίζουν να ολοκληρώσουν τα συγκεκριμένα σεμινάρια. Επίσης υπάρχουν και άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς που πραγματοποιούν τα συγκεκριμένα σεμινάρια και θα ακολουθήσουν και άλλοι. Η σημασία είναι ποίοι φορείς είναι σε διαδικασία διαπίστευσης και τι θα ορίζει ο νόμος για το τι πρέπει να έχει ως χαρτιά ένας ενεργειακός επιθεωρητής. -
Σεμινάρια ενεργειακών επιθεωρητών και πιστοποίηση
VSEng replied to VSEng's θέμα in Συνέδρια-ημερίδες-σεμινάρια
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σεμιναρίων, για ολόκληρο τον κύκλο των σεμιναρίων ή μέρος αυτών (ανάλογα εάν κάποιος έχει κάνει κάποια κάπου αλλού), προβλέπεται πιστοποίηση των επιθεωρητών, μετά τη σχετική διαπίστευσή της ******** από το ΕΣΥΔ.