Μετάβαση στο περιεχόμενο

stopaeng

Members
  • Περιεχόμενα

    20
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

stopaeng's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Φήμη στην κοινότητα

  1. Κι εγώ αρχικά θα το αντιμετώπιζα ως μείωση των τρέχουσων ασφαλιστικών εισφορών του 2020 (περίπτωση α όπως σωστά αναφέρεις). Επειδή όμως η επιστροφή είναι μεγαλύτερη από τις τρέχουσες εισφορές προκύπτει αρνητικό αποτέλεσμα το οποίο δεν μπορώ να το εισάγω στο Ε3 (Πίνακα Ζ2) στα έξοδα ως αρνητικό αποτέλεσμα, κι επομένως σκέφτομαι να το δω αποκλειστικά σαν έσοδο.
  2. Καλησπέρα, Σε σχέση με τα παραπάνω, πολλοί συνάδελφοι λάβαμε επιστροφή τέλος Δεκεμβρίου μετά από εκκαθάριση των ασφαλιστικών του ΕΦΚΑ έτους 2019. Το παραπάνω ποσό πως αντιμετωπίζεται φορολογικά; Εισάγεται στον Πίνακα 6, κωδικός 781, στην κατηγορία εφάπαξ ασφαλιστικών ταμείων και τελειώνουμε ή θα πρέπει να εισαχθεί και στο Ε3 και σε ποιον κωδικό;(462 ως Λοιπά συνήθη έσοδα ή πιθανόν στον κωδικό 470 ως λοιπά ασυνήθη έσοδα και κέρδη);
  3. Ο πίνακας που παραθέτεις είναι σωστός με μία μόνο παρατήρηση ότι πρέπει να γίνει μια μεγαλύτερη ανάλυση στα έξοδα σου (2345,65) σχετικά με τα έξοδα "παροχές τρίτων-φόροι τέλη"(κωδικός 530) όπου εκεί βάζεις τα έξοδα τηλεφώνου,ΔΕΗ,κινητού κτλ. Δηλαδή αν από τα 2345,65 τα έξοδα ΔΕΗ,ΟΤΕ,Κινητό είναι πχ. 1000 ευρώ τότε θα πρέπει να βάλεις στον κωδικό 530 ---> 1000,00 και στον κωδικό 536 --->1345,65. Εννοείται οτι το τελικό άθροισμα θα είναι το ίδιο.
  4. Σχετικά με το (3). Επομένως Sothiris συνιστάς ότι όσοι έχουμε αυτοκίνητο το οποίο έχουμε αγοράσει πριν 7 έως 9 χρόνια (δηλαδή εντός των ετών απόσβεσης της αξίας του) να "ξεχάσουμε" την όποια υπολειματική του αξία και να μην το καταχωρήσουμε καθόλου στο βιβλίο παγίων;
  5. Εγώ αναφέρομαι στο γενικό έξοδο αγοράς αυτοκινήτου το οποίο έχει συμβεί πριν χρόνια το οποίο εννοείται δεν έχει περαστεί σαν δαπάνη στα βιβλία ως αγορά παγίων. Σήμερα λοιπόν (έτος 2010) μπορούμε να δηλώσουμε ότι κάνουμε απόσβεση έστω και ένα τμήμα της αρχικής δαπάνης νόμιμα; Υπενθυμίζω ότι για τα επιβατικά αυτοκίνητα ο ανώτερος συντελεστής απόσβεσης είναι 15% και ο κατώτερος 11%, επομένως μπορούμε να αποσβέσουμε την αρχική δαπάνη από 7 έως και 9 χρόνια αργότερα ανάλογα με τον συντελεστή που θα χρησιμοποιήσουμε.
