Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Members
  • Περιεχόμενα

    68
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

1 Ακόλουθος

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Κωνσταντίνος Ιωαννίδης's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Collaborator Rare

Recent Badges

5

Φήμη στην κοινότητα

  1. Είναι δυνατόν η συμβουλή ενός μηχανικού προς τον πολίτη (που τυχαίνει να είναι και συνάδελφος) να είναι "πλαστογράφησε μια άδεια"??? Έχω μείνει άναυδος. Μην το διανοηθείς. Όπως λέει και ο cna, αν σε πιάσουν οι ποινές είναι τρομερές. Μιλάμε για τεράστια απάτη.
  2. Οι οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στο ΥΠΕΚΑ αναφέρουν ότι κατά τη φάση της δήλωσης υπολογίζεται το "προσωρινό πρόστιμο" και ότι μετά την υποβολή των σχεδίων και των λοιπών στοιχείων βγαίνει το "τελικό πρόστιμο" και γίνεται επαναπροσδιορισμός των δόσεων. Αυτό σημαίνει ότι κατά την υποβολή των σχεδίων θα μπορούμε να αλλάξουμε τα στοιχεία του εμβαδού που υποβάλαμε αρχικά; Δηλαδή κάνουμε τώρα άρον άρον την δήλωση και μετά την κάνουμε πιο συγκεκριμένη; Παράδειγμα: Έρχεται ο πελαγωμένος αυθαιρετούχος τώρα και μου λέει για 100τμ αυθαίρετο. Το δηλώνουμε έτσι στο ΤΕΕ, παίρνει κωδικό και πληρώνει παράβολο και σε δεύτερη φάση πάμε και μετράμε και το δηλώνουμε με το πραγματικό εμβαδόν; (πχ 105τμ μαζί με όποια άλλη παράβαση εντοπίσουμε κατά την αυτοψία); Ή πρέπει εξ αρχής να δηλώσουμε τα νομιμοποιήσιμα με ακρίβεια εκατοστού; Ρωτώ γιατί αν θέλει ακριβή δήλωση εξ αρχής χωρίς δυνατότητα μελλοντικής διόρθωσης, τότε για την αποτύπωση, απόδοση σε CAD, εμβαδομέτρηση, συλλογή στοιχείων οικοπέδου (όροι δόμησης περιοχής, πίνακα πράξης εφαρμογής και δε συμμαζεύεται) θα θέλουμε μια εβδομάδα για κάθε αυθαίρετο. Άρα 8 αυθαίρετα έκαστος μέχρι το τέλος της προθεσμίας... Μήπως κάποιος συνάδελφος έχει προχωρήσει την διαδικασία τόσο ώστε να γνωρίζει αν υπάρχει δυνατότητα επαναπροσδιορισμού μεγεθών σε β φάση; Αλλιώς τι νόημα έχει η διάκριση σε προσωρινό και τελικό πρόστιμο;
  3. Βεβαίως βάζεις και υπόγειο!!! Για τα μπαλκόνια οι απόψεις διχάζονται. Εγώ πιστεύω πως αν δεν έχεις άδεια καθόλου δεν πρέπει να τα υπολογίσεις ξεχωριστά με αναλυτικό αλλά αν δεις παραπάνω πολλοί συνάδελφοι υποστηρίζουν το αντίθετο. Διαλέγεις και παίρνεις. Και αυτό που λέει ο Alsterwasser περί Ο.Α. είναι σχετικό. Το κτίσμα σου μπορεί να μην είναι νομιμοποιήσιμο για χίλιους δυο λόγους (πχ αν είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος του στην πρασιά ή μέσα στην πλάγια απόσταση ή αντίθετο με τις προδιαγραφές του κτιριοδομικού ή ό,τι άλλο θες...
  4. Συμφωνώ απόλυτα με τον Karakd. Εννοείται ότι αν έχεις άδεια και κατασκευάσεις τον εξώστη μέσα στο Δ, ή μεγαλύτερο από όσο επιτρέπεται (35% της δόμησης και όχι 40%) θα πληρώσεις πρόστιμο κανονικά και με το νόμο. Αλλά σε κατασκευή χωρίς άδεια υπολογισμός του εξώστη ως αυτοτελούς αυθαιρεσίας δεν έχει νόημα. Άμα είναι έτσι να μετρήσουμε και πόσα παράθυρα έχει η οικοδομή ή αν ο φωταγωγός έχει καπάκι ή όχι και να τα βάλουμε και αυτά στον αναλυτικό. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν σαρκάζομαι κανέναν εδώ, Απλώς προσπαθώ να στηρίξω την άποψή μου. Κουβέντα κάνουμε και μπορεί αύριο να βγει κάποια εγκύκλιος που να ξεκαθαρίζει το τοπίο.
