Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σας χαιρετω ολους.Ειναι γνωστο οτι στην Ελλαδα ενας Τοπογραφος ειναι μηχανικος.Ωστοσο στο εξωτερικο φαινεται πως δεν ισχυει κατι τετοιο.Οι τοπογραφοι ή land surveyors στο εξωτερικο δεν θεωρουνται μηχανικοι.Και εδω μου δημιουργειται η εξης απορια.Ενας Τοπογραφος Μηχανικος της Ελλαδας,ο οποιος φοιτησε 5 χρονια σε ενα πολυτεχνειο και εχει ενα ευρυ φασμα γνωσεων στο εξωτερικο θα αναγνωριστει ως μηχανικος? Για παραδειγμα στην Ελλαδα θα μπορεσει να ασχοληθει με οδοποιία και υδραυλικα σαν μηχανικος, εξω ομως θα μπορει να κανει κατι τετοιο? Θα θεωρηθει συγκοινωνιολογος μηχανικος? Τα μεταπτυχιακα του μπορουν να επικεντρωθουν στην συγκοινωνιολογια η σε αλλους κλαδους της μηχανικης? Σιγουρα θα μπορεσει να ασχοληθει με τις αποτυπωσεις και τις μετρησεις θα μπορεσει ομως να γινει μελετητης εργων?

Δημοσιεύτηκε

Παίζουν ρόλο σίγουρα οι σπουδές και η εμπειρία. Όταν λες εξωτερικό ποιες χώρες έχεις στο νου σου? Θεωρώ ότι το δυσκολότερο είναι βρεις δουλειά βάσει των προσόντων σου και η αναγνώριση θα είναι συνυφασμένη με αυτό...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εννοω χωρες της ΕΕ αλλα και ΗΠΑ,Ασια.

 

 

Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας.

Μην κάνετε άσκοπη παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος, για λόγους οικονομίας του Φόρουμ.

Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής

Γιάννης

Edited by Γιάννης
Δημοσιεύτηκε

ΗΠΑ γενικά είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα σε ότι έχει να κάνει με την αναγνώριση.

Για ΕΕ ισχύει η Ευωπαική Ντιρεκτίβα EDR (δεν θυμάμαι τον αριθμό) όπου μπορείς να αναγνωρίσεις δικαιώματα. Δεν ξέρω τι ισχύει για τοπογράφους αλλά ψάξε για Eur-Ing και τι απαιτείται. Επίσης, αν έχεις γνώση και εμπειρία και υπό προυποθέσεις μπορείς (αφού είσαι μέλος ΤΕΕ) να αναγνωριστείς με κάποια διαδικασία ως Ceng στην Αγγλία. Αυτό πιθανόν σου δίνει και έναν αέρα στο να βρεις δουλειά στην Μ.Α. Εκεί όμως γενικά πρέπει να αποδείξεις γνώση+εμπειρία και οι σπουδές ή οι αναγνωρίσεις είναι μάλλον δευτερεύουσες...

Δημοσιεύτηκε

Φίλε μου ( Quibric ) θέτεις ένα πολύ σπουδαίο θέμα, για το οποίο θα διαπιστώσεις οτι κανείς δεν είναι διατεθειμένος να συζητήσει.

Εννοώ από τα θεσμικά όργανα ( ΤΕΕ κλπ ).

Για να μήν κουράζω, δές την Γνωμοδότηση 34/2014 ( ΦΕΚ 176Β/30-1-14 ).

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ναι. Αν και είμαι ΑΤΜ, ένα από τα πρώτα πράγματα που θα έκανα αν ήμουν αρμόδιος, θα ήταν η κατάργηση του τμήματος ΑΤΜ των Πολυτεχνείων.

Αντιθέτως θα διατηρούσα το τμήμα Τοπογράφων ΤΕΙ.

Ο Τοπογράφος, όπως και ο νοσηλευτής, δεν μπορεί να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Τώρα στην Ελλάδα, έχουμε πανεπιστημιακές σχολές νοσηλευτών και τοπογράφων, ενώ "κανονικά" αυτοί είναι βοηθοί του γιατρού ή του ΠΜ αντίστοιχα.

Τεράστιο και πονεμένο θέμα.

