-
Περιεχόμενα
21 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
Profile Information
-
Φύλο
Άντρας
-
Επάγγελμα
Μηχανικός
-
Ειδικότητα
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός
Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
ianp's Achievements
-
Άσχετο, αλλά δοθείσης της ευκαιρίας το θέμα τι σχέση έχει με την Ασφάλεια-Υγιεινή; Μήπως ήρθε η ώρα η ενότητα να μετονομαστεί στο σωστό Υγεία και Ασφάλεια και να απαλειφθεί το κατηργημένο και παρωχημένο ''υγιεινή'';
-
είναι σίγουρο ότι το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην Πτολεμαϊδα έκλεισε; Μέχρι χθες δεν ίσχυε κάτι τέτοιο.
-
Πληροφοριακό σύστημα αναγγελίας τεχνικών ασφαλείας
ianp replied to Sw0rdf1sh's θέμα in Ασφάλεια-Υγιεινή
Όχι γιατί δεν έχεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μηχανικού, εφόσον η θέση Τ.Α. στη συγκεκριμένη εταιρία απαιτεί μηχανικό ΑΕΙ.- 14 απαντήσεις
-
- τεχνικοί ασφαλείας
- sepenet.gr
- (and 2 more)
-
Πληροφοριακό σύστημα αναγγελίας τεχνικών ασφαλείας
ianp replied to Sw0rdf1sh's θέμα in Ασφάλεια-Υγιεινή
Η έναρξη που κολλάει; Δεν τη ζητούσε το σύστημα. Αν είσαι μισθωτός και μέλος του ΤΕΕ, τότε ενδεχομένως να χρειάζεται ορισμός τ.α. από τον εργοδότη και βεβαίωση καθηκόντων. Αν δεν είσαι μέλος του ΤΕΕ (έγραψες ''και ερωτω αν καποιος δεν ειναι εγραμμενος στο ΤΕΕ...'') δεν μπορείς να δηλωθείς ως Τ.Α.- 14 απαντήσεις
-
- τεχνικοί ασφαλείας
- sepenet.gr
- (and 2 more)
-
Υπάρχουν κλάδοι, π.χ. γεωργία, κτηνοτροφία, εμπόριο, υπηρεσίες που μπορούν να αναλάβουν και πτυχιούχοι (και μη) άλλων ειδικοτήτων. Σε ό,τι αφορά στη βιομηχανία και στις κατασκευές απαιτείται πρώτο πτυχίο μηχανικού, όχι και παράλογο αν το καλοσκεφτείς. Το θέμα εργασιακών δικαιωμάτων και υπογραφών είναι μεγάλη ιστορία στη χώρα μας με πολλές στρεβλώσεις. Αν το πιάσουμε, όλοι οι μηχανικοί πανελλαδικά θα μαλώνουμε μεταξύ μας χωρίς τελειωμό. Από την άλλη έτσι όπως είναι η βιομηχανία και ο κλάδος των κατασκευών στην χώρα μας και τι μέριμνα υπάρχει για την ασφάλεια (και για την ποιότητα και για άλλα), πιστεύω ότι αν δεν υπήρχαν και οι απαιτήσεις (καλές ή κακές) της νομοθεσίας θα είχαμε υπεύθυνους τον κυρ Τάκη τον φαναρτζή και τον Μήτσο τον μάστορα. Όχι ότι μόνο με την παρουσία ενός πτυχιούχου σώζεται η κατάσταση. Πρέπει να αλλάξουν νοοτροπίες, ο τρόπος εργασίας καθώς και ο τρόπος επίβλεψης και διαχείρισης της ασφάλειας.
-
Τι εννοείς ακριβώς; Σε ένα χαλυβουργείο ας πούμε αν δεν αναλάβει υπεύθυνος ασφάλειας (μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος, χημικός, μεταλλουργός) μηχανικός ποιος θα αναλάβει; ο τεχνίτης; ή κάποιος άσχετος; Προφανώς ανάλογα τη φύση της επιχείρησης αναλαμβάνει κάποιος σχετικός. Σε αρκετές επιχειρήσεις (π.χ. εστίαση, εμπορικές και αλλού) μπορεί να αναλάβει και ο επιχειρηματίας.
