-
Περιεχόμενα
3.584 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Days Won
61
BAS last won the day on Απρίλιος 2
BAS had the most liked content!
Profile Information
-
Φύλο
Άντρας
-
Τοποθεσία
Αθήνα
-
Επάγγελμα
Μηχανικός
-
Ειδικότητα
Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι.
BAS's Achievements
-
Για να κάνεις ενημέρωση σε παλαιά άδεια, θέλεις συναίνεση των ιδιοκτητών, ίσως και 100 %, ανάλογα τι θα μας πουν οι νομικοί, αλλά να είναι και νομίμως υφιστάμενο το κτίριο, δηλαδή να έχουν γίνει όλες οι τακτοποιήσεις σε όλες τις ιδιοκτησίες, το οποίο δεν το ξέρουμε. Αρα δεν είναι εύκολο. Το πρόβλημα είναι ότι οι σχέσεις μεταξύ των συνιδιοκτητών για υποκειμενικούς ή και αντικειμενικούς λόγους είναι δύσκολες.
-
Οι δικαστές γενικώς διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον. Ερμηνεύουν τους νόμους συχνά με πολιτική ματιά, να μην πω με κομματική, αλλά και με προσωπικές εμμονές. Συνταξιούχοι έχουν κάνει ομάδα με κεφαλαιοκρατική αρωγή και το παίζουν αυτόκλητοι προστάτες του περιβάλλοντος, αυτό είναι ο ορισμός της ιδεοληπτικής εμμονής. Το ότι τους προβάλλουν τα μμε είναι περίεργο, ή και κάπως βαρύτερο. Ετσι λοιπόν ας δούμε κάποια σημεία που ενώ παρίσταναν ότι προστάτευαν το περιβάλλον, στην ουσία επέτρεψαν να εκλυθούν εκατομμύρια τόνοι ρύπων στην ατμόσφαιρα της Αθήνας. Περιφερειακή Υμηττού. Καθυστέρηση 5 τουλάχιστον χρόνων. Μεσογείων και Κηφισίας σε μόνιμο μποτιλιάρισμα. Επέκταση Λεωφόρου Κύμης. Είμαστε ήδη στον 2ο χρόνο για ένα έργο 3 χλμ που θα γίνει κατά το ήμισυ υπόγειο και οι λαϊκιστές δήμαρχοι, θέλουν να γίνει ολόκληρο για το οποίο δεν θα υπάρχουν λεφτά. Μέχρι τότε Αττική οδός, Περιφερειακή Υμηττού, Κηφισίας, Μαρούσι, Πεύκη, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Γέρακας, Μελίσσια, Νέο Ηράκλειο και Νέα Ιωνία, επηρεάζονται από το μποτιλιάρισμα της Αττικής οδόύ που ξεκινάει από την Μεταμόρφωση, ενίοτε και από το Μενίδι στα δυτικά και φτάνει μέχρι τον Γέρακα, ενίοτε μέχρι το Πικέρμι στα ανατολικά και μέχρι τον κόμβο Αγίας Παρασκευής στην Περιφερειακή Υμηττού. Το ότι ανακάλυψαν έναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ νόμο ως εντελώς αντισυνταγματικό 12 χρόνια μετά την ισχύ του, θα πρέπει αρχικά να βρεθεί τρόπος να γίνεται διαφορετικά ο "έλεγχος" συνταγματικότητας, ή ίσως να σοβαρευτούν τα κόμματα και να αλλάξουν αυτό το περιβόητο άρθρο 24 του Συντάγματος σε σαφή διάταξη που δεν θα επιτρέπει ερμηνείες και ιδεοληψίες τυχαίων υπαλλήλων, άντε λειτουργών για να μην αισθανθούν άσχημα... Δεν μπορεί η χώρα να είναι έρμαιο τέτοιων διαδικασιών. Εχουμε όμως κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, που θίγονταν οι γνωστοί κατασκευαστικοί όμιλοι των ΔΕ, γνωστοί όλοι μεταξύ τους, ή όπως είχε γίνει με τον ΓΟΚ/85 που επίσης είχε βγεί αντισυνταγματικός ως προς την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο, που τότε την πλήρωναν διάφοροι μικρομεσαίοι κατασκευαστές που ήταν αδιάφοροι στο κύκλωμα της εξουσίας και ανήμποροι να αντιδράσουν. Τώρα θίγονται τεράστιοι όμιλοι του εξωτερικού, που προφανώς θα πάνε το ζήτημα για τις αποζημιώσεις στο εξωτερικό, υπάρχει περίπτωση να θιχτεί και το Ελληνικό και εκεί θα ήθελα να εμφανιστεί ένα κόμμα, που να ζητάει από όλη αυτή την παρέα που παίζει κοντρίτσες πάνω στην πλάτη μας, να πληρώσουν οι ίδιοι από την τσεπούλα τους το κόστος των αποζημιώσεων. Θα το ψηφίσουμε όλοι.
