Θα ήθελα να σας ρωτήσω, για όποιον γνωρίζει, τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον σε περίπτωση που τα εξής πράγματα συμβούν:
Υπάρχει ένα οίκημα σε οικόπεδο που έχει πρόσοψη σε κοινοτικό δρόμο. Έχει άδεια κανονικά απο το '88 με υπογραφές απο την πολεοδομία και όλα τα νόμιμα χαρτιά. Για τις πίσω ιδιοκτησίες (ένα οίκημα και χωράφια) έχουν αφήσει οι ιδιοκτήτες δρόμο δουλείας που αναφέρεται στην άδεια κανονικά πλάτους 1,5 μέτρων. Το παρόν οίκόπεδο συνορεύει με τράφο (υπερυψωμένο πετροκτιστο τοίχο που κρατάει το πάνω χωράφι).
Απο μέσα απο αυτό το οίκημα υπάρχει άλλο διαφορετικής ιδιοκτησίας οίκημα με άδεια του '73 με στοιχεία στην άδεια ασαφή και πρόσοψη σε διάφορους ανύπαρκτους κοινοτικούς δρόμους (δεν υπάρχουν στα τοπογραφικά του δήμου). Το πλάτος μεταξύ του "τράφου" και του οικήματος (π.χ. πεζούλι εξώπορτας και τράφου = 1,7μ), (γωνιακή κολόνα οικήματος και τράφου 1,9μ) και σε διάφορα άλλα σημεία δεν ξεπερνά το 1,9μ. , δηλαδή πολύ πιο κάτω απο αυτό που ορίζεται ώς κοινοτικός ή δημοτικός δρόμος.
Ο δεύτερος ιδιοκτήτης πήγε στα δικαστήρια των πρώτο ζητώντας την ύπαρξη κοινοτικού δρόμου (απο το δήμο δεν κατάφερε να πάρει χαρτί που το αποδεικνύει - μάλιστα η δικαστής του ζήτησε την απαντητική επιστολή την οποία βέβαια και δεν κατάθεσαν) και μάλιστα κημενόμενου πλάτους απο 1,8 έως 3 μέτρα. Το δικαστήριο απέρριψε την αγωγή του, δεν αναγνώρισε τον κοινόχρηστο επίδικο δρόμο.
Τώρα μετά απο μεγάλες πιέσεις (βουλευτές και γνωστούς) ο δεύτερος ιδιοκτήτης προσπαθεί μέσω του τοπικού συμβουλίου του οικισμού που υπάγετε σε μεγαλύτερο δήμο, να αναγνωρίσει το δρόμο δουλείας ώς κοινοτικό δρόμο με αποφάσεις δημοτικού συμβουλίου. Οι δύο προηγούμενες ενέργειες του είχαν πέσει σε αδιέξοδο αφού έπερνε αρνητική απάντηση όπως μάθαμε για το όσο αφορά το μονοπάτι αν είναι κοινοτικός δρόμος ή όχι. Αυτή τη φορά μάλλον θα τα καταφέρει. Ο δήμος ούτε κάν ενημέρωσε τους πρώτους ιδιοκτήτες για την απόφαση να αναγνωρίσουν ως κοινοτικό δρόμο την διάβαση που περνάει μπροστά απο την ιδιοκτησία τους και το οίκημα τους.
Πως μπορώ να υπερασπιστούν οι ιδιοκτήτες που βρίσκονται μπροστά στο δρόμο την περιουσία τους ενάντια σε πολιτικές παρεμβάσεις(ρουσφέτια). Αν αναγνωριστεί ως κοινοτικός δρόμος υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή να απαλλοτριωθεί η ιδιοκτησία των πρώτων ιδιοκτητών καθώς και να καταδεφιστεί τμήμα της προκειμένου το πλάτος του δρόμου να φτάσει τα 2 με 2,5 μέτρα. Την απόφαση του δικαστηρίου θα μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον για την υπεράσπιση της ιδιοκτησίας απέναντι αυτή τη φορά στο δήμο και τι δημοτικές αποφάσεις;
Περιμένω με ανυπομονησία της απαντήσεις σας και την εμπειρία σας.