Ευχαρίστως.
Αν και μου φαίνεται πως τα περισσότερα
τα γνωρίζει ένας μηχανικός ή θα τα μάθει, αν θέλει να ζήσει από το
επάγγελμά του.
α) Περιληπτικά:
People skills, self-management, self-motivation, networking.
β) Αναλυτικά:
Δεχόμαστε πως οποιοσδήποτε θέλει να εργαστεί εντός της κοινωνίας,
αναπόφευκτα θα χρειαστεί να αλληλεπιδράσει με ανθρώπους.
Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο μεταξύ πες τον Κώστα και τον Γιάννη, συνήθως τρία πράγματα συμβαίνουν.
Είτε θα επικρατήσει η γνώμη του Κώστα, είτε του Γιάννη, είτε δεν θα βγει τίποτε. Σε αυτή την περίπτωση,
που ο διάλογος/διαπραγμάτευση δεν φτάσει σε κάποιο αποτέλεσμα, κάτι τέτοιο είναι προσωρινό.
Με την πρώτη ευκαιρία είτε ο Κώστας θα κάνει το δικό του είτε ο Γιάννης. Νομίζω όλοι μπορούμε
να σκεφτούμε κάποιο παράδειγμα από την ζωή μας.
Οπότε, στην περίπτωση που κανείς είναι διατεθημένος να πατήσει στα νέα ψάρια που
θα έρθουν στην παγίδα, και να εκμεταλλευτεί όσο μπορεί το περιβάλλον του προς επίτευξη
του στόχου του, θα βγάλει κάποιο κέρδος.
Στην τελευταία μου εμπειρία, κατάλαβα πως όλο το σύστημα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε
όποιος δεν αρπάζει τις ευκαιρίες αφενός να γίνεται αιώνιο θύμα του συστήματος. Και όποιος
είναι πολύ φιλόδοξος και επιβουλέβεται τον «μέντορά» του καθώς και όποιον περνά
στο διάβα του, θα εξελιχτεί σε μεγάλο μούτρο μεν, θα επιβιώσει δε.
Σαφώς και ψάχνουν τσάμπα εργάτες, όπως λέει ο φίλος από πάνω.
Αλλά άμα είσαι ξύπνιος, αργά ή γρήγορα θα βρεις δικά σου θύματα.
Συνέπεια των παραπάνω είναι οι δεξιότητες που ανέφερα,
αλλά με κάποιο κόστος σίγουρα. Όσο να'ναι, όταν παίζεις με την φωτιά
αργά ή γρήγορα καίγεσαι. Φιλίες θα χαλάσουν, οικογένειες θα διαλυθούν
και όλα φυσικά στον βωμό του χρήματος και της «επιτυχίας».
Και όσο βαθαίνει η κρίση, θα γεννιούνται περισσότερες τέτοιες εταιρίες...