-
Κάποια στιγμή θα πρέπει να επανέλθει η λογική σε αυτόν τον τόπο. Μέχρι το 1990-1993, που πήγαμε στις δηλώσεις των μηχανικών, είχαμε παραλαβή των έργων από την πολεοδομία. Τι κοίταγε η πολεοδομία ? Το περίγραμμα μόνο σε κάθε όροφο. Ανοίγματα και όψεις, ίσως στις ελάχιστες οικοδομές που μπορεί να είχαν περάσει ΕΠΑΕ και αυτές μετά το 1985. Πιο πριν δεν θυμάμαι αν υπήρχε. Η λογική ήταν ότι αφού όλο το κουτί μέτραγε στον συντελεστή και δεδομένου, ότι οι αναθεωρήσεις έπαιρναν πολύ χρόνο, χαλαρά 3-4 μήνες, οι εσωτερικές αλλαγές τους ήταν αδιάφορες, γιατί αυτές πέρναγαν στις συστάσεις. Αλλωστε με 4 πολεοδομίες για όλη την Αττική σχεδόν, μετά έγιναν οι πιο απομακρυσμένες, με 4-5 ελεγκτές αρχιτεκτονικών σε κάθε μία, ποιος να προλάβει τι. Οπότε αλλαγές μέσα στον όγκο των κτιρίων θα πρέπει να γίνονται με ενημέρωση ως χτίστηκε και να ξεμπερδεύουμε. Αν μάλιστα υπάρχει ταύτιση με την σύσταση, τότε ένα παράβολο και τέλος. Δεν μπορούμε σήμερα να ξεπλένουμε αμαρτίες δεκαετίων του κράτους και την πολυνομίας του. Ασχολούμαστε με διαστάσεις εξωστών σε οικοδομές πριν το 1985, όταν κανείς δεν ενδιαφερόταν για αυτό τότε αφού δεν είχαν περιορισμό ως προς το μήκος τους και το εμβαδόν τους.
-
O συγκεκριμένος αναφέρεται και αρθρογραφεί σε διάφορα μμε και κάνει εκδηλώσεις που σημαίνει ότι κάποιοι τον στηρίζουν ή εκπροσωπεί τα συμφέροντα τους. Και αυτά παίζουν στην αγορά. Στην μία αγορά που υπάρχει διεθνώς. Αυτή η αγορά όμως δεν είναι εύκολο να χειραγωγηθεί, επειδή θα βγουν κάποια χρέπια και 1-2 καλά ακίνητα, τα οποία βέβαια θα είναι ήδη αποφασισμένο σε ποια χέρια θα πάνε. Ούτε βέβαια θα αλλάξουν οι τιμές, ενώ αυξάνεται το κόστος, επειδή οι μεγάλες εταιρείες που πλέον υπάρχουν μόνο αυτές στην αγορά, θα δουν να βγαίνουν 5-10 σπίτια για πώληση σε χαμηλές τιμές, γιατί δεν έχουν πρόβλημα ρευστότητας. Για μένα η μόνη αλλαγή που πρέπει να γίνει άμεσα και θα βοηθήσει όλους, είναι η δυνατότητα με άδεια μικρής κλίμακας και με μονομερή τροποποίηση της σύστασης να μπορεί να γίνει διαχωρισμός μεγάλων σπιτιών σε μικρότερα, με χρήση βέβαια των υπαρχόντων κεντρικών εγκαταστάσεων αποχέτευσης, ή και νέων εφ΄ όσον μπορεί να γίνει, αλλά εκεί να υπάρχει συναίνεση της πλειοψηφίας της πολυκατοικίας. Υπάρχουν στις παλιότερες πολυκατοικίες του κέντρου, πολλά διαμερίσματα πάνω από 120 τμ που λόγω τεκμηρίων, παλαιότητας κλπ, ούτε πωλούνται, ούτε νοικιάζονται.
