Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Το ερώτημά μου είναι ξεκάθαρο συνάδελφοι, χωρίς ξεκάθαρη απάντηση όμως.

Στην αρμόδια ΔΟΥ (μου), η απάντηση (νέας και ενημερωμένης εφοριακού) ήταν :

"αν μου φέρεις την 3μηνιαία κατάσταση (μιλάω για το 2011), θα τη δεχτώ και θα σου επιβάλλω και το 60 άρι πρόστιμο για εκπρόθεσμη υποβολή.

Αν χρειάζεται να μου το φέρεις ή όχι? Δεν ξέρω να σου απαντήσω".

Δηλαδή δεν ξέρει αν η "έγγραφη συμφωνία" διέπεται από τις γενικές διατάξεις περί συμφωνητικών, ή όχι.

Αν δηλαδή διέπεται από τις γενικές διατάξεις, γιατί βγήκε ειδική ΠΟΛ για μας και με ειδικό τρόπο ετήσιας κατάθεσης -με διασταύρωση μέσω ΤΕΕ-? Και γιατί αυτή η ΠΟΛ δεν αναφέρει πχ "ότι κατά τα άλλα ισχύουν και οι λοιπές πάγιες υποχρεώσεις ...".

Εννοείται ότι οι λογιστές πιστεύουν -με το δικό τους γνωστό σκεπτικό που αντιμετωπίζουν το χάος της φορολογικής νομοθεσίας- ότι χρειάζεται.

Το θέμα είναι :ΌΝΤΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ? Ή ΤΖΑΜΠΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ?

 

Παρακαλώ ειλικρινά, για να μη μετατραπεί το ερώτημα σε γενική έκφραση απόψεων, όποιος ξέρει κάτι συγκεκριμένο ή πιστεύει ακράδαντα σε κάτι, και μπορεί να το αιτιολογήσει για να στηριχτούμε και οι υπόλοιποι σε αυτό, ας μας το δημοσιεύσει.

Edited by sarcs
Δημοσιεύτηκε

Η ΥΑ για την διασταυρωση μεσω ΤΕΕ δεν καταργει κατα την γνώμη μου τις τριμηνιαίες. Ειναι μια άλλη, χαζή, αχρηστη διαδικασία.

Δημοσιεύτηκε
Δημοσιεύτηκε

Άλλο ρωτάς sarcs, άλλο απαντάς venezia. Και εν πάσει περιπτώσει επειδή επανερχόμαστε στο ίδιο θέμα συνεχώς, ανεβάστε κάποιος επιτέλους αυτό το διαβόητο υπόδειγμα της συμφωνιών 3μήνου που υποβάλλεται στη ΔΟΥ ανά 3μηνο (προσοχή: δε ζητώ το υπόδειγμα του ΦΕΚ 2289Β'/2011! Αυτό γράφει ξεκάθαρα ότι υποβάλλεται μέσω διαδικτύου) να δούμε τι σκ@τά ομοιότητες και διαφορές έχουν μπας και βγει άκρη.

Η λογική μας επιτέλους λέει ότι δεν είναι δυνατόν το ίδιο πράγμα να υποβάλλεται προς τον ίδιο φορέα, 2 φορές το χρόνο! Μια κάθε 3μηνο δηλαδή και μια 1 φορά το χρόνο! Επιμένω ότι αυτό το πράμα με τα 3μηνα, δεν αφορά συμφωνητικά συναφθέντα μεταξύ ημών ως επαγγελματίες και ιδιωτών! Αφορά σχέσεις μεταξύ επαγγελματιών και υποβάλλει ο λήπτης των υπηρεσιών επαγγελματίας, ίσχυε από παλιά, και ξέρουν όσοι επαγγελματίες δραστηριοποιούνται ως αποδέκτες υπηρεσιών άλλων επαγγελματιών τι πρέπει να κάνουν με αυτό το πράγμα.

Ανεβάστε το κάποιος το υπόδειγμα αν το έχει να βγει κανένα συμπέρασμα.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ψάχνοντας στο forum βρήκα τελικώς σχετικό θέμα (άρα κακώς το ξαναάνοιξα!) , στο οποίο υπάρχει topic συναδέλφου που αναφέρει τη σχετική νομοθεσία - γενική- περί συμφωνητικών. Τα βρήκα, τα διάβασα, αναφέρεται και μια ΑΥΟ που τη βρήκα και αυτή. 'Εκανα ένα word με τα αποσπάσματα που ενδιαφέρουν :

 

Εγώ θεωρώ όπως λέει και o tpanag,ότι εφόσον καθορίστηκε υποχρέωση ετήσιας κατάστασης, η απαίτηση 3μηναίας χειρόγραφης παρέλκει. Όμως στο γνωστό ΦΕΚ 2289 δεν αναφέρεται δυστυχώς ξεκάθαρα αυτό, ούτε πουθενά αλλού. Βέβαια ούτε και το αντίθετο αναφέρεται ξεκάθαρα, δηλ. ότι παράλληλα με την ετήσια ηλεκτρονική, απαιτούνται και οι 3μηναίες χειρόγραφες.

 

Ομως συνάδελφε διαβάζοντας τη νομοθεσία (μάλλον ήδη την ξέρεις), η οποία μιλάει "για όλα τα συμφωνητικά (και με τρίτους, όχι μόνο με επιτηδευματίες)", τελικά φοβάμαι μήπως θεωρείται ότι υπαγόμαστε τελικά και στις πάγιες διατάξεις περί 3μηνων συμφωνητικών - μέχρι να μας πουν ξεκάθαρα το προφανές, δηλ ότι δεν έχει νόημα και τα δύο μαζί-.

