Didonis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 (edited) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΗΣΕΩΣ Τα Κρατικά Βραβεία Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ύψιστη αναγνώριση του Κράτους των εξαιρετικών δειγμάτων της σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην Κύπρο αλλά και ένδειξη δημόσιας αναγνώρισης και ενθάρρυνσης ψηλού επιπέδου αρχιτεκτονικής. Τα Βραβεία απονέμονται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κάθε τρία χρόνια και αφορούν αποπερατωμένες μεμονωμένες οικοδομές ή συμπλέγματα οικοδομών που κρίνονται ως εξαίρετα στο είδος τους ανεξάρτητα μεγέθους, τύπου και κόστους κατασκευής. Βασικό κριτήριο βράβευσης είναι η ποιότητα της αρχιτεκτονικής, η προσφορά της προς τον άνθρωπο και την κοινωνία γενικότερα, καθώς και η τεχνική συνέπεια στον τρόπο κατασκευής. Ανάμεσα στα κριτήρια επιλογής είναι ο τρόπος ένταξης της οικοδομής στον περιβάλλοντα χώρο, η κυριαρχούσα φιλοσοφία και βασική ιδέα, η καταλληλότητα της ως προς το σκοπό που προορίζεται, καθώς και η συνοχή, η συνέπεια και η καινοτομία στο σχεδιασμό, στον τρόπο κατασκευής και στη χρήση υλικών (συμπεριλαμβανομένης και της εισαγωγής νέων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον). Η Κριτική Επιτροπή, που απαρτιζόταν από τους: Αθηνά Αριστοτέλους- Κληρίδου, Πρόεδρο και Μιχάλη Παπαγεωργίου, Μάριο Πελεκάνο, Θέμη Θεμιστοκλέους, Χρίστο Παπαστεργίου, Ανδρέα Αγαπίου, Μάριο Φωκά, Ζήνωνα Σιερεπεκλή και Νίκο Παττίχη, Μέλη, αποφάσισε όπως βραβεύσει και επιδώσει Εύφημες Μνείες κατά κατηγορία στα πιο κάτω έργα: Κατηγορία Α – Αξιόλογο Αρχιτεκτονικό Έργο Βραβείο:Γραφεία Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου στην ΠάφοΑρχιτέκτονες: Ηρακλής Παπαχρίστου Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ Εύφημος Μνεία:Γραφεία Fameline Properties στη ΛεμεσόΑρχιτέκτονες: Αντρέας Βάρδας Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ Κατηγορία Β – Έργο Νέων Αρχιτεκτόνων Εύφημος Μνεία:«Πλαίσια Κατοικία» στην ΑραδίππουΑρχιτέκτονες: Σωτήρης Βίττης Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ Εύφημος Μνεία:Μονοκατοικία στη ΜακεδονίτισσαΑρχιτέκτονες: Πέτρος Φωκαΐδης και Λουκάς Τριάντης Δείτε το σχετικό άρθρο εδώ πηγή εδώ Τα Κρατικά Βραβεία Αρχιτεκτονικής 2013 απονεμήθηκαν απόψε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, σε εκδήλωση που έγινε στην Πανεπιστημιούπολη Κύπρου. Τα Βραβεία απονέμονται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κάθε τρία χρόνια και αφορούν αποπερατωμένες μεμονωμένες οικοδομές ή συμπλέγματα οικοδομών που κρίνονται ως εξαίρετα στο είδος τους ανεξάρτητα μεγέθους, τύπου και κόστους κατασκευής. Η επαγγελματική κοινότητα των αρχιτεκτόνων ήταν η πρώτη που πλήγηκε από την οικονομική κρίση, ενώ η οικοδομική βιομηχανία βρίσκεται σε περίοδο καμπής, είπε ο Πρόεδρος. Σε χαιρετισμό του στην τελετή, ο Πρόεδρος ανέφερε ότι παρόλα αυτά, μέσω των αναπτυξιακών κινήτρων και της νέας Προγραμματικής Περιόδου των Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ευελπιστεί στην ανάκαμψη που θα