-
Εγώ δεν είδα κανένα Φαληριώτη με ΣΔ 3 να φεύγει για τα βόρεια.... Εκεί μένουν με πρόβλημα παρκαρίσματος και όχι μόνο εκεί. Εδώ η Καλλιθέα πλέον στην ευρύτερη περιοχή του Νιάρχου, έχει 45 % αντιπαροχές και 5-6-7000 τιμή πώλησης, ο Νέος Κόσμος επίσης με Συντελεστές δόμησης 3+ έχει 4-5000, ενώ περιοχές πιο δίπλα, που είναι πιο ήσυχες, όπως ο Υμηττός, ο Βύρωνας και η Καισαριανή, δύσκολα περνάει τα 3500 και έτσι ελάχιστοι χτίζουν, ενώ ακόμα πιο δίπλα το Παγκράτι, που έχει γίνει στέκι ινφλουένσερς χτυπάει 4-5-6000 και ενίοτε προς το Μέτς παραπάνω, αν δε βλέπει Ακρόπολη, πλειστηριασμός. Οπότε μάλλον έχουν άλλη αντίληψη για την ποιότητα ζωής.
-
Διαβάζω ήδη για περιπτώσεις εντελώς τρελές. Αλλος στον Αλιμο, αφού κέρδισε ο κατασκευαστής ασφαλιστικά μέτρα και τελείωσε η οικοδομή, βγήκε απόφαση που λέει ότι είναι άκυρη η άδεια της τελειωμένης οικοδομής. Ο δε δήμαρχος δεν τους επιτρέπει να κατοικήσουν, μην δίνοντας τους τα δικαιολογητικά για το ρεύμα. Μιλάμε για χάος... Βασικά κάποιοι θιγόμενοι, ίσως πρέπει να σκεφτούν να κάνουν ασφαλιστικά μέτρα στις περιουσίες των δημάρχων και των λοιπών που προσέφυγαν, ώστε όταν δικαιωθούν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, να τους πληρώσουν αυτοί τις αποζημιώσεις και όχι οι φορολογούμενοι. Γιατί μάλλον θα δικαιωθούν σύμφωνα με αυτά που διαβάζουμε και δεν συμβαίνουν ούτε στις μπανανίες... Πιστεύω ότι για να αποφευχθούν αυτά, θα οριστεί ως μη έναρξη, η έλλειψη κάθε συμβολαιογραφικής πράξης, όπως εργολαβικού, ή αγοράς απο κατασκευαστική εταιρεία, ή έκδοσης άδειας κατεδάφισης, ή ανέγερσης, ή έγκρισης Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, ή Νεωτέρων μνημείων, που θα αποδεικνύει την ύπαρξη πλήρους μελέτης. Κάθε άλλη απόφαση, θα οδηγήσει σε απαίτηση αποζημιώσεων.
-
Ζούμε σε μια χώρα που διαχρονικά το κράτος για την εξυπηρέτηση των πολιτών του και των συμφερόντων τους, όπως και οι δήμαρχοι για τους ίδιους λόγους, ορίζουν διατάξεις όπως τους συμφέρουν. Από τους συντελεστές δόμησης της περιοχής που προσπαθούν να τους μειώσουν, ουσιαστικά τιμωρώντας τους νόμιμους, αυτούς που δεν έχτισαν, ενώ οι προηγούμενοι που είναι και οι πολλοί ψήφοι για τα λαμόγια τους δημάρχους, έχουν χτίσει με μεγαλύτερους συντελεστές και έχουν χτίσει και αυθαίρετα και έχουν νομιμοποιήσει. Οπότε για αυτούς σκίζονται οι δήμαρχοι, γιατί αυτοί ψηφίζουν εκεί. Οι διαφορές στους συντελεστές δόμησης δημιουργούν περιουσίες. Για παράδειγμα ένας ΣΔ 3 στην Νέα Σμύρνη ή στο Παλαιό Φάληρο με ένα ΣΔ 0,80 στο Χαλάνδρι, δεν έχουν ανάλογη διαφορά στις τιμές των σπιτιών, αλλά ο οικοπεδούχος των νοτίων, παίρνει αντιπαροχή, περισσότερο από όσο χτίζει όλο το οικόπεδο στα βόρεια, ακόμα και το διπλάσιο, δηλαδή με 45 % αντιπαροχή παίρνει 1,35 του εμβαδού του οικοπέδου, έναντι 0,80 που χτίζει στο Χαλάνδρι και 0,36 που θα πάρει αντιπαροχή. Και με τέτοιες διαφορές, εμείς ασχολούμαστε με τα 1-2 μέτρα του ύψους, με το πράσινο δώμα του κόκοματ και με το παράνομο παράθυρο της κομματικής κυρίας που το άνοιξε στον τυφλό τοίχο πάνω από το διατηρητέο. Και βέβαια όπως είδαμε και εδώ, όσοι έχουν χτίσει και έχουν τακτοποιήσει, βγάζουν βίντεο και φωτογραφίες για να μην χτίσουν οι δίπλα. Το ηθικό θα ήταν να υπάρχει ένας έλεγχος νομιμότητας στο σπίτι αυτού που κάνει προσφυγή. Αλλιώς επιβραβεύεται η παρανομία... Αλλά οι δήμαρχοι θα το ήθελαν αυτό ? Προφανώς όχι γιατί ζουν για τα ψηφαλάκια και τις απ΄ ευθείας αναθέσεις.