  5. @JTB Δυστυχώς δεν έχεις καταλάβει την απορία μου και τις απόψεις μου. Βεβαίως οι βοηθητικοί χώροι μετράνε, και βεβαίως το υπόγειο συνυπολογίζεται ως ΒΧ. Δεν είπα ποτέ το αντίθετο. Αλλά αν διαβάσεις τον κτιριοδομικό οι εξώστες δεν είναι βοηθητικοί χώροι, επομένως αν δεν έχουν κλείσει με κάποιο τρόπο δεν εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία. Το παράδειγμα που αναφέρεις μιλάει για υπερβάσεις και κατασκευές σε κτίσμα με άδεια οικοδομής και αυτά όντως κοστολογούνται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Καμία αντίρρηση. Τι γίνεται όμως αν δεν υπάρχει άδεια καθόλου; Ποτέ μέχρι σήμερα σε διαδικασία νομιμοποίησης δεν έμπαιναν χωριστά οι εξώστες (εκτός - επαναλαμβάνω - αν υπάρχει άδεια και η υπέρβαση αφορά τους εξώστες και μόνο). Όπως προαναφέρθηκε για εξώστες δεν πληρώνονται φορολογικά, δεν λογίζονται σαν ξεχωριστή αυθαιρεσία.
  6. Παρά τις απόψεις (γιατί τελικά περί απόψεων πρόκειται) των τηλεφωνητών του ΤΕΕ, θεωρώ ότι είναι εντελώς παράλογο σε κτίριο χωρίς άδεια να υπολογίζουμε τους εξώστες ως επιπλέον παρανομίες. Αν είναι έτσι να συνυπολογίσουμε και τις μαρκίζες που στεγάζουν τους εξώστες, και την καμινάδα, και την περίφραξη και ό,τι εξέχει από τον όγκο των κύριων χώρων... Πραγματικά δεν στέκει. Αν κάνεις μια νομιμοποίηση δεν μετράς χωριστά τους εξώστες και την περίφραξη και χωριστά το σπίτι... Ποτέ δεν έγινε αυτό! Απλά: Πόσα τετραγωνικά είναι το σπίτι, τόσα, τι χρωστάω, τόσα, ευχαριστώ, ο επόμενος. Καταλαβαίνω ότι ο αναλυτικός έχει νόημα στις περιπτώσεις με άδεια όπου πχ ένας εξώστης κτίστηκε μεγαλύτερος από το νόμιμο. Με κάποιον τρόπο πρέπει να κοστολογήσει την παρανομία (αν και με μια απλή αναθεώρηση/ενημέρωση λύνεται το πρόβλημα εκτός και αν έχει υπερβεί το επιτρεπόμενο ποσοστό εξωστών). Έχω αποφασίσει σε περίπτωση αυθαιρέτου χωρίς ΟΑ να μην μετράω εξώστες-περιφράξεις εκτός και αν από πραγματικά επίσημα χείλη ακούσουμε κάτι άλλο. Όταν μιλάμε για παράνομη περίφραξη χωρίς κτίσμα μέσα τότε βεβαίως θα πάει με αναλυτικό.
  7. Δεν κατάλαβες μάλλον. Εννοώ ότι η οικοδομή τοποθετήθηκε μέσα στην πλάγια απόσταση, δηλαδή σε απόσταση μικρότερη των 15 μέτρων οπότε δεν νομιμοποιείται με τίποτα...
  8. Και κάνω την αρχή: Επικοινωνία 05.10.2011 Ερώτηση: Σε κτίριο χωρίς Ο.Α. μετράμε τους εξώστες με αναλυτικό προϋπολογισμό ως επιπλέον παράνομες κατασκευές. Απάντηση: Ναι. Ερώτηση: Το ίδιο ισχύει και με την περίφραξη του αυθαιρέτου; Απάντηση: Ναι. Σχόλιο δικό μου: Μου φαίνεται εντελώς παράλογο αυτό ρε συνάδελφοι... θα δείξει... Ερώτηση: Σε κτίριο που κτίστηκε σύμφωνα με τα σχέδια της άδειας αλλά σε άλλη θέση (εκτός σχεδίου μέσα στην ελάχιστη πλάγια απόσταση) τι κάνουμε Απάντηση: Πάει με αναλυτικό ως αλλαγή στην διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου Σχόλιο δικό μου: Μεγαλύτερη Μ@@@@ δεν έχω ξανακούσει Ερώτηση: Με τις αμοιβές έχει σκοπό να ασχοληθεί το ΤΕΕ? Απάντηση: Βεβαίως, θα ενημερωθείτε σύντομα. Πάρτε για την υποβολή της αίτησης περίπου όσα παίρνατε για ένα ημερομίσθιο του ν.3843/10 δηλαδή περίπου 250€. Και μετά ανάλογα τις εργασίες που θα κάνετε. Ερώτηση: Ναι, αλλά για να υποβάλω την αίτηση θα χρειαστεί να κάνω τις αποτυπώσεις πρώτα εφόσον μετά την υποβολή της αίτησης δεν θα μπορώ να τροποποιήσω τα μεγέθη. Απάντηση: Έχετε δίκιο.(!!!) Κοινώς, μας υποχρέωσε το ΤΕΕ. Αν κανείς έχει κάτι πιο χρήσιμο ας το παραθέσει