  6. Καλησπέρα σε όλα τα μέλη και ιδιαίτερα στον Σωτήρη για τις διαφωτιστικές του απαντήσεις... Έχω την παρακάτω απορία: Επειδή οι περισσότεροι μηχανικοί περνάμε για πρώτη φορά έξοδα αυτοκινήτου στο βιβλίο μας(έτος 2010) θα ήθελα να ρωτήσω πως καταχωρούμε το αυτοκίνητο στο βιβλίο παγίων. Συγκεκριμένα : πχ. έχουμε αγοράσει ένα αυτοκίνητο στο όνομα μας(με το ΑΦΜ που χρησιμοποιούμε) κάτω των 1600cc την 01/01/2005 με αξία κτήσης 10.000 ευρώ. Θα δείξουμε αποσβέσεις για όλα τα χρόνια (απο το 2005 έως το 2010) ή θα περάσουμε στο βιβλίο για το έτος "αναπόσβεστη αξία : 0,01 ευρώ" και τελειώσαμε; Αποτελεί φορολογική παράβαση που δεν έχουμε περάσει αποσβέσεις ή δεν έχουμε δείξει όλα αυτά τα χρόνια στα βιβλία μας την αγορά του αυτοκινήτου; Υποτίθεται ότι το αυτοκίνητο έχει δηλωθεί κανονικά στις δηλώσεις Ε1. Αν είναι εύκολο μπορούμε να ανεβάσουμε έναν πίνακα με το παραπάνω παράδειγμα;
  7. Για να ανοίξουν το επάγγελμα έχουν παραγγείλει και δημοσκόπηση με κόστος 8000+ΦΠΑ. (http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=242637) Το κείμενο από την Ελευθεροτυπία: "την απόφαση, που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο, αναφέρεται ότι η πανελλαδική αυτή έρευνα, θα γίνει με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε 1.000 άτομα, 18 ετών και άνω, με απλή τυχαία δειγματοληψία από αρχείο τηλεφώνων του ΟΤΕ. Το δείγμα, σύμφωνα με την απόφαση, θα είναι αναλογικό της κατανομής του πληθυσμού έρευνας, ως προς την περιφέρεια, το φύλο και την ηλικία. Το κόστος της δημοσκόπησης ανέρχεται σε 8.000 ευρώ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ και η δαπάνη θα βαρύνει τις πιστώσεις του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Οικονομικών. Η Metron Analysis θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την έρευνα και να έχει αποστείλει τα αποτελέσματα στο υπουργείο Οικονομικών, εντός 10 εργάσιμων ημερών από την έναρξη των συνεντεύξεων. Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργού Οικονομικών, στις ευθύνες της εταιρείας περιλαμβάνονται: ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου, η δειγματοληψία, η διεξαγωγή των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, η επεξεργασία και ο λογικός έλεγχος των ερευνητικών δεδομένων, η ανάλυση των δεδομένων και η παραγωγή της τελικής αναφοράς. Το ερωτηματολόγιο θα εγκριθεί από το υπουργείο Οικονομικών." Δυστυχώς δεν μπορούμε να ακούσουμε το λαικό άσμα "..... το παιχνίδι είναι στημένο και από πριν ξεπουλημένο ................" Γνωρίζει κανείς αν το επάγγελμα του δημοσκόπου είναι κλειστό γιατί παίζουν καλές τιμές και χωρίς ποινικές ευθύνες για όλη σου τη ζωή..................
  8. Σας παραθετω το άρθρο του προεδρου ΕΕΤΕΜ. Το θεμα τους δεν ειναι συναδελφοι η αμοιβη, αυτο που τους "καιει" ειναι να έχουν "αναλογες" υπηρεσιες.......... ΑΡΘΡΟ Προέδρου Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. - Είναι Κλειστό το επάγγελμα του Μηχανικού στην Ελλάδα; 15-09-2010 Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων δεν πρέπει να ιδωθεί μόνο ως απελευθέρωση αμοιβών παροχής υπηρεσιών που αφορούν μια σειρά από επαγγελματίες. Ειδικά για το επάγγελμα του Μηχανικού η απελευθέρωση του δε σχετίζεται αποκλειστικά με την κατάργηση των καθοριζομένων από το Κράτος, ελάχιστων αμοιβών, αλλά κυρίως με την άρση της εναρμονισμένης πρακτικής που ακολουθεί το Τ.Ε.Ε από το 2007 «με την καθιέρωση ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος υπολογισμού αμοιβών με ταυτόχρονο τριπλασιασμό τους και είσπραξης τους δια μέσου μόνο της Εθνική Τράπεζας», αξιοποιώντας προς τούτο το σκοπό, μια λεόντειο σύμβαση του 1956 «αποκλειστικής συνεργασίας του Ν.Π.Δ.Δ με την τράπεζα αυτή», σε βάρος των μηχανικών εν γένει. Η αξιοποίηση αυτού ή άλλων προνομίων από το Τ.