Μετάβαση στο περιεχόμενο

isobitis

Members
  • Περιεχόμενα

    12
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

953 profile views

isobitis's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Φήμη στην κοινότητα

  1. Σε ευχαριστώ! Αυτό το φαινόμενο έχω αντιμετωπίσει και εγώ με τα ίδια ακριβώς πάνελ...
  2. Δεδομένου ότι τα θέματα που αναφέρεις έχουν ξεκινήσει από το 2012 και από το 2011, θα έλεγα πως ναι, υπάρχει λόγος να δημιουργηθεί καινούριο θέμα για επικαιροποίηση των γνώσεων. Πολλές εταιρίες έχουν κλείσει από τότε. Ο λόγος του θέματος είναι η ασφαλέστερη και ποιοτικότερη επιλογή υλικών. Συμφωνώ βέβαια με τον Myiannis ότι οι απόψεις που πιθανόν εκφραστούν, δεν θα αποτελούν επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις. Όμως πλέον μπορούμε να περάσουμε σε ένα βήμα πιο πέρα από τη θεωρία συγκρίνοντας και λίγο από την πράξη. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσω και το χορό, όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσω κάποια Renesola virtus 250Wp σε οικιακό Φ/Β, έφαγα 4 μήνες να προσπαθώ να συνεννοηθώ με τους ανθρώπους της Renesola οι οποίοι μου πλασάριζαν γελοία, απαράδεκτα επιχειρήματα για να με αποθαρρύνουν. Όπως ότι έχω συνδέσει πάνω από 20 πλαίσια σε ένα string και επομένως ξεπέρασα την τάση των 1000V που έχουν όριο τα πάνελ. Στο μεταξύ τα πλαίσια είχαν συνδεθεί σε solaredge....... Ευτυχώς στο τέλος, τα πλαίσια αντικαταστάθηκαν. Το παραπάνω σχόλιο από μόνο του μπορεί να μη λέει πολλά σε κάποιους. Είναι όμως μια ένδειξη. Επίσης, αν εμφανιστούν άλλοι 10 με παράπονα από τη Renesola, τότε εγώ προσωπικά δεν θα ξαναπάρω ποτέ Renesola. Ο καθένας από εκεί και πέρα αξιολογεί μόνος του τα δεδομένα. Το θέμα όμως είναι ότι πλέον ΥΠΑΡΧΟΥΝ δεδομένα. Και αυτός νομίζω είναι και ο σκοπός του forum. Τα δεδομένα που έχει ο καθένας από την εμπειρία του, να τα μοιράζεται με τους υπόλοιπους.
  3. Καλημέρα στο forum, ξέρω ότι πάω να ανοίξω ένα δύσκολο θέμα για αυτό θα παρακαλέσω εκ των προτέρων η συζήτηση να περιοριστεί κυρίως σε δεδομένα από την εμπειρία όσων έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ορισμένους τύπους πλαισίων σε "αρκετά" έργα. Διαφορετικά νομίζω θα δημιουργηθεί ένας ατέρμων διάλογος χωρίς ιδιαίτερο όφελος για όλους μας. Παρακαλώ εκ των προτέρων να αποφύγουμε ακραία διαφημιστικά ή δυσφημιστικά σχόλια για οποιαδήποτε μάρκα. Με τη λειτουργία πολλών Φ/Β για καμιά πενταετία πλέον και με την προοπτική του net - metering, θεωρώ πως είναι σκόπιμο να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με την ποιότητα των πλαισίων που τοποθετούνται ανά την Ελλάδα, το σημαντικότατο after sales service και άλλα παρεμφερή θέματα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον. Θα επιχειρήσω να ανοίξω την κουβέντα με ένα συγκριτικό ερώτημα για ξεκίνημα. Solarwatt vs aleo? Και αν υπάρχει εμπειρία, αν και διαφορετικός τύπος τι γνώμη έχετε και για τα solar frontier? Χωρίς να θέλω να κάνω υπόδειξη, πιστεύω θα ήταν χρήσιμο, εφόσον υπάρχουν στοιχεία, να δίνονταν ετήσια ενεργειακή απολαβή ανά KWp και τοποθεσία εγκατάστασης.
