Αυτό που προβλέπεται (τουλάχιστον για τις νέες εγκαταστάσεις, δηλ. απο το 99 και μετά) είναι να υπάρχει συσκευή επικοινωνίας με συγκεκριμένες προδιαγραφές (αυτόματη φωνητική επικοινωνία με εξωτερική βοήθεια μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού, κλπ. βλέπε ΕΝ 81.28 ) η οποία πρέπει και να λειτουργεί κανονικά. Αυτή ΔΕΝ είναι μια απλή τηλεφωνική συσκευή, καθώς υπάρχουν οι συγκεκριμένες προδιαγραφές του παραπάνω προτύπου.
Στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι: ο εγκαταστάτης προβλέπει το καλώδιο απο το μηχ/σιο στον θάλαμο, και είτε δεν βάζει καμμία συσκευή ή βάζει μια απλή τηλ. συσκευή, ή βάζει την προβλεπόμενη συσκευή. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες / διαχειριστές ΔΕΝ θέλουν να θέσουν σε λειτουργία το σύστημα λόγω κόστους (πάγιο τέλος γραμμής κλπ).
Προφανώς αν μπει και συνδεθεί με γραμμή μια απλή τηλ. συσκευή χωρίς κάποια φραγή σε κλήσεις, προκύπτουν τα προβλήματα που γράφει ο sdim.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν εταιρείες/τηλ. κέντρα που κάνουν αυτή την δουλειά, είναι δηλ. standby και δέχονται τις κλήσεις ανάγκης. Μάλιστα, η συσκευή αυτή εξυπηρετεί και την περίπτωση εγκλωβισμού ενός τεχνικού στον πυθμένα ή από πάνω από τον θάλαμο, καθώς τα κουμπιά alarm που υπάρχουν εκεί ενεργοποιούν την συσκευή, γίνεται αυτόματα η κλήση, ενώ και το μικρόφωνο/μεγάφωνο της συσκευής είναι αρκετά ευαίσθητα ώστε να μπορεί να μιλήσει/ακούσει κάποιος ακόμα και από αυτά τα σημεία. Όλα αυτά βέβαια στην υπόλοιπη Ευρώπη, ε;