Ε.Ε έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό από την αγορά έργων και εργασιών μηχανικού, όλων εκείνων που δεν μπορούν να γίνουν μέλη του, παρότι έχουν πτυχία μηχανικού διαφόρων ειδικοτήτων. Η ευθύνη της ελληνικής πολιτείας είναι τεράστια αφού διατηρεί εν ισχύ αναχρονιστικούς νόμους του 1930, 1934 και 1950 για την άσκηση των τεχνικών επαγγελμάτων και τούτο έχει ως αποτέλεσμα την απόδοση απεριόριστων δικαιωμάτων αποκλειστικού χαρακτήρα στους μηχανικούς πανεπιστημιακών σχολών ακόμη και σε αντικείμενα που δεν δικαιολογούνται από τις σπουδές τους και με αυτό τον τρόπο παρεμποδίζει μηχανικούς των Τ.Ε.Ι από την προσφορά ανάλογων υπηρεσιών προς τους πολίτες δημιουργώντας συνθήκες στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Η διατήρηση των επαγγελματικών φορέων των πτυχιούχων πανεπιστημίων ως Ν.Π.Δ.Δ με ανάλογη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και εξουσίες που τους έχει παραχωρήσει το κράτος, έχει ως αποτέλεσμα τα μέλη των εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ να χρησιμοποιούν τους πόρους και τις εξουσίες όχι για την ορθολογική οργάνωση του επαγγέλματος τους, αλλά για τον αποκλεισμό από την αγορά εργασίας άλλων επαγγελματικών ομάδων συναφών ειδικοτήτων. Την ίδια ώρα οι ανωτέρω φορείς μπλοκάρουν την ισότιμη συμμετοχή στην αγορά παροχής συναφών επαγγελματικών δραστηριοτήτων σε άλλους επαγγελματίες, εμποδίζουν την δημιουργία άλλων Επαγγελματικών Ενώσεων εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό συνθήκες μονοπωλίου ειδικότερα στην αγορά των τεχνικών και γεωτεχνικών υπηρεσιών, με αποτέλεσμα αυτές οι υπηρεσίες να είναι ακριβές. Ως εκ τούτου η διαδικασία κατάργησης των κλειστών επαγγελμάτων απαιτεί πλήρη απελευθέρωση από κάθε είδους προνόμια που είχαν θεσπιστεί με νόμους ή βασιλικά και χουντικά διατάγματα και όχι απλώς την κατάργηση της κατώτατης αμοιβής που αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Στην χώρα μας οι ασκούντες τα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, με προνομίες του ελληνικού κράτους, λειτουργούν ως κλασσικές συντεχνίες με ισχυρά προνόμια τέτοια ώστε το ίδιο επάγγελμα είναι αδύνατον να ασκηθεί από άλλους επαγγελματίες, οι οποίοι παρότι διαθέτουν τα ίδια τυπικά προσόντα δεν έχουν καμία δυνατότητα πρόσβασης στο επάγγελμα. Η επικρατούσα αντίληψη πολλών, ότι το μοναδικό θέμα που συνιστά το κλειστό του επαγγέλματος του Μηχανικού, είναι το ζήτημα της εναρμονισμένης πρακτικής στις αμοιβές τους που έχει καθορίσει με νόμο το κράτος υπέρ μιας ομάδας μηχανικών, είναι λανθασμένη! Όταν μιλούμε για τα κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα πρωτίστως αναφερόμαστε σε πλήθος προνομίων που έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά υπέρ συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων, πριν την ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ε! Η άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας, του Γεωπόνου, του Μηχανικού, του Αρχιτέκτονα, είναι αδύνατη όχι μόνο ως επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά ως απλή επαγγελματική, από κατηγορίες νεότερων πτυχιούχων με τα ίδια τυπικά προσόντα. (Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ''Κόσμος του Επενδυτή'' το Σάββατο 28 Αυγούστου)
  9. Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που να γνωρίζει αν οι πολεοδομίες έχουν ξεκινήσει να δέχονται τις αιτήσεις για την "τακτοποίση Η.Χ. κ.α." ή έχει παγώσει το θέμα λόγω της αναμονής της συνταγματικότητας του νόμου από τον Άρειο Πάγο; Στην Θεσσαλονίκη πάντως έχουν παγώσει τις αιτήσεις και όλοι περιμένουμε...... Αν υπάρχει κάποιος συνάδελφος που να έχει υποβάλλει αίτηση και δικαιολογητικά ας μας ενημερώσει.