-
Κάθε μέρα όχι, ανάλογα όμως το μέγεθος του έργου, τον αριθμό υπερβολάβων, τον τρόπο εργασίας και επίβλεψης της ασφάλειας, κτλ. , καλό είναι να υπάρχουν παρατηρήσεις τακτικά στο ημερολόγιο και όχι μια φορά το μήνα. Αυτό που απαιτείται είναι οι γραπτές παρατηρήσεις να γίνονται από διάφορους εμπλεκόμενους (π.χ. εργοταξιάρχης, επιβλέποντες, κτλ.) και όχι μόνο από τον συντονιστή ή τον τεχνικό ασφάλειας. Δες καταρχάς την Υ.Α. 14867/825/2014 και την υπόλοιπη σχετική νομοθεσία.
-
Anton_civeng για να μην το κουράζουμε μεταξύ μας και πρήζουμε και τον περίγυρο. Ενδεχομένως θίχτηκες επειδή είχα γράψει αρχικά ότι η οικοδομή είναι πίσω σε σχέση με τη βιομηχανία. Μίλησες για κάθετη σύσταση και μονοπαραμετρική αντιμετώπιση και σου εξήγησα ότι έκανα απλά ένα σχόλιο 5 γραμμών, δεν ανέλυσα τα πάντα. Ήδη σε προηγούμενα ποστ σου στο θέμα είχες αναφέρει αρκετές παραμέτρους, δεν θα επαναλάμβανα τα ίδια. Η πρόταση περί κουλτούρας ασφάλειας αναφέρεται σε γενικότερη έλλειψη κατά την ανάληψη του έργου και δεν εστιάζει στον μηχανικό. Επειδή τον ανέφερα δε σημαίνει ότι εστίασα εκεί και μια μάλλον θίχτηκες εκ νέου σου ξαναλέω ότι πιο πολύ πάει στον εργολάβο κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια με ειρωνικό ύφος άρχισες τους χαρακτηρισμούς επί προσωπικού και τώρα τάχα περίμενες και ''πολιτισμένο'' λόγο; Υπογραμμίζεις και απομονώνεις ό,τι θες από τις φράσεις μου για να κάνεις τι; Να μου την πεις διαδικτυακά; Ξέρω πολύ καλά τι γράφω, αν κάτι δεν είναι ξεκάθαρο (πράγμα λογικό μέσα από την συχνά απρόσωπη γραφή ενός φόρουμ) κάνε τον κόπο να ρωτήσεις και μην προκαλείς. Προσωπικά εξυπνάδα δεν πουλάω σε κανέναν είτε είναι πιο έμπειρος είτε όχι. Δεν το κάνω ούτε μέσω ίντερνετ σε αγνώστους ούτε και στη δουλειά μου. Στο τέλος λες ότι κάνω και τον γνώστη στη δουλειά σου. Από που πάλι προκύπτει αυτό μάλλον εσύ το γνωρίζεις. Δεν έχω σκοπό να συνεχίσω καμιά ''κόντρα'' εδώ μέσα ούτε να χαλάω χρόνο στο ''είπες αυτό, είπα εκείνο'' αλλά δεν θα αφήνω και αναπάντητη μια επίθεση εναντίον μου. Επειδή μάλλον εγώ δεν κατάλαβα το ύφος σου και εσύ το δικό μου αν θες κι εσύ, ''τη σβήνουμε'' εδώ και ό,τι χρειαστεί το εξηγούμε όμορφα και ωραία από την αρχή.