φέρει η επόμενη μέρα. "Αναμένεται να προωθηθούν έργα μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας, που προσφέρουν πεδίο αρχιτεκτονικής έκφρασης παράλληλα με τη χρηστική τους ποιότητα. Στο νέο αυτό πλαίσιο, η αρχιτεκτονική θα διαδραματίσει ένα νέο ρόλο, καθώς καλείται να ικανοποιήσει σημαντικές πολιτιστικές, κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους, απαντώντας στις άμεσες τοπικές, οικονομικές και προσωπικές ανάγκες", πρόσθεσε. Τα τελευταία χρόνια, είπε, η αρχιτεκτονική στην Κύπρο εξελίχθηκε με ταχείς ρυθμούς, φθάνοντας σήμερα σ’ αυτό το ψηλό επίπεδο που τιμούμε και θαυμάζουμε απόψε. "Σήμερα, η αρχιτεκτονική γραφή έχει προχωρήσει πέρα από την απλή κάλυψη λειτουργικών αναγκών και ανάγεται σε πραγματική αρχιτεκτονική δημιουργία. Το κράτος είναι συμπαραστάτης και αρωγός στην προσπάθεια για αναβάθμιση της αρχιτεκτονικής έκφρασης. Η κυπριακή πολιτεία διασφαλίζει την ποιότητα της αρχιτεκτονικής μέσω της νομοθεσίας και στηρίζει και προάγει την αρχιτεκτονική δημιουργία προωθώντας αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς", πρόσθεσε. Ο Πρόεδρος επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά τη δέσμευση του κράτους για στήριξη της προσπάθειας αναβάθμισης του φυσικού και δομημένου τοπίου της χώρας, ενώ εξέφρασε την ελπίδα πως η κοινωνία μας, που είναι ο τελικός αποδέκτης των αρχιτεκτονικών έργων, θα στηρίξει και θα επιβραβεύσει έμπρακτα την ποιοτική αρχιτεκτονική στον βαθμό που της αξίζει. Είπε πως η αρχιτεκτονική, ως επιστήμη και ως τέχνη, μέσω των πιο αντιπροσωπευτικών της δειγμάτων αποτυπώνει διαχρονικά, με τον πλέον εκφραστικά κατανοητό τρόπο την πορεία του πολιτισμού. Γι’ αυτό, σημείωσε, και η πολιτεία σταθερά στηρίζει και ενθαρρύνει την ποιοτική αρχιτεκτονική δημιουργία, απονέμοντας τα Κρατικά Βραβεία Αρχιτεκτονικής. Τα βραβεία απονέμονται κάθε τρία χρόνια και αποτελούν μια επιβράβευση του έργου των αρχιτεκτόνων που πολλές φορές αγωνίζονται για να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο θεσμός αυτός έχει αγκαλιαστεί από την αρχιτεκτονική κοινότητα της Κύπρου, που συμμετέχει με ενθουσιασμό σε αυτόν. Με την αποψινή τελετή, η πολιτεία, αλλά και η κοινωνία γενικότερα, ανέφερε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, αναγνωρίζουν ως κορυφαία τη θέση και τη σημασία της αρχιτεκτονικής στη ζωή του ανθρώπου. "Βραβεύονται τα πιο αξιόλογα δείγματα σύγχρονης κυπριακής αρχιτεκτονικής που επιλέγηκαν μεταξύ μεγάλου αριθμού άλλων σημαντικών έργων που υποβλήθηκαν από τους μελετητές τους. Βραβεύονται για το ψηλό επίπεδο της αρχιτεκτονικής τους σύνθεσης, για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής δημιουργικότητας στην Κύπρο αλλά και για την ποιοτική προσφορά τους στο αποτύπωμα της αρχιτεκτονικής του τόπου μας", πρόσθεσε. Επιβραβεύονται επίσης, συνέχισε, οι εργοδότες που εμπιστεύθηκαν και συνεργάστηκαν στην επίτευξη των έργων αυτών, καθώς και οι υπόλοιποι συνεργάτες που εφάρμοσαν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους για την αρτιότερη ολοκλήρωση των έργων. Η δημόσια