-
Δεν είναι προς όφελος της αγοράς. Είναι προς όφελος των φάντ. Αλλά όταν ο κάθε ένας δηλώνει σχετικός με τα ακίνητα από πρώην δικαστές, εφοπλιστές, δημάρχους, οικονομολόγους και βέβαια μεσίτες, ενώ οι μηχανικοί σιωπούν, τέτοιες πρακτικές είναι αναμενόμενες. Επί της ουσίας η τεράστια εταιρεία ΣΕΠΛΑΚΩΝΟΦ ΣΤΙΣΣΦΑΛΙΡΟΥΧΤΕΝ, θα πιεστεί να κατεβάσει τιμές επειδή θα βγούν κάποια προβληματικά χρέπια στις αγορές... Αλλά είπαμε ότι δηλώσει ο καθένας, αρκεί να έχει επαφές στα μμε για να του παρουσιάζουν τις ιδέες του.
-
Δηλαδή μόνο οι πολιτικοί εξυπηρετούν συμφέροντα, ενώ οι δήμαρχοι έχουν φωτοστέφανα ? Προφανώς με απ΄ ευθείας ανάθεση θα τα πήραν και τα φωτοστέφανα... Ο δήμαρχος μας πάντως σήμερα ανέβασε στα κοινωνικά δίκτυα και οι αναμεταδότες του στις γειτονιές τα αναμετάδοσαν ότι είναι αγωνιστής εναντίον των κατασκευαστών, ενώ ο γνωστός ηθοποιός Χάρης Ρώμας που είναι μέρος της αντιπολίτευσης στηρίζει τους κατασκευαστές... Τέτοιες αγωνιστικές πρακτικές στο ΓΠΣ δεν είχε πάντως, ούτε μας είπε γιατί σε μία περιοχή έβαλε μεγαλύτερο μέσο συντελεστή. Και όταν τον ρωτάμε στα κοινωνικά δίκτυα σφυράει άριες της όπερας...
-
Οι απολήξεις, λέγονται απολήξεις, γιατί δεν είναι πάνω από το επιτρεπόμενο ύψος σε όλους τους ΓΟΚ. Για τους Δήμους τα λέμε και αλλού. Τώρα ο δήμαρχος Αλίμου νομοθετεί. Και μάλιστα λέει να έχουν ρίξει μπετά, ή να έχει περάσει ελεγκτής δόμησης. Δηλαδή αν έχει σκάψει, αν έχει κάνει αρχαιολογικό έλεγχο, αν έχει κάνει αντιστηρίξεις, ακόμα και αν έχει καλουπώσει και σιδερώνει για να φωνάξει τον ελεγκτή, δεν θεωρεί ότι έχει ξεκινήσει ? Οντως τελικά το πέρασμα των πολεοδομιών στους Δήμους ήταν αποτυχία, αν και θα έπρεπε να το ξέρουν από την εμπειρία που είχαν για τις λίγες πολεοδομίες δήμων που υπήρχαν.
