Μετάβαση στο περιεχόμενο

Engineer

Administrators
  • Περιεχόμενα

    12.989
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    37

Engineer last won the day on Ιούνιος 12

Engineer had the most liked content!

Σχετικά Engineer

Contact Methods

  • Website
    https://www.michanikos.gr

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Engineer's Achievements

Collaborator

Collaborator (8/15)

  • Well Followed Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Helpful Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

1,9k

Φήμη στην κοινότητα

  1. αράταση, έως τις 15 Οκτωβρίου 2024, δίνεται για τις υπαχθείσες αιτήσεις του προγράμματος: «Εξοικονομώ 2021», των οποίων η προθεσμία ολοκλήρωσης εργασιών λήγει από τις 21 Ιουλίου έως τις 14 Οκτωβρίου 2024. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβαίνει στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, με σκοπό να διευκολύνει το έργο τόσο των Ενεργειακών Επιθεωρητών όσο και των δικαιούχων να ολοκληρώσουν, ομαλά, τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης της κατοικίας τους. Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. View full είδηση
  2. αράταση, έως τις 15 Οκτωβρίου 2024, δίνεται για τις υπαχθείσες αιτήσεις του προγράμματος: «Εξοικονομώ 2021», των οποίων η προθεσμία ολοκλήρωσης εργασιών λήγει από τις 21 Ιουλίου έως τις 14 Οκτωβρίου 2024. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβαίνει στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, με σκοπό να διευκολύνει το έργο τόσο των Ενεργειακών Επιθεωρητών όσο και των δικαιούχων να ολοκληρώσουν, ομαλά, τις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης της κατοικίας τους. Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
  3. Τις τελευταίες ώρες επιχειρείται κυβερνοεπίθεση στα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου. Από την πρώτη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί για την αντιμετώπιση της όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς καθώς και ομάδα ειδικών για την αντιμετώπισή τέτοιων κρίσεων. Οι ενέργειες που έχουν ήδη γίνει και συνεχίζονται έχουν στόχο την απομόνωση των δικτύων και των συστημάτων ώστε να αποκοπεί κάθε πρόσβαση κακόβουλου χρήστη ή λογισμικού. Από την μέχρι στιγμής ανάλυση των ειδικών, προκύπτει πως η επίθεση δεν έχει επιτύχει τον σκοπό της σε καμία κρίσιμη υποδομή και όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες παραμένουν ενεργές. Οι ενέργειες αντιμετώπισης της επίθεσης συνεχίζονται μέχρι την οριστική αποτροπή της και θα υπάρξει νέα ενημέρωση. Σε επόμενη ανακοίνωση το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει: Από τις ενέργειες αποκοπής πρόσβασης και τους διαγνωστικούς ελέγχους που έχουν διενεργηθεί προκύπτουν τα εξής στοιχεία: Κατεγράφησαν πάνω από 400 επιθέσεις στα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου την εβδομάδα που διανύουμε. Επιχειρήθηκε αλλά απέτυχε, εισβολή κακόβουλου χρήστη στην Database. Δημοσίευμα που αναφέρεται σε “απόκτηση πρόσβασης στη Βάση Δεδομένων” δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, κάτι που επιβεβαιώνεται, τόσο από το Security Operation Center του αναδόχου, όσο και από του αρμόδιους κρατικούς φορείς που διαχειρίζονται την επίθεση, μεταξύ άλλων την Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας του ΓΕΕΘΑ. Παραβιάστηκε ένα από τα αντίγραφα ασφαλείας (backup) αλλά απέτυχε η απόπειρα για εξαγωγή δεδομένων (data exfiltration) προς server του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι το Κτηματολόγιο παράγει καθημερινά αντίγραφα της βάσης δεδομένων. Παραβιάστηκαν τερματικά υπαλλήλων του Φορέα, από τα οποία εξήχθησαν μέχρι στιγμής δεδομένα συνολικού όγκου 1,2 GB από το συνολικό όγκο 200 TB που διαθέτει το Κτηματολόγιο, δηλαδή 0,00059%. Το είδος των αρχείων που υπεκλάπησαν μέχρι στιγμής δεν αφορά προσωπικά στοιχεία πολιτών, αλλά τυπικά διαχειριστικά έγγραφα υπηρεσιών που δεν επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του Κτηματολογίου. Δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι στιγμής λογισμικό ransomware, και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν μειώνουν δραστικά αυτόν τον κίνδυνο. Ζητήθηκε από το σύνολο των υπαλλήλων του Κτηματολογίου να αλλάξουν κωδικούς πρόσβασης και να εφαρμόσουν (όσοι δεν το είχαν κάνει ήδη) πρωτόκολλο 2FA (2 factor authentication). Διεκόπη κάθε πρόσβαση μέσω VPN ώστε να αποκλειστούν κακόβουλοι χρήστες. Με πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων, οι ψηφιακές υπηρεσίες λειτούργησαν και λειτουργούν αδιάκοπα ώστε να μην επηρεαστούν οι συναλλαγές. Η τελευταία καταγεγραμμένη επίθεση πραγματοποιήθηκε ανεπιτυχώς στις 5 τα ξημερώματα της 19/7/2024 και απετράπη. Η προσπάθεια όλων συνεχίζεται και θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση.
  4. Τις τελευταίες ώρες επιχειρείται κυβερνοεπίθεση στα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου. Από την πρώτη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί για την αντιμετώπιση της όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς καθώς και ομάδα ειδικών για την αντιμετώπισή τέτοιων κρίσεων. Οι ενέργειες που έχουν ήδη γίνει και συνεχίζονται έχουν στόχο την απομόνωση των δικτύων και των συστημάτων ώστε να αποκοπεί κάθε πρόσβαση κακόβουλου χρήστη ή λογισμικού. Από την μέχρι στιγμής ανάλυση των ειδικών, προκύπτει πως η επίθεση δεν έχει επιτύχει τον σκοπό της σε καμία κρίσιμη υποδομή και όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες παραμένουν ενεργές. Οι ενέργειες αντιμετώπισης της επίθεσης συνεχίζονται μέχρι την οριστική αποτροπή της και θα υπάρξει νέα ενημέρωση. Σε επόμενη ανακοίνωση το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει: Από τις ενέργειες αποκοπής πρόσβασης και τους διαγνωστικούς ελέγχους που έχουν διενεργηθεί προκύπτουν τα