Τώρα το εξειδικεύεις και αλλάζει η προηγούμενη απάντησή σου. Παρακάτω εξηγώ.
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο:
1ον είναι είτε βαριά σε σχέση με τα αγωνιστικά είτε δεν έχουν τον ίδιο λόγο hp/kg είτε τον ίδιο εξοπλισμό.
2ον δεν είναι σχεδιασμένα για να πιάνουν τις ίδιες ταχύτητες με τα αγωνιστικά ούτε και λειτουργούν στο ίδιο οδηγικό περιβάλλον. Γι αυτό υπάρχουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους. Επιπλέον γι αυτό είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης κατανομής ροπής κλπ..
3ον δεν είναι φόρμουλες και
4ον οι φορμουλες δεν ειναι αυτοκινητα (είναι δύσκολο να χαρακτηρίσει κανείς έτσι μια άτρακτο με 600kg και 1000hp γεμάτη αεροτομές για βελτίωση της ανυπαρκτης χωρις αυτές οδηγικής συμπεριφοράς της).
Στα αγωνιστικά τώρα, φυσικά και η πρόσφυση παίζει μεγάλο ρόλο -επιτάχυνση, πέδηση- γεγονός που εντείνεται και από το γενικά μικρό τους βάρος. Η απαίτηση για αρκετή πρόσφυση στις στροφές τα κάνει να χρειάζονται αρκετή αρνητική άντωση και γι αυτό το λόγο αρχικά χρησιμοποιήθηκαν αεροτομές. Το γεγονός όμως οτι αύξαναν την οπισθέλκουσα κατα ένα ποσό πλέον αυτου του σώματος (οπισθ. σώματος + οπισθ. αεροτομής) τους οι σχεδιαστές στράφηκαν στην τροποποίηση του σχήματος του σώματος των αγωνιστικών. Μείωσαν την θετική άντωση λόγω σώματος και προστέθηκαν αεροτομές για τη βελτίωση της οπισθέλκουσας και την κάλυψη της ανεπάρκειας του σώματος στη μείωση της άντωσης.
Προσοχή εδώ. Δεν διαψεύδω αυτά που έγραψα παραπάνω. Μιλάμε για διαφορετικού είδους οχήματα. Στα συμβατικά, η άντωση που προκαλέιται απο το πάνω μέρος είναι πολύ μικρότερη από την αρνητική άντωση, λόγω του χαμηλού ύψους του κάτω μέρους του αυτοκινήτου (ισχύει και στα αγωνιστικά) και, στο σύνολο οι επιπτώσεις της απώλειας πρόσφυσης δεν είναι το ίδιο σημαντικές με την επίδραση της οπισθέλκουσας στις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε χαρακτηριστικά οχημάτων διαφορετικών χρήσεων, γιατί με την ίδια λογική η μπουλντόζα έχει την ιδανικότερη πρόσφυση απ όλα!