-
Αποκλείεται οι δήμαρχοι να έχουν άλλα κριτήρια πέραν της ψηφοθηρίας, των ιδεολογικών τους εμμονών και ενίοτε και άλλων τα οποία μαθαίνουμε όταν ανοίγουν τα αποστήματα της διαφθοράς... Οι ειδήσεις είναι γεμάτες από αυτά τα παραδείγματα. Το κόκοματ κυνηγήθηκε από μία κυρία που είχε πολιτική δύναμη ως μέλος κόμματος εξουσίας, η οποία από το αυθαίρετο παράθυρο της που είχε ανοίξει σε τυφλό τοίχο της 6όροφης πολυκατοικίας της με το όμορο της ισόγειο διατηρητέο, έβλεπε την Ακρόπολη και η προσθήκη ενός ορόφου και του δώματος του ξενοδοχείου της έκοψε την θέα αυτή. Οπως βέβαια και η δική της 6οροφη πολυκατοικία είχε κόψει την θέα άλλης. Ο δήμαρχος Χαλανδρίου, επίσης ακραιφνής κυνηγός του ΝΟΚ, με το ΓΠΣ, όρισε μέσους συντελεστές δόμησης οι οποίοι στο 70 % της έκτασης που είναι και τα μεγαλύτερα οικόπεδα κάνουν μία αστεία μείωση του 2-10 %, σε μία περιοχή που είναι το 20 % αύξησε τον ΣΔ κατά 10-20 %, ενώ στο κέντρο της πόλης που είναι το 10 % της έκτασης, ίσως και λιγότερο, αλλά τα οικόπεδα είναι και τα μικρότερα σε εμβαδόν, αφού είναι ο παλαιός ιστορικός οικισμός, μείωσε τον ΣΔ κατά 25-30 %, τιμωρώντας ίσως κάποιους κατοίκους. Και ενώ μάλιστα επικοινωνεί με τα τσιράκια του στα κοινωνικά δίκτυα, ακόμα και την αλλαγή 10 κάδων, το θέμα αυτό το πέρασε κρυφά πριν 2-3 χρόνια, χωρίς κανένα λόγο, αφού οι συντελεστές δόμησης στο Χαλάνδρι, είναι κάτω από το 1 παντού και ελάχιστα πάνω από το 1 στην ιστορική περιοχή. Αρα λοιπόν το πρόβλημα είναι ότι ένας νόμος που ισχύει από το 2012 και που θα έπρεπε το ΣτΕ αφού διαφωνεί να είχε εκφράσει την διαφωνία του, κινήθηκε μετά από προσωπικές παρεμβάσεις ιδιωτών με άκρες και δημάρχων με εκλογικά συμφέροντα. Τα καραγκιοζιλίκα λοιπόν υπάρχουν παντού. Από πρωθυπουργούς, υπουργούς, δικαστές μέχρι δημάρχους. Και την πληρώνουν οι πολίτες. Γιατί στην πράξη κανέναν δεν ενδιαφέρει αν θα έχει πατάρια μία οικοδομή ή όχι, πέραν από τον ιδιοκτήτη της πιθανώς και αυτό αν μπορεί να τα εξαντλήσει, λόγω όγκου, στερεού, πλάτους δρόμων και άλλων. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η ασφάλεια δικαίου. Να ψηφίζεται ένας νόμος και να ισχύει. Να είναι γρήγορη η λειτουργία του κράτους και η δικαιοσύνη, γιατί όπως είπε ο Ελον Μάσκ, ο άνθρωπος δεν τρώει μακροπρόθεσμα. Αντίθετα βλέπουμε αυτούς που σιτίζονται στο πρυτανείο, να τρώνε και να πίνουν στην υγειά των κορόιδων που τους πληρώνουν με τους φόρους τους. Ποιος θα πληρώσει τόσους μηχανικούς που πρέπει να αλλάξουν τις μελέτες που έχουν κάνει ? Αυτοί που πάνε στο μισθοδικείο και δικάζουν οι ίδιοι για να πάρουν αυξήσεις στους παχυλούς μισθούς τους ? Εχουμε βέβαια και κήνσορες με άκρες στα μμε, πρώην δικαστές, θεωρούν τους εαυτούς παντογνώστες, δεν ξέρω αν είναι και φωτεινοί σαν εκείνο το επιτραπέζιο των παιδικών μας χρόνων και παριστάνουν τους τιμητές των πάντων, τους προστάτες του περιβάλλοντος και άλλα τέτοια γραφικά, που απορείς πως τα προβάλλουν τα μμε, εκτός αν βέβαια κάποιοι με έσοδα από το αλμυρό νερό, έχουν επιθυμίες. Να θυμηθούμε λοιπόν, εμείς ως ταλαιπωρούμενοι πολίτες, τις καθυστερήσεις που έκανε το ΣτΕ στις προσφυγές διαφόρων, για την περιφερειακή Υμηττού, για την κοπή μερικών δεκάδων δένδρων, που έχουν