εξής στοιχεία: Κατεγράφησαν πάνω από 400 επιθέσεις στα πληροφοριακά συστήματα του Κτηματολογίου την εβδομάδα που διανύουμε. Επιχειρήθηκε αλλά απέτυχε, εισβολή κακόβουλου χρήστη στην Database. Δημοσίευμα που αναφέρεται σε “απόκτηση πρόσβασης στη Βάση Δεδομένων” δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, κάτι που επιβεβαιώνεται, τόσο από το Security Operation Center του αναδόχου, όσο και από του αρμόδιους κρατικούς φορείς που διαχειρίζονται την επίθεση, μεταξύ άλλων την Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας του ΓΕΕΘΑ. Παραβιάστηκε ένα από τα αντίγραφα ασφαλείας (backup) αλλά απέτυχε η απόπειρα για εξαγωγή δεδομένων (data exfiltration) προς server του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι το Κτηματολόγιο παράγει καθημερινά αντίγραφα της βάσης δεδομένων. Παραβιάστηκαν τερματικά υπαλλήλων του Φορέα, από τα οποία εξήχθησαν μέχρι στιγμής δεδομένα συνολικού όγκου 1,2 GB από το συνολικό όγκο 200 TB που διαθέτει το Κτηματολόγιο, δηλαδή 0,00059%. Το είδος των αρχείων που υπεκλάπησαν μέχρι στιγμής δεν αφορά προσωπικά στοιχεία πολιτών, αλλά τυπικά διαχειριστικά έγγραφα υπηρεσιών που δεν επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του Κτηματολογίου. Δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι στιγμής λογισμικό ransomware, και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν μειώνουν δραστικά αυτόν τον κίνδυνο. Ζητήθηκε από το σύνολο των υπαλλήλων του Κτηματολογίου να αλλάξουν κωδικούς πρόσβασης και να εφαρμόσουν (όσοι δεν το είχαν κάνει ήδη) πρωτόκολλο 2FA (2 factor authentication). Διεκόπη κάθε πρόσβαση μέσω VPN ώστε να αποκλειστούν κακόβουλοι χρήστες. Με πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων, οι ψηφιακές υπηρεσίες λειτούργησαν και λειτουργούν αδιάκοπα ώστε να μην επηρεαστούν οι συναλλαγές. Η τελευταία καταγεγραμμένη επίθεση πραγματοποιήθηκε ανεπιτυχώς στις 5 τα ξημερώματα της 19/7/2024 και απετράπη. Η προσπάθεια όλων συνεχίζεται και θα ακολουθήσει νέα ενημέρωση. View full είδηση
  5. Τέσσερα περιφερειακά λιμάνια που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, εξασφάλισαν χρηματοδότηση ύψους 10 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Connecting Europe Facility (CEF) για την ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών. Η πρόταση που υποβλήθηκε στο CEF για τους τέσσερις Οργανισμούς Λιμένων με την ονομασία «DECOMPRESS» (DEcarbonizing the Greek COMPREhensive PortS), αποσκοπεί στη μετατροπή τους σε πιο πράσινα και τεχνολογικά προηγμένα λιμάνια με την υλοποίηση περιβαλλοντικών έργων για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των γύρω περιοχών. Κομβικό ρόλο στην υποβολή της πρότασης διαδραμάτισε ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο οποίος συντόνισε τις σχετικές διαδικασίες, ενώ η Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης, ESG και Κλιματικής Αλλαγής του ΤΑΙΠΕΔ οργάνωσε τη συμμετοχή στην εν λόγω πρωτοβουλία και άλλων τριών Οργανισμών Λιμένων του Ταμείου και συγκεκριμένα της Ραφήνας, της Καβάλας και της Κέρκυρας. Συνολικά υποβλήθηκαν 408 προτάσεις για χρηματοδότηση από το CEF και εγκρίθηκαν 134. Οι ευρωπαϊκοί πόροι, που προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης II, θα διατεθούν εντός της επόμενης τετραετίας για την κατασκευή τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης πλοίων σε τέσσερις θέσεις εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας του λιμένα Ραφήνας και την εκπόνηση τεχνικών μελετών για εννέα θέσεις ηλεκτροδότησης στον λιμένα Λαυρίου, 11 θέσεις στον λιμένα Κέρκυρας και εννέα στον λιμένα Καβάλας. Εταίροι της πρότασης είναι τα τέσσερα λιμάνια, το ΤΑΙΠΕΔ, ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΕΜΠ και οι εταιρείες Protasis, Hydrus και Gates. Η εξασφάλιση πόρων από το CEF ενισχύει τον εθνικό στόχο για τον ενεργειακό μετασχηματισμό των ελληνικών λιμένων καθώς η χώρα μας έχει πλέον πρόσβαση σε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο θα συμβάλλει στη συμμόρφωσή της με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της Δέσμης Μέτρων Προσαρμογής 55% («Fit for 55») για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, οι ευρωπαϊκοί λιμένες είναι υποχρεωμένοι έως το τέλος της δεκαετίας να αναπτύξουν υποδομές παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς στα ελλιμενιζόμενα πλοία. View full είδηση
  6. Τέσσερα περιφερειακά λιμάνια που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, εξασφάλισαν χρηματοδότηση ύψους 10 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Connecting Europe Facility (CEF) για την ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών. Η πρόταση που υποβλήθηκε στο CEF για τους τέσσερις Οργανισμούς Λιμένων με την ονομασία «DECOMPRESS» (DEcarbonizing the Greek COMPREhensive PortS), αποσκοπεί στη μετατροπή τους σε πιο πράσινα και τεχνολογικά προηγμένα λιμάνια με την υλοποίηση περιβαλλοντικών έργων για τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των γύρω περιοχών. Κομβικό ρόλο στην υποβολή της πρότασης διαδραμάτισε ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου, ο οποίος συντόνισε τις σχετικές διαδικασίες, ενώ η Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης, ESG και Κλιματικής Αλλαγής του ΤΑΙΠΕΔ οργάνωσε τη συμμετοχή στην εν λόγω πρωτοβουλία και άλλων τριών Οργανισμών Λιμένων του Ταμείου και συγκεκριμένα της Ραφήνας, της Καβάλας και της Κέρκυρας. Συνολικά υποβλήθηκαν 408 προτάσεις για χρηματοδότηση από το CEF και εγκρίθηκαν 134. Οι ευρωπαϊκοί πόροι, που προέρχονται από την τελευταία πρόσκληση του φακέλου Ταμείου Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης II, θα διατεθούν εντός της επόμενης τετραετίας για την κατασκευή τεσσάρων θέσεων ηλεκτροδότησης πλοίων σε τέσσερις θέσεις εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας του λιμένα Ραφήνας και την εκπόνηση τεχνικών μελετών για εννέα θέσεις ηλεκτροδότησης στον λιμένα Λαυρίου, 11 θέσεις στον λιμένα Κέρκυρας και εννέα στον λιμένα Καβάλας. Εταίροι της πρότασης είναι τα τέσσερα λιμάνια, το ΤΑΙΠΕΔ, ο ΔΕΔΔΗΕ, το ΕΜΠ και οι εταιρείες Protasis, Hydrus και Gates. Η εξασφάλιση πόρων από το CEF ενισχύει τον εθνικό στόχο για τον ενεργειακό μετασχηματισμό των ελληνικών λιμένων καθώς η χώρα μας έχει πλέον πρόσβαση σε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο θα συμβάλλει στη συμμόρφωσή της με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της Δέσμης Μέτρων Προσαρμογής 55% («Fit for 55») για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, οι ευρωπαϊκοί λιμένες είναι υποχρεωμένοι έως το τέλος της δεκαετίας να αναπτύξουν υποδομές παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς στα ελλιμενιζόμενα πλοία.