Τέλος πάντων, επί του θέματος, μπορείς να δηλώσεις Land Surveyor Εnginneer (εξηγώντας...) ή Civil Engineer με κατεύθυνση Surveying, αφού πολλά μαθήματα στον τομέα χαρακτηρίζονται σαν civil engineering στο εξωτερικό.

Edited by Julius Caesar
  • Upvote 1
  • Downvote 1
  • 2 years later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Ο Τοπογράφος, όπως και ο νοσηλευτής, δεν μπορεί να είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Τώρα στην Ελλάδα, έχουμε πανεπιστημιακές σχολές νοσηλευτών και τοπογράφων, ενώ "κανονικά" αυτοί είναι βοηθοί του γιατρού ή του ΠΜ αντίστοιχα.

 

Πως προκύπτουν αυτά τα συμπεράσματα για τους τοπογράφους;;

Edited by surveyor97
Δημοσιεύτηκε (edited)

Όχι δεν ισχύει αυτό, για παράδειγμα οι παρακάτω σχολές είναι πανεπιστημιακής  εκπαίδευσης :

Αυτά φυσικά είναι κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.

 

Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τεχνολογική εκπαίδευση έχουν διαφορές σε βαθύτερα πράγματα.Οι φοιτητές Τ.Ε. π.χ. προορίζονται κυρίως για μηχανικοί εφαρμογής. Παίρνουν δηλαδή κάποια πράγματα έτοιμα και τα εφαρμόζουν. Οι φοιτητές Π.Ε. είναι αυτοί που θα αναζητήσουν και θα μάθουν, γιατί ισχύει και πως προκύπτει αυτό που εφαρμόζουν, είναι δηλαδή πιο καταρτισμένοι επιστημονικά, καθώς χτίζουν καλύτερα τη θεωρητική τους γνώση.

 

Όσον αφορά περί οδοποιίας εύκολα διαπιστώνεται ότι δεν είναι ελληνική πατέντα της ΣΑΤΜ και του ΤΑΤΜ οι τοπογράφοι να κάνουν οδοποιία αφού αν δείτε στο link του RMIT (Αυστραλία) το μάθημα engineering surveying 1 αναφέρεται σε geometric design of road, railways κτλ. Επίσης όταν μιλάμε για οδοποιία δεν εννοούμε πάσης φύσεως συγκοινωνιακά. Η οδοποιία πάντως είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τοπογραφία.  

 

Οπότε σε καμία περίπτωση δεν ισχύει ότι ο ΑΤΜ είναι βοηθός του ΠΜ. Είναι το πως το βλέπει κανείς και κυρίως με τι θα ασχοληθεί. Ο ΑΤΜ που έχει ασχοληθεί με μελέτες ΠΜ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει ΠΜ και θα νιώθει ελλιπής μπροστά του. Φυσικά ισχύει και το αντίστροφο. Σκοπός είναι να αγαπάει κανείς αυτό που σπούδασε. Αν μπαίνει στη σχολή καταλάθος χωρίς να αγαπάει το αντικείμενο βαριέται και δεν έχει το ενδιαφέρον να μάθει και να εξελιχθεί στο τομέα του τότε δεν του φταίει, ούτε η σχολή, ούτε η επιστήμη αλλά η λάθος επιλογή του. 

Edited by surveyor97
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

surveyor97 πολύ ωραία τα γράφεις, αλλά να ξέρεις δε χρειάζεται να αποδείξεις τίποτα! Εμένα μου την έλεγαν μερικοι φιλοι πολιτικοι μηχανικοι στο πανεπιστήμιο, οτι δηθεν σας παιρνουμε τη δουλειά και οτι ειμαστε αλανια και τετοια, και τωρα δουλεύω στο εξωτερικό σε θέση που ζητουσε πολιτικό μηχανικο, σε μια απο τις μεγαλύτερες - καλύτερες μελετητικες στον κόσμο και αυτοι δουλεύουν σε μεσιτικα και κανουν ΠΕΑ (αν κανουν) στα γραφειακια τους στην Ελλάδα! Και αλλοι απο αυτούς που ηταν στη συνέντευξη ηταν π.μ. αλλα δεν απαντησαν στις τεχνικές ερωτησεις ενω εγω τις εσκισα... Οποτε τι να λεμε...

Edited by surveng
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.