  4. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και εκτιμήσεις. Με βάζει σε σκέψεις ο Romanos, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν μέσα στο αυλάκι. Παρ' όλα αυτά, αν είχε την "κατάλληλη" θέση ο σύνδεσμος, μπορεί να κυλούσε το νερό από το καλώδιο και να εισχωρούσε σιγά σιγά μέσα. Bill22 ενδιαφέρουσα ιδέα. Θα το κοιτάξω. Πάντως αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, είναι ότι αυτό το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε μετά από τόσο πολύ καιρό, όπου στην ουσία εκεί πάνω πρέπει να έκανε άπειρα τόξα για να καταλήξει σε αυτό το σημείο (όπως βλέπετε έχει κυριολεκτικά λιώσει) ΚΑΙ παρ' όλα αυτά το φ/β συνέχισε να λειτουργεί μέχρι τελικής πτώσης...
  5. Συνάδελφοι, παρακάτω παραθέτω μια φωτογραφία που με προβλημάτισε ιδιαίτερα. Σε ένα μικρό οικιακό φωτοβολταϊκό 4,3KW όπου ο επενδυτής παρατήρησε πως δεν λειτουργεί το ένα string, εντοπίσαμε αυτόν τον σύνδεσμο MC4 σε αυτή την κατάσταση. Έχει ξαναδεί κάποιος κάτι αντίστοιχο; Που μπορεί να οφείλεται, δεδομένου ότι εδώ και μέρες δεν έχει πέσει κεραυνός στην περιοχή του φ/β. Πιθανά να μην είχε κουμπώσει καλά ο MC4? Αλλά το φ/β δουλεύει σχεδόν 3 χρόνια τώρα! Και αυτός ο σύνδεσμος έχει κυριολεκτικά λιώσει. Δεν εντοπίσαμε τίποτα άλλο παράξενο στην εγκατάσταση, και μόλις αλλάξαμε τον σύνδεσμο, το φ/β λειτούργησε πάλι κανονικά.
  6. Ευχαριστώ για την ανταπόκριση. Πάντως, καλό θα ήταν να βάλετε στο site σας κάποια ανακοίνωση σχετικά με αυτό.
  7. Καλησπέρα, προσπαθώ να επικοινωνήσω με SMA Hellas εδώ και πολλές ημέρες και τα τηλέφωνα που έχουν στο site είναι μονίμως κατειλημμένα. Γνωρίζει κανείς τι μπορεί να συμβαίνει; Υπάρχει ακόμα το γραφείο της SMA στην Ελλάδα;
  8. Συμφωνώ γενικά με όσα λες. Οκ. Επομένως στη θεωρία πρέπει να είσαι διαπιστευμένο ερευνητικό κέντρο για να κάνεις αποδεκτές μετρήσεις. Στην πράξη όμως τελικά τι γίνεται και τι πρέπει να γίνεται; Διότι, αν με αναγκάσει ο x κατασκευαστής φωτοβολταϊκών να πληρώσω κάποιες εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ για να πάρω "αποδεκτές" μετρήσεις, τότε αν έχω δίκιο να τα πληρώσει αυτός. Και αν έχω άδικο αναλαμβάνω εγώ το κόστος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που δεν μας πρότειναν κάτι τέτοιο, ούτε αμφισβήτησαν τις μετρήσεις μας. Και αυτό γίνεται γιατί καπνός χωρίς φωτιά δε βγαίνει. Δεν έχω καμία όρεξη να ζητάω αντικατάσταση αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Και να τραβιέμαι μήνες τώρα με τον κάθε τυχάρπαστο στην άλλη άκρη του κόσμου. Και αυτοί το γνωρίζουν αυτό. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι μια τακτική προκειμένου να απογοητεύεσαι και να το σκέφτεσαι πολύ καλά προτού ζητήσεις αλλαγή και στην τελική να κάνεις ότι έκανε και ο συνάδελφος πιο πάνω. Να βρεις λύση μόνος σου διότι ο χρόνος είναι χρήμα. Για αυτό και κάνω αυτή την κουβέντα σήμερα, στιλιτεύοντας το ανύπαρκτο θεσμικό και νομικό πλαίσιο όλων αυτών των "εγγυήσεων". Και για να λέμε και του στραβού το δίκιο, δεν είναι και καινούρια τακτική. Σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές με αυτό τον τρόπο δουλεύουν.
