Μετάβαση στο περιεχόμενο

asterios

Members
  • Περιεχόμενα

    98
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Ηλ/γος Μηχανικός Τ.Ε.Ι.

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

asterios's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Helpful Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

18

Φήμη στην κοινότητα

  1. Συνήθως αυτούς τους αγωγούς τους συναντάμε σε υποβρύχια συγκροτήματα, π.χ. υποβρύχιες αντλίες & υποβρύχιους αναδευτήρες κ.λ.π. Τα F0 & F1 είναι συνδεδεμένα σε θερμικό διακόπτη εντός του κινητήρα , και , μέσω αυτού του (θερμο)διακόπτη μπορείς (και πρέπει) να διακόψεις το κύκλωμα (απενεργοποιώντας το αντίστοιχο ρελέ ισχύος). Μάλιστα , μερικές εταιρείες δεν σου αναγνωρίζουν εγγύηση εάν δεν το έχεις συνδέσει. Το Di σε όμοιο εξοπλισμό χρησιμοποιείται μέσω ιδιαίτερου - ξεχωριστού ελεγκτή για ανίχνευση διαρροής / εισόδου νερού στον "στεγανό" θάλαμο του στυπιοθλήπτη . Οι ελεγκτές αυτοί αναγνωρίζουν μεγαλύτερη αγωγιμότητα (=μικρότερη αντίσταση) μεταξύ του "ηλεκτροδίου" και της γείωσης- κελύφους του ηλεκτροκινητήρα. Συνήθως η αντίσταση που ανιχνεύουν ως προβληματική είναι της τάξης των 100 ΚΩ (κάτω από αυτήν υπάρχει σφάλμα-πρόβλημα) .
  2. Βέβαια, σε οικιακά φορτία > 3 KW , είναι (ή μήπως ήταν) συνήθης & καλή πρακτική κοντά στην συσκευή (ή εντός του ηλ. πίνακα) , να τοποθετούμε ΔΙΠΟλικό ραγοδιακόπτη, να αποσυνδέει και τον ουδέτερο. Μάλλον εδώ δεν υπάρχει ??
  3. καλησπέρα, 1) VFD : στα καινούργια VFD υπάρχει το (βοηθητικό ) κύκλωμα "STO" , το οποίο τροφοδοτείται με ασφαλή τάση 24 Vdc (από κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD) από το VFD, και περιμένει σε φυσιολογικές συνθήκες να "επιστρέψει" σε άλλη ( κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD). Σε διακοπή του κυκλώματος (π.χ. "πάτημα" "μανιταριού" emergency stop", το VFD σταματά άμεσα. Η λύση αυτή υπερτερεί έναντι του να συνδέσουμε ένα "μανιτάρι" emergency stop στο βοηθητικό κύκλωμα ρυθμιζόμενων-προγραμματιζόμενων εντολών του VFD, διότι υπάρχει πάντα τρόπος να το διατάξουμε σε εκκίνηση "LOCAL" ,δηλ. από το ενσωματωμένο του πληκτρολόγιο χωρίς την διαμεσολάβηση των εντολών από μακρυά. 2) όσον αφορά DOL, υπάρχουν και ρελέ "ασφαλείας" , τα αναγνωρίζεις συνήθως από το κίτρινο χρώμα (αλλά και την τιμή -ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ) , τα οποία πιστοποιημένα αναγνωρίζουν σε διπλό κύκλωμα την "επιστροφή" σήματος, π.χ. SIEMENS σειρά SIRIUS 3SK // Schneider XPS Preventa . Βεβαίως, άλλη λύση είναι :διακόπτες ανάγκης (φορτίου) κοντά στο μηχάνημα , να "κόβουν" το ισχύος (μειονέκτημα: κόβουν την τροφοδοσία μόνον ενός μηχανήματος, εάν υπάρχουν πολλά γύρω προφανώς δεν είναι αποδεκτό να ψάχνεις να βρεις τα γυαλιά σου, να διαβάσεις πιο είναι πιο και να το πατήσεις , ούτε ίσως να τα πατήσεις όλα για παρόμοιο λόγο). Άλλη λύση ; ρελέ ισχύος, θα είναι μόνιμα ενεργοποιημένο , στο πηνίο του θα συνδέσεις την " επιστροφή" από το "μανιτάρι". Τα μηχανήματα που θέλουμε να ελέγχονται από το μανιτάρι (ή πολλά μανιτάρια σε σύνδεση "σε σειρά") θα τροφοδοτούνται από το ισχύος του ρελέ, και έπειτα το καθένα από το δικό του DOL.
