+1 Στον Μανολη , οσον αφορα την θερμομονωση.
Οσον αφορα την ηχομονωση,παιζει ρολο για τι χωρο μιλάμε και τι χρηση φυσικα και αναλογα ενεργουμε για ηχο-απορροφηση, ηχο-διάχυση ,ηχο-ανάκλαση.
Πρεπει γενικα να βρω τον δεικτη ηχομείωσης για καθένα απο τα
διαφράγματα μου (υπο το πρισμα της ηχο-θερμομόνωσης ο ορος),να αποφασίσω τι σταθμη θορυβου θέλω και ετσι θα δω τι απαιτήσεις εχω ως προς τον δεικτη του διαφράγματος για να συνθεσω την καταλληλη διατομη.(ο δείκτης ηχομειωσης αναφέρεται στο τι εγκλωβιζει στην μαζα του το διαφραγμα)
Παραδειγμα: μια αιθουσα μεγαλη.(γραφειων διδασκαλιας οτι θελετε)
Ειναι χωρος με πολλες ηχοανακλάσεις.Εχοντας μια πηγη ηχου (ομιλητη πχ)
θελουμε να φτανει στο ακροατηριο μονο ο απευθειας ηχος (ευθεια γραμμη απο το στομα του) και η 1η ανάκλαση(απο το ταβανι και προς τα κατω).
Η διαφορα μεταξυ τους θα πρεπει να ειναι της ταξεως του 1/17 sec για να μην εχουμε ηχώ.
Τις οποιες αλλες ηχοανακλασεις θα πρεπει να τις εξουδετερωσουμε.Πως?
1)με τοποθετηση ηχοαπορροφητικων υλικων(πχ ακουστικα πλακιδια επι σκελετου) σε καθε επιφανεια που προκειται να παραγει ενοχλητικη ηχω.
2)Οταν εχουμε μεγαλους χωρους ,η ηχοαπορροφηση απο τους πλευρικους τοιχους σπανια εχει θετικα αποτελεσματα.Αντιθετα ειναι πολυ χρησιμη για επιμηκεις χωρους.
3)αν εχουμε χαλια ή υφασματα στους τοιχους ,βοηθανε στην ηχοαπορροφηση.(για μεσαιες και υψηλες συχνοτητες νομιζω)
4)για μεγαλη καταστολη θορυβου στο εσωτερικο,μπορουμε να επεμβουμε και στο ταβανι με ηχοαπορροφητικα υλικα (προσοχη οχι καταστολη μεγαλυτερη απο 10db)
5)να προσπαθουμε να διατηρησουμε εναν χρονο αντηχησης μεσα στα επιτρεπτα ορια ,αναλογα με την χρηση.
6)Οταν εχουμε θορυβο απο μηχανηματα (κρουσεις - δονησεις) καλο ειναι να αποφευγεται η επαφη τους με τα στοιχεια του Φ.Ο.
Αυτο μπορει να αποφευχθει τοποθετωντας στις επιφανειες εδρασης ελαστικα παρεβυσματα (πχ απο νεοπρενιο)
7)Σωληνωσεις και δικτυα να μονωνονται ωστε να μην μεταφερουν δονησεις και ηχους κρουσης.
(ας ειναι καλα η εργασια στο πολυτεχνειο... )
Τωρα για απλα κτιριακα,υπαρχει η πανακεια της εξηλασμενης....