  9. Συνάδελφοι, επειδή οι υποθέσεις που μπορεί να κάνουμε είναι άπειρες, τουλάχιστον μέχρι να δημοσιευθεί κάποια ερμηνευτική εγκύκλιος, θα ήταν σκόπιμο να αναρτούμε εδώ τις "επίσημες" (προσοχή στα εισαγωγικά) απαντήσεις που έχουμε λάβει όσοι μπορέσαμε να πιάσουμε γραμμή στο ΤΕΕ.
  10. Φαντάζομαι πως πολύ απλά θα βάλεις το σύνολο της επέκτασης ως κύριο χώρο και καθάρισες.
  11. @ stefanos08 Ναι, πάει στις 2.000€ εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή είναι μία και μικρότερη των 20τμ
  12. Συνάδελφοι σας έχω δυο ερωτήσεις κρίσεως: - Εκτός σχεδίου με άδεια οικοδομής, κτίστηκε σύμφωνα με τα σχέδια αλλά σε άλλη θέση από αυτή που προβλέπεται στην άδεια, κατά το μεγαλύτερο μέρος του εντός της ελάχιστης επιτρεπόμενης πλάγιας απόστασης. Τι είναι το αυθαίρετο; Όλο ή το τμήμα εντός της πλάγιας απόστασης? - Σε κτίσμα χωρίς άδεια 100τμ υπολογίζουμε ως παράβαση ξεχωριστά τους κλειστούς χώρους και ξεχωριστά τις βεράντες και τα υπόστεγα με αναλυτικό? (δεν μιλάω για ανεξάρτητες κατασκευές αλλά για εξώστες του κτιρίου). Καταλαβαίνω ότι σε οικοδομή με άδεια στην οποία οι βεράντες έχουν κατασκευαστεί μεγαλύτερες από την μελέτη, νομιμοποιούνται με την συγκεκριμένη μέθοδο. Αλλά αν δεν υπάρχει άδεια υπολογίζουμε βεραντούλα-βεραντούλα, μαρκιζάκι-μαρκιζάκι ή απλώς τα τετραγωνικά κύριων και βοηθητικών χώρων που θα μετρούσαν σε έναν θεωρητικό σ.δ.? Μην τρελαθούμε δηλαδή... Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απόψεις σας.
  13. Με σεβασμό στους όρους δόμησης της περιοχής...(υποχρεωτική στοά) Όποιος επέβαλε την χρήση της στοάς στο σχέδιο πόλεως μάλλον δεν θα είχε αυτό στο μυαλό του...
  14. Συνάδελφε τα πράγματα είναι πολύπλοκα και η γραφειοκρατία τερατώδης... Έβγαλα πριν λίγα χρόνια άδεια για εργοστάσιο ανακύκλωσης αυτοκινήτων σε εκτός σχεδίου περιοχή και οι εγκρίσεις και βεβαιώσεις που μάζεψα για την προμελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών όρων, άδεια ίδρυσης και άδεια οικοδομής είναι άπειρες και βέβαια 3 χρόνια μετά θα είναι ακόμα περισσότερες (το fast track μας μάρανε...). Ενδεικτικά σου γράφω μερικές: - Εφορεία Κλασικών και Προϊστορικών αρχαιοτήτων - Εφορεία βυζαντινών αρχαιοτήτων - Χρήσεις Γης - ΝΕΧΩΠ - Γνωμοδότηση Δήμου - Κυκλοφοριακή σύνδεση (είσοδος-έξοδος) κτλ από ΤΥΔΚ - Συμβολή με εθνικό δίκτυο από ΔΕΣΕ - Βεβαίωση περί μη ύπαρξης ρέματος - ΓΕΣ (κι όμως) - ΕΥΔΑΠ (παρόλο που ήταν εκτός Αττικής χρειαζόταν γνωμοδότηση) - Δασαρχείο και βέβαια ερωτηματολόγια, διαγράμματα, καταστατικά κτλ Φάκελοι υποβλήθηκαν στις δ/νσεις υγιεινής, ανάπτυξης, πολεοδομίας, αγρ. ανάπτυξης, στην νομαρχία και στην περιφέρεια και δεν