  4. καλησπέρα, ελπίζω -όχι πολύ αργά- να προσθέσω την άποψή μου : 2) όταν το Η/Ζ θα κληθεί να εκκινήσει, ήδη σημαίνει ότι η βασική παροχή (π.χ. ΔΕΔΔΗΕ) είναι απούσα, οπότε τα μηχανήματα του εξοπλισμού θα εκκινήσουν από την αρχή, με τα ρεύματα εκκίνησης του καθενός, το οποίο προστίθεται στα απορροφούμενα από το Η/Ζ εκείνη την στιγμή. 1) Η πρακτική η οποία ελαχιστοποιεί την ισχύ του Η/Ζ είναι να εκκινείς πρώτα τον μεγαλύτερο κινητήρα (εάν βέβαια είναι δυνατόν(= δεν απαγορεύεται ) με βάση την παραγωγική διαδικασία). . Έτσι, το Η/Ζ θα πρέπει να διαθέτει ισχύ τουλάχιστον : α) για 2,5... 3 φορές αυτήν του μεγαλύτερου κινητήρα β) ισχύ ονομαστική του μεγαλύτερου κινητήρα + 3 φορές αυτήν του αμέσως μικρότερου που θα εκκινήσει μετά γ) ισχύ ονομαστική (του μεγαλύτερου + του δεύτερου που εκκίνησε) + 3 φορές αυτού που θα εκκινήσει μετά δ) .... στ) ισχύ ονομαστική όλων των κινητήρων πλην άλλων συσκευών ζ) ισχύ ονομαστική όλων των κινητήρων και συσκευών, ΟΛΑ τα παραπάνω ταυτόχρονα, συνήθως δηλ. το Η/Ζ είναι ισχύος σε KVA 3 φορές (του ενός) μεγαλύτερου κινητήρα. 3) Εάν εννοείς του κατασκευαστή του μηχανήματος, ρεύμα λειτουργίας μάλλον εννοεί το ονομαστικό ρεύμα, αυτό να υπολογίσεις στο άθροισμα (μετά την εκκίνηση του μηχανήματος,). Για την εκκίνηση εξακολουθεί να ισχύει το ρεύμα εκκίνησης μέχρι και 6..7 Ι ονομαστικό, για αυτό λέμε ισχύ περ. 2,5..3 φορές την ονομαστική.
  5. Για την ακρίβεια, νομίζω πως έχει τις ηλεκτρικές ιδιότητες που έχει ένας πρότυπος αγωγός στην ονομαστική τιμή (εννοείται χωρίς την μόνωση, μόνον το αγώγιμο μέρος), δηλ. το 2,5άρι συμπεριφέρεται ηλεκτρικά ως 2,5άρι, ενώ , ανάλογα με την διαμόρφωσή του (μονόκλωνο/ πολύκλωνο / λεπτοπολύκλωνο ) ενδεχομένως η γεωμετρική άθροιση των διατομών να μην είναι ίδια, π.χ. εάν αθροίσεις τις διατομές των συρματιδίων ενός λεπτοπολύκλωνου σύρματος, πιστεύω θα προκύπτει μεγαλύτερο νούμερο από την γεωμετρική διατομή 2,5 τ.χ. VirusX2 νομίζω πως στο συγκεκριμένο post είσαι λάθος , δεν θάπρεπε να γράψεις κάτι τέτοιο εδώ στο forum , ακόμη κι αν το πιστεύεις, υποστηρίζω πως τέτοια σχόλια να τα κρατάμε για τον εαυτό μας.
  6. ευχαριστώ για την ενημέρωση συνάδελφε dark74.
  7. ευχαριστώ πολύ. Αυτό με το LOR δεν το είχα υπόψιν μου. όσον αφορά τα lumen, οι συνιθισμένοι λαμπτήρες led 600 cm έχουν 800 -900 lumen μόνον, άρα λαμβάνοντας υπόψιν μόνον αυτό (τα lumen) , εάν χρησιμοποιούνταν αυτοί θα είχαμε μείωση κατά 30- 35 % ???????
  8. καλησπέρα συνάδελφοι, θα ήθελα να ρωτήσω την εμπειρία από αυτούς που προχώρησαν σε αντικατάσταση λαμπτήρων 60 cm από φθορισμού 18 W σε led 8/9 w σε φωτιστικό (ορυκτής ίνας 60*60, 4*18 Watt, με περσίδες αλουμινίου.) είδατε διαφορά στην "πραγματική απόδοση" ?? Δεν ρωτάω το ίσως προφανές, εάν δηλαδή υπάρχει χαμηλότερη κατανάλωση. Ρωτάω για την αίσθηση που αποκομίσατε από τον μέσο χρήστη του δωματίου / γραφείου, που ενδεχομένως δεν ξέρει (ή δεν τον απασχολεί) η κατανάλωση ή η απόδοση W/ lum κ.λ.π. Ο χώρος φωτίζεται καλύτερα, φωτίζεται όπως πριν, ή φωτίζεται λιγότερο από πριν ???