  7. H ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των κατασκευών δεν είναι απλώς μια καλή ιδέα, αλλά πραγματικά μια αναγκαιότητα, λόγω της ανάγκης μείωσης του κόστους και της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας. Αυτό που ξεχωρίζει τους κατασκευαστές από άλλες εταιρείες είναι η ακόμη μεγαλύτερη εξάρτηση από την εργασία, τους μεγάλους στόλους εξοπλισμού, την κατασκευή υλικών και τη μεταφορά φορτίων. Στην όλη παραγωγική διαδικασία υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, με έξι παραμέτρους να ξεχωρίζουν. Προγραμματισμός και Σχεδιασμός Μία από τις πρώτες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στις κατασκευές είναι στον προγραμματισμό και το σχεδιασμό έργων. Τα εργαλεία προγραμματισμού επαυξημένης τεχνητής νοημοσύνης παρέχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης ανάλυσης και εντοπισμού πιθανών κινδύνων του έργου πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν. Παράλληλα, εργαλεία σχεδιασμού με τεχνητή νοημοσύνη, όπως τα συστήματα BIM, αξιοποιούν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία λεπτομερών τρισδιάστατων μοντέλων κατασκευαστικών έργων. Αυτά τα μοντέλα διευκολύνουν την καλύτερη οπτικοποίηση, επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους να εντοπίσουν πιθανά ζητήματα πριν ξεκινήσει η κατασκευή. Διαχείριση ασφάλειας και εκτίμηση κινδύνου Η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα στον κλάδο των κατασκευών. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει τη διαχείριση της ασφάλειας μέσω παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών αναλύσεων. Για παράδειγμα, οι κάμερες και οι αισθητήρες με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να ανιχνεύσουν επικίνδυνες συμπεριφορές ή συνθήκες στο χώρο και να ειδοποιήσουν τους επόπτες. Επιπλέον, με καλά σωρευτικά δεδομένα επιθεώρησης, οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν ιστορικά δεδομένα για να προβλέψουν και να μετριάσουν πιθανούς κινδύνους. Παράγοντες όπως ο καιρός, η εναλλαγή των εργαζομένων, η συχνότητα της εκπαίδευσης σε θέματα ασφάλειας και η καθυστέρηση ενός έργου έχουν επιπτώσεις σε πιθανά συμβάντα ασφάλειας. Αυτοματοποιημένος εξοπλισμός κατασκευής Ο αυτοματισμός στις κατασκευές προχωρά με ταχείς ρυθμούς, με την τεχνητή νοημοσύνη να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη αυτόνομου εξοπλισμού. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ρομποτικοί βραχίονες και αυτόνομα οχήματα που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούνται για εργασίες όπως επιτόπιες έρευνες, μεταφορά υλικών, ακόμη και εργασίες κατασκευής όπως η τοιχοποιία και η συγκόλληση. Ωστόσο, οι τεχνολογίες ελέγχου μηχανών που κυκλοφορούν εδώ και λίγο καιρό είναι ένα πρώιμο παράδειγμα αυτοματισμού. Καθώς η τεχνολογία AI προχωρά και γίνεται πιο οικονομική, η υιοθέτησή της αναμένεται να αυξηθεί. Βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στον τομέα των κατασκευών, βελτιστοποιώντας τα logistics και τη διαχείριση αποθεμάτων. Οι αλγόριθμοι μηχανικής εκμάθησης μπορούν να προβλέψουν τη ζήτηση για υλικά, να προσδιορίσουν τις πιο αποτελεσματικές διαδρομές προμήθειας και να διαχειριστούν τα επίπεδα αποθέματος σε πραγματικό χρόνο. Η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας με τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει έδαφος, ειδικά μεταξύ μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών. Και, ενώ η τεχνολογία είναι ώριμη, η εφαρμογή της απαιτεί ενοποίηση με τα υπάρχοντα συστήματα προγραμματισμού πόρων της επιχείρησης και συνεργασία με προμηθευτές. Ποιοτικός έλεγχος και διασφάλιση Η διασφάλιση της υψηλής ποιότητας κατασκευής είναι κρίσιμη για την επιτυχία ενός έργου. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στον ποιοτικό έλεγχο αναλύοντας εικόνες και δεδομένα από εργοτάξια για τον εντοπισμό ελαττωμάτων ή αποκλίσεων από το σχέδιο και τις προδιαγραφές του έργου. Για παράδειγμα, τα συστήματα υπολογιστικής όρασης μπορούν να ανιχνεύσουν ρωγμές στο σκυρόδεμα ή ασυνέπειες σε δομικά στοιχεία. Ενώ υπάρχουν λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για κάθετη κατασκευή, τα εργαλεία για χρήση σε βαριά αστικά έργα είναι ακόμα νέα. Η κύρια πρόκληση αυτής της παραμέτρου είναι η ενοποίηση των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης με τις παραδοσιακές διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό για την ερμηνεία των δεδομένων που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Αποφάσεις με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη Ο αριθμός των αποφάσεων που πρέπει να λάβει μια ομάδα έργου κάθε μέρα για να διατηρήσει το έργο της σε καλό δρόμο, εντός προϋπολογισμού και με την απαραίτητη ασφάλεια είναι συγκλονιστικός. Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται με ή χωρίς καλά δεδομένα. Τα συστήματα υποστήριξης αποφάσεων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν στους διαχειριστές κατασκευών πληροφορίες και συστάσεις με βάση την ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει εξωτερικές πηγές δεδομένων. Αυτά τα συστήματα μπορούν να προβλέψουν τα αποτελέσματα του έργου, να προτείνουν κατανομές πόρων και να εντοπίσουν πιθανές καθυστερήσεις ή υπερβάσεις προϋπολογισμού. Ωστόσο, η διαθεσιμότητα και η αποτελεσματικότητα αυτών των εργαλείων ποικίλλει πολύ, με πολλά να εξαρτώνται από την ποιότητα της εισαγωγής δεδομένων και την ικανότητα των διαχειριστών να κατανοούν τα δεδομένα που παρουσιάζονται, να τα εμπιστεύονται και να ενεργούν σύμφωνα με τις συστάσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Ενώ οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στη βαριά αστική κατασκευή είναι σημαντικές, αρκετές προκλήσεις εμποδίζουν την πλήρη υιοθέτησή της. Μεταξύ αυτών, το υψηλό κόστος των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό, η ανησυχίες για την προστασία των ιδιωτικών δεδομένων και η αντίσταση που παρουσιάζει ο κλάδος στις αλλαγές, αποτελούν διακριτές δυσκολίες. Ωστόσο, η συνεχής εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης υποδηλώνει ότι πολλοί τομείς χρήσης θα συνεχίσουν να εξελίσσονται ραγδαία και θα καταφέρουν να ενσωματωθούν επιτυχώς στον κλάδο των κατασκευών. Πηγή: Construction Dive
  8. H ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των κατασκευών δεν είναι απλώς μια καλή ιδέα, αλλά πραγματικά μια αναγκαιότητα, λόγω της ανάγκης μείωσης του κόστους και της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας. Αυτό που ξεχωρίζει τους κατασκευαστές από άλλες εταιρείες είναι η ακόμη μεγαλύτερη εξάρτηση από την εργασία, τους μεγάλους στόλους εξοπλισμού, την κατασκευή υλικών και τη μεταφορά φορτίων. Στην όλη παραγωγική διαδικασία υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, με έξι παραμέτρους να ξεχωρίζουν. Προγραμματισμός και Σχεδιασμός Μία από τις πρώτες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στις κατασκευές είναι στον προγραμματισμό και το σχεδιασμό έργων. Τα εργαλεία προγραμματισμού επαυξημένης τεχνητής νοημοσύνης παρέχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης ανάλυσης και εντοπισμού πιθανών κινδύνων του έργου πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν. Παράλληλα, εργαλεία σχεδιασμού με τεχνητή νοημοσύνη, όπως τα συστήματα BIM, αξιοποιούν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία λεπτομερών τρισδιάστατων μοντέλων κατασκευαστικών έργων. Αυτά τα μοντέλα διευκολύνουν την καλύτερη οπτικοποίηση, επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους να εντοπίσουν πιθανά ζητήματα πριν ξεκινήσει η κατασκευή. Διαχείριση ασφάλειας και εκτίμηση κινδύνου Η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα στον κλάδο των κατασκευών. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει τη διαχείριση της ασφάλειας μέσω παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών αναλύσεων. Για παράδειγμα, οι κάμερες και οι αισθητήρες με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να ανιχνεύσουν επικίνδυνες συμπεριφορές ή συνθήκες στο χώρο και να ειδοποιήσουν τους επόπτες. Επιπλέον, με καλά σωρευτικά δεδομένα επιθεώρησης, οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν ιστορικά δεδομένα για να προβλέψουν και να μετριάσουν πιθανούς κινδύνους. Παράγοντες όπως ο καιρός, η εναλλαγή των εργαζομένων, η συχνότητα της εκπαίδευσης σε θέματα ασφάλειας και η καθυστέρηση ενός έργου έχουν επιπτώσεις σε πιθανά συμβάντα ασφάλειας. Αυτοματοποιημένος εξοπλισμός κατασκευής Ο αυτοματισμός στις κατασκευές προχωρά με ταχείς ρυθμούς, με την τεχνητή νοημοσύνη να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη αυτόνομου εξοπλισμού. Μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ρομποτικοί βραχίονες και αυτόνομα οχήματα που ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούνται για εργασίες όπως επιτόπιες έρευνες, μεταφορά υλικών, ακόμη και εργασίες κατασκευής όπως η τοιχοποιία και η συγκόλληση. Ωστόσο, οι τεχνολογίες ελέγχου μηχανών που κυκλοφορούν εδώ και λίγο καιρό είναι ένα πρώιμο παράδειγμα αυτοματισμού. Καθώς η τεχνολογία AI προχωρά και γίνεται πιο οικονομική, η υιοθέτησή της αναμένεται να αυξηθεί. Βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στον τομέα των κατασκευών, βελτιστοποιώντας τα logistics και τη διαχείριση αποθεμάτων. Οι αλγόριθμοι μηχανικής εκμάθησης μπορούν να προβλέψουν τη ζήτηση για υλικά, να προσδιορίσουν τις πιο αποτελεσματικές διαδρομές προμήθειας και να διαχειριστούν τα επίπεδα αποθέματος σε πραγματικό χρόνο. Η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας με τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει έδαφος, ειδικά μεταξύ μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών. Και, ενώ η τεχνολογία είναι ώριμη, η εφαρμογή της απαιτεί ενοποίηση με τα υπάρχοντα συστήματα προγραμματισμού πόρων της επιχείρησης και συνεργασία με προμηθευτές. Ποιοτικός έλεγχος και διασφάλιση Η διασφάλιση της υψηλής ποιότητας κατασκευής είναι κρίσιμη για την επιτυχία ενός έργου. Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στον ποιοτικό έλεγχο αναλύοντας εικόνες και δεδομένα από εργοτάξια για τον εντοπισμό ελαττωμάτων ή αποκλίσεων από το σχέδιο και τις προδιαγραφές του έργου. Για παράδειγμα, τα συστήματα υπολογιστικής όρασης μπορούν να ανιχνεύσουν ρωγμές στο σκυρόδεμα ή ασυνέπειες σε δομικά στοιχεία. Ενώ υπάρχουν λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για κάθετη κατασκευή, τα εργαλεία για χρήση σε βαριά αστικά έργα είναι ακόμα νέα. Η κύρια πρόκληση αυτής της παραμέτρου είναι η ενοποίηση των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης με τις παραδοσιακές διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας και η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό για την ερμηνεία των δεδομένων που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Αποφάσεις με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη Ο αριθμός των αποφάσεων που πρέπει να λάβει μια ομάδα έργου κάθε μέρα για να διατηρήσει το έργο της σε καλό δρόμο, εντός προϋπολογισμού και με την απαραίτητη ασφάλεια είναι συγκλονιστικός. Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται με ή χωρίς καλά δεδομένα. Τα συστήματα υποστήριξης αποφάσεων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν στους διαχειριστές κατασκευών πληροφορίες και συστάσεις με βάση την ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει εξωτερικές πηγές δεδομένων. Αυτά τα συστήματα μπορούν να προβλέψουν τα αποτελέσματα του έργου, να προτείνουν κατανομές πόρων και να εντοπίσουν πιθανές καθυστερήσεις ή υπερβάσεις προϋπολογισμού. Ωστόσο, η διαθεσιμότητα και η αποτελεσματικότητα αυτών των εργαλείων ποικίλλει πολύ, με πολλά να εξαρτώνται από την ποιότητα της εισαγωγής δεδομένων και την ικανότητα των διαχειριστών να κατανοούν τα δεδομένα που παρουσιάζονται, να τα εμπιστεύονται και να ενεργούν σύμφωνα με τις συστάσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Ενώ οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στη βαριά αστική κατασκευή είναι σημαντικές, αρκετές προκλήσεις εμποδίζουν την πλήρη υιοθέτησή της. Μεταξύ αυτών, το υψηλό κόστος των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό, η ανησυχίες για την προστασία των ιδιωτικών δεδομένων και η αντίσταση που παρουσιάζει ο κλάδος στις αλλαγές, αποτελούν διακριτές δυσκολίες. Ωστόσο, η συνεχής εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης υποδηλώνει ότι πολλοί τομείς χρήσης θα συνεχίσουν να εξελίσσονται ραγδαία και θα καταφέρουν να ενσωματωθούν επιτυχώς στον κλάδο των κατασκευών. Πηγή: Construction Dive View full είδηση
  9. Ένα νέο κεφάλαιο στις αστικές μετακινήσεις ανοίγει με την κατασκευή του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου που θα ενώνει τον Πειραιά με τη Βουλιαγμένη. Το φιλόδοξο αυτό έργο αναμένεται να δώσει μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στην πόλη, προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών. Μόλις ολοκληρωθεί οι βόλτες που πολλοί προτιμούν να κάνουν κοντά στη θάλασσα, θα γίνουν σημαντικά ευκολότερες και πιο ευχάριστες. Το συνολικό μήκος του έργου «Αστικός Περίπατος» θα είναι 22 χιλιόμετρα. Θα ξεκινάει από το λιμάνι του Πειραιά και θα καταλήγει στη Βουλιαγμένη, περνώντας μέσα από όλα τα σημαντικά σημεία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Θα διαθέτει σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας, με φωτισμό LED και σημάνσεις, ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί ξεκούρασης με παγκάκια και στέγαστρα, καθώς και σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα. Πότε θα είναι έτοιμος; Σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να γίνει 510 ημέρες μετά από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Υπολογίζεται να είναι όλα έτοιμα κάπου μέσα στο φθινόπωρο του επόμενου έτους. Η κατασκευή έχει χωριστεί όπως είναι λογικό σε τμήματα, καθώς το όλο έργο θα περνά μέσα από τους Δήμους Πειραιά, Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Το αρχικό τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, μήκους 4 χιλιομέτρων, θα υλοποιηθεί ξεχωριστά από τον Δήμο Πειραιά. Το κομμάτι από το ΣΕΦ έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής. Ο Δήμος Καλλιθέας θα αναλάβει κομμάτι ποδηλατόδρομου μήκους 365 μέτρων και στη συνέχεια ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου θα έχει το μεγαλύτερο κομμάτι με έκταση 3.752 μέτρα. Ο Δήμος Αλίμου θα αναλάβει 1.563 μέτρα, ενώ ένα επιπλέον τμήμα μήκους 1 χιλιομέτρου θα διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου. Αυτό εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου τής από το 2020 Σύμβασης Παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ - Ελληνικού Δημοσίου - ΕΤΑΔ - παραχωρησιούχου Μαρίνα Αλίμου - Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Μονοπρόσωπη Α.Ε., σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου. Συνεχίζοντας, θα έχουμε το κομμάτι του Δήμου Ελληνικού (2.817 μέτρα) το οποίο θα χωρίζεται σε δύο τμήματα με μήκος περίπου 1 και 1,7 χιλιόμετρα. Εδώ να πούμε πως 1 χιλιόμετρο θα περνά μέσα από τα ακίνητα της επένδυσης του Ελληνικού, ενώ περίπου 2,5 χιλιόμετρα θα είναι το τμήμα που θα διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας και υλοποιείται ως μέρος ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας. Από αυτό έχει μείνει ανολοκλήρωτο ένα κομμάτι μόλις 821 μέτρων. Τέλος, στο Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης «ανήκουν» 2.646 μέτρα. View full είδηση
  10. Ένα νέο κεφάλαιο στις αστικές μετακινήσεις ανοίγει με την κατασκευή του ποδηλατόδρομου-πεζόδρομου που θα ενώνει τον Πειραιά με τη Βουλιαγμένη. Το φιλόδοξο αυτό έργο αναμένεται να δώσει μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση για τις μετακινήσεις στην πόλη, προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών. Μόλις ολοκληρωθεί οι βόλτες που πολλοί προτιμούν να κάνουν κοντά στη θάλασσα, θα γίνουν σημαντικά ευκολότερες και πιο ευχάριστες. Το συνολικό μήκος του έργου «Αστικός Περίπατος» θα είναι 22 χιλιόμετρα. Θα ξεκινάει από το λιμάνι του Πειραιά και θα καταλήγει στη Βουλιαγμένη, περνώντας μέσα από όλα τα σημαντικά σημεία της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Θα διαθέτει σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας, με φωτισμό LED και σημάνσεις, ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί ξεκούρασης με παγκάκια και στέγαστρα, καθώς και σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά ποδήλατα. Πότε θα είναι έτοιμος; Σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να γίνει 510 ημέρες μετά από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Υπολογίζεται