  9. Δεν είπα να τα αλλάξει χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχει solaredge, βγάζει μάτι η μείωση της απόδοσης ορισμένων πλαισίων από τα διαγράμματα και τις μετρήσεις του ίδιου inverter. Ποιός θα είναι ο φορέας εκείνος που θα έρθει να μετρήσει τα πάνελ στη δική μου εγκατάσταση και το βασικότερο ποιός θα τον πληρώσει;;; Θες να τη μοιραστείς μαζί μας; Ή έστω ένα pm αν δε θες δημόσια..
  10. Έμπορος μαύρου χάλυβα φαντάζομαι εννοείς ότι ήταν η Renesola προτού ασχοληθεί με Φ/Β? Δεν το γνώριζα, αλλά δεν θεωρώ ότι αυτό που έκανε κάποιος πριν οπωσδήποτε επηρεάζει αυτό που κάνει σήμερα. Θέλω να πω ότι ελάχιστες εταιρείες από τις εκατοντάδες που ασχολήθηκαν ξαφνικά με φωτοβολταϊκά είχαν στο παρελθόν "εμπειρία" με φωτοβολταϊκά στοιχεία. Δε νομίζω ότι όλοι είναι απατεώνες. Πάντως παραμένει θλιβερό να μην μπορείς να διεκδικήσεις το δίκιο σου με κάποιο τρόπο, όταν όλοι οι κατασκευαστές σου δίνουν εγγυήσεις για την απόδοση των πλαισίων τους, που τελικά αποδυκνείονται λευκά χαρτιά. Όχι ότι δεν το ψιλοπεριμέναμε δηλαδή, αλλά που είναι τώρα η Ε.Ε.; Πού είναι το θεσμικό πλαίσιο να προστατεύσει τον κάθε καταναλωτή;
  11. Μεταφορά μηνυμάτων από άλλο topic - miltos Καλησπέρα στους συναδέλφους, να καταθέσω και εγώ την πικρή μου μαρτυρία. Σε στέγη έχω τοποθετήσει 9KW από 36 Renesola 250W Virtus I με SolarEdge εδώ και περίπου ένα χρόνο. Από τα μέσα καλοκαιριού παρατηρήθηκε σημαντική πτώση της απόδοσης ορισμένων πλαισίων. Αν και ο SolarEdge δίνει γραφήματα για κάθε πλαίσιο ξεχωριστά, έκανα και δικές μου μετρήσεις Voc και Isc. Τα πάνελ με πρόβλημα ήταν "μαζεμένα" στον αρνητικό πόλο του ενός και μοναδικού string πράγμα που με οδήγησε κατευθείαν σε φαινόμενο PID. Έχω από τον Οκτώβριο που τραβιέμαι με τον προμηθευτή από Ελλάδα που τα πήρα, ο οποίος μιλάει με το Γερμανό που τα έφερε και οι οποίοι μιλάνε με τους Κινέζους. Οι άνθρωποι δεν παίζονται!!!! Το τι δικαιολογίες και ανοησίες έχουμε ακούσει με κάνουν και απορώ για τον ανύπαρκτο επαγγελματισμό τους. Για παράδειγμα, από τις πρώτες δικαιολογίες ήταν "Πες του ηλεκτρολόγου σου να τσεκάρει την εγκατάσταση γιατί έχει βάλει πάνω από 25 πλαίσια σε σειρά και ξεπερνάει την τάση των 1000V που δέχονται ως μέγιστη τάση τα πλαίσια". Αυτό δεν το έβγαλα από το μυαλό μου. Το έγραψαν οι Κινέζοι και μου το προώθησαν. Με έχει κουράσει πάρα πολύ αυτή η ιστορία και δυστυχώς εκτίθεμαι και εγώ στον πελάτη μου ο οποίος έχει απηυδήσει και με το δίκιο του. Μας έχουν μουρλάνει στην καθυστέρηση. Κάθε mail που στέλνουμε παίρνουμε απάντηση μετά από 2-3 βδομάδες και η απάντηση είναι για .... κλάματα. Λες και είναι παντελώς άσχετοι. Δεν υπάρχει φορέας που μπορούμε να απευθυνθούμε; Εδώ υπάρχει κοροϊδία και αθέτηση εγγύησης! Λόγω Solaredge είναι ξεκάθαρο ποια πάνελ έχουν πρόβλημα και θα έπρεπε να τα έχουν αλλάξει χωρίς δεύτερη σκέψη. Νομικά πώς κατοχυρωνόμαστε; Αυτοί δε λένε για τα προϊόντα τους ότι έχουν 25 έτη εγγύηση; Πώς διεκδικούμε το δίκιο μας; Έχει απευθυνθεί κανένας σε συνήγορο του πολίτη ή κάτι τέτοιο; Μου φαίνεται τραγική όλη αυτή η αντιμετώπιση. Εδώ και κάποιο διάστημα έχουν πει πως θα μου αλλάξουν 8 πλαίσια (σε τόσα είχε εμφανιστεί το πρόβλημα) και ακόμα δεν μπορούν να συνεννοηθούν να τα φέρουν. Αν κάποιος το έχει προχωρήσει σε άλλο επίπεδο το θέμα θα ήταν ενδιαφέρον να ακούσουμε και τη νομική πλευρά του θέματος.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.