ξαναμπεί πάνω από το cut & cover και σήμερα έχουν θεριέψει, αλλά επί 5 χρόνια ή ρύπανση από την Μεσογείων και την Κηφισίας ήταν εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από το όφελος της διατήρησης αυτών των δένδρων. Οταν χαράχτηκε η Αττική Οδός, είχαν πει ότι πρέπει να γίνει μαζί με αυτήν η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης για την οποία μάλιστα έχει προβλεφθεί σε κάποια σημεία της σχετικός διάδρομος, εκτός σχεδίου, όπως ακριβώς ήταν και για την Αττική Οδό, από την δεκαετία του 1950. Αν δεν γινόταν η επέκταση το τμήμα μεταξύ Πικερμίου/Αγίας Παρασκευής και Αχαρνών θα έχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα σύντομα. Ηδη εδώ και 5 χρόνια τουλάχιστον έχουμε πρόβλημα με μποτιλιάρισμα και ενώ έχει προχωρήσει το έργο, που είναι 3 χλμ και τα μισά υπόγεια, έχει γίνει ο διαγωνισμός και υπάρχει ανάδοχος, οι δήμαρχοι Ηρακλείου, Πεύκης, ίσως και Αμαρουσίου, έχουν προσφύγει στο ΣτΕ και ζητούν να γίνει υπόγειο όλο το έργο, που προφανώς θα καθυστερήσει επειδή δεν υπάρχουν λεφτά. Το αποτέλεσμα είναι ότι το μποτιλιάρισμα για τουλάχιστον 6 ώρες την ημέρα, 3 ώρες το πρωί και 3 ώρες το μεσημέρι/απόγευμα, είναι τεράστιο και οι ρύποι που βγαίνουν πολύ μεγάλοι, αλλά αυτοί δεν ενοχλούν ούτε τους δημάρχους που δεν νοιάζονται για τους δημότες τους σαν σύνολο, αλλά μόνο για κάποιους, ούτε βέβαια το ΣτΕ που κινείται με ρυθμούς χελώνας με ρευματισμούς. Σαν πολίτης λοιπον δεν τσιμπάω στα "αθώα" κίνητρα των δημάρχων, γιατί όπως και οι λοιποί πολιτικοί, μόνο για την επανεκλογή τους και τα οφέλη της έχουν αγωνία. Ούτε εμπιστεύομαι το ΣτΕ και τα κίνητρα του, όταν διαχρονικά διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλον. Ουαί λοιπόν γραμματείς και φαρισαίοι υποκριταί..
-
Ως προς το μέλλον της αγοράς, θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν οι στατιστικές ανοησίες της ΤτΕ, που συνεχίζει να συγκρίνει τις τιμές με αυτές του 2007, γιατί το 2007 το κόστος κατασκευής ήταν 800-1000 €/τμ ενώ σήμερα είναι 1800-2000 €/τμ και ο αριθμός των διαθέσιμων οικοπέδων έχει μειωθεί. Αρα οι πραγματικές τιμές είναι ακόμα κάτω από αυτές του 2007 και για αυτό είμαστε πολύ φτηνή χώρα σε σχέση με τις άλλες χώρες της Δύσης, κάτι που θα συνεχίσει να κάνει ελκυστική την αγορά μας σε κατοίκους των άλλων χωρών. Τα μπόνους και τα πατάρια - σοφίτες, έδιναν πρακτικά μία μείωση της τιμής της γης, με το να γίνονται υποψήφια για ανοικοδόμηση μικρά οικόπεδα που είχαν μονόροφα και διόροφα σπίτια ανάγκης, προπολεμικά ή μεταπολεμικά και μεγάλους συντελεστές δόμησης, ώστε οι οικοπεδούχοι να μπορούν να πάρουν σαν αντιπαροχή τουλάχιστον αυτά τα τμ που έχουν σήμερα, ή ακόμα και λίγο λιγότερα, αλλά σύγχρονα σε ψηλότερους ορόφους και με θέσεις στάθμευσης. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω, οδηγεί σε επέκταση του φαινομένου, να υπάρχουν ολόκληρες πόλεις, αλλά και μεγάλες περιοχές στις μεγάλες πόλεις που δεν θα χτίζεται τίποτα, αφού η τιμή πώλησης που θα προκύπτει από το κόστος κατασκευής και μία λογική αντιπαροχή, δεν θα μπορεί να υποστηριχτεί από πραγματικές πωλήσεις. Ακόμα πολλά μικρά οικόπεδα που θα έπαιρναν ότι είχαν χτίσει, ή έστω 10-20 % μικρότερο, με την κατάργηση των επιπλέον τμ, θα πάνε στο μισό και λιγότερο από ότι έχουν, οπότε η διατήρηση του υπάρχοντος σπιτιού με μία ενεργειακή αναβάθμιση, να είναι μονόδρομος, ενώ η εναλλακτική της πώλησης του ακινήτου και η αγορά νέων σπιτιών σε άλλη οικοδομή, είναι αδύνατη με το τίμημα που θα τους δώσει η αγορά. Θα οδηγηθούμε λοιπόν σε μία διαδικασία όπου μόνο μεγάλα οικόπεδα, ή οικόπεδα που θα μπορούν να χτίσουν πολλά τμ λόγω μεγάλου συντελεστή δόμησης, να έχουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον και αυτά να είναι σε περιοχές που η αγορά θα μπορεί να στηρίξει τιμές πώλησης άνω των 5-6000 ευρώ το τμ. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η ήδη μικρή προσφορά νέων ακινήτων θα μειωθεί έως και στο μισό της σημερινής, οπότε οι τιμές των καινούργιων θα ακριβύνουν και άλλο, αφού έτσι και αλλιώς θα απευθύνονται σε λίγους, ενώ για τους ξένους που στις χώρες τους τα καινούργια ξεκινάνε στις κακές περιοχές από 10000 το τμ, ενώ φτάνουν εύκολα στις 20000 έως 50000 το τμ , η αγορά σπιτιού στην Ελλάδα σε καλή περιοχή θα φαίνεται ελκυστική. Οσο προχωράμε σε τηλεργασία, αυτό θα γίνεται ελκυστικότερο για τους ξένους, όπως και για τους συνταξιούχους που όλο και μεγαλώνει ο αριθμός τους, ενώ το γεγονός ότι η υπογεννητικότητα στην Δύση υπάρχει εδώ και μία τουλάχιστον γενιά, υπάρχουν πολλοί που είτε είναι μόνοι τους, είτε ζευγάρια χωρίς να έχουν απογόνους, άρα εύκολα μετακομίζουν σε καλύτερα κλίματα. Συμφωνώ με τον Ζάβι σε πολλά από αυτά που έγραψε και μάλλον θα έχουμε μετατροπή σε κατοικίες, πολλών γραφειακών χώρων που θα κλείσουν ή και εμπορικών χώρων, ενώ γενικά η ανακαίνιση των υπαρχόντων κατοικιών θα προχωρήσει εύκολα σαν μία νέα επιλογή. Κάτι που θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα, είναι η δυνατότητα κάθε ιδιοκτήτη διαμερίσματος, να μπορεί μόνος του με μία άδεια μικρής κλίμακας και μονομερή τροποποίηση της σύστασης να κάνει διαχωρισμό της ιδιοκτησίας του σε μικρότερες, πράγμα που θα βοηθήσει στην προσφορά σπιτιών για αγορά ή για ενοικίαση, αφού υπάρχουν πολλά παλιά μεγάλα διαμερίσματα των 100-200 τμ τα οποία σήμερα δεν έχουν κοινό που να ενδιαφέρεται για αυτά, ενώ αντίθετα θα αυξηθεί η ζήτηση για διαμερίσματα 30-60 τμ αφού θα αυξηθεί ο αριθμός των μοναχικών ανθρώπων. Οπως και για κλινικές και γηροκομεία. 😇
-
Και άμα δούμε κανένα δήμαρχο να έχει συγγενική σχέση με κάποιον ιδιοκτήτη πολυκατοικίας που βλέπει σε άχτιστο σήμερα οικόπεδο, ο οποίος μένει στον τελευταίο όροφο και έχει εντάξει το διαμέρισμα του στην κατηγορία 4 του 4495 με υπέρβαση 40-40-20, τι θα πούμε τότε ? Πέρα από την πλάκα για τους δημάρχους, το θέμα είναι αν ο Φον Φούχτεν από το Αμβούργο, έχει αγοράσει ήδη τον τελευταίο όροφο μιας οικοδομής που έχει κάνει χρήση των μπόνους και έχει έναν όροφο παραπάνω, έχει βγεί η άδεια, έχει γίνει η σύσταση, έχει γίνει το συμβόλαιο, αλλά ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η οικοδομή και η κατασκευαστική εταιρεία είναι η Μπούφλεν και Σφαλιάρεν με έδρα την Φρανκφούρτη και νομικούς συμβούλους τους Ντυπόν και Τεντέν των Βρυξελλών, αν λοιπόν ο Φούχτεν θα μπορέσει να κατοικήσει, η θα μας βάλει σε νέο μνημόνιο και θα μας πει καλό κουράγιο...