-
Λεβέντη παίρνεις τίποτα ή παίζεις το παιχνίδι ''ποιος την έχει πιο μεγάλη''; Η απουσία κουλτούρας αφορά κοινωνία, πολιτεία, απλό πολίτη, μηχανικούς, εργολάβους, εργάτες. Προφανώς όχι όλους. Εστιάζω στους εργολάβους στην προκειμένη περίπτωση, όχι στους μηχανικούς. Έκανα σχόλιο προς συναδέλφους να είναι πιο αυστηροί (όσο μπορούν και όσο κρίνουν) γιατί πληρώνουν αστοχίες τρίτων - ιδιοκτητών, εργολάβων, πολιτείας. Σε ένα σχόλιο 5 σειρών σε ένα φόρουμ ούτε θα κάνουμε δίκη, ούτε είναι δυνατόν να πιάσουμε όλες τις παραμέτρους ενός προβλήματος. Ούτε γίνεται να εξετάσουμε περιπτώσεις γιατί ένα σκάμμα δεν είχε φράχτη ή γιατί η σκαλωσιά δεν ήταν σωστή. Υπάρχουν λύσεις για όλα αυτά. Εσύ έγραφες τις προάλλες πως ''Μπορεί δηλαδή μία σωστή εξωτερική σκαλωσιά να προστατεύει από πτώση, αλλά κατά την συναρμολόγηση της δεν μπορεί να προϋπάρχει επαρκές μέτρο ασφαλείας, εκτός πλέον κι αν απλώνουμε κάτω τα δίκτυα των ακροβατών...'' Ε και μέτρα ασφάλειας υπάρχουν για αυτόν που στήνει τη σκαλωσιά και δίχτυα υπάρχουν. Το που και πως εφαρμόζονται είναι άλλη κουβέντα και προφανώς έχει να κάνει με τις συνθήκες κάθε έργου. Συνεχίζεις να ποστάρεις με χαρακτηρισμούς κάνοντας τον ξερόλα. Περαστικά.
-
Anton_civeng η απουσία κουλτούρας ασφάλειας αφορά και τους μηχανικούς ναι, αν και δεν εστίασα σε αυτούς αλλά στους εργολάβους. Έγραψα κάτι συγκεκριμένο προς συναδέλφους που όντως μένουν εκτεθειμένοι απο παραλείψεις άλλων. Είναι ευνόητο πως η πρόκληση του να τεθεί η ασφάλεια του προσωπικού ως τουλάχιστον ισότιμη προτεραιότητα (για να μην πω παραπάνω) με την παράδοση ενός έργου και την ποιότητα της κατασκευής του, είναι υπαρκτή τόσο για έναν πολιτικό μηχανικό στην οικοδομή όσο και για έναν μηχανολόγο σε μια βιομηχανία. Από εκεί και πέρα ούτε ''απαλάσσω'' (δεν είμαι δικαστήριο) ούτε τίποτα. Κράτα τους χαρακτηρισμούς για πάρτη σου.
-
Anton_civeng είδα καθυστερημένα το μήνυμα σου. Δεν έθεσα κανένα θέμα μονοπαραμετρικά, σύντομο σχόλιο έκανα με αφορμή άλλα σχόλια της μορφής του ‘’γυρνάω την πλάτη και ας έχουν άλλοι την ευθύνη’’ αλλά και πρακτικές που έχω δει στα χρόνια που εργάζομαι στη βιομηχανία και σε εργοτάξια (συνήθως όχι οικοδομικά). Γιατί ο εργολάβος που σκάβει το όρυγμα αφήνει το σκάμμα ανοιχτό και δεν το φράσσει σωστά; Γιατί ο εργολάβος π.χ. οπλισμού δεν φροντίζει για τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων του; Για εμένα το πρόβλημα ξεκινά από τον τρόπο που οργανώνεται και ξεκινά η κατασκευή μιας οικοδομής - ενός κτηρίου (και εδώ να πω ότι έχω μικρή εμπειρία από το δικό σας κομμάτι, γι’ αυτό και η σύγκριση που έκανα με τη βιομηχανία). Η απουσία κουλτούρας ασφάλειας στην οικοδομή οδηγεί στο να μην λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια του προσωπικού κατά την ανάληψη του έργου από τον εργολάβο ή τον μηχανικό. Κάποιοι απλά θεωρούν ότι όλα λύνονται με ένα κράνος (ληγμένο) και ένα γιλέκο (χιλιοτρυπημένο), ενώ λιγότεροι (πόσοι άραγε) θα υπολογίσουν το κόστος των μέτρων ασφάλειας (π.χ. πιστοποιημένες σκαλωσιές που θα στηθούν από ένα εξειδικευμένο συνεργείο ή ακόμη και ένα δίχτυ προστασίας όπως ανέφερες κι εσύ) στο κόστος της κατασκευής και της επίβλεψης. Δεν θα ρίξω το μπαλάκι στην πολιτεία, γιατί έτσι όπως είναι υποστελεχωμένη και χωρίς χρηματοδότηση η Επιθεώρηση Εργασίας δεν περιμένω δυστυχώς και παρά πολλά. Το σχόλιο θεώρησε το σαν ‘’συμβουλή’’ προς συναδέλφους να προσέχουν μην βρεθούν σε δικαστήριο από τις αβλεψίες ενός εργολάβου. Αυτά τα λίγα από κάποιον που θέλει να πιστεύει ότι ασχολείται σοβαρά με το θέμα της ασφάλειας στα εργοτάξια.