  9. το μηχάνημα ??? εννοείς το ανυψωτικό ??? (δεν γνωρίζω λεπτομέρειες - ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος). Το μηχάνημα δεν μπορεί να φταίει το ίδιο , όπως δεν μπορεί να φταίει το αυτοκίνητο για το τροχαίο. Εννοώ τις πρακτικές που δυστυχώς συνηθίζουμε , εργασία υπό τάση, χωρίς γειωτές κ.λ.π..
  10. καλημέρα συνάδελφοι, δυστυχώς εχθές (1/4/2021) συνέβηκε δυστύχημα με 3 νεκρούς συναδέλφους, 1 τραυματία και 3 κατηγορούμενους. Κατά αρχήν θερμότατα συλλυπητήρια στις οικογένειές τους. Κρίμα στους ανθρώπους να φεύγουν με τέτοιο τρόπο στον αγώνα για το καθημερινό μεροκάματο του τρόμου. Να σημειώσω την προσωπική μου άποψη ότι και οι άμεσα κατηγορούμενοι, ακόμη κι αν αποδειχθεί ότι έχουν ευθύνες για το συγκεκριμένο περιστατικό (που μπορεί και να έχουν, δεν κάνω ούτε τον πραγματογνώμονα ούτε το δικαστήριο), είναι και αυτοί θύματα εσφαλμένων πρακτικών : ταχύτερα-φθηνότερα-τώρα-τζάμπα. Αυτά είναι τα πραγματικά αίτια κι ας λένε για "ανθρώπινο λάθος", "αμέλεια", άγνοια κινδύνου" και άλλα τέτοια μεγαλόσχημα. Εάν δεν αποφασίσουμε ως κοινωνία να τοποθετήσουμε την ανθρώπινη ζωή πάνω από το οικονομικό κόστος , δυστυχώς θα ξαναέχουμε παρόμοια συμβάντα. Και πάλι συλλυπητήρια. Κρίμα .......
  11. καλημέρα , δεν ξέρω εάν βρήκες λύση στο θέμα συνάδελφε, δεν έχω δει ποτέ (ούτε ακούσει) εναέρια ιδιωτική γραμμή 20 KV , παρά μόνον υπόγεια σε σκάμμα (συνήθως σε σωλήνες, παλαιότερα σε τσιμεντοσωλήνες / σιδηροσωλήνες , πλέον και σε "πλαστικούς" π.χ. πολυαιθυλενίου. Βρήκες κάπου ότι επιτρέπεται εναέρια ???
  12. Συνάδελφοι, είναι συνηθισμένοι οι λαμπτήρες οικονομίας (ή/και led ) σε τάση 48 V ac ???, ή λόγω αγοράς τείνουν σε έλλειψη / κατάργηση και αντί αυτών προωθούνται άλλοι , π.χ. 12 (ή 24) V led ???
  13. Ένας απλός "μπούσουλας" για εκκίνηση κινητήρων είναι ότι η ισχύς της γεννήτριας πρέπει να είναι 3 φορές η ονομαστική ισχύς του κινητήρα, ώστε να καλύπτεται η ένταση ρεύματος εκκίνησης του κινητήρα (σε ασύχρονους "κλωβού" 6-7 φορές το ονομαστικό ρεύμα λειτουργίας).
  14. Νομίζω πως δεν θα υπάρχει πρόβλημα, μιας και (σε απλές εφαρμογές, ) το VFD δεν "μιλάει" με τον κινητήρα, του αποδίδει ρεύμα σε "περίπου" τετραγωνοημιτονοειδή" κυμματομορφή με μεταβλητή συχνότητα και τάση. Στην περίπτωση οδήγησης περισσότερων από ένα κινητήρων, νομίζω πως είναι χρήσιμο να ασφαλιστεί ο καθένας χωριστά στην έξοδο του VFD.
  15. Εάν η γείωση είναι κανονική , (δηλ. καλή) δεν κινδυνεύει . Έχω ακούσει από διάφορους να εκτιμούν ότι υπήρξε πρόβλημα διότι εμφανίστηκε τάση στη γείωση (άρα και στο"-" ) , αλλά εμένα (ευτυχώς μέχρι τώρα) δεν μου έχει τύχει. Αφού λοιπόν τα "-" βρίσκονται στο ίδιο επίιπεδο, τότε και τα "+" θα βρίσκονται επίσης στο ίδιο "επίπεδο", δηλ. η διαφορά δυναμικού μεταξύ των θα είναι =0 V. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι μπορείς να τα παραλληλίσεις, πρέπει τα τροφοδοτικά να το επιτρέπουν ( να το γράφουν ρητώς στο τεχνικό τους φυλλάδιο).
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.