-
https://el.wikipedia.org/wiki/Δείκτης_Αντίληψης_για_τη_Διαφθορά Είμαστε στην Δύση, στις 30 πιο πλούσιες χώρες, αλλά είμαστε και στην 60η θέση στην διαφθορά... Ανεβήκαμε λίγο τώρα καμιά δεκαριά θέσεις, αλλά πάλι σε σχέση με τις δυτικές χώρες είμαστε χαμηλά... Το άρθρο 25 ακυρώθηκε γιατί κάποιος δεν έκανε την προσκύρωση του ομόρου μη αρτίου και μη οικοδομήσιμου και είχε θέμα με το τοπογραφικό του. Τώρα έχουμε σεφερλιάδα ολκής... Πιστεύω ότι το καλοκαίρι πρέπει να βάλει τήβενο και καπελάκι και να αγορεύει από έδρας... Αλλά έχουμε και ένα μεγάλο αλλά σε σχέση με το παρελθόν. Αυτοί που θίγονται δεν είναι πλέον ο κυρ-Μήτσος ο σοβατζής που έγινε κατασκευαστής και έβαλε στο όνομα της εταιρείας του το χωριό του ή την περιφέρεια του, τύπου Ηπειρωτοσπιτ ή Ναξοσπίτ και διάφορα άλλα τέτοια που κυκλοφορούν... Είναι εταιρείες που έχουν τα φράγκα να πληρώσουν μεγαλοδικηγόρους στις Βρυξέλλες και να μας στείλουν τον λογαριασμό. Για αυτό και ο υπουργός ετοιμάζει λύσεις, για το τι σημαίνει το έχουν ξεκινήσει οι εργασίες. Προφανώς εργολαβικά και άδειες θα θεωρηθούν ξεκίνημα. Αλλωστε και στον ΓΟΚ/85 υπήρχε ο όρος αυτός για τον τρόπο δόμησης, ενώ υπήρχε και δίμηνο που μπορούσες να πάρεις όποιες διατάξεις ήθελες από τον ΓΟΚ/73 και τον ΓΟΚ/85. Συμβόλαια αγοράς μετά από εργολαβικά, άδειες και συστάσεις επίσης το ίδιο. Αγορές οικοπέδων από κατασκευαστικές εταιρείες το ίδιο. Από την άλλη στην Αθήνα δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα του ύψους. Αν θα ισχύουν τα ΒΔ του 1955, ή ο ΝΟΚ. Προφανώς όταν στην Αθήνα ένα οικόπεδο 200 τμ γωνιακό, σήμερα θα έχει κάλυψη το πολύ 120 τμ, το 1955 είχε κάλυψη 170 τμ και αν ήταν το ισόγειο καταστήματα είχε 200 τμ. Δεν είχε θέσεις στάθμευσης και είχε και 90 τμ πατάρια στα ισόγεια καταστήματα. Ετσι με 3 ΣΔ, έκανε 200 στο ισόγειο με 180 καταστήματα, 20 τμ κλιμακοστάσιο και είσοδο, 90 τμ πατάρια στον ημιόροφο και από τον πρώτο όροφο έκανε 158 τμ διαμερίσματα και 12 τμ κλιμακοστάσιο για 2 ορόφους, συνολικά 12 μ ύψος και ένα ρετιρέ στον τελευταίο όροφο στα 15 μ. ύψος. Μπαλκόνια 80 εκ με 1 μ, όσο το 1/10 του πλάτους του δρόμου. Αν ήταν μεσαίο και έκανε υπερυψωμένα ισόγεια διαμερίσματα και ημιυπόγεια, τότε θα είχε 140 τμ κάλυψη σε ισόγειο και 3 ορόφους και ότι έβγαινε στον 4ο όροφο μαζί με δώματα και απολήξεις κάπου στα 65 τμ, δηλαδή ύψος κτιρίου στα 18 μ. Σήμερα αυτό το σπίτι θέλει 16 τμ κλιμακοστάσιο τουλάχιστον αντί για 11-12. Θέλει θέσεις στάθμευσης, άρα έχουμε πιλοτή και κάλυψη 120 τμ που θα επηρεαστεί από το στερεό και τις πλάγιες και πίσω αποστάσεις, αλλά και την ανάγκη να έχουμε και τουλάχιστον 1,80 μπαλκόνια, άρα η κάλυψη θα πρέπει να μην περνάει το 50 %. Δηλαδή 84 τμ ο όροφος άρα πάμε για πολλούς ορόφους. Ακόμα και αν κάνουμε 2 ορόφους στα 104 τμ με κάλυψη δηλαδή στο 60 %, πάλι θα έχουμε 392 μ που σημαίνει ότι οι 8 όροφοι είναι αναγκαίοι. Ας μας πουν λοιπόν τι θέλουν ? Να γυρίσουμε στο 1955 ? Κάλυψη από 70-100 % , εννοείται χωρίς θέσεις στάθμευσης και κτίρια κάτω από 20 μ. ? Η να πάμε στον ΝΟΚ που προβλέπει 30 μ ύψος στο συγκεκριμένο οικόπεδο ?