-
Δυστυχώς η οικοδομή είναι 20 χρόνια πίσω σε σχέση με τη βιομηχανία στα θέματα ασφάλειας (αυτό ισχύει και στο εξωτερικό εν μέρει) και αν σκεφτείς ότι μιλάμε για την Ελλάδα γενικά, τότε η όλη κατάσταση είναι πολλά χρόνια πίσω σε σχέση με τα διεθνή standards. Στους συνάδελφους πολιτικούς μηχανικούς που αναλαμβάνουν επιβλέψεις έχω να πω ένα πράγμα: Ναι πρέπει να είστε συνέχεια εκεί, ναι πρέπει να είστε αυστηροί υπέρ το δέον και πρέπει να είστε ακόμη πιο αυστηροί (διώχνοντας και κόσμο και υπεργολάβους). Γνωρίζω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις όλα αυτά δεν πληρώνονται αλλά αν κάποιος δεν θέλει να γυρνάει την πλάτη και οι άλλοι να σκοτώνονται πίσω του τότε η αυστηρότητα στα μέτρα ασφάλειας (με το ανάλογο κόστος) είναι ο μόνος δρόμος.
-
Μηχανικοί ( ; ) με αθλητικά (και όχι μόνο) παπούτσια εντός σήραγγας και κράνη φορεμένα ανάποδα...
-
Αντί να προτείνουν λύσεις μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου, του κυκλοφοριακού φόρτου και του καυσαερίου κάποιοι βρήκαν την ιδέα να αυξήσουν τα αυτοκίνητα στην λεωφόρο Νίκης...
- 10 απαντήσεις
-
Ο Τ.Α. είναι ''υπεύθυνος'' για τα άτομα που απασχολούνται στην επιχείρηση με την οποία συνεργάζεται. Παρόλα αυτά, για κάτι το οποίο συνδέεται έμμεσα με τα καθήκοντα του (π.χ. την ύπαρξη ή όχι των ενδεδειγμένων πυροσβεστικών μέσων στον χώρο) φέρει την αντίστοιχη ευθύνη που απορρέει από τη φύση της εργασίας του. Είναι υποχρεωμένος να κοινοποιήσει στον εργοδότη ότι οι πυροσβεστήρες ας πούμε έχουν λήξει ή ότι μια όδευση είναι γεμάτη εμπόδια. Το κακό είναι ότι υπάρχει η νοοτροπία γύρω από το επάγγελμα να θεωρείται ο μηχανικός υγείας και ασφάλειας υπεύθυνος για διάφορα. Η αμοιβή θα πρέπει να είναι ανάλογη της ευθύνης πάντα, συμφωνώ. Το 90% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα (και βάζω και τις ΕΞΥΠΠ μέσα) έχουν τον τρόπο εργασίας του μπακάλικου. Μια τιμή ο υδραυλικός, μια τιμή ο μπετατζής μια και ο μηχανικός ασφάλειας.