  10. Θα ήθελα τη γνώμη σας επειδή η εγκύκλιος αναφέρεται σε "κτίριο" άνω των 2500 μ3. Αν σε ένα οικόπεδο εντός σχεδίου χτίζονται πχ 5 μεζονέτες μικρότερες των 2500 μ3 η καθεμία αλλά στο σύνολο του οικοπέδου ο μέγιστος όγκος είναι πάνω από αυτό το όριο, τι ισχύει;Απαιτείται η κατασκευή υποσταθμού ή όχι;(κυρίως πως αντιμετωπίζετε η παραπάνω περίπτωση ανά πολεοδομία).
  11. Υπάρχει τμήμα του Ευρωκώδικα που αναφέρεται σε "Εφελκυόμενα μέλη", όπου αναφέρονται καλώδια, αλυσίδες κτλ. Αν κάνεις αναζήτηση στους ευρωκώδικες θα το βρεις.
  12. Συνάδελφε TheoTDM900, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στην ουσία των όσων γράφεις και κανονικά η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται σε κάθε αυθαίρετο είναι αυτή που περιγράφεις(όπως έγραψα και εγώ παραπάνω) .Παρόλα αυτά ο νόμος(Ν.1337/1983) μας δίνει το δικαίωμα(και σε εμάς και στους συμβολαιογράφους) να κάνουμε πίνακες αναλογιών, συμβόλαια, μεταγραφή στο υποθυκοφυλακείο αυθαίρετα κτίρια που αποδεδειγμένα έχουν ανεγερθεί προ του 1983(πχ. να έχουν πάρει ρεύμα, να φαίνονται σε παλιές αποτυπώσεις σχεδίου πόλεως κτλ)Επομένως πιστεύω οτι μπορείς να κάνεις πίνακα αναλογιών και εννοείται πλήρες Τοπογραφικό διάγραμμα στο οποίο να φαίνονται οι όμορες ιδιοκτησίες και τα κτίσματα τους, η Ρ.Γ. και η Ο.Γ. και το υπό μελέτη οικόπεδο με το αυθαίρετο κτίσμα. Καλό κουράγιο...
  13. Στον Ν.1337/1983(νόμος Τρίτση) αναφέρεται οτι απαγορεύεται οποιαδήποτε μεταβίβαση(πλην αποδοχής κληρονομιάς) σε αυθαίρετο κτίσμα μετά την ισχύ του παραπάνω νόμου. Αν το κτίριο αποδεδειγμένα υφίσταται πριν το 1983 τότε μπορεί να γίνει μεταβίβαση και επομένως πίνακας αναλογιών. Όσο για τον πίνακα θα βγάλεις τα ποσοστά σου επί της πραγματικής δόμησης(και όχι της επιτρεπόμενης) με υποσημείωση οτι έχει γίνει υπέρβαση ... τ.μ. Να προσέξεις μόνο το κτίσμα να έχει ανεγερθεί εντός του οικοπέδου, δηλαδή να μην είναι εκτός Ρ.Γ. Όσο για το αν νομιμοποιείται στην Πολεοδομία νομίζω οτι μπορεί να γίνει εφόσον περάσεις από γνωμοδότηση ΣΧΟΠ και απόφαση Νομάρχη όπου θα φαίνεται το μη "σύννομο" τμήμα και εξαίρεση από κατεδάφιση. Αν βέβαια ο ιδιοκτήτης το είχε δηλώσει με το νόμο του Τρίτση τότε όλα θα ήταν ρόδινα....
  14. Και τι γίνεται στην περίπτωση που ένα κληροτεμάχιο χωριστεί με ανώμαλη δικαιοπραξία η οποία όμως δημιουργεί μη άρτια και μη οικοδομήσιμα τμήματα;(πχ. τμήματα κάτω των 4 στρ. ή πρόσωπα κάτω των 25μ. Μπορεί να θεωρηθεί άκυρη αυτή η πράξη ή ξανά δικαστήρια;
  15. Συνάδελφοι, επειδή η εικόνα είναι σε pixels και οχι σε cm υπάρχει μια "ασυμετρία" στους άξονες Χ,Υ, το οποίο σημαίνει οτι η εικόνα είναι κάπως παραμορφωμένη κατά τον άξονα Υ.(Δεν ισχύει η ίδια κλίμακα και στους δύο άξονες). Πρόσφατα είχα κάνει μια όδευση 3km εκτός σχεδίου με αποτύπωση όλων των αγροτεμαχίων δεξιά και αριστερά της όδευσης, και όταν εισήγαγα την εικόνα από το google στο autocad δεν υπήρχε ταύτιση. Υπάρχει κάποιος τρόπος να εξαλειφτεί αυτό το σφάλμα;(Με κάποιο πρόγραμμα ή κάτι άλλο
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.