Και το θέμα δε με απασχολεί σαν τυπικό, αφού ως τώρα ούτε οι ΔΟΥ έχουν κοινή γραμμή αν πρέπει να δέχονται 3μηναίες ή όχι (πέραν 2 προστίμων χ 60 = 120 για εκπρόθεσμη υποβολή που δεν περισσεύουν κιόλας (2 άτομα = 2 καταστάσεις 2011)), αλλά σαν ουσιαστικό :

δηλ. μην έρθει ένας έλεγχος αύριο και πει, αφού δεν τα πήγες με 3μηναία όπως έπρεπε, τα θεωρώ ανίσχυρα και συνεπώς σε φορολογώ με τις νόμιμες, όπως λεει και ο Ν 3919.

Οπότε υποβαλλουμε με το πρόστιμο την κατάσταση του Δ τριμήνου του 2011? ή αναμονή και βλέπουμε, μήπως ξεκαθαρίσουν τα αυτονόητα?

 

ΥΓ : όπως κατάλαβες το περιβόητο υπόδειγμα δε το βρήκα.

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΩΝ.doc

Edited by sarcs
  • 3 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Μην μπερδεύουμε τις δύο ανεξάρτητες κατηγορίες Καταστάσεων Συμφωνητικών:

α) Την καινούργια που θα καταθέσουμε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου δεν την έχουμε σε template γιατί ούτε το taxisnet δεν είναι έτοιμο.

β) Αυτή που υπάρχει εδώ και χρόνια (επισυνάπτω ένα template) την καταθέτουμε ανά Τρίμηνο (δηλ. μέχρι 20 Απριλίου για το Ά Τρίμηνο κ.ο.κ.) με φυσικό τρόπο στη ΔΟΥ μας, και περιλαμβάνει όλα τα πιθανά συμφωνητικά που έχουμε κάνει. Στην στήλη (3) βάζουμε πάντα τα δικά μας στοιχεία είτε παίζουμε το ρόλο του εργολάβου είτε του εργοδότη. Στη δική μου ΔΟΥ πηγαίνω 2 αντίτυπα της Κατάστασης, τα σφραγίζουν και μου δίνουν το ένα για το αρχείο μου ενώ το άλλο μπαίνει στο δικό τους αρχείο. Δεν κρατούν αντίγραφα των Συμφωνητικών γιατί δεν θέλουν να μαζεύουν χαρτούρα, αλλά σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να έχω και τη σφραγισμένη Κατάσταση και τα Συμφωνητικά στη διάθεση του ελεγκτή. Έχω ακούσει ότι άλλες ΔΟΥ κρατούν και αντίγραφα των Συμφωνητικών.

 

Υπάρχει ένα θέμα και με τα Συμφωνητικά άνω των 6.000 Ευρώ (αυτό που λέει να κατατίθενται πριν την έναρξη του έργου, αλλά αυτό είναι τελείως άχρηστο και άβολο στην πράξη) και ελπίζω να το καταργήσουν.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΩΝ - Tempate.doc

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

ευχαριστώ xaris για το υπόδειγμα. Αυτό που λέω εγώ είναι απλοικά ότι : οι τριμηνιαίες δεν είχαν υποχρέωση και για ετήσια. Άρα εφόσον εμείς έχουμε ετήσια και μάλιστα ηλεκτρονική, και αφού απαιτείται έγγραφη συμφωνία για τα πάντα, παρέλκει η απαίτηση τριμηναίας και λογικά έπρεπε να μην απαιτείται. Απλά ξέχασαν πιθανότατα ότι θέλει και αυτό αποσαφήνιση. Άλλο ένα λιθαρακι στην πάταξη της γραφειοκρατίας και την ανάπτυξη-ανταγωνιστικότητα και όλες αυτές τις έννοιες ανέκδοτα στο ελλαδιστάν.

Edited by sarcs
Δημοσιεύτηκε

Οι τριμηνιαίες αφορούν συμβάσεις μεταξύ επιτηδευματιών , εγώ αυτό ήξερα και αυτό θα τηρήσω , δεν είδα καμιά εγκύκλιο που να το τροποποιεί αυτό . Οι καινούργιες καταστάσεις στο Ταχις και στο Τεε πήραν παράταση .

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι σε σχετικά πρόσφατη φορολογική ενημέρωση με εισηγήτρια την κ. Πέρρου, ειπώθηκε ότι οι τριμηνιαίες καταστάσεις δεν αφορούν τα κοινά συμφωνητικά με πελάτες μας, όπως πχ για τακτοποίηση, για τοπογραφικά, για βεβαιώσεις, για οικοδομικές άδεις, αλλά ειδικές συμβάσεις έργων ή συμβάσεις που αφορούν καθεστώς εργασίας κλπ (περίσσοτερο αναλυτικά δεν ειπώθηκε κάτι για αυτο) .

Η μέχρι τώρα υποχρέωση είναι αυτή που αναφέρθηκε και ορίζουν οι αντίστοιχες ΠΟΛ. Υποβολή πίνακα συμφωνητικών μεσω του ταξις με καταληκτική ημερομηνια την 20η Φεβρ. κάθε επόμενου έτους, με εξαίρεση την περίοδο από 1/7/2011 έως 31-12-2011, όπου παρατάθηκε αν θυμάμαι καλά μέχρι το Σεπτ. 2012.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.