αναγνώριση των εξαίρετων δειγμάτων της σύγχρονης αρχιτεκτονικής αλλά και της καινοτομίας ιδεών, τεχνολογίας και κατασκευής στη χώρα μας, σημείωσε, σχετίζεται με την ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου στην αναγνώριση του ρόλου και της προσφοράς του αρχιτέκτονα και στη σημασία της αρχιτεκτονικής στη δημιουργία ανθρώπινων και άνετων συνθηκών ζωής, που ταυτόχρονα να προκαλούν το πνεύμα και τη διάθεση. Σχετίζεται επίσης, είπε, με τον καθοριστικό ρόλο της αρχιτεκτονικής στη δημιουργία της πόλης και γενικά του δομημένου περιβάλλοντος. "Προσβλέπει στην ενθάρρυνση της ποιοτικής σύγχρονης αρχιτεκτονικής όπως αυτή εκφράζεται με την ειλικρινή χρήση νέων υλικών και μορφών. Δέχεται επιδράσεις αλλά και προσπαθεί ταυτόχρονα να είναι εμπνευσμένη. Αφουγκράζεται τα μηνύματα της εποχής, απαντώντας σ’ αυτά με τον δικό της τρόπο, υιοθετώντας πρωτοποριακούς τρόπους χρήσης των υλικών, σύγχρονων και φυσικών, καθώς και καινοτόμα τεχνολογικά επιτεύγματα, προσαρμόζοντάς τα στο κλίμα, στην ιδιοσυγκρασία και στις αρχές του τόπου μας", πρόσθεσε. πηγή εδώ Edited Δεκέμβριος 17 , 2013 by Didonis 1
Didonis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΡΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΚΥΠΡΟΥ (ΑΗΚ) ΣΤΗΝ ΠΑΦΟ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΑΘΜΟΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΗΡΑΚΛΗΣ Γ. ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ 2013 | Υλοποιημένο | 7.000 τ.μ. Πάφος Το κτιριακό σύμπλεγμα αποτελεί μια ομαλή μετάβαση από τον αστικό ιστό στον μη οικοδομημένο χώρο και αντίστροφα. Ένα πλέγμα χώρων με τα χαρακτηριστικά της πόλης και τα χαρακτηριστικά της μη δομημένης έκτασης, αλλά παράλληλα, σε ένα άλλο επίπεδο, να αποτελεί χωρόσημο εισόδου στην πόλη της Πάφου. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ Ένας διαχωρισμός του οικοπέδου σε ζώνες που να εμπεριέχουν τα χαρακτηριστικά της μετάβασης από το κλειστό δημόσιο, στο ανοικτό δημόσιο στο πράσινο δημόσιο με ένα κυρίαρχο κτιριακό όγκο ο οποίος αποτελεί το αρθρωτικό στοιχείο της σύνθεσης που συντάσσει τις ζώνες. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ Το φυσικό ανάγλυφο του εδάφους καθώς και οι ροές των αστικών κινήσεων ορίζουν πως η πρώτη ζώνη θα είναι από τα δυτικά του δημοσίου κτιρίου, και διαδοχικά προς τα ανατολικά χωροθετούνται η πλατεία και το δημόσιο πράσινο. ΚΤΙΡΙΟ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Στο όγκο του δημοσίου κτιρίου στο δυτικό άκρο του οικοπέδου τοποθετούνται οι λειτουργίες οι άμεσα συσχετιζόμενες με το κοινό ενώ η πρόσβαση στο κτιριακό συγκρότημα υλοποιείται μέσα από τον ημιυπαίθριο χώρο στον ίδιο όγκο που με μία ράμπα στρέφει αβίαστα την πορεία κίνησης στο εσωτερικό του φουαγιέ. Ο χώρος υποδοχής χαρακτηρίζεται από τα ‘κατεβάσματα’ φωταγωγούς της οροφής που οριοθετούν και τον χώρο κίνησης του κοινού. Ο γραμμικός όγκος που βαίνει στο δημόσιο κτίριο περιέχει τους χώρους εργασίας. Διαμορφώνεται με μια οικονομική διάταξη, ένα διάδρομο με γραφεία εκατέρωθεν, χωρίς να θυσιάζεται η ποιότητα χώρων αφού όλα τα γραφεία ανεξαιρέτως έχουν απρόσκοπτη θέα στο πάρκο. Στο γραμμικό όγκο αρθρώνεται και ένας άλλος όγκος που διαφοροποιείται ως υλικό και στεγάζει κάποιες ειδικές χρήσεις. Ο υποσταθμός βρίσκεται στο ακραίο βόρειο σημείο, σε απόσταση από το κτίριο και από τα όρια του οικοπέδου με δική του πρόσβαση. ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η μελέτη αντιμετωπίζει το κλίμα ως αναπόσπαστο στοιχείο της προσέγγισης συνδέοντας, το με τις αρχιτεκτονικές χειρονομίες προσανατολίζοντας τον κυρίως κτιριακό όγκο στον άξονα ανατολής δύσης, δίνοντας έτσι ελάχιστη επιφάνεια κτιρίου στον δυτικό ήλιο και μέγιστη στον βορρά και νότο για αξιοποίηση των βορειοδυτικών ανέμων που πνέουν στην περιοχή για διαμπερή αερισμό και δροσισμό τους καλοκαιρινούς μήνες. ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ ΧΩΡΟΣ Η πλατεία διαμορφώνεται ως πλάτωμα ελαφρώς ψηλότερο από το δρόμο, και οργανώνεται με απολήξεις γραμμικών στοιχείων οι οποίες προτείνεται γίνουν υποδοχείς θεματικών εγκαταστάσεων με θέμα την ηλεκτρική ενέργεια. Η πλατεία στρώνεται με μαλακό υλικό και σκληρή επιφάνεια για τις βάσεις των θεμάτων του ενεργειακού πάρκου. πηγή εδώ
Didonis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 (edited) FAMELINE PROPERTIES Vardastudio Αρχιτέκτονες: Ανδρέας Βάρδας 2012 | Υλοποιημένο Μέσα Γειτονιά, Λεμεσός “Fameline properties” is located next to the main highway in Limassol. The busy façade from the entry side and the colourful composition of panels on the view from the highway makes the building stand out from its surroundings. The architect designed a solid volume where office space can be adjustable according to the furniture and employees needs. Each floor has an open plan space divided into two parts with “waiting boxes”. The simple and very flexible functional arrangement of the building strengthens its identity among its chaotic surroundings. πηγή εδώ Edited Δεκέμβριος 17 , 2013 by Didonis
Didonis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 (edited) ΚΑΤΟΙΚΙΑ ‘ΠΛΑΙΣΙΑ’ | room B | architects Αρχιτέκτονες: Σωτήρης Βίττης 2012 | Υλοποιημένο | 310 τ.μ. Αραδίππου, Λάρνακα Το προς ανάπτυξη τεμάχιο προσφερόταν για ένα πιο εσωστρεφή σχεδιασμό με στόχο την δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας εσωτερικής αυλής. Η εσωτερική αυτή αυλή και η τρισδιάστατη ροή αέρα που δημιουργείται (λόγω του καδραρισμένου κενού στην πρόσοψη, καθώς και του χωρικού ανοίγματος μεταξύ του αποκολλημένου δωματίου εργασίας με το υπόλοιπο σπίτι), αποτελεί και τον κεντρικό άξονα ανάπτυξης του σχεδιασμού. Προς αύξηση της ροηκότητας που επιτυγχάνεται με το τρισδιάστατο της εσωτερικής αυλής, στο σχεδιασμό εισάγεται επίσης η ιδέα των πλαισίων. Το πλαίσιο ή το καδράρισμα του χώρου δημιουργεί μία αρχική εικόνα. Παράλληλα, ένεκα τρισδιάστατης γεωμετρίας, το πλαίσιο λειτουργεί ως πύλη αντιληπτικής εισροής στο χώρο, και δημιουργείται ένα βάθος χώρου, το οποίο μεταλλάσσει το περιεχόμενο της αρχικής εικόνας, βάσει της υποκειμενικότητας του χρήστη-δράστη. Επίσης το πλαίσιο μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά καδραρίσματα, ανάλογα της θέσης του χρήστη, οπότε διαφορετικές εικόνες. Οι αρχικές εικόνες, οι τελικές υποκειμενικές εικόνες, καθώς και διαφορετικές εικόνες του ιδίου κάδρου δημιουργούν μια πολυπλοκότητα, η οποία απελευθερώνει το αντικείμενο από την στατική του σύλληψη. Αυτή η μετακίνηση μεταφέρεται στο χώρο, που είναι και η δράση που κυρίως μας ενδιαφέρει, και μαζί με την τρισδιάστατη ροή αέρα, η οποία σημαίνει και τρισδιάστατη ροή χώρου ή πραγματικές αντιληπτικές δυνατότητες περιήγησης του χώρου, τα δύο στοιχεία συνηγορούν προς ένα πιο δυνητικό ή απο-αντικειμενοποιημένο χώρο. Επίσης θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στην ιδέα της διαπερατότητας του χώρου, το οποίο επιτυγχάνεται με τα ‘πλαίσια’ και παρόμοια δημιουργεί συνθήκες υποκειμενικότητας. Μία τρίτη συνθετική αρχή, η οποία επίσης συνηγορεί προς την μη-στατικότητα του χώρου είναι το παιχνίδισμα των όγκων, και πιο συγκεκριμένα, η κίνηση των όγκων και η μεταξύ τους σχέση που δημιουργείται. Η κατοικία αποτελείται από δύο άσπρους δακτυλίους, ένα ισόγειο και ένα διπλού ύψους και μια ”υπό-κίνηση” ουσία (γκρίζος όγκος), η οποία συνδέει ή διαπερνά τους δακτυλίους. Οι ζωτικοί χώροι της κατοικίας δημιουργούνται από τα κενά και τα πλήρη των άνωθεν σχέσεων. Προσανατολισμός Η νοτιοδυτική μεσοτοιχία δημιουργεί ένα τυφλό μέτωπο, προς περιορισμό της υπερβολικής ηλιακής δυτικής έκθεσης του κτιρίου. Παράλληλα με μία μερική υποχώρηση της μεσοτοιχίας δημιουργείται ένας φωταγωγός ο οποίος λούζει επαρκώς όλο το σπίτι με διακριτικό δυτικό (χαμηλό) φωτισμό. Η μεγάλη τζαμαρία της πρόσοψης επιτρέπει αργά το απόγευμα το δυτικό φωτισμό, όταν αυτός είναι ήδη πιο ήπιος. Ο νότιος ηλιασμός παντού αποκόπτεται με οριζόντιους προβόλους, ενώ το φως εισέρχεται έμμεσα και δια της αυλής αλλά και δια του ανοίγματος που δημιουργεί το ισόγειο δωμάτιο εργασίας. Η κουζίνα λούζεται απευθείας από το πρωινό ήπιο ανατολικό ήλιο μέσω της μεγάλης τζαμαρίας, ενώ το απόγευμα δια του δυτικού φωταγωγού. Τα υπνοδωμάτια είναι νότια προστατευόμενα, ενώ το κυρίως υπνοδωμάτιο είναι διαμπερές. Η αυλή, όπως δηλώνουν οι χρήστες, δημιουργεί καταπληκτικό μικρόκλιμα και κατά την εμπειρία τους αναφέρουν ότι το ρεύμα που δημιουργείται (νότιος άνεμος) δια του ανοίγματος μεταξύ του δωματίου εργασίας και του κυρίως όγκου είναι τόσο έντονο και ευχάριστο το καλοκαίρι, που η καλυμμένη βεράντα έχει γίνει το αγαπημένο τους σημείο, ενώ αναφέρουν ότι δεν έχουν χρειαστεί ποτέ μέχρι τώρα κλιματισμό. πηγή εδώ Edited Δεκέμβριος 17 , 2013 by Didonis 1
Didonis Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2013 (edited) ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΙΣΣΑ Αρχιτέκτονες: ΠΕΤΡΟΣ ΦΩΚΑΪΔΗΣ – ΛΟΥΚΑΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ 2012 | Υλοποιημένο | 248 τ.