να είναι όλα έτοιμα κάπου μέσα στο φθινόπωρο του επόμενου έτους. Η κατασκευή έχει χωριστεί όπως είναι λογικό σε τμήματα, καθώς το όλο έργο θα περνά μέσα από τους Δήμους Πειραιά, Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Το αρχικό τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, μήκους 4 χιλιομέτρων, θα υλοποιηθεί ξεχωριστά από τον Δήμο Πειραιά. Το κομμάτι από το ΣΕΦ έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής. Ο Δήμος Καλλιθέας θα αναλάβει κομμάτι ποδηλατόδρομου μήκους 365 μέτρων και στη συνέχεια ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου θα έχει το μεγαλύτερο κομμάτι με έκταση 3.752 μέτρα. Ο Δήμος Αλίμου θα αναλάβει 1.563 μέτρα, ενώ ένα επιπλέον τμήμα μήκους 1 χιλιομέτρου θα διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου. Αυτό εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου τής από το 2020 Σύμβασης Παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ - Ελληνικού Δημοσίου - ΕΤΑΔ - παραχωρησιούχου Μαρίνα Αλίμου - Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Μονοπρόσωπη Α.Ε., σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου. Συνεχίζοντας, θα έχουμε το κομμάτι του Δήμου Ελληνικού (2.817 μέτρα) το οποίο θα χωρίζεται σε δύο τμήματα με μήκος περίπου 1 και 1,7 χιλιόμετρα. Εδώ να πούμε πως 1 χιλιόμετρο θα περνά μέσα από τα ακίνητα της επένδυσης του Ελληνικού, ενώ περίπου 2,5 χιλιόμετρα θα είναι το τμήμα που θα διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας και υλοποιείται ως μέρος ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας. Από αυτό έχει μείνει ανολοκλήρωτο ένα κομμάτι μόλις 821 μέτρων. Τέλος, στο Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης «ανήκουν» 2.646 μέτρα.
  11. Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξέδωσαν από κοινού εγκύκλιο βάσει της οποίας διευκρινίζεται ότι το ποσοστό κάλυψης για τις εγκατεστημένες Επιχειρήσεις σε οργανωμένους Υποδοχείς βιομηχανικής δραστηριότητας, έχει ορισθεί εκ του νόμου στο 70%, από το 60%, που εφαρμοζόταν εκ παραδρομής μέχρι πρόσφατα από τις υπηρεσίες Δόμησης. Η διευκρίνιση της Εγκυκλίου μάλιστα ανάγεται στη δημοσίευση του ν.4982/2022, δηλαδή στις 15/10/2022. Η οδηγία Εγκύκλιος ενδεικτικά αναφέρει: Σύμφωνα με την παρ. 2 περ. α) του άρθρου 11 του ν. 4982/2022 (Α’ 195) «2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια: α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%)». Σύμφωνα με την παρ. 10 του ως άνω άρθρου «10. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και εφαρμόζεται σε όλους τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που πολεοδομούνται. Η ανωτέρω πρόβλεψη του ποσοστού κάλυψης μέχρι 70% είναι άμεσης εφαρμογής για όλους τους Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, όπως αυτοί ορίζονται στην περ. η) της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.4982/2022, ήτοι στους χώρους που είχαν οργανωθεί ως Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.) Η άμεση εφαρμογή ορίζεται εκ του νόμου, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται υποβολή νέου ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής εκ μέρους της Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Eπιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ούτε απόφαση τροποποίησης εκάστου εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου για τους υφιστάμενους Υποδοχείς. Το ποσοστό κάλυψης, το οποίο ορίζεται πλέον μέχρι του 70% καταλαμβάνει εκ της δημοσίευσης του ν.4982/2022, ήτοι από τις 15/10/2022, όλους τους Υφιστάμενους Υποδοχείς». Η Εγκύκλιος αυτή αποτελεί τη συνέχεια σε μια ευρύτερη σειρά πρωτοβουλιών που σταθερά προωθεί η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. σε αγαστή συνεργασία με τις αρμόδιες Γενικές Γραμματείες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο πλαίσιο εμπράκτων μέτρων που στηρίζουν την ελληνική βιομηχανία και δημιουργούν ένα φιλικό τόσο ως προς τις υφιστάμενες όσο και ως προς τις νέες βιομηχανικές επενδύσεις περιβάλλον. Η διευκρίνηση που παρασχέθηκε από τις δύο αρμόδιες Γενικές Γραμματείες έρχεται να τακτοποιήσει ένα θέμα που ήταν σε εκκρεμότητα από τη σχετική νομοθεσία του 2021. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ΑΕ κ. Θάνος Ψαθάς αναφορικά στην έκδοση της ανακοίνωσης δήλωσε: «Στην ΕΤΒΑ πιστεύουμε ότι οφείλουμε να συμβάλλουμε και να συνεργαζόμαστε αρμονικά με τις Κρατικές Αρχές προς όφελος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και να επενδύουμε στην επίλυση των χρόνιων πραγματικών προβλημάτων τους. Πάντα σε ευθεία και αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους επιχειρηματίες που έχουν επιλέξει τα Επιχειρηματικά μας Πάρκα για την ανάπτυξη της βιομηχανικής τους δραστηριότητας, η ΕΤΒΑ προωθεί εκείνες τις προτάσεις που απελευθερώνουν το βιομηχανικό έργο και ενισχύουν την θέση της ελληνικής βιομηχανίας. Δε θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τα πραγματικά ζητούμενα των Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων χωρίς να υποκύπτουμε σε κινήσεις άστοχου εντυπωσιασμού και μη παραγωγικών επιλογών». View full είδηση
  12. Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξέδωσαν από κοινού εγκύκλιο βάσει της οποίας διευκρινίζεται ότι το ποσοστό κάλυψης για τις εγκατεστημένες Επιχειρήσεις σε οργανωμένους Υποδοχείς βιομηχανικής δραστηριότητας, έχει ορισθεί εκ του νόμου στο 70%, από το 60%, που εφαρμοζόταν εκ παραδρομής μέχρι πρόσφατα από τις υπηρεσίες Δόμησης. Η διευκρίνιση της Εγκυκλίου μάλιστα ανάγεται στη δημοσίευση του ν.4982/2022, δηλαδή στις 15/10/2022. Η οδηγία Εγκύκλιος ενδεικτικά αναφέρει: Σύμφωνα με την παρ. 2 περ. α) του άρθρου 11 του ν. 4982/2022 (Α’ 195) «2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια: α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%)». Σύμφωνα με την παρ. 10 του ως άνω άρθρου «10. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και εφαρμόζεται σε όλους τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που πολεοδομούνται. Η ανωτέρω πρόβλεψη του ποσοστού κάλυψης μέχρι 70% είναι άμεσης εφαρμογής για όλους τους Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, όπως αυτοί ορίζονται στην περ. η) της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.4982/2022, ήτοι στους χώρους που είχαν οργανωθεί ως Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.) Η άμεση εφαρμογή ορίζεται εκ του νόμου, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται υποβολή νέου ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής εκ μέρους της Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Eπιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ούτε απόφαση τροποποίησης εκάστου εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου για τους υφιστάμενους Υποδοχείς. Το ποσοστό κάλυψης, το οποίο ορίζεται πλέον μέχρι του 70% καταλαμβάνει εκ της δημοσίευσης του ν.4982/2022, ήτοι από τις 15/10/2022, όλους τους Υφιστάμενους Υποδοχείς». Η Εγκύκλιος αυτή αποτελεί τη συνέχεια σε μια ευρύτερη σειρά πρωτοβουλιών που σταθερά προωθεί η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. σε αγαστή συνεργασία με τις αρμόδιες Γενικές Γραμματείες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο πλαίσιο εμπράκτων μέτρων που στηρίζουν την ελληνική βιομηχανία και δημιουργούν ένα φιλικό τόσο ως προς τις υφιστάμενες όσο και ως προς τις νέες βιομηχανικές επενδύσεις περιβάλλον. Η διευκρίνηση που παρασχέθηκε από τις δύο αρμόδιες Γενικές Γραμματείες έρχεται να τακτοποιήσει ένα θέμα που ήταν σε εκκρεμότητα από τη σχετική νομοθεσία του 2021. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ ΑΕ κ. Θάνος Ψαθάς αναφορικά στην έκδοση της ανακοίνωσης δήλωσε: «Στην ΕΤΒΑ πιστεύουμε ότι οφείλουμε να συμβάλλουμε και να συνεργαζόμαστε αρμονικά με τις Κρατικές Αρχές προς όφελος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων και να επενδύουμε στην επίλυση των χρόνιων πραγματικών προβλημάτων τους. Πάντα σε ευθεία και αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους επιχειρηματίες που έχουν επιλέξει τα Επιχειρηματικά μας Πάρκα για την ανάπτυξη της βιομηχανικής τους δραστηριότητας, η ΕΤΒΑ προωθεί εκείνες τις προτάσεις που απελευθερώνουν το βιομηχανικό έργο και ενισχύουν την θέση της ελληνικής βιομηχανίας. Δε θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με τα πραγματικά ζητούμενα των Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων χωρίς να υποκύπτουμε σε κινήσεις άστοχου εντυπωσιασμού και μη παραγωγικών επιλογών».
  13. Η Κίνα έχει επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έχει γίνει ο κύριος κατασκευαστής αιολικών και ηλιακών πάρκων παγκοσμίως, συμβάλλοντας έτσι στην παγκόσμια μείωση των εκπομπών CO2 και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Σχεδόν τα δύο τρίτα, των νέων αιολικών και ηλιακών σταθμών παγκοσμίως κατασκευάζει η Κίνα, σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού think tank Global Energy Monitor (GEM). Αυτό υπογραμμίζει τον ηγετικό ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές θερμοκηπίου. Το Πεκίνο είναι επίσης σε καλό δρόμο προκειμένου να επιτύχει τον δικό του στόχο για το 2030, δηλαδή να εγκαταστήσει 1.200 GW αιολικής και ηλιακής ενέργειας έως τα τέλη του μήνα –έξι χρόνια νωρίτερα–, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η Climate Energy Finance με έδρα το Σίδνεϊ. View full είδηση
  14. Η Κίνα έχει επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έχει γίνει ο κύριος κατασκευαστής αιολικών και ηλιακών πάρκων παγκοσμίως, συμβάλλοντας έτσι στην παγκόσμια μείωση των εκπομπών CO2 και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Σχεδόν τα δύο τρίτα, των νέων αιολικών και ηλιακών σταθμών παγκοσμίως κατασκευάζει η Κίνα, σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού think tank Global Energy Monitor (GEM). Αυτό υπογραμμίζει τον ηγετικό ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές θερμοκηπίου. Το Πεκίνο είναι επίσης σε καλό δρόμο προκειμένου να επιτύχει τον δικό του στόχο για το 2030, δηλαδή να εγκαταστήσει 1.200 GW αιολικής και ηλιακής ενέργειας έως τα τέλη του μήνα –έξι χρόνια νωρίτερα–, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα η Climate Energy Finance με έδρα το Σίδνεϊ.
  15. «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας. Το δίκτυο των προστατευόμενων περιοχών Natura καλύπτει περίπου το 27% της χερσαίας έκτασης, περιλαμβάνοντας σημαντικούς βιότοπους (π.χ. υγρότοποι Πρέσπας, δάση Ροδόπης, θαλάσσιο πάρκο της μεσογειακής φώκιας Monachus monachus των Σποράδων κ.ά.). Ωστόσο, οι Natura δεν είναι σημαντικές μόνο για τη διατήρηση των οικοσυστημάτων και της άγριας ζωής αλλά και για την τοπική κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη με την προώθηση ήπιων μορφών τουρισμού (π.χ. οικοτουρισμό). Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στη μελέτη (συνέχεια αντίστοιχης του 2017), η οποία υπογράφεται από ερευνητές του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου (με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Πάρι Τσάρτα) και των Πανεπιστήμιων Αιγαίου και Δυτικής Αττικής, «η ήπια οικονομική δραστηριότητα στην επικράτειά τους πιθανόν δίνει επιπλέον κίνητρα για την διασφάλιση της προστασία τους». Γενικότερα, υπολογίζεται ότι με ετήσιο κόστος 148,5 εκατομμυρίων ευρώ η διαχείριση και προστασία των περιοχών Natura στην Ελλάδα μπορεί να αποδώσει ετησίως οφέλη της τάξεως των δύο δισ. ευρώ. Η εκτίμηση του συνολικού προϋπολογισμού για δράσεις ανάπτυξης βιώσιμου τουρισμού στις περιοχές Natura 2000 (μέτρα διατήρησης και αποκατάστασης, πράσινες υποδομές διοικητικές δαπάνες κ.ά.) στην Ελλάδα φτάνει στα 1.039,5 εκατ. ευρώ κατά την επταετία 2021-27. Διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία 7,7 δισ. ευρώ Σύμφωνα με τους μελετητές οι αναγκαίες παρεμβάσεις μπορούν να ενσωματωθούν στα διαθέσιμα για την Ελλάδα χρηματοδοτικά προγράμματα του τρέχοντος δημοσιονομικού πλαισίου. Στην ανεύρεση κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων καθοριστικό ρόλο έχουν το νέο ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), το πρόγραμμα Life 2021-2027, η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ 2023-2027) και η Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία (Interreg). Το νέο ΕΣΠΑ εισάγει σημαντικές προσθήκες σχετικές με δράσεις στις περιοχές Natura 2000, σε σύγκριση με της προηγούμενης περιόδου, μέσω της 6ης προτεραιότητας, προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ, του προγράμματος Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή, της 3ης προτεραιότητας, προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ, του προγράμματος Αλιείας, Υδατοκαλλιέργειας και Θάλασσας και μέσω των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ), συνολικού προϋπολογισμού 414 εκατ. ευρώ, των προγραμμάτων Επιχειρησιακής Περιφερειακής Ανάπτυξης. Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί άλλη μια κομβική πηγή χρηματοδότησης, με ένα «πορτοφόλι» 1,8 δισ. ευρώ για πράσινης ανάπτυξης, ενώ το «Life 2021-2027, με προϋπολογισμό 5,4 δισ. ευρώ και τα Interreg στοχεύουν, επίσης, σε δράσεις ανάπτυξης τουρισμού σε προστατευόμενες περιοχές του δικτύου Natura 2000. Πολιτική εισιτηρίων Οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις επενδύσεων στις Natura μπορούν να συνδυαστούν, σύμφωνα με τους μελετητές, και με μια πιο αποδοτική εμπορική αξιοποίηση των προστατευόμενων περιοχών. Για παράδειγμα με: – την πολιτική εισιτηρίων όπως ήδη συμβαίνει στο φαράγγι της Σαμαριάς και στο πάρκο των Σποράδων – την παροχή υπηρεσιών (πχ. οργάνωση αθλητικών και κοινωνικών δράσεων ή εκδρομών) – την πώληση τοπικών προϊόντων. Απόδοση επενδύσεων Τα τέλη εισόδου που καταβάλλουν οι τουρίστες όταν επισκέπτονται προστατευόμενες περιοχές παρέχουν άμεσα έσοδα στα κράτη ενώ τα χρήματα που δαπανούν σε ξενοδοχεία, γεύματα, μεταφορές, αναμνηστικά και άλλες τουριστικές υπηρεσίες τονώνουν την τοπική οικονομία. «Όταν υπολογίζεται το άθροισμα αυτών των άμεσων και έμμεσων οικονομικών οφελών, παρέχεται μια εκτίμηση του ποσοστού απόδοσης των δημοσίων επενδύσεων σε προστατευόμενες περιοχές και τουρισμό με βάση τη φύση», σημειώνεται στην έκθεση στην οποία εξετάστηκαν παραδείγματα από τέσσερις χώρες. τη Βραζιλία, τα Νησιά Φίτζι, το Νεπάλ και τη Ζάμπια, και διαπιστώθηκαν οφέλη από την επένδυση σε προστατευόμενες περιοχές που υπερτερούν κατά πολύ του κόστους της αρχικής επένδυσης. Τα ποσοστά απόδοσης ήταν: • 6 φορές το ποσό που επενδύθηκε για το Θαλάσσιο Πάρκο Abrolhos της Βραζιλίας. • 8 φορές το ποσό που επενδύθηκε για το Εθνικό Πάρκο Chitwan του Νεπάλ. • 16 φορές το ποσό που επενδύθηκε για το Εθνικό Πάρκο Lower Zambezi της Ζάμπια. • 28 το ποσό που επενδύθηκε στο Εθνικό Πάρκο South Luangwa της Ζάμπια. Η ένταση του τουρισμού Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν περιορισμοί στο είδος και στην ένταση της τουριστικής δραστηριότητας στις περιοχές Natura ανάλογα τη ζώνη προστασίας. Οι τύποι τουρισμού που θεωρούνται κατάλληλοι είναι ο οικοτουρισμός (πεζοπορία, παρατήρηση πουλιών, περιηγήσεις, κλπ.), ο αγροτουρισμός (συμμετοχή σε αγροτικές δραστηριότητες, π.χ. συγκομιδή ελιάς) και ο πολιτιστικός τουρισμός (επισκέψεις σε μνημεία, μουσεία, κλπ.). Ωστόσο, οι προκλήσεις είναι πολλές. Ακόμη και σε τέτοιες ήπιες δραστηριότητες η επιβάρυνση του περιβάλλοντος (ρύπανση, διατάραξη της άγριας ζωής, κλπ.) μπορεί να είναι σημαντική. Ένα άλλο πρόβλημα αφορά τη διατήρηση της αυθεντικής εμπειρίας της τοπικής κουλτούρας, σε συνθήκες μεγάλης ανάπτυξης τουριστικών δραστηριοτήτων. Μια ακόμη πρόκληση που επισημαίνεται στη μελέτη αφορά στη δημιουργία επαρκών υποδομών (δρόμων, μέσων πρόσβασης για ΑμεΑ κλπ.) για τη διαχείριση της κίνησης των επισκεπτών. Απαραίτητη είναι και η ενημέρωση των επισκεπτών για την προστασία αυτών των περιοχών. Προτάσεις πολιτικής Οι ερευνητές μελέτησαν παραδείγματα προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα (Εθνικά πάρκα Αλοννήσου, Χελμού-Βουραϊκού, Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου, Λίμνης Κερκίνης, Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Αιτωλικού, Ολύμπου και την Ελαφόνησο) και στο εξωτερικό (Ορεινό Σύμπλεγμα Αμπρούτσο στην Ιταλία, Αρχιπέλαγος των Αζορών στην Πορτογαλία, υγρότοπος Καμάργκ στη Γαλλία) τα οποία έχουν αναπτύξει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τουριστικές δραστηριότητες. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα στις περιπτώσεις του εξωτερικού ο βιώσιμος τουρισμός εντός των προστατευόμενων περιοχών έχει αναπτυχθεί αρκετά μέσα από τη συνέργεια αρμόδιων φορέων του τουρισμού, φορέων υπεύθυνων για την ανάπτυξη της βιωσιμότητας, τοπικών φορέων αλλά και τουριστικών επιχειρήσεων. Αντίθετα, στην Ελλάδα αναδεικνύεται αποσπασματική εφαρμογή των διαφόρων εργαλείων διαχείρισης. Για τη διαμόρφωση ενός μοντέλου βιώσιμου τουρισμού στις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας η ομάδα μελέτης προτείνει μια εργαλειοθήκη που ακολουθεί τις δέκα αρχές αειφόρου τουρισμού και προσαρμόζει τις προτεινόμενες στρατηγικές και δράσεις στη ελληνική περίπτωση. Οι δράσεις αυτές ενδεικτικά αφορούν την ενίσχυση του πλαισίου διαχείρισης, της επιχειρησιακής ικανότητας, της προβολής και της προώθησης, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την παροχή ποιοτικών τουριστικών προϊόντων, την υποστήριξη της τοπικής οικονομίας καθώς και την ενίσχυση της συνεργασίας τοπικών κοινοτήτων και τουριστικών φορέων για την επίτευξη των στόχων αειφόρου τουρισμού.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.