συμμαζεύεται... Εννοείται πως κάθε έγκριση απαιτούσε να υποβληθούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις και όλα αυτά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε υπαλλήλου και υπηρεσίας. Αν χρειαστείς άδεια οικοδομής εννοείται πως έχεις όλες τις μελέτες που μπορείς να φανταστείς. Το θέμα της υπογραφής πρέπει να το προσέξεις, στην δική μου περίπτωση χρειάστηκαν όλες οι ειδικότητες. Εγώ σαν αρχιτέκτονας υπέργραψα τα αρχιτεκτονικά , ο πολιτικός μηχανικός τα στατικά και ο μηχανολόγος ανέλαβε τις μελέτες εγκαταστάσεων και την διαδικασία έκδοσης άδεια ίδρυσης. Την μελέτη περιβ. όρων υπέγραψε μηχανικός περιβάλλοντος. Για να βγάλεις άκρη θα πρέπει να πάρεις τις υπηρεσίες μία μία και να σου πουν τι ζητάει ο καθένας (άσε που από νομό σε νομό αλλάζουν και οι απαιτήσεις...). Επίσης δες τι θα πάρουν οι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων πριν δώσεις τιμή πακέτο στον πελάτη, ώστε να τους καλύψεις όλους. Δυστυχώς πρόκεται για μεγάλο έργο και δεν πάει στο χαλαρό. Δεν θέλω να σε αποκαρδιώσω αλλά καλό είναι να είσαι προετοιμασμένος, μην ξεκινήσεις μέσα στην καλή χαρά και φας τα μούτρα σου...
  15. Επίσης υπάρχει και η πολύ χρήσιμη: ΑΠΟΦ. 48669/2886 ΤΗΣ 16/16.6.1989 (ΦΕΚ 437 Δ’) Αλλαγή χρήσης κτιρίου ή μέρους αυτού ή διαστάσεων των χώρων κοινής χρήσης χωρίς την έκδοση οικοδομικής άδειας. Έχοντας υπόψη : 1. Τις διατάξεις του Ν. 1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός» (ΦΕΚ 210Α) και ειδικότερα το άρθρο 5 αυτού. 2. Τις διατάξεις του Ν. 1558/1988 (ΦΕΚ 137Α) και ειδικότερα το άρθρο 23 παραγρ. 1 αυτού. 3. Την αριθ. 4621/864/6.6.88 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα, Ειδικό Γραμματέα κ.λπ.» (Β’ 376), αποφασίζουμε : 1. Επιτρέπεται να μεταβάλλονται η σύμφωνα με την οικοδομική άδεια χρήση του κτιρίου ή μέρους αυτού καθώς και οι διαστάσεις των χώρων του που προορίζονται για κοινή χρήση, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής οικοδομικής άδειας από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, εφόσον η νέα χρήση ή η μεταβολή των διαστάσεων : α) Δεν αντίκειται στις γενικές ή ειδικές Πολεοδομικές διατάξεις ή σε όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή. β) Δεν αντίκειται στις διατάξεις κτιριοδομικού κανονισμού. γ) Δεν συνεπάγεται μεταβολή τιμής μονάδος όγκου από την κατηγορία του κτιρίου στην οποία ανήκει, και δ) Δεν δημιουργούνται πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. 2. Η προηγούμενη παράγραφος 1 δεν εφαρμόζεται εάν για την αλλαγή της χρήσεως απαιτείται η εκπόνηση νέας μελέτης ή η χορήγηση εγκρίσεως από αρμόδιους φορείς ή η εκτέλεση νέων εργασιών εκτός από τις εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 2 του άρθρου 52 του Ν.Δ. 17.7.23 ή της παραγρ. 1 του άρθρου 22 του Ν. 1577/85 ΓΟΚ ή εάν δεν συνεπάγεται μεταβολή των φορτίων και γενικά των δυνάμεων που επενεργούν στο κτίριο. 3. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 16 Ιουνίου 1989 Μπορείς να γκρεμίσεις πολύ πράγμα χωρίς πολεοδομίες και αστυνομίες...
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.