μ. Μακεδονίτισσα, Λευκωσία Η κατοικία τοποθετείται σε οικόπεδο τυπικών διαστάσεων (20Χ30 μ.), σε οικιστικό προάστιο της Λευκωσίας. Η περιοχή χαρακτηρίζεται από αραιή δόμηση, χαμηλές πυκνότητες, μεγάλες αδόμητες επιφάνειες καθώς και ελλείψεις σε δημόσιους χώρους και εξυπηρετήσεις, ανάμεσα σε ένα ήδη διαμορφωμένο οδικό δίκτυο. Πρόκειται για ένα σύνθετο δομημένο περιβάλλον αμιγούς κατοικίας, με λιγοστούς περιορισμούς, αλλά και χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα. Η κατοικία αναπτύσσεται σε ένα γενικό σχήμα Η. Ο σχεδιασμός της διατηρεί συνεχές μέτωπο προς το δρόμο, αναζητώντας μορφές αστικότητας. Παράλληλα αναζητείται μια διαβαθμισμένη ιδιωτικότητα, που από τη μία να προστατεύει το εσωτερικό της κατοικίας και τις ανάγκες ιδιωτικότητας, με μεταβατικούς/ενδιάμεσους χώρους, και από την άλλη να υπογραμμίζει επιλεγμένες οπτικές σχέσεις από και προς το δρόμο και το δημόσιο χώρο, όπως λ.χ. η οπτική σύνδεση με τον πεζόδρομο στο απέναντι οικοδομικό τετράγωνο. Το λειτουργικό πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες μιας νέας οικογένειας που αποτελείται σήμερα από τους γονείς και ένα παιδί, αλλά και στην προοπτική της αύξησης των μελών της οικογένειας και της μεταβολής των δραστηριοτήτων τους στο μέλλον. Στο επίπεδο του ισογείου, ο ανασηκωμένος όγκος δίπλα στο δρόμο διαμορφώνει έναν στεγασμένο χώρο εισόδου, αλλά και απρογραμμάτιστων δραστηριοτήτων. Ζητούμενο του σχεδιασμού είναι η οργανική συνέχεια των εσωτερικών χώρων (καθιστικό, κουζίνα, τραπεζαρία) με τους υπαίθριους και ημιυπαίθριους, προσφέροντας ξεχωριστές ποιότητες, κατάλληλες για διαφορετικές εποχές, ώρες και περιστάσεις. Στο επίπεδο του ορόφου, οι ιδιωτικοί χώροι οργανώνονται σε δύο ενότητες: των παιδιών και των γονιών. Η υψομετρική τους διαφορά καλύπτεται με ράμπα ελαφριάς κλίσης, ενώ λειτουργικά ενοποιούνται μέσα από τη διαμπερή κίνηση που αρχίζει από τον χώρο παιχνιδιού και καταλήγει στην εσωστρεφή βεράντα του δωματίου των γονιών. Κατά μήκος της κίνησης, χώροι παιχνιδιού, αποθήκευσης ή εργασίας, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τον εξοπλισμό τους, καλύπτουν τις ανάγκες των μελών της οικογένειας και καλλιεργούν τη μεταξύ τους επαφή. Σημαντική παράμετρο σχεδιασμού αποτελεί η προσαρμογή στις τοπικές κλιματικές συνθήκες, τόσο μέσω ενός παθητικού ενεργειακού σχεδιασμού, όσο και μέσω της κατάλληλης φύτευσης. Μεγάλα ανοίγματα προς το νότο επιτρέπουν τον συνεχή ηλιασμό και τη φυσική θέρμανση των χώρων διημέρευσης, ειδικότερα τους χειμερινούς μήνες, ενώ σταθερά στέγαστρα αλλά και κινητές εξωτερικές περσίδες (οριζόντιες σε νότια ανοίγματα και κατακόρυφες σε δυτικά) επιτρέπουν τη ρύθμιση του ηλιασμού και φωτισμού στο εσωτερικό. Οι επικρατούντες δυτικοί άνεμοι αξιοποιούνται με τη διαμόρφωση ανοιγμάτων προς τη δύση, καθώς και με τη διαμπερότητα των επιμέρους χώρων, όσο και συνολικά της κατοικίας στον άξονα δύσης – ανατολής, σε ισόγειο και όροφο. Τέλος, προβλέπονται εκτεταμένες επιφάνειες χώματος, κατάλληλες για φυτεύσεις ψηλής και χαμηλής βλάστησης, καθώς και δυνατότητες για μικρές καλλιέργειες οπωροκηπευτικών, παράγοντες που διαμορφώνουν ευνοϊκό περιβάλλον διαβίωσης. πηγή εδώ Edited Δεκέμβριος 17 , 2013 by Didonis
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα